Jong Oranje

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Flying Tilster » 29-05-2006 22:27

Hopla... door naar de Halve Finale.

Nederland speelde in de eerste helft goed, maar creeerde weinig tot geen kansen. Het tempo was te laag. Ook werd Huntelaar niet of nauwelijks gevonden, mede door het te lage tempo kon men constant dubbele dekking op hem en Castelen verzorgen.

Een mooie goal van De Ridder bezorg Nederland een halve finale plaats. De 1e keer dat castelen erdoor kwam en gelijk bingo.

Het is mooi dat Nederland ook eens redelijk goed kan verdedigen, want toch kwamen de Italianen gevaarlijk dichtbij Vermeer.

Maar goed... op naar de Halve Finale op donderdagavond om 18:15u :D
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor sf-NN » 30-05-2006 07:32

Eindstand groep A: Eindstand groep B:

Frankrijk 3- 9 Oekrane 3- 6
Servi/Mont. 3- 3 NEDERLAND 3- 4
Duitsland 3- 3 Itali 3- 4
Portugal 3- 3 Denemarken 3- 2


Halve finales,donderdag:

NEDERLAND - Frankrijk -

Oekrane - Servi en Mont. -

Finale,zondag:

Neder./Frankrijk - Oekrane/Servi -
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor chrissie » 30-05-2006 07:58

Ik heb een leuke wedstrijd gezien met maar 1 ploeg die wilde voetballen, tot de 1-0.
Ik ben het niet eens met Flying Tilster. Zat me ook te ergeren aan de reporter die dingen riep dat ik dacht, zit ik nou naar een andere wedstrijd te kijken?

Italie staat bekend om zijn verdedigende voetbal. Dit was gisteren heel duidelijk, een muur van blauw/witten. Ik vond dat door het combinatiespel en passing van Nederland dat er goed een opening gezocht werd. Dit lijkt misschien dat het tempo laag was, maar er werd goed gecombineerd, vaak 1x raken, alleen tot het 16 meter gebied, dan was het over. Er werd hard door de jongens gewerkt, maar was gewoon heel moeilijk voetballen. Toen de reporter dan ook zij dat de jongens nog niet echt moe konden zijn kon ik het daar niet mee eens zijn.

Ondanks de inzet vond ik toch jongens onder de maat voetballen. Oke, er is een stijgende lijn, maar tot 4x toe betrapte ik verschillende jongens op een voorzet die toch nergens aankwam, ja over de goal.
Huntelaar werd hierdoor niet bereikt, heeft geen jongens om hem heen staan tot nu toe die hem konden bedienen. Vond dat er te laat in de wedstrijd van het opbouwen van achteruit werd afgeweken. Had voor mij wel eerder de lange bal gehanteerd kunnen worden om gevaar te stichten.
Net als Gulit zei, verdediging in de war brengen door afstandschoten en indidividuele acties, dit kwam er te weining uit. Een-tweetjes werden helaas niet altijd begrepen (Hofs-Huntelaar)
De keer dat Castelen om zijn man heen ging en voorzet gaf was Huntelaar gevaarlijk.
Dit gebeurde 2x en de 2e keer hing de Ridder net iets hoger dan zijn lange tegenstander en raakte de bal net genoeg om de 1-0 te scoren.

Dan zie je opeens dat Italie wel kan voetballen en ze hadden 15 minuten pressie en creeerden meteen 4 opgelegde kansen. Dit had dus anders kunnen aflopen maar Jong Oranje heeft, met het nodige geluk, stand gehouden.

Donderdag weer kijken, dan 2 wedstrijden want ook het "grote" Oranje moet aan de bak.
Ik schat Frankrijk wel sterker in dan Italie. Er zitten daar een paar jongens in die individueel een actie kunnen maken en dus wedstrijd kunnen beslissen.
Hoop niet de onze verdediging aan alle kanten voorbij gelopen wordt.
We zullen het zien donderdag 1 juni a.s.
chrissie
Basisspeler
 
Berichten: 998
Geregistreerd op: 17-09-2004 22:11
Woonplaats: sneek

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 30-05-2006 08:09

chrissie schreef:Dan zie je opeens dat Italie wel kan voetballen en ze hadden 15 minuten pressie en creeerden meteen 4 opgelegde kansen. Dit had dus anders kunnen aflopen maar Jong Oranje heeft, met het nodige geluk, stand gehouden.


Ja echt ongeloooflijk dat Italiaanse voetbal, als die lui gewoon 90 minuten gaan voetballen dan winnen ze de wedstrijd. Gelukkig liep het anders :D
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Heerenfan » 30-05-2006 09:20

Na het zien van de wedstrijd ben ik tot conclusie gekomen dat v Basten er goed aan gedaan heeft om Huntelaar thuis te laten, die komt duidelijk te kort wanneer hij met "echte" verdedigers krijgt te maken...
Hij moet echt ruimte hebben en de ballen moeten hem in zijn voeten of op zijn lichaam gespeelt worden, gebeurd dit niet dan merk je dat ie als spits te kort komt.
Je ziet hem ook te weinig werken om de ballen op te halen/eisen, de ene keer dat ie dat gisteren wel deed verspeelde hij simpel de bal (omdat ie zijn man niet voorbij kwam).
K.J. is, wanneer die goed van de zijkanten wordt aangespeelt een fantastische "afmaker" maar wanneer hij zelf het spel & de kansen moet creeren merk je dat die "huntel-mania" overdreven is, want dan blijkt ook hij gewoon een spits die zijn kansjes benut/afmaakt.
Heb het idee dat afgelopen seizoen gewoon een geluks jaar voor hem was, dat alles wat ie deed in goud veranderde en dat ie volgend seizoen het gewoon moeilijk krijgt, want iedere verdediger in de Ned comp weet nu hoe die K.J. moet bespelen.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor rodion » 30-05-2006 09:38

Ik vind niet dat ie te kort komt op dit nivo. Kan me de beslissing van Van Basten wel voorstellen. Gisteren kwamen er bijna geen ballen van de zijkant. En dat is waar KJ het van moet hebben. De eerste wedstrijd idem dito. Als Huntelaar die bal na twee minuutjes erin had gelelgd had iedereen iets heel anders gezegd, maar dat is voetbal.
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-05-2006 11:25

rodion schreef: Gisteren kwamen er bijna geen ballen van de zijkant. En dat is waar KJ het van moet hebben. .


Daar is hij te afhankelijk van. Hij kan zelfs niets creeeren. Als hij geen fatsoenlijke ballen krijgt van de vleugels dan vind ik het een beperkte voetballer. Je bent als spits wel afhankelijk van de ballen die je krijgt, maar er zijn ook zat spitsen die in staat zijn zelf een actie te maken en uit het niets zelf een kans te creeeren. Dat kan hij niet. En dat is een grote beperking. Hij komt daarbij ook snelheid tekort. Ver van de goal heb je weinig aan hem.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor sf-NN » 30-05-2006 15:17

maar nu hebben we Frankrijk op het programa ( Donderdag 18:15 ). Ze hebben alle 3 wedstrijden gewonnen en hebben nog geen tegen goals dus dit word weer een hele zware wedstrijd, als ze dit spel vast houden wel wat meer kansen crieeren schat ik ze zeker niet kansloos.
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Smitte » 30-05-2006 16:18

Smitte schreef:
Heerenveen Ultras schreef:Met een grote bek dat ze wel even in de finale gingen komen...Straks liggen ze gewoon 1e ronde eruit :?


Ze hoeven nog maar twee keer te winnen om de finale ook daadwerkelijk te halen, dichtbij zijn ze in ieder geval!


Nu nog maar één dus..
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor Gekko » 30-05-2006 18:23

Het niveau houdt niet over binnen Oranje -21. Verdediging matig, onvolwassen. Luirink valt door de mand door slecht positioneel gevoel. Heft buitenspel op bij afgeslagen ballen. Veel spelers erg onrustig bij balbezit: passes die veel te hard zijn, vrije trappen en corners die volledig uit koers raken. nee, het is niet best.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 30-05-2006 18:47

Gekko schreef:Luirink valt door de mand door slecht positioneel gevoel.


:lol: Beste man van Oranje dit toernooi. Betrouwbaar, zeer rustig aan de bal, en altijd een prima voortzetting van het spel ipv dom naar voren rossen.


Heft buitenspel op bij afgeslagen ballen.


1x gebeurd?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor André » 31-05-2006 10:03

Als er één iemand niet door de mand valt in de verdediging is het Luirink. Als je zijn prestaties afzet tegen dat geschutter van Vlaar en Emanuelson...

Verder val Hofs mij ontzettend tegen. Hij zwerft maar wat op het veld, loopt KJH/ Schaars voor de voeten, grossiert in kansloze afstandschoten.

Positief zijn Luirink, de Zeeuw.
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Squerrel » 31-05-2006 10:23

Wat een kijk op voetbal heeft u (in mijn ogen dan) Andre, precies wat ik ook wilde zeggen :mrgreen:

Wedstrijd tegen Italie was best te pruimen, leuke partij. Als ze zo door blijven gaan en die kleine verdedigings en opbouwfoutjes achterwege kunnen laten dan hebben ze op zeker een kans tegen frankrijk.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Poenkt » 31-05-2006 12:12

Gekko schreef:Luirink valt door de mand door slecht positioneel gevoel.


Die wordt vast voorgetrokken door Foppe.... :lol:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Forza Willem II » 01-06-2006 09:11

Stijn Schaars is voldoende hersteld van zijn gekneusde heup om donderdag met Jong Oranje mee te spelen in de halve finale op het Europees kampioenschap tegen Frankrijk.

,,Ik kan spelen, al voelt de heup nog wat stijf aan", zei de aanvoerder van Jong Oranje.

Foppe de Haan kan daarmee tegen Frankrijk beschikken over al zijn spelers. Al zijn net als Schaars ook Urby Emanuelson en Ismaïl Aissati niet geheel fit. Emanuelson werd om die reden gespaard tijdens de afsluitende training die hij vanaf de kant volgde. ,,Urby zal denk ik een uur kunnen spelen. Hij moet zelf aangeven hoe lang hij het kan volhouden", aldus De Haan.

Volgens de coach is ,,Frankrijk verder dan wij, maar betekent dat niet dat ze ook automatisch winnen."

Wie er doordringt tot de finales van het EK onder 21 jaar in Portugal? Kijk vanavond naar Talpa, waar de wedstrijd vanaf 18.45 uur live te zien is.

bron: http://www.knvb.nl
Avatar gebruiker
Forza Willem II
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 01-03-2005 11:37

Berichtdoor steven_9 » 01-06-2006 10:19

Heb er nu wel vertrouwen in. Het vertrouwen zal ook nu wel hoger zijn bij Jong Oranje. Hopen dat Klaas Jan zijn vorm nog kan vinden... Is misschien wel niet in vorm maar kan wel erg beslissend zijn
steven_9
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 10-05-2006 19:53

Berichtdoor oldtimer » 01-06-2006 10:22

Squerrel schreef:Wat een kijk op voetbal heeft u (in mijn ogen dan) Andre, precies wat ik ook wilde zeggen :mrgreen:

Wedstrijd tegen Italie was best te pruimen, leuke partij. Als ze zo door blijven gaan en die kleine verdedigings en opbouwfoutjes achterwege kunnen laten dan hebben ze op zeker een kans tegen frankrijk.


Uit tactisch oogpunt en qua spanning was de wedstrijd tegen Italie interessant, maar echt boeiend werd het pas na het ( compleet uit de lucht gevallen en via een Italiaans hoofd gescoorde ) Nederlandse doelpunt. Als kijker wil je nu eenmaal ook spektakel en dat zat er met die kleine ruimtes de eerste 75 minuten nauwelijks in. Ook zonder die geconstateerde opbouwfoutjes.
Wat Huntelaar betreft: ik ben het met de meeste postings wel eens. Tijdens dit toernooi wordt precies duidelijk wat hij wel en wat hij niet kan. Hij kan scoren en een bal vasthouden, maar mist een aantal andere, belangrijke vaardigheden. Maar eigenlijk wisten we dat al geruime tijd. Goede spits, maar verre van compleet.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor sf-NN » 01-06-2006 12:15

EK -21: Schaars onzeker voor halve finale

Het is nog onduidelijk of Stijn Schaars op het EK onder 21 jaar mee zou kunnen doen in de halve finale tegen Frankrijk. De middenvelder liep in het duel tegen Italie, 1-0 winst voor Nederland, een gekneusde heup op.

Schaars kwam in botsing met zijn ploeggenoot Ron Vlaar, in het begin van de wedstrijd. De speler van AZ kon het toen nog tot de 70e minuut uitzingen, maar werd toen gewisseld door bondscoach Foppe de Haan. Schaars wordt de komende dagen intensief behandeld
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Superfries88' » 01-06-2006 17:28

Ik zag zojuist dat de wedstrijd van Jong Oranje al was begonnen, kwart over namelijk.

Verassende stand, want Nederland op 1-0 door Hofs :D . Moet wel zeggen dat de defensie me vooralsnog weinig vertrouwen geeft, maar goed. Het begin is uitstekend.

EDIT:
2-0 inmiddels, wat een heerlijke goal van Huntelaar.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Jeroen » 01-06-2006 17:56

Mooie wedstrijd. Eindelijk het sterke spel zoals iedereen vantevoren van dit team verwachtte. En inderdaad een prachtige goal van KJH.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Surhuisterveen » 01-06-2006 17:57

Inderdaad. Een hele mooie wedstrijd zien we. Niet alleen van Oranjes kant. Hoewel 'we' wel veel beter spelen als de voorgaande wedstrijden!
KJH!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor steven_9 » 01-06-2006 17:59

Dit moet goed komen denk ik. Nederland (waarschijnlijk) toch nog naar de finale. Of de Fransen moeten ongelooflijk veel veerkracht gaan tonen....
steven_9
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 10-05-2006 19:53

Berichtdoor feanfans » 01-06-2006 20:02

geweldige wedstrijd gezien.
Er werd gestreden voor iedere meter. Jammer van die handsbal nog van Hofs maar de vrije trap werd wel magistraal ingeschoten.

De scheidsrechter was dramatisch, veel te veel kaarten en dan ook nog fluiten voor overtredingen wat helemaal geen overtreding was.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Berichtdoor Feanfan » 01-06-2006 20:05

Ze zijn door naar de finale, dit had ik na de eerste 2 groepswedstrijden niet meer durven voorspellen. Zover is nog nooit een team van Nederland u21 gekomen, dus dan ook gelijk maar Europees kampioen worden.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor Forza Willem II » 01-06-2006 20:48

Nederland heeft voor het eerst in de historie de finale van het EK onder 21 jaar bereikt door in Portugal in de halve finales na verlenging met 3-2 te winnen van favoriet Frankrijk.

In de eerste minuten werd Jong Oranje nog compleet overlopen door de Fransen, die met louter overwinningen en nul tegendoelpunten de laatste vier hadden bereikt, en mocht de handen dichtknijpen dat het doel schoon bleef. Sterker, tegen de verhouding in zette Nikcy Hofs na zes minuten Nederland op voorsprong. De middenvelder speelde zich knap vrij en schoot netjes binnen.

Na de 1-0 nam Nederland alsnog de regie in handen, met name op het middenveld, en kon het door bevliegingen van de goed spelende Romeo Castelen regelmatig voor gevaar zorgen. In de 38ste minuut liet Klaas-Jan Huntelaar zijn klasse zien door de Franse doelman met een prachtige stift te verrassen: 2-0.

Het antwoord van de Fransen liet echter niet lang op zich wachten: vlak na de rust kopte Faubert de 2-1 binnen. De Franse zoektocht naar de gelijkmaker leek vervolgens lang niets dan een paar kleine kansjes op te leveren, maar in de slotfase ging het mis toen Bergougnoux met een prachtige vrije trap een verlenging afdwong.

Frankrijk had geen puf meer om aan te vallen en gokte op penalty's, helemaal na de tweede gele kaart voor Faubert. De mannen van Foppe de Haan hadden daar echter geen zin in en zochten volop de aanval. De beloning volgde in de tweede verlenging: Stijn Schaars vond Hofs in de diepte, waarna de Feyenoord met zijn tweede treffer Oranje naar de finale schoot.

bron: http://www.nos.nl/nosstudiosport
Avatar gebruiker
Forza Willem II
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 01-03-2005 11:37

Berichtdoor siesta » 01-06-2006 21:12

wat een KUT fransen, en maar zeiken steeds, en maar vallen!! en maar schwalbes maken!

Wat heb ik op dit EK veel anti-voetbal spelers gezien, echt ergerlijk, hoop niet dat dit zich doorzet in de toekomst! wat een dramaaaaaaa!!

Heb me dus weer dood lopen ergeren aan die fransen, wat een eikels!! maar beter hebben we gewonnen! Het attractieve voetbal overheerscht!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor ZKV » 01-06-2006 21:15

Eerlijk is eerlijk: dat was echt een supergoal van Huntelaar!
Vond het mooi om te zien deze wedstrijd, helaas heb ik de verlenging niet kunnen kijken maar als ik het zo lees is het meer dan terecht dat ze er nog eentje inschopten in de verlenging.

Mooi man en als het echt tegen Oekraine wordt lijkt het wel de EK'88, eerst verliezen met 0-1 van Rusland en ze dan in de finale met 2-0 pakken door een kopbal en een wereldgoal.
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
ZKV
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 03-11-2005 21:22

Berichtdoor vlqrt » 01-06-2006 21:25

siesta schreef:wat een KUT fransen, en maar zeiken steeds, en maar vallen!! en maar schwalbes maken!!


Als ik er elke keer voor beloond zou worden door een droplul met een microfoon tegen zn kop geplakt zou ik ook de stervende zwaan 100x herhalen. Het meest irritante is wel dat gezeur om kaarten, steeds weer dat klote handje.

Arbitrage op dit toernooi is nog slechter dan in de eredivisie (en dat opzich is al knap)
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor H-J » 02-06-2006 07:47

Ik vond het gezeur nu wel meevallen. In vergelijking met de wedstrijd tegen de Italiajanken dan.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor sf-NN » 02-06-2006 09:20

Smitte schreef:
Smitte schreef:
Heerenveen Ultras schreef:Met een grote bek dat ze wel even in de finale gingen komen...Straks liggen ze gewoon 1e ronde eruit :?


Ze hoeven nog maar twee keer te winnen om de finale ook daadwerkelijk te halen, dichtbij zijn ze in ieder geval!


Nu nog maar één dus..


Ze hebben het waar gemaakt :mrgreen:

Finale,Bessa,zondag,20.45 uur:
Nederland - Oekrane -
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron