[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
MJP
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-08-2003 13:30

Bericht door MJP »

Jongens, jongens, jongens. Wat een hoop negativiteit over Dick Advocaat.

Het was een goede wissel om Robben eruit te halen. Die jongen heeft 2,5 maand niet gespeeld. Als hij was blijven staan had dit ook kunnen gebeuren.

Kijk eens naar de tegengoals die vielen. Hier hoor ik NIEMAND over !

Cocu verdedigt door het midden uit (mag al sinds de F niet meer !) en de aansluittreffer komt zeer snel na de 2-0.
Van Bronckhorst wil vlak voor tijd door twee man heen, verliest natuurlijk de bal en de winnende treffer volgt.

Ja het is altijd makkelijk om de trainer de schuld te geven. Heeft Foppe het altijd zo goed gedaan? Nooit een prijs kunnen winnen met SC Heerenveen maar krijgt wel een fantastisch afscheid.

"We" moeten niet denken dat we altijd zo maar even winnen. Tuurlijk was het mooi geweest als het gisteren een overwinning / gelijkspel was geworden. Maar ja er kan er maar 1 winnen en Tsjechië is al jaren een goed voetballand waar de spelers met hun hart spelen en niet met de bankrekening.

Echter: "we" leven nog. Woensdag valt pas de beslissing en anders gewoon lekker terug naar huis.

Volgende maand is iedereen het alweer vergeten en in september zal de A'dam Arena weer uitverkocht zijn.

Groeten vanuit Portugoaaaaaaaaaaaaal
remko
Nieuw talent
Berichten: 143
Lid geworden op: 03-12-2002 16:51

Bericht door remko »

Ik ben het ook wel MJP eens.
Na de tsjechische wissel Smicer voor Grygera, kwam je een mannetje tekort op het middenveld. Het werd er wel een mooie open wedstrijd van.
Als je dan 30 minutn voor tijd met 2-1 voor staat en een gelijkspel ook nog een prima resultaat is, dan moet je achterin geen 1 op1 spelen.
Dus een middenvelder voor een aanvaller is een goede wissel.
Alleen is het doodzonde dat hij Robben er af haalt, want die speelde ijzersterk.
Maar als je uit 1 vd 3 spitsen moest kiezen en je weet dat robben er hoe dan ook voor tijd van af moet omdat hij het geen 90 minuten lang vol gaat houden, dan is er wat voor te zeggen om hem er af te halen.
Stinger_
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-12-2002 12:31
Locatie: Drachten

Bericht door Stinger_ »

remko schreef:Ik ben het ook wel MJP eens.
Na de tsjechische wissel Smicer voor Grygera, kwam je een mannetje tekort op het middenveld.
<knip>
Maar als je uit 1 vd 3 spitsen moest kiezen en je weet dat robben er hoe dan ook voor tijd van af moet omdat hij het geen 90 minuten lang vol gaat houden, dan is er wat voor te zeggen om hem er af te halen.
Leuk bedacht, maar Poborsky, en aanvallende middenvelder (en betrokken bij een goal) stond op de rechts back tegen Robben.
Je haalt Robben eruit, Poborksy had geen directe tegenstander meer en kon doorschuiven, wat hij ook deed.
Resultaat; wederom een man extra op het middenveld, wat Advocaat juist wou opheffen.
Dit is gewoon een tactische blunder eerste klas!

Als je 1 v/d 3 spitsen moet offeren, dan wordt dat degene met het minste rendement, oftwel van der meyde.
Op het moment dat Robben er ECHT doorheen zit kun je 'm alsnog wissellen !
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Je kan geen radio of tv aanzetten of het gaat wel over de verloren wedstrijd van gisteravond. Zowel het radio-1 journaal als het nieuws van radio 538 openden met het onderstaande bericht:
Applaus voor spelers, fluitconcert voor Advocaat 20-06-2004

Het Oranjepubliek in Portugal maakt de spelers na de 2-3 nederlaag tegen Tsjechië weinig verwijten, maar de bondscoach des te meer. Toen de selectie zondagmiddag het veld betrad voor de uitlooptraining kregen de spelers en vooral Arjen Robben luid applaus. Advocaat betrad het veld als laatste en werd getrakteerd op boegeroep en een fluitconcert.

Er waren langs het trainingsveld echter ook nog optimistische Oranjesupporters aanwezig. Tussen het boegeroep door riep een enkeling ferm: "Dickie het kan nog!"
Bron: http://www.nieuws.nl


Cocu ziet het volgens nieuws.nl niet meer zitten. En ik eigenlijk ook niet. Tsjechië gaat met B-elftal beginnen, daar wint Duitsland echt wel van.
Phillip Cocu rekent niet meer op de kwartfinales van Euro 2004. "Het toernooi is voorbij. De Tsjechen zetten in die laatste wedstrijd natuurlijk een B-team neer, dat zouden wij misschien ook doen.", aldus de aanvoerder van Oranje zaterdagavond. Bondscoach Karel Brückner van Tsjechië liet reeds weten spelers rust te geven tegen Duitsland.

Ajacied Tomás Galásek, die de hele wedstrijd tegen Oranje meespeelde, liet zich al ontvallen dat de Tsjechische sterspeler Pavel Nedved direct na de 3-2 zege op Oranje in de kleedkamer om rust had gevraagd voor de laatste groepswedstrijd.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Van het Hattrick-forum (MosesOverdosis):
Dick: Shit Willem 2-1.
Willem: Rustig Dick, niks aan de hand. We zijn goed bezig.
Dick: Ja maar 2-1....zullen we wisselen?
Willem: Wisselen? Waarom en wie dan?
Dick: Eh ja eh...waarom, waarom...Iedereen moet toch spelen. We zijn met zijn 23en. Allemaal een keer aan de beurt.
Willem: Ik zou het niet doen, hoor. Wie moeten er uit dan?
Dick: Hmm... 's effe kijken....Van der Sar!!
Willem: Dat is de keepert! Die gozert is hartstikke goed bezig!
Dick: Oké, oké...die dan niet. Ehmmm...Van Nistelrooy ook maar niet, hè? Want anders wordt 'ie misschien weer zo boos.
Willem: Dick, ik zou niet wisse.....
Dick: Robben!! Robben!! We halen Robben eruit. Die is moe! Kijk, kijk hij moet zuchten....hij is moe!!
Willem: Hij ademt gewoon, Dick! Laat hem nu staan want die Tsjekken zijn bang voor hem!
Dick: Welnee, mensen zijn bang voor Jaap Stam. Niet voor Robben, gekkie!! Ben jij niet bang voor Jaap, Willem? Ik wel een beetje hoor.
Willem: Haal dan Van der Meyde eruit als je zonodig moet wisselen.
Dick: Andy? Neeee, die is al drie of vier keer alleen voor de keeper verschenen.
Willem: En heeft even zoveel keer gemist terwijl uit Robbens zijn passes al gescoo......
Dick: Maar Andy is goed bezig op de training, Willem.
Willem: En wie gaat erin dan? Overmars? Sneyder?
Dick: Ben je gek, Willem?? Nee natuurlijk niet. Ik dacht aan Bosvelt.
Willem: Bosvelt????
Dick: Ja Bosvelt. En dan gaan we het systeem weer lekker door de war gooien en Paul werkt altijd hard en dan gaan we onze voorsprong verdedigen en geven we het iniatief aan de Tsjechen en zien we wel wat er gebeurt.
Willem: Ik heb nog nooit zoveel onzin in een zin gehoord, Dick
Dick: Joh niks aan de hand. Lui als Rosicky, Nedved, Smicer, Galasek, Baros weten toch niet wat ze met die bal moeten doen.
Willem: Ik ben bang dat je vandaag of morgen zelf van je balkon wordt afgeflikkerd als je dit doorzet Dick. Daar helpt geen potje pindakaas tegen.
Dick: Ach, zwartkijkertje van me. Nee hoor Arjen eruit en Paul erin hup,hup,hup. Die Robben is nog zo jong. Zijn tijd komt nog wel.
Willem: Dick, zou je er alsjeblieft nog even over na willen de.....
Dick: Nee, nee mijn besluit staat vast. Bert wat vind jij ervan?
Bert: Eh, wat, Dick? Eh ja nee, natuurlijk wil ik met je mee als assistent. Koffie voor je halen? Je vrouw even bellen? Wie is de tegenstander van vanavond, Dick? Die witte shirts?
Dick: Willem?
Willem: Ja Dick?
Dick: Bedankt voor je advies.
Afbeelding
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik begrijp niet dat mensen het eens zijn met de wissel van Robben, die jongen was de beste op het veld. Hij is snel, listig en heeft een voorzet in huis daar zeg je u tegen. Bosveld mocht met de gratie gods mee omdat er niks beters beschikbaar was en had volgens mij niet op minuten gerekend, seedorf had nedved in zijn broekzak. Toch ziet advocaat de kans om 4-4-2 te gaan spelen (en zeg nou zelf zo'n kans mag je toch niet laten liggen) dus Bosveld tegen Robben.

Vervolgens krijgt Nedved een Bosveld als mandekker, helaas kan Bosveld het niet helemaal bijbenen tegen Nedved wat resulteerd in een Nedved die moet worden gestopt door Heitinga. Heitinga eruit met rood (onterecht) en het Nederlands legioen een illusie minder.

conclusie:
Bosveld komt erin op een moment waarop we met 2-1 voor staan, vanaf het moment dat hij op Nedved speelt krijgt deze al de ruimte om zich tot man van de wedstrijd te ontpoppen. Resultaat Heitinga die door diezelfde Nedved een rode kaart aangenaait krijgt en een Nederlands elftal wat van haar aanvallende kracht is beroofd door Robben te wisselen.

Als je dat jou definitie is van een goede wissel dan heb je totaal gelijk en was dit een goede wissel
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Ik denk niet dat je de schuld kan afschuiven op 'de scheids' of 'de wissel'. Feit is gewoon dat Oranje een riante voorsprong had en die heeft weggegeven. Dat kan nooit de fout zijn van 1 wissel: zelfs nadat Robben er uit was, heeft Oranje nog zeker 4 of 5 goede kansen gekregen. En daarvoor ook al.

Bovendien spreken de statistieken in het voordeel van de Tsjechen:

Totale schoten: Nederland 14, Tsjechië 22 (!!!)
Schoten op doel: Nederland 10 Tsjechië 11
Buitenspel: Nederland 6, Tsjechië 2
Overtredingen: Nederland 23, Tsjechië 18

En natuurlijk moet ook niet vergeten worden dat Tsjechië al een hele tijd heel goed voetbal laat zien... en dat dit van Oranje voor het eerst in zeer lange tijd pas weer een goede wedstrijd was. En dan kun je niet verwachten dat je meteen maar weer wint.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Het is toch frappant dat na de wissel van Robben het binnen 5 minuten kansen voor de Tsjechen regende en Nederland de controle over het veld TOTAAL kwijt was en zelfs op de counter begon te voetballen. Uiteindelijk hebben de Tsjechen idd 22 keer geschoten waarvan 11 op goal, wij hebben er 10 op goal geplaatst.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Die schoten van de Tsjechen waren inderdaad pas NA de wissel van Robben.
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Afbeelding
friese frankie
Nieuw talent
Berichten: 119
Lid geworden op: 30-04-2004 16:14
Locatie: oldemarkt

Bericht door friese frankie »

grappig plaatje maar hoe haalt die gek het in zijn hoofd echt die vent moeten ze der meteen wegschoppen deze wissel doet me denken aan die kwalificatie wedstrijd voor het wk 2002 toen we met 2-0 voorstonden tegen portugal
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Kom op zeg. Je staat met 11 man in het veld, het kan niet zo zijn dat je afhankelijk bent van 1 speler, notabene eentje die net geblesseerd is geweest en nog zeer weinig internationale ervaring heeft. En we hebben het wel over een EK, waar niet zomaar de eerste de beste teams aan meedoen. Dan kan het inderdaad gebeuren dat je heel goed speelt en toch verliest. Omdat de tegenstander nou eenmaal beter was.

Ik snap heel goed dat mensen zo gefrustreerd, teleurgesteld, kwaad en verdrietig zijn dat ze een zondebok zoeken voor dit verlies, en dan is het inderdaad erg makkelijk om de wissel van Robben aan te wijzen. Maar ik denk dat dat iets te simpel gedacht is. Het is namelijk erg logisch om, als je ziet dat je onder druk komt te staan, een aanvaller te vervanger door een middenvelder/verdediger. Vergeet niet dat Tsjecië juist via het middenveld sterk begon te worden, ook toen Robben er nog in stond! Dan blijft nog de vraag of niet beter Van der Meijde gewisseld had kunnen worden in plaats van Robben, maar ik denk dat bij de wissel van Robben ook heeft meegespeeld dat hij langdurig geblesseerd geweest is en Advocaat hem niet wilde forceren (denk aan wat er de eerste wedstrijd na zijn vorige blessure bij PSV gebeurde!). Advocaat kon het risico natuurlijk nemen dat hij eerst Van der Meijde wisselde, maar misschien had Robben de 90 min. niet vol kunnen maken en had hij alsnog gewisseld moeten worden. En dan was je hele aanvalslinie weg.

Achteraf lijkt het misschien alsof de wedstrijd verloren ging dankzij die wissel, maar zelfs na die wissel heeft Oranje nog genog kansen gekregen (en gemist!). Dus als je iemand verwijten wil maken, doe dat dan vooral aan de spelers en niet alleen aan de bondcoach. Natuurlijk is Advocaat medeverantwoordelijk, maar er staan 11 mannen in het veld die ook schuld hebben. En dan nog... Tsjechië was misschien wel gewoon een maatje te groot. Dat is in principe ook niks om je voor te schamen.
Stinger_
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-12-2002 12:31
Locatie: Drachten

Bericht door Stinger_ »

Wederom een leuk verhaal.
Natuurlijk staan er nog 11 man in het veld die het moeten opknappen.
Natuurlijk mag je een 2 - 0 voorsprong nooit uit handen geven.
Maar die wissel was tactisch gezien ronduit idioot!

Bosvelt kwam erin om hun mannetje meer op te heffen, maar juist door Robben te wissellen bleef Tsjechië een mannetje meer houden!
Wie stond voornamelijk op hun rechtsback tegenover Robben?
Juist, Poborsky.. een aanvallende middenvelder!
Op dat moment had hij geen directe tegenstander meer en kon weer doorschuiven.
En wie gaf de bal aan Smicer bij de 3 goal? Juist, Poborsky.

En voor wie de wissel alsnog gerechtvaardigt vinden, waarom in vredesnaam bosvelt?
Je zet een brok oud ijzer die nauwelijks aan spelen toekomt bij een engelse middenmoter niet op het loopwonder Nedved!
Waarom die belachelijke 2de geel voor Heitinga, omdat Bosvelt nergens te bekennen was.
Hoeveel voorzetten / acties heeft Nedved kunnen geven / maken? Zat ! Waar was Bosvelt?
Kortom, ook al was de wissel gerechtvaardigt, de keus van Bosvelt absoluut niet!
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Dat Dickie D. zo'n tactische blunder maakt, daar kan ik me nog iets van voorstellen. Echter, Willem van H en ene Jan W zitten toch ook op de bank. Ik kan me niet voorstellen dat ze allerdrie die fantastische heldere ingeving hadden.

En natuurlijk lag het niet enkel aan die wissel, maar was dit één van de oorzaken, maar deze oorzaak had wel HEEL GOED voorkomen kunnen worden :crying: .

Als we woensdag uitgeschakeld worden dan denk ik dat de spelers het vertrouwen in DD opzeggen.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

ALBUFEIRA - Bondscoach Dick Advocaat verschijnt maandagmiddag niet op de reguliere persconferentie van het Nederlands elftal.

Hij vindt dat de afgelopen dagen al genoeg gezegd en geschreven is over de verloren EK-wedstrijd tegen Tsjechië en laat de voorbeschouwing van het duel met Letland (woensdag) over aan zijn assistent Willem van Hanegem.

Bron: NU.nl

...een verschuiving van de macht???
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Van de belgische teletekst..........
De match tussen Tsjechie en Nederland
verveelde geen minuut. De statistieken
tonen aan waarom. In 90 minuten werd
maar liefst 36 keer op doel geschoten.
10 van de 14 Nederlandse pogingen
belandden tussen de palen. Tsjechie
schoot 11 binnen het kader, maar had
daarvoor wel 22 kansen nodig. Het laag-
terecord staat op 20 schoten op doel


Dus zo slecht hebben we het niet gedaan...........
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

DUITSLAND ZAL GEEN CADEAUS KRIJGEN
_______________________________________
Nederland mag hopen: de Tsjechische
spelers hebben beloofd hun vel duur te
verkopen tegen Duitsland. "We zullen
ons voor 100% geven", zei Milan Baros.

Of Baros in de basis staat, is wel nog
niet bekend. Coach Karel Bruckner wil
enkele belangrijke spelers rust gunnen.
Vladimir Smicer start mogelijk wel en
heeft er zin in: "Duitsland is ons
buurland. We willen absoluut winnen."

Doelman Cech vindt dat Tsjechie nog een
rekening te vereffenen heeft van het EK
in 1996, toen Duitsland Tsjechie klopte
in de finale. "Het zou goed zijn om hen
nu eens met een kater op te zadelen."


Deze komt daar ook vanaf.........
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Tsjechië belooft Oranje hulp
door Valentijn Driessen
AMSTERDAM - ,,Wij zullen er alles aan doen om jullie de kwartfinale in te helpen." Het was de tekst die Ajacied Wesley Sneijder op z'n mobiele telefoon ontving. De volledig door bondscoach Dick Advocaat genegeerde middenvelder kreeg de sms van z'n clubgenoot Tomas Galasek.



De Tsjech weet dat Oranje zelfs bij een zege tegen Letland afhankelijk blijft van het resultaat bij Tsjechië-Duitsland. Puntverlies van de Duitsers en een zege van Nederland betekent dat Oranje zich schaart bij laatste acht van Europa.
Lang leve het censuur
Stinger_
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-12-2002 12:31
Locatie: Drachten

Bericht door Stinger_ »

the rockII schreef:Dat Dickie D. zo'n tactische blunder maakt, daar kan ik me nog iets van voorstellen. Echter, Willem van H en ene Jan W zitten toch ook op de bank. Ik kan me niet voorstellen dat ze allerdrie die fantastische heldere ingeving hadden.
Van vi.nl
Als het aan Willem van Hanegem had gelegen, dan had niet Arjen Robben tegen de Tsjechen het veld moeten ruimen, maar Andy van der Meyde. Dat vertelde de assistent van Dick Advocaat maandag op de persconferentie van Oranje, waarop hij de plaats innam van Dick Advocaat.
De Kromme moest toegeven dat hij een andere mening was toegedaan dan Dick Advocaat, die zaterdagavond tegen Tsjechië Arjen Robben naar de kant haalde.

Van Hanegem vond dat overigens de normaalste zaak van de wereld. 'Het zou toch gek zijn als wij met z'n vieren altijd dezelfde mening waren toegedaan?' De assistent gaf voorts toe dat hij voor een andere optie zou hebben gekozen. 'Ook Clarence Seedorf wat meer naar rechts, Andy van der Meyde eruit en een extra middenvelder erbij was nog een optie. Maar Advocaat koos voor Robben.

Aan het slot van de persconferentie werd Van Hanegem ook nog gevraagd wat hij zou doen als Advocaat straks in een vergelijkbare situatie opnieuw Arjen Robben naar de kant zou willen halen. 'Dan sla ik 'm neer', antwoordde Van Hanegem droog.'
Gurbe
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 03-12-2002 16:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

Wat vinden jullie van de eerste voor-selectie? Bij de meeste namen kan snap ik dat ze die jongens een kans willen geven om zich in het elftal te spelen, maar de keuze voor Romeo Castelen kan ik niet echt begrijpen. Die jongen heeft de afgelopen jaren niet in de belangstelling gestaan voor het nederlands elftal (en terecht denk ik) en omdat hij nu een paar ballen op de training bij Feyenoord heeft geraakt mag hij ook meedoen.

Opvallendste namen zijn, naast die van Romeo Castelen (Feyenoord), Jan Kromkamp (AZ), Dirk Kuijt, Pascal Bosschaart (Feyenoord), Denny Landzaat (AZ), Maarten Stekelenburg, Nigel de Jong (Ajax), Mark van Bommel (PSV), Robin van Persie (Arsenal) en Kevin Hofland (VfL Wolfsburg).

goede keuze vind ik: kuyt, bosschaart, stekelenburg, de jong en van Bommel
twijfel: kromkamp, landzaat, van persie en hofland
slechte keuze: castelen
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

gurbe schreef: goede keuze vind ik: kuyt, bosschaart, stekelenburg, de jong en van Bommel
twijfel: kromkamp, landzaat, van persie en hofland
slechte keuze: castelen
Nou daar ben ik het dus echt niet mee eens
Slechtste keuze is met stip dirk kuyt, wie kiest er nou in godsnaam dirk kuyt als je nog bijvoorbeeld hassalbaink hebt
Castelen lijkt me geen slechte keus, van persie is een van de grootste talenten van nederland, goede keus dus
Bosschaart moet ik nog maar zien... lijkt me meer een twijfelgeval
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

De selectie van Bosschaart vind ik onbegrijpelijk. Die komt tekort, zelfs voor Feyenoord m.i. Kuyt vind ik wel leuke speler, maar komt nog tekort, denk ik. Kromkamp en Landzaat, dat zijn wel leuke spelers, maar niet voor Oranje. Castelen kan wel wat worden. Als Van Persie niet veel speelt bij Arsenal (wat ik verwacht), dan heb je daar de eerst komende tijd voor Oranje ook niks aan. Hofland vind ik 'n begrijpelijke keuze. Hopelijk is Van der Meyde niet geselecteerd, das pure veldvulling :lol:
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Tsja, vreemde selectie, maar hij is wel direct van het gegis van de media af en het voordragen van spelers. Hij test ze in een onbeduidende interland, ze vallen dan tegen en dan hoeft van Basten vervolgens de roep om spelers als Bosschaart en Van Persie niet meer aan te horen. Het oproepen van Bosschaar, Castelen en Kromkamp vind ik nog het vreemdste, maar ook Kuijt en Landzaat en Hofland zijn niet echt spelers met een toegevoegde waarde voor Oranje. Ik hoop dat van Basten zijn uiterste best gaat doen om Stam er weer bij te krijgen want dat is momenteel de enige topverdediger die Nederland heeft, de rest is overschat, of zo ver nog niet. Nee, wat zou de basis nou moeten zijn?

Sar

??(Bakatti dan maar) Heitinga, Bouma, Bronckhorst (van deze achterhoede word ik niet vrolijk)

Vd Vaart V Bommel Davids

?? Nistelrooij Robben

Alleen het middenveld kan je met Sneijder en Cocu nog goed aanvullen, Makaay heb je nog voor in de spits en Kluivert ook, maar de overige posities zijn dun bezet, of gewonweg te weinig kwaliteiten. Nee, kwalificeren wordt nog een hele kluif!
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Grappig Knipecity, eerst vraag je je af waarom Castelen en Kromkamp geselecteerd worden, en vervolgens laat je precies die posities open in je opstelling. Daarom heeft van Basten ze dus geselecteerd! Om eens wat nieuwe namen op de zwak bezette posities te proberen.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Ik vind het allemaal heel logisch. het is tenslotte een oefenwedstrijd en de tijd van Dick is voorbij.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

De bedoeling is dus met 3 spitsen te voetballen,
Nou van persie/robben op links dat kan maar op rechts ....
dan kom ook ik op castelen uit ik weet geen ander zo 1 2 3.
Natuurlijk is het slecht dat het zo is die jongen is niet goed genoeg maar nu krijgt hij wel de kans om aan te klampen bij de rest en wie weet wat er van komt.
Krompkamp is een goede optie voor rechtsback maar dan had ook onze rechts back een uitnodeging mogen krijgen.
The Ghost
Nieuw talent
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-12-2002 17:34
Locatie: Tzummarum

Bericht door The Ghost »

Ik ben het volledig met Swollenaer eens. Onbegrijpelijk dat die Bosschaart is geselecteerd.
Bij Utrecht viel ie nooit eens op.
Ook onbegrijpelijk dus dat Feyenoord hem heeft aangetrokken.

Maar ja, Feyenoord doet dat soort dingen wel vaker.

Nigel de Jong had ik wel verwacht. of het terecht is is een 2e, maar door middel van die Ajax kliek was het te verwachten.
Net zoals Maarten Stekelenburg.
Lopen wel betere keepers rond. Gentenaar b.voorbeeld. Maar zolang die niet in het buitenland speelt of bij een zgn top 3 club, zal ie nooit geselecteerd worden.

Hofland is een beest en dat soort spelers ben je nodig. D.M.V. blesures kwam ie afgelopen seizoenen weinig aan spelen toe, maar als ie weer een goed wedstrijdritme heeft is hij een absolute must voor Oranje
You can't see the Ghost, but he is always there.
Gurbe
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 03-12-2002 16:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

Nu weer 2 nieuwe namen. Collins John en Dave v/d Bergh.

Ik kan die van Collins John enigszins begrijpen omdat hij ook rechtsbuiten zou kunnen spelen, en we daar niet zoveel van hebben. V/d Bergh zal wel geselecteerd zijn omdat Robben geblesseerd is....

De complete Oranje-selectie voor de oefeninterland met Zweden

Edwin van der Sar Fulham (Eng)
Maarten Stekelenburg Ajax
Wilfred Bouma PSV
Giovanni van Bronckhorst Barcelona (Spa)
John Heitinga Ajax
Kevin Hofland VfL Wolfsburg (Dui)
Nigel de Jong Ajax
Jan Kromkamp AZ
Mark van Bommel PSV
Edgar Davids Internazionale (Ita)
Denny Landzaat AZ
Wesley Sneijder Ajax
Rafael van der Vaart Ajax
Dave van den Bergh FC Utrecht
Romeo Castelen Feyenoord
Pierre van Hooijdonk Fenerbahçe (Tur)
Collins John Fulham (Eng)
Roy Makaay Bayern München (Dui)
Robin van Persie Arsenal (Eng

Kuijt en Bosschaart zijn voorlopig afgevallen....
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Van den Bergh in Oranje.... Onbegrijpelijke selectie, net als die van John. Die heeft weinig gespeeld bij Fulham. Waarom is Yildirim dan niet geselecteerd? :D Omdat hij nog geen Eredivisie-ervaring heeft wrsl. Toch nu al de beste rechtsbuiten van Nederland m.i. Wel goed dat er spelers van kleine clubs worden geselecteerd, iedereen maakt dus kans, maar toch heb ik vraagtekens bij enkele geselecteerde spelers.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Plaats reactie