TV-Tips (sport)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Fladian » 11-03-2005 16:35

Jeroen schreef:
Fluffy schreef:Hmmm, die Cinema-3 films zijn meestal best wel goed...maar om 12 uur ben ik meer in staat normaal een filmpje te kijken, dit wordt niet herhaald zeker? :roll:


Video?


Ik denk dat ie opnemen bedoeld ;)
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor 1920 » 11-03-2005 17:00

Superfries88' schreef:Die film over Newcastle, belanden die beide supporters niet in het vak van Southampton (geloof ik)?

Die film is best aardig om te zien.


Leuk dat je meteen de clue doorverteld. :blbl:
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Superfries88' » 11-03-2005 17:12

Sorry 1920, het is niet echt de 'clue' van het verhaal maar een klein stukje.
Meer zeg ik er niet over :wink:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Jeroen » 12-03-2005 01:43

Vrij aardige film. Beetje weinig diepgang en uiteindelijk duurde het net te lang. Uiteraard kwamen ze niet bij Southampton binnen, maar Sunderland.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Johnny '86 » 12-03-2005 10:18

Idd Jeroen, was niet wat ik ervan verwacht had. Het verhaal ging best snel, maar de film duurde vrij lang :? (dit KAN ook door de alc.versnaperingen komen) Maar het was toch wel ff leuk dat de film over dat grote Newcastle ging...en dat je eigen clubje daar pas geleden nog tegen mocht spelen :)
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Roelof » 12-03-2005 15:06

Wel leuk dat ze op een gegeven moment over één van die bruggen in Gateshead lopen, waar ik twee weken geleden nog stond om 4 uur 's nachts met een niet al te helder hoofd. En ook leuk om beelden te zien van het Sunderland stadion waar we onlangs nog langs liepen.

Film was wel grappig, maar ik had wel wat meer willen zien van de sfeer rondom het stadion en zo. Nu was het eigenlijk helemaal geen voetbalfilm.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Forza S C H » 12-03-2005 18:08

PROBLEEMWIJKEN
Probleemwijken toont ‘andere kant van Nederland’

Donderdag 17 maart, 21.55 uur op sbs6

De Wielenpolle, Leeuwarden

'Probleemwijken’ toont ‘de andere kant van Nederland’. De zevendelige serie laat wijken zien zoals er velen zijn in Nederland en waar armoede en achterstand zichtbaar aanwezig zijn. De bewoners zijn vaak zeer betrokken bij elkaar en delen lief en leed. Het zijn mensen die leven aan de rand van de maatschappij en reageren vanuit hun emotie. Dat hierbij wel eens een rake klap valt is eerder regel dan uitzondering en daar kijkt niemand dan ook meer van op.


‘Probleemwijken’ worden de bewoners van typisch Nederlandse volksbuurten gevolgd in hun dagelijks leven. Dat levert onthutsende televisie op van mensen die er andere normen en waarden op nahouden dan de gemiddelde Nederlander.


‘Probleemwijken’ toont ‘de andere kant van Nederland’. De serie laat wijken zien zoals er velen zijn in Nederland en waar armoede en achterstand zichtbaar aanwezig zijn. De bewoners zijn vaak zeer betrokken bij elkaar en delen lief en leed. Het zijn mensen die leven aan de rand van de maatschappij en reageren vanuit hun emotie. Dat hierbij wel eens een rake klap valt is eerder regel dan uitzondering en daar kijkt niemand dan ook meer van op.

Assen-oost is één van de achterstandswijken die gevolgd wordt in ‘Probleemwijken’ en te zien is in de eerste aflevering. Het is een typische volkswijk in het noorden van Nederland. Een gedeelte van de wijk is inmiddels afgebroken, de huidige bewoners kijken uit op een braakliggend terrein, waar binnenkort nieuwe huizen worden gebouwd. De bewoners zijn niet van plan te wijken, ze zijn verknocht aan hun wijk en zien het als ‘hun territorium’. Naast Assen-Oost zijn ook de wijken Woensel-West in Eindhoven, De Wielenpolle in Leeuwarden en Duindorp in Den Haag geportretteerd.

De wijken worden regelmatig bezocht door de politie, aangezien de bewoners nogal eens met justitie in aanraking komen. Wietplantages, heling, openbaar dronkenschap, vandalisme, racisme, fraude, prostitutie en openbare geweldpleging. Het behoort tot het dagelijks leven in de achterstandbuurten die te zien zijn in deze serie.


KIJKEN DUS :!:
Forza S C H
 

Berichtdoor Superfries88' » 12-03-2005 18:20

NU live op de BBC :
Southampton - Man United voor de FA Cup (net 0-1 door Keane)
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Jeroen » 12-03-2005 23:46

Zondag, 14:00 LIVE: Newcastle - Tottenham voor de FA Cup.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor mechielz » 13-03-2005 16:37

Jeroen schreef:Zondag, 14:00 LIVE: Newcastle - Tottenham voor de FA Cup.


Bij mij was er Blackburn Rover - Leicester voor 8)
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Jeroen » 13-03-2005 21:05

Tja er stond alleen FA Cup, ik ging er automatisch vanuit dat ze Newcastle zouden uitzenden.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Superfries88' » 24-03-2005 19:29

* Tjisse Wallendal, direkteur fan Sportstad Heerenveen, ien fan de grutste bouprojekten yn Fryslân ea, moat yn 2006 klear wêze. It grutte projekt wurdt droegen troch 4 partijen, de gemeente Hearrenfean, fuotbalklub SC Heerenveen, it Friesland College en soarchfersekerder De Friesland. Der is al hiel wat boud om it fuotbalstadion hinne, en der moat ek noch fanalles komme: in multifunksjoneel sportsintrum, in Sûnensboulevard, in kongres- en fergadersintrum, mar ek winkels, apparteminten en kantoaren. Wallendal sil fertelle hoe fier't it no is mei Sportstad. Fraach is ek at It Hearrenfean dit allegearre wol oan kin. (Wallendal wie earder kommersjeel direkteur fan SC Heerenveen en earder in ferneamd keatser: yn 1981 wûn hy de PC).


Samengevat, Tjisse Wallendal zit morgenavond bij Faktor Freed in de studio.
Hopelijk komt er nog iets interessants langs over de verbouwing.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Jeroen » 31-03-2005 13:23

vanavond 21:55 SBS6, "Probleemwijken", met deze week de Oosterparkwijk...

Oosterparkbewoners: SBS6 was puur uit op rotzooi

Ze zijn doodsbang voor wat Nederland donderdagavond te zien krijgt. De vier families uit de Kamperfoeliestraat die donderdagavond centraal staan in Probleemwijken op SBS6 weten zeker dat er een vreselijk beeld wordt getoond van hun leven. "Ze kwamen hier met het verhaal dat ze een portret wilden maken van volkswijken, van hoe gezellig het hier is en van de wijkvernieuwing.

Maar ze waren puur uit op rotzooi", vertelt Tina, de ex van Dicky, bij wie hij in het programma vaak op bezoek is. Haar vriend Jan, vanavond prominent in beeld, ontbreekt. Hij zit even vast, 'vanwege wat oude boetes'.

"Natuurlijk zoeken ze mensen uit die sociaal niet zo sterk staan, die ze makkelijk zo ver kunnen krijgen", beseft Dicky achteraf.

Want niet alleen het bier wilden de televisiemakers graag verzorgen. Een snuifje voor Dicky, natuurlijk, geen probleem, als ze het maar mochten filmen. Vredige opnamen rond de keukentafel waren niet de bedoeling. "We willen wel een beetje actie, zeiden ze. En toen we al wat bier op hadden, probeerden ze te stoken, zodat we ruzie kregen.", vertelt Dicky.

Ze zijn woedend op de commerciële omroep. "Ze hebben misbruik van ons gemaakt", vindt buurvrouw Ilse. Dicky: "Wij hebben wel problemen. We hebben geen werk. We drinken veel. Maar er zijn er zo veel die dat doen. Ik heb in dat interview ook gezegd dat de Oosterparkwijk een geweldige wijk is, waar we het heel gezellig hebben. Maar dat zullen ze d'r wel uit geknipt hebben."


Nieuwe Tokkies

Nog voor het programma is uitgezonden, hebben hun kinderen er al last van. "Ze noemen ons Tokkies", vertelt Samantha. Haar jongere zusje Renate durft niet meer naar school vanwege de pesterijen.

Naarmate de opnamen, verder gingen, begonnen ze nattigheid te voelen. "Op een website stond dat de nieuwe Tokkies op tv zouden komen. Nou, daar wil ik niets mee te maken hebben", zegt Tina. Die avond maakten ze nog wat opnamen van het feestje dat ze zelf min of meer hadden aangericht. Daarna hebben de families niets meer van ze gehoord.


Politie bang voor oplaaiende frustraties

Dick Hukema, voorzitter van de wijkvereniging Oosterpark betreurt dat een verkeerd beeld van de wijk wordt neergezet. "Je kunt het niet tegenhouden dat het wordt uitgezonden. Ze noemen het vrije nieuwsgaring. Maar het is niet zuiver. Ze hebben door de wijk gereden met kratten bier in de auto, op zoek naar geschikte slachtoffers. Deze mensen zijn er gewoon ingetuind, maar het geeft wel weer een heel negatief beeld van de wijk." Ook het gemeentebestuur en de politie zijn niet blij met de uitzending van vanavond. Ze zijn bang dat jonge Oosterparkers zo kwaad worden dat hun wijk weer door het slijk wordt gehaald, dat ze hun woede gaan koelen op de geportretteerde families. "Maar we beseften dat het geen enkele zin heeft om actie te ondernemen tegen SBS6", zegt de woordvoerster van burgemeester Wallage.

"We kunnen alleen benadrukken dat dit beeld niets heeft te maken met de werkelijkheid." (bron: DvhN)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Squerrel » 31-03-2005 13:29

Is dit het algemene beeld in Groningen Jeroen? :lol:
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor vlqrt » 31-03-2005 13:36

Ik heb geloof ik al een idee waar Jeroen in Groningen zeteld :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Poenkt » 31-03-2005 14:01

Ja, Groningers zijn asociaal, Friezen zijn dom, en Angolezen zijn bananeplukkers!! :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Arjen » 31-03-2005 14:48

Kijktip: Fascisme en voetbal

Reeks historische documentaires "Fascisme en voetbal"

Met de opkomst van het fascisme in de jaren '30 groeide voetbal uit tot de meest populaire volkssport in Europa.
Het gaat om toeval, want Mussolini, Hitler noch Franco hadden interesse voor deze sport. Als propagandapunt spanden zij voetbal echter wel graag voor hun karretje, op voorwaarde dat hun nationale ploeg zou winnen.
Wie "Fascisme en voetbal" ziet beseft beter dan ooit het adagium "Voetbal is oorlog!".

De uitzending is op Canvas (België 2) en begint om 21.00 uur. (bron:lunaticnews.nl)
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jeroen » 31-03-2005 15:29

Bedankt voor de tip Arjen! Rond het WK 1978 in Argentinie gebruikte Videla het voetbal ook om zijn regime positief in het nieuws te brengen, deze docu zal waarschijnlijk ook zoiets zijn.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor villa Cruoninga » 31-03-2005 16:56

Arjen schreef:Het gaat om toeval, want Mussolini, Hitler noch Franco hadden interesse voor deze sport.

Ging Mussolini niet vaak kijken bij Lazio? Waardoor o.a. deze club tegenwoordig als racistisch te boek staat?
..still wearin' of the green!
Avatar gebruiker
villa Cruoninga
Selectiespeler
 
Berichten: 291
Geregistreerd op: 05-12-2002 17:01

Berichtdoor Luna » 31-03-2005 18:28

Mussolini was inderdaad een trouwe fan van Lazio Roma, in de tijd van Mussolini is de arend van het Italiaanse leger ook toegevoegd aan het clublogo van Lazio. (de arend is trouwens ook een belangrijk symbool in de Romeinse geschiedenis).
De Italiaanse sport kende onder "Il Ducce" grote succesen, vooral Lazio en Squadra Azzuri, dit omdat hij "winnen of de gevangenis in" als norm had ingesteld.
Vele Lazio-fans zouden deze maatregel graag terug willen zien....... hoe extreem die maatregel ook mag zijn.

Ik ben benieuwd wat de toon in het programma wordt, of het wordt opgeblazen of niet....
Volgende maand is de derby tussen de twee clubs van de oude keizerstad, links tegen rechts... gelukkig ben ik er weer bij.
tic.
Avatar gebruiker
Luna
Selectiespeler
 
Berichten: 183
Geregistreerd op: 21-01-2004 22:32
Woonplaats: Rotterdam-Centrum

Berichtdoor villa Cruoninga » 31-03-2005 18:31

Luna schreef:Volgende maand is de derby tussen de twee clubs van de oude keizerstad, links tegen rechts... gelukkig ben ik er weer bij.

Volgens mij doet de harde kern van Roma (de Opposte Fazione ofzoiets) niet veel onder voor hun lokale rivalen wat betreft fascistische denkbeelden. Politiek extreem rechts tegen extreem rechts dus.
..still wearin' of the green!
Avatar gebruiker
villa Cruoninga
Selectiespeler
 
Berichten: 291
Geregistreerd op: 05-12-2002 17:01

Berichtdoor Luna » 31-03-2005 18:42

villa Cruoninga schreef:Volgens mij doet de harde kern van Roma (de Opposte Fazione ofzoiets) niet veel onder voor hun lokale rivalen wat betreft fascistische denkbeelden. Politiek extreem rechts tegen extreem rechts dus.


De achterban van AS Roma is gemixt in diverse stromingen, maar om te zeggen dat AS Roma een extreem-rechtse achterban heeft... dat is onzin, het linkse overheerst.
Veel AS Roma supporters zijn qua politeke opvattingen net zo als de jaren '60 en '70, zeer links.
tic.
Avatar gebruiker
Luna
Selectiespeler
 
Berichten: 183
Geregistreerd op: 21-01-2004 22:32
Woonplaats: Rotterdam-Centrum

Berichtdoor Sjoerd » 01-04-2005 14:47

Het was een interesante documentaire op belgie2.
Hoe ons prachtige spel gebruikt werd in een strijd met extreme doeleinden.
Mooie actie van de legendarische oostenrijkse spits, al moest hij die later wel met de dood bekopen....
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Romy » 10-04-2005 19:13

Voor degenen die het gemist hebben: maandagavond om 23:00 uur is de herhaling van Kopspijkers, waarin het beroemde fragment van een aantal jaar geleden zit van Jack Spijkerman die een aantal Heerenveenspelers het Friese volkslied laat zingen.
Romy
Nieuw talent
 
Berichten: 108
Geregistreerd op: 10-08-2003 13:35
Woonplaats: Stockholm

Berichtdoor marpykje » 12-04-2005 20:15

Bedankt Romy,
Heb er echt van genoten.
Dat Mitrita ook mee heeft gedaan. Had ik nooit van hem verwacht.
Avatar gebruiker
marpykje
Nieuw talent
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: 28-03-2005 11:51
Woonplaats: h'veen

Berichtdoor Teppie Superfries » 12-04-2005 20:21

Ja was een erg leuk fragment, goed idee van Jack Spijkerman.
Avatar gebruiker
Teppie Superfries
Basisspeler
 
Berichten: 592
Geregistreerd op: 10-12-2004 13:53

Berichtdoor Lipton » 12-04-2005 20:29

Jack is nu ook weer welkom want echt lekker gaat het nu niet.
Misschien hebben de dames dan eens zin in een heel fel potje voetbal :)
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Niels » 12-04-2005 22:10

Donderdag 21.15u, Eurosport, Sporting Lissabon - Newcastle United. :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Olaf » 12-04-2005 22:13

Ik zal naar je zwaaien Niels!
Olaf
Erelid
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Lissabon

Berichtdoor Jeroen » 12-04-2005 22:15

Olaf schreef:Ik zal naar je zwaaien Niels!


Heb je al kaarten voor de finale?

*jaloers is*
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron