Buitenlands voetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Voorstopper » 10-02-2015 14:40

Volgens BILD zit er in het nieuwe contract geen clausule. Dortmund kan bij een transfer dus flink cashen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 11-02-2015 15:19

Wizard schreef:Over wat de sterkste competitie ter wereld is, kan je discussiëren, maar goed, dat is een hele andere discussie.
Ik verdedig hem niet echt - wanneer je goed leest - maar zeg dat Finnbogason niet gedijt in dit systeem. Zet je hem bij een middenmoter in Spanje of Italië dat meer op de omschakeling speelt, zal je zien dat hij ook daar scoort. Zijn looplijnen en gevoel voor positie voor de goal zijn bij hem fenomenaal. Bij ons paste hij dan ook perfect in het systeem onder MvB door te spelen op de omschakeling/reactie. Verder is hij ongelofelijk 'koel', wat blijkt uit z'n statistieken voor de goal en uit z'n % benutte penalty's. Echter, wanneer hij niet in die positie komt of teveel moet bewegen en kaatsen met veel spelers om zich heen, krijgt hij het erg moeilijk.

Wil er toch nog even op ingaan wat betreft de sterkste competitie ;-) Sommigen vinden dat Engeland, maar misschien dat qua geld en uitstraling Engeland de grootste is, maar qua resultaten zeker niet. Kijk maar naar winnaars en finalisten in de CL en Europa League de afgelopen jaren. Zowel qua clubvoetbal, als qua nationaal team presteert Engeland dan al heel lang vrij matig.
En ook dit lijstje zegt genoeg:
http://www.uefa.com/memberassociations/ ... ings/club/

Maar goed, over Alfred. Ik merk dat ik persoonlijk veel meer heb met Uth dan dat ik had met Finn, ondanks dat het geweldig is hoe veel hij heeft gescoord voor ons. Ik ergerde me ook best vaak aan Finn. Ook heeft hij hele periodes zwak gespeeld en alleen maar vanaf 11 meter gescoord. Natuurlijk is dat ook een kwaliteit, maar het zijn in principe ballen die iedere profvoetballer, ook verdedigers er in minimaal 75% van de gevallen in moeten schieten.

Uth is veel belangrijker voor ons team en laat ook anderen betere renderen. Zeker nu na de winter.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 11-02-2015 16:53

Knipecity schreef:Wil er toch nog even op ingaan wat betreft de sterkste competitie ;-) Sommigen vinden dat Engeland, maar misschien dat qua geld en uitstraling Engeland de grootste is, maar qua resultaten zeker niet. Kijk maar naar winnaars en finalisten in de CL en Europa League de afgelopen jaren.
Uth is veel belangrijker voor ons team en laat ook anderen betere renderen. Zeker nu na de winter.


Over het eerste: Absoluut eens dat de TOP van de Spaanse competitie sterker is dan de top van de Engelse comp. Je vergeet echter hierbij dat het om een competitie gaat, en dan acht ik de clubs in Engeland na de top (middenmoot + degradatie) toch sterker dan de Spaanse clubs. De subtop (plekken 5 t/m 8) zullen redelijk gelijkwaardig zijn. Het zijn alleen Atletico, Real en Barca die er momenteel echt bovenuit steken.

Over het 2e aspect. In het speltype wat we nu spelen is Uth inderdaad veel belangrijker. En dan is het meer genieten van Uth. Persoonlijk kon ik van beide genieten: Een voetballend sterke Uth tegenover een duveltje uit een doosje Finnbogason, wat ook zeker z'n charme had (denk ik bijv. aan de goals tegen dkv of twente), en waarmee hij vele harten won.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 11-02-2015 17:15

Wizard schreef:
Over het eerste: Absoluut eens dat de TOP van de Spaanse competitie sterker is dan de top van de Engelse comp. Je vergeet echter hierbij dat het om een competitie gaat, en dan acht ik de clubs in Engeland na de top (middenmoot + degradatie) toch sterker dan de Spaanse clubs. De subtop (plekken 5 t/m 8) zullen redelijk gelijkwaardig zijn. Het zijn alleen Atletico, Real en Barca die er momenteel echt bovenuit steken.

Sorry, ik ga hier nog even op door, dus even off-topic. Ook die reactie had ik wel verwacht omdat dat een beetje de algemene opinie is, maar dat is meer een gevoel dat mensen hebben en ik wil ook daarvan wel het tegendeel bewijzen aan de hand van cijfertjes. 8)
Er staan 8 Spaanse clubs in de top 50 van Europa over de afgelopen 5 seizoenen.
Er staan 6 Engelse clubs in de top 50 van Europa over de afgelopen seizoenen.

Winnaars CL in dit millennium
6 x Spanje ( Barcelona in 2006, 2009 en 2011, Real Madrid in 2000, 2002 en 2014)
3x Engeland (Liverpool 2005, Man United 2008, Chelsea 2012)

En als je het over de breedte van de competitie hebt dan kijk je ook naar de Europa League:

Winnaars Europa League dit millennium
2 Engelse clubs (Liverpool 2001, Chelsea 2013)
6 keer door een Spaanse club ( Sevilla 2006, 2007 en 2014 (deze club noem jij niet eens), Atletico Madrid 2010 en 2012, Valencia 2004)

En tenslotte, bijna alle absolute topspelers spelen bij Barcelona of Real Madrid, of Bayern München.

PS: ik vind de tv-gelden die nu betaald worden in Engeland echt absurd, zoals natuurlijk velen. Een hele slechte zaak voor het voetbal.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 12-02-2015 10:34

Knipecity schreef: Sorry, ik ga hier nog even op door, dus even off-topic. Ook die reactie had ik wel verwacht omdat dat een beetje de algemene opinie is, maar dat is meer een gevoel dat mensen hebben en ik wil ook daarvan wel het tegendeel bewijzen aan de hand van cijfertjes.
PS: ik vind de tv-gelden die nu betaald worden in Engeland echt absurd, zoals natuurlijk velen. Een hele slechte zaak voor het voetbal.

Ja, ik vind deze discussie ook prima, en we zouden 'em eigenlijk in 'buitenlands voetbal'moeten plaatsen. Dus mocht je willen reageren, doe 't dan even aldaar, dan verplaats ik deze discussie na je reactie in dat topic.
Het is een interessante discussie. Echter, je gaat niet echt in op mijn post. Je pakt nu weer de top van beide competities erbij (in dit geval de beste 8 ), waar je eigenlijk de gehele competitie moet pakken.
Wanneer ik jouw bron gebruik, namelijk de coëfficiënten per land, dan zie je dat in de top200 meer Engelse clubs staan dan Spaanse clubs. Namelijk 12 Spaanse clubs, en 15 Engelse clubs. Verder komen er geen Spaanse of Engelse clubs in voor, wat betekent dat dit aantal Europees heeft gespeeld in de afgelopen 5 jaar. Concluderend, dit geeft aan dat de Engelse competitie gelijkwaardiger en over 't geheel competitiever is. Verder zie je dat de top3 in Spanje er echt bovenuit steekt, maar dat de verschillen in Engeland veel kleiner zijn. Aan de hand hiervan kan je stellen dat de top in Spanje beter is dan de top van Engeland, maar dat de clubs in Engeland gelijkwaardiger zijn en dus de competitie competitiever.
Niet voor niks haal je de tv-gelden er al bij. Het is 'een' indicator voor de sterkte van een competitie. Uiteraard is de hoogte van de tv geldsom ridicuul (helemaal eens), maar komt het wel tot stand doordat bedrijven dit ervoor over hebben, omdat het de meest bekeken voetbalcompetitie ter wereld is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 12-02-2015 11:14

Hmmm, ik dacht dat ik nu wel voldoende argumenten in het voordeel van Spanje had genoemd 8)

Maar ja, misschien is de nummer 15 van Engeland wel sterker dan de nummer 15 van Spanje. Dat vind ik niet zo interessant. Voor mij is puur op basis van feiten wel duidelijk dat Spanje bijna alle prijzen bij elkaar heeft geraapt de afgelopen 15 jaar en Engeland kan vaak de verwachtingen niet waarmaken.

Er wordt gruwelijk veel geld in gepompt door oliesjeiks en weet ik wat voor mensen allemaal, omdat Engeland natuurlijk wel de bakermat van het voetbal is en ik denk dat van oorsprong de beleving daar ook mooier is, maar ze bakken er daar steeds minder van internationaal.

En nogmaals, de beste spelers lopen ook bij Barca en Real rond. Niet bij Man United of Chelsea. Dat blijft toch de 2e keus.

Toch kijk ik zelf liever naar een Bayern München die puur met eigen geld zo ver is gekomen. Geen oliesjeik, minder belachelijke tv-gelden, geen enorme leningen bij de bank. Nee die club is kerngezond. Vind ik veel knapper.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 12-02-2015 13:04

Knipecity schreef:Voor mij is puur op basis van feiten wel duidelijk dat Spanje bijna alle prijzen bij elkaar heeft geraapt de afgelopen 15 jaar en Engeland kan vaak de verwachtingen niet waarmaken.

En nogmaals, de beste spelers lopen ook bij Barca en Real rond. Niet bij Man United of Chelsea. Dat blijft toch de 2e keus

1) Dat geldt voor jou en is dus geheel subjectief. Objectief is het dat de verschillen in de Engelse competitie veel kleiner zijn. Uiteraard boekt de Spaanse top-3 Europees veel meer succes dan de Engelse top-3, maar daar ging de discussie niet over. Namelijk welke competitie is er zwaarder. Wanneer je kijkt naar de Europese prestaties, zie je dus dat er 15 Engelse en 12 Spaanse clubs in de top 120 staan. Dat is toch een verschl van 25%! Ook wanneer je naar de ranglijst kijkt van de Spaanse competitie en dit vergelijkt met de Engelse, zie je de coëfficiënten terug in de ranglijst. Waar de top-7 in de Spaanse comp. een gat slaat met de rest, zie je dat de verschillen in de Engelse competitie veel kleiner zijn.
Waar ik wel met je naar toe wil, is dat de verschillen veel kleiner zijn geworden. Het is dat Barca en Real (doordat ze ongeacht hun hoge overheidsschuld) mogen blijven inkopen, en elke topspeler kunnen kopen, anders was het in de top van de CL , maar ook in de Spaanse competitie veel spannender geweest. Aan de andere kant zie je dat Real en Barca elk jaar steevast CL spelen, terwijl dat voor de top in Engeland een stuk onzekerder is (neem koploper Chelsea: 4 vd 5 jaren CL, terwijl Real dat 5 vd 5 heeft). Daarnaast haalt de kampioen in Spanje elk jaar veel meer punten dan de kampioen in Engeland, terwijl het aantal clubs in de competitie gelijk is. Het lijkt me dan een sterk argument dat de Spaanse competitie sterker is, omdat alleen de top3 beter presteert in Europa. De top van de Spaanse competitie is zeker sterker dan de Engelse (al zijn de verschillen klein), maar over de breedte is de Engelse competitie sterker. De Duitse competitie is daarnaast hard op weg om de aansluiting met deze 2 competities te krijgen, maar is daar mijns inziens nog wel een stuk van verwijderd. Ook daar zie je een sterke top, maar daarna een gat. Toch denk ik dat gemiddelde middenmoter uit de Bundeliga inmiddels niet veel meer onderdoet voor de Spaanse middenmoter. Er is nog een verschil, maar minder groot dan ca. 5 jaar geleden.
2) De beste spelers lopen absoluut rond bij Real en Barca. Chelsea en City kunnen daar nog niet tegenop. Maar vergelijk eens de nrs. 3 t/m bijv. 15 qua spelers in de Engelse t.o.v. Spaanse competitie. Kan je dan nog met droge ogen hetzelfde beweren?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 12-02-2015 13:12

Wizard, dit wordt een eindeloze discussie. Jij blijft alleen de top 3 noemen in Spanje, maar volgens mij hebben Sevilla en Valencia oa ook een aantal keren de Europe League gewonnen. Andere clubs die de finale haalden.

Als ik meega met jou dan kan je stellen dat de top 10 van Spanje beter is (hoger staat op de UEFA ranglijst) en veel meer resultaten haalt en dat vanaf plaats 11-20 de Engelse beter is (volgens jou.)
Prima.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 12-02-2015 13:26

Knipecity schreef:Wizard, dit wordt een eindeloze discussie. Jij blijft alleen de top 3 noemen in Spanje, maar volgens mij hebben Sevilla en Valencia oa ook een aantal keren de Europe League gewonnen. Andere clubs die de finale haalden. .

Het blijft ook een hele subjectieve discussie. Fulham (speelt niet eens PL) stond onlangs nog in de finale van de EL, wat de kracht maar ook volatiliteit van die competitie wel aangeeft. Overigens was Valencia volgens mij meer dan 10 jaar geleden en stond Middlesbrough ook in de finanle (nu ook niet meer PL). Ben 't verder ook helemaal eens dat de top7 van de Spaane comp. sterker is.

Knipecity schreef:Als ik meega met jou dan kan je stellen dat de top 10 van Spanje beter is (hoger staat op de UEFA ranglijst) en veel meer resultaten haalt en dat vanaf plaats 11-20 de Engelse beter is (volgens jou.)
Prima.

De top 7 van de Spaanse competitie is zeker beter, maar de Engelse clubs rond de plekken 8 t/m 20 zijn sterker.

Waar ik naar toe wil, is dat je niet zomaar n.a.v. deze gegevens kunt stellen dat de Spaanse comp. sterker is. De top van de Spaanse competitie is zeker sterker, maar vertoont een wezenlijk groot gat met de rest van de competitie. Dat zie je terug in de uitslagen en de ranglijst van de afgelopen jaren. De verschillen in de Engelse competitie zijn veel kleiner, wat ook bewijst dat clubs als Fulham en Middlesbrough onlangs nog in de finale EL stonden en nu niet meer actief zijn op het hoogste niveau. Daarnaast kent die competitie veel meer verschillende kampioenen, waar de Spaanse comp. recentelijk tussen 3 clubs gaat.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Lardy » 12-02-2015 14:20

Leg de begrotingen is tegen elkaar en dan stelt Spanje geen reet voor tegenover de Premier League. Spanje is leuk voor de top 5, maar alles daaronder stelt niet heel veel voor.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Voorstopper » 12-02-2015 15:35

Het woord "competitie" zegt het wel, wedijver/concurrentie. Ik zou dan ook stellen dat de competitie in Engeland sterker is, en dan telt gewoon de breedte. In Engeland heb je vrijwel geen walkovers terwijl in Spanje geregeld het veld aangeveegd wordt met de lager geklasseerden.
Reden is natuurlijk voornamelijk het schier onuitputtelijke geld dat in het Engelse voetbal gepompt wordt.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Lardy » 12-02-2015 16:11

Zegt genoeg. Geen eerlijke competitie mogelijk.

Afbeelding
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor 1983 » 15-02-2015 12:29

https://www.youtube.com/watch?v=b3CRDa_M7Vo
Er leeft een beeld dat men in Duitsland hand in hand naar het voetbal gaat en er nooit wat gebeurd. En dat het in Nederland zo erg is dat men met allerlei maatregelen en repressie de ellende moet indammen. Er gebeurd daar al jarenlang veel meer dan hier, maar het beeld moet uiteraard in stand worden gehouden zodat men ermee door kan gaan met supportert pesten.
Laatst bijgewerkt door 1983 op 15-02-2015 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Riverside » 15-02-2015 16:16

Wat een middag, in de Bundesliga gister. Leverkusen van 0-3 achter tegen Wolfsburg, naar 4-4 en Dost met de winnende in blessuretijd en tevens zijn 4e van de wedstrijd. Bayern Munchen dat HSV aan flarden speelde: 8-0.

Maar de echte gekte vond plaats in Mochengladbach, bij de derby tegen Koln. Twee keer massaal afsteken van vuurwerk in het uitvak, waardoor het spel in de tweede helft moest worden onderbroken. Na de winnende van Gladbach in de 90e minuut ging het helemaal mis en konden tientallen Koln 'fans' in hun carnavalskledij het veld op komen. Beelden spreken voor zich.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor 1983 » 15-02-2015 16:24

Klopt, de beelden staan in de post hierboven.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor baasje » 20-02-2015 17:19

Het faillissement van Parma is aangevraagd. Jammer. Behalve de wedstrijd goede herinneringen aan. November 2006, waar blijft de tijd.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor abegoal » 24-03-2015 23:18

Koude rillingen.......


Het complete eerste elftal van de Zweedse derdedivisieclub Dalkurd FF en alle begeleiders zijn vandaag ontsnapt aan de dood. Het team wilde aanvankelijk met Germanwings uit Barcelona naar Düsseldorf vliegen maar de overstap voor hun aansluitende vlucht naar Zweden vonden de spelers te lang.


Vlucht 4U 9525 crashte vanochtend in Zuidoost-Frankrijk en alle inzittenden vonden de dood.

De voetballers wisselden van vlucht en reisden in plaats van met zijn allen in de Airbus van Germanwings in drie groepen via Zürich en München naar Stockholm. Dalkurd was op trainingsstage geweest even buiten Barcelona. "Er gingen rond die tijd vier vluchten noordwaarts over de Alpen en wij hadden spelers in drie daarvan. Je kan wel zeggen dat we verschrikkelijk veel geluk hebben gehad, ongelooflijk", aldus technisch directeur Adil Kizil tegen de Sportbladet.

"We begrepen dat er iets groots gebeurd moest zijn, nadat we waren geland en onze telefoons hadden aangezet. Ik had iets van tweehonderd gemiste omroepen", aldus Kizil. Veel spelers reageerden volgens hem zeer aangeslagen. "Al die mensen op de vlucht checkten gelijktijdig met ons in." (ANP)
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Fanatismo » 26-03-2015 12:39

Het complete eerste elftal van de Zweedse derdedivisieclub Dalkurd FF en alle begeleiders zijn vandaag ontsnapt aan de dood. Het team wilde aanvankelijk met Germanwings uit Barcelona naar Düsseldorf vliegen maar de overstap voor hun aansluitende vlucht naar Zweden vonden de spelers te lang.


Ik had het bericht ook gelezen, die hebben echt geluk gehad, dan was je toch je hele ploeg en begeleiding kwijt geweest!
En natuurlijk voor de nabestaanden een drama!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Mackan68 » 26-03-2015 19:40

abegoal schreef:Koude rillingen.......

Helemaal nu het zich laat aanzien dat de 27-jarige co-piloot 'er niet zoveel zin meer in had'. Heeft in zijn waarschijnlijke zelfmoord 'even' 147 andere mensen mee de dood ingejaagd. Had beter een stuk touw kunnen kopen....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Mackan68 » 05-04-2015 08:29

De betrekkelijkheid van het leven en voetbal in het bijzonder. Wij klagen steen en been over een waardeloze wedstrijd en maar 1 punt uit de wedstrijd tegen NAC, terwijl in Turkije de chauffeur van Fenerbahçe door een stel debielen van een andere club bijna uit het leven geschoten wordt. De beste man, die o.a in zijn hoofd geschoten is, is gelukkig inmiddels buiten levensgevaar.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor SVSCH » 02-05-2015 22:13

In Polen vandaag een supporter door de politie doodgeschoten. ACAB.

http://www.ultras-tifo.net/news/3460-ne ... olice.html
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor NNboss » 02-05-2015 23:28

SVSCH schreef:In Polen vandaag een supporter door de politie doodgeschoten. ACAB.

http://www.ultras-tifo.net/news/3460-ne ... olice.html

niet normaal...ULTRAS NEVER DIE!
A.C.A.B
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor SVSCH » 03-05-2015 00:41

Zou mooi zijn als alle clubs per land eens voor 1x samen zouden gaan om zwaar tegen de politie los te gaan.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor NNboss » 03-05-2015 00:50

SVSCH schreef:Zou mooi zijn als alle clubs per land eens voor 1x samen zouden gaan om zwaar tegen de politie los te gaan.

het kan natuurlijk niet, maar zou wel terecht zijn.
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Ebiede » 03-05-2015 09:19

SVSCH schreef:Zou mooi zijn als alle clubs per land eens voor 1x samen zouden gaan om zwaar tegen de politie los te gaan.


Wat een verschrikkelijk dom gelul.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Riverside » 03-05-2015 09:29

Allemaal los gaan tegen de politie, en dan verontwaardigd doen wanneer iemand een politiekogel ontvangt. Gezond verstand is weer ver te zoeken.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor feanryp23 » 03-05-2015 10:38

Sowieso is dat ACAB-gelul onzin van de bovenste plank. De politie grijpt niet hard in omdat die "ultras" (ook zo'n groepje die het allemaal iets te serieus neemt) hebben zitten borduren. In het verleden hebben ze bewezen dat zij ernstig gewelddadig en bijna onmenselijk kunnen zijn. Geen wonder dat de adrenaline dan door het lijf van die agenten giert als er zo'n capuchonfiguur voor ze staat. Als ze die poppenkast (confrontaties opzoeken of reageren op andere supporters) nu eens achterwege laten, dan geef je de politie ook reden om een rustige houding aan te nemen bij wedstrijden.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor 1983 » 03-05-2015 11:22

Ik ben het er best mee eens dat de politie soms te hard ingrijpt en dat er te grote politie inzet is etc. Maar zeker in Polen geloof ik niet zo in de onschuld van de supporter hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze jongen een kogel verdiende overigens. Maar wat daar in die contreien aan supportersgeweld gebeurd is pas ongelooflijk. Daar zou menig ventje dat op internet stoer ACAB roept of wat zich hier in Nederland bij sommige clubs ultra of hooligan noemt huilend om hun moeder roepend voor wegrennen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor SVSCH » 03-05-2015 14:52

Gearard schreef:Allemaal los gaan tegen de politie, en dan verontwaardigd doen wanneer iemand een politiekogel ontvangt. Gezond verstand is weer ver te zoeken.


Is toch een reactie op bovenstaand incident jonge, jij draait het nu om. Ik snap zelf ook wel dat het niets oplost maar in sommige gevallen krijg je er er wel eens zin in. Blijkbaar is er toch nog wat gezond verstand

@ebiede : net zo verschrikkelijk dom als dkv supporters van de tribune af willen slaan? hehe
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Buitenlands voetbal

Berichtdoor Frisian Viking » 03-05-2015 16:57

NNboss schreef:niet normaal...ULTRAS NEVER DIE!
A.C.A.B

Domste post ooit. Van harte.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron