Darts (BDO & PDC)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 02-01-2014 01:18

Mooi wk gezien en een mooie winnaar. voor mij waren de hoogtepunten: de 2 9 darters en de wedstrijden: Smith - Taylor , Wright-Smith en Van Gerwen - Anderson. Wade is een van mijn favoriete spelers en die hoort gewoon in de PL. Natuurlijk heeft hij soms zijn rare fratsen dit jaar een paar mnd geschorst geweest en op de masters liet hij het tegen Taylor gewoon lopen. Maar zulke spelers moet je er wel bij hebben als je allemaal types als Newton en Pipe hebt is er niet zoveel aan.

verklaring pdc waarom Wade ontbreekt:
PDC-voorzitter Barry Hearn laat weten dat de keuze is genomen door de gezondheid van Wade, die manisch depressief is. "Hij was een waardig Premier League-kampioen in 2009. Maar wij geloven dat hij ervan zou profiteren om dit jaar een break te hebben. De druk kan er vanaf en daarnaast hoeft hij minder te reizen. Hij kan zich daardoor beter laten behandelen aan zijn uitgebreid gedocumenteerde gezondheidsproblemen.
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 02-01-2014 11:42

Oke, die verklaring had ik nog niet gezien. Dat is een duidelijke en logische reden waar ik wel begrip voor heb. Dit zal wellicht ook in overleg met Wade zelf zijn gegaan. Overigens zal ik hem ook niet missen hoor, zijn spel spreekt mij ook niet echt aan. Maar wat ranking en qua niveau betreft hoort hij er zeker bij. De keuzes voor Van Barneveld, Thornton, Anderson zullen puur commerciële keuzes zijn geweest voor de markten Nederland en Schotland. Want het afgelpopen jaar hebben zij geen deuk in een pakje boter gegooid. Anderson, ik heb een zwak voor hem, maar momenteel hoort hij niet bij de besten. Hij is de nummer 18!! Dan verdienen een Huybrechts en Pipe (maar die wil niemand vanwege zijn trage spel) het meer. Maar goed, ondanks dat er niet echt naar prestaties van het afgelopen jaar is gekeken zal het toch wel weer een mooie Premier League worden.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Friezennn » 02-01-2014 19:54

Geweldige gedaan van MVG!! en gelukkig viel die laatste dubbel 20(overigens dik verdiend) erin, anders zou het nog knap link zijn geworden. Neemt niet weg dat die het meer dan verdient is, en ook heerlijk is na deze jongen te kijken, snelheid icm geweldige scores. Toch heeft Wright me dit toernooi echt verrast, die komt er ook wel.

Wat de nummer 1 positie betreft, natuurlijk zal Taylor er alles aan doen deze positie terug te veroveren. Maar dan zal die toch vaker moeten gaan gooien. Op de vloer toernooien is jaarlijks zoveel geld te verdienen, toernooien( zoals euro-toernooien) en dergelijke vloertoernooien die over het gehele jaar verspreidt zijn, dit zijn toernooien die MVG werkelijk allemaal gooit, en Taylor al aantal jaren niet of nauwelijks gooit. Hier verdient MVG gewoon heel veel punten( euro s) mee, ook een Lewis en Whitlock gooien regelmatig hun pijlen in deze toernooien, al gebruikt Lewis dit vaak als trainingspartijen. Wanneer Taylor deze toernooien ook komend jaar grotendeels laat voor wat het is, zal hij dus (bijna) elk TV toernooi moeten winnen wil die een kans maken de nummer 1 positie terug te veroveren.
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 02-01-2014 20:26

Friezennn schreef:Wanneer Taylor deze toernooien ook komend jaar grotendeels laat voor wat het is, zal hij dus (bijna) elk TV toernooi moeten winnen wil die een kans maken de nummer 1 positie terug te veroveren.

Klopt, maar daar is ie toe in staat he. Dat heeft het verleden wel aangetoond, afgelopen halfjaar domineerde hij ook nog zo en won ook vrijwel alles. Mensen, ik zeg niet dat jij dit nu doet hoor, zijn altijd heel snel met Taylor afschrijven. Maar het verleden heeft aangetoond dat dit al meerdere malen onterecht is gebeurd. Taylor komt vaak na tegenslag dubbel zo sterk terug. Als je na meer dan 90 gewonnen televisietoernooien en 16 keer wereldkampioen nog zo kan balen van een uitschakeling zegt dat ook wel wat over zijn mentaliteit. Die komt echt wel weer keihard terug en ik denk zelfs wel weer op nr. 1
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 02-01-2014 23:40

statement James Wade:

‘Ik ben zwaar teleurgesteld dat ik voor de eerste keer in zeven jaar niet aan de Premier League Darts zal deelnemen. dus niet in samenspraak gegaan met Wade:Toen ik het nieuws hoorde was ik van slag, in het bijzonder omdat ik het gevoel heb één van de vier meest constante spelers te zijn geweest in 2013. Op vele tv toernooien ben ik tot de halve finales gekomen, inclusief de Premier League Play-Offs’.

‘Vanaf Barry Hearn het nieuws live op Sky Sports bekend maakte, werd er via de media en via sociale netwerken druk gespeculeerd omtrent de reden van mijn afwezigheid. Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om wat misverstanden uit de weg te ruimen en aan te geven dat ik hier niet om heb gevraagd. Ook heb ik geen uitnodiging geweigerd. Velen vragen mij en mijn familie of ik ervoor gekozen heb niet te willen deelnemen, maar dat is niet zo’.

‘Ik vind het ook belangrijk aan te geven dat geen enkele arts mij heeft geadviseerd rust te nemen, vervolgt de teleurgestelde Wade. Mijn psychische problemen zijn uitgebreid verklaard maar mijn toestand is onder controle en ik beschik over de nodige faciliteiten. Ik heb de afgelopen periode heel veel tijd en energie in mijn spel gestoken, meer dan ooit. Dit is dus een enorme klap. Maar ik heb geen andere keus dan de beslissing van de PDC en Sky te accepteren’.

‘Het streven is om zo spoedig mogelijk weer tot de top vier van de wereld te behoren. Op grond van mijn recente prestaties behoor ik tot de top vier van de wereld. Ten slotte wil ik al mijn fans, familie en sponsors bedanken, die mij zowel in het verleden als in de afgelopen 24 uur hebben gesteund. Ik kijk er naar uit om weer op een tv toernooi in actie te komen. Op de UK Open in maart en alle andere tv toernooien in dit jaar’.
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 02-01-2014 23:48

Ja ik las het ook, ik wou net de Engelstalige versie plaatsen, maar je bent me net voor. Belachelijk dat dit niet in overleg met hem is en dat Hearn het ziektebeeld van Wade als excuus gebruikt om hem te weren. Naar mannetje die Hearn. Wade hoort meer op basis van zijn prestaties dit jaar 10 keer meer in de PLD dan Newton, Barneveld, Thornton en Anderson. Dit lijstje zegt genoeg:

Afbeelding
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Rienk prins » 03-01-2014 13:54

Vooral anderson zijn statts zijn onthutsend.

Vond dat altijd een leuke darter om naar te kijken, maar zijn resultaten zijn niet best.
Schandalig dat Wade niet in de PLD komt, ondanks dat het een naar mannetje is.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 04-01-2014 01:23

Idd belachelijk dat het niet in overleg is gegaan met Wade, volgens mij wil de PDC hem op deze manier terug pakken. Ik gun Wade wel een grote titel dit jaar. Dat lijstje zegt idd genoeg Anderson heeft er op basis van zijn prestaties in het afgelopen jaar niet veel te zoeken en gaat ook dit jaar weer bij de eerste twee afvallers horen denk ik. En Ik had Hamilton er weer bij gedaan ipv Newton. Hamilton heeft het gewoon goed gedaan dit jaar, alleen was hij de laatste maanden niet in vorm en moest hij op het wk een finaleplek van twee jaar geleden verdedigen, door zijn vroege uitschakeling is hij nu gezakt naar de 11ste plaats op de ranking. Ook had Huybrechts nog gekund maar die heeft op de Majors vorig jaar weinig gepresteerd al kwam dat ook omdat hij daar vaak een zware loting had.
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Stiffie » 04-01-2014 11:11

Ik ben juist wel fan van Newton, mooie anti held. Altijd stabiel. These are crazy, crazy, crazy nighs, yeah!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 04-01-2014 16:17

Zo lakeside is ook begonnen, gelijk de regerend kampioen uitgeschakeld: Norris - Waites 3-0!
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor abegoal » 04-01-2014 17:09

Wie?

Volg geen BDO meer, maar speelt bv een Martin Adams niet meer in de BDO?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 04-01-2014 17:30

Volg alleen het wk bij de BDO voor de rest volg ik het ook niet meer. Ja Adams is er nog maar staat niet zo hoog, moest zelfs een voorronde spelen, en moet nu tegen Tony O' Shea. Waites is wel een goede speler alleen dart hij niet fulltime, hij ziet het meer als een hobby. Kan bij de PDC ook gemakkelijk mee denk ik maar denk niet dat hij gaat overstappen.
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 04-01-2014 17:41

Waites doet het altijd wel goed op de GSOD. Maar als ie echt mee zou willen kunnen bij de PDC dan zal ie toch echt zijn baan op moeten geven en full time gaan, anders red je het daar echt niet. Binnen de top 64 van de PDC zijn er nog maar een paar die niet full pro zijn. Maar dat zal ie niet gaan doen, heeft al eens aangegeven zijn baan niet op te willen geven en darts echt als spelletje/hobby te zien. Het talent heeft ie wel, maar de echte wil denk ik niet.

Ik kijk bijna geen BDO meer omdat ik het echt een aanfluiting vind als je het afzet tegen PDC darts. We hebben net 3 weken top darts gezien en dan krijg je nu dit. Vorig jaar was echt een drama niveau met een finale met gemiddelden van 81.90 en 86.43 voor de winnaar. Die zich dan Wereldkampioen noemt, ja ja. En dan doet de BBC of ze top darts hebben gezien ahum.

Lakeside zouden ze eigenlijk voor het PDC WK moeten houden. Net zoals dat Rene van der Gijp de Europa League op dinsdag wil en Champions League op woensdag en donderdag. Daar kan je het ongeveer mee vergelijken. Maar goed, BDO gaat nu ook meer tv toernooien organiseren, wellicht komt dat het niveau ten goede, ik ben benieuwd.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 04-01-2014 21:53

1983 schreef:De keuzes voor Van Barneveld, Thornton, Anderson zullen puur commerciële keuzes zijn geweest


Hier het interview met Barry Hearn: http://www.rtl7darts.nl/video/2139

Automatisch op basis van ranglijst:
1. Michael van Gerwen
2. Phil Taylor
3. Adrian Lewis
4. Simon Whitlock

Wildcards PDC:
5. Peter Wright
6. Dave Chisnall
7. Wes Newton
8. Robert Thornton

Wildcards Sky Sport:
9. Raymond van Barneveld
10. Gary Anderson


Is trouwens de BDO nog ergens te volgen? Of alleen op de BBC.. Ik zou vanavond even kijken, maar blijkbaar wordt daar 's avonds niet gespeeld.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 04-01-2014 23:53

De BBC en Eurosport zenden het uit, alleen niet alles. Hier staan livestreams: http://www.dartfreakz.nl/blog/wdfbdo-ho ... p-een-rij/
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 05-01-2014 00:40

Ik was vanavond alleen thuis, vriendin was met een vriendin naar de film. Verveelde me de pleuris want niks op tv, dus ik dacht, laat ik wat Lakeside kijken. Niks op BBC niks op Eurosport, dus maar een stram opgezocht. En dan zie je Jeffrey de Graaf, de nummer 8 seed dus daar mag je wat van verwachten. En die gooit met 3 darts gemiddeld 72.96!!! wauw, dat kan ik ook nog wel.
Er zat een leg tussen met de volgende scores van zijn kant 23,24,43,41,30,56,41,87, hij stond na 24 darts eindelijk op een finish (=156). Zijn tegenstander won de leg, maar was dus niet heel veel beter aangezien de Graaf nog 24 pijlen in die leg naar het bord heeft mogen gooien. Atkins won makkelijk met 3-0 met een gemiddelde van 83.04, ook niet briljant. Maar wat de Graaf liet zien is beschamend slecht. Ik heb wel weer genoeg Lakeside gezien, dit heeft niets met een Wereldkampioenschap te maken.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 05-01-2014 00:59

Het WK BDO vergelijken met WK PDC is eigenlijk ook niet helemaal eerlijk.
Bij de PDC zitten in de top 64 alleen maar full profs, bij de BDO zijn het voornamelijk amateurs die er nog een baan naast hebben.
Dus dat niveauverschil is wel verklaarbaar.

Wat ik voorheen van de BDO wel mooi vond was dat je daar "makkelijker" op een WK terecht kon komen.
Bovendien is het voor de serieuze speler wel een mooi opstapje richting de PDC.
Maar vorig jaar lag het gemiddelde van de winnaar in de finale op ongeveer 83... MvG zat dit jaar tegen de 100..

Het zegt ook al voldoende dat zowel de BBC alsmede Eurosport niet alle partijen laat zien. Ook commercieel gezien is het dus totaal niet interessant.

Het zou mooier zijn als het BDO WK voor de PDC WK gespeeld zou worden.. Eerst een kleine warmingup met de jochies alvorens de heren het mogen laten zien :D
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Stiffie » 05-01-2014 11:22

Kan Rick Hofstra uit Sneek het niveau van de Embassy niet meer aan? Gooide daar bv in 2005.

edit, ja dus :)

Darter Rick Hofstra fan Snits stiet snein foar de tredde kear op it WK fan de British Darts Organisation. De foarige optredens fan Hofstra op de WK 's fan 2004 en 2005 wiene net hiel súksesfol. Hy gie doe tsjin Mervin King en Tony West ûnderút. Hofstra hat no wol knap lotte, hy begjint tsjin in oare Nederlanner, Remco van Eijden út Zaandam.

Dartsbûn BDO is de tsjinhinger fan de PDC, it bûn dêr't Michael van Gerwen op nijjiersdei de titel fan wûn. It WK fan de BDO wurdt ek wol Lakeside neamd en bestiet langer as de PDC.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 05-01-2014 12:13

Flying Tilster schreef:Het WK BDO vergelijken met WK PDC is eigenlijk ook niet helemaal eerlijk.

Dat is wel zo, maar ook van goeie amateurs mag je nog wel een beter niveau verwachten dan wat we nu voorgeschoteld krijgen. Vroeger was ook iedereen amateur en werd er stukken beter gegooid. Het is gewoon zo dat de meeste spelers die zichzelf serieus neemt z.s.m naar de PDC gaat. Op de wat oudere garde na zeg maar. De betere amateurs/Pub-spelers zie je tegenwoordig over het algemeen niet meer op Lakeside omdat zij niet het geld, de tijd en de energie hebben om het hele circuit af te lopen waardoor ze niet genoeg punten hebben om deel te mogen nemen. In de pubs bij het county darts lopen betere spelers dan het merendeel van wat je nu op Lakeside ziet. En dat is triest, daarom moet de BDO afvragen of ze dit op deze manier nog moeten willen. En ik kan me voorstellen dat de BBC hier steeds minder aandacht aan gaat besteden.

@Stiffie
Gemiddelden zeggen niet alles. Maar het niveau dat Hofstra in 2004 en 2005 haalde 79.08 en 81.24 is nu ongeveer het gemiddelde niveau van heel Lakeside. Hij zou dus een eind kunnen komen. Bij de PDC kom je dan niet eens de eerste ronde door ter vergelijk.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-01-2014 21:27

Rick Hofstra is nu te bewonderen op Eurosport
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 05-01-2014 21:51

3-0 in sets voor Hofstra. Heb zo het gemiddelde niet gezien, maar zat rond de 75% op de finishes.
Heb hiervoor een partij gezien die echt nergens op sloeg.. De winnaar had een gemiddelde van rond 77.30 :?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 05-01-2014 23:15

De top 3 tot nu toe: 1. Green 94.29 2. Norris 93.27 3. Hofstra 90.78. De rest allemaal in de 80 of 70, maar bij de PDC zijn er ook wel lage gemiddelden in de eerste ronde. De spelers in de voorronde gooien nog slechter daar komen ze bijna niet boven de 80 gemiddeld. Nee voor de gemiddelden moet je niet naar de BDO kijken, maar het wk is nog wel leuk om te volgen.
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 06-01-2014 19:54

Lange neus van Wade naar Hearn :mrgreen:

Afbeelding
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 06-01-2014 20:09

sch87 schreef:Bij de PDC zijn er ook wel lage gemiddelden in de eerste ronde. De spelers in de voorronde gooien nog slechter daar komen ze bijna niet boven de 80 gemiddeld.


DIe bewering klopt niet helemaal,
PDC
Afbeelding

BDO
Afbeelding

In de voorrondes is het bij de PDC even slecht of zelfs stukken beter. Gemiddelden van 85+ of zelfs 90+ zoals in de voorrondes door sommigen bij de PDC behaald, worden bij de BDO in het hoofdtoernooi al amper behaald.

Ook bij de PDC zie je wel lage gemiddelden. Maar na 1 of 2 rondes zie je zowat alleen nog maar 90+ veel 95+ en geregeld 100+ gemiddelden. 90+ is tegenwoordig bij Lakeside al een hele prestatie, 95+ een rariteit en 100+ een utopie. De gemiddelden zijn over het geheel genomen bij de PDC gewoon een punt of 10 hoger. Nogal een verschil, daarom vind ik Lakeside niet langer een WK waardig.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 07-01-2014 22:14

Bedoelde ook de voorronde van de BDO, die kunnen ze wel weer afschaffen of inkorten want best of 5 sets in de voorronde is teveel. Vanavond een leuk potje gezien tussen Wilson en Kist, 3-1 voor Wilson , gemiddelde: Wilson 96.33 en Kist 95.91. Gewoon keurige gemiddelden dus, maar dit is echt een uitzondering de rest is wel erg matig. O' Shea was ook een drama, hij won geen leg tegen Adams en haalde een gemiddelde van 74.97. En dat is dan de nummer 3 geplaatst.
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 08-01-2014 01:30

sch87 schreef:Bedoelde ook de voorronde van de BDO, die kunnen ze wel weer afschaffen of inkorten want best of 5 sets in de voorronde is teveel. Vanavond een leuk potje gezien tussen Wilson en Kist, 3-1 voor Wilson , gemiddelde: Wilson 96.33 en Kist 95.91


Kist gaf het eigenlijk zelf weg, want die miste wel heel veel dubbels. Stond goed te spelen, maar kon het niet afmaken.
Zelf vind ik het bij de BDO niet constant genoeg. Het is soms teveel pieken en dan diepe dalen..
Het gaat pas leuk worden als de halve finales gespeeld gaan worden, maar toch blijf ik het t.o.v. de PDC een B-toernooi vinden.
(Logisch... want het gros heeft er een baan naast, dus trainen veel minder dan de boys bij de PDC)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor sch87 » 08-01-2014 19:13

Klopt Kist miste teveel dubbels, maar die 143 finish van Wilson in de 4de set bij een 1-1 stand in legs besliste de wedstrijd. Kist stond te wachten op 40 om Wilson te breken. Het kan dus toch nog een gemiddelde van in de 100 bij de BDO! Bunting gooide 100.65, maar dat is dan ook een professional en de beste speler van de BDO.
Avatar gebruiker
sch87
Selectiespeler
 
Berichten: 300
Geregistreerd op: 31-08-2009 16:33

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 08-01-2014 19:37

Dat soort spelers en meer daarvan heeft de BDO wel nodig. Het is voor de BDO te hopen bijvoorbeeld dat mannen als Bunting en Wilson, en liefst nog een paar, A het niveau wat ze vandaag en gister lieten zien over langere periode constant kunnen vasthouden en B dat ze nog voor langere tijd bij de BDO blijven. Vaak gebeurd B niet omdat alles wat er bovenuit steekt en ver komt op Lakeside een tourcard voor de PDC krijgt aangeboden (zo slim is Hearn wel). Of wanneer een sponsor aanbied om de kosten voor de tour op zich te nemen nemen spelers zelf initiatief om via Q-school zich voor de PDC tour te plaatsen. Robbie Green, die al eerder PDC heeft gespeeld is bijvoorbeeld naarstig op zoek naar een sponsor en hoopt zich via spelen bij de BDO weer in de kijker te spelen om weer terug te kunnen keren. Whitlock heeft een soortgelijke route bewandeld.

A, zulke gemiddelden als Bunting vandaag consistent op grote toernooi tentoon spreiden, komt ook te weinig voor omdat er te weinig grote toernooien zijn en de tegenstand te matig is. Ze spelen simpelweg te weinig topwedstrijden. Wellicht dat een toename van het aantal tv-toernooien (BDO World Trophy en The super series) en het prijzengeld een stap in de goede richting is. De BDO heeft echt weer een stabiele top 16 nodig met daarin een paar echte toppers. Maar ik vrees dat de BDO altijd een kweekvijver voor de PDC zal worden en het niveau steeds verder naar beneden zakt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 08-02-2014 17:15

De Premier League is weer begonnen afgelopen donderdag. Van Gerwen en Van Barneveld maakte indruk. Van Barneveld won met 7-2 van Anderson met een 108 gemiddeld, hij zat zelfs lange tijd boven zijn persoonlijke record gemiddeld van 112. Van Gerwen vernederde Taylor op een manier zoals Taylor nog nooit is vernederd. 7-0 (109 gemiddeld). Een whitewash kwam al niet vaak voor in de PL, dat rijtje is niet zo groot, maar daar verwacht je Taylor helemaal niet tussen. Taylor is onlangs overgestapt van Unicorn naar Target, een 5 jarige deal die 3m pond waard is. Opmerkelijk, want Taylor zat al sinds de vorming van de WDC (later PDC) bij Unicorn. Unicorn heeft ook veel in de PDC melk te brokkelen. Maar de overstapt, wat dus ook inhoud dat hij niet meer met zijn geliefde Phase 5 rosso kan gooien, doet hem voorlopig geen goed. Want ook gister verloor Taylor, nu van de onbekende Keegan Brown in de 2e ronde van de eerste UK Open Qualifier met 2-6.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Lardy » 25-07-2014 22:16

Prachtig om Anderson weer in vorm te zien. Hij gooit zo makkelijk, kan der uren naar kijken.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten