Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Currahee » 04-02-2015 20:46

Hij wordt dan ook wel geraakt maar als hij op de grond ligt grijpt hij gelijk naar zijn been en laat hij zich daar aan behandelen. Vooral dat feit maakt hem voor mij een matennaaier
Currahee
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 06-02-2015 17:37

Je begint aan Frank de Boer ook een beetje te merken dat hij de controle en rust kwijt begint te raken. Aan reacties, uitspraken en uitspattingen langs de lijn, maar ook op tactisch gebied. Eerst speelt hij tijdenlang met Sigthorsson terwijl die eigenlijk maar matig presteerde. Een tijdje terug was het ineens Milik die de kans kreeg zich te laten zien in de spits. Maar kennelijk was dat niet tot volle tevredenheid van de Boer want gister zette hij ús Lasse zomaar in de spits. Dan begin je niet alleen maar met spelers te schuiven, maar het lijkt mij dat je ook problemen binnen je systeem en automatismen haalt. Je kunt wel zeggen dat het Ajax systeem heilig is en dat iedereen hetzelfde speelt. Maar zo is het natuurlijk in werkelijkheid niet. Geen 2 spelers denken en doen hetzelfde in bepaalde situaties. Wat mij betreft duurt het aanmodderen nog even door. Uiteraard het liefst tot 16 maart. Ik heb verder ook niets met PSV of Feyenoord, maar zou goed kunnen leven wanneer een van die clubs eindelijk weer eens kampioen wordt.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 06-02-2015 21:29

De Boer wordt min of meer ook in de steek gelaten door het beleid van Ajax. Prachtig hoor, al die jeugd enzo, maar het heeft ze in al die jaren geen stap verder gebracht, zeker Europees niet. Je kan ook verstandig financieel beleid voeren door ook te investeren in je spelersgroep. Waarom halen ze met al die miljoenen niet eens twee of drie spelers met wat meer (internationale) ervaring. Voor elke linie één. Als Ajax een beetje verstandig doet met dat geld kunnen ze de komende tien jaar zo kampioen worden, want dat is echt niet moeilijk in Nederland met de status van Ajax.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 07-02-2015 08:52

Frisian Viking schreef:De Boer wordt min of meer ook in de steek gelaten door het beleid van Ajax. Prachtig hoor, al die jeugd enzo, maar het heeft ze in al die jaren geen stap verder gebracht, zeker Europees niet. Je kan ook verstandig financieel beleid voeren door ook te investeren in je spelersgroep. Waarom halen ze met al die miljoenen niet eens twee of drie spelers met wat meer (internationale) ervaring. Voor elke linie één. Als Ajax een beetje verstandig doet met dat geld kunnen ze de komende tien jaar zo kampioen worden, want dat is echt niet moeilijk in Nederland met de status van Ajax.

Klopt. Zeker met een eigen vermogen van rond de 90 miljoen moet er meer mogelijk zijn. Maar dat ze op de centen letten vind ik geen probleem. Ik heb liever niet dat ze ieder jaar kampioen worden. Ze presteren zoals je zegt op Europees niveau toch niet. Het enige wat er groeit in Amsterdam zijn de ego's en de grote bekken. Ik ben daar wel een beetje klaar mee. Wat mij betreft zijn de vette jaren voor Ajax weer voor een tijd afgelopen en wordt een andere club weer eens kampioen.
Mackan68
Superster

Berichtdoor john2p » 07-02-2015 10:25

@Mackan68 Heerenveen? :P
john2p
Superster

Berichtdoor Bubbe » 07-02-2015 10:30

Elke club wordt arrogant als ze kampioen worden. Twente, AZ, PSV, Ajax.. Het maakt allemaal weinig uit. Feyenoord supporters beginnen al arrogant te worden als ze 2e eindigen, laat staan als ze kampioen worden. Het hele idee van kampioen worden is ook dat je voor ten minste een jaar kan zeggen dat je de beste bent.

Ik zou het wel leuk vinden als we in Nederland weer eens een echte topclub krijgen die internationaal mee kan doen. Dat is alleen maar gunstig, zie Schotland en Zwitserland. 1 of 2 clubs halen alle punten binnen en houden de competitie op niveau.

En of dat dan Ajax, PSV of Feyenoord is, maakt me weinig uit.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 07-02-2015 12:14

john2p schreef:@Mackan68 Heerenveen? :P

2e Zou ook al fantastisch zijn. Of op één of andere manier rechtstreekse plaatsing voor EL voetbal. :D
Mackan68
Superster

Berichtdoor feanryp23 » 13-02-2015 09:33

Weliswaar geen profclubs, maar na Kozakken Boys heeft FC Lienden ook aangegeven niet te willen promoveren naar de Jupiler League. Ze kunnen geen nieuw voetbalveld aanleggen en ook opleidingsvergoedingen kunnen ze niet betalen. Moeten we wachten tot er straks een tweede divisie komt of blijft de stap gewoon te groot?
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor siesta » 13-02-2015 10:31

Lekker zo'n speler in je team... Gaat nog wat worden met NAC dit seizoen.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
!
siesta
Wereldspeler

Berichtdoor Makkum8 » 13-02-2015 18:19

Tjeeemig wat een beperkte reactie van de Zeeuw. Demy mag onze lieve heer op z'n knieën danken dat hij redelijk tegen een balletje kan trappen en dat dat nu goed geld oplevert. Als hij dertig jaar eerder was geworden dan had hij zich nooit onafhankelijk kunnen voetballen. Deze blaag moet eens goed beseffen dat het gewone werkvolk indirect zijn salaris mogelijk maakt. En inderdaad, lekker naar NAC toe en haar spelers c.q. supporters. Wat een sukkel. Als NAC ook maar enigszins moreel besef heeft dan verscheuren ze zijn contract en geven ze hem een spel monopoly mee. Daar heeft hij dan genoeg tijd voor, sukkel :(
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Makkum8
Basisspeler

Berichtdoor 1983 » 15-02-2015 11:05

Lekker zo'n speler in je team... Gaat nog wat worden met NAC dit seizoen.

Als NAC ook maar enigszins moreel besef heeft dan verscheuren ze zijn contract en geven ze hem een spel monopoly mee. Daar heeft hij dan genoeg tijd voor, sukkel :(

Alsof Nac niet weet waarom De Zeeuw bij hun speelt de komende maanden! Natuurlijk zit hij daar nu om zichzelf in de etalage te zetten voor andere clubs komende zomer. Dat weet iedereen, de club, zijn medespelers en de supporters. Daar hoeft niemand geheimzinnig over te doen. Een ieder die anders zou denken is wel heel erg naïef. Het is voor beiden gewoon drie maanden win-win. Hij voegt iets toe aan Nac en door bij Nac te spelen kan hij er weer elders een prof contract uit slepen. En dan is ie 100% weer weg bij Nac, dat wist iedereen van tevoren.
1983
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 19-02-2015 10:48

Eindelijk begint Alkmaar wakker te worden:

Victoria Alkmaar ‏@victoriaalkmaar
Het begin van het einde: #AZwil wordt gespeeld zonder klappers! Dé mogelijkheid om te laten zien dat er zonder die dingen meer sfeer is.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 21-02-2015 01:18

siesta schreef:Lekker zo'n speler in je team... Gaat nog wat worden met NAC dit seizoen.

Vind het juist een fantastische reactie. Hij dient die gozer alleen maar van repliek daar moet je m.i. niet zoveel achter zoeken.
Bovendien zal NAC ook wel weten dat als hij zijn huidige vorm vasthoudt (is zelfs op 50% van z'n kunnen beter dan al die kneusjes bij NAC).. hij volgend seizoen niet meer in Breda speelt.

Moet je niet zo'n punt van maken die opmerking.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor feanryp23 » 21-02-2015 18:49

Ondertussen komt ADO op 2-0 tegen PEC. Mooie tussenstand voor ons, maar PEC lijkt de weg even helemaal kwijt!

---

Zo! 2-2 in blessuretijd en nog dieper in blessuretijd Kramer toch nog met de 3-2! Je kunt over hem zeggen wat je wil, maar hij wint de wedstrijden voor Den Haag..
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor Joucke » 21-02-2015 20:29

Ja, kunnen we (als we morgen weten te winnen) op 1 punt van PEC komen. Zou mooi zijn!
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-02-2015 21:50

Merkwaardige wedstrijd bij Feyenoord tegen Roma. De scheids bakt er helemaal niks van, al is de rode kaart overigens wel terecht. Wedstrijd gestaakt en er worden dingen op het veld gegooid. Ik ben bang dat Feyenoord een seizoen van Europa wordt uitgesloten. Al zou dat voor Heerenveen wel gunstig uit kunnen pakken
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Wizard » 27-02-2015 07:46

Feanfan 1 schreef: Ik ben bang dat Feyenoord een seizoen van Europa wordt uitgesloten. Al zou dat voor Heerenveen wel gunstig uit kunnen pakken

Daar dacht ik ook aan. Echter, ik had het Feyenoord zeker gegund om een ronde verder te komen. Na de blessure van Kazim-Richards had ik er weinig vertrouwen meer in. Niet dat het zo'n goede speler is, maar hij met zijn mentaliteit in een volle Kuip het elftal toch die ene extra prikkel geeft.
De kaart voor Te Vrede vond ik niet terecht aangezien het niet in het wedstrijdbeeld paste. Je kunt hem geven aangezien het hoewel niet bewust toch gemeen spel was. Echter op dat moment vroeg de wedstrijd niet om een rode kaart en in die context was de overtreding niet buitensporig gemeen. De scheidsrechter was het al vanaf de 2e minuut kwijt, waarin hij niet daadkrachtig optrad en de Italianen dat proefden. AS Roma was (zoals verwacht) beter, maar de scheidsrechter had toch een hele negatieve rol. Aan de andere kant moet Feyenoord het bij zichzelf zoeken aangezien AS Roma verdiend heeft gewonnen, en, Feyenoord helaas uitschakelde.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Lardy » 27-02-2015 08:05

Als dit de nummer twee van Italie is. Allemachtig wat een armoedig elftal. En die scheids was helemaal van het padje.
Lardy
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 27-02-2015 12:21

De rode kaart was niet meer dan terecht, hij schopt hem ongelofelijk naar op zijn enkel. Allemaal het gevolg van zijn eigen beperktheid in de aanname daarvoor. Al met al een vrij typisch avondje voor Feyenoord.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Bubbe » 27-02-2015 13:42

Geen slechte loting voor Ajax (Dnipr, klik) zou leuk zijn als er weer eens een Nederlandse club bij de laatste 8 of zelfs laatste 4 komt in de Europa League!
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Appie_M » 27-02-2015 14:33

Ik zie Ajax toch echt niet winnen van Dnipro. Is gewoon een goed team met onder andere Konoplyanka, Chygrynski(ex-Barca) en Kalinic(Kroatisch International). Het is leuk dat Ajax het tot de 1/8e finale heeft weten te schoppen, maar zoals altijd met Nederlandse ploegen in Europa zal de naiviteit en het gebrek aan routine ze naar mijn verwachting opbreken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Bubbe » 27-02-2015 14:40

Legia met 4-0 over 2 duels wegtikken is niet niets. Celtic verloor met 6-1 over 2 duels van Legia en dat team is er ook pas de vorige ronde uit gegaan. Daarbij hoeft Ajax alleen maar haar 2e plaats te verdedigen, kampioen worden doen ze niet meer en de beker wordt hem ook niet meer. Het kan zich focussen op de Europa League. Denk wel dat ze nog wat kunnen laten zien dit jaar!
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Appie_M » 27-02-2015 15:27

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb absoluut niets met Ajax, maar ik zou het wel toejuichen als ze ver komen omdat dat goed is voor het Nederlandse voetbal. Natuurlijk kan Dnipro een offday hebben en Ajax een goede dag, maar toch schat ik Dnipro in als minstens net zo goed als Ajax, zo niet beter. Het zal hoe dan ook een hele zware dobber worden voor Ajax.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 27-02-2015 15:28

Van de clubs die Ajax kon loten was dit wel de op papier makkelijkste. Ik schat Dnipro echter ook wel hoger in dan Legia, hebben ook aardig wat kapitaal en bijv die Konoplyanka is echt top. Zitten kort achter Dinamo en Shakthar qua kwaliteit en is derhalve een mooie opponent voor Ajax om zich mee te meten. Ajax zal de bal wel rond mogen tikken, Dnipro is een team dat dodelijk is in de omschakeling. Kijken of ze er dit keer wel wat volwassen mee om kunnen gaan, het grote gevaar schuilt zoals Appie al opmerkt in de "Nederlandse naïviteit".
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 04-03-2015 15:51

Blijkt het straks toch een grote glap... :wink:

Fontein stapt op als algemeen directeur ADO
Maarten Fontein is per direct opgestapt als algemeen directeur van ADO Den Haag. De Hagenaar kon zich niet langer vinden in de plannen vanuit China.

'Het is voor iedereen, en zeker ook voor mij, een hele grote teleurstelling', aldus Fontein tegen VI. 'Alles verliep volgens plan, er waaide een goede frisse wind door de club, totdat in de afgelopen dagen de koers vanuit China rigoureus veranderde.'

Fontein doelt onder meer op de voorwaarden in zijn contract. De directeur was maandenlang voorgehouden dat hij vanuit Nederland alles moest leiden, met de Chinese aandeelhouders op afstand, maar daar was nu opeens geen sprake meer van. 'Het klopt dat ik me opeens totaal niet meer met het technische gedeelte binnen de club mocht bemoeien. Er leek opeens sprake te zijn van een plan B. Ik moest als loopjongen worden ingezet, met allerlei ridicule bepalingen. Zo stond er letterlijk dat ik op wedstrijddagen als eerste op het stadion moest zijn en pas als laatste mocht vertrekken. En meer van dit soort voorwaarden. Waar deze ommezwaai vandaan komt? Ik heb werkelijk waar geen flauw idee, maar ik weiger hier aan mee te doen.'

Fontein was sinds augustus vorig jaar in dienst van ADO. Mede door zijn goede connecties in het verleden als zakenman in China, speelde hij een belangrijke rol bij de overname. De insteek was dat Fontein de komende drie jaar ADO zou leiden, maar daar is eigenaar Hui Wang in de afgelopen dagen plotseling op teruggekomen. (VI.nl)
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 04-03-2015 15:58

Superfries88' schreef:Blijkt het straks toch een grote glap... :wink:

Ik denk dat Henk Fläzel zijn functie binnenkort ook op de tocht staat. Wang heeft al een training mee gedaan. Die kan dat straks net zo goed. Waarschijnlijk stelt hij zichzelf ook nog op waar en wanneer hij dat nodig acht. Mooi dat hij actief gaat spelen met zijn toy clubje en het niet alleen maar gebruikt om meer geld te genereren. Al vraag ik me af of daar bij ADO ooit sprake van kan en zal zijn :D
Mackan68
Superster

Berichtdoor Wizard » 05-03-2015 12:08

Het machtsspel bij Ado was natuurlijk al begonnen op het moment dat de Chinezen daar de macht namen. Het opstappen van Fontein is natuurlijk een slimme zet van de Chinezen geweest om zo de touwtjes stevig in handen te hebben. Danwel zelf of danwel via een marionet. Fontein paste daarvoor, wat begrijpelijk is. Echter, ik kan me niet voorstellen dat de Chinezen dat vantevoren niet reeds hebben ingecalculeerd.
Ik kan me niet voorstellen dat dit een grote grap is, maar een hele bewuste strategische keuze. Fräser doet goed werk en dat zal ook Wang zijn opgevallen. Ze zullen meer en meer in Ado blijven investeren zoals ook bij Vitesse is gebeurd. Wanneer het toy-gevoel over is, betekent dat ook exit Ado. Aan de andere kant kan Ado op trouwere fans rekenen dan Vitesse (wat al lang geen volksclub meer is). Op termijn verwacht ik Ado in de subtop, maar dan wel zonder eigen identiteit, zonder 'Ado', met veel vreemdelingen, en vreemdelingen aan de macht die beslissen over de volksclub ado. Niet omdat ze het beste met Ado voor hebben, maar omdat het een 'leuk' speeltje is. Het is de vraag wanneer Wang zich realiseert dat Ado geen kampioen zal worden binnen 3 jaar.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor abegoal » 05-03-2015 18:01

Is dat wel zo?

Onze competitie is niet heel erg sterk en volgens mij spelen we met de jongste selecties van Europa. Ik geloof er stellig in dat je met weinig financiële middelen momenteel een gooi kan doen naar de bovenste plekken. Een paar leuke spelers erbij en je staat (ongeacht welk team je momenteel pakt) zo een flink aantal plekken hoger.

Volgens mij gaan we de komende 10 jaar veel 'gekochte' kampioenen zien. :(
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor feanryp23 » 05-03-2015 18:18

Dé oplossing is gewoon een one-tier-board, zoals we die in Heerenveen nu hebben. Voor een overname is dan unanieme instemming nodig, en aangezien de supportersverenigingen ook een stem (bij ons twee stemmen) hebben, zal een overname er nooit van komen.

Bij andere clubs heb je misschien nog de oude piramide-organisaties, zoals wij hier hadden met Veenstra. Met een stel voetbalwereldvreemden die eigenaar van de club zijn is de club binnen no-time verkocht als er een mooi bod komt.

Met andere woorden, als de Nederlandse profclubs massaal overstappen op een one-tier-board-organisatie, dan zijn we met zijn allen wel redelijk veilig en zullen we geen clubs zien die het kampioenschap kopen. Tenzij de belangengroepen (o.a. supporters) dat wel graag willen.
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor Wizard » 05-03-2015 21:48

One tier board staat daar helemaal los van, feanryp. Dat is hier zo ingesteld zodat de toezichthouders ook taken hebben/krijgen op bestuurlijk niveau. Een constructie die al bestond binnen het onderwijs. Eea staat dus los van de beslissing om in zee te gaan met een externe financier.
De toezichthouders bij Ado hebben het plan goedgekeurd. Fontein nam de verantwoordelijkheid namens Ado om de hele overgang te begeleiden. Wanneer deze klaar was, kwamen 'opeens' de nieuwe regels uit China. Dat is dan niet 'raar', maar een hele bewust keuze van Wang en co. Ook zij kennen Fontein en zijn CV.
Het is alleen erg jammer voor het Nederlands voetbal. Het is te hopen dat Twente (wat al gevoelig is voor externe financiers) straks ook niet in zee gaat met één of andere vage sjeik.
Wizard
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig