[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Die Petter Hansson toch... zo maar ineens aanvoerder :lol:

Ik vond het wel een interessante wedstrijd. Ondanks dat dit 'maar' een oefenwedstrijd was, werd mij toch wel duidelijk dat vooral de verdediging nog niet goed staat. Dat was natuurlijk ook wel te verwachten na het vertrek van Stam en - in mindere mate - De Boer. Het middenveld vond ik best netjes: het fanatisme van Davids, het harde werk van Van Bommel en de creativiteit van Sneijder. Hun enige minpuntje was in de eerste helft het laten lopen van o.a. Ljungberg. De aanval vond ik positief. Castelen heeft goed zijn best gedaan en maakte een aantal mooie acties. Het is natuurlijk afwachten of hij dat ook in volgende wedstrijden (als het er echt om gaat) herhaalt. Makaay heeft voor mij weer bewezen dat hij een goede spits is die absoluut niet zelfzuchtig is en anderen de kans geeft om te scoren.

De meest opvallende speler vond ik toch Zlatan Ibrahimovic. Ik snap niet hoe hij het voor elkaar om in een oefenwedstrijd zijn eigen ploeggenoten het ziekenhuis in te schoppen... niet dat ik er nou erg om treur dat Van der Vaart in de kreukels ligt, maar het blijft een rare actie. Om maar te zwijgen over de aanval op Van Bronckhorst :evil:
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Van der Vaart heeft al aangegeven een gesprek met Zlatan te willen over zijn acties.
Gebruikersavatar
Satyr1
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 02-02-2003 19:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Satyr1 »

Khalid Boularouz zit in de voorselectie van het Nederlands Elftal. Echt waar.

Van Basten slaat door als je het mij vraagt, dit is niet leuk meer. Wat is er mis met Reiziger, Melchiot, De Jong en Ricksen?

En trouwens, Romeo Castelen is geblesseerd, dus ik neem aan dat Ugur Yildirim ook wel een uitnodiging krijgt 8) ...
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Hahaha, nou als van Basten een keer de moeite neemt naar het noorden te komen, wie zouden dan in aanmerking kunnen komen van ons:

* Seip (tsja, als Boulahrouz kan)
* Bakatti (ook onze reserves kunnen aardig ballen)
* Jeroen Drost (ach ja, verjongen heet dat ;-))
* Hersi (als er niet teveel wind staat..)
* Rose (echt hollandse jongen!)
* Huntelaar (er schijnen wel een paar concurrenten te zijn)
* Yildirim (als van Basten hem over kan halen)
* Sikora (als ie zijn oude vorm weer vindt)
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Quito87
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-06-2004 19:05

Bericht door Quito87 »

En niet alleen Boulahrouz is opgeroepen, verder ook Boutahar en Denneboom. (Bron: NOS Teletekst)

Romano Denneboom oproepen getuigt van zeer weinig verstand van voetbal. Waar is van Basten in godsnaam mee bezig????????????
Heerenveen Europa in!!!!!!!!!!
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

En met het oog op de toekomst is Zoetebier ook geselecteerd.
Tja....
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Heerlijk, er gebeurd weer eens iets bij Oranje.
Een frisse wind, is een goeie zaak.
Uiteraard heb ik ook mijn twijfels bij een eventuele uitverkiezing van Denneboom, maar het feit dat van Basten verder kijkt dan Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Milaan (om maar wat te noemen) vindt ik een prima ontwikkeling!
Petter Hansson, rots in de branding.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Denneboom :lol: , voor de rechtsbuiten denk ik! :urgs:
Boulahrouz en Boutahar, kom op zeg, Sneijder, Van Persie, Van Bommel zijn echt wel beter dan Boutahar!
Melchiot, De Jong, Ricksen en Reiziger zijn echt wel beter dat Boulahrouz!!!!

Van Basten enz. maken er een potje van!!!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Geen paniek mensen! Van Basten heeft een lijst met 52 potentiele Oranjeklanten samengesteld. Hierop staan dus o.a. Denneboom en Boutahar. Dat wil nog niet zeggen dat ze definitief tegen Tsjechie spelen. Tegen Liechtenstein kan ik me misschien nog voorstellen. Het is ook een goede motivatie voor die jongens om te weten dat ze in de gaten gehouden worden.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Het is maar een voorselectie, dat betekend dat je misschien goed genoeg bent om misschien in een wedstrijd van het nederlands elftal te spelen.

Ik vind het leuk voor Denneboom, het is toch een speler die bij heerenveen heeft gespeeld en het is goed dat een speler die hier in de jeugd heeft gezet op dat niveau een keer mag acteren (mits hij het haald). Ookal is hij wat rot hier vandaan gegaan.

Van Basten kijkt naar de toekomst en de toekomstige toppers spelen niet alleen bij de top 3. Ik vind het goed dat hij andere jongens ook alvast aan het 'grote' werk laat ruiken, nu nog een paar jongens uit het hoge noorden (lees heerenveen) en ik ben helemaal tevreden.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

N.E.C. heeft geloof ik nu 2x gewonnen en Denneboom speelde beide wedstrijden goed, en scoorde geloof ik ook nog in Beide wedstrijden.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Van Basten kijkt naar de toekomst en de toekomstige toppers spelen niet alleen bij de top 3. Ik vind het goed dat hij andere jongens ook alvast aan het 'grote' werk laat ruiken, nu nog een paar jongens uit het hoge noorden (lees heerenveen) en ik ben helemaal tevreden.
volgens mij is dat niet helemaal waar.
Heb namelijk gelezen(waar weet ik niet meer) dat basten/v schip een lijst met 45 spelers moeten inleveren bij de UEFA.
Deze list bevat spelers die dan volgen de UEFA regels en richtlijnen verplicht vrijaf van hun club krijgen als van Basten hen oproept voor interlands.

Natuurlijk heeft van Basten de Echte oranje selectie van 25 manallang in zijn hoofd zitten voor de officele interlands, maar op deze manier krijgt hij het vertrouwen van het nederlands volk een beetje terug.

Want wees nu serieus Denneboom, Boutahar, v/d Bergh, Boulharouz, Zoetebier en weet ik veel wie hij in de toekomst gaat oproepen(VOF, Hofs, Engelaar, Jansen, enz, enz). Die doen heus niet mee als het er serieus op aan komt.
Dit is alleen om het nederlands volk een beetje lekker te maken
Wij zijn Heerenveen.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

V.D.Bergh, Bouhlarouz en Denneboom zitten er nog steeds bij (voor de wedstrijden tegen Liechtenstein en Tsjechië). :roll:

Tegen Tsjechië lijkt me serieus genoeg. Ik hoop voor hem dat het goed uitpakt, heb er zelf een hard hoofd in. (eerlijk gezegd lach ik als een boer met kiespijn.)
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

http://teletekst.nos.nl/gif/663-01.html

Tss dus toch Denneboom.. Hij laat dus gewoon Kluivert thuis.. Niet dat ik nou een fan van Kluivert ben, maar als 2 keer voor NEC al genoeg is om in het Nederlands elftal te komen.. Dat je zulke mensen selecteert als blijk voor hun goede optreden bij hun club, voor een oefenwedstrijd, alla. Maar voor een kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechie.. Nee daar kan ik niet bij..
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Er zijn 23 geselecteerd voor de wedstrijden tegen Tsjechie en Liechtenstein, dat houdt dus ook in dat er 5 gepasseerd worden...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik ben eerlijk gezegd wel wat jaloers op NEC, ze hebben Denneboom net 2 wedstrijden en hij wordt door de bondscoach geselecteerd. Terwijl ze er hier de handen aan vol hebben gehad.

Maar dat betekend dat Huntelaar ook een kans heeft om geselecteerd te worden, hij heeft immers evenveel doelpunten gemaakt :wink:
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Nog maar net weg bij ons en dan met z'n slechte instelling al bij Oranje :angry: . Hoe bestaat 't. :grmbl:
Franssie
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-02-2004 11:06

Bericht door Franssie »

Denneboom heeft toch in jong-Oranje gezeten, hadden v. Basten/ van t schip of andere
daar toen wat mee te maken??? Zij hebben duidelijk wel vertrouwen in hem,
misschien dat het in dit geval meer aan sch lag dan aan Denneboom?

Ik bedoel, wat de ene coach niet lukt kan de andere coach wel lukken, het is Foppe in
ieder geval niet gelukt en dat zou ook een zwak punt van Foppe kunnen zijn.

Ben erg benieuwd naar Romano's verrichtingen in ieder geval.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Cross79 schreef:N.E.C. heeft geloof ik nu 2x gewonnen en Denneboom speelde beide wedstrijden goed, en scoorde geloof ik ook nog in Beide wedstrijden.
3x voor NEC inmiddels en 3x gescoord.


Vanavond was de training op studio Sport en Denneboom maakte een mooi doelpunt, draaide weg van 3 man en maakte koel af, na de tijd vroeg de verslaggever aan van Basten wat ie het mooiste moment van de training vond en dat was het moment van Romano.

Toen de verslaggever aan Romano vroeg wat hij dacht dat van Basten zei antwoorde Romano "dat MOET mijn doelpunt geweest zijn"

Hij gaat nu al naast zijn schoenen lopen, gatverdamme.

ik denk meer en meer dat hij heel Friesland voor de gek heeft gehouden, of lag het toch aan Foppe???
Lang leve het censuur
McYosi
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-12-2002 16:33
Locatie: Kampen

Bericht door McYosi »

Denneboom heeft nu even het voordeel van het feit dat hij in de picture staat en goed draait. Het ventje houdt dit nooit het hele seizoen vol, gaat ongetwijfeld naast de schoenen lopen en het zou mij ten zeerste verbazen als hij niet op de bank terecht komt vanwege een vormcrisis of mot met Neeskens. Zodra Demouge weer fit is is het einde Romano, denk ik 8)
"I wish you knew your music was to stay forever"
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Zodra Demouge weer fit is is het einde Romano, denk ik
Denk ik niet, Demouge is een spits en Romano staat op de buiten.
Romano doet het gewoon goed bij NEC, en al zal dat niet het hele seizoen wezen,wat maakt dat uit.
Heel veel spelers presteren niet een heel seizoen top.

Ik vind het gewoon geweldig voor die jongen dat hij nu bij het Nederlands elftal zit.
En mag die jongen er dan van gaan genieten.
Ik vind niet echt dat hij naast de schoenen loopt.
supporter: in voor en tegenspoed
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Er stond vandaag wel een leuke monoloog van Romano in de VI, waarin hij aangaf dat de problemen die hij had bij Heerenveen voor 100% aan hemzelf lagen. Het lijkt erop dat hij nu inderdaad het licht gezien heeft, en nu 100% voor zijn voetbalcarriere gaat. Had hij dat maar een paar jaar eerder gedaan :?
McYosi
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-12-2002 16:33
Locatie: Kampen

Bericht door McYosi »

Ik vind niet echt dat hij naast de schoenen loopt.[/quote]

Dan heb je zeker niet goed naar het "sportjournaal" gekeken gisteren :D
Even serieus, het verhaal over Romano in de VI geeft hoop voor de toekomst. Bij Heerenveen blonk hij voornamelijk uit in onprofessioneel gedrag (de avond voor een match nog even snel heen en weer naar Spijkenisse rijden bijvoorbeeld) en een gebrek aan zelfkritiek. De manier waarop hij zich nu profileert zou een teken kunnen zijn dat zijn ogen open zijn gegaan en hij verstandig om zal weten te gaan met zijn talent. Ook al zal dit niet meer bij "ons" zijn, voor het voetbal an sich zou dit een goede zaak zijn.
"I wish you knew your music was to stay forever"
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Boulahrouz en Denneboom starten in Oranje-basis

3/9/2004 20:04

Romano Denneboom (foto) en Khalid Boulahrouz maken hun Oranje-debuut in de basis van het Nederlands elftal. Bondscoach Marco van Basten kiest voor een 3-4-3 opstelling, waarin geen plaats is voor Rafael van der Vaart.
Van Basten blijkt vol op de aanval te willen spelen. Slechts drie verdedigers stelt hij op: Khalid Boulahrouz, André Ooijer en Wilfred Bouma.

Op het middenveld posteert hij Mark van Bommel en Edgar Davids in het centrum met Wesley Sneijder en Boudewijn Zenden als secondanten op de flanken.

In de voorhoede laat Van Basten Denneboom debuteren als rechtsbuiten. Roy Makaay en Dave van den Bergh nemen de twee overige posities in de aanval in.

De bondscoaches hebben afgesproken hooguit zes spelers te wisselen.

Opstelling Nederland:
Van der Sar; Boulahrouz, Ooijer, Bouma; Sneijder, Van Bommel, Davids, Zenden; Denneboom, Makaay, Van den Bergh

Bank: Stekelenburg, Kromkamp, Landzaat, Van der Vaart, Van Hooijdonk, John, Kuijt
Denneboom in de basis van het Nederlands elftal, wie dit een jaar geleden had voorspelt had ik recht in zijn (maar waarschijnlijk haar) gezicht uitgelachen. Bijkt maarweer hoeveel verstand ik van voetbal heb.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Van den Berg en Denneboom vallen tegen, Bouhlarouz vind ik eerlijk gezegd een openbaring. Verdedigend sterk en speelt zich makkelijk vrij.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Hopen dat Castelen weer fit word en dat vd meyde weer bij inter gaat spelen!
En dat Sikora weer wat wedstrijdritme te pakken krijgt!

En dan hopelijk geen VD BERGH of DENNEBOOM!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De namen van de Oranje-manschappen die woensdag de WK-kwalificatierace tegen Tsjechië openen zijn bekend. Bondscoach Marco van Basten bracht zaterdag na de ochtendtraining zijn selectie van 23 man terug tot achttien spelers.


De vijf afvallers zijn Dave van den Bergh, Romano Denneboom, Collins John, Jan Kromkamp en Boudewijn Zenden. Na de training werden zij ieder afzonderlijk op het veld door de bondscoach op de hoogte gebracht van het nieuws. Het vijftal hoeft zich zondagmiddag niet meer in het spelershotel in Noordwijk te melden.

Zenden is met 54 interlands de meest ervaren speler die de definitieve groep niet haalde. In de zomer was hij nog actief op het Europees kampioenschap. Met het wegvallen van Van den Bergh, Denneboom en John blijft er nog maar één specificieke vleugelaanvaller over in de selectie: Romeo Castelen. Verder valt het grote aantal verdedigers (zeven) op, naast de vijf middenvelders en vier aanvallers.

De selectie:
Doel: Edwin van der Sar (Fulham), Maarten Stekelenburg (Ajax)
Verdediging: Khalid Boulahrouz (Hamburger SV), Wilfred Bouma (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Johnny Heitinga (Ajax), Kevin Hofland (VfL Wolfsburg), Nigel de Jong (Ajax), Andre Ooijer (PSV).
Middenveld: Mark van Bommel (PSV), Edgar Davids (Internazionale), Denny Landzaat (AZ), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Ajax).
Aanval: Romeo Castelen (Feyenoord), Pierre van Hooijdonk (Fenerbahce), Dirk Kuyt (Feyenoord), Roy Makaay (Bayern München).
Defenitiefe selectie voor duel Tsjechie
Folkert
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 18-09-2004 11:49
Locatie: Valkenswaard

Bericht door Folkert »

Boulahrouz heeft een beetje stam-look, vind ik:D
Flean op!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Hier maar even.

John de Mol heeft de rechten van de uitwedstrijden van het Nederlands elftal gekocht, voor "slechts" €900.000,-, deze wedstrijden zullen in de toekomst te bewonderen zijn op Nickelodeon.
Mij persoonlijk maakt het niet uit waar ze te zien zijn, als ze maar te zien zijn.
Vorige week gingen er nog verhalen in de ronde dat de rechten te duur waren (is ook niet niks 900.000,- voor een potje voetbal) en dat niemand ze wilde betalen en dus niet uitzenden.
Het heeft allemaal één groot voordeel, we zijn zo mooi van die irritante Kraay jr af.
En misschien ook van die 2 analisten, ik bedoel, die nabeschouwing van de afgelopen wedstrijd tegen Tjechie, waar Louis van Gaal en Willem van Hanegem bij zaten was toch niet om aan te zien? Wat een sjagerijnig geleuter was dat zeg.
Misschien doen Bassie en Adriaan het voortaan wel. :D
Anti anti. :)
Folkert
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 18-09-2004 11:49
Locatie: Valkenswaard

Bericht door Folkert »

Ik vind niet fijn:(Wij hebben geen nickolodeon meer:S
Eerst had niemand het en wij wel, toen had iedereen het behalve wij...Nu hebben we trouwens wel geluid, maar geen beeld, dus tja...daar heb je niet veel aan dan he:(
Flean op!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Je krijgt gewoon weer van Gaal en van Hanegem hoor. John de Mol huurt gewoon het bedrijf van Kees Jansma, WK Producties, voor het produceren van de wedstrijd. En wie zijn er in dienst bij WK Producties... inderdaad.
Plaats reactie