WK 2006 Duitsland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Hoppa; Davids voor bondscoach :D
ik heb het stukje nu 2 keer gelezen en echt, hij heeft helemaal gelijk met wat ie over v. Basten zegt.
Eindelijk iemand uit de nederlandse voetbal kringen die durft te zeggen wat velen dachten/denken.
Vooral zijn opmerking over v Bastens manier van coachen
Dit komt niet in de minste plaats vanwege hun coach die niet in de dug out blijft zitten wachten totdat zijn charisma het elftal over een dood punt heen tilt en daarmee vergeet te coachen, de arbitrage te bespelen en als twaalfde man deel te nemen aan de wedstrijd. Kijk in dit opzicht maar eens naar Hiddink, Van Gaal, Capello, Scolari, Klinsmann, Ferguson, Wenger, Mourinho. Het ziet er misschien soms wat clownesk uit maar het is wel een belangrijk onderdeel van het coach ambt.
Echt waar, ook ik heb me hier aan lopen ergeren, niks geen emotie ten opzichte van het spel (alleen als ie won), hij zat of stond alleen maar in/aan de dug out, als je dan gisteren ook inderdaad weer zo'n Klinsmann ziet meeleven (springen, mee trappen en zich opwinden bij een beslissing van de scheids), dan heb je toch echt meer het idee dat een ploeg die dat ziet er meer voor wil strijden en zien dat het WK door hun coach wel serieus genomen wordt, eentje die er ook alles voor uit de kast trekt om de ploeg te motiveren. Had als je v Basten zag altijd het idee dat het voor hem gewoon echt een trainings stage was en niet meer dan dat...en ik denk dat sommige spelers dit ook voelde.

Nee hulde aan Davids voor zijn ingezonden brief, hoop dat v Basten nog effe een keer goed nadenkt over wat ie misschien had kunnen bereiken als ie dit WK wel serieus had genomen, helaas zullen we het nooit weten.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ach, dat punt is juist onzin. Waarom moet je als een gek gaan staan springen? Natuurlijk mag je emotie tonen, maar je moet eens naar Guus Hiddink kijken. Zelfs toen Australië in de 94ste minuut tegen Italië een strafschop tegenkreeg bleef hij rustig.

Voor de rest heeft Davids wel een punt, hoewel ik sommige dingen wel anders zie.
Bliksem
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2002 16:29
Locatie: Sneek

Bericht door Bliksem »

Superfries88' schreef:Ach, dat punt is juist onzin. Waarom moet je als een gek gaan staan springen? Natuurlijk mag je emotie tonen, maar je moet eens naar Guus Hiddink kijken. Zelfs toen Australië in de 94ste minuut tegen Italië een strafschop tegenkreeg bleef hij rustig.
Grappig dat je Hiddink als voorbeeld neemt, de wedstrijd van Australie tegen Japan ook gezien?
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Superfries88' schreef:maar je moet eens naar Guus Hiddink kijken. Zelfs toen Australië in de 94ste minuut tegen Italië een strafschop tegenkreeg bleef hij rustig.
Maar daarvoor stond hij ook als een gek te coachen en vergeet ook niet die wedstrijd waar hij bij de fifa de tv beelden effe wou zien of het klopte, dat zou ik v Basten dus niet hebben zien doen...
Het gaat erom dat v Basten wel wat meer had mogen coaches vanaf de zijlijn en niet als een dood vogeltje naar een potje voetbal had moeten kijken, hij liet de spelers maar hun gang gaan. Als voorbeeld; als robben bij chelsea de hele tijd voor eigen succes gaat en zijn vrijstaande medespeler overslaat dan grijpt Mourinho in, v Basten zegt en doet dus niks, hij zegt aleen na afloop bij van Gelder op tv nadat deze vraagt of hij zich er tijdens de wedstrijd er niet aan ergerde, dat het misschien wel wat minder had gekunt......that's it! en volgende wedstrijd gaat ie weer.......
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Keurige brief. Juist omdat hij een eigen mening heeft over het voetbal zal voor van Basten een reden zijn om Davids thuis te laten. Hij zit gewoon niet te wachten op een andere mening dan de zijne. Het liefst heeft ie allemaal ja knikkertjes in zijn groep.

Johan Derksen haalt ook een aantal zaken aan in zin column die ook bij Dacvids terug komen:
Volgens Marco van Basten is het WK vooral voor de jonge internationals erg belangrijk geweest. Ze hebben de hectiek van een groot toernooi meegemaakt en nemen die ervaring mee naar het EK in 2008. Volgens de bondscoach hebben zijn jongens veel geleerd in Duitsland. Ik hoop eigenlijk dat dit ook voor Van Basten zelf geldt.
Hij is een ex-topvoetballer, heeft een rijke ervaring als golfer in zijn bagage, maar als coach en people-manager is hij met twee jaar ervaring nog een rookie. Dat geeft niet, dat nemen we op de koop toe, want Van Basten heeft wel degelijk de mogelijkheden om een grote coach te worden. Met zijn ingetogen maar zelfverzekerde manier van profileren wekt hij de indruk een koele kikker te zijn zonder twijfels, maar achter dat masker gaat een man van vlees en bloed schuil. Na de nederlaag tegen Portugal werd de heilig verklaarde bondscoach plotseling een gewoon mens die ook kan verliezen. Gelukkig maar.

Handig gebruikmakend van zijn status en de persoonlijke coaching van Kees Jansma presenteert Van Basten zich correct. Nederland ligt aan zijn voeten en ziet alle foute beslissingen, verkeerde beoordelingen, vooroordelen en inconsequente uitspraken door de vingers. Als een volleerd demagoog doet directeur betaald voetbal Henk Kesler daar graag aan mee. Hij wil rust in de tent en een redelijk alternatief voor Van Basten zou ik ook niet weten. Daarom kan de bondscoach tot het WK van 2010 bijtekenen.

Kesler heeft de buitenlandse media echter niet gevolgd als hij zegt dat Nederland niet aan mondiale uitstraling heeft ingeboet. En het is lichtelijk overdreven als hij stelt dat we kunnen spreken van twee succesvolle jaren onder Van Basten. De resultaten waren goed, maar het voetbal was vaak niet om aan te zien. Op het moment dat zijn ploeg echt moest winnen, nam de bondscoach de verkeerde beslissingen, verloor Oranje en was het voetbal nog stééds niet om aan te zien.

Alleen Nederland heeft de neiging de show te willen stelen. Andere landen hechten daar geen waarde aan, daar geldt louter het resultaat. Voormalige bondscoaches lieten Oranje regelmatig oogstrelend voetballen, maar moesten op grote toernooien altijd te vroeg naar huis. Het resultaat van twee jaar Van Basten is nu dat de internationals in dienst van het resultaat speelden, maar ook dat leverde niets op. Oranje is opnieuw te vroeg naar huis. Tel uit je winst.

Van Basten heeft de afgelopen twee jaar veel goede beslissingen genomen, maar hij heeft ook een paar onbegrijpelijke blunders begaan. De Ajax-kliek die hij om zich heen heeft verzameld gaat nu tégen hem werken. Zijn vriend John van ’t Schip heeft hem enthousiast gemaakt voor het trainersvak. Het ligt voor de hand dat hij dan assistent wordt, al mislukte hij hopeloos als verantwoordelijke coach van FC Twente. Stanley Menzo is een logische keus als keeperstrainer, maar Rob Witschge voegt niets toe. Hij schijnt een erg leuke jongen te zijn, maar ik vraag me af of dat relevant is.

Als beginnend coach had Van Basten meer baat gehad bij een ervaren assistent, die als coach al alles heeft meegemaakt. Maar Van Basten wilde met zijn klaverjasclub op pad, vier vrienden die samen opgroeiden bij Ajax. Het kan toeval zijn, maar ik bespeurde in het beleid van de technische staf een lichte voorkeur voor Ajacieden. Sterker nog, Oranje is naar huis omdat de bondscoach deze Ajacieden veel te belangrijk maakte.

Er is bij Oranje voortdurend met twee maten gemeten. Van de zelfverzekerde topvoetballer Mark van Bommel heeft Van Basten een verbitterde twijfelaar gemaakt die bij Oranje altijd op zijn tenen loopt en de hete adem van de bondscoach in zijn nek voelt. Hij was de sterspeler van PSV, doet het steeds beter in Barcelona, maar Van Basten heeft hem twee jaar gekleineerd. Eigenlijk is het opzienbarend dat Van Bommel zich nog beschikbaar stelt, want hij is zeer onrechtvaardig behandeld. De middenvelder is steeds veroordeeld op zijn zwakke punten, terwijl Van Basten anderen beoordeelde op hun stérke punten, die tijdens het WK overigens goed verborgen bleven.

Van Basten blijft altijd rustig, spreekt nooit met stemverheffing, maar neigt naar een potentaat. Hij houdt niet van mondige jongens met een afwijkende mening. Roy Makaay selecteerde hij niet meer, Van Bommel behandelde hij als een kwajongen en ik vraag me af of Ruud van Nistelrooy er straks weer bij is. Kwalitatief verschillen Van Nistelrooy en Dirk Kuijt niet veel. Het hypocriete positivisme van Kuijt spreekt de bondscoach meer aan dan de strijdbare houding van Van Nistelrooy die verhaal ging halen over uitlatingen op de televisie en het feit dat hij werd gepasseerd.

De spits van Manchester United is niet gepasseerd, maar opgeofferd. Hij werd het slachtoffer van het door Van Basten ontworpen systeem en de door hem overschatte spelers. Gedurende het gehele WK is de bondscoach er niet in geslaagd een evenwichtig middenveld samen te stellen. Hij is ten onder gegaan aan zijn eigen voetbalevangelie en zijn voorkeur voor bepaalde spelers.

Arjen Robben en Robin van Persie zijn begenadigde vleugelspitsen. Ze gaan echter voor de eigen actie en zijn doelgericht, geen spelers die de achterlijn halen en een voorzet geven. Van Nistelrooy kreeg van de vleugels nauwelijks bespeelbare ballen. Als centrale middenvelder kreeg Wesley Sneijder het vertrouwen. Als tweebenige speler moet hij dat kunnen, maar het WK was duidelijk nog te hoog gegrepen. Hij heeft geen moment een stempel op het spel kunnen drukken en was het gehele toernooi onzichtbaar.

Ook Rafael van der Vaart is misbruikt. Het was onverantwoord hem na een operatie, zonder wedstrijdritme, op dit niveau voor de leeuwen te gooien. Als coach kun je zoiets ook niet verkopen aan de fitte wisselspelers. Zelfs routinier Phillip Cocu liep achter de feiten aan op het onevenwichtige middenveld. Daar werd Van Nistelrooy uiteindelijk het slachtoffer van. Hij kreeg geen ballen van de vleugels en geen passes en steun vanaf het middenveld. Voor mij was het dan ook geen verrassing dat Kuijt teleurstellend presteerde tegen Portugal.

De enige speler die Oranje tegen Portugal had kunnen redden is Van Persie. Hij is de revelatie van het WK en steekt met kop en schouders boven de andere spelers uit. Van Persie is nu nog gebruikt als rechtsbuiten, maar achter de spits is hij helemaal een fenomeen. De wissels van de bondscoach waren voorspelbaar. Van Bommel moest plaatsmaken voor John Heitinga. Van Basten had beter Kuijt naar rechts, Van Nistelrooy in de spits en Van Persie dicht achter Van Nistelrooy kunnen dirigeren. De technische staf oordeelde anders. Zij bleven volharden in de hersenschim dat Sneijder en Van der Vaart en in mindere mate Heitinga met hun voetballend vermogen het ultieme succes zouden binnenhalen. Dat was een fikse misrekening.

Van Basten hoeft niet weg, een coach moet ook kunnen verliezen. Maar ik hoop wel dat hij iets heeft opgestoken van zijn fouten en inziet dat Edgar Davids ontbrak op zijn falende middenveld. Van Basten was ooit een gevreesd topscorer, maar nu heeft hij een kans voor open doel gemist. Op deze zeer middelmatige WK had Oranje historie kunnen schrijven. Niet met oogstrelend voetbal, niet met zakelijk prestatievoetbal, maar met een bondscoach die de juiste beslissingen had genomen en niet ten onder was gegaan aan zijn eigen vooroordelen. We zijn in Duitsland ten onder gegaan met slecht voetbal en dat staat haaks op de doelstelling van Van Basten.

Johan Derksen
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

ik hoop dat porugal wint en in de finale komt.
want ik hou niet van frankrijk.
hat eigenlijk als finale verwacht brazilie-engeland maar die liggen er uit(raar:shock:)
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ik ben juist blij dat Frankrijk de finale heeft gehaald, Portugal heeft het bij mij nu helemaal verneukt, ik heb niet geteld hoe vaak ze zijn gaan liggen in de 16 maar ik heb wel heel veel schwalbes gezien. Jammer dat de scheidsrechter dan geen kaart gaf.

In de finale geef ik Italie de meeste kans, dat steekt goed in elkaar. Vooral ook Gattuso wat een geweldenaar
Dieder

Bericht door Dieder »

Dat wel, maar ik vindt het zo zielig om het nu te doen, wijzelf lagen er al veel eerder uit met verschrikkelijk beroerd voetbal, terwijl de Duitsers goed voetbalden.
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Ik vind het mooier dat Portugal er uit ligt. Arrogante kwasten die constant kaarten aannaaien. Zelfs met ons slechtste voetbal hadden we de beste kansen tegen Portugal. Als Portugal de finale had gehaald had ik alles wat me lief is opgegeten.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Die schwalbe van C. Ronaldo gisteren! :lol: Een duik van de 3-meterplank van Edwin Jongejans was er niks bij. En Evert ten Napel maar beweren dat hij geduwd werd. :|
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jeroen schreef:Die schwalbe van C. Ronaldo gisteren! :lol: Een duik van de 3-meterplank van Edwin Jongejans was er niks bij. En Evert ten Napel maar beweren dat hij geduwd werd. :|
Ik erger me sowieso kapot over het nederlandse wedstrijd commentaar....
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Vergeleken met Duitsland - Italie was deze 2e halve finale trouwens een buitengewoon saaie vertoning. Ik heb nog nooit zoveel weggezapt.Toch was het volgens het commentaar weer een fantastische partij. Ik geef Italie in de finale de beste kans. Verder voel ik opvallend weinig betrokkenheid met dit toernooi, zelfs niet toen Nederland nog meedeed. Dat is wel eens anders geweest.Misschien worden we tegenwoordig toch wel wat overvoerd met voetbal. Ik heb persoonlijke betrokkenheid nodig en iik merk steeds meer dat ik die eigenlijk alleen maar bij Heerenveen heb.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik erger me sowieso kapot over het nederlandse wedstrijd commentaar....
Haha, ik vindt het juist machtig. Evert ten Napel is een fantastische commentator. Neem nou dat 'Barthezje'. Dat is toch humor? :wink:
Ontopic: Ik heb sinds de overwinning van Italië op Duitsland toch respect voor ze gekregen, wat mij betreft winnen ze de finale.
SCH
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

Ik vind het wel jammer dat C. Ronaldo zoveel irritante trekjes heeft want het is cker een sensationele speler .... als je ziet hoe snel hij die acties maakt .... een 3 dubbele schaar en dan vervolgens ook nog achter je standbeen wegspelen :P ? AI AI AI :D
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Organisatie WK 2010 heeft nog veel werk

Na de uitstekende organisatie van Duitsland dit jaar dreigt het WK 2010 in Zuid-Afrika een kleine ramp te worden. Het is helemaal niet zeker of alles tijdig klaar geraakt en ook het financiële plaatje kan een probleem worden.
Volgens Het Nieuwsblad kampt de organisatie van het volgende WK met grote problemen. Nu nog moet begonnen worden aan de bouw van vier nieuwe stadions en de renovatie van zes andere. De FIFA eist dat alle stadions eind 2008 volledig afgewerkt moeten zijn. Dit lijkt een onmogelijke eis.

Zelfs wie dit alles moet betalen is nog niet duidelijk. In Durban moeten twee nieuwe stadions komen die 250 miljoen euro kosten en er moeten wegenwerken uitgevoerd worden voor de helft van dat bedrag. Veel speelsteden vrezen dan ook voor vele jaren met torenhoge schulden opgezadeld te zitten.

Het transport is eveneens een groot probleem. De snelwegen, die slechts 2000 km lang zijn, blijken gewoon tweebaanswegen te zijn en naar een tram of metro moet men in Zuid-Afrika ook niet zoeken. Het is ook nog maar de vraag of de veiligheid gegarandeerd kan worden in Johannesburg, één van de onveiligste steden ter wereld.

Als deze problemen allemaal van de baan zullen zijn, dan is er nog altijd het sportieve probleem. Zuid-Afrika kon zich dit jaar niet eens meer plaatsen voor de eerste ronde van de Africa Cup. Nu Eriksson, Hiddink en Scolari de job als bondscoach geweigerd hebben, richt de Zuid-Afrikaanse voetbalbond zijn pijlen op Carlos Alberto Parreira.
Cross-Side on tour
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Hebben ze daar uberhaupt wel voetbalstadions?? Waarom moet het WK daar nou weer worden georganiseerd, volgens mij voetballen ze ze daar nog op zand ofzo :?
Een onderschrift: wat is dat?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

De geruchten die ik heb gehoord vertellen dat het WK 2010 het eerste WK op kunstgras moet gaan worden. De zuid-afrikaanse overheid zal wel bijspringen, een groot toernooi is een mooi prestigeobject voor een land en kan een land helemaal in de picture zetten.
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Venderwel schreef: Ik erger me sowieso kapot over het nederlandse wedstrijd commentaar....
Ik heb gisteren de wedstrijd op de BBC zitten kijken omdat ze daar met 2 man verslag leveren, die ook nog eens verstand van zaken hebben. Mark Lawrenson (ex liverpool) ergerde zich kapot aan het spel van Portugal, vooral bij het moment van Figo (ging zonder geraakt te worden liggen en gelijk vragen om een kaart) & Ronaldo (toen ie voor de zoveelste keer in de 16 naar beneden ging) riep ie een paar keer "ref give him the yellow card; he's diving again" en "these people should play in the theatre, not at the world cup"... Hij zag net als iedereen gelijk dat Ronaldo dook en zei dat ook maar toen ik effe naar Evert overschakelde hoorde ik hem opeens roepen dat het een strafschop had moeten zijn, toen ben ik definitief bij de BBC gebleven.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Heerenfan schreef: 2 man verslag leveren, die ook nog eens verstand van zaken hebben. Mark Lawrenson (ex liverpool) ergerde zich kapot aan het spel van Portugal, vooral bij het moment van Figo (ging zonder geraakt te worden liggen en gelijk vragen om een kaart) & Ronaldo (toen ie voor de zoveelste keer in de 16 naar beneden ging) riep ie een paar keer "ref give him the yellow card; he's diving again" en "these people should play in the theatre, not at the world cup"...
Het was ook wel zo, maar de Engelsen zijn dan ook niet helemaal objectief tov de Portugezen :D

Moet ik wel zeggen dat het commentaar van Ten Apel echt beneden elk peil is, de man ziet dingen waarbij (en de rest van de kamer) precies het tegenovergestelde zien......en dan het verheerlijken, het aanbidden, het hardepiemelcommentaar over Figo, Zidane, Ronaldo en in een eerder stadium over Ronaldino, echt verschrikkelijk, zo'n speler hoeft maar een pass over 5 meter te geven en Evert vindt het weer geniaal, goddelijk en briljant.......kots!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ruud Huntbäck schreef: en dan het verheerlijken, het aanbidden, het hardepiemelcommentaar over Figo, Zidane, Ronaldo en in een eerder stadium over Ronaldino, echt verschrikkelijk,
Exact. Het begon al bij de toss, toen Zidane en Figo elkaar succes wensten en even omhelsten, volstrekt normaal tussen twee oud-ploegmaats. "En dit gebaar... fenomenaal, imposant!!!" :lol:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

De nadruk wordt, na het droevige optreden van Nederland, nu opeens gelegd op het LEERMOMENT. Straks gaan we dan oogsten op een volgend groot toernooi. Allerlei jonge spelers hebben nu immers een WK in hun bagage en zijn zo beter toegerust voor een volgend toernooi. Achteraf is het dan toch allemaal heel nuttig geweest. Maar wat zegt dat voor de toekomst? Andere landen kunnen immers op hetzelfde bogen?
Voor een land met een voetbalhistorie als Nederland mag een op een WK het leermoment hoogstens zijdelings een doel zijn. Of een bijkomend voordeel. Dergelijke evenementen zijn er immers niet elk jaar.

Dat Van Bsten Davids en Seedorf thuis heeft gelaten kan ik wel billijken. Hoevaak zijn er niet problemen rond deze spelers geweest? Hij had zich alleen wat diplomatieker kunnen uitlaten. Dat hij Makaay heeft afgeserveerd lijkt me ook volkomen logisch. Daar heb je uitsluitend iets aan wanneer hij scoort en dat doet hij dan ook nog eens bijna uitsluitend bij zijn clubs, niet in het nationale elftal.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Van Basten had gewoon eerlijk moeten zijn En de echte reden van het paseren van Daviis.Zeggen dat hij te oud is gaar er bij mij niet in.Cocu is geselekteerten is ouder.Van Basten heeft nog geprobeert om Stam weer terug te halen. En om te zeggen dat hij niet in vorm is?Was van de Vaart dat wel en Heitinga?
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Precies zoals Verbeek zei in Studio Sportzomer; Van Basten is consequent in het inconsequent zijn. Hij roept allemaal wel dingen en meestal heeft hij daarmee wel een punt, maar als hij later weer wijzigingen doorvoert heb je er weinig aan.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ik heb het idee dat Van Basten door zich zeer correct op te stellen tegenover de media zichzelf tegen dezelfde media in bescherming tracht te nemen. Dat is gezien bijvoorbeeld de goede banden met de NOS en de Telegraaf (met patron Cruiff in de gelederen) goed gelukt. Het camoufleert echter de grote tactische fouten die voor en tijdens het WK zijn gemaakt. Zowel als het gaat om de wel en niet geselecteerden als de ingrepen en wisselingen in de wedstrijden zelf. Het is volkomen terecht dat daar nu wel kritiek op komt.

En een WK een leermoment?! :evil: :evil: :evil: :urgs:
Ik ruik corruptie...
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

als het een egt "leermoment" was ... waar waren Huntelaar / Vermeer / de Zeeuw / Schaars etc. etc. dan ?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Van basten is als trainer/coach en 'manager'' behoorlijk door het ijs gezakt
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Heerenfan schreef:Hij zag net als iedereen gelijk dat Ronaldo dook en zei dat ook maar toen ik effe naar Evert overschakelde hoorde ik hem opeens roepen dat het een strafschop had moeten zijn, toen ben ik definitief bij de BBC gebleven.
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

vlqrt schreef:De geruchten die ik heb gehoord vertellen dat het WK 2010 het eerste WK op kunstgras moet gaan worden. De zuid-afrikaanse overheid zal wel bijspringen, een groot toernooi is een mooi prestigeobject voor een land en kan een land helemaal in de picture zetten.
Ik heb gelezen dat in 2007 geeist wordt dat de meeste stadions op bepaald niveau klaar moeten zijn, terwijl er nog nieuwe gebouwd moeten worden. Wordt nog een hele klus om het op tijd klaar te krijgen! :? Misschien weet iemand hier meer over. Dit is meer dat ik de bel heb horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt :mrgreen:
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

het nieuwe logo van het wk 2010

Afbeelding
Cross-Side on tour
Gesloten