Het grote scheidsrechters-topic

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Volgens mij zeggen de resultaten uit de gehouden poll al genoeg ;)
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Flying Tilster schreef:Luinge beter dan Jol?? Dan vraag ik me af welke wedstrijden Luinge goed gefloten heeft. Als er scheidsrechters zijn die zich heel belangrijk lijken te vinden is het o.a. Luinge en Vink.

Jol is één van de beste scheidsrechters van Nederland en dan wordt je op deze manier afgeserveerd.
Uilenberg kan inderdaad zijn privé-oorlog niet winnen.
Ja, Luinge beter dan Jol ja. We hebben Roelof 3 uitwedstrijden gehad wetende PSV-uit, AZ-uit en NAC Breda- uit en alle 3 floot hij fantastisch. Tevens vond ik hem de laatste competitiewedstrijd Heerenveen-Feyenoord (5-1) ook goed fluiten.

Maar smaak verschild. Is het geen tijd voor een nieuwe pol zonder Jol en Temmink als keuze mogelijkheden? :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

ZWOLLE - "Geen handdruk, geen bloemetje. Er was niemand van de KNVB. Ik heb zelfs geen belletje, mailtje of brief ontvangen. En dat vind ik respectloos." Dat zijn afscheid in de schaduw zou staan van het feest dat Jaap Stam in Zwolle ten deel viel, wist scheidsrechter Dick Jol (52) van tevoren. Maar dat zijn werkgever, de voetbalbond, in het Oosterenk-stadion zou schitteren door afwezigheid, deed pijn. "Eigenlijk ben ik niet eens verbaasd. Dat was ik nooit. Ik wist dat er in Zeist werkelijk alles kon gebeuren. Maar teleurgesteld ben ik wel, ja."
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Naast dat ze oncapabel zijn in Zeist zijn het ook nog een stel hufters. Zo ga je niet met een van je beste scheidsrechters om, ook al heb je een conflict.
Op naar het volgende seizoen....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Tsja, de KNVB beweert weer op zijn beurt dat Jol geen aandacht wou voor zijn afscheid, een van de twee partijen is gewoon snoeihard aan het liegen :D
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Het kan ook zo zijn dat Jol heeft gezegd dat hij geen afscheid hoefde maar dat hij bedoelde niet een afscheid los van die afscheidswedstrijd van Jaap Stam. De KNVB heeft dit opgevat als dat hij helemaal geen afscheid hoefde en hem dit vervolgens dus ook niet gegeven. Jol had alleen wel iets verwacht bij zijn afscheidswedstrijd waardoor hij nu teleurgesteld is.

Dit is een manier waarop het zou kunnen zijn gegaan. Dat het dus een communicatiefout is geweest en dat ze beide denken de waarheid te vertellen ondanks dat ze tegen elkaar in lijken te druisen.

Ik zeg dus niet dat het zo is maar dat het zo zou kunnen zijn gegaan :wink:
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ach, zoals Jol het al zegt, het verbaasd me niet eens, maar respectloos en kinderachtig is het wel. Bij de KNVB schenkt men liever geen aandacht aan oud-medewerkers die zich kritisch opgesteld hebben. Zo kan ik me ook herinneren dat 'clubs zelf moesten beslissen over een minuut stilte voor oud-scheidsrechter John Blankestein', een man die in mijn ogen naast een goede leidsman ook een uithangbord van de nationale voetbalbond was.

Hoewel het niet écht onze zaak is (en toch ook weer wel), zou een actie toch op zijn plaats zijn. Het is toch van de zotte dat Henk Kesler en Jaap Uilenberg ongestraft hun eigen koninkrijkje mogen bouwen zonder dat er ook maar iets van kritiek to horen is.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

forca hveen schreef:Het kan ook zo zijn dat Jol heeft gezegd dat hij geen afscheid hoefde maar dat hij bedoelde niet een afscheid los van die afscheidswedstrijd van Jaap Stam. De KNVB heeft dit opgevat als dat hij helemaal geen afscheid hoefde en hem dit vervolgens dus ook niet gegeven. Jol had alleen wel iets verwacht bij zijn afscheidswedstrijd waardoor hij nu teleurgesteld is. Dit is een manier waarop het zou kunnen zijn gegaan. Dat het dus een communicatiefout is geweest en dat ze beide denken de waarheid te vertellen ondanks dat ze tegen elkaar in lijken te druisen. Ik zeg dus niet dat het zo is maar dat het zo zou kunnen zijn gegaan :wink:
Dan zou ik als KNVB wel wat anders geregeld hebben: een surprise ontbijt thuis, een reisje naar een interessante buitenlandse wedstrijd o.i.d. De menskwaliteit van een organisatie is mede af te lezen aan hoe men afscheid neemt. Dit is een drama omdat hieruit weer blijkt dat de KNVB wordt gedomineerd door enkele ego's die zichzelf belangrijker vinden dan wat ook.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ibrahim Afellay beweert dat scheidsrechter Jack van Hulten hem tijdens een oefenwedstrijd tegen VVV-Venlo heeft uitgescholden. De PSV'er zegt dat de arbiter hem een 'tyfushond' noemde.

De middenvelder van PSV was na afloop van het duel des duivels. "Hij (Van Hulten, red.) zei tegen me: 'Rot op, vuile tyfushond'. Vraag maar aan VVV-speler Frank van Kouwen, die stond erbij", reageerde Afellay
na afloop van het duel voor de camera van Omroep Brabant. "Van Hulten zal wel ontkennen, maar hij moet dit seizoen natuurlijk nog een paar wedstrijden fluiten." De KNVB was woensdagavond niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: Voetbalprimeur.nl
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Van Hulten was vanochtend op 538 en die ontkent in alle toonaarden. Hij had Affelay een naar mannetje genoemd.

Tsja en Affelay zegt niet wat hij allemaal heeft gezegd daarvoor.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Frank van Kouwen heeft de uitspraak van Afellay bevestigd (tot onvrede van van Hulten).
VVV-verdediger Van Kouwen bevestigde later de woorden van Afellay, tot ongenoegen van Van Hulten. "Dan mag hij dat nog een keer verklaren als hij me recht in de ogen kijkt. Ik ga in conclaaf met de KNVB om de zaak te bespreken", besloot de arbiter.
(c) ANP
Ben benieuwd wat hier nou weer achterweg komt. Daargelaten dat we niet weten wat voor woorden er daarvoor allemaal gewisseld zijn.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Dit dus:
Afellay: 'Voor mij is de kous af'

Wat Ibrahim Afellay betreft behoort het incident met arbiter Jack van Hulten, woensdagavond tijdens de wedstrijd VVV-Venlo - PSV, tot de verleden tijd. De middenvelder schrijft dat donderdag in een brief aan de KNVB. De aanklager betaald voetbal had een vooronderzoek ingesteld en vroeg daarin naar de lezing van Afellay. Van Hulten zou woensdag tijdens het oefenduel Afellay hebben uitgescholden voor vuile tyfushond. Het incident had plaats nadat de leidsman PSV'er Tommie van der Leegte een gele kaart had gegeven voor het wegtrappen van de bal na een fluitsignaal. Afellay kwam verhaal halen en zou daarbij door de fluitist zijn uitgescholden.

Van Hulten zelf is zich van geen kwaad bewust. "Naar eer en geweten: dat heb ik niet gezegd. Afellay nam een dreigende houding aan en toen heb ik tegen hem gezegd: Naar typetje." De KNVB zag in het welles-nietes-spel tussen scheidsrechter en voetballer voldoende aanleiding de aanklager betaald voetbal aan het werk te zetten.

Afellay schrijft in zijn brief dat er in het heetst van de strijd wel eens dingen worden geroepen, waar men later spijt van krijgt. Wat Afellay betreft is het incident met Van Hulten nu achter de rug. “Er is wat geroepen. Dat gebeurt soms op het veld. Maar voor mij is de kous nu af”, aldus de Oranje-international.
Lijkt er dus op dat Van Hulten geen tyfushond heeft gezegd maar wat anders. Misschien moet Affelay even naar de dokter om zijn oren uit te laten spuiten. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat incident is wel klaar, dus nu gaan we weer verder over Jol:
ZEIST - De inmiddels gestopte scheidsrechter Dick Jol heeft twee maanden geleden een vertegenwoordiger van de technische staf van de scheidsrechterscommissie bedreigd. Naar aanleiding van dat incident is zijn contract, met wederzijdse instemming, ontbonden.

Dat liet de voetbalbond KNVB vrijdag weten. De 52-jarige arbiter floot onlangs bij de afscheidswedstrijd van Jaap Stam zijn laatste duel. Begin deze maand liet de KNVB al weten dat Jol stopt met fluiten in het betaald voetbal, maar een duidelijke reden werd niet gegeven.

Negatieve uitlatingen van Jol in de media over de KNVB hebben de bond er nu toe gebracht opheldering te geven over de zaak. Jol zou eind mei, tijdens een gesprek met de scheidsrechterscommissie over het komende seizoen, een vertegenwoordiger meerdere keren hebben bedreigd. De Scheveninger heeft die dreigementen volgens de KNVB later op de dag telefonisch herhaald.
Aldus het ANP
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

De KNVB lijkt toch een manier te vinden om zich als bond in te dekken tegen het gezichtsverlies met betrekking tot Dick Jol. We kunnen Jol mogen of niet maar dit is een merkwaardige manier om afscheid te moeten nemen. Het rommelt te veel in de top van de scheidsrechtersgroep. Meer wil ik er niet over kwijt want ik wil nog wel een poosje fluiten kunnen. :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Nou, dat gaat straks leuk worden:
Roelof Luinge stopt na het komende seizoen als scheidsrechter in het betaald voetbal. Dat laat de 53-jarige leidsman weten in het AD. "Aan alles komt een eind."

"Ik begin aan mijn 25ste seizoen", vertelt Luinge, die geldt als één van de beste arbiters van Nederland. "Ik ben topfit, heb alle testen gehaald, maar word straks 54 jaar en dat weet je dat het voorbij is. Zo zijn de regels nu eenmaal."

Luinge blijft, als hij over een jaar zijn fluit opbergt, behouden voor het Nederlandse voetbal. "Ik ga mijn ervaring overdragen in het begeleiden en coachen van jonge scheidsrechters. Daar kijk ik naar uit. Maar eerst focus is me op het nieuwe seizoen. In mijn gevoel is mijn afscheid nog een eind weg", aldus de leidsman.
Bron: FCUpdate.nl

Tsja, dat dikgedrukte zegt wat mij betreft genoeg. Als je goed genoeg bent, dan ben je niet te oud. Simpel...
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zo is dat. Het is dus ook belachelijk dathij geen 'topwedstrijden' meer mag fluiten. Volgens mij zit de moeilijkheid van die wedstrijden in het randgebeuren (supporters, media). Juist daarin zijn die oude rotten het beste.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Jammer maar ook begrijpelijk, alweer een goede scheidsrechter die gaat stoppen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jol weg, Luinge die gaat stoppen.....blijft niet veel goeds over zeg! gelukkig hebebn we braamhaar nog... :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wat een drama vandaag weer met de scheidsrechters.

- Blom bij Heerenveen - NEC, een penalty van Heerenveen over het hoofd zien en een klein duwtje van Dingsdag promoveren tot een penalty.
- Braamhaar bij Feyenoord - Ajax, een niet gegeven penalty voor Suarez en de bal aan de andere kant heel gemakkelijk op de stip leggen.
- Wiedemeijer bij Volendam - Twente, een niet gegeven rode kaart voor Douglas naar het neerhalen van een doorgebroken speler.
- Nijhuis bij NAC - Roda, een penalty geven voor een duidelijke schwalbe van Lurling.

Zo dit kwam bij mij op, maar volgens mij is er nog wel meer. Het wordt zo langzamerhand wel een tranendal daar bij de KNVB.
Op naar het volgende seizoen....
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Was absoluut een pingel voor NEC. En Beerens liet zich wel gemakkelijk vallen.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Theo schreef:Was absoluut een pingel voor NEC. En Beerens liet zich wel gemakkelijk vallen.
Was absoluut een penalty voor Heerenveen. En die speler van NEC liet zich wel gemakkelijk vallen.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Als je een Heerenveenbril opzet wel ja.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

[Calimero-modus-aan]Wedden dat Brian rood had gekregen, als hij Leonardo zo getorpedeerd had.[Calimero-modus-uit]
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Theo schreef:Als je een Heerenveenbril opzet wel ja.
Als je gewoon eerlijk bent ook. Zelfs op de officiele site van Heerenveen staat het, dus ook daar waren zij van mening dat de overtreding op Beerens zwaarder was dan die op NEC'er met die lange naam.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Flying Frisian schreef:[Calimero-modus-aan]Wedden dat Brian rood had gekregen, als hij Leonardo zo getorpedeerd had.[Calimero-modus-uit]
En dat was dan terecht geweest. Timmer had hem ook moeten krijgen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Eigenlijk speelt hij de bal als je goed kijkt. :wink: Nee geel was goed, de verdediger van Feyenoord stond nog achter hem en dus gewoon een overtreding en dus geel. Er was geen sprake van een doorgebroken speler.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

ItFean82 schreef:Eigenlijk speelt hij de bal als je goed kijkt. :wink: Nee geel was goed, de verdediger van Feyenoord stond nog achter hem en dus gewoon een overtreding en dus geel. Er was geen sprake van een doorgebroken speler.
Kijk straks maar naar Studio Voetbal, zal het ook wel in de discussie langs komen. Was gewoon knalrood en Huntelaar had in mijn ogen volkomen gelijk, Braamhaar durfde hem niet te geven.

Ook na de samenvatting (sch - nec) gekeken te hebben blijf in van mening dat Beerens wel en Nec geen strafschop verdiende. Daar ik hier een gekleurde bril op heb wil ik daar nog wel een kleine kantekening bij maken. Timmer daartegen had het eind van de wedstrijd gewoon niet mogen meemaken vanaf het veld.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Waar ik benieuwd naar ben: Was het een elleboog in de eerste (?) helft van een NEC-speler op Grindheim? Komt dat bijvoorbeeld in studio voetbal (die willen toch immers alle ellebogen aanpakken?), en gaat de aanklager er nog naar kijken?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

abegoal schreef: Kijk straks maar naar Studio Voetbal, zal het ook wel in de discussie langs komen. Was gewoon knalrood en Huntelaar had in mijn ogen volkomen gelijk, Braamhaar durfde hem niet te geven.
Misschien moet het spelregelboek er dan even bij, want er was in mijn ogen niks roods aan. Is er hier nog een scheidsrechter? (Janneman??)
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

abegoal schreef:En dat was dan terecht geweest. Timmer had hem ook moeten krijgen.
Tuurlijk was dat terecht geweest, maar waarom krijgt Timmer hem niet en zou VDB hem dan wel krijgen?
Juist... Dramahaar durft het gewoon niet aan in De Kuip. En bij ons zou hij al lang en breed VDB weggestuurd hebben.

Dat Braamhaar zegt dat er nog een verdediger achter Timmer stond, kwam doordat Timmer die overtreding maakte.
Voor die overtreding stond de verdediger er echt nog niet. Als dit geen rood is, dan hoef je (op ellebogen en natrappen na) dus nooit meer rood te geven. Duidelijker dan dit kan gewoon niet.
Zal het toch nog even opzoeken in mijn KNVB spelregelboekje.. (als ik die nog kan vinden :oops: )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Plaats reactie