Buitenlands voetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Rustig aan Just Peter, als je autohout zijn stukje leest zal het blijken dat hij helemaal uit eigen ervaring spreekt. ;)
Carwood Lipton schreef:en dan eindigen ze als een hoop stront..
:D

Ontopic
Maar leuk voetballertje, maar zodra hij de bal heeft kan de rest wel stoppen want hij geeft niet één bal aan zijn mede speler.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Ergens rond het eind speelde hij wel even over ;) maar het was ook niet echt nodig.

Hoewel het ook kinderen zijn waar hij tegen speelt heeft ie wel ontzettend veel talent als je het mij vraagt. Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als ie echt goed geman-dekt zou zijn door andere spelers (verdedigers)...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Hij scoort wel veel omdat de keeper te kort is om de bovenste helft van de goal te verdedigen. Wel een briljante techniek en een meesterlijk inzicht.

Twijfel alleen een beetje of het elke keer hetzelfde jongetje is omdat hij wel elke keer in een ander shirt speelt.
wikenoost
Invaller
Berichten: 316
Lid geworden op: 02-12-2002 21:35
Locatie: Drachten/wolfhonden-online.nl
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

ben nu toch wel heel benieuwd, alleen doet het filmpje het niet bij mij.
Gebruikersavatar
Lennart
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 23-12-2002 14:21
Locatie: Duiven

Bericht door Lennart »

'Fenomeen van negen jaar en 35 kilo'

26/1/2005 14:10

'Negen jaar en 35 kilo'. Een kop in de sportsectie op de website van de Argentijnse krant Clarín die uitnodigt tot doorklikken. Mijn nieuwsgierigheid bleek de moeite meer dan waard. 'Manchester en Porto vechten om Braziliaans pibe', luidde de iets minder intrigerende onderkop.
De pibe (het jochie) blijkt Jean Carlos Chera te heten en de huidige mascotte te zijn van ADAP, een club die in de jaren zeventig werd opgericht in de Braziliaanse plaats Paraná. Chera, die ook wel onder de voetbalnaam Anderson door het leven gaat, is van 12 mei 1995, meet 1,37 meter, weegt 35 kilo, is linksbenig, speelt als nummer 10 en geeft als burgerlijke staat 'vrijgezel' op.

Anderson speelt in de jeugd van ADAP en komt uit tegen jongens die vier jaar ouder zijn dan hij. Manchester United en FC Porto hebben hem al op het oog en benaderden zelfs zijn ouders al voor een gezamenlijke overstap naar Europa.

'Hij is een fenomeen. Ik heb nog nooit zoiets gezien', liet ADAP-voorzitter Adilson Batista Prado weten. 'Hij wekt voortdurend verbazing. Iedereen die hem ziet spelen is gefascineerd door zijn spel.'

Klopt dus als een bus. De bijgaande link naar een filmpje van vijf minuten met de ene na de andere solo, truc en goal van de belofte wekt meer dan verbazing en fascinatie. Logisch dat ManU en Porto nu al rollebollend over straat gaan om de gunst van Anderson te winnen.

Voor de liefhebbers en nieuwsgierigen is er goed en slecht nieuws. Het filmpje (klik hier) is nog online, maar de webmaster van ADAP heeft 'vanwege de duizenden downloads' al gewaarschuwd dat Andersons kunststukjes niet lang meer te handhaven zijn om de site niet compleet plat te trekken.

Veel plezier voor degenen die het lukt het filmpje te bekijken. Voor hij of zij die te laat is, geduld. Over een jaar of zes, zeven zou Anderson best eens in de rug van Ruud van Nistelrooy zijn debuut kunnen maken op Old Trafford.

Bas Heijt
Dit staat nu op vi.nl....
St James' Park!!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik zag het ook net!

Ze zouden toch niet meelezen? :mrgreen:
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

We hebben al een topic over Engels voetbal, maar ik neem aan dat er hier ook voetballiefhebbers zijn die graag lullen over het voetbal uit al die andere (top)landen.

Waar zit ik dan vooral aan te denken?:

- Algemeen buitenlands voetbalnieuws (statistieken, transfers, geruchten, randzaken en overig nieuws)
- De verrichtingen van Nederlandse spelers en/of jouw favoriete club(s) in het buitenland
- Weergaloze/opvallende doelpunten of acties waar we hier (indien mogelijk) nog eens online van kunnen genieten
- Napraatje over eventueel geziene wedstrijden/samenvattingen
- Ervaringen over buitenlands bezochte wedstrijden (tips, aanraders)
- Enz. enz. enz.


Vind persoonlijk dat we zo'n topic wel kunnen gebruiken, what do you think? Ik lees het wel :wink:
Laatst gewijzigd door Johnny '86 op 26-09-2005 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik vond het mooi voor Mark van Bommel dat hij eindelijk eens in de basis mocht beginnen en gelijk ook scoorde! Hij gaf ook nog een assist. Barcelona won uiteindelijk met 1-4 uit bij Real Betis Sevilla.
Over Italië kan ik nog niets zeggen, want dat ga ik zometeen bekijken op Studio Sport.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Paar dagen geleden op VI.nl:
'Saai Engels voetbal raakt supporters kwijt'

'Football is in trouble.' Het voetbal verkeert in problemen, meldt The Guardian. De Engelse clubs in het Premiership hebben te maken met teruglopende toeschouwersaantallen. De mare van overvolle stadions blijkt niet meer te kloppen. Zo waren er heel wat lege plekken te zien in het afgelopen weekeinde: achtduizend bij Aston Villa-Tottenham Hotspur en tienduizend bij Blackburn Rovers-Newcastle United. In totaal liefst 62.000 lege stoelen.
Het is geen incident. Van de zeventien clubs die ook vorig seizoen in het Premiership speelden, hebben er negen te maken met een terugloop van het aantal toeschouwers. Indien de trend zich doorzet, dan raakt het Premiership dit seizoen meer dan een half miljoen bezoekers kwijt. En liefst 1,1 miljoen in vergelijking met het seizoen 2002/03. De bestuurders van de Premier League kondigden dinsdag aan een speciale vergadering te organiseren om te bestuderen of de daling van het aantal toeschouwers te wijten is aan de gestegen toegangsprijzen of de aandacht op televisie.
(...)
Vorige week startten supporters van Chelsea de campagne Real Prices for Real Fans om de clubleiding zo ver te krijgen de toegangsprijzen goedkoper te maken. 'De huidige periode mag dan een gouden periode zijn voor Chelsea, we zijn wel bang dat duizenden loyale supporters Stamford Bridge worden uitgejaagd.' Het goedkoopste kaartje kost 48 pond, circa 73 euro.
Toch wel opmerkelijk, de bomvolle stadions waren/zijn toch een belangrijk kenmerk van het voetbal in Engeland. Ben trouwens blij dat we hier een niveautje lager spelen en voor 20 euri een wedstrijd krijgen voorgeschoteld, weer wat anders dan die dikke 70 euro bij Chelsea.
SCHELE
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-10-2005 09:42
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Bericht door SCHELE »

In Vlaanderen is er een club waar het elke week carnaval is.

GERMINAL BEERSCHOT
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

VI.nl schreef:Hamburger SV maanden zonder Van der Vaart

5/12/2005 18:39

Een forse tegenvaller voor Rafael van der Vaart en Hamburger SV. De Nederlandse middenvelder blijkt een breuk te hebben opgelopen in het duel dat HSV zaterdag afwerkte tegen 1. FC Köln. Hij ligt er lang uit.
Uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis wees maandagavond uit dat Van der Vaart niet alleen een enkelband heeft verrekt, maar ook een botje in zijn linkervoet heeft gebroken. 'We gaan er van uit dat hij minstens twee maanden zal ontbreken in de selectie', voorspelde clubarts Gerold Schwartz.

'Dit is ongelooflijk irritant', mopperde Van der Vaart. 'Ik ben momenteel diep bedroefd. Alles liep tot nu toe goed, en dan dit.' De international raakte schlemielig geblesseerd. Hij probeerde met een sliding een dieptepass van een tegenstander te blokken, maar zijn linkervoet verwerkte de klap niet goed.

'Het spijt me voor Rafael', reageerde coach Thomas Doll op de website van HSV. 'Ik hoop dat hij zo snel als mogelijk weer gezond is. Tot dan moeten anderen maar voor hem in de bres springen.' Met zes goals in twaalf duels had Van der Vaart een flink aandeel in de tweede plaats die HSV inneemt in de Bundesliga.
Niet dat ik zo'n geweldige fan van hem ben, maar een vd Vaart in vorm is altijd mooi om naar te kijken en belangrijk voor het Ned. Elftal. Schade Rafael...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Kopstoot kost Duisburg-trainer zijn baan

8/12/2005 17:20

MSV Duisburg heeft per direct Norbert Meier ontslagen. De Duitse club achtte het aanblijven van de trainer niet meer wenselijk na diens kopstoot.

Meier heeft zijn excuses aangeboden voor zijn bespottelijke en onaanvaardbare gedrag bij de wedstrijd tegen 1. FC Köln. De coach gaf Köln-speler Albert Streit een kopstoot en stortte daarna zelf theatraal ter aarde. Een dag later gaf hij zijn daden pas toe. Maar deze verontschuldigingen zijn niet genoeg voor de clubleiding van MSV Duisburg.

'Door het voorval is de druk op de trainer zeer groot geworden. Daarom zijn we tot dit besluit gekomen', zei Duisburg-voorzitter Walter Hellmich. Aanvankelijk werd Meier bestraft met een officiële waarschuwing en een boete.

Maar MSV Duisburg kwam met de drastischer maatregel vanwege de mogelijk lange schorsing die Meier boven het hoofd hangt. Op het onderzoek van de aanklager kan een schorsing van maanden volgen. De trainer was al voorlopig geschorst door de Duitse bond. Gezien de penibele sportieve situatie kan MSV Duisburg zo'n langdurige absentie zich niet veroorloven.

Voorlopig staat assistent-trainer Heiko Scholz voor de groep. 'Binnen afzienbare tijd moeten we met een nieuwe trainer komen. Maar we laten ons daarbij niet onder druk zetten', aldus Hellmich. Ewald Lienen en Jürgen Kohler gelden als kandidaten.

Meier (47) is de vijfde trainer die dit seizoen in de Bundesliga is ontslagen. Klaus Augenthaler (Bayer Leverkusen), Wolfgang Wolf (1. FC Nürnberg), Ewald Lienen (Hannover 96) en Michael Henke (1. FC Kaiserslautern) gingen hem voor.
Afbeelding

:lol:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Hier is het moment nog beter te zien:
http://www.talpa.tv/web/show/id=53069/contentid=101915
Gebruikersavatar
Teppie Superfries
Selectiespeler
Berichten: 592
Lid geworden op: 10-12-2004 13:53

Bericht door Teppie Superfries »

Ongelofelijk, wat is die Norbert Meier een matennaaier zeg! Bah :evil:
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Wat een e#kel zeg!

Moet wel zeggen; vind zijn actie na zijn kopstoot nog het mooist; het doen alsof "hij" het slachtoffer is en niet de dader..... misschien kan ie zich aanmelden bij zijn plaatselijke toneelvereniging, zie dat ie het "dramaspel" al aardig onder de knie heeft :mrgreen:

En als trainer zal ie niet snel meer in duitsland aan de bak komen denk ik maar misschien is het bondscoachschap bij de turken wat voor hem :wink:
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Verrek, hij leeft nog: GOAL: QPR 1-0 Cardiff: Mark Nygaard
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

VI.nl schreef:Antonio Cassano tot 2010 bij Real Madrid

3/1/2006 21:14

Voor een bedrag van ruim vijf miljoen euro is Real Madrid een spits rijker: de eigenzinnige Antonio Cassano.
Op een medische keuring na is de overgang van Cassano rond. Woensdag zal de Italiaanse aanvaller zich kunnen voorstellen aan de Spaanse media als hij zijn handtekening zet onder zijn contract in Madrid. De verbintenis heeft een looptijd van vierenhalf jaar.
Raul, Ronaldo, Robinho en Cassano als spitsen...mwoah, niet onaardig :roll:

Maar wij hebben Tarvajärvi! :wink:
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Johnny '86 schreef:
Klaas Jan kostte ruim €9.000.000 8).

Of Roma zit in financiele problemen, of ze zijn daar gewoon stom. Ik denk beide.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Maar meneer Cassano propt daar wel even €4.000.000.- in zijn eigen zakken, ik denk niet dat Huntelaar dat voor elkaar krijgt in Amsterdam?
Anti anti. :)
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Satyricon schreef:Of Roma zit in financiele problemen, of ze zijn daar gewoon stom. Ik denk beide.
Cassano was aan het einde van het seizoen transfervrij, dan is 5 miljoen nog een behoorlijk bedrag.
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Hij had ook nog eens problemen met de trainers en bestuur volgens mij, dus ze zullen blij zijn dat ze nog wat voor hem hebben gekregen met nog een halfjarig contract en een flink salaris, terwijl hij zowat nooit speelde.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Johnny '86 schreef: Cassano was aan het einde van het seizoen transfervrij, dan is 5 miljoen nog een behoorlijk bedrag.
Ah, dat wist ik niet.

Nee, dan is het inderdaad een mooie deal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De Britse voetballer Joe Cole is na een affaire met een naaktmodel met de dood bedreigd. De 24-jarige Cole, actief bij FC Chelsea en de Britse nationale ploeg, kreeg drie dreigbrieven. Daarin luidt het dat Cole mogelijk de keel zal worden overgesneden.

Bron: Het Nieuwsblad
Tsja, wat kun je hierop zeggen :urgs: .
Atom
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 12:40
Locatie: Grunn

Bericht door Atom »

Quincy Owusu drie jaar naar Spartak Moskou
door Mike Verweij

MOSKOU - Quincy Owusu-Abeyie (19) heeft een verrassende stap in zijn carrière gezet. De aanvaller van Jong Oranje en smaakmaker op het WK onder 20 verruilt Arsenal per direct voor Spartak Moskou en tekende in de Russische hoofdstad een contract voor drie jaar.

Thierry Henry (r) is zeer te spreken over Quincy Owusu-Abeyie (achtergrond).

Nadat de Gunners een aantal nieuwe spelers aantrokken, onder wie Emmanuel Adebayor van Monaco, ging de Nederlander een gesprek aan met de clubleiding van Arsenal. Trainer Arsène Wenger zei nog steeds het volste vertrouwen in Owusu te hebben en wilde hem graag behouden, maar kon hem geen speelminuten beloven.

Omdat een verhuur in Engeland – ondanks grote interesse – onbespreekbaar was, vonden alle partijen een overstap naar Spartak Moskou de beste oplossing. De Russen betalen een transfersom van ongeveer vier miljoen euro.

bron: http://www.telegraaf.nl

Verassend...
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Superfries88' schreef: Tsja, wat kun je hierop zeggen :urgs: .
Dat ie goeie sex heeft gehad misschien? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Edwin. schreef: Misschien dat dat komt omdat Heerenveen eerder tegen Newcastle (United) heeft gespeeld en zich toch redelijk staande heeft kunnen houden. Newcastle is toch een sterke club in Engeland. Ajax en PSV winnen ook van top clubs uit de Premier League, en wij winnen ook (wel eens) van Ajax en PSV, hoewel dit misschien wel een slecht voorbeeld kan zijn.

The First Division en the Premier League zitten toch nog redelijk ver uit elkaar. Volgens mij ongeveer even ver als hier in Nederland de Eredivisie en de Eerste divisie. Ook al is Wigan dan even een uitzondering... hoewel ik moe toegeven dat ik het Engelse voetbal de laatste tijd niet heb gevolgd.
Leicester is in Engeland een grote club, Edwin. Laten we zeggen dat het ongeveer hetzelfde zou zijn als bijv. Roda zou degraderen in Nederland. Dan zou Roda ook de favoriet zijn in de Eerste Divisie. Leeds hoort ook bij de grote clubs trouwens.

Probleem is dat Leicester in degradatienood zit ipv op een play-off plaats (Top 6). Daarnaast hebben ze schulden en een stadion dat halfvol zit. Of half leeg.

Het verschil tussen de onderkant van de Premier League en de Championship is inderdaad niet groot. West Ham en Wigan doen het goed, terwijl Sunderland zoals verwacht degradeerd. Een club als Reading (nu 1e in de Championship) heeft in de beker al 3 PL ploegen verslagen en is nu al goed genoeg voor de PL. Die halen het wel volgend jaar.
Balikje
Selectiespeler
Berichten: 627
Lid geworden op: 11-11-2005 15:25
Locatie: Groningen

Bericht door Balikje »

Squerrel schreef: Dat ie goeie sex heeft gehad misschien? :mrgreen:
Jij denk ook maar aan 1 ding!!! :wink:
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Balikje schreef:Jij denk ook maar aan 1 ding!!! :wink:
Alves? :wink:
Edwin schreef:Sorry, dat wist ik niet.
In tegenstelling tot Leeds (United, alweer) ken ik Leicester City niet echt van naam. Sterker nog, ik ken zelfs Q(ueen)P(ark)R(angers) beter dan Leicester City, dus ik ging er van uit (wat ik duidelijk niet moest doen) dat het een doorsnee Championship club was.
Maakt toch ook niet uit?

De hele Championship is een kerkhof van grote namen op het moment. Leeds, Wolves, Preston, QPR, Norwich, Millwall, Soton, Wednesday en Ipswich om maar wat te noemen. Reading en Sheffield Wednesday promoveren waarschijnlijk, dus maximaal 1 van deze ploegen promoveert ook.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Satyricon schreef:De hele Championship is een kerkhof van grote namen op het moment. Leeds, Wolves, Preston, QPR, Norwich, Millwall, Soton, Wednesday en Ipswich om maar wat te noemen.
Kun je nog aanvullen met Derby County, Watford, Sheffield United en dan in Leaugue One (3e niveau) Nottingham Forest! Wat een historie! Het mooie aan de Engelse competitie is natuurlijk, dat dit soort sportief halfdode clubs door tussenkomst van een of andere geldschieter ineens weer naar de top kunnen groeien (à la Wigan, Fulham en Blackburn Rovers eerder).
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Plaats reactie