Overige play-offs eredivisie

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Venderwel » 21-04-2006 09:23

Nielshh schreef:En de wedstrijd Ajax-Feyenoord is dus hét voorbeeld in mijn ogen van hoe oneerlijk die play-offs eigenlijk zijn. Feyenoord een heel seizoen beter dan Ajax, twee keer winst in de competitie en uiteindelijk qua prijzen onder Ajax eindigen omdat ze een complete off-day hebben met zijn allen...


Dat heeft dus helemaal NIKS met oneerlijk te maken!! Ik snap wel wat je bedoelt, daar niet van, maar een ieder weet dat het zo kan gaan aan het begin van het seizoen.
Bovendien, dat zeg je wel, Feyenoord een heel seizoen beter dan Ajax. Maar dit hoort ook bij het seizoen (of je het nu leuk vindt of niet).
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Niels » 21-04-2006 09:27

Je presteert een heel seizoen constant terwijl je concurrent met horten en stoten de vierde plek pakt. En dan wordt je als de prijzen in een tombola worden gegooid afgetroefd op één selchte dag...

Dat noem ik oneerlijk!

Als SC Heerenveen supporters kijken wij dit seizoen heel anders tegen die play-offs aan omdat die het seizoen voor ons nog enigzins kunnen redden. Maar stel je eens voor dat dit ons zou overkomen. Dan heb je toch flink de pé in lijkt mij... :huh:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Venderwel » 21-04-2006 09:31

Nielshh schreef:Je presteert een heel seizoen constant terwijl je concurrent met horten en stoten de vierde plek pakt. En dan wordt je als de prijzen in een tombola worden gegooid afgetroefd op één selchte dag...

Dat noem ik oneerlijk!

Als SC Heerenveen supporters kijken wij dit seizoen heel anders tegen die play-offs aan omdat die het seizoen voor ons nog enigzins kunnen redden. Maar stel je eens voor dat dit ons zou overkomen. Dan heb je toch flink de pé in lijkt mij... :huh:


Ik bedoel ook niet te zeggen dat ik je niet snap en dat ik het niet met je redenering eens ben. Klopt, als Heerenveen in het reguliere deel 2e zou worden en uiteindelijk worden we door de playofs 5e, of zelfs 6e. Dan ben ik zeker niet happy!
Maar met oneerlijk heeft het niks te maken, je weet dat dit zo kan lopen, aan het begin van het seizoen al.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Niels » 21-04-2006 09:35

En als ik het toen ook al een oneerlijk flutsysteem vond, mag ik dat nu nog steeds wel vinden... Toch?

Maar laten we hier nou niet nog zo'n discussie gaan voeren, maar de wedstrijden in zijn algemeen beschouwen.

Vanavond ook een paar leuke affiches, zoals Top Oss - NAC. Ik moet het allemaal nog zien met NAC. Lok flikkert er een heel aantal 'namen' uit. Ben benieuwd of dat voor een 'LOK-effect' zorgt daar...

Verder Helmond Sport - Volendam, De Graafschap - VVV en FC Zwolle - Willem II. Gezien de vorm van de laatste weken zie ik Willem II toch wel winnen daar.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor H-J » 21-04-2006 11:23

Prima prestatie van Groningen. Stiekem hoop ik dat Groningen de CL haalt.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 21-04-2006 11:30

H-J schreef:Prima prestatie van Groningen. Stiekem hoop ik dat Groningen de CL haalt.


Het zou geweldig voor ze zijn. Daar niet van, maar vergeet niet, ze kunnen HOOGUIT voorronde CL halen. En Groningen is dan niet "geplaatst" dus dan krijgen ze een zware tegenstander. Voor het Nederlandse voetbal zou het beter zijn dat één van de andere clubs het zou halen. (Maar het blijft fantastisch een provincieclubje in de CL :wink: )

Vanavond zijn er zeker een aantal leuke wedstrijden. Zo als Nielshh al aangeeft, NAC zal het zwaar krijgen in Oss. Maar dan is er weer zo'n dom systeem, stel Oss wint vandaag met 2-0 en in de return wint NAC in de laatste minuut met 1-0. Dan word er een beslissingswedstrijd gespeeld in Oss. Maar dat terzijde.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor Jeroen » 21-04-2006 11:41

"Voor het Nederlands voetbal"... tsja... PSV heeft 9 jaar geprobeerd de 2e ronde te halen, Ajax gaat ook vaak genoeg roemloos ten onder. Over Feyenoord hoeven we het niet eens te hebben denk ik...

Ik denk ook dat niemand hier aan het Nederlands voetbal dacht toen wij de CL haalden...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor GW » 21-04-2006 11:51

Volgens mij vergeten we dat behalve psv iedereen voor heeft gestemd voor de play-offs. Dus is afgegeven op de knvb (ondanks dit belachelijke plan) niet geheel terecht. De clubs waren er toch mee eens. Als AZ championsleague misloopt en Utrecht de eufacup misloopt, wat zal dan de reactie zijn van de beleidsbepalers van die clubs die voor de play-offs hebben gestemd.....
Ik val onder klapvee!!
GW
Selectiespeler
 
Berichten: 169
Geregistreerd op: 02-02-2005 13:14

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 21-04-2006 11:59

Hoezo is dat niet terecht? Dat de club er mee in stemt zegt niet dat de supporters(op dit forum) het er mee eens zijn!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor oldtimer » 21-04-2006 12:12

Het zal er hoofdzaak op neerkomen dat ( in principe ) de clubs er voor waren op financiele gronden en veel supporters er tegen op diezelfde ( financiele ) gronden.
Er tegen op basis van " onrecht " zullen de supporters mvooral dan zijn als het hun eigen club betreft .Maar dat lijkt me dus voor het hele verhaal een bijkomende factor, niet meer dan dat.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 21-04-2006 14:24

Als je heel objectief kijkt is dit systeem ook oneerlijk. AZ is over 34 wedstrijden tweede geworden, dan verdien je het om de voorrondes van de CL te spelen. Feyenoord, Ajax en Groningen verdienen dat niet. Hadden ze maar meer punten moeten pakken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Venderwel » 21-04-2006 14:31

Frisian Viking schreef:Als je heel objectief kijkt is dit systeem ook oneerlijk. AZ is over 34 wedstrijden tweede geworden, dan verdien je het om de voorrondes van de CL te spelen. Feyenoord, Ajax en Groningen verdienen dat niet. Hadden ze maar meer punten moeten pakken.


Dit systeem is niet oneerlijk, als je dit van te voren afspreekt, dan gaat het gewoon zo en weet je wat de risico's zijn.
Het is een andere manier om tot de eindstand te komen dan wij gewend zijn, maar de playoffs is een onderdeel van het seizoen en niet een losstuk, het is één systeem. Eerst kwalificeren en daarna de uiteindelijke eindstand bepalen door nog een paar wedstrijden te spelen.
Dat is pas er objectief naar kijken....
Dat wij een kolere hekel hebben aan dit systeem is natuurlijk een ander verhaal, maar nee, oneerlijk is het niet. :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Squerrel » 21-04-2006 14:36

Venderwel schreef:
Frisian Viking schreef:Als je heel objectief kijkt is dit systeem ook oneerlijk. AZ is over 34 wedstrijden tweede geworden, dan verdien je het om de voorrondes van de CL te spelen. Feyenoord, Ajax en Groningen verdienen dat niet. Hadden ze maar meer punten moeten pakken.


Dit systeem is niet oneerlijk, als je dit van te voren afspreekt, dan gaat het gewoon zo en weet je wat de risico's zijn.
Het is een andere manier om tot de eindstand te komen dan wij gewend zijn, maar de playoffs is een onderdeel van het seizoen en niet een losstuk, het is één systeem. Eerst kwalificeren en daarna de uiteindelijke eindstand bepalen door nog een paar wedstrijden te spelen.
Dat is pas er objectief naar kijken....
Dat wij een kolere hekel hebben aan dit systeem is natuurlijk een ander verhaal, maar nee, oneerlijk is het niet. :mrgreen:


Ten op zichte van de jaren hiervoor is het wel oneerlijk venderwel, en ja natuurlijk wist iedereen dit vantevoren maar behalve de mannen achter de bureaus was niemand er in de voetbalwereld het er mee eens.
Het slaat gewoon helemaal nergens op, AZ gaat bijna op zeker geen CL spelen terwijl ze dit gewoon verdiend hebben dus ja is het een oneerlijk systeem.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor H-J » 21-04-2006 14:59

Dat ik stiekem hoop dat Groningen CL haalt, heeft niets te maken met dat het leuk voor Groningen is, maar met de achterliggende gedachte achter de play offs.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Jeroen » 21-04-2006 15:01

Precies... 3 jaar playoffs kan net genoeg zijn om straks alle CL plaatsen te verspelen. Mogen we net als de Belgen in de 2e voorronde ofzo beginnen.. :?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor The_Hunter » 21-04-2006 15:56

Ik denk dat Nederlandse clubs verder komen in uefa cup dan in CL
dan halen ze dus ook meer punten als er 5 ipv 4 clubs in uefa cup zitten
Zo slecht zou het dus niet wezen
Alleen als grunn die voorronde dan ook nog wint en halen ze 0 punten in CL dan is het mis natuurlijk
The_Hunter
Basisspeler
 
Berichten: 503
Geregistreerd op: 28-02-2005 14:19

Berichtdoor Niels » 21-04-2006 16:13

Volgens mij verdien je in de CL toch meer punten voor de coëfficiency lijst dan wanneer je in de UEFA Cup zit. Die vlieger gaat dus niet op vrees ik...
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Il prima Capo! » 21-04-2006 16:18

Nielshh schreef: Verder Helmond Sport - Volendam, De Graafschap - VVV en FC Zwolle - Willem II. Gezien de vorm van de laatste weken zie ik Willem II toch wel winnen daar.


Geef mij maar Volendam en Zwolle uit volgend seizoen. Ik kijk alleen maar op die manier naar de nacompetitie. Verder gun ik het VVV wel eens, is De Graafschap gewoon een Eredivisieclub en hoort NAC er ook in.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Jeroen » 21-04-2006 16:32

Nielshh schreef:Volgens mij verdien je in de CL toch meer punten voor de coëfficiency lijst dan wanneer je in de UEFA Cup zit. Die vlieger gaat dus niet op vrees ik...


Alleen als je wedstrijden wint uiteraard. En die kans lijkt me in de UEFA Cup groter. Verder krijg je in de CL alleen extra punten als je je voor de volgende ronde kwalificeert. De puntentelling per wedstrijd is gewoon gelijk.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Poenkt » 21-04-2006 16:53

Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Surhuisterveen » 21-04-2006 19:24

Over deze wedstrijden hebben we het niet gehad; promotie/degradtie.
Moeten Willem2 en Nac erin blijven? Of krijgt VVV eens een kans? Zwolle speelt ook play-offs en is altijd wel leuk om heen te gaan. Lekker dichtbij ook. Of mag de Graafschap weer terug komen? Of... een reisje naar het vissersdorp Volendam?
Zegt u het maar.
Oja tussenstanden:
Zwolle-Willem2 2-1
Graafschap- VVV 0-1
Top Oss- Nac 0-0
Helmond Sport- Volendam 0-0
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Superfries88' » 21-04-2006 19:51

Zwolle momenteel met 2-1 voor op Willem II. Wat mij betreft winnen ze deze tweestrijd ook gewoon, kwalitatief misschien geen superploeg, maar is wel weer een kort reisje.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor feanfans » 22-04-2006 18:39

Wat mij opvalt in de wedstrijden voor Europees voetbal is dat de ploegen die lager op de ranglijst staan wel hun play off wedstrijd winnen

Nummer 5 (Groningen) wint van nummer 2 (AZ)
Nummer 4 (ajax) wint van nummer 3 (feyenoord)
en nu staat nummer 9 (Twente) voor tegen nummer 6 (Utrecht)
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Berichtdoor André » 23-04-2006 21:31

Wat een troosteloze ambiance in Nijmegen om maar niet te spreken over die galmbak in Arnhem.
De commentatoren allemaal lekker enthousiast hoe geweldig die Play Offs wel niet zijn, maar geen woord over de bezetting van de tribunes.

Ben benieuwd hoe groot de belangstelling zal zijn bij de Gelderse derby.
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor H-J » 24-04-2006 06:40

Afbeelding

:mrgreen:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Robert » 24-04-2006 09:32

Hahaha :mrgreen:

Pijnlijk...
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Heerenfan » 24-04-2006 11:27

Cruijff positief over play-offs
24 april 2006, 11:30
Door: Jelmer Geerds
Johan Cruijff beoordeelt de play-offs positief. Het overbekende icoon van de Nederlandse voetbalwereld laat dat doorschemeren in zijn column in de Telegraaf.
"Hoewel het nog steeds te vroeg is om een definitief oordeel over de play-offs te geven, vallen de eerste effecten niet tegen", zegt Cruijff in de ochtendkrant. "Vooral de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord en AZ en Groningen waren echte duels waarin het erop of eronder was. Ze werden in een soort van Europacupsfeer gespeeld en dat betekent toch een extra ervaring voor met name de jongere spelers."

Cruijff heeft desondanks begrip voor de teleurstelling bij AZ en Feyenoord: "Natuurlijk begrijp ik dat AZ en Feyenoord nu enorm balen. Maar ja, zij hadden wel te maken met twee tegenstanders die in de Europacupsfeer wilden overleven. Dat blijkt zelfs iets anders te zijn dan een gewone competitiewedstrijd. Dat heeft AZ waarschijnlijk toch iets onderschat."

"Gezien ook de toeschouwersaantallen bij de andere play-offwedstrijden mag je daarom nu al van een succes spreken. Terwijl in een normale competitie de belangstelling voor het voetbal afneemt, zitten de tribunes nu bij vrijwel alle wedstrijden goed vol. Over deze impuls kan dus geen twijfel bestaan. Omdat er veel toeschouwers gekomen zijn, komt er meer geld binnen en stijgt het prestige. Een positieve ontwikkeling", besluit El Salvador zijn evaluatie.


Weet niet naar welke wedstrijden hij heeft zitten kijken, "europacup sfeer" & "tribunes nu bij vrijwel alle wedstrijden goed vol"..... :urgs:

Tsja, zijn "club" heeft profijt gehad met deze opzet, dus ie goed te spreken, vraag me alleen af wat ie had geroepen als feyenoord door was gegaan... :huh:
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Niels » 24-04-2006 15:15

Wat een kul van Cruyff zeg... :grmbl:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor vlqrt » 24-04-2006 15:43

Als jij en ik snappen wat er staat kan het toch nooit door de echte Cruijff zijn geschreven :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Niels » 10-05-2006 11:07

Halfleeg stadion bij laatste thuisduel

De tribunes in Gelredome vertonen morgenavond (donderdag) zeer waarschijnlijk vele lege plekken. Vitesse had gisteren nog slechts 6200 kaarten verkocht voor het duel met FC Twente, de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Mede vanwege de tegenvallende belangstelling is besloten op de Noord-tribune alleen fans van FC Twente, in het speciale uitvak, toe te laten. Vitesse probeert zich ten koste van FC Twente te plaatsen voor de Intertoto-competitie. Zondag is de return in Enschede.


6200 kaarten? Dat is net meer dan een kwart toch? Ongelooflijk zeg. Bij zo'n prachtige wedstrijd voor een schitterende prijs... :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten