Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Zo hoort het. Alle lof voor telstar.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bij Ajax houden ze rekening met een vertrek van Moisander en de backpositie is een vraagteken. Boilesen is vanuit fysiek oogpunt geen zekerheidje, Blind lijkt middenvelder te worden en Dijks is m.i. niet goed genoeg. Dan is het toch wel fijn wanneer je een prima verdediger als Viergever beschikbaar hebt. De transfersom is voor een topclub ook nog eens redelijk te noemen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Superfries88' schreef:Bij Ajax houden ze rekening met een vertrek van Moisander en de backpositie is een vraagteken. Boilesen is vanuit fysiek oogpunt geen zekerheidje, Blind lijkt middenvelder te worden en Dijks is m.i. niet goed genoeg. Dan is het toch wel fijn wanneer je een prima verdediger als Viergever beschikbaar hebt. De transfersom is voor een topclub ook nog eens redelijk te noemen.
Zo is het natuurlijk. Viergever is zowel linksachter, links centraal, en als controleur inzetbaar. Met het vertrek van Poulsen en de blessuregevoeligheid van Boillesen en het eventuele vertrek van Moissander slaan ze zo diverse vliegen in 1 klap.

Vorig jaar moest Blind steeds van het middenveld gehaald worden als Boilessen niet kon spelen. Nu kunnen ze Viergever inzetten.
Met 1 transfer je problemen op 3 posities oplossen. Noem dat maar een transfer zonder idee... :?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bubbe schreef:Verwachten ze nu al een vertrek van Moisander? Die speelt er toch net 2 seizoenen?
Moisander heeft nog een contract voor één jaar en sluit een volgende stap in zijn loopbaan niet uit. Dan is verkoop bijna automatisch een discussiepunt.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik vind het juist een hele logische aankoop, gezien mogelijk vertrek Moisander, twijfels over Denswil en de ontwikkeling van Viergeven. Hij kan op linksback en links centraal en kan zich bij Ajax doorontwikkelen tot international.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Moisander wil niet verlengen... Welke stap 'hogerop' denkt hij te moeten gaan maken dan? Goede verdediger hoor, maar komt voor de subtop in de grote landen al tekort denk ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Persoonlijk vind ik Moisander een erg goede speler. Positioneel en in de mandekking prima en voetballend een echte meerwaarde. Hij zakte een paar keer door het ijs dit seizoen, maar die keren die hij zakte, was hij ook behoorlijk snel naar een blessure (niet fit) gebracht.
Een voetballende verdediger die acherin z'n mannetje redelijk staat, zal hij mijns inziens niet misstaan bij een subtop ploeg in Europa. Voor de echte topploegen komt hij tekort, maar een subtopper in Spanje, Italië of Duitsland zou hij toch kunnen 'handlen'?
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Truphone, het bedrijf dat deels in handen is van Chelsea-eigenaar Roman Abramovich, pompt de komende drie seizoenen tien miljoen euro per jaar in Vitesse. Dat laten bronnen weten aan de Gelderlander. Truphone is de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Vitesse en het is de opvolger van Youfone, dat het laatste half jaar van het voorbije seizoen shirtsponsor van Vitesse is geweest. Beide partijen wilden gisteren geen bedragen bekend maken.
nou nou
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mooi verkapte manier om het FFP systeem te ontwijken.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

pes5 schreef:Mooi verkapte manier om het FFP systeem te ontwijken.
Volgens mij moet het marktconform zijn en daar is met 10 miljoen geen sprake van.....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Op korte termijn natuurlijk prachtig zo'n bedrag, maar wat als Vitesse over een paar jaar weer is uitgewerkt als speeltje? Dan verlies je in één klap zomaar al een miljoen of zes/zeven. Het zou wel weer typisch zijn als ze daardoor opnieuw in de problemen raken. Blijft een club zonder ziel op deze manier.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries88' schreef:Op korte termijn natuurlijk prachtig zo'n bedrag, maar wat als Vitesse over een paar jaar weer is uitgewerkt als speeltje? Dan verlies je in één klap zomaar al een miljoen of zes/zeven. Het zou wel weer typisch zijn als ze daardoor opnieuw in de problemen raken. Blijft een club zonder ziel op deze manier.
Ik denk dat dit een signaal van Abramovich is richting Jordania. Die had gezegd dat hij nog niet klaar was met/bij Vitesse en dat hij zeker terug zou komen. Daar lijkt de komende seizoenen in ieder geval nog even geen ruimte voor.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Zo zie je maar dat er nog binnen een week veel kan veranderen. Abramovich wil naar het schijnt van Vitesse af. Vraagprijs 47 miljoen. Maar tel daarbij voor de zekerheid nog maar de 20 miljoen bij op die er gemiddeld per seizoen aan verlies gedraaid wordt. Kan dat allemaal?? Goede keus heeft Arnold Kruiswijk gemaakt.
Ben benieuwd of Jordania het kan opbrengen en het aandurft. Dan gaan er vast een aantal koppen rollen in Hollywood aan de Rijn.
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/256820/
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Mackan68 schreef: Goede keus heeft Arnold Kruiswijk gemaakt.
Dat kunnen wij natuurlijk niet voor hem beslissen, stel dat hij daar tonnen meer kon vangen dan bij ons of een andere club, dan begrijp ik zijn beslissing heel goed.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Arnold zal daar inderdaad een prima zakcent verdienen, daar gaat het toch om in de voetbalwereld. Wie de eigenaar is bij die club zal hem waarschijnlijk weinig kunnen schelen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Voorstopper schreef:Arnold zal daar inderdaad een prima zakcent verdienen, daar gaat het toch om in de voetbalwereld. Wie de eigenaar is bij die club zal hem waarschijnlijk weinig kunnen schelen.
Dat is allemaal wel waar hoor, maar in het kader van dat huilverhaal in de VI, is het toch wel lachwekkend dat hij naar Vitesse gaat. Die club staat toch niet voor niks bekend als het "Hollywood aan de Rijn".
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het is wel een verhaal van VI natuurlijk. Die hebben altijd wat te zeuren over ons. Het kan best zijn dat ze het verhaal van Kruijswijk wat hebben overdreven ?
Samen maken we de club sterk.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Jesper Drost van PEC heeft vastgezeten op verdenking van doodslag, zou twee mannen opzettelijk hebben aangereden met zijn auto na een ruzie in Steenwijk.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

ADO Den Haag komt in Chinese handen. Stichting Stadion Ontwikkeling (SSO), grootaandeelhouder van de eredivisionist, heeft met United Vansen International Sports Co. een principeovereenkomst bereikt over de overname van de aandelen in NV ADO Den Haag.

De komende weken worden de details van de deal uitgewerkt. Tot het moment dat de overname van ADO nog niet formeel is afgerond, zullen de betrokken partijen geen officiële mededelingen doen over de transactie. United Vansen heeft in een summiere reactie wel laten weten fors te willen investeren, waardoor de selectie en de organisatie van ADO verschillende wijzigingen zullen ondergaan. De beoogde nieuwe eigenaar van de aandelen is onder meer bekend van de organisatie van Franse- en Spaanse Supercup in Bejing.

"De Chinezen hebben toegezegd een investering van miljoenen euro's te zullen doen. Het duurt nog één, twee maanden tot de overname definitief is", zegt clubeigenaar Mark van der Kallen tegen Omroep West. "De gemeente Den Haag moet officieel nog goedkeuring geven aan de overname, maar ik verwacht hier geen problemen. De gemeente kan de overname alleen tegenhouden als ze met een vergelijkbare of betere propositie komen."
nou nou
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Een weer een voetbalclub die zijn ziel verkoopt.

Ik verwacht dat de echte Den Haag-fans dit niet zullen accepteren. Aan de andere kant als het snel succes oplevert kan het door ook maar zo vol zitten.
Spijt heb je morgen maar!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

het voetbal gaat kapot, op de dag dat heerenveen in de handen komt van een of andere een of andere grootgrutter kom ik er nooit weer.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik sluit me bij Torcida aan. Als Heerenveen in dergelijke foute handen komt lever ik mijn seizoenskaart in. Dit is te walgelijk en achterlijk voor woorden, de ziel van zo'n club wordt verkocht voor een paar smerige grijpstuivers.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Appie_M schreef:Ik sluit me bij Torcida aan. Als Heerenveen in dergelijke foute handen komt lever ik mijn seizoenskaart in. Dit is te walgelijk en achterlijk voor woorden, de ziel van zo'n club wordt verkocht voor een paar smerige grijpstuivers.
Wat een geleuter! Als 3 Friese miljardairs Heerenveen opkopen en de begroting opschroeven naar 100 miljoen per jaar en we spelen jaarlijks mee om het kampioenschap en komen geregeld uit in de champions leaque, ben jij de eerste die een seizoenkaart aanschaft! Je zou zelfs bijtend alla Suarez voordringen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Baggerraartje schreef:Wat een geleuter! Als 3 Friese miljardairs Heerenveen opkopen en de begroting opschroeven naar 100 miljoen per jaar en we spelen jaarlijks mee om het kampioenschap en komen geregeld uit in de champions leaque, ben jij de eerste die een seizoenkaart aanschaft! Je zou zelfs bijtend alla Suarez voordringen. :mrgreen:
Moet je helaas teleurstellen. Ik ben een sc Heerenveen supporter vanwege de identiteit die de club uitdraagt en ik me daarmee kan identificeren. Als een of andere miljardair die identiteit te grabbel gaat gooien omdat ze er dan wat extra grijpstuivers uit kunnen persen dan pak ik mijn biezen. Dan richt ik wel een nieuwe club op met dezelfde identiteit, a la FC United Of Manchester, of AFC Liverpool :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Bubbe schreef:Zit wat mij betreft een groot verschil tussen 3 Friese mljardairs en Chinese of Georgische. Aannemelijk dat de 3 Friese mljardairs het uit clubliefde doen en de Chinese de prioriteit legt bij een commerciele hobby, oftewel een speeltje.
Dat wil ik er eigenlijk ook mee zeggen! Nol Hendriks heeft ook jaren lang Roda JC gesponsord, op een manier die veel op een overname leek. Externe geldschieters zijn niet erg, als je niet je Heerenveen gevoel en identiteit aantast. Nu snap ik wel dat Chinezen of Russen.... hele andere bedoelingen zouden hebben.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Er is een verschil tussen financieel competatief meedoen of excessief met geld smijten, net zoals er een verschil is tussen clubliefde danwel volledig behoud van clubidentiteit tegenover een miljonaisspeeltje / opleidingsfiliaal zijn.

De situatie waarin Vitesse zich bevindt is natuurlijk totaal onwenselijk voor een supporter, en wanneer je club wordt overgenomen door een stel chinezen kun je er ook wel van uit gaan dat dit niet is omdat ze zo gek zijn op die stad achter de duinen.

Het is wel een feit dat de externe bronnen extra geld in het voetbal stoppen, en dat dit geld voor het grootste gedeelte opgaat aan transfers en salarissen. Daarmee komt het uiteindelijk bij de spelers danwel andere clubs terecht. Zo lang wij zorgen dat de opleiding, scouting, training en contractbeleid op hoog niveau zijn, profiteren we als club hier ook van mij. Zonder onze ziel te verkopen.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

fuotbalgek schreef:Er is een verschil tussen financieel competatief meedoen of excessief met geld smijten, net zoals er een verschil is tussen clubliefde danwel volledig behoud van clubidentiteit tegenover een miljonaisspeeltje / opleidingsfiliaal zijn.

De situatie waarin Vitesse zich bevindt is natuurlijk totaal onwenselijk voor een supporter, en wanneer je club wordt overgenomen door een stel chinezen kun je er ook wel van uit gaan dat dit niet is omdat ze zo gek zijn op die stad achter de duinen.

Het is wel een feit dat de externe bronnen extra geld in het voetbal stoppen, en dat dit geld voor het grootste gedeelte opgaat aan transfers en salarissen. Daarmee komt het uiteindelijk bij de spelers danwel andere clubs terecht. Zo lang wij zorgen dat de opleiding, scouting, training en contractbeleid op hoog niveau zijn, profiteren we als club hier ook van mij. Zonder onze ziel te verkopen.
De situatie bij Vitesse kan voor jou onwenselijk zijn, maar is dat voor de supporters ook? Neem alleen Manchester City als voorbeeld. Altijd in de schaduw van United maar wel met een eigen identiteit...tot de club werd verkocht en ze met een vreemdelingen legioen kampioen werden! Honderden , zo niet duizenden supporters in tranen van geluk. Weg eigen identiteit en is nu ook gewoon een poenerig clubje geworden, maar de supporters juichen! Trouwens ik kan me nog goed herinneren dat toen Heerenveen Champions leaque speelde dat er naast mij op de tribune alle mensen zaten die ik nog nooit eerder daar had gezien. Succes trekt mensen aan...dus al zou een deel vaste supporters weggaan na een overnamen...heeft het succes krijg je er weer talloze mensen (succes supporters) voor terug!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Natuurlijk is de situatie bij Vitesse onwenselijk, omdat het niet eens een investering is om Vitesse ergens te krijgen maar puur om Vitesse te gebruiken. Opgekocht om als reserve-elftal te dienen, dat is voor iedere club onwenselijk. De manier waarop bijvoorbeeld het briljantje Piazon niet eens meer mee doe wanneer Europees voetbal kan worden gehaald, de manier waarop de club (constant door een ander) bestuurd wordt, de manier waarop de club in het nieuws komt, dit alles zegt genoeg over hoe de spelers en eigenaren tegen de club aan kijken en hoeveel schijt ze aan de supporters daar hebben.

Dat er mensen bij City in tranen van geluk zijn betekent puur dat zij een andere norm hanteren wat betreft clubidentiteit dan ik als algemene tendens merk bij sc Heerenveen-supporters in mijn omgeving. Natuurlijk levert succes successupporters op, maar dit is alleen maar zinvol wanneer je een stabiele basis hebt. Wanneer Vitesse verkocht wordt zitten daar straks minder mensen dan dat er voor dit hele gebeuren zaten. Kijk bijvoorbeeld naar het lot van Anzji. Clubs worden gebruikt en kapotgemaakt, dus ik snap wel dat ze bij City in tranen waren ..
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Wat een geleuter! Als 3 Friese miljardairs Heerenveen opkopen en de begroting opschroeven naar 100 miljoen per jaar en we spelen jaarlijks mee om het kampioenschap en komen geregeld uit in de champions leaque, ben jij de eerste die een seizoenkaart aanschaft! Je zou zelfs bijtend alla Suarez voordringen. :mrgreen:

Dan heb je het over geleuter,

A, ik kom dan niet meer,
B praat lekker voor jezelf maar niet voor mij of een ander, denk niet dat je met je eigen geleuter over drie friese miljardairs, (volgens mij is er zelfs geen een in Friesland) kunt menen te weten wat ik ga doen.)
C: flikker op met je smilies.
Laatst gewijzigd door TORCIDA op 25-06-2014 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Stoer praat.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie