Opmerkelijk voetbalnieuws

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Laat ik voorop stellen dat ik absoluut tegen het enorme geld ben in de voetballerij. Helaas is dit voor hun noodzakelijk aangezien ze anders dikke verliezen lijden. Zo gaat dat tegenwoordig in de voetballerij, wanneer je hier niet in mee gaat zul je geen vuist meer kunnen maken, triest genoeg.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Als Ajax het gedrag echt had afgekeurd en een echte straf had uitgesproken dan hadden ze Suarez ook morgen moeten schorsen tegen Madrid. Nu is het vooral bedoeld om de KNVB mild te stemmen denk ik. Ik denk verder ook niet dat Ajax hem had geschorst als komend weekend Ajax - PSV op het programma had gestaan. Maar dat is speculeren...

Elke wedstrijd die Suarez minder krijgt van de KNVB dan Sansoni van Vitesse (5 dus) is een schande. En dat heeft niets te maken met voorkeur voor welke club dan ook maar wel met willekeur in straffen van de KNVB.

Net als het geven van stadionverboden dat de KNVB willekeurig doet (waar het tijdens Studio Voetbal vast niet over gegaan is........)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

F4E ziet het liefst een stadionverbod voor Suarez.. :wink: Maar 5 wedstrijden lijkt mij de minimale straf.
SCH
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Suarez krijgt maximaal zes wedstrijden. De KNVB schorst relatief mild, zelfs zware tackles worden niet heel zwaar bestraft. Verder zal dat incident met Sansoni van jaren geleden wel fungeren als jurisprudentie. Dat waren er vijf, dus dat zal nu ook wel het maximum worden. Dan komt er hooguit nog eentje bij omdat Suarez waarschijnlijk nog een wedstrijd voorwaardelijk heeft staan van de rode kaart tegen Twente in de JCS eerder dit seizoen.

Vijf á zes duels zou ik mee kunnen leven. Gezien de normale omstandigheden dan, want ik vind eigenlijk dat de straffen best wat hoger mogen. Maar het zou me zelfs niet verbazen als zelfs de vijf niet zal worden gehaald...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Surhuisterveen schreef:F4E ziet het liefst een stadionverbod voor Suarez.. :wink:
Dat het liefste ook :wink:

Maar toch is het raar. Als je bij de amateurs iemand natrapt heb je minstens 5 wedstrijden aan je broek, in het betaald voetbal vaak 'slechts' 3. Hetzelfde geldt voor geweld richting tegenstander. Sla je in een wedstrijd iemand (wat ik minstens gelijk vindt aan zo'n bijt, beide een bewuste actie waar geen bal bij in de buurt is), dan kun je minstens 8 wedstrijden toekijken. De bond is de bond, toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ben het met F4E eens. In het amatuer voetbal wordt veel harder gestraft terwijl de bewijzen daar meestal dubieuzer zijn dan bij het betaald voetbal. Daarnaast de profs hebben een voorbeeld functie, daar kijken veel kinderen naar. Deze straffen zouden op z'n minst gelijk moeten zijn aan de amateurs wellicht nog harder.

De straf van Ajax is ook een wassenneus, we schorsen je tegen VVV en NEC maar hebben je vanavond nog wel even nodig tegen Real. Club zonder ruggegraat. Sanctie is sanctie en die moet je gelijk laten ingaan.
Spijt heb je morgen maar!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De Stentor:
ZWOLLE - De supporters van FCZwolle en Volendam gaan vrijdag voor de aftrap van de wedstrijd tussen beide teams samen een biertje drinken in het supporterscafé van de Zwollenaren.

Met de actie willen de fans laten zien dat voetbalsupporters zelfs bij zeer belangrijke wedstrijden prima met elkaar kunnen optrekken. Zwolle en Volendam staan eerste en tweede in de Jupiler League.

Volgens de supportersvereniging van FCZwolle is er goed overleg geweest tussen de fans van beide voetbalclubs. Ze willen laten zien dat voetbal niet altijd gepaard hoeft te gaan met geweld en vernielingen, maar dat er ook harmonieus naar een wedstrijd toegeleefd kan worden. Volgens de Zwolse supporters zou er juist door dit soort acties in de toekomst veel minder inzet van politie nodig kunnen zijn. Zelfs bij beladen wedstrijden.

"Voetbalsupporters kunnen samen kijken en achteraf elkaar de hand schudden. Zo moet het zijn", schrijven de supporters in een persbericht.

De wedstrijd tussen FCZwolle en Volendam om de kop van de Jupiler League begint vrijdag om 18.45 in het stadion van FCZwolle aan de Ceintuurbaan.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Als dat niet heel snel een combi wordt, weet ik het ook niet meer...
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

De coach van Cluj wordt een beetje boos...

http://www.youtube.com/watch?v=y4RpjvPvMSU
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

en is daardoor ontslagen.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ontslag is wat overdreven, mooi zulke emotie zie je tegenwoordig nog maar weinig helaas.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Arbiter Vink was bedreigingen zat
Uitgegeven: 7 december 2010 17:05
Laatst gewijzigd: 7 december 2010 17:08
HOOFDDORP - Bedreigingen aan zijn persoonlijke adres vormden voor Pieter Vink één van de redenen om dit seizoen zijn internationale carrière te beëindigen. Dat maakte de arbiter dinsdag bekend tijdens de presentatie van het magazine Helden.

"Het dieptepunt was het briefje dat ooit in de broodtrommel van mijn dochter zat", lichtte Vink toe. "'We schieten je kankervader kapot', stond erop. Mijn dochter was zeven en had het niet goed door, maar mijn vrouw was erg van slag."

Vink nam het besluit half september al, de offciële reden was toen dat de 43-jarige arbiter jongere collega's de kans wilde geven om Europees te fluiten. Dat blijkt nu dus niet de enige reden dat hij het rustiger aan wilde doen.

Klimaat

Het voetbalklimaat in Nederland in zijn algeheel staat de arbiter al langere tijd niet meer aan. "Na afloop van de bekerfinale tussen PSV en Ajax in 2006 (1-2) waren de 20.000 supporters van PSV meteen weg, het stadion was half leeg."

"Toen ik als scheidsrechter naar voren werd geroepen begonnen de 20.000 Ajax-supporters te roepen dat mijn moeder een hoer was."

"Het kan natuurlijk ook anders. Ik mocht de opening van het nieuwe Wembley-stadion fluiten en na afloop was er een soort huldiging. Ik moest al die trappen op en kreeg van een van de prinsen iets uitgereikt. Toen de speaker mijn naam omriep volgde een staande ovatie van 90.000 man."

WK

Het mislopen van het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika afgelopen zomer speelde ook een rol in de beslissing, verklaart Vink in het magazine dat dinsdag bij Sanoma Uitgevers gepresenteerd werd. "Afgelopen jaar heb ik een enorme klap gehad, toen ik op het laatste moment afviel voor het WK."

"Ik ging er zo van uit dat ik mee zou gaan, hield er echt geen rekening mee dat ik zou afvallen. Ik had alle cursussen gevolgd, zat bij de laatste twintig en toen mochten er twaalf mee. Het is ook niet te verklaren waarom ik niet mee ging. Soms is het politiek, soms gewoon pech."

Bron: http://www.nu.nl
Toch te triest voor woorden dit?
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Mooi beeld laatst bij Twente-Ajax. Fluitte toen een hele sterke wedstrijd.
Zijn dochter bedreigen is echt ziekelijk..
SCH
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Alsjeblieft niet zeg! Het was 'maar' één tribune (Bunnikside) waar de spreekkoren echt vandaan kwamen. Moet de rest van het stadion daar de dupe van worden? Inclusief de supporters van de tegenstander die wellicht uren onderweg zijn geweest om erbij te kunnen zijn? Ik meen het oprecht als ik stel dat ik de punten dan niet eens zou willen hebben. Die verdien je op basis van voetbal, niet omdat de tegenstander denkt het beroep van de moeder van de scheidsrechter te weten.

Als spreekkoren uit de hand lopen moet je zorgen dat je het aanpakt zonder de goedwillenden ook te pakken. Maar in Nederland is het vaak zwart of wit, zelden een goede tussenweg. Voorbeelden te over.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Je kan toch tijdelijk staken? Voor mijn gevoel is dat 9 van de 10 keer gewoon afdoende. Zelden dat het echt blijft doorgaan als het tijdelijk stil heeft gelegen.

Door definitief te staken heb je de goedwillenden (de overgrote meerderheid) te pakken en of je het daarmee daadwerkelijk uit weet te bannen? Ik denk het niet. Ik vind eigenlijk dat je het voetbal er extra mee te pakken hebt.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ach, er wordt weer eens van een mug een olifant gemaakt. Als het nou minutenlang door was gegaan, had je een punt.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Benoem je nu niet gewoon het probleem? Wedstrijden worden stilgelegd, kunnen daarna gewoon worden hervat, er komt een te verwaarlozen boete bovenop en dat is het meestal wel. Het valt allemaal wel mee. Als je van mening bent dat er harder tegenop getreden dient te worden zul je een structuur moeten vinden waarbij dat mogelijk is zonder dat je de goedwillende en ook de wedstrijd zelf gaat schaden.

Maar goed, we moeten het ook niet overdrijven zoals Fanatic-4-ever al schreef. Het was even een negatieve bui vanaf de Bunnikside en daarna nam het ook weer af. Ik heb niet het idee dat het in Nederland nou zo ernstig is op dat gebied. En helemaal uitbannen doe je het toch niet.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef:Ik heb niet het idee dat het in Nederland nou zo ernstig is op dat gebied. En helemaal uitbannen doe je het toch niet.
Precies. Bovendien wat is er nou zo erg aan hoerenjong of je moeder is een hoer? Hoer is gewoon een (heel oud) beroep net als timmerman, slager en bakker :wink:
Dat Pieter Vink via zijn dochter van 7 is bedreigd met de dood is vele malen zieker en erger.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Superfries1983 schreef:[..]
Precies. Bovendien wat is er nou zo erg aan hoerenjong of je moeder is een hoer? Hoer is gewoon een (heel oud) beroep net als timmerman, slager en bakker :wink:
Dat Pieter Vink via zijn dochter van 7 is bedreigd met de dood is vele malen zieker en erger.
Heel simpel dat z'n moeder er niets mee te maken heeft? Net als z'n dochter overigens..

Als je van mening bent dat je verbaal negatief/agressief moet worden richting de leidsman/tegenpartij, doe het dan in ieder geval op de persoon. Het er in betrekken van familie, vrienden, etc., is simpelweg totaal onnodig. En als je er dan toch per se de familie in wilt betrekken, 'Theo, je moeder bakt patat' of 'Pieter, je moeder is een Fries' is toch veel mooier?

Terugkerend naar het bericht over Vink:
Helaas steeds meer een tendens dat randdebielen menen op deze manier hun zin door te moeten drijven. Hoewel het een heel belangrijk deel van m'n leven bepaald, het is potdomme nog steeds 'maar een spelletje'!
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

En elke keer hoor je weer, "het is maar een klein groepje die het verpest voor de rest". Pak dat kleine groepje dan aan.. Zeker in vakken als de bunnikside hangen camera's. Als er wedstrijden stil moeten worden gelegd en er boetes worden uitgedeeld, pik de supporters er dan uit die aanleiding hiertoe gaven en verhaal boetes op deze 'kleine groep'. Ik heb het dan niet over weer een reden te hebben om te makkelijke stadionverboden op te gaan leggen. Voetbal is emotie, en daarin roep je soms wat. Echter is dat geen excuus. En nee ik ben geen moraalridder.
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Een keer wat roepen is ook niet strafbaar. Volgens mij moet een spreekkoor langer dan een minuut aanhouden voor er iets mee gedaan wordt. Dan is de emotie van het moment ook geen geldig excuus meer.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Veld Celtic bespeelbaar, duel afgelast GLASGOW - De wedstrijd tussen Celtic en Kilmarnock, die voor zaterdag op het programma stond, is afgelast hoewel het veld op Parkhead ondanks het barre winterweer bespeelbaar is. De Schotse voetbalbond nam dat opmerkelijk besluit donderdag op advies van de politie. De korpsleiding vindt de wegen door de hevige sneeuwval te gevaarlijk om grote groepen supporters op pad te laten gaan.

Het duel Dundee United - Motherwell op Tannadice is om dezelfde 'verkeerstechnische' redenen uitgesteld. Hamilton - Hibernian wacht mogelijk hetzelfde lot. De competitieleiding gaat er vooralsnog van uit dat de andere drie vastgestelde wedstrijden, waaronder Inverness - Rangers, doorgang kunnen vinden.
Kijk, dat is verstandig, niet opmerkelijk...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Inderdaad. Hoewel het in het Schotse voetbal natuurlijk niet zoveel om geld draait als bij hun zuiderburen. Daar was zo'n wedstrijd echt niet afgelast, daar gaan de belangen van de tv-stations voor die van de supporters...
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

In Nederland is er altijd kritiek op de spreekkoren, maar ze gaan verder. Op de volgende melodie hoorde ik er vanavond eentje voorbij komen bij Extra Time (Belgisch praatprogramma) richting een donkere scheidsrechter: link.

Grappig trouwens dat de stadionspeaker van Cercle Brugge een huwelijksaanzoek deed en vervolgens vertelde dat zijn vriendin voor Club is :lol:.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Superfries88' schreef:In Nederland is er altijd kritiek op de spreekkoren, maar ze gaan verder. Op de volgende melodie hoorde ik er vanavond eentje voorbij komen bij Extra Time (Belgisch praatprogramma) richting een donkere scheidsrechter: link.
Eigenlijk niet, het was gericht aan voorzitter Johan Vermeersch
Johan Vermeersch beledigt kleurling van Brussels
http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/9 ... _55584.jpg

Johan Vermeersch, de voorzitter van voetbalclub Brussels, zou tijdens een groepsgesprek met zijn spelers de Congolees Matumona racistisch beledigd hebben. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Kruip in een boom en eet een tros bananen." Vermeersch zou iets in die trant gezegd hebben.

Volgens een speler was het er echt over, maar Vermeersch ziet het probleem niet. "Ik heb inderdaad iets gezegd met bomen en bananen, maar dat is toch niet racistisch? We hebben hier toch ook bomen en bananen? Op een groentenmarkt kom je zeker een tros bananen tegen", verdedigt Vermeersch zichzelf.

Vermeersch besliste eerder dat Albert Cartier nog niet moet vertrekken na de slechte competitiestart. Zaterdag verloor Brussels in eigen huis met 1-2 tegen Charleroi. Met acht nederlagen en slechts zeven punten staat de club na elf speeldagen op de vijftiende plaats. Dit weekend wacht de belangrijke confrontatie met KV Mechelen.
Beveren speelde een aantal jaar geleden met een elftal Ivorianen (sc Heerenveen speelde er nog tegen), de supporters van GBA speelden daar met een aantal spreekkoren op in.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Flying Frisian schreef: Eigenlijk niet, het was gericht aan voorzitter Johan Vermeersch
Die op het filmpje wel ja. Maar ik zeg 'op de volgende melodie', dus diegene die ze afgelopen week zongen had wel degelijk betrekking op de donkere scheidsrechter. Nzolo heet de beste man.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Mazembe, de club die de wereldbeker kan winnen...


http://www.footytube.com/video/tp-mazem ... ec14-67830

Die jongens hebben goed gekeken naar Assaidi trouwens, en die keeper, die moeten wij hebben :lol:
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Hoe krijg je het voor elkaar:
Mario Balotelli's Maserati al 27 keer in beslag genomen

Mario Balotelli, aanvaller bij Manchester City FC, heeft in korte tijd zo’n 11.300 euro aan parkeerboetes bijeen en zijn Maserati is al 27 keer in beslag genomen.

De voetbalster die meer dan een half miljoen (euro) per maand verdient, krijgt gemiddeld drie parkeerboetes per dag sinds hij vorig jaar bij de Premier League club tekende. Een van zijn clubmakkers legt uit: ‘Mario neemt zijn Maserati om van bij hem thuis naar een restaurant één of twee straten verder te rijden, waar hij de sportwagen gewoon dubbel parkeert. Wanneer hij dan terug buiten komt, staat de auto er natuurlijk niet meer. In totaal werd de wagen al 27 keer in beslag genomen.’

Ook werd Mario onlangs tegengehouden door de politie voor controle. Er lag 33.000 euro aan cash op zijn passagiersstoel en toen de politie hem vroeg waarom, klonk zijn antwoord doodleuk ‘omdat ik dat kan’.

Ook op het veld blijkt Balotelli lak te hebben aan autoriteit: in 24 matchen kreeg hij maar liefst tien gele en twee rode kaarten.
Bron: clint.be
Corruption is everywhere, fight it!
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

VVV-Venlo strikt peuter Baerke

VENLO - VVV-Venlo heeft dinsdag een unieke versterking binnengehaald. De anderhalf jaar oude Baerke van der Meij ondertekende een symbolisch profcontract voor tien jaar, zo meldt de website van de Limburgers.

De peuter uit Venlo werd vorige week wereldberoemd omdat zijn vader Jorg een filmpje van zijn zoon op Youtube zette. Daarin schiet Baerke probleemloos drie ballen in een speelgoedkast. De video werd opgepikt door Amerikaanse media en is inmiddels bijna 900.000 keer bekeken.
Baerke deed in stadion De Koel een proeftraining met middenvelder Ken Leemans. Hij heeft zijn talenten niet van een vreemde. Zijn opa speelde in het verleden voor VVV. Dat was een van de redenen voor de club om hem naar De Koel te laten komen voor de publiciteitsstunt.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

opmerkelijke rode kaart (geluid niet te hard zetten)
http://www.youtube.com/watch?v=sUAqj-pz ... dded#at=33
Plaats reactie