Het grote scheidsrechters-topic

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Fanatic 4-ever schreef:Waar ik benieuwd naar ben: Was het een elleboog in de eerste (?) helft van een NEC-speler op Grindheim? Komt dat bijvoorbeeld in studio voetbal (die willen toch immers alle ellebogen aanpakken?), en gaat de aanklager er nog naar kijken?
Sorry voor mijn wat late reactie om een en ander toe te lichten. Mocht er een overtreding zijn gemaakt, en niet door de scheidrechter zijn waargenomen, dan kan er alsnog een schorsing uit voort komen. Ik denk dat de speler van NEC geen schorsing krijgt omdat Blom het voorval wel heeft waargenomen maar niet bestrafd en dus kan er in dit geval geen schorsing achterweg komen.
ItFean82 schreef:Eigenlijk speelt hij de bal als je goed kijkt. Nee geel was goed, de verdediger van Feyenoord stond nog achter hem en dus gewoon een overtreding en dus geel. Er was geen sprake van een doorgebroken speler.
Ik vind dat Braamhaar de regels juist heeft toegepast. Timmer speelde eerst de bal en raakte daarna de speler. Maar de speler was wel doorgebroken omdat er achter Timmer nog maar een speler liep. Zodra er nog maar een speler voor een aanvaller zich bevind (ongeacht keeper of veldspeler) en hij wordt neegelegd is dat het neerhalen van een doorgebroken speler, code 42. Braamhaar handelde daarentegen juist maar gebruikte als argumentatie een verkeerd verhaal.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

vi.nl schreef:Aanklager gaat uitspraken Huntelaar onderzoeken
23/09/2008 17:37

De uitgesproken onvrede over arbiter Erik Braamhaar heeft voor Klaas-Jan Huntelaar mogelijk gevolgen. De aanklager van KNVB heeft een onderzoek gelast naar de uitspraken van de Ajacied.

Huntelaar had zich na afloop van het duel met Feyenoord (2-2) kritisch uitgelaten over het optreden van Braamhaar. Volgens de Ajax-spits had de scheidsrechter het verloop van de wedstrijd tegen Feyenoord beïnvloed door Henk Timmer geen rood te geven, Ajax een strafschop te onthouden en Feyenoord wél een penalty toe te kennen.

'We waren echt aan het vechten om te winnen en dan is het zuur dat iemand zo'n beslissende rol speelt', had Huntelaar ondermeer gezegd. De Ajacied had vooral het inconsequente fluiten van Braamhaar gehekeld. 'Ik vond het echt dramatisch.'

De KNVB-aanklager gaat bekijken of Huntelaar gestraft moet worden voor zijn kritiek op Braamhaar. Een vooronderzoek zal uitsluitsel geven of de Ajacied daadwerklijk zijn uitlatingen moet bekopen met een schorsing.
Ik ben als scheidsrechter het hier mee eens :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Als Huntelaar dan eerst even in beroep gaat en dan een wedstrijdje geschorst wordt dan mist hij mooi het duel met Heerenveen. :mrgreen:
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Janneman schreef:Ik ben als scheidsrechter het hier mee eens :wink:
En neutraal gezien?

Ergens heeft de KNVB natuurlijk wel gelijk. Ze moeten ook wel, want anders was de straf voor Verbeek ook belachelijk. Het is misschien niet verstandig om zo te reageren, want Huntelaar stond al ter discussie. Een scheidsrechter zal dat onbewust misschien toch meenemen in een beslissing.

Aan de andere kant is het een vreemde zet van de KNVB. Huntelaar roept iets uit emotie en de KNVB wil daar een stokje voor steken. Hoever ga je? Mag je niets meer over scheidsrechters zeggen?
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Tsja huntelaar is hard geweest tegenover de scheidsrechter en suarez werd daarvoor ook wel vastgehouden maja die heeft zijn reputatie tegen.
Je zou ook mee kunnen laten wegen dat Huntelaar ook heeft gezegd dat ajax niet goed speelde en als ze dat wel hadden gedaan ze hadden kunnen winnen en dat het dus niet alleen aan de scheidsrechter lag, het is maar hoe je het wilt bekijken.

Wat betreft Braamhaar in het interviewtje na de wedstrijd:
Ik vond het heel goed hoe hij het vertelde over de penalty en de situatie ervoor met suarez. Hij zei dat het in zijn ogen zo was zoals hij beoordeelde en niet dat het ook daadwerkelijk zo was en iemand anders het niet anders zou kunnen beoordelen. Hiermee heeft hij wel een pluimpje verdiend vind ik want ik heb er een hekel aan als een scheids zegt van het is zo, punt uit.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik wil de scheidsrechters niet verdedigen voor de vele fouten die ze dit seizoen maken / gemaakt hebben, maar een scheids moet in een splitsecond een beslissing nemen. Dan is het ook afhankelijk vanaf welke positie hij het ziet. Wij zien tijdens de samenvattingen en in Studio Voetbal tig keer de beelden terug en daarop beoordelen wij dan.

Toch ben ik van mening dat de huidige generatie zeer arrogant is. De manier waarop ze in het veld staan (o.a. een Blom) wekt bij mij enorm veel argwaan. Het zegt toch al genoeg dat er geen enkele Nederlandse scheidsrechter in aanmerking komt voor het WK2010??
Nee... het gaat niet goed zolang Uilenberg en zijn vriendjes daar op het pluche zitten. Ondanks dat Jol genoeg fouten heeft gemaakt, vind ik dat nog steeds de beste scheidsrechter van de laatste jaren. Is niet iemand die gauw een gele kaart wil trekken, maar tegenwoordig wel moet trekken. Hij was communicatief ook vrij sterk en alle spelers hadden ontzag voor hem.
Voor een Kevin Blom (in de functie van scheidsrechter, dus niet als persoon) heeft mijn hond nog niet eens ontzag.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

De scheidsrechters zijn niet altijd even consequent. Bij mindere voetbalclubs hebben scheidsrechters het soms nogal hard te verduren. Afgelopen weekend zijn er twee scheidsrechters KO geslagen omdat ze een kaart uitdeelden, zou dit bijdragen aan het soms niet trekken van kaarten?
AMSTERDAM - Twee scheidsrechters zijn dit weekeinde knock-out geslagen. Dat gebeurde in Vught en in Losser. In beide gevallen ging het om spelers die onvrede hadden met een kaart die ze kregen.
ANP

Een 48-jarige scheidsrechter werd zondagmiddag in het Overijsselse Losser door een speler dusdanig mishandeld dat hij naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.

De speler van Sportclub Overdinkel was het niet eens met een rode kaart die hij van de scheids uit Voorst kreeg en sloeg hem neer.

Buiten bewustzijn

De spelleider raakte korte tijd buiten bewustzijn. De 24-jarige voetballer uit Overdinkel werd door medespelers bij de arbiter weggetrokken. Hij is opgepakt, meldt de politie Twente maandag, en zit nog vast.

In het Noord-Brabantse Vught werd een 33-jarige scheidsrechter bewusteloos geslagen. Hij had een 24-jarige speler van Real Lunet aangesproken omdat die een speler van Boxtel I twee keer had uitgescholden.

Vuistslagen

Na de tweede keer wilde hij de speler een gele kaart geven, wat werd verwelkomd met een 'paar forse vuistslagen'.

Hij ging knock-out maar kon ter plaatse worden behandeld. Ook deze speler is opgepakt.
(c) Novum
Silver

Bericht door Silver »

Echt ontzettend triest dit. Hopelijk worden beide spelers flink gestraft...
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Nog even terug komend op afgelopen zaterdag....

Ik vind het nog niet eens zo heel erg als een scheidsrechter slecht fluit. Dat kan gewoon gebeuren dat je een slechte dag hebt. Waar ik in nederland wel een hekel aan heb is dat de scheidsrechters niet consequent zijn. De ene keer is een bepaalde overtreding niets. De andere keer is een zelfde soort overtreding geel/rood en bij weer een andere scheidsrechter is het gewoon een vrije trap. Als de scheidsrechters nu gewoon eens allemaal een zelfde lijn aan zouden houden. Dit is een overtreding, Dit is geel, Dit is rood. En het is zo en niet anders. Dan zou je al een heel stuk onvrede weghalen bij het publiek denk ik.

De spelers van utrecht kwamen afgelopen zaterdag vaak weg met een zelfde soort overtreding die popov maakte. Nu vond ik de rode kaart wel terecht maar dan moet je gewoon de spelers van utrecht ook geel/rood geven. Daar kon ik me afgelopen zaterdag nog het meeste aan opwinden dat hij bij elke heerenveen overtreding snel de kaart te pakken had maar dat de utrecht spelers maar raak konden schoffelen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Dat is volgens mij ook het punt wat in het wedstrijdverslag op officiële site terugkomt.
Slecht fluiten is daaraan toe, maar wees dan wel consequent. Nu floot hij niet alleen zeer slecht, maar ook nog eens zeer inconsequent in het geven van kaarten. En dan krijg je zulke reacties van het publiek.

Men moet bij de FIFA en UEFA (+ nationale bonden) wel rekening houden met enige emoties tijdens het spel en niet zonder meer maar een gele kaart te trekken, wat tegenwoordig te pas en te onpas gebeurt.
Neemt niet weg dat Popov terecht werd weggestuurd na 2 gele kaarten, maar ik heb overtredingen gezien van Utechtspelers die vanachteren iemand neerkegelden. Volgens mij moesten de arbiters enkele seizoenen geleden daar rood voor geven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Braamhaar.. :evil:
Totaal ongepaste tweede gele kaart..
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Was ook een domme actie van Väyrynen hoor. Zeker bij zo'n stand heb je altijd de schijn tegen. Gewoon normaal blijven doen, nu heeft hij alleen Heerenveen en zichzelf ermee want ik ben ervan overtuigd dat hij wel eens zou kunnen uitblinken tegen PSV. Ik denk niet dat dit geseponeerd wordt.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Blizzard schreef:Was ook een domme actie van Väyrynen hoor. Zeker bij zo'n stand heb je altijd de schijn tegen. Gewoon normaal blijven doen, nu heeft hij alleen Heerenveen en zichzelf ermee want ik ben ervan overtuigd dat hij wel eens zou kunnen uitblinken tegen PSV. Ik denk niet dat dit geseponeerd wordt.
Het was niet zo slim. Maar ach die braamhaar is wel erg kinder achtig. Perez neemt het zelfs nog op voor Vayrynen, maar het mocht niet baten.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Het was niet zo slim. Maar ach die braamhaar is wel erg kinder achtig. Perez neemt het zelfs nog op voor Vayrynen, maar het mocht niet baten.
Ja natuurlijk is het kinderachtig van Braamhaar maar als zo'n kaart eenmaal getrokken is dan komt de scheids echt niet meer terug op zijn beslissing. Wel heel sportief van Perez overigens om het voor Väyrynen op te nemen.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Blizzard schreef:
Ja natuurlijk is het kinderachtig van Braamhaar maar als zo'n kaart eenmaal getrokken is dan komt de scheids echt niet meer terug op zijn beslissing. Wel heel sportief van Perez overigens om het voor Väyrynen op te nemen.
Er zal wordt vast niet op terug gekomen dat geloof ik best. maar geen scheids had dit gedaan, ongeacht de stand ook.Dan had Braamhaar Vayrynen gewoon een 2e geel bij de overtreding moeten geven, dan was het wel terrecht geweest.
peterdejong
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-11-2008 00:14

Bericht door peterdejong »

Alles goed en wel, maar....


Braamhaar heeft het over misleiding. En ook dat iedere speler de spelregels moet kennen.

Nou Eric, omdat jij het bent, heb ik het toch even nagezocht en wat blijkt:

Spelregel 15, De Inworp
Na wat technisch geregel over wanneer er sprake is van een inworp en hoe die dient te worden uitgevoerd,
staat er het volgende: Indien een tegenstander de inwerper ongeoorloofd misleidt of hindert:
• ontvangt hij een waarschuwing wegens onsportief gedrag en wordt hem de gele kaart getoond.


Er staat dus niet wanneer de inwerper de tegenstander ongeoorloofd misleidt of hindert. (bestaat er trouwens ook geoorloofd misleiden?)
Is hier sprake van dwaling bij een arbiter die zelf het reglement niet goed kent?

Op de beelden was te zien dat Vayrinen de bal via de rug van Perez in het spel bracht. Hij voldoet daarmee aan de voorwaarde dat de bal door een andere speler moet zijn geraakt alvorens de bal weer te raken. Daarnaast begaat juist Perez de overtreding (als we dan toch gaan muggenziften, mierenneuken of wat dan ook) door binnen de twee meter van de inwerper te staan.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Dit gaat echter niet over het feit dat spelers elkaar misleiden, maar de heer Braamhaar voelde zich misleid.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Arbiter Liesveld dient klacht in tegen De Graafschap
KNVB-scheidsrechter Richard Liesveld heeft een klacht ingediend bij de voetbalbond tegen De Graafschap. De leidsman voelde zich na afloop van het duel tussen De Graafschap en Sparta (3-3) 'onheus bejegend' door bestuurders van de thuisclub.


Voorzitter Sietze Veen en commercieel directeur Henk Bloemers van De Graafschap waren het niet eens met de beslissing van Van Liesveld om het spel door te laten gaan toen spits Geert den Ouden met een hoofdblessure op de grond lag. Na de wedstrijd spraken de twee de arbiter aan op het voorval, waarbij Van Liesveld het advies van de vierde man om het spel stil te leggen niet honoreerde. Het was tevens de inleiding voor de rode kaart van De Graafschap-verdediger Joost Volmer.

Bloemers ontkent echter dat hij de arbiter heeft uitgescholden. "Ik heb hem alleen gevraagd waarom hij niet heeft gereageerd op het signaal van de vierde man. Hij wilde echter niet reageren en toen heb ik gezegd dat hij geen persoonlijkheid was", zegt de bestuurder in De Gelderlander. Voor de boze Liesveld was de maat vol. Hij verliet de bestuurskamer van De Graafschap.

De Superboeren liepen diep in de blessuretijd van het duel met Sparta tegen een zuur gelijkspel aan (3-3). De Graafschap leidde eerder nog met 3-1.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Mensen, heel vaak krijg ik vragen over kaarten en regels, graag verwijs ik jullie dan naar: www.jeugdscheidsrechter.nl/forum. Mocht hier het antwoord niet opstaan dan mag je nog altijd een vraag afvuren of we moeten er een speciaal topic voor openen. Ik vind het zelf er vervelend om deze discussies uit te vechten in een topic van de desbetreffende speler/ trainer/ scheidsrechter.
scheerenveen.supporterswereld.nl
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

De ingooi van Heerenveen-speler Mika Väyrynen in het duel met FC Twente (die hem zijn tweede gele kaart opleverde) krijgt nog een staartje. De regels van de FIFA en de KNVB blijken niet overeen te komen bij een dergelijk voorval.

De Fin gooide de bal in de slotminuut en bij een 6-0 achterstand tegen de rug van Twente-speler Kenneth Perez. Arbiter Braamhaar gaf hem, comform de regels van de KNVB, geel wegens misleiding van de arbitrage.

In de FIFA-reglementen is deze sanctie echter onlangs uit de boeken gehaald. De KNVB-werkgroep Spelregels Veldvoetbal, onder leiding van Henk v. Ettekoven, gaat de discrepantie onderzoeken.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

ken de regels!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Waar doel je op? Braamhaar? Die paste anders keurig de KNVB-regels toe. Dat die veroudert blijken, tja...
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Niels schreef:Waar doel je op? Braamhaar? Die paste anders keurig de KNVB-regels toe. Dat die veroudert blijken, tja...
Spelregel technisch heeft Braamhaar goed gefloten. Maar Niels je bent het toch met me eens dat de fifa-regels en uefa-regels het zelfde zijn. En wie fluit er met regelmaat onder de vlag van beide? Inderdaad Eric Braamhaar. Hij moet de regels van de overkoepelende bonden altijd weten.... of zouden we juist door die onkunde geen scheidsrechters op het WK krijgen??
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Niels schreef:Waar doel je op? Braamhaar? Die paste anders keurig de KNVB-regels toe. Dat die veroudert blijken, tja...
Dan ligt de fout dus bij de KNVB. Maar ben het eens met de post hierboven. Braamhaar fluit met regelmaat CL en UEFA-Cupwedstrijden voor de UEFA (en die regels zijn gelijk aan de FIFA) en moet die regels dus gewoon kennen.
Het is uberhaupt achterlijk dat de KNVB andere regels hanteert dan de UEFA en FIFA.

Logisch dat we er geen enkele arbiter naar het WK gaat. Daar worden namelijk de FIFA-regels gehanteerd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

We horen altijd dat de scheidsrechters in Nederland zo slecht zijn, maar in Colombia kunnen ze er helemaal wat van. Kijk en huiver..

forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

ZEIST - De KNVB gaat de komende periode actief op zoek naar vrouwelijke scheidsrechters. De voetbalbond hoopt met het project het tekort aan spelleiders te verminderen.

In totaal zijn er nu 37 vrouwelijke KNVB-scheidsrechters en 350 vrouwelijke verenigingsscheidsrechters. ''Ons doel is om het aantal vrouwelijke KNVB-scheidsrechters het komende half jaar te verdubbelen'', aldus een woordvoerder van de bond.

Ze hebben cursussen van de voetbalbond gevolgd en leiden onder meer wedstrijden in de hoofdklasse van het amateurvoetbal bij de mannen en de eredivisie voor vrouwen.

Grens

''Het vrouwenvoetbal zit enorm in de lift'', zegt de KNVB-woordvoerder. ''Inmiddels is de grens van 100.000 voetbalsters overschreden. Maar bij het aantal spelleiders blijven de vrouwen nog ver achter bij de mannen. Dat willen we veranderen.''

De KNVB verstuurde 15.000 voetbalsters een brief. Op verschillende plaatsen in het land zijn de komende weken informatieavonden, waar onder meer de Nederlandse internationale vrouwelijke scheidsrechters hun ervaringen vertellen. Ongeveer honderd vrouwen hebben zich aangemeld. De KNVB hoopt aan de avonden een aantal cursisten over te houden.
© ANP
Hoe lang gaat het nog duren voor een vrouw een mannen eredivisiewedstrijd gaat fluiten?
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ghe ghe, ik wacht nu al met smak naar de spreekkoren :lol:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Waarom meteen weer spreekkoren? Wellicht dat de vrouwen het beter doen dan sommige mannelijke collega's van ze :wink:
HOENDERLOO - De scheidsrechters zullen in de eredivisie strenger optreden dan de laatste periode het geval was. Die opdracht heeft Jaap Uilenberg de arbiters meegegeven.

De baas van het korps deed dat deze week tijdens een trainingskamp in Hoenderloo, op de plek waar ook het Nederlands elftal geregeld bijeenkomt.

Uilenberg herhaalde de richtlijnen van het begin van het seizoen. Het gaat met name om het beschermen van de speler. Eerder de rode kaart bij een zware overtreding.


Uilenberg: ''Aanvankelijk zijn deze zaken goed toegepast. De laatste tijd zag ik een verslapping. Daarom hebben we dit opnieuw aan de orde gesteld.''
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

De KNVB laat een keer wat van zich horen na het onterecht afgekeurde doelpunt van Suarez:
AMSTERDAM - De afdeling scheidsrechterszaken van de KNVB geeft de falende arbitrage in het duel Ajax - Heracles Almelo een dag rust. Dit deelt de bond woensdag mee.

Scheidsrechter Pol van Boekel en zijn assistent Rob van de Ven waren aanvankelijk ingeroosterd voor de wedstrijd AZ - Willem II, maar worden nu vervangen door Roelof Luinge en een assistent.

Van de Ven vlagde onterecht voor buitenspel, toen Luis Suarez in de slotfase de 3-2 binnentikte. Van Boekel nam het advies van zijn assistent over, waardoor de eindstand 2-2 was.

"De technische commissie verwijt hem niks, maar vindt het verstandiger hem even in de luwte te plaatsen", benadrukt een woordvoerster van de KNVB in De Telegraaf.
© Infostrada Sports
Als "straf" krijgen ze 1 dag rust.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Schande zeg! Er worden zo ongeveer wekelijks doelpunten onterecht afgekeurd, onterecht goedgekeurd, onterecht scoringskansen ontnomen en onterecht penalty's gegeven. Maar omdat het Ajax is gebeurt er nu iets mee. Het zal ook eens niet...
Ladies and gentleman: We've got him!
Plaats reactie