TV-Tips (sport)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

FC Drogeham schreef: Moraalridder. Laat hem lekker in die commercial spelen als hij daar een goed zakcentje mee kan verdienen. Ik denk dat 99% van het forum hetzelfde had gedaan in zijn schoenen, en terecht.
Dat is nu juist het punt, als er iemand een moraalridder is, dan is het Johan Derksen wel. 99% van het forum had hetzelfde gedaan, in de situatie waarin hij of zij nu zit. Maar ik denk dat het percentage drastisch daalt als het betreffende forumlid de baan/baantjes heeft die Derksen heeft. Als ik hoofdredacteur van VI was, 3 a 4x in de week op t.v. alles bekritiseer wat los en vast zit, en middels lezingen in het hele land een flinke zakcent verdiende, dan zou ik me niet voor het geld verlagen tot dit soort reclames. Dan kan jij me een moraalridder vinden, maar ik denk dat er een heleboel mensen zijn die er zo over denken. Je kan mij niet vertellen dat Derksen zo om poen verlegen zit dat hij dit moest doen. Grote bek, maar gebrek aan ruggengraat. Valt me van hem tegen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Dan begrijp jij er niks van, jij zal wel denken dat Derksen de miljoenen op de bank heeft staan. Hij heeft met voetballen nauwelijks wat verdient, hij moest er zelf bij werken. Verder is hij gewoon een simpele journalist geweest wat ook maar een modaal salaris is. Sinds 2000 is hij pas hoofdredacteur van VI en dat schuift heus geen miljoenen hoor. En hij zit pas sinds een jaar of 2 met een goed contract op televisie, daarvoor was het haast liefdadigheid.

Jij doet nou net of Johan Derksen tot over z'n oren gevuld is, hij zal wel genoeg geld hebben maar zwemmen in het geld doet hij niet. En hij vindt de mensen die zeggen dat ze het voor het geld doen hypocriet, zoals Co Adriaanse die coach wordt van Qatar -21 en dan zeggen dat je het voor de uitdaging doet, terwijl iedereen wel beter weet. Maar zeg dan gewoon dat je daar voor het geld zit en ook nog 1 miljoen euro boete moet betalen aan Porto en daarom het geld achterna gaat, dan heeft iedereen daar vrede mee.

En voor nog geen 30 seconden reclame minimaal een ton (in ieder geval veel) verdienen is niet verkeerd lijkt mij.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Otsje P schreef: Dat is nu juist het punt, als er iemand een moraalridder is, dan is het Johan Derksen wel. 99% van het forum had hetzelfde gedaan, in de situatie waarin hij of zij nu zit. Maar ik denk dat het percentage drastisch daalt als het betreffende forumlid de baan/baantjes heeft die Derksen heeft. Als ik hoofdredacteur van VI was, 3 a 4x in de week op t.v. alles bekritiseer wat los en vast zit, en middels lezingen in het hele land een flinke zakcent verdiende, dan zou ik me niet voor het geld verlagen tot dit soort reclames. Dan kan jij me een moraalridder vinden, maar ik denk dat er een heleboel mensen zijn die er zo over denken. Je kan mij niet vertellen dat Derksen zo om poen verlegen zit dat hij dit moest doen. Grote bek, maar gebrek aan ruggengraat. Valt me van hem tegen.
Je doet alsof hij een misdaad heeft gepleegd man. Laat hem lekker die commercial maken. Ik proef erg veel jaloezie in je post.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Dat Derksen meewerkt aan zo'n reclame-spotje en daar een vette zak met poen krijgt vind ik prima, maar loop dan ook niet over mensen als Been (en zo zijn er nog wel meer voorbeelden) te zeiken dat ze zoveel schnabbelen. Derksen doet dan zelf ook net alsof dat iets vies of misdadigs is. Over dat soort zaken moet hij vanaf nu gewoon zijn bek houden.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lardy schreef:Dan begrijp jij er niks van, jij zal wel denken dat Derksen de miljoenen op de bank heeft staan. Hij heeft met voetballen nauwelijks wat verdient, hij moest er zelf bij werken. Verder is hij gewoon een simpele journalist geweest wat ook maar een modaal salaris is. Sinds 2000 is hij pas hoofdredacteur van VI en dat schuift heus geen miljoenen hoor. En hij zit pas sinds een jaar of 2 met een goed contract op televisie, daarvoor was het haast liefdadigheid.

Jij doet nou net of Johan Derksen tot over z'n oren gevuld is, hij zal wel genoeg geld hebben maar zwemmen in het geld doet hij niet. En hij vindt de mensen die zeggen dat ze het voor het geld doen hypocriet, zoals Co Adriaanse die coach wordt van Qatar -21 en dan zeggen dat je het voor de uitdaging doet, terwijl iedereen wel beter weet. Maar zeg dan gewoon dat je daar voor het geld zit en ook nog 1 miljoen euro boete moet betalen aan Porto en daarom het geld achterna gaat, dan heeft iedereen daar vrede mee.

En voor nog geen 30 seconden reclame minimaal een ton (in ieder geval veel) verdienen is niet verkeerd lijkt mij.
Waar in mijn verhaal lees jij, dat ik denk dat hij in het geld zwemt? Ik begrijp donders goed dat hij gewoon behoorlijk moet werken voor zijn centen, en dat hij geen miljoenen op de bank heeft staan. Volgens mij heeft hij momenteel echter een heel behoorlijk inkomen. Ik hoop dat je niet onderschat wat een lezingkje oplevert. Door zijn andere drukke werkzaamheden zal hij er tegenwoordig wel niet heel veel meer doen, maar van 1 lezing kan een bijstandsgezin een maand leven hoor. Laat ik benadrukkend dat ik het gewoon jammer vind, het tast zijn autoriteit aan.
FC Drogeham schreef:
Je doet alsof hij een misdaad heeft gepleegd man. Laat hem lekker die commercial maken. Ik proef erg veel jaloezie in je post.
Jaloezie, ik neem aan dat je weet wat het begrip inhoudt? Lees dan mijn stukje nog maar eens. Ik geef toch aan dat hij zich verlaagt tot een niveau dat mij tegen staat. Waarom zou ik dan jaloers zijn? Ik zou me schamen als ik reclame moest maken voor een energie maatschappij.

Geld is belangrijk hoor, ik zou er graag een boel van hebben. Principes zijn echter ook belangrijk. Ik dacht dat Derksen ook een man van principes was, daarin heeft hij me een beetje teleurgesteld.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wat heb jij tegen de NEM dan?
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lardy schreef:Wat heb jij tegen de NEM dan?
Tegen de NEM in principe niks. Het gaat me een beetje om de manier van reclame maken. Ik begrijp dat het de bedoeling van reclame is om mensen voor je product te winnen. De NEM kiest voor hun reclames mensen uit die als een autoriteit gezien worden. Maurice de Hond, een serieuze man, die door het gros van de mensen als een autoriteit wordt gezien op zijn gebied. Johan Derksen wordt door velen gezien als een autoriteit op voetbal gebied. Hij wordt echter ook gezien als iemand die wars is van sterallures, die hypocrisie verafschuwd, die ALTIJD EERLIJK is, en altijd zegt wat hij vind.

In deze reclame wordt hij neergezet in zijn natuurlijke setting, en wordt gepoogd om het over te laten komen alsof hij oprecht verontwaardigd is over andere maatschappijen en tarieven enz. De meesten zullen wel gelezen of gezien hebben hoe hij Bert van der Veer op zijn plek zette omdat die in zijn ogen niet het recht had om het Nederlandse volk te vertellen wat ze wel en niet moesten vinden. En dat is nu precies wat hij hier aan het doen is, hij zit het volk te vertellen wat ze moeten doen. Ik snap dat de NEM zo'n reclame maakt, heb dus niks tegen het NEM, die doen gewoon hun werk. Ik vind echter dat Derksen de autoriteit die hij door de jaren heen opgebouwd heeft hier laat misbruiken. Onderschat de impact van zulke personen niet. De cijfers van het NEM schoten na de reclamespots van de Hond omhoog. Dat gaat nu weer gebeuren. En staat Derksen hier daadwerkelijk het beste product aan te prijzen? Of kiezen er straks mensen voor dit product terwijl de kleine lettertjes het product uiteindelijk duurder maken dan andere maatschappijen zouden zijn. Vergeet niet hoe Derksen de heer Scheringa en de DSB en woekerrentes neergesabeld heeft. Wel een beetje met elkaar te vergelijken.

Ik wil vooropstellen dat ik er eigenlijk geen moeite mee heb dat hij een reclame doet. Maar dan moet hij daarin niet zijn machtspositie misbruiken.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik denk dat jij nu wel 2 situaties door elkaar haalt. Een geacteerde Derksen en een echte Derksen. Die reclame vind ik slecht geacteerd en hij meent niet wat hij zegt, het komt namelijk heel onnatuurlijk over. Die reclame gaat zijn doel voorbij.

En wat Bert van der Veer betreft, die gaf zijn persoonlijke mening op televisie dat het Nederlandse volk dom was. Maar je persoonlijke mening is wat anders dan een mening in een reclamespot die compleet gescript is. Overigens vind ik dat je je principes best aan de kant mag zetten voor een paar ton.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lardy schreef:Ik denk dat jij nu wel 2 situaties door elkaar haalt. Een geacteerde Derksen en een echte Derksen. Die reclame vind ik slecht geacteerd en hij meent niet wat hij zegt, het komt namelijk heel onnatuurlijk over. Die reclame gaat zijn doel voorbij.

En wat Bert van der Veer betreft, die gaf zijn persoonlijke mening op televisie dat het Nederlandse volk dom was. Maar je persoonlijke mening is wat anders dan een mening in een reclamespot die compleet gescript is. Overigens vind ik dat je je principes best aan de kant mag zetten voor een paar ton.
Dat Derksen niet kan acteren is een feit :lol:

Jij vind hem niet natuurlijk overkomen, en velen zullen er inderdaad zo door heen prikken. Het is echter natuurlijk wel de bedoeling geweest om zo natuurlijk mogelijk over te komen. Natuurlijk is die mening compleet "gescript", maar het is de bedoeling om dat zo goed mogelijk te verbergen. Hij verkondigd het alsof het zijn mening is, zijn autoriteit misbruikend om het publiek te doen geloven dat Derksen serieus verontwaardigd is. Dat jij, ik en vele anderen er niet intrappen betekent niet dat er geen naïeve mensen zijn die er wel intrappen. (Waarvoor de reclame bedoeld is).

Je kan je principes inderdaad voor een paar ton aan de kant zetten. Als je het echter al goed hebt, zou je het ook kunnen laten.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Otsje P schreef:Hij verkondigd het alsof het zijn mening is, zijn autoriteit misbruikend om het publiek te doen geloven dat Derksen serieus verontwaardigd is. Dat jij, ik en vele anderen er niet intrappen betekent niet dat er geen naïeve mensen zijn die er wel intrappen. (Waarvoor de reclame bedoeld is).
Maar zo werken die reclames nou eenmaal, ik neem aan dat ook niemand die reclames van die schoonmaak middelen gelooft. Maar er zijn altijd mensen die erin trappen. Die reclames met van die cremes die alles liften in je gezicht, gewoon onzin maar door een lekker wijf erin gelooft iedereen het.
Otsje P schreef:Je kan je principes inderdaad voor een paar ton aan de kant zetten. Als je het echter al goed hebt, zou je het ook kunnen laten.
Maar een paar ton kan iedereen gebruiken voor nog geen 30 sec. acteren. Als je niks hebt doe je het, maar als je miljoenen hebt doe je het ook. Zo werkt het nou eenmaal, wij kunnen nu makkelijk zeggen dat je in de situatie van Johan het geweigerd had. Maar als je zo'n aanbod krijgt kan je die gewoon niet weigeren, je kan wel zeggen van wel maar je kan je die situatie niet voorstellen.

Dat zelfde geldt voor de voetballers die op jonge leeftijd naar Engeland gaan, iedereen zegt wat dom blijf hier beter voor je carrière. Maar op 16 jarige leeftijd en je kan ongeveer een ton per jaar verdienen ga jij wel naar Engeland. Je ouders hoeven niet meer te werken en als je uiteindelijk slaagt in de voetballerij ben je binnen. Slaag je niet in de voetballerij dan heb je toch een paar ton te pakken. Blijf je in Nederland en slaag je kan je uiteindelijk alsnog een stap zetten, slaag je niet dan heb je niks. En geen geld en geen carrière. Ik vind dat mensen heel makkelijk oordelen voor een ander maar je inleven in zo'n situatie kan haast niet.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Nou Lardy, ik kom tot de conclusie dat we er iets anders over denken :wink:

Maak niet de fout om voor anderen te bepalen wat ze zelf wel of niet zouden doen als ze in de situatie kwamen. Mensen zijn niet allemaal gelijk.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De waarheid ligt in het midden, denk ik. Derksen heeft groot gelijk dat hij een mooi geldbedrag pakt voor een beetje simpel acteerwerk. Het 'probleem' is meer dat hij overal laat blijken dat hij o zo consequent is en dat hij zich toch ontzettend stoort aan specifieke zaken, maar ondertussen wel dezelfde streken uithaalt. Het is hypocriet. Hij heeft ook steeds geroepen dat die ring hem niet interesseert, maar vervolgens zie ik wel foto's van achter de schermen met een eerlijke glimlach waarna hij overal en nergens aanschuift om over de zaak te praten. Sorry hoor, maar wees dan ook een vent en laat Genee dat lekker alleen doen als je het écht meent. Hij verliest zijn geloofwaardigheid op deze manier, mocht daar überhaupt sprake van zijn.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

We weten allemaal dat Derksen een rechtse lul is en natuurlijk maakt hij zichzelf, zoals zo vaak, hiermee volkomen belachelijk. Dat je geld wilt opstrijken met een reclamespot tot daar aan toe, maar in diezelfde reclamespot zo belachelijk overkomen en ook nog een voor een bedrijf dat duizenden mensen keihard afzet doet je imago geen eer aan. Derksen heeft het een jaar lang over Scheringa en DSB gehad, maar deze energie maatschappij is niet veel beter.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Vanavond om 21.00 uur op het Belgische Canvas: Standard Luik - Hannover.
Corruption is everywhere, fight it!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Fanatic 4-ever schreef:Vanavond om 21.00 uur op het Belgische Canvas: Standard Luik - Hannover.
Zijn er nog Nieuw-Noorders aanwezig op Sclessin?
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Hannover kreeg weinig kaarten, dus konden wij niet mee.

Ondanks dat zijn oa Xander en NN4EVER wel die kant op
Wij zijn HEERENVEEN
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Klopt, net weer terug in Heerenveen, wat een trip. Groundhop verslagje en meer foto s volgen nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
.Pim
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 25-10-2009 14:41

Bericht door .Pim »

Andere Tijden sport, over het Thialf. Nu op Nederland 1
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Lewis Hamilton is een F1-coureur. Het is vanavond tevens de dartfinale van het PDC: Lewis - Hamilton
Ik heb niet echt mijn favoriet, maar aangezien die Hamilton zo traag gooit is als een slak ga ik toch voor Lewis.
Ik ben al lang blij dat die James Wade eruit ligt
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

En dat terwijl Wade met 5-1 voor stond, ongelooflijk. Sowieso fantastische halve finales gister, allebei over het maximale aantal sets dat komt niet vaak voor. Ik ben wel fan van Lewis (heeft ook een lekkere vriendin btw) vanwege zijn stijl van gooien, als het loopt ziet het er zo makkelijk uit, bijna blindelings raakt ie de triples, en omdat ie lekker door gooit. Maar ik heb ook wel een zwak voor Hamilton, vecht altijd en die geeft echt nooit op voor de laatste dubbel erin zit. Ik hoop dat de finale verloopt zoals het toernooi, namelijk open en met vel twists and turns waarbij uit geslagen positie terug wordt gekomen. Mag van mij wel 7-6 worden, voor wie maakt niet uit.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

De meeste dartsvrouwen zien er wel goed uit :mrgreen:
Ik De kwartfinale Part - Wade heb ik ook helemaal gezien. Die partij werd beslist in de beslissende 11e leg, helaas in het voordeel van Wade, maar gisteren werd dat helemaal goedgemaakt
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Lewis prolongeert zijn titel, de terechte winnaar. De finale viel helaas tegen, Hamilton haalde zijn niveau van eerder in het toernooi niet en Lewis liet ook slechts bij vlagen zien waar hij toe in staat is. Een echte wedstrijd was het eigenlijk nooit echt.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Sluit ik me bij aan. Het vuurwerk hebben we eerder in het toernooi gehad
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Zit nu even wat Lakeside te kijken op de BBC, maar dat niveau gaat ook met het jaar achteruit zeg, ai ai ai. Dat zou de naam WK toch niet meer mogen dragen, haalt het in de verste verte niet bij de PDC. Adams Speelde heel matig, miste veel dubbels maar wint toch simpel met 3-0 van een of ander mafkees die niet eens boven de 80 gemiddeld uitkomt. Jammer dat zo'n (ooit) prachtig toernooi zo afgegleden is.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Soort van beloftencompetitie inderdaad
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja, inderdaad voor jonge jongens die nog niet aan het niveau van de PDC toe zijn is het een uitstekend podium om ervaring op te doen voor een eventuele overstap later. Dat is ook nog zo'n beetje de enige functie die de BDO (al zullen ze dat daar niet zo leuk vinden) en dit toernooi heeft, talent opleiden die door kunnen groeien naar het echte profniveau (PDC). Maar met een WK heeft dit nog weinig te maken, die Adams zal heel blij zijn met nog een paar titels waarmee hij zich in het rijtje Bristow, Van Barneveld schaart, maar zijn titels hebben door de afroming van de BDO veel minder waarde als die van de 2 eerder genoemden.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Als je net het WK PDC gezien hebt, dan lijkt Lakeside in de verste verte niet eens op darten.
Kijkende naar de BDO finale van vorig jaar, dan waren menig partij in de 3e ronde van de PDC van hoger niveau.
Enorm jammer idd dat het niveau zo enorm is afgegleden, maar het is wel logisch. De beste spelers van de BDO zijn overgestapt naar de PDC. Mensen als Adams, Fitton, Hankey zouden op een PDC WK niet eens acte de presence mogen geven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Vanavond om 18.10 uur wordt de prachtige documentaire over Abe Lenstra nog eens herhaald op Eredivisie Live. Abe was een alleskunner, die Heerenveen naar vele Noordelijke titels leidde. Ook in Oranje blonk hij uit. Gerben Hofma, Gilles Veenstra en Kees Rijvers speelden samen met Abe bij Heerenveen en in het Nederlands Elftal. Zij vertellen uitgebreid over de carrière van deze legendarische voetballer. Daarnaast komen ook Riemer van der Velde, biograaf Johann Mast en dochter Metteke aan het woord over de persoon achter Abe. U kunt het zien vanavond om 18.10 uur op Eredivisie Live.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Op Eredivisie Live de wedstrijd Arsenal - Leeds United voor de FA Cup, met Vayrynen in de basis
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Heerlijk om deze scheidsrechter aan het werk te zien, laat veel doorgaan. Veel fysieke duels. Hij fluit soms niet voor overtredingen terwijl ze het wel waren, maar dat heb ik liever dan andersom.

Vayrynen speelt wel op een manier zoals wij dat momenteel missen op ons middenveld, Vayrynen had op de plaats van Elm nog van grote waarde kunnen zijn. Fel en kort op de man, en overal te vinden.
Plaats reactie