Talpa??!!

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Surhuisterveen » 06-02-2006 16:16

Ik probeer het filmpje van talpa te downloaden. Uiteraard van Heerenveen- Den Haag. Maar op talpa.tv kan ik weinig vinden. Weet iemand of er ergens een samenvatting te downloaden is??
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Currahee » 12-02-2006 20:59

Tsjonge jonge door dat nieuwe K*T tijdstip heb ik de samenvatting niet eens kunnen bekijken van heerenveen. Nu heb ik het om 12 uur nog kunnen bekijken maar daar gaat het niet om. Echt van mijn part mag het wel weer terug naar kwart voor 11 wat is dit nu voor tijd 10 uur. Moet je er nog tegenaarijden ook em het te zien.

Hebben meer mensen hier last van ??
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor paparazzi » 12-02-2006 21:24

Currahee schreef:Tsjonge jonge door dat nieuwe K*T tijdstip heb ik de samenvatting niet eens kunnen bekijken van heerenveen. Nu heb ik het om 12 uur nog kunnen bekijken maar daar gaat het niet om. Echt van mijn part mag het wel weer terug naar kwart voor 11 wat is dit nu voor tijd 10 uur. Moet je er nog tegenaarijden ook em het te zien.

Hebben meer mensen hier last van ??


Jazeker! waardeloos tijdstip..waardeloze zender en een voorgeprogrameerde presentator...Erger kan bijna niet!

Ik heb heimwee naar mart Smeets.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Freezeman » 13-02-2006 09:04

Hebben ze in Balk geen videorecorder ofzo?
Heeft een groot voordeel, je kan lekker doorspoelen als er reclame en nog beter, als Gullit weer bezig is.
Voortaan maar 10 ipv. 5 minuteneerder naar huis Currahee. :mrgreen:
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor vlqrt » 13-02-2006 10:43

Gisteren aan het einde van cafe de sport naar een kwartier aan reclame zitten kijken om daarna alleen de afsluiting te zien ..... zodra de olympische spelen voorbij zijn geen cafe de sport meer. Je ziet meer reclame dan voetbal.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor oldtimer » 13-02-2006 10:49

Belachelijk zoals TALPA/Cafe de Sport gisteren bovenop Bruggink sprong omdat hij een beetje lacherig reageerde toen hij tegen Vitesse een grote kans miste. Daartegenover werd de balende reactie gezet van Castelen die eveneens een ( nog veel grotere ) kans miste. Daaruit werden meteen conclusies getrokken over de mentaliteit van beide spelers en hun kansen als gevolg daarvan in de voetballerij. Bruggink kwam er daarbij niet goed af.
Kennelijk moet hij nog dagen kapot zitten over het missen van een kans. Hij is dan blijkbaar heel slecht met zijn vak bezig. Tja, je moet toch ergens over praten in zo'n pogamma! Maar wat een lulkoek.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Squerrel » 13-02-2006 11:02

Wat werd er precies gezegd als ik vragen mag? Heb het (gelukkig) gemist :mrgreen:


En wat was de aanleiding tot dit onderwerp? Dank
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor vlqrt » 13-02-2006 11:06

Toen Castelen een kans miste (nog geen twee meter voor de goal) was hij extreem pissed .... dikke duim spaan vergeleek dit met een hele moeilijke kans die Bruggink miste. Na zijn gemiste kans had Bruggink een lichte glimlach op zijn gezicht en bedankte hij Nilsson even voor de voorzet.

Volgens Spaan was Bruggink een speler met een slechte mentaliteit die het nooit zou halen ondanks bakken met talent.
Tan merkte nog op dat we toen met 3-1 voorstonden, maar volgens Spaan zou van Nistelrooij zelfs bij 8-0 nog een paal doormidden schoppen nadat hij een kans had gemist.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor sch4-live » 13-02-2006 11:15

8-1 8)
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Berichtdoor Squerrel » 13-02-2006 11:22

Zeg dan lekker niks sch4life :evil:

Wat een onzin, als ik Castelen was geweest had ik me helemaal ziek gelachen op het veld, beetje relativeren is volgens mij geen slechte eigenschap...

En dat Bruggink "glimlacht" na zo'n kans bij 3-1 geeft volgens mij spelvreugde aan en dat kan ik veel meer waarderen
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor oldtimer » 13-02-2006 12:57

Aan Squerrel

De aanleiding tot dit onderwerp? TALPA dus.
Humberto Tan ( + Henk Spaan ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Currahee » 13-02-2006 13:29

Freezeman schreef:Hebben ze in Balk geen videorecorder ofzo?
Heeft een groot voordeel, je kan lekker doorspoelen als er reclame en nog beter, als Gullit weer bezig is.
Voortaan maar 10 ipv. 5 minuteneerder naar huis Currahee. :mrgreen:


Ik weet dat je het niet zo serieus bedoelt maar ik wil er wel ff op reageren :P Ik ga dan nooit en ik zeg ook dan echt nooit eerder richting huis. Ik zit in vak 30 en wacht altijd net zolang tot de spelers langs zijn geweest om ze een applaus te geven. (en vak 30 is helemaal aan het einde van het rondje) En nee idd ik heb geen videorecorder. Woon op mijzelf maar als jij me het geld kan geven of gewoon een recorder opsturen mag wel natuurlijk :wink:

En het gaat me nog niet eens over het opnemen of niet. Ik vind het gewoon een belachelijk tijdstip. Je kan niet eens rustig naar huis rijden als je het wil zien omdat ze bij talpa uitgevonden hebben dat 10 uur ook wel een mooie tijd is. Nu kun je ook niet eens meer eerst engels voetbal bij de nos kijken en dan talpa nu moet je kiezen. En dan is het vaak als heerenveen al geweest is maar schakelen naar de nos.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor michel » 13-02-2006 14:20

vlqrt schreef:Toen Castelen een kans miste (nog geen twee meter voor de goal) was hij extreem pissed .... dikke duim spaan vergeleek dit met een hele moeilijke kans die Bruggink miste. Na zijn gemiste kans had Bruggink een lichte glimlach op zijn gezicht en bedankte hij Nilsson even voor de voorzet.

Volgens Spaan was Bruggink een speler met een slechte mentaliteit die het nooit zou halen ondanks bakken met talent.
Tan merkte nog op dat we toen met 3-1 voorstonden, maar volgens Spaan zou van Nistelrooij zelfs bij 8-0 nog een paal doormidden schoppen nadat hij een kans had gemist.


Ik heb de uitzending niet gezien maar kan me aardig vinden in de punten van squerrel hierzo.
Omdat Bruggink schijnbaar niet baalt van het missen van een opgelegde kans is z'n
mentaliteit gelijk verkeerd? Misschien is het juist goed, professioneel. Denkt ie: "Niets meer
aan te doen, shit happens maar ik speel (alweer) een goede pot en we gaan winnen". Ik
vind het een hele positieve houding.
Feyenoord stond ook met 3-1 voor (ik weet niet wanneer Castelen die kans mistte) maar
speelde 3-3, wij stonden 3-1 voor en winnen 4-1. Het is weliswaar maar een theorie
maar misschien maakt zo'n (positieve) houding juist het (positieve) verschil.

Kortom bullshit dat de helft van Die 2 dit opmerkt. Geen 2 mensen zijn of reageren
hetzelfde, en geloof het of niet maar voetballers zijn gewoon mensen.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Squerrel » 22-08-2006 09:36

Kick

Wat vinden jullie van het camera werk van Talpa? Zal dat hetzelfde bedrijf zijn welke het "vroeger" voor de NOS deed?

Ik vind namelijk dat het camera werk niet super is, ze zitten er vaak "erg ver" vanaf.

Meer mensen die deze mening delen of ligt het aan mij?

Of moet ik toch een nieuwe bril? :mrgreen:
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Jeroen » 22-08-2006 09:42

Je moet een breedbeeld kopen.. ;)

Verder vind ik het wel ok. Valt me niet negatief op in ieder geval. Vaak zijn de cameraposities in het stadion vast bepaald, dus daar kan Talpa of de NOS weinig aan doen.

Ben wel een stuk positiever over de uitzendingen tot nu toe. Geen gezeik meer om 19:00 uur, maar gewoon (langere) samenvattingen. De uitzending om 23:00 op zondagavond is helemaal klasse. Geen meeuwen schieten of domme grappen, maar gewoon serieus gelul over voetbal, met veel doelpunten vanuit heel Europa.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Squerrel » 22-08-2006 09:48

Jeroen schreef:Verder vind ik het wel ok. Valt me niet negatief op in ieder geval. Vaak zijn de cameraposities in het stadion vast bepaald, dus daar kan Talpa of de NOS weinig aan doen.


Cameraposities zeggen natuurlijk nog niks, het gaat om het camera werk, inzoomen/uitzoomen dat werk.

Het kan ook best zijn dat allleen ik er zo tegen aankijk maar het viel me zaterdag en zondag op...

Een breedbeeld, ken ik niet betalen juh 8)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Onedayflyer » 22-08-2006 10:05

Misschien mogen de stagaires het in de zomervakantie proberen 8)

Bij den Haag viel het mij inderdaad wel wat op in negatieve zin (camera stond niet op de middenlijn) en er werd weinig gezoomt. Bij overige wedstrijden geen klachten.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor schfries1989 » 22-08-2006 10:16

Vind de beelden opzich prima. Alleen irriteer ik me vaaks aan die (lange) reclame blokken. Zit je net lekker voor de tv 1 samenvatting te kijken, heb je weer reclame. Als je op zondag 5 wedstrijden hebt, laat dan eerst 3 zien, reclame blokje, en vervolgens de overige 2.
Superfriezen!!!!
schfries1989
Basisspeler
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 07-12-2005 10:00
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor elp » 22-08-2006 10:18

Ik vond het wel irritant, er werd ingezoomd op de voeten van de spelers zodat je maar een klein gedeelte van het veld zag. Bij die goal van Cziommer (de derde volgens mij) zag je de bal en de goal niet eens. Bij de NOS hebben ze met een wedstrijd van Feyenoord (zonder publiek voor de europa cup) ook al eens me andere cameraposities gewerkt maar dit werd gelukkig afgeblazen. Gewoon een groot veld overzicht en soms eens inzoomen.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor schfries1989 » 22-08-2006 10:21

elp schreef:Ik vond het wel irritant, er werd ingezoomd op de voeten van de spelers zodat je maar een klein gedeelte van het veld zag. Bij die goal van Cziommer (de derde volgens mij) zag je de bal en de goal niet eens. Bij de NOS hebben ze met een wedstrijd van Feyenoord (zonder publiek voor de europa cup) ook al eens me andere cameraposities gewerkt maar dit werd gelukkig afgeblazen. Gewoon een groot veld overzicht en soms eens inzoomen.



wordt het dan niet onoverzichtelijk? waneer je filmt met een groot veld overzicht, zijn acties, overtredingen en dergelijke ook moeilijker op te merken. En bij elke actie en dergelijke kan je moeilijk gaan inzoomen. Waneer je een groot veld overzicht hebt, zie je een panna(om even een simpel voorbeeld te noemen) niet eens meer.
Superfriezen!!!!
schfries1989
Basisspeler
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 07-12-2005 10:00
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor elp » 22-08-2006 10:25

Dat zie je wel maar inder van dichtbij. Als er op rechts een actie wordt gemaakt wil ik graag zien of er op link of in de spits iemand vrijloopt zodat ik kan schreeuwen: 'Afgeven!!' Nu zag ik vaak alleen de actie en vroeg ik me af of er verder nog wat gebeurde. Een mooi actie kunnen ze wel van dichtbij herhalen maar dat is mijn mening. Ik bedoel ook niet een heel veld overzicht maar de helft of een derde. Het was ook niet zo dat ze telkens van dichtbij filmden maar soms ergerde ik mee er wel aan.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor schfries1989 » 22-08-2006 10:30

elp schreef:Dat zie je wel maar inder van dichtbij. Als er op rechts een actie wordt gemaakt wil ik graag zien of er op link of in de spits iemand vrijloopt zodat ik kan schreeuwen: 'Afgeven!!' Nu zag ik vaak alleen de actie en vroeg ik me af of er verder nog wat gebeurde. Een mooi actie kunnen ze wel van dichtbij herhalen maar dat is mijn mening. Ik bedoel ook niet een heel veld overzicht maar de helft of een derde. Het was ook niet zo dat ze telkens van dichtbij filmden maar soms ergerde ik mee er wel aan.



opzich heb je wel een punt. Het is inderdaad wel mooi om te kunnen zien wat op plaatsen gebeurt waar op da moment de bal niet is. Bijvoorbeeld in de 16 meter, waneer iemand een actie vanaf rechts maakt. Zo zie je ook eventuele overtredingen nog. Wat me af en toe wel irriteerd nu is dat een scheidsrechter fluit de bal op de stip legt, en jezelf niet eens kon zien wat er aan de hand was. Dus je hebt een punt.
Superfriezen!!!!
schfries1989
Basisspeler
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 07-12-2005 10:00
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 22-08-2006 10:50

Ik heb weinig problemen met Talpa. Alle clubs krijgen nu evenveel aandacht wat een verademing is ten opzichte van de NOS. Het westen + PSV werd daar in een uur gedaan, waarna de overige 5 wedstrijden na het journaal in een blokje van 5 minuten werden gepropt. Dat er reclame tussendoor zit boeit mij totaal niet. Vind het wel handig om eens even een pitstop te maken. Verder was het zo dat de NOS er ook een halfuur vandoor was omdat het journaal om 8 uur op TV kwam.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Surhuisterveen » 22-08-2006 11:19

Ik heb me vreselijk geërgerd aan Talpa. Er was nog niet 1 wedstrijd uitgezonden of er was alweer reclame. Deze zender kan bij mij geen goeds meer doen. Soms verlang ik weer naar de NOS (alhoewel dat ook een ajaxzender is..)
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Jeroen » 22-08-2006 11:29

Gewoon om 19:08 inschakelen. Juist makkelijk dat ze eerst reclame doen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Surhuisterveen » 22-08-2006 11:31

Waarom makkelijk? Als een uitzending om 19.00 begint wil je ook direct voetbal zien.
Het is gewoon één commerciele bende.
Overigens de uitzending van 23.00 verloopt prima.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor vlqrt » 22-08-2006 12:01

Ben ik de enige die de 'experts' niks vindt?

Mulder schreeuwt maar wat en verwijt Vennegoor dat hij naar Celtic wil terwijl meneer zelf naar wereldclub Anderlecht is gegaan. Zoon Youri komt nog wel eens met een onderbouwing voor zijn gekeuvel ... Mulder senior heft de handen alsof hij een halfgod is en schreeuwt met veel gebaar onzin de wereld in.

Ruud Gullit komt met zijn kennis niet verder dan de selectie van Feyenoord, daarnaast heeft hij nog steeds een trauma aan zijn feyenoord tijd overgehouden waardoor hij het nodig vindt om zijn nog steeds te pas en te onpas domme opmerkingen te maken.

Op het WK heb ik een paar keer de BBC aangezet en daar moet men een voorbeeld aan nemen, al is het maar voor één wedstrijd per ronde. Daar laat men zien wat de aanval/verdediging van een club fout doet en wat de aanval goed doet. Ook geeft men direct videovoorbeelden van clubs waar het wel goed gaat en zo komt men tot een gedegen analyze van een wedstrijd. Ook wordt de 'videopaint' gedaan door een paar experts samen en niet alleen door Jan van Halst, Ruud Gullit of Marc van Hintum alleen. Al heb ik grote bedenkingen bij het idee dat alle die de 'experts' van Talpa tegelijkertijd aan het woord zijn.

Ik zou het mooi vinden wanneer men echte Nederlandse experts een uitnodiging stuurt om een keer een wedstrijd te analyse te doen. Waarom nodig je Guud Hiddink, Leo Beenhakker, Frenk Rijkaard, Johan Cruijff of een andere echte trainer niet een keer uit. Iemand die ook met een club heeft bewezen verstand van tactiek te hebben en hierdoor ook betrouwbaarder overkomt dan net niet international of een net niet coach.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Frisian Viking » 22-08-2006 12:32

vlqrt schreef:Ben ik de enige die de 'experts' niks vindt?

Mulder schreeuwt maar wat en verwijt Vennegoor dat hij naar Celtic wil terwijl meneer zelf naar wereldclub Anderlecht is gegaan. Zoon Youri komt nog wel eens met een onderbouwing voor zijn gekeuvel ... Mulder senior heft de handen alsof hij een halfgod is en schreeuwt met veel gebaar onzin de wereld in.

Ben een groot fan van Mulder. Hij was ook de enigste reden dat ik nog naar BvD keek. Verder was in de tijd van Mulder Anderlecht een absolute topclub en was het Belgische voetbal geen cent minder dan het Nederlandse.

Ruud Gullit komt met zijn kennis niet verder dan de selectie van Feyenoord, daarnaast heeft hij nog steeds een trauma aan zijn feyenoord tijd overgehouden waardoor hij het nodig vindt om zijn nog steeds te pas en te onpas domme opmerkingen te maken.

Vind Gullit beter als 'expert' dan als trainer. Vind hem een openbaring. Soms blijkt dat hij dus toch wel wat verstand van voetbal heeft.

Verder ben ik ook zeer te spreken over Van Hintum en Van Halst. Vooral Van Halst vind ik erg goed. Jammer dat hij geen trainer is geworden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Force » 22-08-2006 15:43

Postief aan de verandering van Talpa vind ik, dat de reclameblokken korter zijn. (Dit is volgens Wilfred Genee zo, en dus ga ik daar maar vanuit).

Verder vind ik die Mulder 10x niks. Hij kraamt onzin uit, en ik heb bij hem zo'n gevoel; Als iemand nee zegt, zegt Mulder "ja".

Ik denk dat de Talpa uitzendingen beter worden, maar geef mij maar het vertrouwde NOS.
Force
Wereldspeler
 
Berichten: 1317
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:54

Berichtdoor Freezeman » 22-08-2006 16:07

De commercials zijn iets korter geworden, maar daar staat tegenover dat reclame voor Big brother, eiland gebeuren, enz. verdubbeld zijn. :evil:
Er is idd minder geklets tussen de wedstrijden door en dat is al een hele verbetering.
Het kan (in mijn ogen) nog veel beter, maar hier zullen we mee moeten doen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten