Liverpool wel of niet in CL volgend seizoen?

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Liverpool wel of niet in CL volgend seizoen?

Bericht door Surhuisterveen »

Wat is jullie mening hier over? Moet de Uefa een uitzondering maken?, wat mij betreft wel. Maar komen ze in Uefa Cup hebben we wel kans op leuke tegenstander :P
SCH
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Absoluut niet!

Ik gun het liverpool wel, maar ik vind vijf ploegen uit een land veel te veel!
Gebruikersavatar
Lennart
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 23-12-2002 14:21
Locatie: Duiven

Bericht door Lennart »

Absoluut!! de winnaar moet er altijd bij zijn!
St James' Park!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Oneens.
Champions League dwing je af via de competitie, hierin heeft Liverpool niet bewezen om erbij te horen. Bovendien zou Everton dan UEFA Cup moeten spelen, de UEFA heeft al toegezegd geen vijfde Engelse ploeg toe te laten.
Butler
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-12-2004 16:53

Bericht door Butler »

5 vind ik wel erg veel,
daarom een keuze, en dan vind ik dat je de titelverdediger door moet laten gaan.
Everton de UEfa in + in engeland een extra ploeg voor Uefa cup.

Overgebleven CL plaats naar verliezend finalist, kan dat niet, (Italie ook 4 ploegen)
dan een troostfinale, dus heb je PSV-Chelsea.
Dus dat wordt een extra CL plaats voor Nederland. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Er is al besloten dat ze niet mee mogen doen volgend jaar. En ik vind het terecht 5 van 1 land is wel heel erg veel. En het is ook oneerlijk om everton hun plek bij de eerste 4 af te nemen door liverppol op de 4e plek te zetten en everton met het eufa cup mee te laten doen. Hadden ze maar meer punten moeten halen in de competitie.
Gebruikersavatar
Jukke
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 15-05-2005 22:27
Locatie: Hoornsterzwaag / Jubbega

Bericht door Jukke »

Currahee schreef:Er is al besloten dat ze niet mee mogen doen volgend jaar. En ik vind het terecht 5 van 1 land is wel heel erg veel. En het is ook oneerlijk om everton hun plek bij de eerste 4 af te nemen door liverppol op de 4e plek te zetten en everton met het eufa cup mee te laten doen. Hadden ze maar meer punten moeten halen in de competitie.
Hoe weet je dat?

En er was ook een team uit Wales die een play off wilde met Liverpool voor de CL.
Superfriesk Ût Jobbegea
Folkert
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 18-09-2004 11:49
Locatie: Valkenswaard

Bericht door Folkert »

in de cl!
ze moeten de kans hebben om hun cup te verdedigen
Flean op!
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

In de Uefa cup, want Liverpool uit lijkt me wel een mooi reisje voor volgend jaar.
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Ik dacht dat de cup-winnaar sowieso de cup mocht verdedigen :erm: , waar ik het overigens mee eens ben (de UEFA zou daarvoor toch een plekje vrij kunnen houden?)
Dat was trouwens ook het geval met de winnaar van het WK, maar sinds 2002 moet ook de wereldkamioen zich zien te plaatsen voor het volgende WK.
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Jukke schreef:Hoe weet je dat?
Als je het nog niet weet, Nu.nl heeft het ook al (tijdje geleden nu al) gemeld.
LONDEN - Het zal de komende dagen nog veel stof voor discussie opleveren, maar Liverpool kan komend seizoen de titel in de Champions League niet verdedigen. De Reds eindigden in de competitie op de vijfde plaats en die geeft slechts recht op deelname aan de UEFA Cup.

De landskampioen (Chelsea) en de nummer 2 (Arsenal) kwalificeerden zich rechtstreeks voor het lucratiefste toernooi, Manchester United (3e) en Everton (4e) kunnen zich daarbij voegen via de voorronde. De Engelse voetbalbond (FA) heeft weliswaar de mogelijkheid Liverpool in te schrijven in plaats van stadgenoot Everton, maar is niet van plan van dat recht gebruik te maken.


Real Madrid

In Spanje gebeurde dat in 1999 wel. Real Madrid werd opgewaardeerd ten koste van Real Sociedad en zou een klein jaar later de Cup met de grote oren omhoog houden.
Gebruikersavatar
Big Fella
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 02-12-2002 18:44

Bericht door Big Fella »

Natuurlijk moet Liverpool de kans krijgen de titel te verdedigen. Het is aan de Uefa op dit op te lossen.

Een beslissing valt over 10 dagen en het lijkt er op dat het gaat lukken. Hoogstwaarschijnlijk gaat het ten koste van Fenerbahce (die zou dan een voorronde moeten spelen) bron: BBC sports news

Ben benieuwd......
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik dacht dat de eufa al had besloten om liverpool niet extra toe te laten. En persoonlijk vind ik dat ook het beste. Een ander team moet zich nu gaan kwalificeren omdat liverpool er weer bij moet. Ze hadden maar beter moeten presteren in de competitie. Je moet een plek verdienen met het voetballen van een seizoen in je eigen competitie als je daar over in dit geval 38 wedstrijden niet goed genoeg bent om bij de eerste 4 te komen heb je gewoon pech en moet je deelnemen aan de eufacup.

en zeg nu zelf heerenveen - liverpool blijft een mooi affiche :wink:
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Currahee schreef:Ik dacht dat de eufa al had besloten om liverpool niet extra toe te laten.
Als ik me niet vergis melde het sportjournaal dit donderdag. Maar ja de nos zit er wel eens vaker naast doordat ze iets te snel brengen.
Gebruikersavatar
Big Fella
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 02-12-2002 18:44

Bericht door Big Fella »

Misschien moet je ook eens andere bronnen raadplegen
:wink:

De eufa moet maar eens naar zijn eigen regels kijken. Ik vindt het te zot voor woorden dat je als ploeg je titel niet kunt verdedigen :urgs:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Ik proef liefde voor Liverpool?
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Big Fella schreef:Ik vindt het te zot voor woorden dat je als ploeg je titel niet kunt verdedigen :urgs:
Dat hadden ze wel kunnen doen natuurlijk... , maar dan hadden ze in de competitie een klein beetje beter hun best moeten doen 8)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Het laatste nieuws:

TNS, kampioen van wales, wil met Liverpool een beslissingswedstrijd spelen om in de 1e kwalificatieronderonde van de CL uit te komen. De wedstrijd wordt eventueel gespeelt in het Milenniumstadium in Cardiff en TNS krijgt de recette.

Voordeel voor Liverpool: Ze spelen CL 8)
Nadeel: Ze moeten het seizoen heel vroeg beginnen, want de 1e van de 3 kwalificatierondes begint al in Juli...

De UEFA beslist op 17 juni in Manchester of het doorgaat
Gebruikersavatar
Big Fella
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 02-12-2002 18:44

Bericht door Big Fella »

Duh dude,

Dit is dus oud nieuws en derhalve geen nieuws. :urgs:
Het speelde enkele dagen geleden en werd ommiddelijk verboden door de voetbalbond van Wales.

Zoals al eerder vermeld is de kans groot dat er voor de 17e al een beslissing valt (bbc sport news)

...en ik voor Liverpool???? zou je denken??? :wink:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ik vind persoonlijk ook dat een ploeg zijn cup hoort te verdedigen, maar laat
Liverpool maar in de Uefa Cup spelen, reisje naar Anfield Road zeg ik geen nee tegen :wink:
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Op zich heb ik er niks op tegen dat liverpool zijn cup moet kunnen verdedigen. Maar aan de andere kant je moet een ploeg die zich WEL gekwalificeert heeft duperen en aan de eufacup mee laten doen omdat een ploeg die zich NIET heeft kunnen plaatsen via competitie mee te laten doen in de CL. En dat is in mijn ogen gewoon niet recht te praten.

ff een voorbeeldje:

Heerenveen zou in de cl spelen maar doordat liverpool zich niet geplaatst heeft moet nu een ander team wijken voor liverpool Toevallig is dat heerenveen dan ben je als fan van heerenveen toch ook :evil: of niet soms. En zo zal het nu ook zijn met een andere ploeg als liverpool mee mag doen. Dit gaat altijd ten koste van een ander die zich wel geplaatst heeft
Jesper
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-03-2005 09:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Jesper »

Wat zou er gebeuren als je de UC wint maar je plaatst je voor de CL?
Laten ze je dan op het hoogste niveau spelen of laten ze je je cup verdedigen?
Wat?
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Jesper schreef:Wat zou er gebeuren als je de UC wint maar je plaatst je voor de CL?
Laten ze je dan op het hoogste niveau spelen of laten ze je je cup verdedigen?
Wat denk je nou zelf? en misschien, heel misschien moet je ook es denken aan wat de betreffende club zelf zou willen..nou jesper, dit is een inkoppertje :!:
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Zowel de uefa als de europese topploegen hebben niet kunnen voorzien dat een ploeg die de CL wint zich in da jaar niet via de nationale competitie voor de Cl zou plaatsen.
De spelregels, ook al ben je het er niet mee eens, waren vooraf bekend. Liverpool een plaats in de CL geven gaat ten koste van een andere ploeg.
Wil je de regels veranderen dan moet je daar dus nog een jaar mee wachten.

Een nieuwe regel zou kunnen zijn dat de winnaar zich ook rechtstreeks plaats (geen kwalificatie wedstrijden) De CL-winnaar wordt als 1e team ingeschreven voor de CL en de landskampioen als 2e etc. Het is dus niet zo dat een land een extra CL plaats krijgt toegewezen. Voor engeland zou de inschrijving voor het komende CL=-seizoen dan als volgt zijn:
1: Liverpool
2: Chelsea
3: Arsenal (speelt dus voorronde)
4: ManUnited(speelt dus voorronde)
Everton zou in dat geval dus buiten de boord vallen, zij waren als 4e geeindigd maar zakken een plaats doordat Liverpool automatisch geplaatst zou zijn.
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Daar zou Everton (The Pride of Merseyside) en aartsrivaal van Liverpool niet mee
akkoord gaan
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

in mijn voorbeeld weten de clubs bij het begin van een seizoen dat die nieuwe regeling van kracht is, hij wordt niet achteraf ingevoerd.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik heb zojuist gehoord dat Liverpool mee mag doen als vijfde Engelse club!
Bron: EuroSoccer
Liverpool mag meedoen aan de voorrondes van de Champions League, de Uefa heeft voor The Reds een uitzondering gemaakt. Dit betekent dat Liverpool 6 wedstrijden winnend moet afsluiten om deelname af te dwingen. Als Liverpool zich plaatst word het het 5e engelse team dat deelneemt, ook Chelsea, Arsenal, Manchester United en Everton hebben zich gekwalificeerd.

De Uefa heeft direct de regels veranderd, zodat een zelfde scenario niet meer voor kan komen; de winnaar van de Champions League is automatisch geplaatst voor de vóórrondes van de volgende editie.

Ook op deze regel is weer een uitzondering, als een club uit een land dat maar 1 Champions-League ticket beschikbaar heeft de beker wint; worden ze wél voor de eindronde ingeschreven.
Gebruikersavatar
Feanfan84
Invaller
Berichten: 275
Lid geworden op: 28-06-2004 22:24
Locatie: Wommels

Bericht door Feanfan84 »

En dan hoop ik dat Liverpool in de laatste voorronde voor de CL Everton treft :wink:
Gebruikersavatar
Jukke
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 15-05-2005 22:27
Locatie: Hoornsterzwaag / Jubbega

Bericht door Jukke »

Dat klopt, maar dan snap ik niet hoe iedereen zogenaamd al zeker wist dat het niet doorging!
Trouwens wel een goede regel dat de winnaar de titel mag verdedigen, want als SCH volgend seizoen een minder seizoen en niet via competitie europees halen, kunnen ze toch het seizoen erop meedoen :mrgreen: .

Als Liverpool finale haalt hebben ze 19 wedstrijden gespeeld (zie TT)
Superfriesk Ût Jobbegea
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Komt er dan een andere club bij die ook in de voorronde van CL mag spelen,
of is er een ploeg die nu niet mee mag doen?
Plaats reactie