WK onder 20

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

WK onder 20

Bericht door Forza Willem II »

Nederland is tijdens de loting van het FIFA WK voetbal tot 20 gekoppeld aan Japan, Benin en Australië. Bondscoach Foppe de Haan was tevreden over de loting: ,,Het had slechter gekund."
,,Ik weet helemaal niets van deze tegenstanders, maar ik ben blij dat we landen als Argentinië en Brazilië nog niet treffen", moest De Haan bekennen. ,,Op het eerste gezicht denk ik dat Japan de grootste concurrent zal zijn. Als ik naar het 'grote' Australië kijk dan is het voetbal gebaseerd op het fysieke aspect. Benin is voor mij de grote onbekende."

Groep D is de zogeheten 'groep des doods'. ,,Als ik Duitsland of de VS was dan had ik liever in een andere groep gezeten", vond FIFA-president Seph Blatter. ,,Alle wedstrijden tijdens het toernooi zijn mooi, maar in deze groep is elke wedstrijd een finale."

Het Nederlands elftal speelt vrijdag 10 juni zijn eerste wedstrijd tegen Japan. Vijf dagen later volgt in het Parkstad Limburg Stadion het duel met Australië, waarna de laatste wedstrijd tegen Benin (in Tilburg) op 18 juni volgt.


De groepen:

Groep A (Kerkrade):
Nederland
Japan
Benin
Australië

Groep B (Utrecht):
Turkije
China
Oekraïne
Panama

Groep C (Doetinchem):
Spanje
Morokko
Honduras
Chili

Groep D (Enschede):
Argentinië
Verenigde Staten
Duitsland
Egypte

Groep E (Tilburg):
Colombia
Italië
Syrië
Canada

Groep F (Emmen):
Brazilië
Nigeria
Zuid-Korea
Zwitserland

Voor het complete speelschema en kaartverkoop zie:

http://www.fifa.com/nl/comp/tournament/ ... 05,00.html
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

Amateurclubs hebben nog een week de kans met korting hun kaarten te bestellen voor het FIFA Wereldkampioenschap voetbal tot 20 jaar. Clubs die per KNVB-district de meeste kaarten bestellen maken bovendien kans op tien, twintig of dertig vrijkaarten voor een wedstrijd van het Nederlands elftal tijdens het FIFA WK 2006 in Duitsland.


Vanuit de stichting NeXXt 2005 zijn alle amateurclubs in Nederland eind vorig jaar in het bezit gesteld van een bestelformulier. Zij kunnen voor alle wedstrijden van het toernooi kaarten bestellen. Op elk kaartje krijgen zij € 2,50 korting. Desgewenst kunnen KNVB-verenigingen via toernooipartner Connexxion een voordelige busreis aan een wedstrijdbezoek koppelen. Kaarten voor het toernooi zijn beschikbaar vanaf € 10 tot en met € 30. Tijdens de groepsfase en de achtste finale krijgen bezoekers telkens twee wedstrijden achter elkaar te zien. Ook de 'kleine' finale (3e/4e plaats) en de finale worden direct na elkaar gespeeld. Verenigingen sturen hun bestelformulier naar het desbetreffende districtskantoor van de KNVB. Daar kan ook meer informatie worden verkregen over deze actie.


Het FIFA WK voetbal tot 20 vindt plaats van 10 juni tot en met 2 juli in zes speelsteden. Tijdens de loting afgelopen zondag in Utrecht werden de 24 deelnemende landen tijdens de groepsfase als volgt over de steden verdeeld.
Groep A, Kerkrade: Nederland, Japan, Benin en Australië
Groep B, Utrecht: Turkije, China, Oekraïne en Panama
Groep C, Doetinchem: Spanje, Marokko, Honduras en Chili
Groep D, Enschede: Argentinië, Verenigde Staten, Duitsland en Egypte
Greop E, Tilburg: Columbia, Italië, Syrië en Canada
Grope F, Emmen: Brazilië, Nigeria, Zuid-Korea en Zwitserland

Overige voetballiefhebbers kunnen hun kaarten on line bestellen (http://www.nexxt2005.nl) of binnenlopen bij een van de vele verkooppunten van TicketBox.
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

Ik ben vrijwilliger in Utrecht 8)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Noukske schreef:Ik ben vrijwilliger in Utrecht 8)
Wat leuk!! Hoe kom je daar nu terecht en in wat voor functie?
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

Ben ik ook wel benieuwd naar! Vrijwilligers zijn er trouwens nog steeds nodig voor het WK:

http://www.fifa.com/nl/comp/tournament/ ... 05,00.html
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

Poenkt schreef: Wat leuk!! Hoe kom je daar nu terecht en in wat voor functie?
Op de afdeling Media. Moet binnenkort invullen welke dagen en dagdelen ik kan (maar dat is nogal problematisch ivm nog niet bekende tentamen en herkansingen data maar goed), en daarna volgt er een selectieprocedure.
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

KAARTEN VLIEGEN DE DEUR UIT IN SPEELSTAD EMMEN

Met Brazilië, Nigeria en Zuid-Korea binnen de gemeentegrenzen kon het ook haast niet anders. Emmen kan prachtige wedstrijden presenteren op het FIFA WK voetbal tot 20. Tien dagen na de loting moet de Drentse speelstad al nee verkopen voor twee speeldagen. Voor de duels op zondag 12 en zaterdag 18 juni zijn in Emmen geen kaarten meer te krijgen. Het Univé Stadion kan 8.500 toeschouwers herbergen.

Het zijn de eerste twee wedstrijddagen van het toernooi die zijn uitverkocht. Bij de loting werden regerend wereldkampioen Brazilië, Afrikaans kampioen Nigeria en Aziatisch kampioen Zuid-Korea in groep F ingedeeld. Deze groep, met Zwitserland als vierde land, werd toegewezen aan Emmen.

Het openingsduel in Emmen is Brazilië-Nigeria. Die wedstrijd wordt gevolgd door Zuid-Korea-Zwitserland. Het lot bepaalde ook nog dat de wedstrijd Argentinië-Duitsland uit groep D op zaterdag 18 juni in Emmen wordt gespeeld. Na deze kraker volgt Brazilië-Zuid-Korea uit groep F.

Kaarten voor het FIFA WK voetbal tot 20 zijn te koop via internet (http://www.fifa.com/wktot20) en de verkoopadressen van TicketBox.

Het FIFA WK voetbal tot 20 vindt plaats van 10 juni tot en met 2 juli in zes speelsteden. De 24 deelnemende landen zijn tijdens de groepsfase als volgt over de steden verdeeld:
Groep A, Kerkrade: Nederland, Japan, Benin en Australië
Groep B, Utrecht: Turkije, China, Oekraïne en Panama
Groep C, Doetinchem: Spanje, Marokko, Honduras en Chili
Groep D, Enschede: Argentinië, Verenigde Staten, Duitsland en Egypte
Groep E, Tilburg: Columbia, Italië, Syrië en Canada
Groep F, Emmen: Brazilië, Nigeria, Zuid-Korea en Zwitserland
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

FIFA WK VOETBAL TOT 20: EMMEN GEHEEL UITVERKOCHT


Voor de acht wedstrijden van het FIFA Wereldkampioenschap voetbal tot 20 jaar in Emmen is via internet of TicketBox geen kaart meer te krijgen. Voetbalfans uit binnen- en buitenland hebben langs deze kanalen beslag weten te leggen op het merendeel van de kaarten voor de wedstrijden die op 12, 15, 18 en 22 juni in het Univé stadion worden gespeeld. Brazilië, Nigeria, Zuid-Korea, Argentinië en Duitsland zijn de grote publiekstrekkers in Drenthe.

Er zijn alleen nog hospitalitypakketten voor de vier speeldagen in Emmen te verkrijgen.

Voor de overige 25 evenementen (44 wedstrijden, omdat op de meeste speeldagen twee wedstrijden achter elkaar worden gespeeld in hetzelfde stadion) van het toernooi, bestaat ook veel belangstelling. Voor de drie groepswedstrijden van het Nederlands elftal voor spelers onder 20 jaar (10 en 15 juni in Kerkrade, 18 juni in Tilburg) zijn nog kaarten te koop.

Belangstellenden kunnen via internet (http://www.fifa.com/wktot20) en de meer dan 1000 verkooppunten van TicketBox kaarten en passe partouts aanschaffen. Via internet zijn ook de hospitalitypakketten voor al deze wedstrijden te bestellen
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

WK ONDER 20
ANP/182 SPO/3 24/5/2005, 13:30 VOET24 WK20+AA; VOETBAL-ZEIST-SELECTIE

WK ONDER 20


Ajax en AZ hofleverancier (2)


N i e u w bericht, meer informatie


ZEIST (ANP) - Met ieder vier spelers zijn Ajax en AZ hofleveranciers van de 21-koppige WK-selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder de 20 jaar. Bondscoach Foppe de Haan selecteerde Maduro, Babel, Vermeer en Emanuelson van de Amsterdamse club. AZ levert Vlaar, Medunjanin, Wisse en Bulters voor de wereldtitelstrijd deze zomer in eigen land.

De selectie telt twee spelers die in een buitenlandse competitie actief zijn. John speelt bij Fulham en Owusu Abeyie staat bij Arsenal onder contract.

Bondscoach De Haan begint de voorbereiding op het WK vrijdag in Hoenderloo. Hij voegt dan nog vier extra spelers aan de selectie toe. Dat zijn Verhoek (ADO Den Haag), Elia (ADO Den Haag), Artz (Excelsior) en Zoontjes (AZ). Oranje verblijft tijdens het WK in het Brabantse Oisterwijk.

Van der Struijk, Agustien (Willem II) en PSV-'er Afellay voegen zich pas op maandag bij de selectie. Het drietal komt zondag tijdens de bekerfinale in De Kuip nog in actie.

Bondscoach Marco van Basten presenteert vrijdag zijn definitieve selectie voor de kwalificatieduels van het 'grote' Oranje tegen Roemenië en Finland. Vlaar, Maduro en Babel maken op dit moment nog deel uit van de voorlopige groep van Van Basten. Het trio speelt wellicht de duels met Roemenië (4 juni) en Finland (8 juni) en voegt zich in dat geval op het allerlaatste moment bij de ploeg van bondscoach De Haan.

Het Nederlands elftal voor spelers onder de twintig jaar opent het toernooi in eigen land al op 10 juni met een wedstrijd tegen Japan in Kerkrade. Daarna volgen groepswedstrijden tegen Australië (15 juni) en Benin (18 juni). De beste twee ploegen van de poule plaatsen zich evenals de vier beste nummers drie van de zes groepen voor de tweede ronde van het WK. De finale wordt op 2 juni in Utrecht gespeeld.

Selectie WK onder 20. Doel: Vemeer (Ajax), Brack (FC Zwolle), Bulters (AZ). Verdediging: Tiendalli (FC Utrecht), Vlaar (AZ), Van der Struijk (Willem II), Drost (Heerenveen), Zuiverloon (Feyenoord), Otten (Excelsior).

Middenveld: Maduro (Ajax), Kruys (FC Utrecht), Afellay (PSV), Medunjanin (AZ), Emanuelson (Ajax), Agustien (Willem II). Aanval: Owusu Abeyie (Arsenal), John (Fulham), Babel (Ajax), Vincken (Feyenoord), Rajcomar (FC Utrecht), Wisse (AZ).
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Openingswedstrijd helaas uitverkocht, maar ik ga wel kijken bij Nederland-Australie!
En eventueel Italie-Canada
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Gebruikersavatar
Giusto
Nieuw talent
Berichten: 113
Lid geworden op: 31-05-2005 17:47
Locatie: Granada

Bericht door Giusto »

"Op het WK voor spelers onder de twintig jaar, dat vrijdag in Nederland van start gaat, wordt een nieuwe buitenspelregel in gevoerd. Wanneer een speler in buitenspelpositie de bal krijgt aangespeeld, maar de bal niet aanraakt, dan komt de buitenspelval te vervallen. Eerder werd er gevlagd wanneer een speler buitenspel stond en aan het spel meedeed.

Er wordt echter wel gefloten als de speler die buitenspel staat en de bal niet aanraakt, de tegenstander hindert in zijn bewegingsruimte door bijvoorbeeld de keeper het zicht te ontnemen. Ook gaat de vlag omhoog wanneer een speler de bal krijgt in de rebound, maar tijdens het schot of doelpoging buitenspel stond."

Sportweek.nl

Of het daar nou beter van wordt?? Duidelijk ziet het er in ieder geval niet uit
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Idd weer een regel van niks met dat buitenspel. Ik vind dat ze gewoon terug moeten naar de oude regel van buitenspel is buitenspel en niet dat gezeik over actief meedoen of niet. Je ziet heel vaak dat iemand in het centrum buitenspel staat en de bal gaat naar de buitenkant. Maar diegene in het centrum doet wel mee aan de aanval en heeft hierdoor 5 meter voorsprong en is nooit meer in te halen en maakt de goal. Ik vind gewoon terug naar de oude regel buitenspel is gewoon helemaal buitenspel en gewoon affluiten
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Linksback Jeroen Drost was een zekerheidje voor bondscoach Foppe de Haan, maar toch staat hij niet in de basis in de eerste wedstrijd op het WK onder 20.

Nederland speelt vrijdag-avond in Kerkrade de eerste groepswedstrijd tegen Japan. Jeroen Drost kampte afgelopen week met een blessure aan de lies. Ook zijn vervanger Urby Emanuelson van Ajax was niet helemaal fit, maar De Haan koos uiteindelijk voor de Amsterdammer. De wedstrijd Nederland - Japan is rechtstreeks te zien bij de NOS en begint om 20:00 uur.
Een onderschrift: wat is dat?
Jesper
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-03-2005 09:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Jesper »

Hij staat er toch zeker in of ligt dat nu aan mij?
Wat?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jesper schreef:Hij staat er toch zeker in of ligt dat nu aan mij?
Klopt, hij speelt inderdaad.
Jeroen Drost start toch op de linksbackpositie tegen Japan. Aanvankelijk werd gedacht dat Urby Enamuelson zou starten, maar Foppe de Haan heeft uiteindelijk de voorkeur gegeven aan de Kampenaar van sc Heerenveen.
Deze week was er wat onduidelijkheid over wie er linksback zou spelen. Emanuelson had namelijk last van een kuitblessure, maar is daar inmiddels weer van hersteld.
Lekkere acties van die Owusu btw.
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

die regel van buitenspel valt in het niets bij die regel dat je de bal niet meer mag aanraken nadat er gefloten is
Kruys passt die bal in de handen van de dichtsbijzijnde spler van Japan en krijgt daar geel voor
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

The_Hunter schreef:die regel van buitenspel valt in het niets bij die regel dat je de bal niet meer mag aanraken nadat er gefloten is
Kruys passt die bal in de handen van de dichtsbijzijnde spler van Japan en krijgt daar geel voor
Beter opletten, dat was Tim Fincken van F*yenoord.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Goh, positief verrast door dit team. Erg leuke eerste helft, tweede helft kwam oranje na de goal wat onder druk, maar dat gebeurt zoveel teams die een voorsprong moeten verdedigen. Denk dat ik maar eens goed voor dit toernooi ga zitten, kan nog erg leuk worden.
Pottier
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-06-2005 22:35
Locatie: Woudsend

Bericht door Pottier »

Leuke wedstrijd om te zien inderdaad. En onze Jeroen Drost speelde een goede degelijke partij vond ik. Met als uitblinker Quincy Owusu Abeyie, mooie speler om te zien! Altijd die drang om een actie te maken, geweldig! Heb laatst het interview van hem gelezen in de VI, en daar uit kon je merken dat Arsenal het in hem ziet zitten. Gaan we dit toernooi nog leuke dingen van zien!
Pottier Oladiejee!
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Ook ik ben positief verrast door dit team. Onwijs leuke wedstrijd om te zien, eerste helft uitstekend combinatievoetbal, met als uitblinkers Maduro en Quincy. Een genot voor het oog die Quincy...tsjonge wat zit daar een voetbal in zeg...
Ook onze Jeroen Drost speelde tot de 85ste minuut een prima pot, degelijk en rustig. Vond verder die Tiendalli en Ron Vlaar goed spelen. Je zou toch zeggen dat we de wedstrijden tegen Benin en Australië wel winnen..ben benieuwd hoever we komen. Maar ik ben fan.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat een fantastische voetballer die Quincy Owusu! Het lijkt allemaal niet te kunnen wat hij doet, en toch krijgt ie het voor elkaar. Sowieso een ploeg met veel publieksspelers, met als hoogtepunt Jeroen Drost. 8) Die past qua soberheid en degelijkheid niet bij dit team. Maar hij deed het goed.
Gebruikersavatar
Viking woman
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 08-04-2005 20:50

Bericht door Viking woman »

Zo zeg geweldig, vooral die eerste helft!!! Vechtlust en wat een toppie.. onze Jeroen!!! :lol:
Super!! Complimenten, ook de linksbuiten. Ach iedereen deed goed zijn best!
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ik vond het tot de 60de minuut goed voetbal van Nederland. Ook ben ik zeer verast door Vlaar. Toen ik een maand geleden zei(toen hij voor het eerst bij AZ speelde) dat hij een grote was, was daar veel kritiek op. Ik vond hem echt de leider in de verdediging. Als Hansson ooit nog wegaat lijkt dit me de ideale opvolger. Verder vond ik die Quinci erg goed spelen. Als Verbeek volgend jaar nog Rzasa opsteld snap ik er niks meer van. Jeroen drost speelde een goede wedstrijd.
Een onderschrift: wat is dat?
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Squerrel schreef: Beter opletten, dat was Tim Fincken van F*yenoord.
Klopt sorry :oops:
Gebruikersavatar
Jelmert
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 13-02-2005 11:40
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door Jelmert »

Gister weer zo'n belachelijke gele kaart, bij Spanje - Marokko.
Het was 3-0 voor Spanje toen Marokko een penalty kreeg.
Marokko benutte de penalty en wilde snel de bal uit het doel halen om weer snel te kunnen aftrappen. De scheidsrechter dacht hier dus anders over en gaf de speler een gele kaart omdat hij de bal niet had mogen aanraken.

Ik dacht dat het de bedoeling was van deze regel dat het spel sneller hervat wordt maar ik heb nu al 2 gevallen gezien in 2 dagen waar het tegenovergestelde het geval is. Het geval met Tim Vincken en nu met Marokko versnelde allebei het spel maar werd dus onterecht teruggefloten.

CONCLUSIE: KLOTEREGEL :blbl: :blbl: :blbl:
Gebruikersavatar
Jukke
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 15-05-2005 22:27
Locatie: Hoornsterzwaag / Jubbega

Bericht door Jukke »

Vette treffer van Colombia, in de kruising, jammer van die actie van Moreno, 3 man voorbij en toen mis!
Superfriesk Ût Jobbegea
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Jelmert schreef: KLOTEREGEL
Het is niet een kloteregel zo als jij zegt, maar door sommige scheids/grensrechters wordt hij verkeerd beoordeeld cq geïnterpreteerd.
Anti anti. :)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Freezeman schreef: Het is niet een kloteregel zo als jij zegt, maar door sommige scheids/grensrechters wordt hij verkeerd beoordeeld cq geïnterpreteerd.
Nee hoor, die scheidsrechters doen precies wat ze is opgedragen. De bal aanraken nadat er is gefloten = geel. Wel een kloteregel dus.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Ach ja, het is toch net zoiets als toen het in de handen pakken door de keeper van een terugspeelbal niet meer mocht? In het begin werd iedere bal die ook maar op een terugspeelbal leek afgefloten, later is men (gelukkig) gaan inzien dat als een keeper met een magistrale redding een van richting veranderd schot pakt dit echt geen terugspeelbal is. Als deze nieuwe regel ook op een soortgelijke manier wordt toegepast hebben we er misschien nog wat aan.
Laatst gewijzigd door dekoning op 13-06-2005 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja....
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Precies. Het is nu even wennen, maar die scherpe randjes gaan er vanzelf vanaf. Ik denk dat deze regel het spel ten goede komt. Hoe vaak irriteren wij ons in het ALS niet aan (verdedigende) ploegen die bij elke overtreding de bal een klein tikkie geven? Het wordt hoog tijd dat de voetbalwereld protesterende en spelvertragende spelers gaat aanpakken.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Plaats reactie