Omniworld in profvoetbal?

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Omniworld in profvoetbal?

Bericht door Edmanian Devil »

Profvoetbal nabij voor Omniworld
Het profdebuut van FC Omniworld is nabij. Vrijdag kreeg de club uit Almere van de KNVB een licentie.

In juni wordt beoordeeld of het stadion aan de eisen voldoet. Volgens directeur Gert-Jan de Kort is dat echter slechts een formaliteit:"We zijn druk bezig met het bouwen van een stadion en weten qua veiligheid wat van ons verwacht wordt".

Omniworld verwacht binnen enkele weken een hoofdtrainer te benoemen. De Kort hoopt dat zijn club na enkele seizoenen in de subtop van de Gouden Gids Divisie kan meedraaien."Voor de lange termijn is het ons doel een subtopper te worden in de eredivisie. En dat kan", gaf de directeur blijk van zijn optimisme.
Bron: NOS.nl

Wat denken jullie hiervan? Is een profclub in Almere een welkome aanvulling voor het profvoetbal in Nederland? En zou dit consequenties kunnen hebben voor Heerenveen, dat veel supporters en sponsoren uit Flevoland heeft?
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Ik persoonlijk ga mijn seizoenskaart niet opgeven! Tevens zal ik geen supporter van Omniworld worden.

Het stadion van Omniworld zal echter max. 2500 personen kunnen herbergen. Daarvan zijn al 500 kaarten voor sponsers en bezoekende clubs. Nee, ik denk niet dat veel Heerenveen supporters de overstap zullen maken.

Verder leeft volgens mij in Almere ook op dit moment nog niet echt het idee dat er een prof club komt. De reacties zijn namelijk nogal een beetje verschillend. Het is wel leuk natuurlijk om DKV volgend jaar op zijn plaat te zien gaan in Almere :mrgreen:
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
rolandos
Invaller
Berichten: 488
Lid geworden op: 25-01-2005 18:02
Locatie: akkrum

Bericht door rolandos »

denk niet dat grote sponsors nu overstappen naar een amateurclubje.
heerenveen heeft toch een veel grotere naam bekendheid dus.
en ik zie omniworld nog niet meteen europees voetbal spelen dus dat met die sponsoren daar ben ik niet bang voor.
Nieuw Noord
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

De sponsors zullen ook niet overstappen welke club heeft nou meer uitstaling?
Waar komen meer mensen kijken?
Wie van de 2 valt uitgebreid op tv te bewonderen?
Dus weinig consequenties voor ons.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Subtop eredivisie :?
Hahahahahah die gasten denken wel dat ze heel wat zijn
Een onderschrift: wat is dat?
pjeator
Jeugdspeler
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-04-2005 14:51

Bericht door pjeator »



Haha..omniworld wordt subtopper in Eredivisie, niemand kan dat zo doen als heerenveen!!! 8)
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

KNVB geeft FC Omniworld licentie

22/4/2005 17:58

Het betaald voetbal in Nederland is 2005 een nieuwe profclub rijker. De KNVB heeft FC Omniworld een licentie toegezegd. De club uit Almere moet nog één hobbel nemen.
FC Omniworld, dat al langer aast op een plek in het Nederlandse betaald voetbal, moet nog een meetpunt goed doorstaan. In juni komt de KNVB kijken of de accommodatie voldoet aan de eisen.

In Almere wordt met vertrouwen uitgekeken naar de laatste check. 'Dat levert absoluut geen problemen op', zei directeur Gert-Jan de Kort tegen ANP. 'We zijn druk bezig met het bouwen van het stadion dat plaats zal bieden aan 2500 man. We weten qua veiligheid precies wat van ons verwacht wordt. Meetpunt 3 is een formaliteit.'

De begroting van FC Omniworld wordt met anderhalf miljoen euro een van de laagste in de Gouden Gids Divisie. Binnen afzienbare tijd zal een hoofdtrainer worden aangesteld. 'We hebben een lijstje met namen. Technisch manager Jeffrey Kooistra is druk in gesprek met de persoon die bovenaan staat', aldus De Kort.


Zelfde praatjes als AGOVV had.
tic.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Betondorp heeft een profclub ... met ajax, az en utrecht in de buurt zullen denk ik weinig mensen de overstap wagen. Leuk geprobeerd, maar helaas.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Ik denk dat je vergeet dat er 176.000 mensen in Almere wonen! Er zullen heus mensen zijn die voor Omniworld gaan worden. De jeugd heeft de toekomst.

Ik denk niet dat mensen die nu al voor een betaald voetbalclub zijn, gaan switchen. Maar er zullen toch een redelijk aantal voor Omniworld gaan kiezen(mijn mening)
Wie moet er kapot?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Jeugd is meestal nog redelijk op restultaat gericht ,tenzij men aan de hand van papa altijd al naar het stadion is gegaan. Qua resultaten zal omniworld dus snel resultaten moeten boeken wil men supporters en sponsoren trekken en dan nog denk ik dat de naburige 'grote"' steden veel potentiele supporters wegkapen. Almere zit vol met forensen die elke dag 8 uur in A'dam vertoeven en A'dam is nu eenmaal Ajax.

Aan de pluskant ze zitten wel in de randstad, dus aan sponsors geen gebrek.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Ik vind het prima dat Almere een profvoetbalclub vertegenwoordigd, maar waarom nou in vredesnaam de naam OMNIWORLD?! Wie heeft deze naam verzonnen, of is het gewoon de naam van de hoofdsponsor? FC Almere of FC Betondorp klinkt toch al een stuk mooier.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Booijstra schreef: FC Almere of FC Betondorp klinkt toch al een stuk mooier.

Zeker nog nooit in Almere geweest???

On topic:

De naam Omniworld slaat ook nergens op. Maar ze zijn bekend onder basketball, volleybal en dus straks ook voetbal. Het is één grote clubnaam.
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ik vind het wel goed dat er nieuwe team toe treden in de GG divisie.
Kijk naar AGOVV, die doet het ook redelijk in de GG divisie.
En FC Omniworld staat er om bekend dat ze een goede jeugdopleiding hebben.
De jeugd heeft de toekomst, als die jeugd dan ook de kans geven dan denk ik dat die club wel kan groeien naar de top van de GG divisie. Zal ze niet snel zien als een
subtopper in de Eredivisie
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Omniworld, klap klap klap...dat krijg je toch niet uit je strot :urgs:
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Zeker nog nooit in Almere geweest???
Klopt ben ook nog nooit in Almere geweest, maar als ik onderweg ben naar Amsterdam en rij langs Almere, dan is het uitzicht ook niet bepaald uitnodigend :(
Het zal best een gezellige stad zijn hoor, maar eerlijk is eerlijk; het ziet er niet uit. :wink:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik heb zelf ook een tijdje in Almere gewoond en kan me nog herinneren dat er destijds een artikel stond in de regionale krant de almare, dat wanneer er een profvoetbalclub zou komen in almere de naam omniworld zal worden omgedoopt tot een andere.
Wellicht fc Almere?

Omniworld is inderdaad niet om naan te horen!

Wel juich ik het toe dat er opnieuw een club wordt toegevoegd aan het Nederlands betaalde voetbal .
Miereneukert!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Booijstra schreef: Klopt ben ook nog nooit in Almere geweest, maar als ik onderweg ben naar Amsterdam en rij langs Almere, dan is het uitzicht ook niet bepaald uitnodigend :(
Het zal best een gezellige stad zijn hoor, maar eerlijk is eerlijk; het ziet er niet uit. :wink:
In mijn beleving zijn het idd die curieus gekleurde flats op weg naar amsterdam vlak voordat je 3 oversized olifanten tegenkomt.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Voetbal in leeg stadion
Almere - De wedstrijd van FC Omniworld tegen Excelsior wordt morgenavond mogelijk in een leeg stadion gespeeld. Dinsdag bleek het cameratoezicht niet in orde te zijn, waarop burgemeester Annemarie Jorritsma besloot dat de wedstrijd in de Gouden Gids Divisie zonder publiek gespeeld moet worden.

De club hoopt dit probleem vandaag op te lossen door mobiele camera's in het stadion op sportpark Fanny Blankers-Koen te plaatsen. Vanavond gaat de politie controleren of deze maatregelen voldoende zijn. Jorritsma beschouwt de partij tegen de Rotterdamse club als risicowedstrijd en had FC Omniworld opgedragen voor die tijd het cameratoezicht op orde te brengen. Op de huidige camera's zouden de gezichten niet goed te zien zijn.Gemeentewoordvoerder René van Kampen: ,, We hebben de club de tijd gegeven orde op zaken te stellen. Dat is niet gelukt en dat accepteren we nu niet meer."

FC Omniworld is hiervan gistermiddag mondeling op de hoogte gebracht. Voor algemeen-directeur Gert-Jan de Kort kwam de beslissing van de burgemeester als een verrassing: ,,Wij wisten dat het niet in orde was, maar dachten dat we na die laatste controle nog in overleg konden treden om te kijken wat mogelijk was. Bij eerdere controles was er niks aan de hand, maar toen speelden we de wedstrijden ook nog bij daglicht. Nu is het een stuk donkerder. We hopen het probleem op te lossen met mobiele camera's. Die gebruiken ze ook bij ADO Den Haag. Vanavond gaan we dan met de politie en gemeente kijken of dat afdoende is."
Dat gaat lekker hier in Almere!!
Wie moet er kapot?
sccdokkum
Nieuw talent
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-11-2005 12:38

Bericht door sccdokkum »

Tjong als Excelsior al een risicowedstrijd is....
Wat moet dat dan als ze een keer tegen een "grote"club loten voor de beker..
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Er gaan/gingen geruchten dat Excelsior met veel supporters deze kant op zou komen. Niet dat 60 man veel is, maar dat zal mede een reden zijn om toch een goed camera toezicht te hebben.

Ach, het zal allemaal wel weer loslopen. Maar idd, als dit als risico wedstrijd wordt beschouwd, dan maar nooit tegen Heerenveen loten voor Omniworld :wink:
Wie moet er kapot?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

ik denk niet dat annemarieke dan moeilijk gaat lopen doen
Het is maar een spelletje
sccdokkum
Nieuw talent
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-11-2005 12:38

Bericht door sccdokkum »

Fotze schreef:Er gaan/gingen geruchten dat Excelsior met veel supporters deze kant op zou komen. Niet dat 60 man veel is, maar dat zal mede een reden zijn om toch een goed camera toezicht te hebben.

Ach, het zal allemaal wel weer loslopen. Maar idd, als dit als risico wedstrijd wordt beschouwd, dan maar nooit tegen Heerenveen loten voor Omniworld :wink:
Hoezo jullie zijn naar mijn weten geen risicosupporters. :wink:
Weet toevallig dat het gastenvak slechts 160 plaatsen heeft en zordra je daar een scheet laat er meteen blauw in je nek staat te hijgen. Ongeveer hetzelfde als Deventer.
Ze zullen in Almere nog heel wat moeten leren wat betaald voetbal inhoudt...
En dat bedoel ik niet in negatieve zin :twisted:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Het gasten vak is er inderdaad niet groot. Maar als een club meer supporters mee wil nemen, dan wordt de gehele tribune achter de goal voor die sup. groep vrijgehouden.

Het stadion van Omniworld is best mooi, maar qua beveiliging is het een dik drama. Totaal geen gracht en geen hekken!
Wie moet er kapot?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Fotze schreef: Totaal geen gracht en geen hekken!
Goeie zaak lijkt me. Met duidelijke sancties op overtredingen en goed stewardtoezicht moet dit te handhaven zijn.
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

sccdokkum schreef:Weet toevallig dat het gastenvak slechts 160 plaatsen heeft en zordra je daar een scheet laat er meteen blauw in je nek staat te hijgen. Ongeveer hetzelfde als Deventer.
Het uitvak kan wel groter gemaakt worden. Was er laatst toen Omniworld tegen Zwolle speelde en toen waren er er in ieder geval 310 kaarten voor het uitvak verkocht.
Kan overigens wel begrijpen waarom je goed cameratoezicht wilt, je staat daar echt zo op het veld. Niet dat er verder veel te vernielen valt, maar je bent wel aardig snel bij de tegenstander als het moet.
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Ben er ook 1 keer geweest, en toen was er gedonder met Ajaks supporters die het uitvak wilden bestormen. Met het oog daarop vind ik het een logische keuze van de Gemeente. Uiteindelijk is Omniworld er ook niet bij gebaat als het een keer uit de hand loopt. En dan zeker niet als het supporters zijn van een club die hun emotie niet kwijt kunnen bij hun eigen clubke.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Publiek toch welkom bij FC Omniworld
Almere - Bij de wedstrijd in de Gouden Gidsdivisie vanavond tussen FC Omniworld en Excelsior mag toch publiek aanwezig zijn. De Almeerse profclub heeft op het laatste moment de 'blokkade' van burgemeester Annemarie Jorritsma weten af te wenden.

Zij besloot woensdag dat er geen publiek bij de wedstrijd mocht komen omdat het cameratoezicht niet goed functioneerde. Gezichten van supporters waren niet goed genoeg op de beelden te zien. FC Omniworld heeft het probleem opgelost door enkele reclameborden te verwijderen en de veiligheidscamera's zijn anders opgehangen. Het verbod van de burgemeester kwam voor de clubleiding van de Almeerse club als totale verrassing.
Wie moet er kapot?
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Joey v.d. Berg doet het goed bij Almere. Hij is één van de "smaakmakers" in het team. Het schijnt dat Verbeek enkele weken geleden is wezen kijken voor Joey. De kans is aanwezig dat Joey volgend seizoen weer in Heerenveen te bewonderen is.
Wie moet er kapot?
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Moet zeggen dat ik hem niet echt volg, maar kan mij herinneren dat hij laatst inviel. Hij was dus op dat moment geen basisspeler, maar misschien gaat het nu beter. Toch is het geen speler waar heerenveen op zit te wachten. Goed voor de breedte(lees 2de elftal), maar verder niet goed genoeg voor het eerste elftal.
Tink om de beam!!!!!
MarteNN
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 07-02-2006 15:53
Locatie: Dronrijp

Bericht door MarteNN »

Hij is anders begin van het seizoen al aantal keren ingevallen en kwam op mij goed over. Groot talent hoor, die mag je van mij wel een kans geven.
Plaats reactie