WK onder 20

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Luna schreef:
hap hap,

Een club die niets presteert dé club van een stad/gebied noemen, waar ken ik dit toch van :wink: Laten we verder maar geen zinlose disuccsie houden over wel of niet provinciaal 60% komt nog altijd van binnen Zuid-holland,en de voorganger van Feyenoord (zoals GVAV bij FCG) is evenoud als Sparta..mocht het oprichtingsjaar iets met jouw beredenering te maken hebben. off-topic :!:
Ik moet altijd enorm lachen om Ajakkes en Feyenoord-supporters die roepen van "Boeren,boeren"als ze meer ff de grens van Amsterdam of Rotterdam gepasseerd zijn. Ze vergeten namelijk dat het uitvak dan volg hangt met allerlei spandoeken met plaatsnamen uit dorpen uit heel Nederland. :P Voor de rest intereseerd het me geen ene moer wie de club in R'dam is.
Graaijax Hamsterdam!!
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Luna schreef:Een club die niets presteert...
Ik neem aan dat je het nu over Feyenoord hebt? :wink:

De tribunes van de Kuip zitten wel degelijk afgeladen met provinciaaltjes uit bijv. Zeeland en laat ik ook die lieve Esther uit Dokkum niet vergeten, maar dat mag je niet hardop zeggen hoor. Ssttt. 60/40, prima joh, maakt mij verder weinig uit hoor... maar je hapt zo leuk.

Waarom zit jij als stadsmens (alhoewel...) eigenlijk op die (noordelijke) provinciaaltjesforums? Het noorden trekt toch nog steeds he? :mrgreen:


Ik ben er trouwens wel voor dat we de groep domme mensen in Nederland zoals Royce het land uitflikkeren. Daar schieten we pas wat mee op.
***
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Harris schreef:en laat ik ook die lieve Esther uit Dokkum niet vergeten
Toevallig is dit provinciaaltje wel eentje om behoorlijk trots op te zijn als mede-feyenoorder zijnde, een superfan! Dus wees maar blij met die 'boertjes'...
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Harris schreef: Ik neem aan dat je het nu over Feyenoord hebt? :wink:

De tribunes van de Kuip zitten wel degelijk afgeladen met provinciaaltjes uit bijv. Zeeland en laat ik ook die lieve Esther uit Dokkum niet vergeten, maar dat mag je niet hardop zeggen hoor. Ssttt. 60/40, prima joh, maakt mij verder weinig uit hoor... maar je hapt zo leuk.

Waarom zit jij als stadsmens (alhoewel...)
Waar een ietwat sarcastisch antwoord op Beroepsforummer Poenkt wel niet toe kan leiden (duo-happen een nieuw fenomeen?), maar ok als jij de klassieke fout ookal gaat maken...
Er is een paar jaar geleden een enquete geweest onder Feyenoord-supporters waar gevraagd werd naar leeftijd, hoe lang ze al een seizoenskaart hebben en waar ze wonen. Hoewel ik ook altijd dacht dat het meerendeel van "ver" kwam bleek dat 60% binnen de provincie zuid-holland woonde. Het gefantaseer van die tribunes zijn die afgeladen vol zitten met provinciaaltjes is dus deels erg overdreven. Jammer dat veel mensen blindelings dingen gaan roepen die achteraf helemaal niet zo blijken te zijn,jammer. Overigens is er bij PSV ook eens zo'n soort onderzoek geweest, daar kwam 50 procent van buiten de provincie Brabant woont, waar jij juist eens beweerde dat PSV de enige top3 club is waar de supporters grotendeels in de regio Eindhoven woonde... de pot verwijt de ketel dat hij Swart ziet,foutje moet kunnen hoe zelfverzekerd je ook mag overkomen 8)
Verder weet ik niet is hoe het is om op het platteland te leven, nooit gedaan en ik denk dat ik het ook nooit zal doen, een stadmens dus.

Hap Slik Slok
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dit is wel mooi vermaak, een Rotterdammer en 2 Grunningers die aan het koekhappen zijn op een Heerenveenforum.. klassiekertje dit. :lol:
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Als een eerste reactie in deze topic al wordt afgedaan als happen, dan kun je dus blijkbaar nergens meer op reageren... :roll:

Ik reageer op zk's structurele dedaine houding ten opzichte van (de provinciaaltjes van) kleinere clubs terwijl Feyenoord dus ook van die provinciaaltjes heeft, maar dat mag jij ook sarcastisch noemen hoor. Ik snap bovendien niet zo goed waarom je dat met alle geweld wilt ontkennen, tot aan allerlei leuke enquetes aan toe. Met een 60/40 verhouding, waarbij je het 40%-gedeelte blijkbaar een te verwaarlozen gedeelte vindt? Zelf weten. Op het FCG-forum vond ik je in deze discussie al niet sterk, en dat wil je hier nu blijkbaar herhalen? Dat krampachtige ontkennen begint wat meelijwekkend te worden eerlijk gezegd.

Je hebt een beter geheugen dan ik, maar ik heb dan ook niet jarenlang onderzoek gedaan naar de demografische omstandigheden van de supportersschares van de Nederlandse clubs. Jij wel... :D

Zelfverzekerd? Ik moet er helemaal van blozen, gekkie.

Schrik niet, ook nog een ontopic-reactie: gewoon afgelasten die troostfinale. Wie doen je nou een plezier met zo'n nietszeggend potje? Levert toch alleen maar weer kapotte stoeltjes op, dus gewoon niet laten spelen.
***
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Luna schreef: Waar een ietwat sarcastisch antwoord op Beroepsforummer Poenkt wel niet toe kan leiden (duo-happen een nieuw fenomeen?), maar ok als jij de klassieke fout ookal gaat maken...
Er is een paar jaar geleden een enquete blabla.... Hoewel ik ook altijd dacht dat het meerendeel van "ver" kwam bleek dat 60% binnen de provincie zuid-holland woonde. Verder weet ik niet is hoe het is om op het platteland te leven, nooit gedaan en ik denk dat ik het ook nooit zal doen, een stadmens dus.
Poenkt beperkt het bezoek van forum tot 2 clubs(soms 3), jij verkondigd overal (in de provicincie)het Feyenoordnisme. :P

Verder roepen ze in steden als Berlijn,Londen,Parijs of Rome ook dat Rotterdam en Hannover provinciestadjes zijn. :wink: Het is maar vanuit welk oogpoent je het bekijkt. Ik heb ook nog nooit op het platteland gewoond, ben ook een stadmens. Maar ja in jouw ogen is Groningen gewoon een provinciestadje...

Verder veel succes met je cluppie, al was het alleen maar omdat ik proviciaaltje Erwin Koeman veel succes wens...
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Poenkt schreef:..... ben ook een stadmens....
Woonplaats: Skoatterwâld-Noord/Oranjewâld
Moahahaha... :D
Anti anti. :)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Je denkt toch niet dat ik woon in een buurt(met knippen en plakken kan ik ook Friesch schrijven) waarvan ik de naam niet kan uitspreken... :wink: Of in een plaats waarvan ik bewust iedere keer de naam foutief uitspreek. :wink: Of naast Yildirim ,die elk moment door wereldverbeteraar Royce en z'n vriendjes het land uitgetrapt kan worden. :lol:

Nee, gewoon Grunn, net al veel forumleden hier...
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
FryslanFoppe
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 02-05-2005 01:14
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door FryslanFoppe »

Wie is er morgen allemaal bij in de Galgenwaard?
Ben erg benieuwd of Messi zich ook langs al die beren van Nigerianen weet te werken!
Geef Nigeria een hele goede kans
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De Argentijnen dus, ongelofelijk hoe koelbloedig die Lionel Messi was bij beide strafschoppen. Echt een prachtige speler om naar te zien, je ziet hem even niet maar wanneer hij aan de bal is dan staat bijna iedereen op de banken. Die handelingssnelheid ligt zo ontzettend hoog.

Wat mij betreft een verdiende winnaar.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Dat kan echt een hele 'grote' voetballer worden :!: Wat een techniek, snelheid, slimheid enz. Echt de beste speler v/h toernooi.
SCH
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Mooi dat dit topic (na mijn vakantie) nog open is voor reacties…
Om nog even terug te komen op de hersenkronkel van Harris..
Harris schreef:Ik reageer op zk's structurele dedaine houding ten opzichte van (de provinciaaltjes van) kleinere clubs terwijl Feyenoord dus ook van die provinciaaltjes heeft,.
Houdt je de onderwerpen wel even bij elkaar aub? Jij mixt diverse punten met elkaar, iets dat nogal propagandistisch overkomt.
Structurele dedaine houding van ten opzichte van provinciaaltjes van kleinere clubs? Leuk bedacht, alleen het slaat werkelijk als een tang op een varken.
Ik weet als geen ander waar je op doelt hoor, ik heb de mensen die eerder bij Feyenoord-wedstrijden weggaan (sommige omdat ze ver moeten rijden) om niet in de files te komen uitgemaakt voor provinciaaltjes. Dit om de dood eenvoudige reden dat dit gedrag mij, en vele anderen nogal irriteert, natuurlijk moeten deze mensen het zelf weten, maar het getuigd niet van loyaliteit en ik vind dat erg “teleurstellend”.Vandaar dat deze mensen toen betitelde als provinciaaltjes, deels uit ergernis,deels als krachtterm. Wat ik destijds ook nog duidelijk had vermeld was dat ik wel duidelijk wist dat er velen mensen uit andere (“verre”) oorden komen die bloedfanatiek zijn, alle props aan hen. Ook deze mensen (uit andere provincies) hebben voor een groot deel een hekel aan de “file ontwijkers “ (door sommigen in de kuip ook wel “dagjesmensen”genoemd), immers zij wonen ook ver weg maar zij blijven tot het einde.

Met de expres zo bedoelde negatieve titel provinciaaltjes bedoelde ik dus de Feyenoord-“bezoekers” die mijn wenkbrauwen doen fronsen door eerder weg te gaan.
Dat jij een beetje tranentrekkend gaat lopen beweren dat ik negatief zou praten over andere clubs uit andere provincies… tsja dat zijn jouw woorden jongen, het kan best zijn dat je het verkeerd begrepen hebt,geen probleem, maar wel wat triest dat je die denkfout –stervende zwanen stijl- als argumentatie tegen mij gebruikt.
Harris schreef:, maar dat mag jij ook sarcastisch noemen hoor.
Wie kaatst kan de bal verwachten, vat het niet zo persoonlijk op man, dat ik zei het feit dat een club die niks gepresteerd heeft (behoorlijk aangedikt), trots van een gebied wordt genoemd ergens van te kennen,was een één stekend grapje, dus zeker sarcasme te noemen.
Ik zie ook niet in waar ik hier andere clubs uit het niet-westen mee te kort doe? Één met een knipoog bedoeld geintje over dat SCH meer gepresteerd zou hebben dan FCG en ik kraak half oostelijk Nederland af ???Die negatieve houding tegenover tegen over hetgeen (supporters/clubs/steden) dat niet uit de Randstad komt is dus ridicuul te noemen.(ook buiten dit om)
Harris schreef:Ik snap bovendien niet zo goed waarom je dat met alle geweld wilt ontkennen, tot aan allerlei leuke enquetes aan toe. Met een 60/40 verhouding, waarbij je het 40%-gedeelte blijkbaar een te verwaarlozen gedeelte vindt? Zelf weten. Op het FCG-forum vond ik je in deze discussie al niet sterk, en dat wil je hier nu blijkbaar herhalen? Dat krampachtige ontkennen begint wat meelijwekkend te worden eerlijk gezegd.
Als het écht zo was dat ¾ van Feyenoordsupporters uit andere provincies zou komen dan zou ik dat niet ontkennen, maar als dit ten onrechte tóch beweerd wordt dan heb ik vind ik dat behoorlijk dazig. Iets dat je zonder doorvragen steevast ontkent, en het grotendeels bevestigen op een Feyenoordfan met een Limburgs accent, of een Friesche vlag uit Dokkum…. Need I say more?
Je zou jezelf ook dom houden door dit plaatje voor je te houden natuurlijk, maar omdat de cijfers anders beweerden dan het hierboven geschetste plaatje haalde ik de enquête er even bij. Dit zou dat verkeerde plaatje misschien weghalen. Zo niet dan slaap ik daar geen nacht minder om. De punten die ik een hele tijd terug aanhaalde op het fcg-forum (Dat je dát nog wel weet poeh poeh, selectief geheugen?) waren dat 60 procent binnen Zuid-Holland woonde, én dat niet iedereen met een Feyenoordshirt een supporter(bezoeker van) Feyenoord was. Toen sommigen toen dachten dat ik met dit laatste bedoelde dat ík zou uitmaken wie wél en wie geen supporter zou zijn, en nogal emotioneel/ondoordacht reageerde had ik weinig zin om er nog op in te gaan (wél kraaide er niemand meer naar toen ik begon over fanatiek en minder fanatieke supporters), het zou dus goed kunnen dat je mijn argumenten toen vond tegen vallen, die waren er nauwelijks namelijk.
Ik beargumenteerde hier alleen mijn antwoord op jouw post vol met vooroordelen, hetgeen dat inderdaad op die eerdere discussie leek ,zei het dat die eerdere ietwat verbitterd was omdat het woord provinciaaltjes totaal verkeerd opgevat werd, maar kennelijk ben je zo verstokt dat je die onzin waar die discussie over ging maar blijft herhalen? Wat zou anders de reden moeten zijn van die vrij zemelige volharding van dit alles?
Harris schreef:Met een 60/40 verhouding, waarbij je het 40%-gedeelte blijkbaar een te verwaarlozen gedeelte vindt? Zelf weten.
Onzin troef , nee hoor, maar dit is eerder al aan de orde gekomen.. ik ben de laatste die beweerd dat alle mensen uit andere delen van Nederland (die 40%) niet fanatiek kunnen zijn,en al helemaal niet die dat die dan maar “verwaarloosd”dienen te worden.Ik woon ook niet in Rotjeknor dus mocht ik ál zulke uitspraken doen dan zou ik er sowieso wel een paar keer overna denken.


PS:
Poenkt schreef:jij verkondigd overal (in de provicincie)het Feyenoordnisme.
Grapjas, overdrijven is ook een kunst.
Poenkt schreef:Maar ja in jouw ogen is Groningen gewoon een provinciestadje...
Ja dat zeg ik toch ook telkens? :grmbl: :roll:
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Luna schreef: Ja dat zeg ik toch ook telkens? :grmbl: :roll:
Nogmaals zeg ik als voormalig Berlin-inwoner(vrij kort, trouwens): Rotterdam en Hannover zijn kleine proviciestadjes... :wink: POENT AUS.
Graaijax Hamsterdam!!
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

mischien had ik dit er bij moeten zetten bij dat laatste,sorry :cry:
Natuurlijk is alles in verhouding groter of kleiner, daar heb ik geen problemen mee.
Plaats reactie