Talpa??!!

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Djoeloe
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 15-08-2005 11:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Djoeloe »

Currahee schreef:ik vind alleen de schaal onder de tafel heel irritant. Ben ik de enige of zijn er meer mensen die dat irritant vinden
Mega irritant!!! Draait de hele tijd een kwartslag en de lichtval erop zorgt ervoor dat je ernaar MOET kijken bijna
Don't mess with the real Pride of the North
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Wat zou er niet geloofwaardig kunnen zijn om de samenvattingen later te gaan kijken. Wat onzin zeg.
Het ging om die zin... zaterdagavond besloten niet meer live te kijken...en zondag (toch) weer live zitten kijken.... :upto:

gewoon de tekst letterlijk lezen...dan zie je de humor ervan...

============================================

Ik denk dat over een paar weken er diverse opstart probleempjes zijn verdwenen.
Geniet nu van het vele voetbal, de langere samenvattingen en de extra info....(staat het muurtje echt op 9 meter, 15 ? Ik zag gisteren al dat het muurtje bij een bepaalde club een stuk verder moest dan de 9.15 die ervoor staat....
Ook hebben we nu meer statistieken...zal een hoop niet boeien, maar het is extra...

Ik ben blij dat we nu niet meteen de uitslagen al krijgen, voordat de samenvatting moet gebeuren...vond ik een geweldige opmerking van Jan Mulder aan het begin van de zaterdagavond uitzending...het kwam erop neer dat ie eerst voetbal wilde zien en dan pas erover praten...Ik ben en blijf positief.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Gebruikersavatar
Djoeloe
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 15-08-2005 11:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Djoeloe »

1920 schreef:Sportcafe was echt dieptriest gisteravond.
Was het nou de bedoeling om cabaretachtig of serieus te doen?
In beide zijn ze sowieso nietgeslaagd en de volgende keer maar gewoon 's avonds naar Jack van Gelder, Hugo Borst en youri Mulder kijken.
Ik vond het ook erg tegenvallen... Het was gewoon nietgrappig, hoe vind je het gek een succes formule van dat programma van spijckerman met het succes van studio voetbal combineren gaat toch niet...

Gelukkig zag de NOS dit aankomen en zijn ze niet gestopt met studio voetbal!

Trouwens wel top dat ze GJ hadden uitgenodigt als eerste gast...
Don't mess with the real Pride of the North
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Vond het opzich wel aardig maar ik word knettegek van al k*t commercials er tussendoor :evil:

Heb overigens wel moeten lachen om GJV. Wat een ontzettende droogkloot...
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Grappig om te zien hoe Verbeek 'helemaal uit z'n dak ging' na die 2 goals van Heerenveen :lol:
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Gevonden op lunaticnews.nl.....

Talpa: voetballiefdesspel wreed verstoord

Gepubliceerd op maandag 15 augustus 2005

De koelte van de avond die de blote bast streelt, het oog dat zich laaft aan een zon die groots wegzakt achter de heuvels van Andalusië, benen die zich gelukkig weten met het hek voor de hond; ik wandel. Verlang ik naar iets anders dan hier te lopen? Nee. Zelfs niet naar de hervatting van het voetbalseizoen? Nee.
Het was ooit anders. Dan verkneukelde ik me bij de gedachte aan mooie wedstrijden met deskundig commentaar en na afloop een flinke boom erover opgezet door vakkundige analytici. Nu vrees ik de klopklop, de bergen opgespoten slagroom, dat met een megafoon in mijn oor tetteren dat het toch wel zo vreselijk verschrikkelijk leuk en goed en spannend en dramatisch is allemaal.

Toch zat ik zondagavond als vanouds met zoonlief voor de buis. Intiem moment, waar ik altijd van genoot. Het werd in anderhalf uur naar zijn mallemoer geholpen. Ik merkte dat het zeer deed. Die bonzen van Studio Sport hadden met een iets grotere waakzaamheid en een paar miljoentjes extra kunnen voorkomen dat we naar een waardeloos gedrocht als De Wedstrijden moesten kijken. Waarom werd iets dat voor miljoenen Nederlanders van waarde was zomaar uitgeleverd aan de geld- en aandachtzucht van ene John?

Je ziet een vrouw die je wat doet. Er knettert iets. Je bent kansloos, maar je weet nooit. Een glimlach. Die zij beantwoordt! Een eerste zin die goed valt. Een drankje en nog een. Zou ze? Ja, ze wil! Licht gedimd, flesje erbij, een eerste sidderende zoen en dan….RECLAME!!!

Zo ongeveer ervoer ik zondagavond De Wedstrijden. Het laatste restje romantiek dat het voetbal nog aankleefde ging aan flinters. Harde hoerige seks is het geworden met een schreeuwerige partner die halfweg tot drie keer toe een sigaret opsteekt en je de rook in het gezicht blaast.

De aanloop is al niks. Een malloot die een bal in een auto moet trappen. Rottige nepemotie. Het is de debilisering waarvan je de kinderen weghoudt. Enfin, ik hoopte nog. Maar de vervanger van Studio Sport was storend slecht.

Weg met die hopeloze reclame! Ik wil dat niet. U wel? En van wat er tussen die ellenlange blokken getoond en gezegd werd vrolijkte ik ook al niet op.

Beeldtechnisch werd ik niet in vervoering gebracht. Qua commentaar en presentatie ook niet.

Typetjes langs de lijn, spelers in de tunnel, het zegt me niks. Goed voetbal wil ik zien, voorzien van journalistiek onafhankelijk commentaar. Als het niks is graag zeggen dat het niks is. Niet een lullige geluksgoal als schitterend verkopen.

Verder zou het prettig zijn geweest als iemand had nagedacht over de opzet. Eerst de beelden van alle duels ononderbroken in volgorde van belang, dan één lang reclameblok, daarna de analyse ondersteund door specifieke shots. Niet beiden halfhalf verweven, zoals nu gebeurt.

Waarmee ik niets slechts zeg over Wilfred Genee als presentator. Is snel, is scherp, maakte samen met Johan Derksen van Voetbal Insite een best voetbalprogramma, kan goed worden. Maar niet in deze setting!

Tijd om toe te geven dat ik me er graag tegenaan had bemoeid. Ik dacht in mijn naïviteit nog dat bij Talpa het streven naar kwaliteit niet volledig zou wijken voor het streven naar kijkcijfers. Theo was een beetje dom, hunkerde te zeer, was een vragend kind. En ook oude mannen die vragen worden overgeslagen.

Maar niet op die avondlijke wandelingen in mooi Andalusië met ‘Nietsches tranen’ nog in de ogen. Toen vroeg ik niks en kreeg veel. Zomaar. En nu? Nu zal ik weer een seizoen lang de blik streng laten dwalen over mijn grote liefde, voetbal, dat alles van zichzelf heeft en zich onnodig meer en meer uitdost als de eerste de beste stoephoer.

Theo Bakker
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ik heb gisteren met grote ergenis naar het programma's Cafe de Sport en de "wedstrijden" gekeken. Humberto Tan en Jack Spijkerman maakten er een wedstrijd van wie er het grappigst kon zijn. Kortom, inhoudelijk erg zwak, erg hoog giechel gehalte :!: :!:

Ze moeten nog een hoop leren bij Talpa.
Laatst gewijzigd door Makkum8 op 15-08-2005 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik denk dat gezien (bijna) alle recenties die ik nu heb gelezen negatief zijn er ook wel het een en ander gaat gebeuren.
Het is maar een spelletje
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

De wedstrijden -- Top!

Cafe de Sport -- Flop!

Ik lees met plezier het gezeik rochting het hoofd van Jack S. Wat een prutser is dat! Niet grappig, slechte interviewer, kan niet luisteren en niet praten en moet gewoon snel ophouden. Het is dat GJV er zat, anders was ik ook snel overgeschakeld naar Borst. Dat programma is leuk doordat Borst en Mulder nog wel eens met leuke oneliners komen. Van Gelder is de beste radioverslaggever die er is en Ter land, ter zee en in de lucht kon hij ook prima, maar programma's presenteren of mensen interviewen moet hij niet doen.

De wedstrijden is echt een opluchting in vergelijking met Studio Sport. Ik ben het totaal oneens met de kritieke die er zijn. Langere samenvattingen, dus meer voetbal, langere analyses, na elke wedstrijden korte interviews en dus geen oeverloos gebrabbel van top3 spelers en meer tijd voor ons eigen club. Alleen de reclames zijn kut, maar ook dat heeft zijn voordelen.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

roelof de vries schreef:De wedstrijden -- Top!

Cafe de Sport -- Flop!

Ik lees met plezier het gezeik rochting het hoofd van Jack S. Wat een prutser is dat! Niet grappig, slechte interviewer, kan niet luisteren en niet praten en moet gewoon snel ophouden. Het is dat GJV er zat, anders was ik ook snel overgeschakeld naar Borst. Dat programma is leuk doordat Borst en Mulder nog wel eens met leuke oneliners komen. Van Gelder is de beste radioverslaggever die er is en Ter land, ter zee en in de lucht kon hij ook prima, maar programma's presenteren of mensen interviewen moet hij niet doen.

De wedstrijden is echt een opluchting in vergelijking met Studio Sport. Ik ben het totaal oneens met de kritieke die er zijn. Langere samenvattingen, dus meer voetbal, langere analyses, na elke wedstrijden korte interviews en dus geen oeverloos gebrabbel van top3 spelers en meer tijd voor ons eigen club. Alleen de reclames zijn kut, maar ook dat heeft zijn voordelen.
x 2

En het enige puntje van kritiek dat ik kan hebben is die domme rot schaal onder in beeld. Dat ding is vrij vervelend. Komt doordat hij draait en daardoor het licht er steeds op valt.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Ik heb 'De wedstrijden' gewoon opgenomen en kon de analyses & reclames gewoon lekker doorspoelen. Samenvattingen waren goed weinig op aan te merken.

Wat mij opviel is dat het geluid van de supporters veel beter hoort (luider) bij Talpa dan bij de NOS. Goede zaak. :stan:
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

Gelukkig ben dus niet de enige die zich gisteravond heeft zitten ergeren aan "Cafe de Sport". Waar Humberto Tan nog probeerde er het beste er van te maken snapte volgens mij Jack Spijkerman totaal de inhoud van het programma niet. Kan me niet voorstellen dat er volgende week geen veranderingen worden gedaan in het programma want met dat gigantisch flauwe geouwehoer van Jack Spijkerman hoef ik het volgende week niet weer te zien en zit ik gewoon voor studio voetbal.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ik vind het raar dat er nu al, na 1 uitzending, een oordeel klaar ligt.

Stel nou eens dat bij de oprichting van de huidige SC Heerenveen in 1970 was gezegt: Als we de 1e wedstrijd niet winnen dan zijn we niet goed genoeg en kappen we ermee.

Dat is toch geen reeel idee?

Laat Talpa nou eerst even wennen, ik herrinner even aan de allereerste uitzending van Wilfred Genee die Leicester City uitsprak als Lietsjester, en dan duurt dat maar een seizoen, het is nou eenmaal lastig om te beginnen en zeker om Studio Sport op te volgen
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Currahee schreef: x 2
Maak daar maar x 3 van.
Anti anti. :)
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Maak daar maar x 3 van.
Ook ik sluit me er volledig bij aan. Heerlijk om de supporters ook te kunnen horen in een samenvatting, wat een verschil! En het commentaar, tja bij willen II - RKC was het inderdaad overdreven, voor de rest vond ik het juist prima.

Cafedesport vond ik waardeloos, maar dat vind ik ook van studio voetbal (toch kijk ik daar volgende week waarschijnlijk weer gewoon naar..).
Grutte Pier seit:
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-08-2005 20:14

Bericht door Grutte Pier seit: »

VERSCHRIKKELIJK!!!!!!!!!!!!!
tijdrekken, reclame, maa wat nog het ergste was gullit en jans of wie dan ook.
De NOS had het de laatste 2 jaar knap in het snotje, vanaf 7 uur alleen de samenvattingen er doorheen jassen en in andere programmas opinies en ander gelul. Baalde altijd al van dat geneuzel van kraai sr. toen. Ik denk om eerlijk te zijn dat se er in de loop van de tijd nog wel wat aan veranderen. :urgs:
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik vind het anders wel een verbetering heb ik al een paar keer aangegeven. Ik vind het een keer heerlijk om niet als eerste feyenoord/ajax/psv te zien. Als die tegen een mindere tegenstander spelen. Maar ik denk ook dat ze het doen om zo de kijkers bij zich te houden. Als je na de reclame de grote 3 uitzend dan blijven de meesten toch kijken. Doe je dit en daarna reclame dan gaan de meeste menen weg of dat denken ze. Maar het in beeld brengen van de wedstrijden + de interviews spreken mij dus enorm aan. Anders kreeg je alleen interviews van de grote 3 te horen en dat was het.

En het is ook al een keer gezegt maar wat jan mulder deed was ook een goede actie. Niet zeggen dat psv slecht was. Maar gewoon zeggen dat Heracles goed speelde. Meestal gaan ze dan whine dat psv zo slecht heeft gespeeld blah blah blah. Hier stoor ik me dus altijd mateloos aan bij de nos. Dan is het niet o wat heeft heerenveen goed gespeeld tegen b.v. ajax maar dan is het nou ajax was helemaal niks speelde heel slecht en ja daar heeft heerenveen van geproviteert.
aardbeitje
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-06-2003 18:59

Bericht door aardbeitje »

heb net naar voetbal inside gekeken. was prima, vergeleken met talpa was het super.
Barbara barend vondt ik ook niet slecht.
Gebruikersavatar
rimmer
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2005 18:58

Bericht door rimmer »

Wilfred Genee: 'We onderbreken de reclame voor een samenvatting'
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

aardbeitje schreef:heb net naar voetbal inside gekeken. was prima, vergeleken met talpa was het super.
Barbara barend vondt ik ook niet slecht.
Niet slecht?? nou, in vergelijking met vorig jaar toen Wilfred Genee er nog zat was het gewoon ronduit waardeloos!! en ook vind ik het jammer dat Kieft er niet meer zit...
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Kaka schreef: Niet slecht?? nou, in vergelijking met vorig jaar toen Wilfred Genee er nog zat was het gewoon ronduit waardeloos!! en ook vind ik het jammer dat Kieft er niet meer zit...
vertel wat is er zo slecht aan dan.mischien een tikkeltje nerveus maar ja dat mr genee ook toen hij na kabelkrant sneek in het diepe werd gegooid......
devito
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-04-2003 16:32
Locatie: Gorredijk

Bericht door devito »

De beste zet van Talpa vind ik het binnenhalen van Wilfred Genee, want hij is momenteel in Nederland gewoon de beste in zijn vak. Over de wijze waarop Talpa de wedstrijden in beeld brengt, zijn al de nodige positieve reacties geplaatst. Ik vind het bijvoorbeeld mooi dat er bij Talpa na de samenvatting van Vitesse - Heerenveen even stil gestaan wordt bij de fantastische goal van Huntelaar. Dit was bij studio sport ondenkbaar geweest.

Wat ik verder nog even wilde noemen is het volgende. Bij Talpa wordt ELKE wedstrijd voorafgegaan door de opstellingen en na afloop is er bij ELKE wedstrijd ruimte voor een interviewtje. Bij de NOS had ik het idee dat dit allemaal puur willekeurig gebeurde, bijvoorbeeld de eerste 2 wedstrijden wel opstellingen, vervolgens niet meer. En voor interviews werd de ene keer verwezen naar het gedeelte na het journaal, de andere keer naar studio voetbal en de volgende keer was er plots wel tijd voor een interview.

Maandag was het gemis van Wilfred Genee bij voetbal insite duidelijk merkbaar. Vorig jaar waren de aflevering van voetbal insite op maandag voor mij vaak het hoogtepunt van het sportweekend. Leuker dan de 7 uur uitzending van studio sport, waar prachtige momenten voorbij kwamen in de samenvatting, maar waar verder niet bij stil gestaan werd en een verademing vergeleken met het amateuristische gepruts van Jack van Gelder en Youri Mulder bij studio voetbal (ja, ik noem met opzet Hugo Borst niet).

Johan Derksen zei het altijd mooi bij voetbal insite: 'je wordt hier met je jeugdzondes geconfronteerd'. Deze opmerking zegt alles over de voorbereiding van Genee die altijd vele interviews van zijn gasten had gelezen en dus nooit op een niet onderbouwde mening was te betrappen (daar kan Youri Mulder een voorbeeld aan nemen). Hopelijk weet BB zich nog een stukje te verbeteren de komende weken, want als het elke week zo gezapig is bij voetbal insite als afgelopen maandag ga ik afhaken.

En hopelijk gaan ze bij Talpa Cafe de Sport snel afschaffen of op z'n minst Jack (ik lach alleen zelf om mijn grappen) Spijkerman vervangen door Wilfred Genee, misschien dat het dan nog een aardig programma kan worden.
HaEmTeDe
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 10-03-2003 21:52

Bericht door HaEmTeDe »

aardbeitje schreef:heb net naar voetbal inside gekeken. was prima, vergeleken met talpa was het super.
Barbara barend vondt ik ook niet slecht.
Vanavond heb ik naar RTL-(noem maar een cijfer) gekeken. NAC - Willem II.
Een wedstrijd waarin alles gebeurde maar nauwelijks voetbal te zien was.
Het commentaar van dhr Derksen is beneden alle peil. De wijze waarop hij meent keepers (Schollen en Van der Zwan) af te moeten branden, getuigt van een gedragsstoornis. Presentatrice Barend, die meende tijdens het nagesprek één keer haar (andere) mening te moeten geven, werd door desbetreffende autist duidelijk te kennen gegeven dat hij haar mening niet vroeg.

Een tweede verschijnsel wat opviel (ook in de eerste competitieronde) was het vertonen van (close up) beelden van het publiek bij aanvang van de wedstrijd. Op zich zelfs niet erg. De functie die deze beelden moeten hebben zijn een andere dan het tonen van de sfeer bij de supporters.
De wedstrijdverslaggever meende bij het tonen van de spelers in de spelerstunnel te moeten melden dat voordat men het veld op kwam eerst nog een stijle trap beklommen moest worden. Toen een tribuneshot van een aantal supporters een vrij corpulente dame toonde, meende desbetreffend schoft fijntjes te moeten opmerken dat dit beklimmen van zo'n trap niet voor een ieder is weggelegd.

Zo heb ik in de twee uur tv dus een aantal malen tenenkrommende commentaren moeten aanhoren. Het is voor mij duidelijk dat niet het verstrekken van informatie prioriteit heeft. Het gaat er om om een toon aan te slaan die grote groepen tv-kijkers aanspreekt.
"Humor" ten koste van anderen zonder dat deze zich kunnen verweren. Het kiezen van zwakkeren (die als pispaaltje worden gebruikt) Meeheulen met winnaars. Likken en slikken is tegenwoordig het parool bij een grootdeel van de sport"journalistiek".

Het gevolg is "Loser-television". Afzeikgedrag in optima forma. De debilisering in de maatschappij komt hier verschrikkelijk duidelijk naar voren. Als de televisiekijker dit geen halt toeroept zal het alleen nog maar erger worden. Deze was voor mij eerste (en waarschijnlijk laatste) vrijdag(voetbal)avond. Het zou goed zijn om deze commerciële rotzooi massaal te boycotten.

Ik kijk uit naar de komende thuiswedstrijd (Live!!) waar we wel normaal met elkaar om gaan.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Vorige week keken meer dan een miljoen mensen naar de vrijdagavondwedstrijd, vanavond zal dat niet veel minder geweest zijn. Succes met je boycot hmtd!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Als je dan komende vrijdag toch getuige wilt zijn van Ado-Heerenveen zul je een kaartje moeten kopen :wink:
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

HaEmTeDe ik ben het volkomen met je eens.
Maar een boycot zal er wel niet in zitten. :)
supporter: in voor en tegenspoed
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Ik wil voetbal zien, of het nou gepresenteerd wordt door Kelly uit BB (dan zet ik het geluid uit) of door iemand die de supporters afkraakt, kan me niet schelen. Ik kan zelf de spelers wel herkennen en luister dan amper naar het commentaar. Overigens heb ik weinig problemen met side-kick Kieft..
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

HaEmTeDe schreef: Vanavond heb ik naar RTL-(noem maar een cijfer) gekeken. NAC - Willem II.
Een wedstrijd waarin alles gebeurde maar nauwelijks voetbal te zien was.
Het commentaar van dhr Derksen is beneden alle peil. De wijze waarop hij meent keepers (Schollen en Van der Zwan) af te moeten branden, getuigt van een gedragsstoornis. Presentatrice Barend, die meende tijdens het nagesprek één keer haar (andere) mening te moeten geven, werd door desbetreffende autist duidelijk te kennen gegeven dat hij haar mening niet vroeg.

Een tweede verschijnsel wat opviel (ook in de eerste competitieronde) was het vertonen van (close up) beelden van het publiek bij aanvang van de wedstrijd. Op zich zelfs niet erg. De functie die deze beelden moeten hebben zijn een andere dan het tonen van de sfeer bij de supporters.
De wedstrijdverslaggever meende bij het tonen van de spelers in de spelerstunnel te moeten melden dat voordat men het veld op kwam eerst nog een stijle trap beklommen moest worden. Toen een tribuneshot van een aantal supporters een vrij corpulente dame toonde, meende desbetreffend schoft fijntjes te moeten opmerken dat dit beklimmen van zo'n trap niet voor een ieder is weggelegd.

Zo heb ik in de twee uur tv dus een aantal malen tenenkrommende commentaren moeten aanhoren. Het is voor mij duidelijk dat niet het verstrekken van informatie prioriteit heeft. Het gaat er om om een toon aan te slaan die grote groepen tv-kijkers aanspreekt.
"Humor" ten koste van anderen zonder dat deze zich kunnen verweren. Het kiezen van zwakkeren (die als pispaaltje worden gebruikt) Meeheulen met winnaars. Likken en slikken is tegenwoordig het parool bij een grootdeel van de sport"journalistiek".

Het gevolg is "Loser-television". Afzeikgedrag in optima forma. De debilisering in de maatschappij komt hier verschrikkelijk duidelijk naar voren. Als de televisiekijker dit geen halt toeroept zal het alleen nog maar erger worden. Deze was voor mij eerste (en waarschijnlijk laatste) vrijdag(voetbal)avond. Het zou goed zijn om deze commerciële rotzooi massaal te boycotten.

Ik kijk uit naar de komende thuiswedstrijd (Live!!) waar we wel normaal met elkaar om gaan.
Hmmm.... vond het allemaal wel mee vallen. Johan Derksen had gewoon gelijk. Dat hij dat wat op een aparte manier naar buiten brengt zijn we wel van hem gewend. Wat de wedstrijd betreft die was slecht maar ja daar kan RTL 5 niks aan doen.
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Ach echt geweldig was het niet.. maar er zijn ook positieve dingen te vermelden, het publiek was heel erg duidelijk te horen, en dat is ook wel eens anders geweest :wink:
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Gebruikersavatar
jc_feanfan
Nieuw talent
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-08-2005 11:00

Bericht door jc_feanfan »

die cafe de sport moet gewoon iets als voetbal insite worden -- met genee want die is gewoon goed. en natuurlijk bij talpa die reclames weg na elke wedstrijd 5 minuten is niet leuk meer

wat wel beter is dat ze bij talpa de betere wedstrijden eerst doen, niet als bij NOS eerst de top 3 :stan: :!:
VDB is nummero 1
Plaats reactie