Opmerkelijk voetbalnieuws

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Leuke column van nusport.nl, legt de vinger precies op de zere plek.
Javi Poves: liever arm dan voetballer
Eigenlijk was ik van plan om deze opinie te wijden aan Andreas Isaksson, de doelman van PSV die ik vorig week interviewde. Het was een moeizaam gesprek.

Vraag, kort antwoord, vraag, een heel kort antwoord, vraag, een nog korter antwoord. Op die manier.

Ik wilde uitleggen waarom Isaksson symbool staat voor het PSV dat onder trainer Fred Rutten maar niet wil vlammen.

Isaksson is een aardige keeper, net zoals er nog meer aardige spelers in Eindhoven rondlopen. Op één ding zijn de Zweedse doelman en zijn kompanen echter zelden te betrappen: plezier.

Maar goed, ik ga het niet over Isaksson hebben, ik schrijf liever over Javi Poves. Wie? Javi Poves, verdediger van Sporting Gijon. Of beter gezegd: oud-verdediger van de club uit de Spaanse Primera Division.

Verrotte wereld
De 24-jarige voetballer heeft deze week zijn tot medio 2012 lopende contract ingeleverd. Niet omdat hij, zoals Jaap Molenaar, verlangt naar een leven als bouwvakker. De speler van Volendam besloot eind 2009 op 24-jarige leeftijd te stoppen met voetballen.

Poves heeft een andere reden, vertelde hij in El País. "Toen ik klein was, voetbalde ik met plezier, maar hoe beter je de voetbalwereld leert kennen, hoe meer je doorkrijgt dat alles om geld draait, het is een verrotte wereld. Dan verdwijnt het plezier wel."

Daadkrachtiger
Oleguer zou er een puntje aan kunnen zuigen. De verdediger, Catalaans activist en anarchist zette zich jarenlang af tegen het kapitalisme, maar streek bij Ajax wel een kleine twee miljoen euro per jaar op.

Dan is Poves toch wat daadkrachtiger. De centrale verdediger was altijd al een buitenbeentje bij zijn club. Waar andere spelers tijdens een trainingskamp achter de PlayStation kropen, las hij in Het Kapitaal van Karl Marx of Mein Kampf van Adolf Hitler. Toen de sponsor hem een auto cadeau deed, bedankte hij vriendelijk, hij had aan zijn Smart voldoende.

Afrika
Nu de geboren Madrileen gestopt is, gaat hij geschiedenis studeren aan de universiteit. Dat Poves met het inleveren van zijn contract aardig wat geld misloopt, kan hem weinig schelen.

"Ik wil de wereld leren kennen, weten wat er speelt. Naar Afrika gaan. Daar heb je geen geld voor nodig."

"Ik ben in Turkije geweest, in hotels die nog geen drie euro per nacht kostten. Ik wil niet geprostitueerd worden, zoals 99 procent van de mensen. Als ik niet rond kan komen in Spanje, dan ga ik wel naar Birma of naar welke plek dan ook."

Bewondering
Natuurlijk zou je Poves naïef kunnen noemen. Of een ongelooflijke eikel. In een interview zei hij enkele maanden terug dat alle banken in de brand zouden moeten worden gestoken. "Het geluk van dit deel van de wereld, is het ongeluk van een ander deel van de wereld."

Toch vind ik hem niet naïef of een eikel.

In tijden waarin Real Madrid een zevenjarig Argentijns talentje verleidt om naar Spanje te komen, Manchester City miljoenen neerlegt voor elke speler die fatsoenlijk tegen een bal kan trappen, sommige spelers meer verdienen dan ze in honderd levens kunnen opmaken, Manchester United een schuld heeft van meer dan 800 miljoen euro en het Turkse voetbal plat ligt na een reeks omkoopschandalen, heb ik vooral bewondering voor Poves.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

AD:
De spelersvakbond ProProf is verbijsterd over de trucs die clubs in het betaald voetbal uithalen om te besparen op spelerscontracten. Zo werken bij Vitesse en De Graafschap talenten die officieel te boek staan als kraanmachinist, antennebouwers of facilitair medewerker.

'Het zijn gekunstelde constructies die niet passen in het voetbal en zeker niet in de Eredivisie', zegt directeur Ko Andriessen van ProProf tegen Voetbal International. 'Clubs willen wél spelers binden, maar níét de consequenties daarvan aanvaarden. Sommige bepalingen zijn gewoon in strijd met de wet. Dat heeft niets te maken met professioneel voetbal.'

Volgens ProProf zijn vooral de uitzendcontracten bij Vitesse opmerkelijk, aangezien nieuwe aankopen doodleuk een half miljoen euro salaris krijgen aangeboden. Andriessen: 'Tja. Vorig jaar hebben we op verzoek van de clubs de CAO verder versoberd. Vanwege de crisis', aldus Andriessen.

'Dan mag je toch op zijn minst verwachten dat de afspraken ook worden nagekomen. Als je een speler niet goed genoeg vindt, moet je hem ook geen contract aanbieden. Het zijn juridische trucs die mij totaal niet lijken te passen in de geest en reglementen van de KNVB.' (Redactie)
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Breuer, Kruiswijk en Djuric mogen van mij best kraanmachinist worden. :lol:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Toch te belachelijk voor woorden? Zulke acties moeten ze gewoon keihard afstraffen. Vooral bij Vitesse vind ik het echt te ver gaan, zoveel geld in een club willen steken maar ze dan wel een CAO geven van een kraanmachinist. Ik vraag me af waar je dan in godsnaam mee bezig bent als club zijnde.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Doorgedraaide eekhoorn legt duel stil

Western New York Flash kroonde zich zaterdag tot het beste vrouwenteam van de Verenigde Staten door Philadelphia na penalty's te verslaan. Een eekhoorn ontpopte zich tijdens het duel tot blikvanger. Het knaagdiertje draaide minutenlang rondjes in het strafschopgebied van Philly-doelvrouwe Nicole Barnhart. Met een doos werd de pluimstaart uiteindelijk van het veld gehaald.
Filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=RHEuO_-4 ... r_embedded
Corruption is everywhere, fight it!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Squerrel in de VS..
SCH
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

'Geblesseerde speler' springt van brancard en slaat fotograaf':
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=146395
Corruption is everywhere, fight it!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Surhuisterveen schreef:Squerrel in de VS..
Squirrel :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Squerrel schreef: Squirrel :mrgreen:
Ja ik zou ook m'n broertje de schuld geven, zou ik overigens ook doen als ik op het punt sta een weddenschap te verliezen :mrgreen:
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Het meest voorkomende eind resultaat als Vitesse thuis verliest met 0-1 dit seizoen is 0-1
aldus liveuitslagen.nl
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Dat kun je niet ontkennen.
Wij zijn HEERENVEEN
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

'T zal je maar gebeuren...
Freaky: Bij elke goal van Ramsey sterft beroemdheid

Over toeval gesproken: Telkens wanneer Arsenal-middenvelder Aaron Ramsey scoort, legt een beroemd persoon snel het loodje. Whitney Houston was zo al het vierde slachtoffer dat hij in negen maanden tijd op zijn 'kerfstok' heeft.

Het bizarre fenomeen startte in mei vorig jaar. Ramsey scoorde in de topper tegen Manchester United, de dag erna zou Osama bin Laden met een welgemikte kogel het zwijgen worden opgelegd.

In oktober nogmaals: Apple-topman Steve Jobs stierf drie dagen na zijn treffer tegen Tottenham. Kadhafi stond hetzelfde lot te wachten nadat de Gunner een dag eerder in de Champions League tegen Marseille een goal had gescoord.

Afgelopen zaterdag gaf Sundeland-doelman Simon Mignolet zich gewonnen. Het schot van de ingevallen Ramsey dwarrelde via de paal binnen. Enkele uren later zou Whitney levenloos aangetroffen worden in haar bad... 'Ik maak me zorgen. Wat zal er gebeuren als hij nog meer begint te scoren?', vroeg een fan zich alvast af op een internetforum.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »



Rode kaart voor neerhalen Streaker.. :D
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

heerenveenown schreef:

Rode kaart voor neerhalen Streaker.. :D
Beveiliging leek er ook niet bepaald snel in actie te komen :-P
Je ziet de spelers ook wachten omdat ze waarschijnlijk wel weten dat je niet iemand in het veld mag neerhalen (wie dat dan ook is) maar op gegeven moment duurt het zo lang dat die ene toch maar ingrijpt.
Altijd jammer dat wanneer speler de (slechte) beveiliging daar helpt hij gelijk weer rood moet krijgen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Luiks parket wil Michel Preud'homme vervolgen in fraudezaak

Michel Preud'homme zou in zijn tijd als technisch directeur bij Standard hebben meegeholpen bij het opzetten van een illegale financiële constructie, zo weet de krant Le Soir. Het parket van Luik wil hem nu vervolgen voor betrokkenheid in die fraudezaak
De zaak draait om de transfer van de Kroaat Miljenko Mumlek naar Standard in augustus 2003. Volgens de speurders kreeg de speler een deel van het tekengeld in het zwart. Ze baseerden zich op documenten die werden gevonden tijdens een huiszoeking bij Standard in 2005.

In 2011 werden toenmalige Standard-bestuurders Luciano D'Onofrio en Pierre François en nog een tussenpersoon al in beschuldiging gesteld in dezelfde zaak.

Het nieuws over Preud'homme komt amper een dag nadat opnieuw Le Soir meldde dat het Luikse parket ook Anderlecht en haar ex-manager Michel Verschueren viseert in een onderzoek naar frauduleuze transfers. In die zaak richten de speurders zich op de transfer van de Kroaat Ivica Mornar van Standard naar Anderlecht in 2001.
Bron: het nieuwsblad
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik zou het niet raar vinden, aangezien Preud'homme altijd lijkt te kiezen voor het geld. Maar gezien zijn status zal de straf wel wat meevallen.
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Mumlek, die naam doet me sterk denken aan de een of andere speler van het nietige Varteks Varezdin.
Ik weet het niet zeker, maar is dat die gast die ons in ons Europese debuutjaar de das omdeed?
Alderaarst!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat is dezelfde persoon, inderdaad. Is het mogelijk om Heerenveen met terugwerkende kracht uit te roepen tot winnaar tegen Varteks? Zou jaren na dato genoegdoening zijn :wink:.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Raúl scoort dure kameel

Voormalig Real-vedette Raúl, tegenwoordig spelend voor Al-Sadd, heeft een bijzondere bonus gekregen. Zijn doelpunt tegen Al-Rayan leverde hem een heuse kameel op.

Voorafgaand aan de wedstrijd maakte een sjeik de bijzondere premie tegenover Raúl bekend. De Spanjaard, die overkwam van Schalke 04, tekende vanuit een vrije trap voor één treffer.

Binnenkort kan Raúl de kameel thuis verwachten. Het beest heeft een geschatte waarde van 500.000 euro.
Bron: Telegraaf.nl
Corruption is everywhere, fight it!
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Leuk bericht. Maar een kameel ter waarde van 500.000 euro? Dan moet hij wel erg bijzonder zijn.....
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Kameel met gouden tanden heb ik begrepen :mrgreen:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Een kameel met één bult zie je ook niet vaak :lol:
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Toch wel opmerkelijk, uitblinken in Football Manager en dan de job als hoofdcoach krijgen bij een topclub in je land.
Gamer Gets FK Baku Job Based on Football Manager Experience
Vugar Huseynzade, a 21-year-old student that has never before held a similar position, is now coach of the FK Baku football club based only on his long-term experience and mastery of the Sports Interactive-created Football Manager series.

He was initially hired as an assistant at the club based on his knowledge of the football, all obtained from the video game, and has been given the top job, with CVG saying that he has beaten other candidates like French player Jean-Pierre Papin to get the position.

The news is even more surprising considering the fact that developers at Sports Interactive themselves have included in-game messages that make fun of those who profess to master the game of football simply by playing the simulation.

Football Manager 2013 has recently received a pretty significant patch that changes some of the core elements of the game engine.
http://news.softpedia.com/news/Gamer-Ge ... 9104.shtml
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Van Nusport.nl:
'FIFA verandert alleen bij existentiële crisis'

AMSTERDAM - Alleen als de wereldvoetbalbond in haar voortbestaan wordt bedreigd is de FIFA bereid een grote schoonmaak door te voeren binnen de eigen gelederen.

Dat zegt Thomas Kistner, de auteur van het boek FIFA Maffia. Alle sinistere FIFA-zaken worden door hem op een rijtje gezet, van de smeergeldaffaires tot de niet bepaald volgens de maatstaven van de democratie verlopen presidentsverkiezingen.

“Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) was na alle onthullingen over de corruptie rond de toewijzing van de Olympische Winterspelen van Salt Lake City gedwongen veranderingen door te voeren. Anders was het einde verhaal geweest.”

“Toenmalig voorzitter Juan Antonio Samaranch zou zijn gearresteerd bij aankomst in de Verenigde Staten, dat had onvoorstelbare schade opgeleverd. Alleen als de FIFA in zo’n lastig parket belandt, dus bij een existentiële crisis, is er verandering mogelijk. Belangrijk is ook dat het publiek in opstand komt.”

Kistner ziet een overeenkomst met de Lance Armstrong-zaak. “Ook in de top van het voetbal is er sprake van een omerta. Als er iets naar buiten komt, kiest UCI-voorzitter Pat McQuaid zelf de onderzoekers, een tactiek die we kennen van Blatter.”

Dubieus

Wellicht wordt 2013 het jaar van de ontmaskering van de FIFA-top. Kistner verwacht veel van de lopende onderzoeken naar dubieuze handelingen rond bijvoorbeeld de toewijzing van het WK 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar).

“Het onderzoek van de FBI naar Chuck Blazer (een voormalig lid van het uitvoerend comité van de FIFA, red.) kan veel opschudding veroorzaken. Wat weet hij van Blatter? Zo zijn er nog meer zaken die lopen.”

Blatter is al bijna veertig jaar werkzaam in de top van de wereldvoetbalbond, eerst als secretaris-generaal en sinds 1998 als voorzitter. De Zwitser is een ware overlevingskunstenaar; zo ontsprong hij afgelopen zomer de dans toen de inhoud van de seponeringsbeschikking inzake de ISL-affaire bekend werd gemaakt. Marketingbureau ISL kreeg jarenlang de marketing- en tv-rechten van WK’s nadat officials smeergeld betaalden aan FIFA-kopstukken.

“Oud-voorzitter João Havelange en zijn ex-schoonzoon Ricardo Texeira (die respectievelijk 1,25 en 10,5 miljoen euro ontvingen van ISL, red.) werden geofferd. Blatter, die zelf met ‘P1’ wordt aangeduid in het document, gaf opeens toe dat hij wist van de betalingen. Maar het zouden geen illegale inkomsten zijn geweest. Tsja, daarna stelde hij weer een commissie in, de zoveelste.”

Het boek FIFA Maffia verdient eigenlijk niet het adjectief sport, want de Duitse auteur ziet zich genoodzaakt meer misdaadtermen (FBI, Interpol; elke instantie komt langs) te gebruiken dan John Grisham en Robert Ludlum. Bij een opsomming van de leden van het uitvoerend comité van de wereldvoetbal blijkt dat bijna iedereen wel iets op zijn kerfstok heeft.

Platini

Kistner verwacht niet dat Michel Platini - de huidige UEFA-baas geldt als de gedoodverfde opvolger van Blatter - een radicaal andere koers zal gaan varen.

“Hij neemt FIFA-achtige besluiten, zoals de uitbreiding van het deelnemersveld van een eindtoernooi om landen tevreden te houden of maken. Lang deed hij vaag over zijn voorkeur voor het WK 2022. Later bleek dat hij Qatar steunde. Toevallig werkt zijn zoon Laurent voor Qatar Sports Investments.”

“En zijn pleidooi voor een ‘winters’ WK in 2022 is ook opvallend. Vóór de toewijzing van dat toernooi wisten ze toch dat het in de zomer veel te warm is in die regio? Platini hoopt nu dat hij als UEFA-voorzitter de Europese bonden met zich mee krijgt om de competitieopzet aan te passen in het seizoen 2021/2022. Dat proces moet zijn afgerond als hij is geïnstalleerd als FIFA-baas, want dan is het een stuk lastiger om steun van de UEFA te verwerven.”

Korte rokjes

Tot de jaren zeventig was de wereldvoetbalbond nog het schoolvoorbeeld van een door gentlemen gerunde, deftige sportorganisatie. De komst van het grote kapitaal (vooral adidas wilde in alle instanties een ‘mannetje’ hebben) leidde tot een andere cultuur.

De woordenstroom van Kistner valt even stil als hem wordt gevraagd een positieve bijdrage van de FIFA aan het voetbal te noemen in de afgelopen veertig jaar.

“Onmogelijk. Dat ze veel winst hebben gemaakt, is geen kunst. Het is niet aan de FIFA te danken dat de waarde van televisierechten explodeerde. Ze hebben juist honderden miljoen verloren door affaires als de Visa-Mastercard-zaak, waarbij Mastercard moest worden afgekocht na een heel rare procedure.”

“En goede voorstellen voor de ontwikkeling van het spel zijn ook al niet gedaan. Blatter is niet verder gekomen dan ideeën als het laten spelen van vrouwen in korte rokjes.”
Het blijft bizar om te lezen dat de voetbalwereld al decennia geregeerd wordt door corrupte lui en het grote geld. En zolang iedereen netjes blijft kijken en komen gaat dat ook echt niet veranderen, ben ik bang.
Corruption is everywhere, fight it!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik snap die hetze niet zo over het toewijzen van Rusland en Qatar. Ik weet 100% zeker dat zij een beter toernooi organiseren, en mooiere stadions neerzetten dan dat we dat in Nederland gedaan hadden. De manier waarop en al die praktijken achter de schermen is natuurlijk wel een schande voor de FIFA. Maar doet een ander het beter? Als Platini komt zal die ook wel in die praktijken terecht komen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het boek 'Vals Spel' van Andrew Jennings is een aanrader wanneer je nieuwsgierig bent naar de chaos binnen/rond de FIFA. Eigenlijk geeft het boek wel aan waarom er geen reorganisatie komt: binnen alle geledingen van de wereldvoetbalbond worden rare spelletjes gespeeld en die invloed is gedeeltelijk extern. Aangezien je afhankelijk bent van die invloed (termijnen dwing je af via stemprocedures bijv.) kan je eigenlijk niet overleven binnen de FIFA zonder mee te spelen. Alleen de FIFA aanpakken is dus niet voldoende.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Lardy schreef:Ik snap die hetze niet zo over het toewijzen van Rusland en Qatar
Ik wel, het is toch van de zotte dat ze in eens 'even' 2 toernooien tegelijk aanwijzen, en dat ze nu al voorzichtig beginnen om de competities aan te passen zodat het in 2022 in de winter gespeeld kan worden. En daarnaast zou het best zijn dat ze daar betere stadions neer kunnen zetten. Maar uiteindelijk lopen de bazen van de FIFA en hun vriendjes (sponsoren en maffia) met al het geld weg en blijft het land en de bevolking kaalgeschoren achter.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Rusland vind ik geen gek land voor een wereldkampioenschap. Dat is gewoon een interessant voetballand met een steeds meer opkomende voetbalcompetitie en een competitief nationaal team.

Qatar is echter een totaal ander verhaal. Hun nationale team heeft nooit meegedaan aan een wereldkampioenschap, ze hebben niet eens twee miljoen inwoners en in de zomer heerst er een onverantwoord heet klimaat voor sporters en supporters. Straks zien we daar een elftal vol genaturaliseerde Brazilianen.

Als je dan toch een keer voor een land uit de Arabische wereld wilt kiezen ga dan voor een Marokko of Egypte (mits dat land weer enigszins stabiel wordt).

Dat de FIFA primair voor het grote geld gekozen heeft is overigens wel duidelijk. Dat ziet iedereen wel.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wil je het Midden-Oosten een keer een toernooi laten organiseren dan blijf je zitten met het klimaat. Qatar heeft de kennis en het geld om dat te tackelen. Bovendien is dit het veiligste land van die regio. Marokko en Egypte kunnen het nooit betalen en bovendien kunnen ze daar nooit veiligheid garanderen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Lardy schreef:en bovendien kunnen ze daar nooit veiligheid garanderen.
Dat is geen punt voor de Fifa of UEFA. In Zuid-Afrika kon dat ook niet en ook in Oekraïne is het bijvoorbeeld qua mensenrechten nog niet echt goed geregeld. Daarnaast waren Russen hun leven ook bijna niet zeker in Polen. Als de kassa maar rinkelt. :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Plaats reactie