[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Finuh » 12-10-2003 14:04

Heb het niet gezien, was weer waardelooze partij heb ik gehoord!
Turkije-Engeland was leuke wedstrijd om te zien, denk dat de kijkcijfers bij die wedstrijd dan ook stukken hoger lagen!
Avatar gebruiker
Finuh
Selectiespeler
 
Berichten: 335
Geregistreerd op: 17-12-2002 18:51
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor McYosi » 12-10-2003 18:49

"5-0 gewonnen!
Weer als vanouds"

Tsss, een kinderhand is snel gevuld. Je moet je de piemel uit de broek schamen dat je meer dan 40 minuten nodig hebt om voetbaldwerg Moldavië op achterstand te zetten.
Was het zo goed? Ik vond van niet, heb geen moment het idee gehad dat het lek boven is. Als ze een sterke tegenstander loten (Spanje, Rusland) dan wordt het weer een non-orange summer.
McYosi
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:33
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Roelos » 12-10-2003 21:18

Finuh schreef:Was weer waardelooze partij heb ik gehoord!


Ik heb ook een hekel aan Oranje en aan al die 'vedettes' die al veel te lang in de ploeg spelen maar nu wil ik het toch wel een beetje voor het Nederlands Elftal opnemen. Ze konden het deze wedstrjid namelijk nooit goed doen. Hadden ze verloren of gelijkgespeeld dan was de kritiek niet meer te overzien. Zouden ze met 1 of 2-0 gewonnen hebben zou het natuurlijk ook niet goed zijn tegen zo'n voetbaldwerg.
Winnen ze zoals nu met grote cijfers (5-0) is het wéér niet goed omdat het zo lang duurde en omdat ze niet goed speelden. :?

Mijn vraag aan al die mensen die deze (en ik zeg duidelijk deze!) wedstrijd niet goed vonden: wanneer was je wel tevreden geweest? 10-0 , misschien?
Avatar gebruiker
Roelos
Selectiespeler
 
Berichten: 179
Geregistreerd op: 10-03-2003 19:20
Woonplaats: Het Zonnige Zuiden

Berichtdoor The North » 12-10-2003 21:27

McYosi schreef:"5-0 gewonnen!
Weer als vanouds"

Tsss, een kinderhand is snel gevuld. Je moet je de piemel uit de broek schamen dat je meer dan 40 minuten nodig hebt om voetbaldwerg Moldavië op achterstand te zetten.
Was het zo goed? Ik vond van niet, heb geen moment het idee gehad dat het lek boven is. Als ze een sterke tegenstander loten (Spanje, Rusland) dan wordt het weer een non-orange summer.


Moldavië word ook telkens sterker! kijk maar eens naar tsjechië!! wat was dat vroeger nou?
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Playoffs: Schotland - Nederland

Berichtdoor Jeroen » 13-10-2003 11:40

Makkie lijkt me! :D

Letland - Turkije

Schotland - Nederland

Kroatië - Slovenië

Rusland - Wales

Spanje - Noorwegen

Jammer voor Wales, die zie ik graag eens op een groot toernooi, nu gaan ze het erg moeilijk krijgen. Spanje - Noorwegen wordt volgens mij erg saai, Turkije gaat zich wel plaatsen, en Kroatie zou het ook moeten kunnen redden...
Laatst bijgewerkt door Jeroen op 13-10-2003 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Super Radomski » 13-10-2003 11:43

Ik was eerst! :D
Maar idd moet kunnen
Ik zeg pas iets, als ik iets te zeggen heb!!!
Avatar gebruiker
Super Radomski
Bankzitter
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:48

Berichtdoor Jeroen » 13-10-2003 11:48

Super Radomski schreef:Ik was eerst! :D
Maar idd moet kunnen


Je was een paar seconden eerder idd... :D

Laat de masters maar weer beslissen welke openblijft ;)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Cross79 » 13-10-2003 11:52

Leuke Wedstrijden maar erg jammer dat we tegen Schotland moeten, heb een zwak voor dat team al jaren, en had ze graag op het eindtoernooi gezien, maar dat zou nu betekenen dat Oranje eruit ligt.
Trouwens onderschatting is de grootste tegenstander.
Dus Jeroen? om te spreken over een makkie?????
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor KingBee » 13-10-2003 12:25

kansloos
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Robert » 13-10-2003 12:25

Een makkie zeker niet, maar het is in mijn ogen wel de minst moeilijke en bovendien leuke tegenstander. Het Schotse voetbal is meestal vrij opportunistisch, wat betekend dat er voor Oranje wel de nodige ruimte voorin zal ontstaan. Zoals in S.S. ook al werd vermeld ontbreekt bij de Schotten een echte vedette.

Ik denk verder dat Turkije, Kroatië, Rusland (maar liever Wales) en Spanje zich kwalificeren.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Riepko » 13-10-2003 12:34

Misschien geen "makkie", maar zeker een goede loting. Deze klus gaat Oranje zonder moeite klaren, kan niet missen.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Riepko
Nieuw talent
 
Berichten: 105
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:11
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor SCH Supporter » 13-10-2003 12:49

Moet lukken,hoewel we tegen Ierland gezien hebben hoe het ook kan:

1-0 verlies uit (goal MacAteer,met een man meer)
2-2 thuis (goals Robbie Keane 2,Van Brockhorst en ''ons Talan")
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
SCH Supporter
Selectiespeler
 
Berichten: 286
Geregistreerd op: 19-09-2003 16:02
Woonplaats: Zwaagwesteinde

Berichtdoor Heert-Jan » 13-10-2003 12:59

Leuke loting, de UEFA kan tevreden zijn...... Ik hoorde of las dit zonet nog ergens: Als er een lotingsysteem is met geplaatste teams mag iemand anders loten als dit er niet is, doet de grote baas het zelf... Of dit echt zo is weet ik niet en of het warme en koude ballen verhaal waar is weet ik ook niet, maar dat er niet 1 wedstrijd met zgn 'sterke' landen is vind ik wel erg opvallend.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Jeroen » 13-10-2003 14:18

Mja, de vraag is wat zijn toplanden. Van deze 10 zijn eigenlijk alleen Nederland, Spanje en Turkije toplanden. De kans dat ze 1 van de overige 7 loten is dus veel groter dan dat ze elkaar loten...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Heert-Jan » 13-10-2003 14:22

(feli met 24.000e bericht :P)

Ik reken Kroatie(ook een goede verschijning op dergelijke toernooien) en Rusland(alhoewel die het de laatste jaren wat laten liggen -> in de lift??) op Europees gebied daar ook toe.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Roelof » 13-10-2003 15:09

Oranje stuit in EK-play off op Schotland

13/10/2003 12:21

Oranje stuit in EK-play off voor het EK 2004 op Schotland. De duels worden gespeeld op 15/16 en 18/19 november aanstaande. Het Nederlands elftal speelt het eerst uit. De thuiswedstrijd volgt in de Amsterdam Arena.
De Schotten werd in Groep 5 moeizaam tweede, met twee punten minder dan groepswinnaar Duitsland, maar met maar één punt meer dan nummer drie IJsland. Schotland ging IJsland pas zaterdag voorbij, door een 1-0 overwinning tegen Litouwen. Fletcher maakt in de zeventigste minuut de enige treffer.

'Ik ben redelijk positief', aldus PSV-international Mark van Bommel in een eerste reactie. 'Britse ploegen laten ons over het algemeen voetballen, dat zal met Schotland niet anders zijn, neem ik aan. Wat ik van ze weet is dat ze een sterk collectief vormen en veel vechtlust hebben, kortom een degelijke ploeg hebben. Dat er nauwelijks grote namen inlopen zegt niks. Dat is alleen maar heel verraderlijk.'

Van Bommels clubgenoot Arjen Robben toonde zich nóg positiever. 'Dit is een gunstige loting', aldus de neo-international, 'waar je heel erg blij mee moet zijn. Gelukkig hebben we Spanje en Turkije ontlopen. Op basis van ons voetballend vermogen moeten we in staat zijn om die Schotten helemaal kapot te spelen.'

Bondscoach Dick Advocaat, die als voormalig manager van Glasgow Rangers als geen ander op de hoogte is van het Schotse voetbal, liet zich nog niet verleiden tot een eerste reactie. Advocaat wilde eerste de KNVB-scout die de Schotten afgelopen weekeinde aan het werk zag consulteren.

Berti Vogts, de bondscoach van de Schotten, reageerde al wel. 'Het zullen twee moeilijke wedstrijden worden', beloofde de Duitser, 'zowel voor Nederland als voor Schotland. Wat voor ons wel een probleem is dat Dick Advocaat het Schotse voetbal zo goed kent, omdat hij vier jaar manager is geweest van Glasgow Rangers. Maar we zullen vechten tegen één van de sterkste voetballanden van Europa.'


Lees die citaten eens. Ongelofelijk zoiets. Ik ben het er mee eens dat dit misschien wel de meest gunstigste loting is. Maar om nou al te spreken van ´die Schotten helemaal kapot spelen´ is wel erg overdreven.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Niels » 13-10-2003 15:33

Op basis van ons voetballend vermogen moeten we in staat zijn om die Schotten helemaal kapot te spelen.'


Euh, hij heeft het toch bij het rechte eind dat Oranje Schotland qua voetballend vermogen dik de baas moet kunnen zijn. Het is alleen de vraag of Nederland ook strijd kan leveren, want dat zullen die Schotten zeker doen. En daar compenseren ze vaak hun gebrek aan voetballend vermogen mee.

Ik vond de reactie van Mark van Bommel bij het sportjournaal (waar VI haar info vandaan haalt) een heel verstandige.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor The North » 13-10-2003 16:16

Dit is volgens mij de opstelling waar we schotland mee kunnen inmaken!

---------------vd sar--------------

----Ooijer----Stam---F.de boer--
----------------Cocu----------------

--------------Sneijder--------------
Vd meyde--Vd vaart---Overmars

---------Kluivert/Makaay----------

Wat vinden jullie ervan? (Van der vaart, niet te veel naar voren schuiven)
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Jeroen » 13-10-2003 16:27

-------------------Sar------------------------

Bosvelt---Stam--- Cocu--- Bronkhorst---

vd Meijde------Sneijder----Robben-------

----------------vd Vaart---------------------

---------Makaay------ van Nistelrooij-----

lekker aanvallen, en gewoon winnen met 0-4 :D

Cocu mag w.m.b. doorschuiven als verdedigende middenvelder.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Niels » 13-10-2003 17:51

Kan me vinden in de elf van Jeroen, al zie ik liever een Bosschaart op linksachter... Het was zaterdag weer niks met die Van Bronckhorst. Slappe passes bij de vleet. :urgs:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor villa Cruoninga » 13-10-2003 18:05

Als je kijkt naar de manier hoe die Schotten hun nationale ploeg steunen en hoe dat bij Oranje gebeurt zou je het Schotland bijna gunnen om naar het EK te gaan.
..still wearin' of the green!
Avatar gebruiker
villa Cruoninga
Selectiespeler
 
Berichten: 291
Geregistreerd op: 05-12-2002 17:01

Berichtdoor The North » 13-10-2003 18:50

Schotland heeft zelfs een eigen fanclub!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Cross79 » 13-10-2003 19:48

The North schreef:Schotland heeft zelfs een eigen fanclub!


Wordt zolangzamerhand eens tijd dat jij een Rode kaart krijgt,

One liners
dingen die nergens op slaan, tturlijk heeft schotland een eigen fanclub dat heeft toch iedereen.
Post eens een x niet alleen om het posten maar doe eens iets met inhoud.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

vantheman

Berichtdoor sch-united » 13-10-2003 20:00

Tegen schotland moet van nistelrooy als enige spits worden opgesteld. Hij schiet er zo 3 in. uit en thuis.
sch-united
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 13-10-2003 19:33
Woonplaats: IJlst

Re: vantheman

Berichtdoor The North » 13-10-2003 20:36

sch-united schreef:Tegen schotland moet van nistelrooy als enige spits worden opgesteld. Hij schiet er zo 3 in. uit en thuis.


Je hebt ook aanvallers nodig om die ballen, bij van nistelrooy te krijgen!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Caspar » 14-10-2003 10:54

Cross79 schreef:
The North schreef:Schotland heeft zelfs een eigen fanclub!


Wordt zolangzamerhand eens tijd dat jij een Rode kaart krijgt,

One liners
dingen die nergens op slaan, tturlijk heeft schotland een eigen fanclub dat heeft toch iedereen.
Post eens een x niet alleen om het posten maar doe eens iets met inhoud.


nouja zeg! ik wist ondertussen dat ik wat van je kan verwachten, maar dit???

zelf maak je de ene rare, kwetsende opmerking na de andere, en nu ga je om rode kaarten lopen zeuren??? doe even normaaaaaal zeg...
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Jeroen » 14-10-2003 11:31

Nielshh schreef:Kan me vinden in de elf van Jeroen, al zie ik liever een Bosschaart op linksachter... Het was zaterdag weer niks met die Van Bronckhorst. Slappe passes bij de vleet. :urgs:


Ben ik het op zich wel mee eens, maar je kan Bosschaart niet tegen Schotland laten debuteren. En tevens moet hij het maar eens constant op een hoog niveau laten zien... kortom, welke topclub koopt Bosschaart...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Riepko » 14-10-2003 11:35

Wordt zolangzamerhand eens tijd dat jij een Rode kaart krijgt


Is dit de eerste officiële forum-Schwalbe? :wink:

Anyway, hoewel Sneijder een uitstekende wedstrijd speelde hoort hij m.i. (nog) niet in de basiself van Oranje. Juist tegen de felle en fysiek sterke Schotten zijn buffelaars als Van Bommel, Davids en Bosvelt onontbeerlijk. De duelkracht van Sneijder is onvoldoende op het moment dat het voetballend wat minder loopt en het aankomt op strijd.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Riepko
Nieuw talent
 
Berichten: 105
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:11
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Niels » 14-10-2003 11:36

Ik denk dat Bosschart juist wel een speler is die je kunt laten debuteren tegen een Schotland. Ondanks de belangen die er op het spel staan. Tijdens oefenwedstrijden heeft zo'n jongen er ook niks aan, de rest is dan toch minder scherp (ga ik er dus vanuit dat ze tegen Schotland wel scherp zijn). En qua atmosfeer is Arjen denk ik ook wel een koele kikker die daar niet van onder de indruk zal raken.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor HaEmTeDe » 14-10-2003 11:42

:?: Misschien dom van mij maar die rode en gele kaarten hier in dit forum.....

1 Wanneer krijg je geel c.q. rood?
2. Wie geeft deze kaarten?
3. Kun je de ontvangen kaarten ook weer kwijt raken? Zo ja, hoe?
4. Hoeveel mensen hebben tot nu toe geel, rood of zelfs erger ontvangen?

ben gewoon nieuwsgierig
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten