Algemeen voetbalnieuws [FIFA, UEFA, KNVB en co.]

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Vond het ook een schandalig optreden van Blatter, kondigt 1 minuut stilte aan, het waren 11 sec. En hoe de beste man
de microfoon vervolgens niet weer teruggeeft, toont daarbij totaal geen respect voor de president van Brazilie!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Blatter is volgens mij ook gewoon een megalomaan, hij ziet zichzelf dus als het middelpunt want de wereld. Het feit dat hij hetgeen wat hij wil zeggen belangrijker vindt dan een minuutje respect tonen voor Nelson Mandela is gewoonweg absurd. Wat een walgelijk mannetje. Iets zegt mij dat hij het heel goed zou kunnen vinden met Robert Veenstra.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Appie_M schreef:Blatter is volgens mij ook gewoon een megalomaan, hij ziet zichzelf dus als het middelpunt want de wereld. Het feit dat hij hetgeen wat hij wil zeggen belangrijker vindt dan een minuutje respect tonen voor Nelson Mandela is gewoonweg absurd. Wat een walgelijk mannetje. Iets zegt mij dat hij het heel goed zou kunnen vinden met Robert Veenstra.
We mogen blij zijn dat hij 'slechts' de ogenschijnlijk onsterfelijke grote baas van de FIFA is en geen wereldleider. Iets in mij zegt dat hij best eens tot een bepaalde groep niet al te frisse figuren met snor had kunnen behoren. Stalin, AH en Saddam Hoessein om er maar eens een paar te noemen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Mackan68 schreef:
We mogen blij zijn dat hij 'slechts' de ogenschijnlijk onsterfelijke grote baas van de FIFA is en geen wereldleider. Iets in mij zegt dat hij best eens tot een bepaalde groep niet al te frisse figuren met snor had kunnen behoren. Stalin, AH en Saddam Hoessein om er maar eens een paar te noemen.
Dat vind ik wel erg ver gaan, zij zijn verantwoordelijk voor de dood van tientallen miljoenen mensen. Blatter is een corrupte, totaal ongeschikte arrogante lul. Maar ook niet meer dan dat, genocide en de holocaust zijn hele andere dingen.
nou nou
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Mackan68 schreef:We mogen blij zijn dat hij 'slechts' de ogenschijnlijk onsterfelijke grote baas van de FIFA is en geen wereldleider. Iets in mij zegt dat hij best eens tot een bepaalde groep niet al te frisse figuren met snor had kunnen behoren. Stalin, AH en Saddam Hoessein om er maar eens een paar te noemen.
In mijn optiek ga je nu wel heel erg ver.
Om hem nu te gaan vergelijken met massamoordenaars dan ga je niet tot de rand, dan ga je er mijlenver overheen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Flying Tilster schreef:
In mijn optiek ga je nu wel heel erg ver.
Om hem nu te gaan vergelijken met massamoordenaars dan ga je niet tot de rand, dan ga je er mijlenver overheen.
Het is mijn gevoel. De man heeft iets wat niet deugt. Net als de anderen die ik noemde. Hij doet het niet met geweld. Hij doet het met geld om zijn zin te krijgen.
RV werd ook vergeleken met lieden die een mensenleven meer of minder niet uitmaakte. Ik geloof ook niet dat hij op die manier vergeleken kon worden. Maar toen was het ludiek. Komt wel een beetje op het zelfde neer als je het mij vraagt. Ik zeg namelijk niet dat het zo is, maar best zo had kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 08-12-2013 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Blatter moedigt indirect slavernij aan, zie naar de stadion bouw in Brazilië en Qatar. Daar neemt hij nooit afstand van om dit hij daar een belang bij heeft. Zijn macht gaat daarbij over lijken.
Spijt heb je morgen maar!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

iemand al het filmpje gezien over de vermeende fraude bij de loting? heb de link hier niet zo, maar als je het filmpje ziet ga je het nog geloven ook. Via voetbalzone.nl wel te vinden
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Denken we nu echt dat er iets gaat veranderen met Blatter en co? Iedereen heeft er zogenaamd de mond vol van, maar we kijken elke keer braaf naar het WK en kwalificatiewedstrijden en steunen zo de FIFA gewoon. Niemand die ergens actie tegen voert of wat dan ook, het zou ons allemaal een worst wezen wat er buiten onze grenzen gebeurd. Het gaat alleen maar om pegels en commerciële belangen (zie alleen de 'lancering van de WK-bal' al), en iedereen vind het wel best.
Laatst gewijzigd door Fanatic 4-ever op 11-12-2013 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Corruption is everywhere, fight it!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ergens zou het handelen van Blatter ook niet verbazing moeten wekken. Wat verwacht je van een man die zonder blikken of blozen over dagelijkse sterfgevallen in Qatar heen stapt.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

De KNVB heeft de speeldagenkalender voor de Eredivisie voor volgend seizoen bekendgemaakt. Het seizoen 2014/15 begint met de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal op 3 augustus, drie weken na de WK-finale van 13 juli.

De eerste competitieronde volgt een week later in het weekend van 8, 9 en 10 augustus. Dat is een week later dan het begin van dit seizoen, omdat er in de zomer van 2015 geen EK of WK voor A-teams plaatsvindt. Het EK Onder-21, waar Jong Oranje zich voor kan plaatsen, begint op 17 juni 2015, twee weken na afloop van de huidige competitie.

Er is volgend seizoen maar één midweekse speelronde, op 28, 29 en 30 april. Er zijn twee wijzigingen in de aanvangstijden van de wedstrijden. De vroegste zaterdagwedstrijden beginnen 18.30 uur in plaats van 18.45 uur en de late zondagwedstrijden starten om 16.45 uur, niet meer om 16.30 uur. Dit op verzoek van de zender Fox Sports.

Tijdens de interlandweken zullen er geen Jupiler Leauge-wedstrijden meer plaatsvinden, in tegenstelling tot dit jaar. Door een verandering in de regels van de UEFA is er volgend jaar in de Eredivisie een ticket minder te verdelen. Daardoor gaan de play-offs volgend seizoen tussen de nummer vier tot en met zeven. De winnaar van de KNVB-beker gaat rechtstreeks naar de Europa League.
Bron: VI.nl

Lang leve de commercie. Dat er straks geen hond meer in het stadion zit, is niet interessant.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Het is nu 'maar' een kwartiertje, maar je kunt er donder op zeggen dat ze het elk jaar net iets minder interessant proberen te maken om naar het stadion te gaan.
Corruption is everywhere, fight it!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

In Duitsland en Engeland spelen ze respectievelijk om 15:30 en 15:00 (plaatselijke tijd). Die kant gaan wij ook op, maar dat hoop ik niet
Laatst gewijzigd door Feanfan 1 op 21-12-2013 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Maar daar zijn dat normale tijden. Duitsland weet ik niet zo, maar Engeland zaterdag 16:00 uur is doodnormaal en al van oudsher. Daar heb je in het weekend zelden tot nooit late avond wedstrijden.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Dat ze in Engeland om 15:00u plaatselijke tijd spelen heeft ook te maken dat het amateur- en profvoetbal compleet anders in elkaar steekt dan bij ons.

Dat geldt ook voor voetballen op boxing day (2e kerstdag) en nieuwjaarsdag.. Dat zou hier onmogelijk zijn.
Zo'n 2 jaar geleden een paar wedstrijden in Engeland mogen aanschouwen, maar de hele dag zijn ze er mee bezig. Het is echt een familieuitje, dus i.p.v. de hele familie thuis op 2e kerstdag lekker een wedstrijdje volgen :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Fanatic 4-ever schreef:Het is nu 'maar' een kwartiertje, maar je kunt er donder op zeggen dat ze het elk jaar net iets minder interessant proberen te maken om naar het stadion te gaan.
En dat zou je maar op 1 manier kunnen voorkomen. Massaal naar de stadions en Fox weren uit de huiskamer. Van beide walletjes snoepen kan in deze situatie kennelijk niet. Fox heeft nu al veel te veel invloed op de wedstrijden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

1983 schreef:Duitsland weet ik niet zo
Daar is zaterdagmiddag half 4 ook volstrekt normaal en 'van oudsher' al zo.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Kan iemand mij uitleggen waarom Dani Alves wél in het team van het jaar zit en Alaba niet?
nou nou
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Superfries1996 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom Dani Alves wél in het team van het jaar zit en Alaba niet?
Ik weet het natuurlijk niet, maar Alaba is toch linksback en Dani Alves een rechtsback, dus in die zin niet met elkaar te vergelijken?
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

john2p schreef:
Ik weet het natuurlijk niet, maar Alaba is toch linksback en Dani Alves een rechtsback, dus in die zin niet met elkaar te vergelijken?
Maar Lahm en Alves zijn ook allebei rechtsback, maar toch beiden geselecteerd.
nou nou
Plaats reactie