AZ ook al in de penarie?

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

AZ ook al in de penarie?

Bericht door Beetle »

In zijn nieuwjaarspeech vertelde AZ-voorzitter dat de bouw van het nieuwe stadion niet door zal gaan als er in februari nog geen beslissing ligt. Elke week uitstel kost de club veel geld en het budget (120 miljoen euro)wordt met de dag verder overschreden.

De bouw van het nieuwe stadion was echter de oplossing om van het jaarlijkse exploitatietekort af te komen dat de club heeft nu het in de Alkmaarder Hout speelt. Voor het tekort (zo'n 6,5 miljoen euro) staat tot juli 2003 DSB Beheer BV garant. Het tekort zal verder oplopen tot de geplande start in het nieuwe stadion in juli 2004. Mocht het stadion er wel komen, dat is AZ zo goed als zeker van een sluitende begroting.

De vele problemen maken deze mogelijkheid echter steeds kleiner en komt de mogelijkheid van een faillisement in zicht. Als het nieuwe stadion er niet komt, kan de club niet voorbestaan, zo valt te lezen op de AZ-website. Tot 2004 kan de club spelen in de Alkmaarder Hout met de licentie van de KNVB. Daarna zal er een nieuw onderkomen moeten zijn, want het renoveren van de Hout is volgens het bestuur van AZ geen optie.
Dick blaast waar zoals gewoonlijk hoog van de toren. Hij probeert nog steeds het kunstje van Riemer na te doen. Maar Dick heeft niet dezelfde grote achterban als Riemer en ik denk dat hij toch weer gaat luchtfietsen...
Wéér uit!!!!
Fausto
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 19:16
Locatie: Costa del Iselmar
Contacteer:

Bericht door Fausto »

Pure bluf van die Scheringa. :evil: Het is tegenwoordig gebruikelijk dat de voorzitters van de bvo's pittige nieuwjaarstoespraken houden, maar dit spant toch wel de kroon.
Hij zegt dat wanneer 3 juridische procedures tegen de bouw van het nieuwe stadion van AZ niet voor 1 maart van tafel zijn, er surseance aangevraagd gaat worden. Ik hou het erop dat die procedures dan niet van tafel zijn en ook geen faillissement wordt aangevraagd; het zal wel met een sisser aflopen (tot de volgende nieuwjaarsrceptie) :? .
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Ach ja, leuk gezegd van Scheringa. Een aantal Alkmaarse winkeliers die één van die juridische procedures had aangespannen zijn een tijdje geledenal, zoals in Nederland inmiddels gebruikelijk, bedreigd door AZ-"fans". Een voorzitter die dit vervolgens dit soort uitspraken doet heeft volgens mij niet helemaal goed nagedacht over de gevolgen.
Tja....
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Bericht door Mika the best »

Ach het is mode om in geld zorgen te zitten tegenwoordig :!:
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

van de AZ-site
10-10-2003: BOUWVERGUNNING DOOR RECHTBANK VERNIETIGD


PERSBERICHT VAN DE RECHTBANK ALKMAAR



De bouwvergunning voor de bouw van het AZ-stadion met commerciële ruimten kan de rechterlijke toets niet doorstaan.



De meervoudige kamer van de sector bestuursrecht van de rechtbank Alkmaar heeft vandaag uitgesproken dat de bouwvergunning voor het AZ-stadion met daarbij 40.000m2 voor functies als vrije tijd, sport en medische voorzieningen en 20.000 m2 voor grootschalige detailhandel niet kan worden gehandhaafd. De procedure was door onder andere de “Bedrijvenvereniging Huiswaard-Overstad” en de “Winkeliersvereniging Binnenstad Alkmaar” aangespannen tegen het besluit van het college van burgemeesters en wethouders van de gemeente Alkmaar. AZ Vastgoed B.V. was als de houdster van de bouwvergunning eveneens partij in dit geding.
En hoe nu verder?
Zoals te lezen in het stuk van Beetle uit de nieuwjaarstoespraak is AZ zonder
Koiimeerplaza (kots, kots!) ten dode opgeschreven. Tenminste dat wil Dirkje ons doen
geloven, maar die schuld is niet mis en ook dat suikeroompje zal eens ophouden.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Het was gister ook in het sportjournaal, Dirk was er niet, die zat ik het buitenland was het verhaal, dus moest men het doen met de persvoorlichter van AZc.
Het verhaal bleek te zijn dat de winkels in de buurt bang waren voor te grote detailhandel, en dat ze daardoor zelf op de fles gingen, nu de rechter uitspraak heeft gedaan lijk de kooimeerplaza erg ver weg.
Dirk scheringa die zogenaamd in het buitenland was, was ook in het Buitenland en wel in het Friese Kollum.
Wat hij daar moest waren priveaangelegenheden, ik vraag me af wat die lullo in Kollum moet.
Maar goed, ik denk als dat stadion niet doorgaat dat Dirkje zijn handen aftrekt van AZc, en deze stil komt te overlijden.
Lang leve het censuur
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Onze dickie komt uit friesland (raar maar waar)
Plaats reactie