Gokschandaal ook in Nederland?!?

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Ik ben gisteren bij de Leeuwarder voetbalclub MKV geweest. De oude club van Wilfred Genee. Er was een soort van Voetbal Insite met Derksen, Wesseling en Gerrie de Jonge (oudvoetballer van Cambuur). Errug vermakelijk moet ik zeggen. Zo'n Derksen komt dan wel weer sympathiek over. Mooie anekdotes ook. Volgens Derksen is het de bedoeling dat er volgende week een uitgebreid verhaal staat in de VI. Dat is nog afhankelijk van onderhandelingen met justitie. Dan wordt er ook meer uit de doeken gedaan. Het publiceren van een artikel hierover kan het onderzoek frustreren.

Ik begreep ook van Derksen dat hij 5 jaar lang niet bij Heerenveen mocht komen, omdat hij te kritisch was. Typisch Heerenveen natuurlijk. Blijft jammer. Verder gaf ie aan, dat Riemer het liefst na het stoppen bij Heerenveen Cambuur gaat helpen. Maar volgens hem is dat niet mogelijk gezien de rivaliteit. Cambuur blijft een sleeping giant.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Ik begreep ook van Derksen dat hij 5 jaar lang niet bij Heerenveen mocht komen, omdat hij te kritisch was. .


Nog erger dan Dirk van Frisia.
Graaijax Hamsterdam!!
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Willem II zal me niks verbazen aan het eind van het seizoen liep het opeens wel heel lekker toen het om degradatie ging, ze hadden een goede ploeg, maar ze kregen wel steeds de goals om de oren.
Verder vind ik AZ ook verdacht, zal me niks verbazen als Scheringa het niet allemaal zo netjes doet.

De enige club waarvan ik bijna wel zeker weet dat het niet daar is: Vitesse, worden steeds gecontroleerd door justitie om hun verleden, die passen wel op daar in Arnhem

Wat blijft dat speculeren toch leuk :wink:
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

sc heerenveen 4 ever schreef:De enige club waarvan ik bijna wel zeker weet dat het niet daar is: Vitesse, worden steeds gecontroleerd door justitie om hun verleden, die passen wel op daar in Arnhem
Dat maakt volgens mij niets uit. Want het ging om uitgavenpatronen van bepaalde spelers, dus dat de clubs er verder niks mee te maken hebben.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik hoop niet dat het verleden ook weer wordt opgehaald, want ben bang dat we dan wel mee getrokken worden..

Duidelijk voorbeeld daarvan is een Grunn - Heerenveen waar we 15 minuten voor tijd kansloos met 2-0 achter staan en waar Alberda door een opzichtige handsbal 2-2 maakt. Was toen al raar, zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen..

O ja scheidsrechter die middag Dick Jol :(
Spijt heb je morgen maar!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Er zijn voldoende dubieuze of merkwaardige wedstrijden te noemen: WII-Groningen 5-0, ook zo'n leuke. En VDB heeft al die spitsen omgekocht in de play-offs: vier keer de nul.

Het is te hopen dat er snel duidelijkheid komt.
Dieder

Bericht door Dieder »

Dik Jol, was die een paar jaar geleden ook al niet betrokken bij een of ander gokschandaal?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Die gokte bij de groenteboer of er in een krop sla een worm zou zitten.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wanneer je alle scheidsrechterfouten gaat zien als 'omkoping' (of een mogelijkheid althans) dan kun je uren doorgaan. Ik wacht zelf rustig af welke dingen hier achter weg komen. Vooralsnog zijn het allemaal geruchten.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Volgens telegraaf:

Ado den Haag
Fc Utrecht
en ...

kan ff niet op de naam komen mss later deze dag nog wel
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bericht staat al op de vorige pagina, maar goed. Willem II is die derde club.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

sorry heb niet de hele topic meer doorgelezen alleen bovenstaande posts. En daar zijn ze nog aan het gokken. Vandaar dat ik het poste ;)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Adofans.nl:
DEN HAAG - Een aantal werknemers van voetbalclub ADO Den Haag is verhoord in verband met mogelijke betrokkenheid van een speler bij de fraude binnen het Nederlandse betaald voetbal. De speler heeft tegen RTV West zijn betrokkenheid ontkend.

De Haagse voetbalclub heeft de mogelijke betrokkenheid vrijdag bevestigd. ,,Ik wil benadrukken dat het onderzoek zich bij ADO Den Haag niet toespitst op de organisatie, maar op een individuele speler. Hiertoe is inmiddels door een justitie een aantal personen als getuige gehoord'', aldus algemeen directeur Robert Langenbach.

Volgens de speler probeert zijn ex-vriendin hem in een kwaad daglicht te stellen. Zij beschuldigt hem ook van het verkrachten van hun dochtertje.
Heerenveen Ultras
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 04-05-2006 17:06
Contacteer:

Bericht door Heerenveen Ultras »

Ik las 3 maanden terug in elf voetbal dat Dorus de Vries en zn vriendin uit elkaar waren, hij had het er nog al moeilijk mee ook omdat zn vader in die periode was overleden. Aangezien Dorus wel wat (opzichtelijke) blunders had. Met de nadruk op Sparta uit....
http://www.heerenveenultras.nl nieuwe seizoen online...
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Het zou volgens het AD om Daniël Rijaard gaan. De speler zelf ontkent alles.
SCH
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

AD.nl schreef:Ex zet justitie op spoor ADO-speler
Door PETER GROENENDIJK en DENNIS JANSEN


DEN HAAG - ADO Den Haag-speler Daniël Rijaard is hoofdonderwerp van het onderzoek naar corruptie in het betaald voetbal.

De verdediger heeft volgens zijn ex-vriendin tegen betaling wedstrijden beïnvloed.

Justitie onderzoekt de beschuldigingen. Rijaard (29) ontkent elke betrokkenheid bij corruptie. Enkele medespelers van de verdediger zijn als getuigen gehoord. Justitie benadrukt dat het nog steeds gaat om een ‘oriënterend’ onderzoek.

Aanleiding voor het justitie-onderzoek zijn onder meer de beschuldigingen van Rijaards ex-vriendin, een 30-jarige zangeres uit Rotterdam. De twee gingen een jaar geleden uit elkaar. Sindsdien vechten ze over een omgangsregeling voor hun 4-jarige dochter.

De vrouw besloot onlangs een boekje open te doen over haar ex-vriend. Ze beschuldigt Rijaard onder meer van het opzettelijk negatief beïnvloeden van wedstrijden, waarvoor hij zou zijn betaald. De vrouw liet gisteravond in een reactie weten dat ze niets meer over de zaak wil zeggen.

Vanaf zijn vakantieadres reageert Rijaard furieus. ,,De beschuldigingen zijn vals. Ik heb me altijd voor honderd procent ingezet voor ADO Den Haag. In het seizoen waarop zij doelt, was ik nota bene wisselspeler. Door mijn goede invalbeurten heb ik juist een tweejarig contract afgedwongen.’’

Volgens Rijaard zijn de problemen begonnen toen hij de relatie met zijn vriendin verbrak. ,,Eerst smeekte ze me terug te komen. Toen ik weigerde, heeft ze mij verboden mijn dochter te zien. Dat duurt al een jaar. Zij heeft al eerder aangegeven mij kapot te maken.’’

De vrouw heeft de beschuldigingen enige tijd geleden geuit bij ADO. De club heeft Rijaard aan de tand gevoeld en na diens ontkenning de politie ingeschakeld. Rijaard: ,,Ze beticht me ook van cocaïnegebruik. Ik was toen net medisch gekeurd, waarbij geen sporen van cocaïne zijn gevonden.’’ Justitie neemt de beschuldigingen voor omkoping serieus, omdat er aanwijzingen zijn dat een buitenlands goksyndicaat grote bedragen op de uitslag van Nederlandse wedstrijden heeft gezet.
[/quote]
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Vier profspelers gevolgd door justitie


Het Openbaar Ministerie heeft de beschikking over vier namen van spelers uit het profvoetbal die mogelijk betrokken zijn bij het omkoopschandaal in Nederland. Volgens de Telegraaf gaat het naast Daniel Rijaard om Geert den Ouden, Damien Hertog en Volkan Kahraman. Allen hebben ontkend.

Justitie heeft de vier namen gekregen van de ex van Rijaard, Chanine Wezer. Zij stelt dat haar ex-echtgenoot benaderd werd door Kahraman, die de opdracht kreeg van een goksyndicaat om de wedstrijden te verkopen. Per wedstrijd zou Rijaard 100.000 euro opstrijken.

Rijaard zou vervolgens contact hebben gezocht met zijn ploeggenoten bij ADO Den Haag om hun ook op de hoogte te stellen van de omkoping. Zo heeft hij ook Geert den Ouden aangeboden om mee te werken met het plan. Ook Damien Hertog is volgens Wezer betrokken bij het omkoopschandaal. De speler van RBC Roosendaal zou in nauw contact staan met Kahraman, die in 2000 voor het laatst op de Nederlandse velden te bekennen was, en Rijaard.

"Mijn ex en Hertog hadden beiden zoiets van: wij verdienen niet veel als profvoetballer, maar dit is een goede mogelijkheid om geld op te strijken," aldus Wezer tegenover de justitie. "Ze hadden nog maar een paar jaar voor de boeg dus was het makkelijk om zo te kunnen genieten van wat meer rijkdom."

De wedstrijden van RBC Roosendaal en ADO Den Haag zouden in ieder geval verkocht zijn in het treffen met Ajax, Feyenoord en PSV. Nu wordt door de clubs onderzocht of er opvallende fouten in de wedstrijden werden gemaakt. Ook hebben RBC en ADO Den Haag justitie toegezegd dat zij volledig meewerken aan het onderzoek
Cross-Side on tour
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

In de VI van vandaag staat een verhaal hierover. Wat er van waar is zal moeten blijken, maar als ik het zo lees lijkt het me toch geloofwaardiger dan dat ik had verwacht. Wel vreemd vind ik dat volgens de ex van Rijaard het om wedstrijden tegen de top-3 gaat. Maar ik denk niet dat die ex alles heeft verzonnen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ebiede schreef:Ik hoop niet dat het verleden ook weer wordt opgehaald, want ben bang dat we dan wel mee getrokken worden..

Duidelijk voorbeeld daarvan is een Grunn - Heerenveen waar we 15 minuten voor tijd kansloos met 2-0 achter staan en waar Alberda door een opzichtige handsbal 2-2 maakt. Was toen al raar, zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen..

O ja scheidsrechter die middag Dick Jol :(
Als je toch aanhaalt, doe het dan goed.
Alberda kopte de keeper ( Lodewijks ) de bal uit de handen.
Nooit iemand zo boos gezien als Lodewijks.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

oldtimer schreef: Nooit iemand zo boos gezien als Lodewijks.
Ik wel....een hele tribune aan de Zaagmuldersweg. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik stond aan de Parkzijde, tegenover de Zaagmuldersweg dus.
Te ver weg om te zien hoe boos iedereen daar was.
Lodewijks zag ik pas 's avonds op TV reageren.
Dieder

Bericht door Dieder »

Dit had ik niet verwacht van Den Ouden, als dit raar afloopt kan hij een eventuele arbiters-loopbaan wel vergeten!
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Den Ouden heeft nee gezegd tegen het aanbod, dan is er toch niets aan de hand voor hem?
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Ik vond Hansson eigenlijk ook heel slecht verdedigen in wedstrijden tegen mindere ploegen.. Die trapte naar mijn mening o.a. tegen Roda een paar keer zeer opvallend in een schijnbeweging. Maar ja, das mijn mening.
Plaats reactie