Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor bennieeee » 13-08-2019 21:25

Ajax mag ook niet mopperen met deze scheids.
Bij de 2-1 geeft Tagliafico een duw waarna die raak kan kopen.
Bij de 3-1 krijgt Ajax een corner die geen corner is.. uit deze corner krijgen ze de 3e penalty van de avond.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Surhuisterveen » 14-08-2019 11:29

Ik denk dat Ajax vorig seizoen dusdanig indruk gemaakt heeft dat dit bij de Uefa ook opgevallen is en Ajax daardoor ietwat bevoordeeld wordt.
Ze kregen nogal gemakkelijk vrije trappen op gevaarlijke plekken en elk kleinigheidje kregen ze mee.
Gelukkig voor Nederland zijn ze door. Alleen op voetballend gebied al zoveel beter dan die Grieken.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 14-08-2019 12:01

Surhuisterveen schreef:Ik denk dat Ajax vorig seizoen dusdanig indruk gemaakt heeft dat dit bij de Uefa ook opgevallen is en Ajax daardoor ietwat bevoordeeld wordt.
Ze kregen nogal gemakkelijk vrije trappen op gevaarlijke plekken en elk kleinigheidje kregen ze mee.
Gelukkig voor Nederland zijn ze door. Alleen op voetballend gebied al zoveel beter dan die Grieken.


Ja voetballend beter inderdaad, maar net als tegen Tottenham wel, nu bijna weer ten onder aan de rest verdediging. 4/5 maal na een corner/vrije bal van Ajax op de helft van de tegenstander komen de Grieken in overtal voor de Ajax goal terwijl je een stand moet verdedigen die je miljoenen gaat opleveren.

Zeker met het gemis van De Jong en De Ligt zal daar nog wat nieuw realisme ingebouwd moeten worden willen ze weer punten voor NL gaan verzamelen dit jaar. Een sterkere tegenstander had dit keihard afgestraft.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hhage » 14-08-2019 14:33

Als het een beetje meezit heeft Nederland in de poulefase van de Europa league ook nog wel wat ijzers in het vuur. Dan hoeft Ajax dit jaar niet alleen de punten binnen te halen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor bennieeee » 16-08-2019 10:29

hhage schreef:Als het een beetje meezit heeft Nederland in de poulefase van de Europa league ook nog wel wat ijzers in het vuur. Dan hoeft Ajax dit jaar niet alleen de punten binnen te halen.

Alleen slaan we nu wel een beetje door in Nederland. Wedstrijden van Ajax, PSV, Feyenoord en AZ zijn een maand verplaatst.. zodat ze zich kunnen voorbereiden op de Europese pot.
Een beetje normale vent tussen de 18 en 33 moet gewoon 2x per week kunnen spelen.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-08-2019 11:02

Helemaal mee eens, stel watjes zijn het aan het worden
Hoorde het De Ligt vorig seizoen nog zeggen: we hebben meestal niet zoveel tegenstand, en dan de wedstrijd tegen het altijd lastige Zwolle verzetten om dan fit tegen Real Madrid te kunnen spelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-08-2019 15:08

Tsja het is heel makkelijk om dan van watjes etc. te spreken. Maar Ajax, en in mindere mate PSV en AZ zorgen ervoor dat ook de rest van de Eredivisie iets hebben om voor te spelen: Europees voetbal.

Ik zie het probleem met het verplaatsen niet zo. Als zij het in Europa goed blijven doen is de kans ook groter dat wij een keer mee mogen doen.

Ik heb niks met Ajax, maar heb enorm van ze genoten afgelopen seizoen en hoop in Europa sowieso altijd dat elke Nederlandse club het goed doet.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor bennieeee » 16-08-2019 15:22

Kaz_SCH schreef:Tsja het is heel makkelijk om dan van watjes etc. te spreken. Maar Ajax, en in mindere mate PSV en AZ zorgen ervoor dat ook de rest van de Eredivisie iets hebben om voor te spelen: Europees voetbal.

Ik zie het probleem met het verplaatsen niet zo. Als zij het in Europa goed blijven doen is de kans ook groter dat wij een keer mee mogen doen.

Ik heb niks met Ajax, maar heb enorm van ze genoten afgelopen seizoen en hoop in Europa sowieso altijd dat elke Nederlandse club het goed doet.

Tuurlijk is het fijn dat die clubs er voor zorgen dat ook wij mogen dromen van Europees. Maar we moeten ook eerlijk zijn dat die kans alleen bestaat omdat we Play-Offs hebben. Dat is voor de spanning anders zijn de meeste clubs na speelronde 26 al uitgespeeld.

Vele spelers van de bovenstaande clubs willen uiteindelijk de stap maken naar het buitenland daar moet je vaak wel 2 wedstrijden per week spelen. Liverpool speelde er vorig jaar december liefst 8!

Maar qua fysieke belasting zou een speler best 2 wedstrijden per week moeten kunnen afwerken.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hhage » 16-08-2019 16:41

Ze slaan nu ook wel een beetje door VVV-Ajax wordt 75 minuten eerder gespeeld....
Als ze Dinsdag moeten spelen zou het logisch zijn dat de wedstrijd ervoor naar de Vrijdag gaat.
Clubs in de Europa league die Donderdag's wordt gespeeld kunnen best de Zondag erop voor de competitie voetballen.Dat zulke wedstrijden worden uitgesteld snap ik dus niet, daar presteren ze in een europese wedstrijd niet beter om...
De wedstrijd moet toch worden gespeeld.Dan hebben ze later in de competitie meerdere wedstrijden in een week.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 16-08-2019 23:12

Het is gezien de vrije val op de coëfficiënten lijst begrijpelijk dat de KNVB er alles aan doet om weer te stijgen. Het wordt hoog tijd dat Nederlandse clubs Europa weer serieus nemen. De drama's van Heralces, Go Ahead en Utrecht zijn om te schamen. Geef de clubs die wel wat kunnen bereiken maar de ruimte. En schaf de play offs af.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 18-08-2019 02:14

Als je alle nieuwsberichten over dat gammele AFAS stadion leest dan heeft AZ het komend seizoen een mooi probleem. Wat een zooitje hebben ze er daar van gemaakt in aanloop naar de oplevering. Een paar reeds failliete Friese onderaannemers worden genoemd als mogelijk verantwoordelijk.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Beetle » 11-11-2019 08:06

AZ - Emmen. 10 november, 8 uur in de avond...

Hoe haal je het als KNVB in je kop om die wedstrijd op zondag avond re zetten!! Krap 5000 man komt er op af aangezien iedereen ver moet reizen. Van Alkmaar en Emmen naar Den Haag en terug. En dat allemaal voor de tv centen!!

Ik accepteer onder geem beding een thuis wedstrijd van sc Heerenveen op dat tijdstip!! En ik hoop de burgemeester ook niet! Dit is de doodsteek voor een club. Nog minder fans naar het stadion. AZ mist alleen al door dit tijdtip, en de dak perikelen 12000(!) fans per wedstrijd!
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Frisian Viking » 11-11-2019 09:37

Tsjah. Lijkt mij dus een prima tijdstip. Mooi na de eigen wedstrijd op zondag even de kantine in en dan hup, naar het stadion met de hele ploeg. Misschien zou het dan om zeven uur kunnen beginnen. Was nog beter geweest.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Demster » 11-11-2019 12:23

Ik zie 't probleem ook niet zo. In Spanje wordt om 21.00 nog afgetrapt op zondag en doordeweeks. Zolang mensen blijven afstemmen op FOX, gaat er niks veranderen. Alsof FOX ook maar iets geeft om een boycott van fans in 't stadion, het gaat ze om de knaken en die verdienen ze niet in een stadion. Televisie bepaalt alles tegenwoordig, supporters in 't stadion hebben zich er maar naar te schikken.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Muck » 11-11-2019 14:14

Beetle schreef:Hoe haal je het als KNVB in je kop om die wedstrijd op zondag avond re zetten!!


Aangezien AZ donderdagavond nog ergens in Kazachstan verbleef voor een uitwedstrijd tegen Astana....dus mogen ze i.v.m. rust hun competitiewedstrijd iets later spelen. Is voor de start van de competitie al gecommuniceerd.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Satyr » 12-11-2019 12:55

Ach ja, het is nooit goed. Er is altijd wel een verstokte puritein die alles op zondag om 14:30 wil. Of zaterdag 19:30. Of erger, die werkelijk denkt dat een club zonder mensen op de tribune niet zou bestaan. Of nog erger, de megafoon en spandoekken boys die denken 'hun' club te representeren. Spandoekje uit protest ondersteboven hangen, kostelijk :lol: Sidder en beef bij de lokale driehoek!

Vrijdag 20:00
Zaterdag 18:30
Zaterdag 19:45
Zaterdag 20:45
Zondag 12:15
Zondag 14:30
Zondag 16:30
Zondag 20:00

Nog één, dan kan ik alles live zien
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-02-2020 18:12

Dat ze morgen alle wedstrijden schrappen door de wind snap ik. Maar laten ze het dan ook doen als het glad is, er veel sneeuw ligt of de gevoelstemperatuur -15 is
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor du longhi » 26-09-2020 08:36

Easytoys heeft al meer exposure gehaald dan alle shirtsponsors bij elkaar. Een goeie zet geweest van Easytoys!!!
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Superfries1996 » 06-10-2020 19:35

Deadline Day was bij ons druk maar in Eindhoven kunnen ze er ook wat van. Op de laatste dag halen ze even Marco van Ginkel en ene Mario Götze. Niet slecht! Shopov is echter beter 8)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Sjoerdbokje » 23-12-2020 21:47

Quincy Promes deed weer mee voor Ajax vanavond. Heeft hij nog zo'n messcherpe pass gegeven?


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-02-2021 20:28

Wat is er met dit Willem II aan de hand. Vorig jaar een knappe 5e plek. Volgens mij grotendeels dezelfde selectie als vorig jaar en met aanvallers Pavlidis, Ndayshimbe en Wriedt aardig voor elkaar. In augustus waren ze gelijkwaardig aan de Glasgow Rangers, maar sinds de eerste competitiewedstrijd tegen ons is het helemaal mis.
Ik zie het somber voor ze in. Het lijkt me niet echt een vechtersteam dat tegen degradatie kan strijden. Over een paar weken komen wij op visite, dus kunnen we weer als puntendokter spelen :?

Maar laat het ook voor ons een waarschuwing zijn. FC Twente kon niet degraderen en ook Willem II (in 2011 ook gedegradeerd) is toch wel een club met een stabiel beleid en een trouwe aanhang. Maar ik hoop dat wij nooit in deze situatie terecht zullen komen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-05-2021 19:24

Volgend jaar DKV, Go Ahead Eagles en NEC erbij. Toch wat andere koek dat ADO Den Haag, VVV en mindere mate Emmen
Zal volgend seizoen bij ons een betere selectie moeten komen, want bovenstaande clubs kunnen best verrassen
DKV heeft het best redelijk voor elkaar en verwacht, helaas, dat ze er wel inblijven
NEC heeft en geldschieter, dus kunnen ook best verrassen
Dan schat ik de Eagles nog het laagste in, maar met het thuispubliek (als dat mag) zullen ze ook wel punten sprokkelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Jazz » 21-03-2023 10:28

Onze Hamstra weg bij Ajax... Zat eraan te komen, wat een transfermissers...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-03-2023 10:56

Qua inkomsten heeft hij best goed gehandeld voor Heerenveen met o.a. Ejuke
Qua inkomende transfers niet gelukkig met dure spelers als Siem de Jong en Schöne. En het vinden van een talentvolle spits was hij ook niet zo goed in. Met Veerman, Reza en Lammers (huur) hebben we op die positie weinig tot geen geld verdiend
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Vrieskist » 14-04-2023 21:53

https://nos.nl/artikel/2471453-nieuwe-r ... en-op-veld

Voor het eerst dat de nieuwe regels worden gehandhaafd. Lijkt me ook een goede zaak. De eerste stap in het opvoeden van de tokkies op de tribune.
Je ziet ook veel reacties (kijk maar eens op twitter) met "ja maar dan moeten ze niet juichen voor de thuissupporters". Wat een onzin, je hoort niemand te bekogelen. Blijf dan thuis als je jezelf niet onder controle hebt.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-04-2023 21:59

Ene kant is het goed dat er eens opgetreden wordt.
Aan de andere kant: Stel, ik ga zondag naar Cambuur - Feyenoord en ga bekers op het veld gooien. Dan ga ik dus als Heerenveensupporter Cambuur duperen
En dat kan dus andersom ook als een Emmen supporter volgende week vanuit het thuisvak wat op het veld gooit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Vrieskist » 14-04-2023 22:04

Dat klopt, maar je moet toch ergens mee beginnen.

Uiteindelijk moeten we toch naar een soort identificatieplicht, maximaal 1 clubkaart hebben en dat alleen clubkaarthouders naar binnen kunnen. Als je je seizoens- of clubkaart uitleent ben je ook verantwoordelijk voor wat die persoon ermee doet.

Plus de daders persoonlijk straffen natuurlijk.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Demster » 14-04-2023 23:27

Ik weiger mee te gaan in straffen waarin de welwillende 99,9% de dupe worden van het gedrag van 0,1%

Daardoor ook pertinent tegen dit soort acties. Individueel wangedrag ga je namelijk toch nooit verbannen.
Las vandaag trouwens een uitstekend stuk: https://www.indehekken.net/in-engeland- ... ooit-iets/
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Jazz » 25-04-2023 08:56

Wat AZ doet met hun jeugd, petje af. Mooie academie met een splinternieuwe trainingsaccommodatie. Kunnen we nog veel van leren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-06-2023 21:11

Heb echt helemaal niks met Almere City (Amsterdam-Oost), maar wat daar rondloopt met een Heerenveen-verleden is behoorlijk
Johan Hansma (technisch directeur)
Alex Pastoor (trainer)
Jeffrey Talan (assistent)
Hamdi Akujobi (rechtsback)
Rajiv Van la Parra (aanvaller)
Agil Etemadi (reserve-keeper)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten