TV-Tips (sport)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor 1983 » 15-12-2012 13:45

Het PDC WK Darts is weer begonnen. Dit toernooi loopt van 14 december t/m 01-01-2013. Een uitgesproken favoriet is er niet echt, en als die er al is dan is het toch zeker een Nederlander. Namelijk Michael van Gerwen. Van Gerwen heeft de laatste maanden de PDC gedomineerd, is opgeklomen naar de 7e plaats op de Order of Merit (wereldranglijst) en heeft zijn eerste grote titel gepakt. Ook in de overige (vloer)toernooien liet hij grootse vorm zien. Naast Van Gerwen zijn er natuurlijk gebruikelijke namen zoals (altijd) Phil Taylor, titelverdediger Adrian Lewis, Simon Whitlock, James Wade en Gary Anderson. De wereldtop zeg maar. Daarnaast zijn er altijd outsiders zoals Andy Hamilton, Terry Jenkins die ver kunnen komen. Ook verwacht ik dit jaar wel weer wat van Raymond van Barneveld, die onlangs voor het eerst in 5 jaar een grote titel heeft gepakt. En dat was niet zomaar een, de Grand Slam of Darts is een erg sterk bezet toernooi. Het hel WK is te volgen via de stream van RTL7: http://www.rtl7darts.nl/live en RTL zend ook het nodige live uit op tv. Vanaf 8 uur in de avond is er veel live te zien, en zoals nu wanneer er ´s middags wordt gespeeld ook in de middag.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-12-2012 14:36

Ik heb gisteren de wedstrijd tussen Lewis en Vos gezien. Vos krijgt in de toekomst nog genoeg kansen om van Lewis te winnen, maar gister had hij dat ook zeker kunnen doen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor forca hveen » 19-12-2012 15:11

Raymond van Barneveld was in de eerste ronde in elk geval flink op stoom! Voor je het wist had hij de partij al uitgegooid :lol:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Flying Tilster » 19-12-2012 18:29

De partij King - Winstanley was wellicht niet van het hoogste niveau, maar wel een prachtige spannende pot.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor 1983 » 28-12-2012 21:53

Heerlijke partij van van Barneveld tegen Whitlock, 5-1 met 102.32 gem. Kijk die partij nog maar even terug op rtl7darts als je het hebt gemist. Volgende horde in de semis zal wel Taylor worden.
Morgenavond Van Gerwen-Lewis, zal ook wel mooie partij worden.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Surhuisterveen » 28-12-2012 23:47

Partij van Barney was superieur. Ook Taylor was weer goed, al was de tegenstand van Hamilton wel erg mager.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Calimero » 28-12-2012 23:55

Zoals Van Barneveld en Taylor vanavond hun wedstrijd gooiden, belooft dat in ieder geval een geweldige halve finale waarvan ik nog geen winnaar durf te voorspellen. Fenomenaal waren ze beiden vandaag, en foutloos bovendien. Ook mooi om te zien dat Van Barneveld zijn vorm weer lijkt te herpakken! Een finale Van Gerwen - Van Barneveld zou echt een droomfinale zijn, maar bij de laatste 4 met 2 Nederlanders vertegenwoordigd worden zou ook al heel wat zijn.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Flying Tilster » 29-12-2012 08:54

Surhuisterveen schreef:Partij van Barney was superieur. Ook Taylor was weer goed, al was de tegenstand van Hamilton wel erg mager.


Als je de gemiddeldes van Hamilton bekijkt dan valt dat echt mee. Hamilton stond echt niet zo gek te gooien.
Maar Taylor kan dan net weer een niveautje hoger gooien, waardoor het lijkt alsof Hamilton een figurant is.
Hamilton gooide meende ik een gemiddelde van 96, waarmee hij bijna elke wedstrijd had kunnen winnen op dit WK.
Het enige wat bij hem niet goed voor elkaar was, waren de dubbels. Hij heeft zat kansen gehad, maar niet benut en dat is dodelijk tegen een in vorm groeiende Taylor.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-12-2012 00:05

Zonet een van de mooiste dartwedstrijd gekeken tussen tussen Van Gerwen en Lewis. Ik heb een zwak voor Lewis en vind het jammer dat hij het ook net niet haalde. Met name de achtste set was van Lewis' kant van wereldklasse

Nu Van Gerwen tegen Wade, hopelijk dat Van Gerwen deze wint, maar van wat er nu nog is hoop ik toch echt dat Phil Taylor het toernooi wint. Ik heb niks met de Nederlandse darters en Wade is de grootste kwal in de dartwereld. Worden in ieder geval nog twee mooie halve finales

Die analytici end e commentators zijn wel van een dramatisch niveau. Op het ene moment is het zo en 10 seconden later de tegenovergestelde wereld. Zeggen ze dat Lewis mentaal niet sterk is, nou als je 4-3 achterstaat en je gooit drie legs met een 10 en twee 12-darters dan ben je mentaal heel goed. De allerbeslissende leg was inderdaad een mindere, maar beide spelers hadden er wel eens een slechte leg tussen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Janstra » 30-12-2012 13:16

Lewis begon niet sterk. Hij had het geluk dat van Gerwen de dubbels niet gooide. Zo bleef hij in het spoor bij van Gerwen. Maar op een gegeven moment was Lewis warm gedraaid en begon erg goed te gooien. Op dat moment dacht ik dat hij de wedstrijd naar zich toe zou trekken. Maar groot respect voor van Gerwen dat hij toch bij kon blijven, want Lewis was toen wel iets beter in de laatste 2 sets. Het kwam erop neer wie blijft het rustigst en kan het afmaken.

Ik vind het juist fijn om naar Nederlanders te kijken. Die hebben meestal lekker tempo van gooien. Vooral van Gerwen kan soms idioot goed en snel gooien als het loopt. Ik verwacht van Gerwen wel in de finale. Van Barneveld zal denk ik net te kort komen om Taylor te verslaan, die lijkt ook weer net op tijd zijn vorm gevonden te hebben.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Calimero » 30-12-2012 20:01

Lewis een fijne vent? Nee, ik vind het een smerig rotjoch met een nog viezere kop op z'n lichaam. Die uitspraak richting Van Gerwen zegt dan ook wel genoeg. "Ik heb geen enkele sympathie voor Van Gerwen en z'n voet, dat heb ik wel als ik met de 200.000 pond thuis op de bank zit." Alleen maar mooier dat zijn arrogantie is afgestraft door de echte Brabander. Hij is niet voor niets erg gehaat bij het Engelse publiek, voelt zich te goed voor de gemiddelde dartfan.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Lardy » 31-12-2012 00:18

Ik heb jaren geleden Lewis zien gooien in Heerenveen bij een toernooitje en toen had hij ook al van die maniertjes. Het is wel mijn favoriete darter samen met Anderson. Maar ik snap best dat mensen hem niet mogen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor 1983 » 31-12-2012 11:08

Feanfan 1 schreef:Nu Van Gerwen tegen Wade, hopelijk dat Van Gerwen deze wint, maar van wat er nu nog is hoop ik toch echt dat Phil Taylor het toernooi wint. Ik heb niks met de Nederlandse darters en Wade is de grootste kwal in de dartwereld. Worden in ieder geval nog twee mooie halve finales

Phil is achter de schermen niet zo'n gentleman zoals hij op het podium en voor de camera's overkomt, alles draait binnen de PDC wat ome Phil betreft om Phil Taylor en alles moet wijken voor zijn succes. Ik kom wel eens op darttoernooien en ik ken mensen die daar nog veel meer komen dan ik. Dan maak je die mannen van dichtbij mee en hoor je ook verhalen over ze waardoor je heel anders tegen die gasten aan gaat kijken en wat meer weet dan je op tv ziet. Zo is van Barneveld in het echt helemaal niet die arrogante kwal waarvoor sommigen hem houden en zijn Lewis en Wade best aardige kerels. Gisteravond was Phil ook nog eens geen gentleman op het podium. Na gisteravond is het laatste stukje sympathie dat ik voor Phil had echt weg, wat liet die zich als een klein kind kennen aan het einde van zijn wedstrijd met Raymond. Een groot darter, de allergrootste, maar echt een heel zielig mannetje. Ik hoop dat Van Gerwen hem finaal van het podium afveegt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor NN4ever » 31-12-2012 11:54

Die uitspraak richting Van Gerwen zegt dan ook wel genoeg. "Ik heb geen enkele sympathie voor Van Gerwen en z'n voet, dat heb ik wel als ik met de 200.000 pond thuis op de bank zit."


Tuurlijk heeft hij wel sympathie voor van Gerwen. Dit is gewoon een beetje ouwehoeren voor de wedstrijd en elkaar een beetje opnaaien. Alleen maar mooi. Zo vind ik de maniertjes van Wade ook altijd wel leuk, gister ook weer met dat bord voorafgaand aan de wedstrijd. Veel mensen zullen dat irritant en onsportief vinden, maar ik kan het wel waarderen.

Nog even over Lewis. Dat vind ik nou juist wel een sympathieke man. Zo komt hij tenminste op mij over in interviews en ook op het podium kan ik niks raars ontdekken. Dat publiek in de zaal moet dat ook eens inzien en hem niet continue uitfluiten, slaat helemaal nergens op. Als je ziet wat die man soms gooit dan kan je hem alleen maar toejuichen.
1. Heerenveen
2. Familie
Avatar gebruiker
NN4ever
Basisspeler
 
Berichten: 508
Geregistreerd op: 10-10-2006 17:48
Woonplaats: Sneek

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor 1983 » 31-12-2012 13:45

tweet van Arjen vd Giessen schreef:Overigens schijnen de bonzen van de PDC wel tegen Phil gezegd te hebben dat ie 'out of order' was! Gevolgen: geen!!!

Opzichtig richting je net verslagen tegenstander juichen, 2x Fuck off!, Barney wegduwen en achter de schermen nog even lekker doorgaan. En dat noemt zich dan een vriend van... Een 15-voudig wereldkampioen onwaardig. Iedere andere darter zou een boete en schorsing krijgen, Anderson werd voor iets lichters voor 3 toernooien geschorst dit jaar. Maar ome Phil wordt even vermanend toegesproken (althans dat wordt zo naar buiten gebracht) door de bonzen van Phils Dart Club en daarna hoor je er nooit meer wat over.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Calimero » 31-12-2012 15:08

NN4ever schreef:
Tuurlijk heeft hij wel sympathie voor van Gerwen. Dit is gewoon een beetje ouwehoeren voor de wedstrijd en elkaar een beetje opnaaien. Alleen maar mooi. Zo vind ik de maniertjes van Wade ook altijd wel leuk, gister ook weer met dat bord voorafgaand aan de wedstrijd. Veel mensen zullen dat irritant en onsportief vinden, maar ik kan het wel waarderen.


Het zan dan ook wel eens fijn vinden als je op mijn hele uitleg over Lewis reageert. Opnaaien hoort er natuurlijk bij, maar je kunt ook te lang of te ver daarin doorgaan. Dat Wade dat bord 10x bekritiseerd en dat hij van alles en nog wat vind ik nog tot daar aan toe, geen sympathie toedichten aan je collega's vind ik een andere zaak. Bovendien is het niet alleen deze opmerking waarom hij niet geliefd is, ook het publiek houdt niet van hem omdat hij voor foto's en dingen te arrogant zou zijn. Zo zou hij regelmatig fans afwijzen voor een handtekening en dergelijke. Je dart dan wel op hoog niveau, maar de koning van Engeland is hij nog lang niet. ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor NN4ever » 31-12-2012 19:54

Het zan dan ook wel eens fijn vinden als je op mijn hele uitleg over Lewis reageert. Opnaaien hoort er natuurlijk bij, maar je kunt ook te lang of te ver daarin doorgaan. Dat Wade dat bord 10x bekritiseerd en dat hij van alles en nog wat vind ik nog tot daar aan toe, geen sympathie toedichten aan je collega's vind ik een andere zaak. Bovendien is het niet alleen deze opmerking waarom hij niet geliefd is, ook het publiek houdt niet van hem omdat hij voor foto's en dingen te arrogant zou zijn. Zo zou hij regelmatig fans afwijzen voor een handtekening en dergelijke. Je dart dan wel op hoog niveau, maar de koning van Engeland is hij nog lang niet.


Die opmerking van Lewis was vooral grappig bedoeld en hij meent dat natuurlijk niet echt. Reken er maar op dat alle spelers sympathie voor elkaar hebben (uitzonderingen heb je altijd), dat merk je alleen al aan de voorbeschouwingen. Daarin zie je altijd dat ze vol lof en met respect over elkaar praten en hoor je weinig negatiefs.

Dat hij geen handtekeningen uit zou delen en niet met mensen op de foto gaat is natuurlijk niet netjes, maar goed, dat zijn ook maar aannames.

Nee, ik vind het een smerig rotjoch met een nog viezere kop op z'n lichaam

Daar denkt dat leuke blonde vrouwtje van hem vast heel anders over. :wink:
1. Heerenveen
2. Familie
Avatar gebruiker
NN4ever
Basisspeler
 
Berichten: 508
Geregistreerd op: 10-10-2006 17:48
Woonplaats: Sneek

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Calimero » 02-01-2013 13:46

NN4ever schreef:Daar denkt dat leuke blonde vrouwtje van hem vast heel anders over. :wink:

Ik denk dat zij vooral om zijn bankrekening denkt, maar dat terzijde ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor BBB » 03-04-2013 09:41

BBC 2 03-04-2013 22:00 - 23:00
Hillsborough - Never Forgotten
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor mathysjorritsma » 21-07-2013 13:46

De meesten hebben het vast al gezien, maar ik heb zojuist deze docu gezien over onze club in de Champions League. Wat baal ik er verschrikkelijk van dat ik dat niet bewust heb kunnen meemaken.. Voor de liefhebbers:

http://foxsports.nl/video/50798-heerenv ... eague.html
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor diepFries » 25-07-2013 17:55

Ik gooi 'm hier maar even in. 2 minuten geleden, Toine van Peperstraten neemt met gebroken stem afscheid van Studio Sport. Even stil.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor BK2007 » 25-07-2013 18:15

Ik zapte snel weg :lol:
Nee, die Peperstraten vind ik zo slecht. Helaas komt hij bij Eredivisie live werken.
Dit terwijl er zoveel betere journalisten zijn zoals Marcel Mayer.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor diepFries » 25-07-2013 18:22

Het gaat me ook niet per se om de journalist Toine van Peperstraten, daarover mag ieder voor zich oordelen. Het gevecht tussen emotie (na 20 jaar Studio Sport afscheid nemen van al die collega's en 'het publiek') en toch de 'professionele presentator' blijven was mooi om te zien.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor 1983 » 25-07-2013 18:27

BK2007 schreef:Dit terwijl er zoveel betere journalisten zijn zoals Marcel Mayer.

Vind je die echt goed ja? Dat is er nou een waarbij ik tegenwoordig snel weg zap.
Heb hem nog nooit een kritische vraag met zijn blij gezicht zien stellen. Die trapt alleen open deuren in, en stelt van die vragen waarbij je denkt, kom op dat kan je zelf toch wel bedenken. Althans bij Darts. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Ebiede » 25-07-2013 19:31

diepFries schreef:Ik gooi 'm hier maar even in. 2 minuten geleden, Toine van Peperstraten neemt met gebroken stem afscheid van Studio Sport. Even stil.


Ik vind het gemaakte emotie, hij kiest zelf voor de commercie! Het is een vrije keuze, dan moet je niet janken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Hinkelpikke » 25-07-2013 19:46

Ebiede schreef:Ik vind het gemaakte emotie, hij kiest zelf voor de commercie! Het is een vrije keuze, dan moet je niet janken.

Simpele gedachtegang. Wat een onzin zeg.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Ebiede » 25-07-2013 20:46

@hinkelpinkie zal ik zelf bepalen wat ik vind? Hij kiest toch zelf voor meer geld/andere uitdaging. Ik vind het hypocriet om dan te gaan janken.

Als je het dan toch onzin vindt, vertel me dan waarom? Simpel om ergens over te oordelen en zelf niet met argumenten komen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Mackan68 » 25-07-2013 20:52

Ebiede schreef:@hinkelpinkie zal ik zelf bepalen wat ik vind? Hij kiest toch zelf voor meer geld/andere uitdaging. Ik vind het hypocriet om dan te gaan janken.

Als je het dan toch onzin vindt, vertel me dan waarom? Simpel om ergens over te oordelen en zelf niet met argumenten komen.


Als je kiest voor een andere werkgever, andere situatie, meer poen, kan het toch alsnog wel 'pijn' doen om afscheid te nemen van het vertrouwde?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-07-2013 21:15

Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: TV-Tips (sport)

Berichtdoor Hinkelpikke » 25-07-2013 21:41

Precies wat mackan zegt. Als iemand voor een verbeterde aanbieding kiest, mag hij toch nog wel emotioneel bij zijn afscheid worden worden? Hij heeft tenslotte het grootste deel van zijn leven daar gewerkt. Vandaar simpele gedachtegang.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron