Darts (BDO & PDC)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-11-2013 23:35

Lardy schreef:Het gaat weer lekker vanavond. Prachtig om die Anderson weer op niveau te zien. En die Lewis raakt ze ook weer lekker zeg.

Jammer dat Lewis in het begin zoveel dubbels mistte, anders was het gemiddelde rond de 115 geweest denk ik
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 16-11-2013 11:46

Het is mooi dat Anderson (moet nog constanter worden) en vooral Lewis weer naar hun topniveau groeien zo vlak voor het WK. Alleen van Gerwen lijkt een beetje minder te worden helaas. Toch voorzie ik in dit toernooi, GSOD, en op het WK helaas een voorspelbaar einde. Ome Phil is weer oppermachtig en ik zie niemand hem in deze vorm verslaan. Zelfs gemiddelden van 106 zijn daarvoor niet voldoende is gebleken. Op zich is het mooi om te zien, maar het wordt wel eens saai. Zolang ze hem in elk geval maar partij kunnen bieden. De zoveelste 6-0 10-1 of 16-2 hebben we nou wel gezien.

Overigens vind ik Hankey een schande voor de dartssport met zijn irritante vertragen. Hij verneukt de heleboel alleen maar. Als hij in zijn normale tempo speelt is er niks mis mee, en kan hij het nog best aardig. Maar helaas doet hij dat nog maar zelden. De vraag daarbij blijft, waarom?, want het levert hem nog maar nauwelijks succes op en hij trekt er zijn eigen niveau alleen maar mee naar beneden. Gelukkig zien we hem voorlopig niet meer (en waarschijnlijk noot meer) terug.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 16-11-2013 13:00

Haha, achja, aan de andere kant ook wel weer mooi dat zulke figuren ertussen lopen. Levert leuke televisie op.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 16-11-2013 13:19

Ja, maar ik kijk darts omdat ik mooie wedstrijden wil zien en niet om naar leuke tv te kijken. Hankey verkracht mooie wedstrijden met zijn gedrag. Types zoals hij zorgen ervoor dat Darts niet serieus wordt genomen. Beleving vind ik mooi, maar moedwillig en nutteloos vertragen valt daar niet onder wat mij betreft. En natuurlijk hoeft het niet altijd serieus te zijn en mag er ruimte zijn voor zogeheten 'characters', maar Hankey is doorgeslagen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Lardy » 16-11-2013 13:27

1983 schreef:Ja, maar ik kijk darts omdat ik mooie wedstrijden wil zien en niet om naar leuke tv te kijken. Hankey verkracht mooie wedstrijden met zijn gedrag. Types zoals hij zorgen ervoor dat Darts niet serieus wordt genomen. Beleving vind ik mooi, maar moedwillig en nutteloos vertragen valt daar niet onder wat mij betreft. En natuurlijk hoeft het niet altijd serieus te zijn en mag er ruimte zijn voor zogeheten 'characters', maar Hankey is doorgeslagen.


Kijk naar Lewis en van Gerwen. Dat was een wereldpot, omdat beide spelers lekker hoog in eigen tempo die wedstrijd ingaan. Hankey kan wel aardig gooien, maar het is verschrikkelijk om naar te kijken, er zit geen tempo in, het is niveauloos. Ben blij dat hij eruit ligt er waarschijnlijk (?) weer naar de BDO gaat.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 17-11-2013 17:27

Wat een partij tussen Lewis en Taylor. 32 180's Phil 109.76 en Aidy 110.99 over 25 legs. Fenomenaal, dat niveau krijg je nergens anders te zien. Eat that amateur bond BDO! Maar toch wordt het dan 16-9 voor Phil, onvoorstelbaar eigenlijk. Lewis speelde echt op de toppen van zijn kunnen, maar komt dan uiteindelijk niet in de buurt qua uitslag. Wat moet je dan doen om die man te verslaan? dan moet je echt alleen maar 9, 10 en 11 darters gaan gooien. Kortom, wanneer Phil zijn A-game speelt is ie echt onverslaanbaar.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Frisian Viking » 17-11-2013 21:17

Taylor is ongenaakbaar op de dubbels. Die gooit hij zo vlijmscherp. Ik denk dat dat het vaak is waardoor hij zijn tegenstander eronder krijgt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 17-11-2013 22:29

Het zijn niet alleen de dubbels, want scorend is hij ook fantastisch. Hij is misschien niet zo van de 180's, al gooide hij er vanmiddag een hoop, maar kijk maar eens hoe vaak hij 170+ gooit en de 136's en 134's zijn ook niet van de lucht. Het grootste verschil tussen hem en de rest is dat ie het beste concentratievermogen heeft en dat het langste kan volhouden. Anders kun je niet zo constant blijven als hij. Hij is het meest relaxed en vrij in zijn hoofd van allen, by far. Hij kan op het podium hetzelfde niveau halen als wat ie achter de schermen gooit. Er zijn er genoeg die achter de schermen nog beter zijn dan Phil, maar dat op de een of andere manier niet zo kunnen op het podium, of in elk geval niet constant. Een Lewis en Anderson, maar ook van Gerwen zijn qua natuurtalent veel beter dan Taylor, maar toch komen ze niet structureel in zijn buurt. Het heeft met vrij zijn in je hoofd en concentratievermogen te maken zoals ik al eerder zei, maar ook met de enorme trainingsarbeid die hij erin stopt. Hij maakt de meeste trainingsuren van allemaal, nog steeds op zijn 53e.

Een andere reden waarom hij vaak onverslaanbaar is, is de legende. Al zo vaak wereldkampioen, al 78 grote titels gepakt. zowat 90 % van alle finales waarin hij stond gewonnen. Die man verliest überhaupt bijna nooit en gaat in je hoofd zitten. Dat merk je aan vrijwel iedereen die tegenover hem komt te staan. Die staan al met 3-0 achter als de wedstrijd nog moet beginnen. Zie dat nog maar eens goed te maken tegen hem.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 01-12-2013 13:14

Gister na die draak in Heerenveen wel nog een, wederom, mooie partij tussen Lewis en van Gerwen gezien. Het leek, weer, de kant van Lewis op te gaan. Tot dat van Gerwen bij een 6-3 achterstand een tandje bij kon schakelen zoals alleen hij en Taylor dat kunnen. Dan is ie door vrijwel niemand bij te houden, zelfs niet door Lewis die ook echt wel fantastisch stond te gooien. Van Gerwen boog het om naar een 6-9 overwinning en krikte zijn gemiddelde gedurende die 6 legs op van 102 naar 108. Van Gerwen lijkt op tijd weer in vorm te komen met het oog op het WK.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 01-12-2013 23:19

Wat een fantastische finale... Van Gerwen sloopt Taylor met 11-7
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-12-2013 23:43

Flying Tilster schreef:Wat een fantastische finale... Van Gerwen sloopt Taylor met 11-7

Van Gerwen speelde erg goed, maar ik denk dat als Taylor vandaag geen wedstrijden had gespeeld dat hij wel had gewonnen. Je kon duidelijk zien dat het de laatste legs niet meer lukte bij Taylor. Desondanks toch alle credits voor Van Gerwen, want winnen van Taylor is bijzonder knap
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 02-12-2013 00:55

De manier waarop hij van Taylor wint vond ik indrukwekkend. Maar ja... dit moet je kunnen flikken op een WK.
En reken maar dat als Van Gerwen - Taylor de finale is.. dat Taylor dit "foutje" toch heel graag wil rechtzetten
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Calimero » 02-12-2013 20:06

Zoals Van Gerwen de achterstand ongedaan maakte is echt ongelofelijk. Dat heeft er niets mee te maken dat Taylor vlak voor de wedstrijd ook al gespeeld had. Zoals hij die legs binnen sleepte is echt niet tegen te darten, ook niet tegen Taylor. Dit is namelijk precies wat Taylor ook kan doen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 05-12-2013 00:53

Feanfan 1 schreef:maar ik denk dat als Taylor vandaag geen wedstrijden had gespeeld dat hij wel had gewonnen. Je kon duidelijk zien dat het de laatste legs niet meer lukte bij Taylor.


Vind het gemakkelijk gezegd dat hij gewonnen had als hij geen wedstrijden had gespeeld.

Je hebt wel gelijk als het aankomt op meerdere wedstrijden per dag. Daarom zie ik Taylor nog wel steeds als favoriet voor de wereldtitel. Maar deze overwinning zal van Gerwen wel een enorme boost geven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 07-12-2013 20:42

Van Gerwen overeompelde Taylor op een gegeven moment, daar kan Phil niet goed mee omgaan, daardoor was het ook waarom Taylor minider werd (of in elk geval leek) aan het einde. Dat het aan meerdere wedstrijden op 1 dag lag vind ik echt onzin, kan Phil normaal ook prima mee omgaan. Zie UK Open 2013, Premier League 2012 bijvoorbeeld. Het had te maken met de 'extra gear' die van Gerwen heeft en dan is ie door niemand te pakken.

Maar noteer hem maar, finale Ladbrokes WDC wordt Taylor-Van Gerwen. Zie voor beide heren weinig beren op de weg naar de finale. Van Gerwen kan vroeg Anderson tegen komen, maar die kan alleen winnen als ie top is, en daar zit ie nog ver vanaf. Hij zal Wade of Lewis krijgen in de Halve Finale, dat is het grootste obstakel. Maar in de vorm van de PCF pakt ie die. Taylor is wel iemand die dit niet snel vergeet. Verliest zelden een finale en 2 keer op rij... uit den boze. Die gaat de hele wedstrijd rond de 110 gem. gooien, 7-1. Wordt een voorspelbaar WK als dat uitkomt, maar ik kijk er naar uit :P
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor forca hveen » 15-12-2013 15:13

Zo, gistermiddag even twee negendarters in de partijen na elkaar. Beide vlogen er alleen wel uit ondanks de negendarter :lol:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Flying Tilster » 21-12-2013 00:44

En de 16-voudig Wereldkampioen ligt eruit... Wat een fantastische wedstrijd van Michael Smith...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Otsje P » 21-12-2013 11:39

1983 schreef:Maar noteer hem maar, finale Ladbrokes WDC wordt Taylor-Van Gerwen. Zie voor beide heren weinig beren op de weg naar de finale.


Oeps.... :wink: :lol:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 21-12-2013 11:50

Ja, wie verwacht dat nou :oops:

Taylor is vrijwel de hele 2e helft van het dartsjaar ongenaakbaar en dan verliest ie op zijn toernooi van Michael Smith die een verschrikkelijke eerste ronde had gespeeld. Maar goed alle credits naar die jongen, wat echt wel een talen is, maar hij is er nog lang niet. En als Taylor zijn normale niveau had gehaald dan was Smith, die eigenlijk met 4-1 had moeten winnen, nooit in de buurt gekomen. Ik vond verder Van Barneveld erg sterk, speelde ook tegen een sterke tegenstander, maar bleef in zichzelf geloven en kwam terug van achterstand. Dat is wel eens anders geweest. Als hij die mentaliteit kan volhouden dan wordt Van Barneveld nog een gevaarlijke klant voor Van Gerwen en Lewis die nu zwaar favoriet zijn.

Sowieso zijn, zeker na de uitschakeling van Taylor, de helften van het schema zwaar uit balans.
De helft van Van Gerwen bevat buiten hem zelf: Lewis, Anderson, Van Barneveld en Wade. Daar, uit dat rijtje, gaat denk ik de wereldkampioen komen. In de andere helft is het helemaal open, daar zitten Whitlock, Thornton en Hamilton in die allen een matig jaar/half jaar achter de rug hebben. Anderen aan die kant van het schema die ik ver zie komen zijn Peter Wright (uitstekend jaar gehad) en Kim Huybrechts. Maar die worden geen wereldkampioen.
Maar ja, ik en voorspellingen :?
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Lardy » 21-12-2013 11:59

Wade heeft ook aardig mazzel gehad, kreeg in z'n eerste partij 6 matchdarts om z'n oren. Wel jammer dat Taylor er uit is trouwens. Ik moet zeggen dat de sfeer wel altijd heerlijk is op het WK.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 21-12-2013 12:21

Klopt Wade heeft gezwijnd in de eerste ronde. Maar met hem weet je het nooit, nu ie bevrijd is van het demon Phil Taylor zou ook hij wel eens heel gevaarlijk kunnen worden.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 28-12-2013 17:21

Ongelooflijk. Van Gerwen flikt het weer in wederom een fenomenale partij! Op het randje van de afgrond, maar wat een eindsprint. Held!
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 28-12-2013 17:25

Wat een WK tot nu toe, niks gaat echt zoals ik verwacht. Ik durf er niks meer over te zeggen wie er gaat winnen. Van Gerwen leek er vanmiddag echt aan te gaan. Hij begon verschrikkelijk slecht en Anderson gooide als van ouds. Maar van Gerwen vond het net op tijd terug waardoor hij Anderson, die de hele wedstrijd op ongeveer hetzelfde niveau bleef, alsnog voorbij ging. Maar hij kan zich dit niet blijven permitteren en hij zal constanter moeten. Anders gaat hij dit niet winnen. Lewis is voor mij de grote favoriet, maar die was vandaag tegen King niet bepaald geweldig. Peter Wright was gisteravond echt fantastisch en ook Wade speelde vanmiddag als in zijn beste dagen. Als hij dat kan blijven doen is ie zoals ik al eerder zij zeer gevaarlijk. Er komen nog mooie dagen aan.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Calimero » 30-12-2013 16:41

Gisteravond een verschrikkelijk slechte Wade terecht zien verliezen van ook een matige Lewis. Van Gerwen leek over Webster heen te donderen maar deed wat hij vaker doet: zijn gedachten verliezen. Vanavond de op papier vooraf een geweldige halve finale tussen Van Gerwen en Lewis. Wordt veel spektakel verwacht en hopelijk worden we beloond. Voor Van Gerwen denk ik de ideale tegenstander: Lewis gooit snel en straft fouten wel af. Toch verwacht ik dat de Nederlander het kan waarmaken.

Aan de andere kant verwacht -en hoop- ik dat Whitlock de finale gaat halen. Op de een of andere manier ontzettend veel sympathie voor hem. En als Van Gerwen vanavond niet wint, hoop ik ook dat Whitlock een keer wereldkampioen wordt.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 30-12-2013 23:29

Geweldig spel van Van Gerwen en Wright vandaag. Helaas waren Whitlock en Lewis vandaag niet goed genoeg om er een wedstrijd van te maken waardoor het erg eenzijdige halve finales waren. Het wordt hopelijk wel een mooie finale met dit keer wel een echte wedstrijd. Iedereen, vooral de leken zullen een makkie verwachten voor Van Gerwen. Maar daar geloof ik helemaal niks van, Wright gooit al het hele toernooi stabiel boven de 100 en vandaag meer dan 60% op zijn finishes. Daar ga je geen makkie aan krijgen. Het wordt heel close, maar ik verwacht wel Van Gerwen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 02-01-2014 00:32

Oooh Michael van Gerwen. Hoewel het (gelukkig) nog spannend werd toch dikverdiend gewonnen. En het is hem gegund. MvG, held!

Mooi trouwens dat Wade niet deelneemt aan de Premier League dit jaar. Naar mannetje vind ik dat. Overigens had ik in plaats van Newton liever Huybregts gezien.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 02-01-2014 00:43

Veel mensen vinden Wade een naar mannetje, en als je alleen maar op tv beelden afgaat kan ik me dat ook nog wel voorstellen. Maar als je de achtergrondverhalen over hem wat beter kent dan denk je gelijk al anders over hem. Maar goed, ik kan me voorstellen dat niet iedereen darts heel intensief en van dichtbij volgt en zodoende alles over de spelers weet. Wade verdiend op basis van zijn ranking en prestaties dit WK gewoon een plek in de PLD.

Fantastische prestatie van MVG! het zat er al jaren in, maar het is er de laatst 1,5 jaar pas echt uit aan het komen met vanavond als hoogtepunt. En hij is nog maar 24! Ook alle credits naar Wright, die ook een fantastisch jaar heeft gehad. Mooi hoe hij niet opgaf. Ik geef het je te doen als je er in de WK finale de eerst 4 sets niet aan te pas komt en bijna geen leg pakt, dan zakt vrijwel iedereen de moed in de schoenen. Maar Wright bleef gaan en als ie er 6-5 van had gemaakt had ik het nog moeten zien.
Van Gerwen nu nummer 1, maar reken maar dat er iemand uit Stoke-on-Trent alles op alles zet om het komende jaar weer te domineren en die plek en ook de WK titel terug te pakken. En ik sluit niet eens uit dat hem dat ook zal lukken.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 02-01-2014 00:54

Ik ga daarbij niet alleen af op televisiebeelden, maar ook op interviews en verhalen van collega's / concurrenten. Dat bevestigt mijn beeld. Maar goed, ieder z'n mening. Ik ben in ieder geval blij dat hij er niet bij is en Wright en Chisnall onder andere wel. Hoe dan ook belooft dat weer een schitterend toernooi te worden. Hopelijk wordt het geen eentonig verhaal met de top drie die er bovenuit steekt. Want momenteel zijn zij toch wel echt de besten. Mannen als Wright, Whitlock en misschien Van Barneveld acht ik in staat om de aansluiting te vinden.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor 1983 » 02-01-2014 00:59

Welke interviews met collega's als ik vragen mag? James heeft zoals iedere darter wel zo zijn streken gehad, maar ik kan je vertellen dat hij ondanks wat jan publiek over het algemeen denkt prima ligt bij zijn collega's. En je weet ook aan welke stoornis hij precies lijdt? Maar goed, je hoeft hem niet te mogen en iedereen mag hem een ontzettende paardelul vinden. Maar wat ik maar wil zeggen is dat mensen heel gauw hun oordeel klaar hebben zonder de achtergronden te kennen, that's all.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Darts (BDO & PDC)

Berichtdoor Hinkelpikke » 02-01-2014 01:08

Hij komt op mij niet sympathiek over en ook andere darters hebben wel gezegd zich te storen aan zijn vreemde gedrag. Die stoornis, dat speelt al een tijdje en dat schijnt zijn gedrag enigszins te verklaren als ik de verhalen mag geloven. Hij is ook depressief geweest geloof ik. Ik blijf in ieder geval bij mijn standpunt. Ik kijk niet graag naar hem.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten