Darts (BDO & PDC)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik heb net een aantal berichten samengevoegd met het al bestaande Darts-topic, op die manier kan het Sports overig-topic voor andere disciplines gebruikt worden.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Zolang het geoorloofd is om tussentijds alcohol te nuttigen is het wat mij betreft geen sport.
Spijt heb je morgen maar!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ebiede schreef:Zolang het geoorloofd is om tussentijds alcohol te nuttigen is het wat mij betreft geen sport.
Dat was ooit, maar is inmiddels al lang niet meer. Wanneer heb je voor het laatst darts gekeken?
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Volgens mij mag het nog steeds. Ik hoorde Co Stompe laatst zeggen dat hij het best presteert wanneer hij 2 biertjes had genomen. Al weet ik niet wanneer Co voor het laatst op een groot toernooi aanwezig is geweest :lol:
Rienk prins
Invaller
Berichten: 356
Lid geworden op: 18-08-2010 13:59

Bericht door Rienk prins »

Ik vind die Lewis ook niet zo'n rare snuiter, en na zijn manager switch is hij aanzienlijk beter gaan gooien.

Sport is het wel degelijk, ik dart ook (recreatief) en ik ben al blij als ik 2 van de 3 pijltjes in de 20 gooi.
Deze heren gooien gemiddelden van 100(!), daarvoor moet je toch heel veel uren trainen.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

---E--- schreef:Volgens mij mag het nog steeds. Ik hoorde Co Stompe laatst zeggen dat hij het best presteert wanneer hij 2 biertjes had genomen. Al weet ik niet wanneer Co voor het laatst op een groot toernooi aanwezig is geweest :lol:
Precies, dat is dus al tijden geleden. Tijdens een wedstrijd mag er geen alcohol meer genuttigd worden.
Rienk prins
Invaller
Berichten: 356
Lid geworden op: 18-08-2010 13:59

Bericht door Rienk prins »

Co heeft een contract bij rtl 7, hij moet er de 1e ronde uit zodat hij daar aan kan schuiven :lol:
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

---E--- schreef:Volgens mij mag het nog steeds. Ik hoorde Co Stompe laatst zeggen dat hij het best presteert wanneer hij 2 biertjes had genomen. Al weet ik niet wanneer Co voor het laatst op een groot toernooi aanwezig is geweest :lol:
Hem neem ik dus totaal niet serieus. Co Stompé, die bij elke dartwedstrijd doodleuk zit te vertellen hoe alles in elkaar steekt. Hij zal er best verstand van hebben, maar van zijn laatste wedstrijd zijn alleen nog vage zwart-wit archiefbeelden beschikbaar.
Heerenveen till I die!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

---E--- schreef:Volgens mij mag het nog steeds. Ik hoorde Co Stompe laatst zeggen dat hij het best presteert wanneer hij 2 biertjes had genomen. Al weet ik niet wanneer Co voor het laatst op een groot toernooi aanwezig is geweest :lol:
Denk dat hij daardoor ook niet meer presteert :lol:
Als hij al een keer meedoet op een podium dan ligt hij er in de eerste ronde uit en kan hij dan inderdaad aanschuiven bij RTL waar hij vast wel biertjes mag drinken :P
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ebiede schreef:Zolang het geoorloofd is om tussentijds alcohol te nuttigen is het wat mij betreft geen sport.
---E--- schreef:Volgens mij mag het nog steeds. Ik hoorde Co Stompe laatst zeggen dat hij het best presteert wanneer hij 2 biertjes had genomen. Al weet ik niet wanneer Co voor het laatst op een groot toernooi aanwezig is geweest :lol:
Tijdens de wedstrijd mag het absoluut niet, mag al heel lang niet meer overigens (tot ongeveer 1990 mocht het op het podium). Ook op toernooidagen (zoals vloertoernooien) e.d. mag dat niet rond de wedstrijdbanen (wat een speler op zijn hotelkamer doet moet hij zelf weten). De PDC en DRA zijn daar ook erg streng op, die willen als sport serieus genomen worden. Nogmaals wat een speler voorafgaand aan een wedstrijd doet is aan hem zelf, maar dat geldt ook voor b.v. voetballlers, alsof die nooit wat drinken voorafgaande aan wedstrijden. Zijn genoeg voorbeelden van geweest.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Rienk prins schreef:Ik vind die Lewis ook niet zo'n rare snuiter, en na zijn manager switch is hij aanzienlijk beter gaan gooien.

Sport is het wel degelijk, ik dart ook (recreatief) en ik ben al blij als ik 2 van de 3 pijltjes in de 20 gooi.
Deze heren gooien gemiddelden van 100(!), daarvoor moet je toch heel veel uren trainen.
Vergeet ook niet te zeggen hoeveel trainingsuren de mannen erin steken. Natuurlijk lopen er nog genoeg jongens met (over)gewicht, maar je hebt hiervoor ook geen afgetraind lichaam voor nodig. Als dat ook een criteria is om iets sport te noemen dan valt er denk ik wel meer af.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Mooie partij vanavond tussen Wade en Whitlock. gemiddelden ronde de honderd over 34 legs. 3 extra legs nodig, veel spanning. Mooi darts. Ik gunde het Whitlock iets meer, omdat ik die nog wel een paar grote titels gun, Wad heeft er al veel. Maar Wade won uiteindelijk toch wel terecht. Velen mogen hem niet door zijn maniertjes en uitstraling. Maar ik heb een paar keer in het echt meegemaakt en weet daardoor dat ie wel meevalt. Even als Lewis. Die 2 liggen ook prima bij de andere darters, in tegenstelling tot soms wel eens wordt beweerd. Toch halen geen van beiden het bij het niveau wat Taylor en MVG hebben laten zien. Die gaan de finale tegen elkaar spelen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Was inderdaad een topwedstrijd.
Wade vind ik, net als velen, een vervelend mannetje. Adrian Lewis vind ik daarentegen dan weer geweldig, die gisteren ook een leuke pot speelde tegen Dolan.
Taylor en Van Gerwen zijn op dit moment de twee beste darters ter wereld.
Zoals een Pipe en Hamilton kunnen ook fantastisch darten, alleen dat tempo, verschrikkelijk. Daarom hoop ik ook dat die er altijd snel uitvliegen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja, datzelfde heb ik ook, ik hou van snelle darters. Daarom geniet ik van Van Gerwen als het bij hem loopt tenminste. Lewis idem. Pipe gooit al iets sneller dan voorheen, maar het is nog steeds erg traag naar mijn smaak. Taylor zelf is ook niet een van de snelste, maar vergeleken bij Pipe is hij formule 1. En dat is ook fijner om aan te zien aangezien hij nogal veel raak gooit 8)

Gelukkig zijn er geen spelers meer die zo langzaam zijn als Marshall James, die einde vorige eeuw nog de Embassy finale haalde, ooit was.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Wat een finale. Lewis gooit 18x 180 en gemiddeld 106 per beurt en nog verlies je met 18-13.
Tegen het buitenaards wezen Taylor, gemiddeld ongeveer 113, kan niemand tegenop
Ik kijk nu al uit naar het volgende toernooi.

Ik mag zelf ook graag als hobby een pijltje gooien, dus niet in competitieverband. Vandaag een keer 180 gegooid en een keer 147 finish. De beurt daarna weer keurig 11 of 26 :lol: :lol:
Heb ooit één keer 170 uitgegooid, ook dat zal wel een eenmalige gebeurtenis geweest zijn
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die Taylor kan wel aardig darten. :D Feanfan, toernooitjes gooien is ook leuk hoor. Ben inmiddels zelf alweer een tijdje gestopt met gooien maar als je dit ziet op TV heb je toch altijd de neiging zelf weer wat te gooien. En die 26 was bij mij ook een veel voorkomende score.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Feanfan 1 schreef: Tegen het buitenaards wezen Taylor, gemiddeld ongeveer 113, kan niemand tegenop
Ik kijk nu al uit naar het volgende toernooi.
Ongelooflijk he? En hij blijft zichzelf nog verbeteren ook op zijn 53e .Want kijk het er maar eens op na, dat niveau wat ie nu haalt, zowat 113 in een finale met een lang format, dat haalde hij bij lange na niet in de periode dat hij 8 keer op rij wereldkampioen werd. Hij heeft nu veel meer tegenstand dan ooit, maar hij is zelf ook nog eens 2 keer beter geworden dan dat hij 5 jaar geleden was. Zo ontzettend knap, dat je bijna 2 uur lang zo'n concentratie op kan brengen. En dan mensen maar roepen dat het maar een kroeg spelletje is. De begrijpen er helemaal niks van. Net als de mensen die Taylor steeds af hebben geschreven. Een groot SPORTman.
Laatst gewijzigd door 1983 op 28-07-2013 23:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Inderdaad, iedereen heeft wel eens een klein dipje. Zo verloor hij 2 weken geleden nog van Ronnie Huybrechts.
Jaren geleden stond hij op eenzame hoogte. De laatste jaren staat hij nog steeds alleen aan kop, maar de verschillen zijn wel kleiner geworden. Wade, Van Gerwen, Lewis en ook Barney kunnen Taylor verslaan als hij een iets mindere dag heeft, al gebeurd dat zelden.
Wat hij vandaag liet zien is fenomenaal, gemiddeld 113. Van mij mag hij nog heel lang doorgaan
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja klopt, er is veel meer weerstand en de top heeft zich allemaal wel verbeterd. Jammer voor Lewis, die gunde ik het echt. Maar er valt hem niks te verwijten, hij had zowat 10 en 9 darters moeten gaan gooien om van deze Taylor te winnen. Maar een Lewis van dit niveau gaat nog genoeg titels pakken, ook wanneer Taylor nog meedoet.

Als je dit niveau vergelijkt met de Lakeside finale van dit jaar, bijna 30 punten verschil in 3 darts gemiddelde!!! mogen ze de titel Lakeside World Professional Darts Championship eigenlijk niet meer voeren. En BBC zou zicht ook achter de oren moeten krabben of ze dat nog uit willen zenden. Lijkt een parodie op de sport geworden bij de BDO.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Klopt. Jaren geleden toen Barney, King en dat soort mensen nog met de BDO meededen was dat destijds topniveau. Als je dat vergelijkt met de PDV is het amateuristisch.
Als je Martin Adams of Ted Hankey (prachtvent) tegen de top van de PDC laat spelen zijn hun gewonnen legs op een hand te tellen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja, je ziet het maar met Hankey, topper bij de BDO. Is overgestapt, maar komt niet eens in de buurt van de top 64. Oke, hij heeft een moeilijke periode gehad met een beroerte e.d. Maar ook met zijn niveau van voor zijn beroerte is hij, op misschien een incidentele uitschieter, geen top 32 materiaal.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Lakeside is uiteraard veel lager niveau, maar ik kijk meestal wel even, vooral omdat Nederlanders het daar meestal wel goed doen. Je moet een flinke weg bewandelen om daar überhaupt te mogen staan, en ja tijdens de weg naar moet je beter gooien dan daar.... De Lakeside heeft nog wel iets (eigenlijk alleen een naam) en ik heb het idee dat dit voor kleinere sponsoren nog wel aansprekend is. Mooi op tv houden in ieder geval totdat Danny Noppert het gewonnen heeft ;-)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Het heeft nog iets door de naam en doordat er nog steeds wel een volle zaal zit en op de BBC er nog wel redelijk naar wordt gekeken. Dus in die zin heeft het nog wel bestaansrecht. Maar dat zal minder en minder worden aangezien het niveau met het jaar steeds verder daalt, niet voor niks dat het voor BDO spelers bijna onmogelijk is om tegenwoordig nog fulltime professional te kunnen zijn en er van te kunnen leven. Als die oude fossielen die bij de BDO de dienst uitmaken nou verstandig waren geweest, dan waren ze een paar jaar geleden op het aanbod van Hearn ingegaan. En als Danny Noppert, zeer groot talent dei Scott Rand al eens dik versloeg, verstandig is slaat hij de BDO gewoon over en gaat ie eerst de PDC youth tour lopen om zich daarna zo gauw mogelijk in het PDC veld te voegen. Eerst in het BDO veld gaan gooien heeft tegenwoordig geen enkele meerwaarde meer als je ziet hoe droevig slecht daar wordt gegooid. Kan ie net zo goed in de lokale kroegen in de UK gaan spelen, daar wordt nog beter gegooid.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

PDC is voetbalpubliek, erg sfeervol altijd. En bij de BDO kan je een speld horen vallen.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Jawel, maar van Barneveld is na zijn overstap wel succesvol geweest binnen de PDC. Dus dat is niet helemaal een lekkere vergelijking.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Mwah, niet structureel. De eerste 2 jaar was hij echt top (nummer 2 van de wereld) en een grote bedreiging voor Taylor. Daarna is om verschillende redenen de klad er in gekomen, o.a. door Privé problemen en diabetes. Maar anders ben ik er van overtuigd dat hij aan de top was blijven staan, en ik weet zeker dat hij daar ook weer terug zou kunnen komen. Daar heeft hij absoluut de kwaliteiten voor. Een Hankey heeft dat totaal niet, die is lang niet goed genoeg (meer). Die heb ik nog nooit een gemiddelde van boven de 100 zien gooien en een gemiddelde van 95 of meer is tegenwoordig ook een zeldzaamheid. Dat moet je tegenwoordig echt wel kunnen om tot de top te kunnen behoren. Hankey zit meestal tussen de 85 en 90. Daar win je af en toe eens een wedstrijdje mee, maar is op lange termijn niet goed genoeg.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die Lewis en Huybrechts hebben er ook zin in zeg, jeutje wat een niveau.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

En dan met zo'n gemiddelde er uitvliegen.. :shock:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Tsja, met gemiddelden win je geen wedstrijden. 5 uit 13 op zijn dubbels was gisteravond gewoon niet goed genoeg. Finishpercentage van 67 % op 6 uit 9 tells the story. Lewis speelde ook gewoon een goede partij, zijn gemiddelde viel iets lager uit door een paar puddingbeurten, en dan gaat het snel in dit korte format. Maar ik ben er wel van overtuigd dat Kim van de meeste andere speler zou hebben gewonnen gisteravond.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Het gaat weer lekker vanavond. Prachtig om die Anderson weer op niveau te zien. En die Lewis raakt ze ook weer lekker zeg.
Plaats reactie