Jong Oranje

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Volgens mij las ik ergens dat er via de ticketbox
morgen om 9 uur nog 1000 kaarten weg gaan
http://www.sc-heerenveen.nl
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Dat staat op de KNVB site inderdaad.

Voor de halve finale heb ik trouwens een kwartier voor aanvang nog kaartjes gekocht. Zat in het NN-vak. Rare gewaarwording. Ik trek die hupholland sfeer totaal niet. De wedstrijd vergoede alles.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Kaarten zat nog joh. Er is tot dusver nog geen een wedstrijd uitverkocht geweest!
Miereneukert!
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

paparazzi schreef:Kaarten zat nog joh. Er is tot dusver nog geen een wedstrijd uitverkocht geweest!
en dat is de fout van de uefa.. want als je voor een jeugd ek 60 euro durft te vragen voor de bovenste rij'en op de oost tribune dan blijft dat hele vak leeg.. anders was het stadion afgelopen donderdag wel zo goed als uitverkocht geweest.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Juist Visje! En het is maar net welke 'gek' daarin trapt... Ik kijk wel 'lekker' via Tien, en die gouden kooi reclame met hun B-acteurs neem ik daarbij dan maar voor lief! :lol:
Miereneukert!
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

maar goed de uefa is hier in heerenveen geloof ik ook niet meer zo welkom.. na wat ze allemaal aan eisen hebben gesteld.. met hun afplak acties in een straal van 15 km om het stadion heen..

stond een erg mooi stuk over de uefa afplak actie in de Heerenveense..
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

visje schreef:stond een erg mooi stuk over de uefa afplak actie in de Heerenveense..
Ik zal helaas moeten volstaan met 'slechts' http://www.heerenveensecourant.nl :wink:
Miereneukert!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Het Friesch Dagblad kan het zoals altijd mooi verwoorden.
Bizarre avond eindigt in volksfeest
Heerenveen - Er waren 120 minuten voetbal en het absurde aantal van 32 strafschoppen voor nodig, maar Jong Oranje staat zaterdag in de finale van het EK onder 21. De halve eindstrijd tegen Engeland, gisteren in Heerenveen, kende een vreemd verloop, een vreemde wending en vreemde gebeurtenissen. Wat lang in tranen leek te eindigen, mondde uit in een historisch duel met een Oranje volksfeest tot besluit.
GERARD BOS
Welgeteld 23.467 mensen kunnen later in het verzorgingstehuis vol trots aan hun medebewoners vertellen dat ze erbij waren, gisteren in het Abe Lenstrastadion. Dat deed dienst als decor van een halve finale die de boeken in gaat als één van de meest bizarre wedstrijden ooit gespeeld door een nationaal team. En aan het eind van een halfuur durende penaltyserie kraaide De Haan victorie.
Als de wedstrijd tussen Jong Oranje en Jong Engeland een etentje was, dan gold de eerste helft als het flauwe soepje vooraf (matig spel) en de tweede helft als het zwaar op de maag vallende hoofdgerecht waarbij je het lekkerste tot het einde had bewaard (de gelijkmaker van Maceo Rigters). De verlenging zou symbool staan voor kortstondig uitbuiken, om daarna af te sluiten met een toetje (de penaltyserie), in de trant van een sorbet. Compleet met vuurwerk in de vorm van brandende sterretjes waar de vonken van afvliegen; een toetje waar je lang over doet en met een fraaie nasmaak die je nooit meer vergeet.
Onvergetelijk was ook het optreden van Foppe de Haan. Even dreigde Jong Oranje tijdens de penaltyserie gepiepeld te worden door de Engelsen en het onwetende arbitrale kwartet. En dat bracht een ongekend Friese furie in de Friese oefenmeester boven.
Engeland beëindigde het duel met tien spelers na een blessuregeval van verdediger Onuoha terwijl de drie toegestane wissels al waren verbruikt. Daarom moest Nederland één speler langs de kant houden. Dat werd - op diens eigen aandringen - AZ-speler Ryan Donk, die recentelijk een slechte penalty-ervaring had met het missen van de beslissende strafschop in de bekerfinale van AZ tegen Ajax. Na negen beurten, moest verdediger Steven Taylor als laatste Engelsman naar de stip. Hij liep echter naar de zijlijn, kampend met een blessure. De officials stonden het toe, waarop De Haan in woede ontstak.
,,Taylor wilde geen strafschop nemen. Hij was als enige nog niet geweest van de Engelsen, maar hij moest wel. Dat zijn de regels. Toen hij naar de zijlijn liep en een andere Engelse speler de penalty ging nemen, protesteerden wij bij de vierde official”, legde De Haan uit.
De coach vond geen gehoor, waarna hij zich niet bedacht en kwaad - doch met het gelijk aan zijn zijde - het veld op liep. Dit tot hilariteit van het publiek. ,,Ik heb de scheidsrechter in mijn beste Engels uitgelegd dat het niet eerlijk was en niet klopte. Ik weet wel dat ik niet zomaar het veld op mag lopen, maar dat interesseerde me even geen sodemieter. Dit kon niet, dit mocht niet. Klaar.”
Vervolgens kreeg De Haan gelijk van zijn Engelse collega Stuart Pearce. Taylor moest alsnog de strafschop nemen en hij schoot nog raak ook.
Pas toen talrijke strafschoppen later de Engelsman Anton Ferdinand de lat raakte en Heerenveen-speler Gianni Zuiverloon wél het net vond, was het na 32 strafschoppen, een kwade De Haan, vier Engelse missers en drie Nederlandse eindelijk beslist.
Wéér uit!!!!
Irnsum Fans
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 26-01-2004 12:36

Bericht door Irnsum Fans »

1000 kaarten ticketbox vanmorgen in een minuut uitverkocht
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Foppe de Haan zat fout
door Mike Verweij
HEERENVEEN - De beslissing van bondscoach Foppe de Haan om tijdens de strafschoppenreeks van Jong Oranje-Engeland het veld in te stuiven, gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als hilarisch, uniek, maar achteraf vooral als flop. De Haan dacht tijdens de halve finale van het EK onder 21 zeker te weten dat de geblesseerde Engelsman Steven Taylor de volgende penalty moest nemen. Hij zegt de Duitse scheidsrechter Knut Kircher daarvan ook te hebben overtuigd, maar sloeg de plank, naar nu blijkt, vreselijk mis. "Taylor had de beurt gewoon aan Ashley Young mogen laten", zegt Jaap Uilenberg, vicevoorzitter van de UEFA-scheidsrechterscommissie. "Foppe zat mis."

Volgens de Nederlandse scheidsrechtersbaas zijn de regels gecompliceerd. " In het kort komt het erop neer dat een speler die tijdens de penaltyreeks ziek wordt of (heviger) geblesseerd raakt, zich aan de serie mag onttrekken. Indien Taylor had gezegd dat hij niet in staat was om achter de bal plaats te nemen, had de scheidsrechter dat moeten accepteren. De leidsman is geen medicus. Stel dat iemand zo misselijk wordt dat hij staat over te geven op het veld. Dan kun je hem niet verplichten naar voren te stappen hoewel hij in de middencirkel stond." Door stil te staan, kan een spierblessure bijvoorbeeld verergeren.

Na spoedberaad geeft Uilenberg samen met zijn collega Bo Karlsson uit Zweden op de eerstvolgende vergadering van de UEFA-scheidsrechterscommissie een dringend advies. "Het is volgens ons om een uitzonderlijk geval als dit voor te zijn in de toekomst raadzaam om een scheidsrechter voor de strafschoppenreeks heel precies te laten vragen wie wél en niet capabel is om te schieten. Daarmee voorkom je ellende."

http://www.telesport.nl
Had Foppe dus toch niet gelijk. Beetje vreemde regels.
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Blijf het vreemd vinden. Wat nu als je 'maar; vijf hele goede panaltynemers hebt die ze 'zeker' raak zullen schieten dan zeg je toch gewoon dat de andere zes te ziek/zwak of misselijk zijn om een panalty te nemen? Dan had Kruiswijk dus ook geen pingel hoeven te nemen. Beetje een vreemde situatie...
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Volgens mij hadden beide trainers en de scheidsrechter met elkaar afgesproken dat de spelers in de middencirkel een strafschop zouden nemen. Dat is althans wat ik van Foppe begreep. Dan gaat dat gepiep van Uilenberg niet op.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

uilenberg kan zich beter met andere dingen bezig houden,hij zou zich bijvoorbeeld wat
meer met zijn eigen scheidsrechters bezig moeten zijn.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Wie zegt dat die Taylor blesseerd was, of mis ik wat? :)
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Taylor was geblesseerd, maar al VOOR de penaltyreeks.
Uilenberg zegt toch duidelijk als iemand ziek wordt of geblesseerd raakt TIJDENS de penalties? :mrgreen: Dus dat gaat niet op, meneer stond daar al en was al geblesseerd, dan had ie dus eerder naar de kant moeten gaan!

Men maakt van een vlieg weer eens een olifant trouwens. Maar goed, uilenberg moet ook nog even laten zien dat ie nog leeft.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Die was aan het begin van de verlenging al van het veld af gegaan.

Overigens vind ik het punt van Uilenberg totaal zinloos. Als de regel is dat iedereen in de circel een penalty kan nemen, dan is dat zo. Kan Uilenberg huilen dat als iemand misseiljk is of kramp krijgt niet hoeft, maar de situatie is bij die speler niks veranderd met voordat hij de circel in liep. Bovendien gaf Pearce Foppe gelijk, toch een duidelijk teken lijkt me.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Nee, dat betekent alleen dat Pearce ook niet goed op de hoogte was ( wel sportief en collegiaal van hem trouwens, al blijf ik hem met die rare wissels een vreemde coach vinden ).
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

oldtimer schreef:Nee, dat betekent alleen dat Pearce ook niet goed op de hoogte was ( wel sportief en collegiaal van hem trouwens, al blijf ik hem met die rare wissels een vreemde coach vinden ).
Ik denk dat niemand in het stadion op de hoogte was van die regel.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Vraag me sterk af of Uilenberg gelijk heeft. Als Taylor inderdaad te geblesseerd zou zijn geweest, dan had hij toch voor de penaltyreeks van het veld moeten stappen?

Ik vind het ook nogal een vage regel: volgende keer laten we Kruiswijk en Donk ook maar blessures simuleren. Mijn mening: fit genoeg om te spelen = fit genoeg om een strafschop te nemen.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Een geblesseerde zal ongeveer wel net zo werken als een rode kaart. Beide mogen tijdens de penaltyreeks het veld niet betreden. Dus dan is het gewoon fout van die Taylor zelf, en moet Uilenberg zich maar bezig houden met de eigen scheidsrechters, ipv zeiken om niks.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

AllardP schreef:Vraag me sterk af of Uilenberg gelijk heeft. Als Taylor inderdaad te geblesseerd zou zijn geweest, dan had hij toch voor de penaltyreeks van het veld moeten stappen?

Ik vind het ook nogal een vage regel: volgende keer laten we Kruiswijk en Donk ook maar blessures simuleren. Mijn mening: fit genoeg om te spelen = fit genoeg om een strafschop te nemen.
Inderdaad. In dat geval zou iedereen in de cirkel ter aarde kunnen storten. De regel zou zo moeten zijn dat als je alsnog niet fit genoeg bent die strafschop te nemen hij gewoon word gerekend als een misser. Ben je ook van dat gedonder af.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gambino
Nieuw talent
Berichten: 54
Lid geworden op: 13-07-2005 10:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gambino »

Vooral dit stukje klopt volgens mij niet:
In het kort komt het erop neer dat een speler die tijdens de penaltyreeks ziek wordt of (heviger) geblesseerd raakt, zich aan de serie mag onttrekken.
Volgens mij is hij tijdens de penaltyreeks niet (heviger) geblesseerd of ziek geraakt. Dus dan lijkt dit mij ook niet van toepassing...
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Afgezien van of Foppe wel of dan niet gelijk had. Hij heeft door dit optreden wel iets verstoord, en dat pakte voor jong oranje in dit geval goed uit. Dus foppe ; goed gedaan! :lol:
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Irnsum Fans schreef:1000 kaarten ticketbox vanmorgen in een minuut uitverkocht
maak daar maar seconde van ik stond vooraan in de rij (of mijn zus dan voor mij) maar ze had helemaal niks. de man van ticketbox in de lemmer was goed pissig en heeft even gebeld naar ticketbox hoe het zat met die kaarten omdat het onmogelijk was dat ze zo snel uitverkocht waren
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Pff net even op marktplaats gekeken, gekkenwerk. Kaartjes gaan voor € 100 en meer over de toonbank, er was zelfs iemand die er € 250,- per kaartje voor durfde te vragen :shock:
Het is maar een spelletje
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ach, niet allemaal gekkewerk. Heb zelf vanochtend 2 voor 75 euro verkocht.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

vlqrt schreef:Pff net even op marktplaats gekeken, gekkenwerk. Kaartjes gaan voor € 100 en meer over de toonbank, er was zelfs iemand die er € 250,- per kaartje voor durfde te vragen :shock:
Stelletje NSB'ers!! :x

Ikheb eens gezien dat zo'n zwarthandelaar goed nagekeken werd. Was vrij pijnlijk. Maar ik had er "gjin begrutsjen mei".
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Is toch vraag en aanbod, als mensen er dat geld voor willen betalen, doen ze dat toch mooi? Beetje politiekcorrect hier.
Een onderschrift: wat is dat?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Hoewel off-topic, van mij mogen ze ... alleen verbaast dat mensen zoveel geld overhebben voor 2 x 45 minuten voetbal waarvan je vooraf niet eens weet of je er een goed humeur aan overhoudt.

Weet iemand trouwens of er net als in Heerenveen aparte regelingen zijn voor het parkeren?
Het is maar een spelletje
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Er is nu iemand die 500 e bied voor 2 kaartjes,het word steeds gekker.
Plaats reactie