Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 05-08-2015 07:21

Appie_M schreef:Ajax had beter met de Uefa Youth Champions League mee kunnen doen. Daar hadden ze qua leeftijd beter bij gepast. Ik vind sowieso dat wij hier in Nederland veel te veel doorslaan met al die jeugd. Talent is leuk, maar je moet ook een aantal ervaren krachten hebben. Anders kun je beter weigeren mee te doen met de CL, dan bespaar je je tenminste een onnodige vernedering.

Alleen de volwassen jongens uit de c-garnituur komen hier nog voetballen, de jeugd heeft veel meer talent. Tot dat ze volwassen zijn en voor het grote geld gaan. Er is veel meer voor nodig om het tij te keren in Nederland.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Appie_M » 05-08-2015 18:17

Natuurlijk kunnen wij geen Europese toppers halen, maar Ajax had onder andere Van Rhijn, Heitinga, Gudelj en Schöne nog op de bank zitten. Dat zijn heus geen slechte voetballers hoor. Natuurlijk hoef je heus niet alleen maar 30-plussers op te stellen, maar ik krijg soms wel eens het gevoel dat Frank de Boer liever een kilo verrot vlees opeet dan dat hij een voetballer opstelt die ouder dan 23 jaar is. Hij slaat veel te ver door met al die jeugdspelers en gisteravond moesten ze daarvoor boeten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 05-08-2015 22:24

Appie_M schreef:Natuurlijk kunnen wij geen Europese toppers halen, maar Ajax had onder andere Van Rhijn, Heitinga, Gudelj en Schöne nog op de bank zitten. Dat zijn heus geen slechte voetballers hoor. Natuurlijk hoef je heus niet alleen maar 30-plussers op te stellen, maar ik krijg soms wel eens het gevoel dat Frank de Boer liever een kilo verrot vlees opeet dan dat hij een voetballer opstelt die ouder dan 23 jaar is. Hij slaat veel te ver door met al die jeugdspelers en gisteravond moesten ze daarvoor boeten.

Tsja, hij kiest voor erg jonge spelers in deze belangrijke wedstrijden, dat klopt. De ervaren spelers hebben Europees ook niet het verschil kunnen maken. In Heitinga geef ik je gelijk, want Veltman kan niet verdedigen. Het niet opstellen van Van Rhijn is compleet terecht, die heeft afgelopen seizoen dramatisch gevoetbald. Schone had je kunnen laten spelen, maar maakt hij het verschil?
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 06-08-2015 02:42

fuotbalgek schreef:
Tsja, hij kiest voor erg jonge spelers in deze belangrijke wedstrijden, dat klopt. De ervaren spelers hebben Europees ook niet het verschil kunnen maken. In Heitinga geef ik je gelijk, want Veltman kan niet verdedigen. Het niet opstellen van Van Rhijn is compleet terecht, die heeft afgelopen seizoen dramatisch gevoetbald. Schone had je kunnen laten spelen, maar maakt hij het verschil?

Vorig seizoen is hij wel een tijd lang heel belangrijk geweest op meerdere posities. Maar hij heeft ze inderdaad géén kampioen gemaakt. Als dat van hem verwacht werd heeft hij als ervaren speler enorm gefaald :wink:
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 06-08-2015 08:05

Schöne is geen verkeerde speler, begrijp me niet verkeerd. Maar Klaassen is onbetwiste tien en Schöne is geen echte vleugel of spits. Dan moet je dus concessies doen aan je tactiek.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-08-2015 08:33

fuotbalgek schreef:Schöne is geen verkeerde speler, begrijp me niet verkeerd. Maar Klaassen is onbetwiste tien en Schöne is geen echte vleugel of spits. Dan moet je dus concessies doen aan je tactiek.

Bij Ajax noemen ze dat het "Ajax-systeem" das wat anders dan tactiek :wink:
Ik zou Schone altijd opstellen, alleen al door zijn ervaring, zijn trap en garantie van minimaal 8 goals
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Bubbe » 06-08-2015 08:48

Hoe Klaassen de afgelopen twee wedstrijden speelde zou ik niet eens nadenken over Schone. Klaassen zie ik wel ver komen, wat een goede voetballer is dat. Schone zal na dit seizoen wel een stapje terug doen. Dat hij vrije trappen er in peert is altijd fijn, maar gezien de vorm van Klaassen is dat onvoldoende om hem uit de basis te spelen.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 06-08-2015 08:57

Feanfan 1 schreef:Bij Ajax noemen ze dat het "Ajax-systeem" das wat anders dan tactiek :wink:
Ik zou Schone altijd opstellen, alleen al door zijn ervaring, zijn trap en garantie van minimaal 8 goals

Het schijnt ook daar tactiek te zijn, hoewel volgens Cruijf het Ajax-systeem niet met een tien moet zien, maar met de punt naar achteren. Nogal een discussie in Amsterdam momenteel. Maar zie je Schöne dan voor de vleugel, de spits, de '10' of de '8'.

Voor zover gebleken is komt hij, zeker Europees, loopvermogen tekort voor de positie als 8. Dan ben ik benieuwd hoe je hem wilt inpassen?
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-08-2015 09:57

Schöne kan overal op het middenveld. Met een middenveld met de punt naar voren zou ik hem op "10" zetten en rechtsmidden kan hij ook wel, zeker in Nederland.
Met de punt naar achteren kan hij samen met Klaassen de aanvallende middenvelders zijn.
En in het uiterste geval kan hij ook nog wel op de rechtsbuiten, want minder dan El Ghazi is hij niet
\Als ik coach van Ajax zou zijn, ou mijn middenveld Schone - Gudelj - Klaassen zijn en met positiewisselingen kom je ook een heel eind.
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Superfries1996 » 06-08-2015 13:47

Tsja, PSV haalt onder andere Lestienne en Hector Moreno. Ajax haalt voor dezelfde posities Amin Younes (??) en Sjonnie Heitinga. Wat verwacht je dan? Ze hebben talent zat in de persoon van Sinkgraven, Bazoer en Riedewald, maar dat soort jongens kunnen alleen ontwikkelen in gezelschap van goede, ervaren krachten. Zonder spelers als Guardado en de Jong naast zich had Depay zich nooit zo goed kunnen ontwikkelen.
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor BK2007 » 06-08-2015 16:37

Superfries1996 schreef:Tsja, PSV haalt onder andere Lestienne en Hector Moreno. Ajax haalt voor dezelfde posities Amin Younes (??) en Sjonnie Heitinga. Wat verwacht je dan? Ze hebben talent zat in de persoon van Sinkgraven, Bazoer en Riedewald, maar dat soort jongens kunnen alleen ontwikkelen in gezelschap van goede, ervaren krachten. Zonder spelers als Guardado en de Jong naast zich had Depay zich nooit zo goed kunnen ontwikkelen.

Hm. Hoe moet Thern zich dan ontwikkelen bij ons ? Onder begeleiding van vd Berg ? :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 06-08-2015 16:52

BK2007 schreef:
Hm. Hoe moet Thern zich dan ontwikkelen bij ons ? Onder begeleiding van vd Berg ? :mrgreen:

Joey is alleen qua leeftijd meer ervaren. En hij heeft natuurlijk 'de goot' meegemaakt om het eens te overdrijven. Verder is Thern qua ervaring verder dan Joey. Vooral door zijn Europese wedstrijden in de Euroleague alswel de CL, maar ook met het aantal wedstrijden op het hoogste niveau doet hij maar weinig voor Joey onder.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Silver » 07-08-2015 18:18

Wel mooi om te zien dat 't bij NAC aardig vol zit ipv de schaars gevulde tribunes die je meestal in de Jupiler League ziet. Toch wel sympathie voor die club, hoop ze volgend jaar weer in de Eredivisie te zien.
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Grimo » 07-08-2015 22:13

Die sympathie heb ik ook voor NAC. Vanavond was een grote afgang. Kennelijk moeten ze in Breda de gifbeker helemaal leeg drinken. Geen bijzonder elftal op het eerste oog.
Grimo
Superster

Berichtdoor Bubbe » 08-08-2015 00:14

NAC heeft wel de beste selectie van de Jupiler League. Materiaal mag echt geen excuus zijn voor het mislopen van het kampioenschap. Ten Rouwelaar wel erg slecht vandaag, had bij alle doelpunten meer moeten laten zien. Zeker 2 of 3 waren te voorkomen.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 04:52

Grimo schreef:Die sympathie heb ik ook voor NAC. Vanavond was een grote afgang. Kennelijk moeten ze in Breda de gifbeker helemaal leeg drinken. Geen bijzonder elftal op het eerste oog.

Ach ja, sympathie. Ik vind het een slecht geleide club op alle vlakken. Het werd kennelijk weer eens tijd ze een jaartje op het tweede niveau gingen spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Lipton » 08-08-2015 10:47

Frisian Viking schreef:Ach ja, sympathie. Ik vind het een slecht geleide club op alle vlakken. Het werd kennelijk weer eens tijd ze een jaartje op het tweede niveau gingen spelen.

Amen, na jaren van prusten en wanbeleid is het toch normaal dat je eindelijk eens gaat degraderen.
Dat zelfde is Roda en NEC overkomen.
Lipton
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2015 17:46

De wedstrijd in de nacompetitie NAC - Roda JC was echt een zwarte dag. Een prachtige club als NAC eruit en een drama-club als Roda JC erin, verschrikkelijk.
De sympathie die ik voor NAC heb gekregen is dat ik bij de wedstrijd NAC - Heerenveen(2007) was en dat Heerenveen met 1-5 won en het NAC-publiek met hun alleen een wave deden. Roda JC pfff, pokke-end weg, angstgegner en kunstgras
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 17:49

Mooi carnavalpubliek. De wave inzetten bij een dikke nederlaag. Ik heb er niks mee met dat soort dingen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2015 18:04

Frisian Viking schreef:Mooi carnavalpubliek. De wave inzetten bij een dikke nederlaag. Ik heb er niks mee met dat soort dingen.

Dat was het succesjaar van NAC toen ze 3e werden onder Ernie Brandts. Als je dan vrij hoog staat dan wordt er ook iets van je verwacht. Als je dan 1-5 klop krijgt volgt er normaal gesproken een hels fluitconcert. Deze ludieke actie kon ik toen zeker waarderen.
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Sjoerdbokje » 08-08-2015 19:26

Sinds de 6-0 nederlaag in Breda van 19-10-1993 heb ik nimmer meer sympathie voor deze club gehad. Prutsers.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Sjoerdbokje
Selectiespeler

Berichtdoor Grimo » 09-08-2015 11:51

Frisian Viking schreef:Mooi carnavalpubliek. De wave inzetten bij een dikke nederlaag. Ik heb er niks mee met dat soort dingen.

Ach in ons eerste seizoen in de eredivisie liepen er ook mensen bij een achterstand in uitwedstrijden een polonaise.

Een club met z'on trouwe aanhang, nu ook in de Jupiler League, 14.000 supporters op de tribune. Z'on club hoort gewoon in de eredivisie. Dat het beleid daar kut is klopt maar hier is ook al jaren niet alles meer rozengeur en maneschijn achter de schermen.
Grimo
Superster

Berichtdoor hm_DR88 » 09-08-2015 18:30

Ajax zojuist even in de samenvatting gezien. Die El Ghazi komt bij mij vreemd over. Scoort 1e doelpunt, maakt een provocerend "stil-gebaar", maakt die 2e doelpunt, maakt weer een "doe maar rustig-gebaar". En niet op een moment een lach of een blijk van vrolijk-zijn. Terwijl de doelpunten niet misselijk zijn. Vreemd, vreemd, vreemd. Een speler waar je in mijn ogen noodzakelijk supporter van wordt omdat hij bij je cluppie speelt. Maar verder......
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor bennieeee » 11-08-2015 18:23

Wat een held die Hansen van Ado!
bennieeee
Selectiespeler

Berichtdoor hm_DR88 » 13-08-2015 08:50

Afgelopen zaterdag (8 augustus) stond er een artikeltje in het NRC dat mij voor de komende tijd er niet rustiger op maakt.

En de verwachting is dat dit steeds erger wordt. Tv-zenders Sky en BT betalen vanaf volgend seizoen jaarlijks 2.29 miljard euro aan de clubs in de Premier League, in plaats van de huidige 1.35 miljard.

We zijn met deze handel in voetballers al helemaal los van de realiteit. Op deze manier ontstaat er een enorme inflatie op het gebied van de verkoopbedragen van voetbalspelers. Een zeer ongewenste situatie in mijn ogen.
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor TORCIDA » 13-08-2015 09:54

tja en van onze competitie blijft niets meer over
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor BK2007 » 13-08-2015 10:02

TORCIDA schreef:tja en van onze competitie blijft niets meer over

Opleiden. En cashen.
Wat mij bevreemd is dat een klein land als Portugal toch wel veel hoger op de Coëfficiëntenlijst staat. Ik ben ervan overtuigd dat we Europees heus wel beter kunnen, maar dat er een verandering nodig is op allerlei vlak om mee te kunnen. Met name Ajax en hun foute inschatting komt ons duur te staan. Dat dit geen consequenties heeft gehad voor De Boer is merkwaardig.
BK2007
Superster

Berichtdoor Lardy » 13-08-2015 10:13

BK2007 schreef:Wat mij bevreemd is dat een klein land als Portugal toch wel veel hoger op de Coëfficiëntenlijst staat. Ik ben ervan overtuigd dat we Europees heus wel beter kunnen, maar dat er een verandering nodig is op allerlei vlak om mee te kunnen.

Dat komt omdat ze, voor zover ik weet, niet zo'n achterlijke regel hebben dat Non-EU spelers 150% van het gemiddelde eredivisiesalaris moeten hebben. Daarnaast verkopen zij voor grote bedragen aan het buitenland. En ze hebben niet van die ongelofelijk domme play offs. Bij ons kan de nummer 7 Europa in, terwijl die 30 punten achterstand heeft op de nummer 4. De nummer 4 heeft het hele jaar laten zien dan zij beter zijn, en kan met 1 slechte wedstrijd het hele jaar vergooien. En de nummer 7 kan met wat gelukjes Europa in. En dan vinden wij het raar dat we geen reet meer voorstellen in Europa. Joh, vind je het gek. Zolang die play offs bestaan en die achterlijke regels omtrent het salaris moeten ze hier ook niet zeiken over het niveau.
Lardy
Superster

Berichtdoor BK2007 » 13-08-2015 10:16

Ja, je doelt op al die Brazilianen daar...
Misschien een fantastisch idee om in Nederland de regels te versoepelen voor Brazilianen. :D

Verder, absoluut mee eens, dat we maar moeten beginnen met afschaffen van de Play offs. Het zou een begin zijn.
BK2007
Superster

Berichtdoor grunnstad » 13-08-2015 10:19

Doyen en vergelijkbare modern football bedrijven zijn daar verantwoordelijk voor...
Voor eeuwig groen en wit
grunnstad
Basisspeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig