Hypocriet AZ

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Hypocriet AZ

Berichtdoor Ebiede » 13-05-2005 17:12

Ik moet even iets van het hart en sorry dat ik het hier doe maar ik zoek bevestiging in mijn gedacht..

AZ vindt de bedragen die Heerenveen en NAC voor respectievelijk Huntelaar en Mendes vragen irreëel. Ik kan hier niet anders over oordelen dat ze ze bovengenoemde clubs iets verwijten wat ze zelf net zo hard doen. Immers:

De Cler 5 miljoen
Landzaat 15 miljoen
Mathijsen 12 miljoen
Kromkamp 10 miljoen

In het jaar dat Heerenveen tweede (wat AZ niet eens is) werd konden wij wel gewoon met beide voeten op de grond blijven staan.

Ik kan er niet bij dat Scheringa en cs. Zelf niet inzien dat ze zo een modderfiguur slaan (naar mijn idee). Aan de ene kant vragen aan (concurrerende) Nederlandse clubs AZ voor een schijntje te versterken terwijl ze aan de andere kant zelf giga bedragen voor hun spelers vragen.

Nu ik dit tik word ik alleen maar kwader en kwader over deze, naar mijn idee, geweldig kromme gedachten van AZ..

Hebben meer mensen dit idee of heb ik een rare gedachtengang?
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Squerrel » 13-05-2005 17:31

Ik zou de exacte bedragen niet weten maar als de bedragen die jij noemt "kloppen" dan ben ik het volledig met je eens en heb ik er verder weinig aan toe te voegen.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor 1920 » 13-05-2005 17:40

Het bedrag voor de Cler klopt. Dit is bevestigt door Scheringa nadat auxerre belangstelling toonde.

Je mag vragen wat je wilt, het is maar hoe gek de kopende partij is...
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Beetle » 13-05-2005 18:07

Een simpele Google opdracht levert dit op.
Link 1.
Zou een goede versterking zijn . Maarja je weet nooit hoeveel Scheringa gaat vragen voor zp'n speler . Als je kijkt dat hij voor Kromkamp 15 miljoen wil vangen voor Landzaat 12 miljoen en voor Mathijsen 10 miljoen . Dan zal hij voor Perez ook wel een aardig prijsje in gedachten hebben.


Link 2.
AZ vraagt 39 miljoen voor internationals
Auteur: Jacco van den Boogaart
Gepubliceerd: zondag 27 februari 2005, 08:49 uur - Meer info: De Telegraaf

De internationals van AZ zijn niet voor een prikkie te koop. Volgens De Telegraaf hangt er een fiks prijskaartje om de nek van met name Jan Kromkamp, Joris Mathijsen en Denny Landzaat.

President Dirk Scheringa heeft laten weten deze drie spelers bij elkaar niet minder dan 39 miljoen euro moeten opbrengen: 15 miljoen voor Kromkamp, 12 miljoen voor Landzaat en eveneens 12 miljoen voor Mathijsen.

Het lijkt erop dat AZ niet alleen de hoofdprijs vraagt om zo veel mogelijk geld aan de internationals te verdienen, maar dat de club de hoge vraagprijzen vooral hanteert om clubs af te schrikken. Scheringa: 'We hebben onze nieuwe trainer Louis van Gaal beloofd dat er per seizoen slechts een speler wordt verkocht. Maar ik moet nog zien wie er straks vertrekt.'

Valencia heeft zich inmiddels gemeld voor Jan Kromkamp, maar het bod van de Spaanse club kwam absoluut niet in de buurt van de vraagprijs van 15 miljoen euro.


Dus voor Kromkamp wordt dus 5 miljoen meer gevraagd dan in het oorspronkelijke bericht!!
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Makkum8 » 13-05-2005 20:02

100% met Ebiede eens! Ik kan we er geweldig over opwinden dat die arrogante lui daar in Alkmaar denken dat ze KJH voor een knaak kunnen ophalen. Alsof wij hier de domme wereldvreemde boertjes zijn..... Ze denken dat ze na een zeer goed seizoen direct een topclub zijn. Als je dat denkt dan moet je ook handelen als een topclub (dus genoeg knikkers op tafel leggen) i.p.v. te gaan lopen janken (van Geel) als je een speler toevallig een keer niet wil of kan betalen....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Berichtdoor vlqrt » 14-05-2005 10:27

Tsja, 1.5 miljoen euro voor N'kufo was ook al veel te veel geld. Ach het Calimero gedrag van Co is overgeslagen naar de rest van de organisatie :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor BasH » 14-05-2005 10:44

ja,ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang.En volgend jaar met van gaal spelen ze huus niet weer om de tweede en derde plaats ik dacht eerder plaats 6 tot en met 8.
Avatar gebruiker
BasH
Selectiespeler
 
Berichten: 217
Geregistreerd op: 26-12-2004 19:36
Woonplaats: Aldskoat

Berichtdoor vlqrt » 14-05-2005 10:47

Als ze deze selectie bij elkaar houden dan zit er nog wel een leuk jaartje in denk ik, alleen ik ben bang voor een Willem II effect waarbij alle spelers transfervrij vertrekken.

Zou trouwens wel symptomatisch zijn, alle oude clubs van Adriaanse verliezen een paar jaar nadat meneer weg is veel spelers transfervrij.
- Willem II (Landzaad, Sektioui, Mathijssen)
- Ajax (de Jong, Pienaar, Maxwell, Trabelsi, etc)
- Az ???
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Currahee » 14-05-2005 10:53

Heerenveen doet gewoon hetzelfde wat az ook doet gewoon veel vragen voor een speler. Als je hem dan verkoopt wordt je er zelf alleen maar beter van en heb je wat geld om een nieuwe speler te halen. Maar bijde clubs willen gewoon hun spelers niet kwijt daarom wordt er veel gevraagd voor een speler. Hierdoor wordt de kans veel kleiner dat de speler verkocht wordt.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-05-2005 11:58

De opstelling van AZ is echt te lachwekkend voor woorden. Van Geel komt in de VI met een jankverhaal waardoor hij zichzelf echt enorm voor lul zet.

Als je de bedragen ziet die de AZ spelers op moeten brengen dan mogen ze daar in Alkmaar helemaal niks meer roepen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Poenkt » 14-05-2005 14:17

Currahee schreef:Heerenveen doet gewoon hetzelfde wat az ook doet gewoon veel vragen voor een speler.


Hehe...eindelijk iemand die de blauw/witte bril een afzet....
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor vlqrt » 14-05-2005 14:34

Currahee schreef:Heerenveen doet gewoon hetzelfde wat az ook doet gewoon veel vragen voor een speler. Als je hem dan verkoopt wordt je er zelf alleen maar beter van en heb je wat geld om een nieuwe speler te halen. Maar bijde clubs willen gewoon hun spelers niet kwijt daarom wordt er veel gevraagd voor een speler. Hierdoor wordt de kans veel kleiner dat de speler verkocht wordt.


Maar Riemer gaat niet naar de media om te klagen dat niemand ze matst om een leuke speler te halen :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Booijstra » 14-05-2005 14:47

Ik kan mij ook mateloos ergeren aan het beleid van AZ. Het voetbal is goed en ik gun het AZ ook van harte dat ze dit jaar zo ver zijn gekomen, maar ik krijg het idee dat na mate het seizoen vorderde de kolder ook steeds verder in kop sloeg. AZ komt nu tot mij over alsof ze zichzelf al als topploeg beschouwen. Dit omdat ze toevallig een goed jaar draaien. Maar hoe halen ze het dan in hun hoofd, om gelijk met namen als Patrick Kluivert en Huntelaar te gaan smijten? Alsof die zitten te wachten op een carriere bij AZ. Het zou dan alleen om het salaris gaan, want laten we eerlijk zijn: de AZ- trend houdt een keer op.
Ook het vragen van absurde bedragen voor de bovengenoemde AZ-spelers is natuurlijk een tikkeltje arrogant te noemen. Het zal ook mede door Co Adriaanse komen dat AZ een zekere arrogantie uitstraalt, wat natuurlijk heel jammer is.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Beetle » 14-05-2005 15:34

Overigens van AZ dit opmerkelijke bericht:
Brescia wil Van Galen

De Italiaanse Serie A-club Brescia heeft contact gezocht met Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Barry van Galen. De Italianen willen de middenvelder kopen van AZ. De 35-jarige Van Galen heeft echter net zijn contract in Alkmaar verlengd tot 2006. Of Brescia volgend seizoen in de Serie A speelt is overigens nog maar de vraag. Drie wedstrijden voor het einde van de Italiaanse competitie bezet de club de voorlaatste plaats op de ranglijst.


Ik zou het niet doen, Barrie.

Wat die club betreft, houd ze in de gaten.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Superfries88' » 14-05-2005 16:27

Hij gaat ook niet.
Volgens hem is de stap vergelijkbaar als een vertrek naar Den Bosch, goed besluit..
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Frisian Viking » 14-05-2005 22:31

Het is toch te achterlijk voor woorden dat de heer Van Geel durft te zeggen dat wij een te hoge prijs voor Huntelaar vragen, maar zelf wel abnormale hoge prijzen voor hun eigen spelers vragen. Als je je profileert als een topclub dan zul je daar ook de prijs voor moeten betalen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Frisian Viking » 14-05-2005 22:38

Poenkt schreef:
Currahee schreef:Heerenveen doet gewoon hetzelfde wat az ook doet gewoon veel vragen voor een speler.


Hehe...eindelijk iemand die de blauw/witte bril een afzet....

Dan ben je helemaal fout bezig als AZ zijnde, want je keurt je eigen praktijken dus af.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Harris » 14-05-2005 23:24

Ach Ebiede, bij dit soort dingen moet je ook wel hypocriet zijn, anders loopt men in voetballand over je heen. Natuurlijk vinden ze Huntelaar te duur als ze het zelf moeten ophoesten en als AZ een speler wil verkopen, is geen prijs hoog genoeg. Het is precies zoals 1920 zegt: tis wat een gek er voor geeft, omlaag met de prijs kun je altijd nog.
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Squerrel » 15-05-2005 07:58

Frisian Viking schreef:
Poenkt schreef:
Currahee schreef:Heerenveen doet gewoon hetzelfde wat az ook doet gewoon veel vragen voor een speler.


Hehe...eindelijk iemand die de blauw/witte bril een afzet....

Dan ben je helemaal fout bezig als AZ zijnde, want je keurt je eigen praktijken dus af.


Daarom de naam van dit topic. AZ doet het nu even goed, wanen zich in de 7de hemel, en terecht gezien hun geweldige seizoen, en hebben even een tijdje het recht om "dingen" te roepen. Verder niet zo druk om maken. Als club kan je soms vragen wat je wil en in het geval Huntelaar heeft Heerenveen terecht hoog ingezet. Hij speelt pas een jaar bij Heerenveen, we kunnen nog een aantal jaren van hem genieten en gaat heerenveen sterker maken, daarbij is AZ een concurrent van Heerenveen dus moet AZ niet gaan janken als Heerenveen de hoofdprijs vraagt, is mijns inziens meer dan logisch, zou andersom ook gebeuren.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Currahee » 15-05-2005 18:30

En na de goal van huntelaar van vandaag is hij wel weer 1 miljoen extra waard. Door die goal gaan we mooi europa in :lol:
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Mackan68 » 15-05-2005 19:30

Voor die domoren in Alkmaar: You're SHIT, and you know you are!!!
Las net nog even de titel van een ander bericht: AZ speelt Champions League in Heerenveen, HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
:idea: Bij DKV -> Cambuur is nog wel een spits zonder werk.......Is dit niet wat voor AZ?! :idea:
:P Gjin Bestean sûnder ús Hearrenfean!! WE GAAN EUROPA IN!! :P
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Hypocriet AZ

Berichtdoor Jukke » 16-05-2005 11:26

Ebiede schreef:Ik moet even iets van het hart en sorry dat ik het hier doe maar ik zoek bevestiging in mijn gedacht..

AZ vindt de bedragen die Heerenveen en NAC voor respectievelijk Huntelaar en Mendes vragen irreëel. Ik kan hier niet anders over oordelen dat ze ze bovengenoemde clubs iets verwijten wat ze zelf net zo hard doen. Immers:

De Cler 5 miljoen
Landzaat 15 miljoen
Mathijsen 12 miljoen
Kromkamp 10 miljoen

In het jaar dat Heerenveen tweede (wat AZ niet eens is) werd konden wij wel gewoon met beide voeten op de grond blijven staan.

Ik kan er niet bij dat Scheringa en cs. Zelf niet inzien dat ze zo een modderfiguur slaan (naar mijn idee). Aan de ene kant vragen aan (concurrerende) Nederlandse clubs AZ voor een schijntje te versterken terwijl ze aan de andere kant zelf giga bedragen voor hun spelers vragen.

Nu ik dit tik word ik alleen maar kwader en kwader over deze, naar mijn idee, geweldig kromme gedachten van AZ..

Hebben meer mensen dit idee of heb ik een rare gedachtengang?



De bedoeling hierachter is dat de spelersgroep intact blijft, althans de belangrijke mensen!
Superfriesk Ût Jobbegea
Avatar gebruiker
Jukke
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 15-05-2005 21:27
Woonplaats: Hoornsterzwaag / Jubbega

Berichtdoor Superfries88' » 23-05-2005 17:47

Schitterend hoe Riemer AZ afkraakte op O.F.

Zijn reactie:
'Ik heb me zitten ergeren aan dat clubje uit Noord-Holland, een club die de laatste 10 jaar 9x onder ons eindigd zal bepalen dat ze hier een speler weghalen. Er zitten maar 8000 mensen in dat kippenhok'
:lol:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor wald pyk » 23-05-2005 18:42

Is het wel hypocriet wat az doet?Heerenveen doet toch precies het zelfde?Kijk maar naar huntelaar.Je hoeft je spelers toch niet weg tegeven.Als er bepalende spelers weg gaan wil toch ook spelers terug halen die net zo sterk zijn of beter en die kosten geld.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Freeze » 23-05-2005 19:59

Dat Oosterveer geld wil zou best eens kunnen. als je ziet welke spelers hij onder zn hoede heeft zie je al snel dat KJH voor hem een goudmijntje is...

(Klaas Jan Huntelaar, Kevin Hofland, Eddy Putter, Erik Meijer, Quido Lanzaat)
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Frisian Viking » 23-05-2005 20:14

wald pyk schreef:Is het wel hypocriet wat az doet?Heerenveen doet toch precies het zelfde?Kijk maar naar huntelaar.Je hoeft je spelers toch niet weg tegeven.Als er bepalende spelers weg gaan wil toch ook spelers terug halen die net zo sterk zijn of beter en die kosten geld.

De reactie van Van Geel is hypocriet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor NNfanatic » 24-05-2005 10:29

Frisian Viking schreef:
wald pyk schreef:Is het wel hypocriet wat az doet?Heerenveen doet toch precies het zelfde?Kijk maar naar huntelaar.Je hoeft je spelers toch niet weg tegeven.Als er bepalende spelers weg gaan wil toch ook spelers terug halen die net zo sterk zijn of beter en die kosten geld.

De reactie van Van Geel is hypocriet.


Van geel die kan het straks gaan vergeten want hij denkt dat er topspelers naar Alkmaar willen komen maar ondertussen hebben ze het geld gewoon niet voor de salarissen van die spelers!
NNfanatic
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 16-02-2005 15:31

Berichtdoor Bijker » 24-05-2005 10:40

Ik zie hier al een heel mooi VITESSE-scenario voor me....
Je kan het allemaal wel willen, maar als straks de sponsor zijn handen ervan af moet trekken.... :D
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Poenkt » 24-05-2005 10:46

Bijker schreef:Ik zie hier al een heel mooi VITESSE-scenario voor me....


Zo slecht gaat het trouwens niet met Vitesse..tot de bijna laatste moment jullie concurrent. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Volgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten