Het grote scheidsrechters-topic

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Vrouwen aan de macht!

Bericht door Freezeman »

En ja hoor, waar vele mannen al bang voor waren komt nu uit. ;)
Nicole Petignat zal op 14 augustus als eerste vrouwelijke scheidsrechter een wedstrijd in de UEFA Cup leiden. De Zwitserse werd door de UEFA aangewezen voor de wedstrijd tussen het Zweedse AIK Solna en Fylkir, uit IJsland.
Petignat, 36 jaar oud, fluit in eigen land al vier jaar wedstrijden op het hoogste niveau. In het damesvoetbal floot zij al diverse internationale topwedstrijden.
Bron
Anti anti. :)
bossje
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 02-12-2002 21:06
Locatie: Ypecolsgea

Bericht door bossje »

goeie zaak, denk dat spelers meer respect hebben voor een vrouwlijke scheids dan een mannelijke (ik wel tenminste) :)

Ze zullen haar ook minder snel uitschelden.(maar of het publiek dat ook doet?)



Helaas hebben we in de reserve 5e klasse nog geen vrouwelijke scheidsrechters :?
Gebruikersavatar
Power
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-05-2003 13:19

Bericht door Power »

Jah het is wel een goede zaak denk ik om een vrouwelijke scheidsrechter erbij te betrekken.
We zullen nu zien hoe de mannen zich tegenover die vrouw zullen gedragen als er bijv onterecht word gevloten :P :lol: :D :mrgreen:
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik vindt eerlijk gezegt dat (mannen)voetbal voor mannen is en dus ook geen vrouwlijke scheidsrechters, die kunnen beter in het damesvoetbal fluiten, maar de zaak is anders: er is een tekort aan (goede)scheidsrechters dus als die vrouw goed fluit vind ik het wel ok.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Als het een scheidsrechtster is maakt het me geen moer uit...een scheids hoort onzichtbaar te zijn in het veld...of het dan een vrouw of een man is...en ik denk dat een man eerder luistert naar een vrouw dan naar een persoon van hetzelfde geslacht...
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2018
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hier ff een plaatje van de desbetreffende vrouw:

Afbeelding
http://www.sr-union.ch/sr/sb_petignat_nicole.htm

Niet bepaald een lekker ding, maar das natuurlijk ook niet et belangrijkste.. :urgs:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Is wel degelijk het belangrijkste. :P

Heb zelf wel eens een vrouw als scheidsrechter gehad en het is duidelijk dat er veel minder gescholden wordt tegen de scheids dan als een man fluit. Zolang ze het tempo bij kunnen houden, lijkt het me geen probleem.
Simoontje
Jeugdspeler
Berichten: 26
Lid geworden op: 02-12-2002 21:43
Locatie: assen, zucht haha

Bericht door Simoontje »

Wees blij dat het niet een lekker ding is, zie je het al voor je; al die mannen in het veld die staan te kwijlen bij de scheids? Leuke voetbalwedstrijd zul je dan krijgen :lol:
SC Heerenveen 4 life, have fun! xxx
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2018
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Simoontje schreef:Wees blij dat het niet een lekker ding is, zie je het al voor je; al die mannen in het veld die staan te kwijlen bij de scheids? Leuke voetbalwedstrijd zul je dan krijgen :lol:
Zijn er vrouwelijke scheidsrechters dan die lekker zijn... :wink:
taz
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 02-12-2002 14:40
Locatie: near Drachten
Contacteer:

Bericht door taz »

Goed voor de emancipatie :mrgreen:, maar toch hoeft het van mij niet zo... Inderdaad als er nou een enorm tekort is aan mannelijke arbiters, maar zolang dat niet het geval is, hou het dan lekker op mannen 8) !!!
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

662 Teletekst ma 11 aug
******************** VOETBAL 1/2
*****************
***************************************

**Herman van Dijk is per direct gestopt
als scheidsrechter.Hij wordt geplaagd
door een hardnekkige blessure.Van Dijk
floot 347 profduels.Drie jaar stond hij
op de internationale lijst.In '01 floot
hij de bekerfinale PSV-FC Twente.
Wéér uit!!!!
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Wat wil je ook als je zo op een hekje gaat zitten? Daar hou je langdurige blessures aan over. :D

Afbeelding

Ik ben overigens zeer blij dat deze loser eindelijk geen wedstrijden meer fluit. De vlag kan wat mij betreft dus uit 8) We zullen hem echt gaan missen... als kiespijn!
***
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Ik ben overigens zeer blij dat deze loser eindelijk geen wedstrijden meer fluit.
We hadden geen last van hem hoor, hij heeft ons nooit gefloten. :)
Kan nu mooi naast zijn moeder gaan zitten, gezelligggg :stan:
We're still a bunch of tough bastards.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Harris schreef:Wat wil je ook als je zo op een hekje gaat zitten? Daar hou je langdurige blessures aan over. :D

(plaatje van HvD)

Ik ben overigens zeer blij dat deze loser eindelijk geen wedstrijden meer fluit. De vlag kan wat mij betreft dus uit 8) We zullen hem echt gaan missen... als kiespijn!
Inderdaad. Buitenspel.
Wéér uit!!!!
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Jelle E schreef:We hadden geen last van hem hoor, hij heeft ons nooit gefloten. :)
Dat hebben wij nou met Roelof Luinge, die fluit FC Groningen nooit. En daar ben ik best wel tevreden mee. 8)
***
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Jelle E schreef: We hadden geen last van hem hoor, hij heeft ons nooit gefloten. :)
Kan nu mooi naast zijn moeder gaan zitten, gezelligggg :stan:
Sorry Jelle E zijn moeder leeft inmiddels niet meer, zij zat in vak 24 met de rest van haar familie, heb er jaren naast gezeten, naast beppe.
Lang leve het censuur
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Dat hebben wij nou met Roelof Luinge, die fluit FC Groningen nooit.
Dat riekt naar competitievervalsing. 8) Soms geweldig deze man, maar meestal een drama.

Sorry Cross, dat wist ik niet. Een aantal jaren geleden stond er eens ergens een artikeltje over deze mevrouw, dus vandaar.
We're still a bunch of tough bastards.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Maakt mij niet uit hoor Jelle, maar denk ik zeg het even, mijn moeke zit nu op mijn plaats van toen en ik ben naar 27 verhuisd, ik hoorde het ook nog pas geleden terwijl ze al een tijd overleden is.
Nooit te weinig snoep bij Beppe ;)
Het was een geliefd persoon in vakkie 24.
Lang leve het censuur
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Jelle E schreef:Dat riekt naar competitievervalsing. 8) Soms geweldig deze man, maar meestal een drama.
Dat Van Dijk jullie niet floot, dát is pas competitievervalsing :P 8)
***
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

Afgelopen woensdag heb ik me weer zitten ergeren aan de scheidsrechter (Bossen)

Maar nu is mijn vraag wat vinden jullie de beste scheidsrechter:
Luinge,Jol,Wegereef of iemand anders post het hier
Laatst gewijzigd door SCH Supporter op 19-12-2003 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Je kunt er wel ff een poll voor starten!

Mijn voorkeur gaat uit naar Jol!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Met afstand: Collina

De huidige Nederlandse scheidsrechters mogen zijn schoenen nog niet eens poetsen. Uilenberg was altijd een goeie, Jol in het verleden, maar heeft de laatste seizoenen een structurele vormcrisis lijkt het. Luinge is goed als hij wedstrijden van andere ploegen dan je eigen fluit (humor!).

Eventjes dacht ik dat Haverkort een topper zou worden, maar ook hij heeft 'maniertjes'.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

In het Buitenland vind ik Collina ook verre weg de beste scheidsrechter!
Iedereen gaat ook niet zeuren tegen hem, iedereen respecteerd hem!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Internationaal vind ik Graham Poll ook een goede arbiter. Op nationaal gebied ga ik toch voor Jol.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Internationaal staat buiten kijf dat Collina de beste is, ook Anders Frisk vind ik goed.
Nationaal tsja........ toch maar de lul Luinge
Lang leve het censuur
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

Zelf ga ik toch voor Dick Jol omdat hij altijd zeker is van zn zaak
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Voor wie er op Wegereef heeft gestemd: :blbl:
HaEmTeDe
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 10-03-2003 21:52

Bericht door HaEmTeDe »

De beste..................voor wie? Ik kan mij niet voor stellen dat iemand zich vrijwillig als scheidsrechter zich aanmeldt. Het leiden van een wedstrijd roept vaak nog meer reacties op dan het leiden van een team. Zeker in de ogen van sommigen kun je als het als scheidsrechter bijna nooit goed doen. Scheidrechters worden door zulke lieden vaak al gezien als de "vijand" die tegenwerkt. Net als politieagenten, onderwijzers, belastingambtenaren worden scheidsrechters door velen gezien als functionarissen waar je tegenaan mag zeiken. Dit gedrag zegt veelal meer over de persoon zelf dan over de scheidsrechter.
Ik snap niet dat een knvb het arbitrale trio zo slecht uitrust voor het leiden van wedstrijden. Technische hulpmiddelen zouden in een groot aantal situaties uitkomst kunnen bieden.
Behalve de invoeren van deze hulpmiddelen zouden de clubs zich onmiddelijk moeten beraden over het gedrag van voetballers.
Ik praat niet eens over het stelletje matennaaiers met hun toneelspel, het stelletje imbiecielen ("buiten het veld is het anders zo'n keurige jongen" :x ) en een stel verwende jankers die meer energie steken aan het tegen de scheids aan ouwehoeren.
Het schijnt bij voetbal gewoon te zijn dat op een beslissen van een scheidsrechter gereageerd moet worden.
Ik zie niet in waarom er bij volleybal, basketbal, handbal, ja zelf rugby een scheidsrechter met veel meer respect behandeld wordt dan bij voetbal. Zo'n rugbyfinale tussen Australie en Engeland verliep vlekkeloos en werden beslissingen geaccepteerd.


Direct straffen, tijdens de wedstrijd zoals bij ijshockey kan het gedrag van voetballers fors veranderen. Dit zal ook moeten. In de randstad is al een fors tekort om wedstrijden te leiden. Dit binnen 5 jaar leiden tot bijzonder grote problemen bij de organisatie van competities.

O Ja, wij als supporters hebben natuurlijk gemakkelijk oordelen. In het stadion en zeker als we later in de samenvatting op tv het fragment uitvergroot in beeld 5 keer hebben gezien. Exact is dan aan te geven hoe het nou echt zat.
Zo vanaf de tribune op rij 12 kun je schitterend van bovenaf de situatie volgen. Ik den k dat velen zouden schrikken wanneer je op de "begane grond" zou moeten zien wat er in zo'n fractie van seconde gebeurde.
Daarom meer hulpmiddelen voor de scheids, meer respect van de voetballers en trainers en accepteer niet extreme zaken van het publiek. Een gestaakte wedstrijd hoeft maar een keer in een 3-0 uitslag omgezet te worden en dan weet men waar men aan toe is.

ReSpEcT

O ja, een antwoord op de gestelde vraag. Jol, Havekort, Luinge.
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Ik hoor nergens Braamhaar, ik vind hem altijd goed fluiten. Hij fluit ook (bijna) nooit in het nadeel van Heerenveen :mrgreen:
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

M-H schreef:Ik hoor nergens Braamhaar, ik vind hem altijd goed fluiten. Hij fluit ook (bijna) nooit in het nadeel van Heerenveen :mrgreen:
Zullen we vandaag effe zien want wat ik heb begrepen fluit hij vandaag.
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
Plaats reactie