Algemeen voetbalnieuws [FIFA, UEFA, KNVB en co.]

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Jeroen schreef:Je hoeft alleen hoi te zeggen en dan kan je weer gaan.
Als je vervolgens een beetje doorloopt, mis je het FF ook niet. :wink:
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Je hoeft alleen hoi te zeggen en dan kan je weer gaan. Je hoeft niet de hele zondagmiddag de cel in oid.
Ik heb hele andere verhalen gehoord. Het is niet ff je stempeltje halen en weer gaan. Er zijn hier mensen in Den Haag die de gehele wedstrijd hebben moeten zitten (in ruil voor strafvermindering...) Welliswaar in de wachtkamer, maar je zit dus wel een aantal uurtjes op het bureau.
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Jeroen schreef:Je hoeft alleen hoi te zeggen en dan kan je weer gaan. Je hoeft niet de hele zondagmiddag de cel in oid.
Lijkt me niet, dan heeft het geen enkel nut. Dan meld je je bij het politiebureau en vervolgens ga je naar het stadion om alsnog te rellen bij wijze van spreke. Dat wil men nou juist voorkomen: dat dergelijke lieden zich in/bij de stadions ophouden.

In Groningen zit het Supportersproject vergelijkbaar in elkaar. Daar gaat het weliswaar om een vrijwillige meldingsplicht (in ruil voor strafvermindering) maar dan word je elders in de stad 'opgevangen'.

Overigens noemt iemand de werkdruk van rechters, maar de werkdruk op politiebureaus of waar deze personen worden opgevangen? Dat zal toch iemand moeten doen, en dat kost geld, etc. Kortom, er zitten wel wat haken en ogen aan.
***
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Een en ander kan natuurlijk (gedeeltelijk) bekostigd worden door de boete die de KNVB (??) ontvangt voor een SV.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Harris schreef: Lijkt me niet, dan heeft het geen enkel nut. Dan meld je je bij het politiebureau en vervolgens ga je naar het stadion om alsnog te rellen bij wijze van spreke. Dat wil men nou juist voorkomen: dat dergelijke lieden zich in/bij de stadions ophouden....
Ik denk dat zoiets ook weer afhankelijk kan zijn van welke wedstrijd er wordt gespeeld.
Als de ploeg van de sv'ers thuis voetbalt zal er tijdens een hele wedstrijd op het bureau verbleven moeten worden.
Maar als de club naar b.v. Nancy afreist zal een "hoi" tijdens het begin signaal voldoende zijn neem ik aan.
De meeste sjonnie bakjes rijden niet zo snel dat ze binnen 1½ a 2 uur in Nancy zijn.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Is er iemand die de zgn voetbalwet hier even kan citeren, danwel plaatsen? Praat wat makkelijker.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

Ik ben van mening dat de voetbalwet het geweld in en rond de stadions zal verminderen, maar dat het hooliganisme niet zal verdwijnen. Zoals de trend van de laatste jaren al laat zien worden er steeds vaker rellen op afspraak gemaakt.

De voetbalwet zal de problemen alleen maar verplaatsen. Het grote voordeel hiervan is dat de 'goedwillende' supporter geen last ondervindt van de hooligans.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Teken deze petitie aub

En please, let even niet op de titel van de petitie... :| Ze weten nu intussen wel dat het algemener had gemoeten...
Gebruikersavatar
Niklas Tarvajärvi
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 01-12-2006 15:22
Locatie: Burgum

Bericht door Niklas Tarvajärvi »

http://www.dirkvos.be/Voetbalwet.htm

belgische site, maar toch.
Niklasse spits!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Interessant stuk over voetbalwet / evenementenwet op Voetbalprimeur

Maar de laatste regel is nog het mooist.
“Het is net als met een slager die een bot mes in zijn la heeft. Het is er wel, maar je kunt er geen vlees mee snijden.” De vraag blijft alleen wel of we niet ook wat aan het vlees moeten doen….
Anti anti. :)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik vind het nogal een leeg artikel, notabene van een voetbaladvocaat. Hij springt van de hak op de tak, en geeft nauwelijks extra info behalve wat wij ook wel uit de media weten.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nou één voordeel van de meldingsplicht: De verplichte combi kan worden afgeschaft....immers...je hooligans zitten al op het buro!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

even Googlen:

Site van De Volkskrant met info:
http://www.volkskrant.nl/sport/article3 ... n_stadions

Site van KAA Gent, met daarin de voetbalwet zoals die in Belgie is ingevoerd:
http://www.kaagent.be/_kaagent/voetbalwet.php

Weer een Belgische site, ditmaal met uitgebreide uitleg:
http://www.kvo.be/voetbal/supporters/voetbalwet.htm
Gebruikersavatar
FRL
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-11-2006 16:27
Locatie: Ingelum
Contacteer:

Bericht door FRL »

Één ding is wat mij betreft zeker en dat is dat het zoals het nu is niet langer kan.

De vraag is dan of de voetbalwet de oplossing is.

Op die vraag kun je antwoord krijgen als je gaat kijken naar landen waar er al een voetbalwet is. Als het daar een oplossing is, dan is het zeer waarschijnlijk dat het hier ook een oplossing is.

Neem een voorbeeld aan Engeland:
In de Engelse voetbalcompetitie werden jarenlang wedstrijden ontsierd door incidenten met hooligans. Rellen en vernielingen kwamen vaak voor, maar sinds de invoering van een strenge voetbalwet in 2000 is het supportersgeweld sterk afgenomen. Zo sterk zelfs, dat de meeste clubs uit het betaalde voetbal de hekken tussen de supportersvakken van uit- en thuispubliek in de stadions hebben weggehaald. Ook zijn er in Engelse stadions geen hekken meer rond het veld, zodat de toeschouwers vrij uitzicht hebben.

Het is dus gebleken dat de voetbalwet een oplossing is, dus laat maar komen die wet.

----------------

De informatie over de situatie met de voetbalwet in Engeland heb ik van de onderstaande link; Wel een interessant stukje vind ik.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=218718
sc Heerenveen Fanzone: http://www.sc-heerenveen.co.nr
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Het is volop in de media, maar wat ik me afvraag: Is het voetbalgeweld nu erger dan 10-15 jaar terug? Dat denk ik niet. Voetbalgeweld is er al tientallen jaren en ik denk dat het er ook altijd zal blijven. Als er door de meldingsplicht de dag voor de wedstrijd wordt afgesproken is het voor de politie denk ik nog moeilijker om een confrontatie te voorkomen. Dus ik denk dat een voetbalwet het hooliganisme nooit kan uitbannen. Ook het afschaffen van de combiregeling is denk ik niet aan de orde. Ik zie een Feyenoord-Ajax , of andere beladen wedstrijden, zeker niet vrij vervoer worden.
Gebruikersavatar
FRL
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-11-2006 16:27
Locatie: Ingelum
Contacteer:

Bericht door FRL »

Nou zal de voetbalwet niet voorkomen dat hooligans op andere plekken en andere tijdstippen met elkaar op de vuist gaan, maar de voetbalwet zal wel voor een forse afname van supportersgeweld binnen het stadion zorgen en dan hoeven er minder wedstrijden gestaakt te worden en komt het de sfeer in het stadion ten goede.

Laat maar komen dus die wet.
sc Heerenveen Fanzone: http://www.sc-heerenveen.co.nr
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Wanneer zijn er dan rellen in de stadions? Bijna nooit. Nancy-Feyenoord buiten beschouwing latend..En hoe vaak worden wedstrijden gestaakt door rellen? De afgelopen jaren vrijwel nooit. ADO laatst noem ik geen rellen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Je kunt misschien met zo'n voetbalwet er ook voor zorgen dat de clubs iets minder hard gestraft worden.
Ben benieuwd wat Feyenoord morgen te wachten staat.
Het is wel kut voor zo'n club, want 95% zit ook niet op die achterlijke eikels te wachten die het vorige week behoorlijk voor de club (en goede supporters) verziekt hebben.

Afwachten... afwachten... afwachten....
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

ik denk dat je het probleem verplaatst.Zo ook in engeland.Het gebeurt nog wel maar buiten de stadions.Op deze manier word het wel een maatschappelijker probleem en minder de zwarte piet naar het voetbal.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Even een praktische vraag: wie legt die s.v.'s op?
Gebruikersavatar
FRL
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-11-2006 16:27
Locatie: Ingelum
Contacteer:

Bericht door FRL »

Met de voetbalwet de rechter.
sc Heerenveen Fanzone: http://www.sc-heerenveen.co.nr
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Sneeuwbal schreef:.. ADO laatst noem ik geen rellen.
Even nergens om, maar hoe noem je zoiets dan?
Ik denk dat verreweg de meeste mensen zoiets wel veroordelen als rel en dat ze de mensen die op het veld stonden betitelen als relschoppers.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

zo'n voetbalwet is wel leuk. maar kijk eens hoeveel het gaat kosten. ze zullen in rotterdam of den haag vast rond de 500 sv's hebben. nou als al die mensen zich moeten melden word het een mooi zootje. en moet je eens kijken hoeveel extra agenten je moet inzetten. 'waar van we al een overschot van hebben in nederland' (niet dus)
en het is toch ook lachwekkend als jantie zich moet melden als hij een training bekeken heeft, of een wc rol op het veld gegooid heeft, op aan opruiing gedaan heeft.. het is toch zonde als je voor zulke sv's extra politie agenten moet inzetten.

en in engeland lijkt die voetbalwet helemaal geweldig. in het stadion geen rellen meer
maar wat denk je wat daar na de wedstrijd nog gebeurd? die lopen echt niet allemaal braaf naar huis
Cross-Side on tour
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Hoe noem je zoiets dan?
Het had meer van 'verhaal halen', maar de meeste neutrale supporters zullen het rellen vinden, en misschien wel logisch. De regels zijn er dat je niet een veld mag betreden terwijl in dit geval Ado aan het spelen is. Als iemand zich niet aan de regels houd, ben je onder velen een relschopper.

Ik vind pas dat je een relschopper bent, dat je bewust opzoek gaat naar een confrontatie met de tegenpartij, en dat je het stadion van binnen buiten even lekker aan het ombouwen bent, zoals sommige feyenoord-"supporters"(?) dat deden in Nancy.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dat is ook geen relschoppen, ze wilden gewoon naar het vak ernaast. Ze waren gedwongen door de politie in dat vak gezet. Dat is niet netjes.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Een gedeelte, de supporters zonder SV dus daar in Rotterdam wouden in de naast gelegen vakken komen, doordat ze begonnen met traangas.
De supporters met SV die het stadion waren ingeslagen waren volgens mij wel degelijk het stadion aan het verbouwen.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Verplaatst bericht van SCH017 elder op dit forum:
Hij komt er. De voetbalwet wordt op niet al te lange termijn door politiek Den Haag ingevoerd. Mensen met een stadionverbod moeten zich tijdens de wedstrijd melden op het politie-bureau.

Deze wet brengt nogal wat discussie te weeg. Er zijn bijvoorbeeld voorbeelden bekend van mensen die een stadionverbod kregen wegens wildplassen bij het stadion. Moeten zij zich ook gaan melden? Zomaar een van de vele 'klachten' over de nieuwe voetbalwet.

Kortom: de voetbalwet, een goede zaak of niet?
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Over dit onderwerp kun je een hele lange discusie hebben over wie wat een rel vind of wie niet.

Maar ik vind het goed dat er nu pas eindelijk een voetbal wet is had al 15 jaar eerder gemoeten.

Maar nogmaals das mijn mening, veel van die drugsgebruikende en getatoeeerde kaalkoppen en weet ik het wat voor gajes (sorry dat ik mensen op hun pik trap) verpesten het voor iedereen die leuk een wedstrijd wil volgen (combi onzin).
Ik hoop door deze regel dat naar het voetbal weer leuk word en dat ik over een jaar of 3 met mijn zoontje van 5 rustig naar het voetbal toe kan zonder dat we door een peleton van paarden en politie moeten wandelen.
Wij zijn Heerenveen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

camataru, beweer je hierboven nu dat jij niet met je zoontje van 5 naar Heerenveen durft? En hoevaak moet jij door een peloton ME naar het stadion?

Normaal lees je zo'n reactie van een huismoeder die nog nooit in een stadion is geweest, van jou had ik het niet verwacht.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Jeroen schreef:camataru, beweer je hierboven nu dat jij niet met je zoontje van 5 naar Heerenveen durft? En hoevaak moet jij door een peloton ME naar het stadion?

Normaal lees je zo'n reactie van een huismoeder die nog nooit in een stadion is geweest, van jou had ik het niet verwacht.
doelend op de uitwedstrijden die ik voorheen met mijn ouders bezocht.
Eigenlijk moet dit gewoon weer mogelijk zijn zonder combi regeling en andere ongein
Enkele voorbeelden.

* In Breda achterna gezeten door een man of 6, mensen die zich NAC suporter noemen, Vervoer eigen vervoer 3 jaar terug.
* Rotterdam bekogeld met straat stenen zo'n 8 jaar terug wederom met eigen vervoer.
*NEC uit eigen vervoer, door het goffert park moeten rennen waar het blauw was van de ME en ME busjes (oude Goffert stadion)
* Utrecht uit zo'n 7 jaar terug, naast ons word een witte vw golf compleet gestript en gesloopt door utrecht aanhangers. Reden er zaten een paar jongens met heerenveen shirts in.
*NAc uit oude stadion zo'n 7 jaar terug, bekogeld, bespuwt en besmeurt onder de etenswaren, ergste van alles NAC stewards laten gewoon nac suporters (idioten toe in gastenvak).

Dit zijn enkele voorbeelden die helemaal nergens omgaan, en naar mijn mening niet thuis horen in het voetbal, wat eigenlijk gewoon een leuke middag/avond moet zijn.
Mischien ben ik altijd op de verkeerde momenten op de verkeerde plaats geweest, maar het is toch echt mij overkomen.

PS ken jij mij Jeroen, omdat je schrijft dat je het niet van mij had verwacht?
Wij zijn Heerenveen.
Plaats reactie