WK 2006 Duitsland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Het grote -WK 2006- topic

Bericht door ALS 26.000 »

Goed, we zijn geplaatst, we kunnen al een beetje na gaan denken over onze kansen in 2006. Nederlanders denken altijd dat ze kansen hebben om te winnen en eerlijk gezegd ben ik ook altijd erg positief over Oranje, maar helaas spelen we vaak de pannen van het dak (met name 1998 en 2000), maar op het moment supreme falen we (penalties).
Nu lijken we meer een selectie te hebben die misschien niet de beste voetballers heeft in zijn algemeenheid maar wel gewoon het beste resultaat van alle landen in de poulefase heeft neergezet.

Wat verwacht je van Oranje?
Wie horen nog in Oranje?
Wie zijn de favorieten?
Wie zijn de outsiders?

Ik verwacht van Oranje minimaal een halve finale. Van Basten ziet het spelletje en heeft geluk aan zich kleven, daarnaast kan deze groep nog groeien.

Van Bommel moet naar mijn idee wel mee, want je moet ook gewoon kijken naar zijn positieve punten en die overheersen tov zijn minder goede punten. Ook mag Huntelaar er van mij al aan ruiken. Ipv Makaay mee.

Favorieten: Topfavoriet is naar mijn idee Brazilie, gevolgd door Frankrijk, Argentinie en Nederland

Outsiders: Italie, Engeland, Mexico en misschien toch weer die Duitsers, hoewel er daar dan een wonder moet plaatsvinden de komende maanden, maar dat geldt ook voor Engeland en Italie, landen die ik als nationale ploeg nooit zo hoog heb zitten qua voetbal.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wat verwacht ik van oranje? Sowiezo de halve finales. Samen met Brazilie hebben we het beste (ingespeelde) team.
Wie er in Oranje horen? vd Sar-Kromkamp-Boulahrouz-J.Mathijsen-v.Bronckhorst-Landzaat-Davds-vd Vaart- Kuijt (bij gebrek aan beter als rechtbuiten) v. Nistelrooy(onbetwiste nr 1) en Robben. Rechtsbuiten is naar mijn inziens het grootste probleem. Kuijt is een goede speler maar voor rechtsbuiten niet echt geschikt en hij kan Ruud niet uit de spits spelen.
De favoriet is voor mij Brazilië, die spelen het allerbeste en mooiste voetbal! Daarna komen Oranje, Engeland en Argentinïe. Outsiders zijn Frankrijk en toch weer die duitsers.
SCH
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ik verwacht afhankelijk van de loting toch wel een 1/4 finale plaats. Waar Nederland wel voor moet uitkijken is dat ze niet het Frankrijk of Argentinie van 2002 worden. Uitgeschakeld in de poule dus, ondanks een 'superteam'. Ik hoop echt dat Nederland voor het WK nog een keertje verliest, want dat gaat natuurlijk een keer gebeuren en het zou zo lullig zijn als dat net in Duitsland gebeurt. In een cruciale wedstrijd...
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Ik denk dat we gewoon wereldkampioen worden, Brazilie heeft misschien een goed elftal maar met een beetje geluk (wat we zo te zien wel hebben) moet het goedkomen
Mijn opstelling:
Vd Sar
Kromkamp, Mathijsen, Bouhlarouz, Gio
Landzaat, Davids, VD Vaart
Van Persie, Van Nistelrooij, Robben
ondanks dat Van Persie links is laat hem toch maar starten en veel switchen met Robben, daar worden de backs goed ziek van
Favorieten: Brazilie, Argentinie, Nederland
Outsiders: Frankrijk, Duitsland, een team uit Afrika
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Ik denk dat we gewoon wereldkampioen worden, Brazilie heeft misschien een goed elftal maar met een beetje geluk (wat we zo te zien wel hebben) moet het goedkomen
We worden gewoon kampioen? Hoe vaak zijn wij wereldkampioen geworden?
Dieder

Bericht door Dieder »

Zoals bij de Confederation Cup bleek heeft Brazilie een goede aanval maar de verdediging is niet onklopbaar. Met een beetje gelukkige loting komen we ze pas in de finale tegen al heb ik liever een Nederland-Duitsland finale ;)

Ik zelf verwacht een halve finale, gebaseerd op de vorige resultaten moet dat gewoon lukken. Ook leuk zal ik het vinden als er een Nederlandse Heerenveen-speler naar het WK gaat (Yildirim/Huntelaar)...[/code]
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tsja, klinkt misschien gek maar het zou me niks verbazen als 'Die Mannschaft' het toernooi in eigen land gaat winnen. In 2002, Korea/Japan, was de mening over Duitsland ook negatief en toen stonden ze toch 'gewoon' in de finale.
Bovendien doen gastlanden het meestal zeer goed.

Argentinië en Brazilië schat ik echter wel hoger in, maar dat zegt me weinig.
Ik zet voor Nederland een halve finale neer, ondanks de ongeslagen reeks momenteel onder Van Basten.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Grappig dat sommige mensen, ondanks het verleden, altijd maar blijven zeggen dat we kampioen worden. Zal wel typisch Nederlands zijn.

Favorieten voor mij: Brazilië (samba, samba, maar verdedigend kwetsbaar), Argentinië (altijd favo) en Italië (wordt door weinigen genoemd, maar de coach heeft de meeste vedettes links laten liggen ten faveure van nieuwe spelers, die wij alleen van CM kennen...)

Outsiders: Nederland, Duitsland, Spanje (zou het toch eens een keertje gaan lukken????)

Door de mand vallen: Engeland, wellicht Frankrijk

Topscorer: Luca Toni (Italië), van Nistelrooij (ondanks zn belabberde spel) of Ronaldo/Ronaldinho (toch weer Ronaldo).....

Ik denk dat van de huidige selectie, alleen Babel van mij thuis mag blijven... Heb het idee dat hij nog lang niet zover is... Makaay hoeft niet mee, absoluut niet nuttig bij het huiodige systeem van NL. Huntelaar mee laten doen aan zo'n toernooi om hem te laten ruiken aan het werk is wellicht wat te vroeg, je hebt het wel over een WK, alle spelers moeten er staan wanneer het nodig is! Van Bommel moet mee.... Vennegoor gewoon mee laten komen, boezemt angst in bij tegenstanders.... :lol:
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Voorstopper schreef: Topscorer: Luca Toni (Italië), van Nistelrooij (ondanks zn belabberde spel) of Ronaldo/Ronaldinho (toch weer Ronaldo).....
Ik denk dat Adriano ook een grote kans maakt, als je ziet hoe vaak en makkelijk hij scoort voor Brazilie in de afgelopen wedstrijden en in de Confederations Cup..en Torres zal er ook genoeg maken denk ik ..

verder vind ik Brazilie de torenhoge favoriet, in principe kunnen die alles met gemak winnen..
Dieder

Bericht door Dieder »

qua aanval wel, maar in verdedigend opzicht zijn ze kwetsbaar...
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Ja opzich valt het nog wel mee, een verdediging met Cafu, Lucio, Roque Junior en Roberto Carlos en Dida in de goal is toch prima en in de Confederations Cup stonden ze ook vrij goed en doordat de aanval wel zo goed is kunnen ze zich ook wel wat tegentreffers permitteren..
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, maar Duitsland wereldkampioen. Eigenlijk kan je daar alleen maar op zeggen; wie moeten ze dan de komende 3/4 jaar dan niet laten naturaliseren?? Duitsland is echt een hele matige ploeg en kwam opp het laatste EK niet eens door de voorronde. Hoe ze het op het vorige WK wel haalden, weet ik niet, maar de mythe rond Duitsland vind ik achterhaald.

Ook landen als Spanje en Engeland presteren vrijwel nooit op een groot toernooi. De beste voetballers daar zijn nou eenmaal buitenlanders.

Italie, tsja, ik mag alleen maar hopen dat die anti-voetballers er heel snel uitvliegen.

Frankrijk is over the top. Heeft verschrikkelijk veel goede voetballers, maar doet het niet zo goed meer.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Voor velen is Brazilië DE favoriet.... Ik heb het idee dat er dit keer niet 1 DE favoriet is. Er zijn een aantal kandidaten en er zullen verder wel wat verassinkjes komen, zoals elk toernooi (kijk Griekenland)...Misschien dat onze goede vriend Radomski met zn Polen na hun indrukwekkende kwalificatie iets leuks kan gaan doen???

Ik zal toegeven dat een team met de spelers:
Dida, Cafu, Lucio, Juan, Roberto Carlos, Emerson, Kaka, Gilberto, Juninho, Daniel Carvalho (jaja, van CSKA Moskou), Julio Baptista, Robinho, Adriano, Ronaldinho, Ronaldo en dan vergeet ik er vast een paar, altijd een favoriet is, maar ze zijn vast wel te kloppen.... De trend van de laatste tijd is niet voor niets dat de beste ploeg niet vaak meer wint!

En uiteraard hoop ik ook dat dat flauwe Italië er snel uit geveegd wordt, echter ik voorzie voor Italië een goed WK....
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Het duurt nog 8 maanden voordat het WK begint, dus het heeft nog niet zoveel zin om nu favorieten aan te wijzen. Misschien is Angola wel in bloedvorm in juni en juli, breekt half Brazilie een been of (laten we het niet hopen) stort er weer eens een vliegtuig neer met voetballers aan boord (NL/Surinaams Elftal en Zambia o.a...)
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

dat soort negatieve dingen denk ik liever niet aan.....

Favorieten:
Brazilie ( met stip op één )
Spanje
Argentinie

Outsiders:
Duitsland
Nederland
Portugal

Teleurstellingen:
Italie
Frankrijk

Verder denk ik dat we 'leuk' voetbal van de afrikaanse landen krijgen te zien maar dat ze toch redelijk snel gaan sneuvelen tegen de resultaat voetballers uit europa.
Net fan dat benaude!
Marco
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 08-09-2004 16:56

Bericht door Marco »

Topfavoriet is Brazilie natuurlijk, maar dat zijn ze voor iedereen en ik ben benieuwd of ze met die druk om kunnen gaan. Volgens mij is nog nooit een land 2x achterelkaar wereldkampioen geweest.
Daarachter zitten: Argentinie, Italie en Nederland
Ik denk dat deze vier om de wereldtitel gaan vechten.
Maar er zijn nog een paar outsiders: Oekraine, Duitsland en Kroatie..

Ik zou t mooi vinden als van Basten, Pi-air nog meeneemt, tenminste als hij wat meer gaat scoren begin 2006. Mag-ie ook direct de vrije trappen nemen.. 8)
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Marco schreef:
Ik zou t mooi vinden als van Basten, Pi-air nog meeneemt, tenminste als hij wat meer gaat scoren begin 2006. Mag-ie ook direct de vrije trappen nemen.. 8)
Sorry?!? Yildirim moet dan maar mee :wink:
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Laten we Duitsland asjeblieft niet gelijk uitvlakken, want het thuisland komt ALTIJD ver!!!
Kijk de geschiedenis er maar op na (EK en WK):

2004; Portugal haalt de finale
2002;Zuid Korea halve finale
2002; Japan achtste finale
2000; Nederland halve finale
1998;Frankrijk wereldkampioen
1996;Engeland halve finale
1994; VS kwartfinale?
1992;Zweden halve finale

Enzovoorts!

Volgens de statistieken gaat Duitsland dus minstens naar de halve finale, en omdat het Duitsers zijn halen ze de finale waarschijnlijk. Hier is het Brazilie met de magische vierhoek Robinho-Ronaldinho-Kaka-Adriano te sterk.

Nederland gaat trouwens GEEN wereldkampioen worden, laat dat duidelijk zijn. We hebben simpelweg niet het beste elftal van de wereld. Een plek in de halve finale zou mooi zijn.

Verder hoop ik op leuk voetbal van de Afrikaanse landen!
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Sepp Blatter schreef:De hebzucht, en de scheve verdeling tussen rijk en arm, dreigt het voetbal te verstikken. En dus is volgens FIFA-president Sepp Blatter actie geboden tegen de 'kapitalistische wildwest taferelen'.
Is dat niet de preses van dezelfde organisatie die maar 7.000 kaarten per WK wedstrijd voor
de 'gewone' supporters beschikbaar stelt omdat de rest naar sponsoren ed. gaat?
Heerenveen: superbia ex septentrio
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Waarvan de helft ook naar de relaties en sponsors van de nationale bonden gaat
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Marco schreef: Volgens mij is nog nooit een land 2x achterelkaar wereldkampioen geweest.
Niet helemaal:

1934 en 1938: Italie
1958 en 1962: Brazilie

Verder is het overigens nooit meer voorgekomen.
Overigens, voor de liefhebber, sinds 1962 hebben we om en om een Europese en een Zuid-AMerikaanse wereldkampioen:

1962: Brazilie
1966: Engeland
1970: Brazilie
1974: Duitsland (het ons wel bekende toernooi)
1978: Argentinie (Idem)
1982: Italie
1986: Argentinie
1990: Duitsland
1994: Brazilie
1998: Frankrijk
2002: Brazilie

Wellicht dus tijd voor ons?
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Pi-air voor de vrije trappen, nee, lijkt me niks. Wanneer heeft hij voor het laatst uit vrije trap gescoord? Nee, dan kan je hem beter voor de sfeer meenemen, maar ja dan kan je ook Raoul Heertje meenemen.

Voor KlaasJan te hopen (niet voor ons) dat Ajax hem koopt in de winterstop, want dan maakt hij een grote kans mee te gaan naar WK, gezien Van Basten zijn focus op Noord-Holland.
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Huntelaar naar Duitsland? Laat me niet lachen! Als hij goed genoeg was had Van Basten hem al lang geselecteerd. Daar voor hoeft Klaas Jan echt niet naar Ajax.
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ik verwacht minimaal een halve finale van het Nederlands elftal.
Ik denk dat net zoals altijd de verwachtingen weer heel hoog zullen zijn, te hoog naar mijn mening.
Maar misschien groeien ze in het toernooi en met een beetje geluk erbij kan je het misschien heel ver schoppen.
Het is aan Van Basten om er een hecht team van te maken die voor elkaar door het vuur willen gaan.
Ik moet zeggen dat hij daar al goed mee bezig is, daarom worden o.a. een Van Bommel en Seedorf ook niet geselecteerd denk ik, omdat het wat jongens zijn met een eigen ikke.
Ze denken dat hun persoontje belangrijker is als het teamgevoel.

Eén van de top favorieten blijft toch Brazilie vind ik.
Verder denk ik dat Spanje en Portugal hoge ogen kunnen gaan gooien.
En Nederland maar zoals ik al zei moet je een beetje geluk hebben.
supporter: in voor en tegenspoed
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Niet dat ik mezelf voor de voeten wil lopen, maar er gaan weer enkele plaatsen in de verkoop (via loting). Aangezien ik tegen die tijd waarschijnlijk toch in Berlijn zit, waag ik maar eens een gokje. Zie: http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/tickets/venues.html
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Voetbal: Van Bommel alsnog in selectie Oranje

anp | Gepubliceerd op 07 november 2005, 18:28
Laatst bijgewerkt op 07 november 2005, 18:42

ZEIST - Mark van Bommel is alsnog toegevoegd aan de selectie van het Nederlands elftal. De middenvelder van Barcelona vervangt Wesley Sneijder van Ajax, die zich maandag met een hamstringblessure heeft afgemeld.


Van Bommel voegt zich dinsdag bij de groep, die zich voorbereidt op de oefeninterland tegen Italië komende zaterdag. Dat maakte de KNVB bekend.

De keuze voor Van Bommel is net zo logisch als pikant. Bondscoach Van Basten liet tot nog toe Van Bommel steeds buiten de selectie omdat hij niet tevreden was over diens spel bij Barcelona. Van Basten verwoordde zijn kritiek openlijk.

De bondscoach zag de laatste weken echter wel vooruitgang bij Van Bommel, die bij Barcelona een basisplaats heeft veroverd. Afgelopen vrijdag gaf de keuzeheer al aan dat Van Bommel derde man was op de positie van rechtermiddenvelder, achter Denny Landzaat en Sneijder. Door het afvallen van Sneijder moest Van Basten logischerwijs Van Bommel kiezen.

De laatste keer dat Van Bommel in actie kwam voor Oranje was op 4 juni in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Roemenië (2-0). In dat duel werd hij gewisseld in de tweede helft.

Bron: LC.nl

Mooi zo 8)
Elwin
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-02-2005 13:46
Locatie: Katlijk
Contacteer:

Bericht door Elwin »

Ja maar nou gebeurt er dit:

Geen operatie voor Van Bommels enkel

9/11/2005 12:20

Nader onderzoek heeft uitgewezen dat Mark van Bommel een enkelband compleet heeft afgescheurd. De vrees voor een kuitbeenbreuk bleek ongegrond. De blessure houdt de middenvelder van Barcelona vier tot acht weken aan de kant.
Naast de afscheurde enkelband, heeft Van Bommel ook nog een enkelband ingescheurd en is een derde verrekt. De blessure moet met rust genezen. Een operatie is overbodig.

Al op de eerste training van het Nederlands elftal ging het mis met Van Bommel. Na een ongelukkige botsing met George Boateng moest hij aangeslagen het trainingsveld verlaten.

Bron: VI
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Iemand vanavond Engeland-Argentinië gezien? Geweldige wedstrijd, drie minuten voor tijd nog 1-2 en Owen scoort vervolgens twee keer. Echt een wedstrijd op torenhoog niveau.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Ja, wel mooie wedstrijd inderdaad ! Hehe
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Tja, zo'n mooie "friendly" als Argentinië en Engeland er van maakten heb ik er nog nooit één gezien. Heerlijke wedstrijd op het scherpst van de snede. Zat de hele wedstrijd op het puntje van m'n stoel! Nederland - Italië heb ik maar half gekeken. Beter dan die wedstrijd ervoor kon het toch niet worden.
Gesloten