Joure-Groningen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Noord » 04-12-2002 20:22

Echt super, hoorde het net op de radio :lol:

Forza Joure oleoleole :mrgreen:
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Vrieskist » 04-12-2002 20:55

2-1 :)

Joure, trots van het noorden ;);)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Airrit » 04-12-2002 21:23

Hopen maar dat ze het conditioneel nog vol blijven houden....
Airrit
Bankzitter
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 04-12-2002 19:17

Berichtdoor Freezeman » 04-12-2002 21:39

Jammer maar helaas, de droom is over.
2-3
Ben benieuwt naar het verslag :P
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Heert-Jan » 04-12-2002 21:48

Geweldige avond, niet alleen als Joure fan, maar ook als Heerenveen fan. Wat een kneuzenkermis dat Grunn. Bij vlagen weggespeeld door een Eerste Klasser, notabene vorig jaar nog 2e klasse. En de fans: Vlak voor tijd nog een reclamebord slopen, wat een helden!!!! Amper te horen ook! Hoorde net dat er nog klappen uitgedeeld zijn, als dat zo is, haha, laat ook maar.

Maar iig geweldig, alles!! Jammer, 10 minuten voor tijd nog kans op de 3-2, maar een ieder ging natuurlijk zeeeeeeeeeer tevreden naar huis. Paar minuten voor tijd reageerde Salmon na een opmerking met een ferme lach en met zijn vingers 2-3, NOU DAAR MOET JE TROTS OP ZIJN!!!!!

PS. Geen trots van het Noorden dus, maar dat wisten jullie al.
Laatst bijgewerkt door Heert-Jan op 04-12-2002 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Robert » 04-12-2002 22:00

Begreep op OF dat Dölle nog een superkans kreeg bij 2-2??

Jammer hoor... maar toch pet af voor de fantastische prestaties. Had me al verheugd op de arena over 2 ronden.

JOURE, TWEEDE TROTS VAN HET NOORDEN :wink:
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Heert-Jan » 04-12-2002 22:17

Dolle slaapt vanacht niet denk ik.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Mh » 04-12-2002 22:24

Geweldige voetbalavond..................
Groningen mag zich echt diep en diep schamen, hoe ze bij vlagen werden weggetikt :roll:
Jammer dat de 2-1 net voor rust viel, Joure leek met 2-0 te gaan rustten.

En tja die Groningen supporters, de hele wedstrijd hoor je ze niet en op het moment dat ze 2-0 achterkomen gaan ze ook nog wat ruzie zoeken en inderdaad reclameborden kapot schoppen...
Mh
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:55

Berichtdoor Mh » 04-12-2002 22:26

Heert-Jan schreef:Dolle slaapt vanacht niet denk ik.

Hij deed volgens mij alles goed, alleen de keeper stond net in de weg :angry:
Mh
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:55

Berichtdoor Samaras » 04-12-2002 22:28

Was echt een zeer goede wedstrijd :P
En groningen werd op momenten echt weggespeeld
ik stond na de wedstrijd vlak bij drent die een interview gaf en hij
verbaasde zich over de kwaliteit die joure had/heeft :lol:

Maar zeer triest van die reclame borden
Samaras
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:55
Woonplaats: Joure

Berichtdoor hetto » 04-12-2002 23:07

Tis idd errug jammer. :( Weg stem en bekerdroom. Stond 8er de goal en achter 3 errug stille FC Grunn supporters. Tot de 2-1 waren die jongens erg stil, maar bij de 2-2 en de 2-3 begonnen ze zich te roeren...tssssss.. :?
Dat het reclamebord is gesloopt, zegt genoeg over het niveau van de meegereisde "supporters". Maar zelfs nu ze met 2-3 gewonnen hebben, is wel duidelijk dat de spelers van FC Grunn zich de haren van de kont moeten schamen.
:!:
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Avatar gebruiker
hetto
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 03-12-2002 21:08
Woonplaats: knibbeltsjebrege on the beach

Berichtdoor Jeroen » 04-12-2002 23:35

Ben er goed en wel toch bij geweest. Kwam 5 voor 7 het terrein op, sta je dus 3e rang... :?:

Maar absoluut genoten van een klasse wedstrijd. 2-0 voor, de mensen konden het gewoon niet geloven. Jammer dat die 2-3 nog viel, zo kort voor tijd. Onverdiend.

leuke spreekkoren:

Joure: "Deeegradatie... deeegradatie
Groningen: "A-ma-teurs a-ma-teurs...

knullige buitenspelsituatie groningen

Heel Joure: A-MA-TEURS A-MA-TEURS.... :lol: :lol: :lol:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Niels » 04-12-2002 23:38

Weet je wat pas een knullig spreekkoor was van Groningse zijde? Na de 2-3 in de 85e minuut: wat zijn die Friezen stil... Wahahaha! Wat ga je dan af. Nou, sla jezelf maar op de borst hoor. Een knappe 2-3 overwinning op een stel eerstejaars 1e klasse voetballers. Bravo! Net als die actie van Salmon die HJ al noemde. Die Drent had tenminste door dat de FC voor lul stond in feite en juichtte daarom kort en ingetogen.

En overigens was dat vernielen van die borden natuurlijk weer te triest voor woorden.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Samaras » 05-12-2002 00:05

Net samenvatting gezien en Drent schaamde zich dat het maar 2-3 was.
Samaras
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:55
Woonplaats: Joure

Berichtdoor HV ON TOUR » 05-12-2002 00:09

Spannende pot gezien! Jammer dat de 2-1 zo snel viel, anders had ik het nog wel eens willen zien. Stunt zat er, achteraf gezien, zeker in!

Proud to be a Jouster :lol:
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Berichtdoor Jeroen » 05-12-2002 00:27

Leuk interviewtje inderdaad: "Friezen zijn net Duitsers" :roll:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fryslân boppeslach » 05-12-2002 09:26

Wat was dit een prachtige wedstrijd!!!! Alleen wel jammer dat die f*cking Groningers zich zelfs bij ons in Joure niet kunnen gedragen :angry: Zo sneu dat ze bij de 2-0 met een klomp op Germ begonnen te gooien, en dan wordt het op hum forum ook nog eens aangeprezen. Joure jongens, jullie hebben fantastisch gespeeld!!! :D
Fryslân boppeslach
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:40

Berichtdoor Heert-Jan » 05-12-2002 09:41

Heb net nog ff de samenvatting gezien, Drent lijkt me een vrij normale gast. Bij de goals inderdaad niet eens juichen, zelfs amper bij de 2-3, in tegenstelling tot Zalm. Op tv ook leuk interview, alleen dat van die duitsers he :twisted: :wink:
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Noord » 05-12-2002 10:25

Heel jammer dat het net niet gelukt is, maar zo te horen aan de reacties heeft joure top gespeeld en dat is natuurlijk het voornaamste, wie had aan het begin van de amstel-cup nou gedacht dat ze zo ver zouden komen, geweldig jongens! :lol:

Wat werd er gezegd dan mbt de duitsers :?:
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Heert-Jan » 05-12-2002 10:29

Drent had vroeger ook wel tegen Friezen gespeeld, het zijn net duitsers. Geweldige mentaliteit, ze gaan "onder het gras door" en veel inzet, dat vond ie geweldig.

Uit de LC

Joure ruikt even aan nieuwe bekerstunt
Door Johan Stobbe
JOURE - Naar voren voetballen, je niet ingraven. SC Joure-trainer Bert Hollander had zijn manschappen woensdagmiddag nog maar eens ingepeperd dat er tegen FC Groningen best wel een nieuwe stunt in het toernooi om de Amstel Cup was te behalen. Het lukte nog bijna ook. Na 37 minuten stond er zelfs een 2-0 voorsprong voor de eersteklassers op het scorebord. Daarna schakelden de profs een tandje bij en ontsnapten ze aan een blamage, 2-3.

De vierduizend toeschouwers in het provisorisch opgebouwde stadionnetje aan de Hoge Zomerdijk gingen er gisteravond een lekker voor zitten. Na eerdere stunts tegen Cambuur (6-4) en Vitesse 2 (2-1) zou FC Groningen wel eens het nieuwste slachtoffer van de strijdlustige amateurs kunnen worden.
Van begin af aan liet Joure zien dat de ploeg zich inderdaad niet ondergeschikt voelde aan de profs uit Groningen, die na zeven minuten Ignacio Tuhuteru al met een blessure uit zagen vallen. Het opportunistische spel van de thuisclub resulteerde zelfs in een paar kleine kansjes en een hele grote in de 23ste minuut. Dick Schuurman mocht van links voorzetten. Bij de eerste paal schoot Johnny de Jonge onberispelijk hard raak.

Een kwartier later mocht De Jonge weer aanleggen. Schuurman kwam na een pass van Arnold Haanstra alleen voor Groningen-doelman Roy Beukenkamp. Zijn inzet ketste nog af op een been van de keeper, maar de wegspringende bal belandde precies voor de voeten van De Jonge, die wederom het net wist te vinden.

Groningen-trainer Ron Jans ergerde zich mateloos aan zijn ploeg. ,,Waarschijnlijk heeft het te maken met onderschatting van ons, maar Joure verdient een compliment. Jammer dat ik vandaag trainer van Groningen was, anders had ik ook een leuk avondje gehad. De voorsprong van Joure was bij rust verdiend.''

Die voorsprong werd kort voor de pauze door oud-Heerenvener Sander van Gessel verkleind tot 2-1. Klaas de Jong kreeg een verre pass ongelukkig op zijn knie, waarna Van Gessel simpel binnen kon tikken. ,,Een breekpunt in de wedstrijd'', oordeelde Bert Hollander. ,,Wij moesten daarna steeds verder terug.''

Na harde woorden van Ron Jans in de pauze, was Groningen in de tweede helft wel bij de les. Groningen was beter, maar ook Joure werd af en toe gevaarlijk. Sterker nog, de beste kans in de beginfase van de tweede helft was weer voor de thuisclub. Johnny de Jonge zag de bal net verkeerd voor zijn voet stuiteren na een scherpe counter.

Uit de vierde voorzet van verdediger Kurt Elschot vanaf rechts kwam Groningen vervolgens wel op gelijke hoogte. Martin Drent kopte raak. Maar het verzet van de amateurs was nog steeds niet gebroken. Na handig doorkoppen van René Geertsma kreeg Arnold Haanstra halverwege de tweede helft een vrije doortocht. Heel laat werd hij terug gevlagd. ,,Ik zat op één lijn'', zej Hollander. ,,100 procent geen buitenspel.'' :evil:

Nog één keer rook Joure aan een sensatie. Invaller Tjitze de Groot zette acht minuten voor het einde Johnny Dölle alleen voor Beukenkamp, maar de laatste won de tweestrijd. En als de kansen niet worden benut, valt het doelpunt vaak aan de andere kant. In de 86ste minuut, weer via het hoofd van Martin Drent, verzekerde de eredivisionist zich van een zwaar bevochten plek bij de laatste zestien in het bekertoernooi.

,,Er zat een sensatie in'', constateerde Hollander. ,,Jammer dat we niet nog een keer in deze ambiance mogen spelen. Maar ik ben trots op de jongens. We zijn in ieder geval niet afgegaan.'' Het biertje voor Hollander en zijn spelers was na afloop dan ook verdiend. ,,Zeker'', oordeelde ook Ron Jans, ,,Joure heeft het fantastisch gedaan.''
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Atom » 05-12-2002 10:56

Groningen net iets te sterk voor SC Joure

Uitgegeven: 5 december 2002 08:44

JOURE - SC Joure heeft genoten van het avontuur in het toernooi om de KNVB-beker. Na de zeges op Cambuur en Vitesse II kwam er woensdagavond tegen FC Groningen niettemin een einde aan (2-3), na een eerste helft om van door te dromen (2-1).

Even overwoog Joure voor het duel, waar de club acht weken naartoe had geleefd, uit te wijken naar het Abe Lenstra-stadion. Na ampel beraad werd toch gekozen voor de eigen omgeving. Liefst 4000 supporters, onder wie PSV-doelman en ras-Jouster Ten Rouwelaar, trotseerden de kou. Ze verblijdden de penningmeester met een recette van 28.000 euro.

En ze kregen waar voor hun geld. Groningen mocht dan af en toe technisch iets beter zijn, Joure domineerde in de eerste helft, puur op inzet en karakter. Dat leidde tot een terechte voorsprong van 2-0. Beide treffers kwamen op naam van Johnnie de Jong.

Geluk

Groningen, dat na zeven minuten Tuhuteru al kwijtraakte door een ernstige hamstringblessure, deed vlak voor het rustsignaal van scheidsrechter Van Dongen iets terug, eerder gelukkig dan verdiend. Van Gessel profiteerde simpel van een blunder van Geert Jelle de Vries, ex-speler van Cambuur.

Deze onverwachte domper knakte het zelfvertrouwen van de Friezen. Ron Jans blies zijn team in de pauze met succes nieuw leven in. Groningen kwam agressief terug uit de kleedkamer en zette de defensie van Joure onder zware druk. Binnen tien minuten maakte Drent al gelijk. Hij kopte een voorzet van Elshot, die ongehinderd een half veld mocht oversteken, binnen.

Hoop

Joure bleek al veel te hebben gegeven. Drie verse krachten waren de oplossing. De thuisclub mocht tot de slotfase op een verlenging hopen, maar uiteindelijk verloochende het klasseverschil tussen eerste klasse en eredivisie, hoe laag op de ranglijst ook, zich niet.

Groningen bleef beter voetballen en kreeg vijf minuten voor tijd de beloning. Opnieuw door een rake kopbal van Drent. Nu na een hoekschop van aanstaande PSV'er Hoogstrate, die even later zelf ook nog had moeten scoren maar op doelman Huitema stuitte.

bron: http://www.nu.nl
Avatar gebruiker
Atom
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:40
Woonplaats: Grunn

Berichtdoor Swiftboys » 05-12-2002 16:35

Wat een top avond! Het enige wat niet mee zat was de uitslag.
Joure had die dikke kans op 3-1 moeten maken, dan was alles heel anders gelopen, maar ja, als telt niet in de voetballerij.
Dolle zal vanacht inderdaad slecht geslapen hebben, wat een kans was dat zeg.

En dan die groningen supporters, wat een triest volk. You only sing wenn youre winning.
Laat hun nooit weer zeggen dat het zo stil is in het ALS, want zelf bakken ze er ook weinig van, en dan die reclame borden. Te triest voor woorden.
Na de wedstrijd zouden de mannen wel even het veld op, nou mooi niet, Wout Zijlstra en consorten stonden er voor. :blbl:
Harris heeft nog niet gereageerd op de wedstrijd, enig zins last van (terechte) schaamte?
Swiftboys
Nieuw talent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:34
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Bijker » 05-12-2002 16:48

Heel erg jammer.
Het complimentje van Drenth kon ik wel waarderen. Hij probeerde aan te geven dat we tot het laatst toe blijven knokken. Misschien rook hij een transfer ?? :lol:
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor villa Cruoninga » 05-12-2002 17:15

Voor het team van Joure heb ik wel respect, die hebben zeker een compliment verdient. Alleen verreweg de meeste mensen hier die Groningen triest vinden varen nu alleen even mee op het tijdelijke succesje van Joure. Dat is pas triest. De sfeer was wel redelijk ja (in ieder geval beter en iets minder gemaakt dan bij die club van jullie), maar dat is natuurlijk niet zo gek als je ongeveer 1 keer in de 10 jaar zo'n wedstrijd speelt.

Het belangrijkste is dat Groningen verder gaat en Joure eruit ligt.
..still wearin' of the green!
Avatar gebruiker
villa Cruoninga
Selectiespeler
 
Berichten: 291
Geregistreerd op: 05-12-2002 17:01

Berichtdoor Niels » 05-12-2002 17:21

Het belangrijkste is dat Groningen verder gaat en Joure eruit ligt.


En de prijswinnaar van de award voor 'Cliché van het Jaar' is hierbij bekend... :blbl:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Bijker » 05-12-2002 17:22

Gun ze nou die ene ronde nog.... dan moeten ze zich weer richten op de nacompetitie :upto:
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Chilly » 05-12-2002 18:14

Ben er ook bij Joure - Groningen geweest. (kaartje was toch niet kwijt :oops: ) Maar de wedstrijd was echt geweldig, wat heb ik gelachen toen joure de 1-0 en de 2-0 scoorden, echt super triest dat Groningen. En die supporters....... Een aantal komt zeker regelrecht uit de bajes, jonge jonge wat een tuig. Ja, daar moet je als clun zijnde trots op zijn. Echt jammer dat Joure niet het volle pond kon pakken, maar verder heb ik een leuk voetbalavondje gehad.

Maar wat was het ongeloofelijk koud :bfriend: :bfriend: :bfriend: :bfriend:
Chilly
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:24
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Sally O'Brien » 05-12-2002 19:37

Ik zal mij niet laen kennen:
FC Groningen moet zich de ogen uit de kop schamen.
Zowel op het veld als er buiten want ik stond pontificaal voor aan en je hebt mij niet overdreven zien juichen na de doelpunten.
Ik zeg nog tegen mijn buurman al achterom kijkend: "they only sing when they winning".
En je kan wel gaan zeuren om een reclamebord maar zolang dat van triplex is kan dat gebeuren.
Avatar gebruiker
Sally O'Brien
Bankzitter
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:52

Berichtdoor Samaras » 05-12-2002 19:45

En je kan wel gaan zeuren om een reclamebord maar zolang dat van triplex is kan dat gebeuren.


Dat slaat dus helemaal nergens op he :shock:
Samaras
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:55
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Arie de Boer » 05-12-2002 21:20

Ik heb me echt vermaakt is was wel bijna te laat maar het was een superavond, na de wedstrijd ook nog ff bij de Mac geweest en daar waren ook wel wat FCG-fans
Leuk even met hun gepraat over de wedstrijd, toch wel aardige supporters waren dat.
Arie de Boer
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:49
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten