[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Het grote probleem met het publiek is dat ze al jarenlang gratis kaartjes aan alles en iedereen uitdelen en daarom er ook veel niet voetbalsupporters en kinderen op af komen. Zelfs als 12 jarige vond ik de wedstrijden van het NL elftal in het stadion niets aan, zou er nu helemaal niet dood gevonden willen worden.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Sterk bericht op kowet.nl:
Het regent, het regent, de Oranje-supporters worden nat

De hele Kuip had het kunnen zingen afgelopen vrijdag, want het regende. Nederland speelde vrijdag tegen Andorra en won met 3-0, maar daar heeft niemand het nog over. Het gesprek van de dag gaat over het drama van de Oranje-supporters. Het regende. Dat kon iedereen die televisie keek zien. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen heeft het nog gedetailleerder gezien. Hij vond het geen gezicht dat de supporters met regenkapjes op de tribune zaten. Ook moesten supporters te lang wachten op hun kroketten en de infrastructuur rondom de Kuip is kut. Als het aan van Oostveen ligt worden er geen interlands meer gespeeld in de Kuip. Voor hem is het over en uit. Hij knalde er nog een opvallend citaat uit. Lees goed mee!

„De infrastructuur rondom De Kuip is verschrikkelijk. In de vrijdagspits is het haast ondoenlijk om er te komen. Je moet als voetbalbond niet willen dat je supporters twee tot drie uur in de file staan”, aldus Van Oostveen. Nu breekt onze oranje klomp. ‘Als voetbalbond moet je niet willen dat je supporters in de file staan!’ Hij zegt het echt, die Bert. Wij staan verdomme elke twee weken weer in de file, omdat we naar de andere kant van het land moeten. En heeft ooit iemand zich weleens druk gemaakt om ons? Wij zijn de vaste bezoeker van wedstrijden van de eerste divisie. Supporters van MVV, Almere City, Top Oss enzo. Nooit maakt iemand zich druk om die vaste klanten. Nee, die krijgen te horen dat ze met de verplichte bus of autocombi ergens heen moeten reizen en dan ook nog eens in de file komen te staan.

Voor van Oostveen is het dus over en uit. Zijn Nederlands Elftal speelt niet meer in Rotterdam. Nee, Amsterdam wordt de speelplek van nu. Zogenaamd geen files meer. Dak dicht en niemand wordt nat. Fijn hoor. Daar heeft van Oostveen weinig bedenktijd voor nodig gehad. Misschien is het dan ook een keer een idee om clubs uit de eerste divisie een paar keer op zaterdag te spelen. Gewoon om te proberen. Als we dan toch aan veranderen zijn.

Maar dit zal allemaal wel aan dovemansoren gericht zijn. Blijkbaar telt alleen de supporter van het Nederlands Elftal. Nou, als je het daar van moet hebben… Zij mogen de schoenveters nog niet eens strikken van de clubsupporters. De clubsupporters die er elke week staan voor hun club. Het leek even iets beter te gaan met de gemiddelde Oranje-supporter, maar nu beginnen zij al te zeuren na een paar druppeltjes. Zij vullen blijkbaar zogenaamde tevredenheidonderzoeken in en die komen bij van Oostveen op het bureau te liggen. Bladzijdes vol geklaag dus over wachtrijen, files en regen die door de poncho’s lekt.

De volgende stap zal waarschijnlijk zijn dat wedstrijden alleen nog maar gespeeld worden met een temperatuur van boven de vijftien graden. Anders wordt het misschien wel te koud. En dat terwijl de clubsupporters vernikkelen bij een gevoelstemperatuur van min vijftien graden. Het commentaar van de KNVB was toen simpel: : Trek wat meer kleding aan. Ze hadden nu ook kunnen zeggen: Vergeet je regenkleding niet. Maar nee hoor. In de watten blijven leggen die Oranje-supporters, na hun geklaag. Verwende nesten zijn het. Zak maar in de stront met je Nederlands Elftal!
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Bert van Oostveen snapt er geen reedt van. Men kan ook gewoon openbaar vervoer naar het stadion goedkoper / gratis / toegankelijker maken rondom voetbalwedstrijden.

Dit, terwijl uit onderzoek bleek dat 46% van de Nederlandse voetbalsupporters interlands het liefst in De Kuip ziet. Behalve supporters van Heerenveen, Ajax, PSV en FC Twente wilden het liefst interlands in eigen stadion, maar deze zetten allen De Kuip op 2.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

SCH1920 schreef:Bert van Oostveen snapt er geen reedt van. Men kan ook gewoon openbaar vervoer naar het stadion goedkoper / gratis / toegankelijker maken rondom voetbalwedstrijden.
Maar dat is niks voor de bobo's.
Corruption is everywhere, fight it!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

SCH1920 schreef:Bert van Oostveen snapt er geen reedt van. Men kan ook gewoon openbaar vervoer naar het stadion goedkoper / gratis / toegankelijker maken rondom voetbalwedstrijden.
Reedt met DT vind ik wel een hele sterke overigens :wink: , maar hij heeft een punt. Ben een aantal maal naar de Kuip geweest voor een wedstrijd van Oranje maar het was een verschrikking om er te komen en er weg te komen. Eigenlijk een schande. We waren eerder van buiten Rotterdam naar Friesland dan van de Kuip naar buiten Rotterdam.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ga je naar een wedstrijd van Oranje om vervolgens vroeg thuis te zijn dan? Wat een onzin zeg. Dit is zeker alleen bij het Nederlands elftal, want tijdens een wedstrijd van Feyenoord hoor je er niemand over en ondervinden ook de eigen supporters amper overlast.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

De Kuip... oude hoop ijzer. Heb er niks mee.

Weet dat ik 1 van de weinige ben hoor.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Otsje P schreef:De Kuip... oude hoop ijzer. Heb er niks mee.
Weet dat ik 1 van de weinige ben hoor.
Ik heb er ook niet veel mee, al vind ik de Arena nog erger. Er moet gewoon één groot stadion komen ergens in Flevoland en daar worden alle thuisduels gespeeld
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Die hebben we ooit wel gehad. Mooi artikel daarover.

Zou toch wel mooi zijn, een nationaal voetbalstadion voor interlands, bekerfinales en andere grote internationale wedstrijden. Hoewel De Kuip ook een mooie traditie is op het gebied van de bekerfinale.

Vanavond Roemenië uit, lastige pot.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

12 uit 4 met 2 van de 3 potentieel lastige uitwedstrijden al achter de rug. Thuis moet je sowieso altijd van iedereen winnen, en Estland en Andorra uit hoeven we het niet eens over te hebben. Turkije uit in de laatste wedstrijd zou je dan zelfs mogen verliezen. Het mag nu eigenlijk al niet meer fout gaan.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries1983 schreef:12 uit 4 met 2 van de 3 potentieel lastige uitwedstrijden al achter de rug. Thuis moet je sowieso altijd van iedereen winnen, en Estland en Andorra uit hoeven we het niet eens over te hebben. Turkije uit in de laatste wedstrijd zou je dan zelfs mogen verliezen. Het mag nu eigenlijk al niet meer fout gaan.
Moet zeggen dat ik dit niet had verwacht met al die spelers uit de eredivisie die individueel toch stukken minder zijn dan jongens uit de topcompetities. We zijn idd al met 1 been geplaatst en als Van Gaal de groep zo gretig houdt en Sneijder en Robben zijn er ook bij dan mag het geen problemen geven.

Denk overigens wel dat dit team weinig te vertellen heeft tegen toplanden als Duitsland, Spanje, Brazilie. Ze zullen de komende 1 en 3/4 jaar nog flink moeten groeien om op WK iets te kunnen betekenen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef: Denk overigens wel dat dit team weinig te vertellen heeft tegen toplanden als Duitsland, Spanje, Brazilie. Ze zullen de komende 1 en 3/4 jaar nog flink moeten groeien om op WK iets te kunnen betekenen.
In principe heb je hier gelijk in hoor. Punt is wel, dat je met deze jongens nog een stukje extra werklust en strijd hebt. Iets wat met een team vol vedetten vaak een stuk minder makkelijk te vinden is.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Het duurt nog wel even voordat dat toernooi begint he, dus ze hebben nog wel even tijd om door te groeien. Wel is belangrijk dan ooit dat jongens als Snijder, Van Persie en Robben fit zijn/blijven ten tijde van het WK. WK 2014 zal denk ik net te vroeg komen om hoge ogen te kunnen gooien, maar in de richting van 2016 zie ik het wel weer positief tegemoet. Er komt ook nog het nodig talent aan wat er nu nog niet (vast) bijzit. Daarbij zie je ook dat bijvoorbeeld een Duitsland, wat door velen als een van de beste ploegen wordt gezien en die ook geweldig kan voetballen, ook ontzettend kwetsbaar is en tegen een matige Zweedse ploeg 4 goals in een half uur binnen krijgt. Dus of de verschillen nou zo gigantisch groot zijn en/of gaan worden als sommigen willen doen geloven...
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Superfries1983 schreef:Daarbij zie je ook dat bijvoorbeeld een Duitsland, wat door velen als een van de beste ploegen wordt gezien en die ook geweldig kan voetballen, ook ontzettend kwetsbaar is en tegen een matige Zweedse ploeg 4 goals in een half uur binnen krijgt. Dus of de verschillen nou zo gigantisch groot zijn en/of gaan worden als sommigen willen doen geloven...
Ik denk niet dat jij de wedstrijd dan gezien hebt, Duitsland bereikte het eerste uur zo'n hoog niveau, dat kan alleen Spanje evenaren. Daar werd zo goed gespeeld, dat is gewoon niet te verdedigen. Alleen na de rust hebben ze het helemaal laten lopen, en bij Zweden viel alles net goed, die hadden ook veel geluk met alles. Maar zoals Duitsland speelde, dat gaat Nederland niet halen.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik heb de wedstrijd inderdaad niet gezien, maar als je in een halfuur tijd 4 goals tegen krijgt dan kan je dat m.i. onmogelijk afdoen met pech, geluk of dat alles toevallig net goed viel bij de ander. Dat mag gewoon niet gebeuren, geen enkel team, en als je echt een fantastische ploeg bent dan overkomt je dat ook niet. Laten lopen kan ook gebeuren, maar zo ver laten komen geloof ik niet in. Verdedigend waren, en zijn ze nog steeds, duidelijk heel erg kwetsbaar en daarop zijn ze echt nog wel te pakken. Als je zo'n geweldig niveau haalt in het eerste uur, dan is dat leuk en aardig, maar als je vervolgens (blijkbaar) zo ver weg zakt dat je een 4-0 voorsprong weggeeft dan heb je daar niet zoveel meer aan. En of Nederland ooit op redelijke termijn dat niveau kan halen, nee zal wel niet, al is het bij Duitsland ook in relatief korte tijd daar naartoe gegroeid. Wie weet waar we over 4 of 5 jaar weer staan.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik had gisteravond spijt van mijn beslissing om pas ná Oranje over te schakelen naar Duitsland. Vanaf het eerste moment genoot ik direct van het Duitse aanvalsspel. Wat een fantastische ploeg! Natuurlijk mag je geen vier doelpunten incasseren in zo'n wedstrijd, maar dat beschouw ik als een incident en niet als een structurele zwakte. Dit kwam vooral voort uit concentratieverlies. Je maakt binnen vijf dagen gewoon tien doelpunten tegen recente EK-deelnemers (geen categorie San Marino en Andorra dus) en dat hadden er zelfs meer kunnen zijn. Dat is een sterke indicatie. Ik wil zelfs nog wel verder gaan: ik gun dit Duitsland wel een titel. Zulke generaties verdienen het niet om titelloos af te sluiten, zoals Oranje in de jaren zeventig.

Uiteraard gun ik Oranje dat ook, maar ik denk niet dat dit elftal in 2014 al goed genoeg is voor de eindzege. De ervaren spelers zijn dan waarschijnlijk de top al gepasseerd en de nieuwe generatie acht ik nog niet dusdanig goed dat ze in Brazilië wereldkampioen worden. Dit proces vergt gewoon wat meer tijd. Dat ze in dit stadium al vrij probleemloos door de WK-kwalificatiefase hobbelen beschouw ik al als een fantastische prestatie.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Superfries1983 schreef:En of Nederland ooit op redelijke termijn dat niveau kan halen, nee zal wel niet, al is het bij Duitsland ook in relatief korte tijd daar naartoe gegroeid. Wie weet waar we over 4 of 5 jaar weer staan.
Tuurlijk was het heel slecht om ze terug te laten komen. Maar alles viel gewoon goed, Ibra die een elleboog uitdeelt waardoor Mertesacker de bal tegen z'n hoofd aankrijgt en vervolgens Elm de 4-4 kan inschieten. Dat is wel geluk.

Maar ik denk dat de aanwas van nieuw talent ook niet geweldig is, kijk naar de jeugdteams van Nederland. In Mei dit jaar werd Nederland onder 17 Europees Kampioen. In de finale was Duitsland de beter ploeg, speelt goed positiespel en het ziet er allemaal prima uit. Nederland komt met geluk op 1-1 in de blessuretijd en wint vervolgens de strafschoppen. Dan is iedereen blij bij Nederland en gaat weer roepen dat er een geweldige jeugd aankomt. Maar het voetbal is gewoon niet goed, kijk naar Jong Oranje, plaatsen zich voor jeugd EK. Maar spelen slecht voetbal.

Duitsland is jaren terug een andere weg ingeslagen met het opleiden van jonge spelers, en zie wat de resultaten zijn. Geweldige spelers met een sublieme techniek. En er komt nog veel meer aan.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Zit wel wat in wat je zegt, maar prijzen win je niet met mooi of goed voetbal (daar weten we in Nederland zelfs alles van).
Terug op het A-elftal van Duitsland, tuurlijk zal het tegen hebben gezeten, gemakzucht etc. etc. maar 4 goals kom op zeg. En het zal echt niet iedere wedstrijd gaan gebeuren, maar verdedigend zijn ze lang niet zo goed als dat ze aanvallend zijn. Het verschil daartussen is erg groot. En ook verdedigen is een belangrijk onderdeel om prijzen te pakken. Niet dat onze verdediging beter is, maar dat terzijde. Stelling: (ja ja, gejat van VZ), Duitsland, Aanvallend: Wereldtop - Verdedigend: Middelmaat ?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Aanvallend wereldtop, en als Low de beste verdedigers opstelt, verdedigend ook. Ik ben absoluut geen fan van Mertesacker en Badstuber in het centrum, zijn niet echt verdedigers met uitstraling. Beste centrum is denk ik, Boateng en Hummels, combinatie van snelheid, kracht en gewoon kwaliteit. Kan je rechts Lahm opstellen en links Badstuber.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Zo, en nu een half jaartje terug in jullie hok, Louis en co, het is weer tijd voor echt voetbal!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik heb helaas alleen de laatste 10 minuten van Duitsland - Zweden gezien. Ik zapte naar de Belgen na het Nederlands elftal. Dat was ook geen straf trouwens. De Belgen spelen dwingend en swingend. Het duurde veel te lang voor de eerste goal viel, en dat is ook meteen de zwakte van de Belgen. Ze maken het niet af. Kompany was weer geweldig trouwens en wist er als een echte spits 1 binnen te kegelen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Dat Belgie heeft een verdomd goed elftal. Ik gun hen de eindronde in Brazilie wel.
SCH
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Surhuisterveen schreef:Dat Belgie heeft een verdomd goed elftal. Ik gun hen de eindronde in Brazilie wel.
Echt wel! En veel spelers zijn nog jong ook. Z'n Fellaini is nog maar 24! En er komen vast nog wel meer goede spelers aan. Mooi man.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

EK 2020 wordt in verschillende landen gespeeld

LAUSANNE - Het Europees kampioenschap voetbal van 2020 wordt gespeeld in verschillende grote steden in Europa.


Dat heeft de Europese voetbalbond UEFA donderdag bekendgemaakt. De voetbalbond bestaat in 2020 zestig jaar. In 2016 is het EK in Frankrijk. Bij dat toernooi doen voor het eerst 24 landen mee.

Om hoeveel en welke steden het gaat, weet de UEFA nog niet. Volgens secretaris-generaal Gianni Infantino wordt pas in de lente van 2014 duidelijk wat de speelsteden zullen zijn.

Alleen Turkije sprak zich uit tegen de opzet. Dat land had zelf een oogje op de organisatie van het EK van 2020.

Infantino benadrukte op de persconferentie in Lausanne dat de nieuwe opzet alleen geldt voor het EK van 2020, vanwege de zestigjarige verjaardag van de bond.

Omdat het eerste EK in 1960 was en het toernooi om de vier jaar wordt gehouden, kon zoiets niet bij het vijftigjarig bestaan van de bond, aldus Infantino.

Het plan werd na het EK van dit jaar gelanceerd door UEFA-voorzitter Michel Platini.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Nieuwe uitshirt Nederlands Elftal:
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem schitterend.
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Inderdaad. Prachtig!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Eén woord voor: gedrocht.
Onvoorstelbaar dat de KNVB elk jaar weer een belachelijk uitshirt weet te produceren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Smaken verschillen natuurlijk, maar wat is hier precies een gedrocht aan? Vrij sober shirt zonder poespas, zoals een voetbalshirt moet zijn. Verder in de kleuren van onze vlag. Ik zie niet wat hier nou zo lelijk aan kan zijn.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

V-R-E-S-E-L-I-J-K! Ons nieuwe uitshirt ziet er nog beter uit, en dat zegt voldoende..
SCH
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Surhuisterveen schreef:V-R-E-S-E-L-I-J-K! Ons nieuwe uitshirt ziet er nog beter uit, en dat zegt voldoende..
Haha, goeie grap.

Vind het inderdaad ook een mooi shirt. Gedurfd maar ook lekker neutraal in de nationale kleuren. Ja, dat kan mij wel bekoren.
Plaats reactie