TV-Tips (sport)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

PSV-fans willen niet meer naar Café de Sport

EINDHOVEN - PSV-supporters willen niet langer meewerken aan het televisieprogramma Café de Sport van Talpa. Volgens Ger van Os, voorzitter van de supportersvereniging, zitten de fans "er voor jandoedel bij" en houdt producent Eyeworks zich niet aan de afspraken.

In Café de Sport, gepresenteerd door Jack Spijkerman en Humberto Tan, komen supporter van het zogeheten linkerrijtje aan het woord. Dit zijn aanhangers van de negen hoogstgenoteerde clubs. Volgens Van Os komen de gasten nauwelijks aan het woord en moeten ze zich flauwe grappen van Spijkerman laten welgevallen.

Eyeworks zou ook afspraken over het betalen van seizoenskaarten en reiskosten niet of slechts ten dele nakomen. Van Os houdt zijn supporters voortaan thuis en roept alle PSV-fans op Café de Sport te boycotten. Eindredacteur Guus Kompier vindt dat de PSV-ers "te vroeg de handdoek in de ring gooien."

Kompier erkent dat de fans weinig aan het woord kwamen. Daarom is sinds afgelopen zondag het programmaonderdeel Het Linkerrijtje aangepast. " Niet alle negen clubs zijn nog vertegenwoordigd, maar twee of drie. Ze zitten niet meer aan de bar, maar aan een tafel zodat er meer rust is om met hen te praten", zegt Kompier. De eindredacteur legt uit dat bij een nieuw programma gezocht moet worden naar de juiste vorm.

"De financiële afspraken met de fans hebben enige vertraging opgelopen ", erkent Kompier. "Het geld is onderweg." Café de Sport gaat op zoek naar PSV-fans die wel bij het programma aanwezig willen zijn. De PSV-fans zijn teleurgesteld., maar er zijn ook supporters die erg enthousiast zijn, benadrukt Kompier. "De aanhang van FC Twente is er altijd, terwijl ze niet eens in het linkerrijtje staan."

Bron: telegraaf.nl
Graaijax Hamsterdam!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Die Heerenveenknakker zou het ook moeten weigeren. Dramaprogramma!

Kent iemand die Heerenveensupporter eigenlijk?
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

roelof de vries schreef: Kent iemand die Heerenveensupporter eigenlijk?
Is dat geen oud-speler?
Graaijax Hamsterdam!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

roelof de vries schreef:
Kent iemand die Heerenveensupporter eigenlijk?
Schijnt een oud-speler te zijn dacht ik. Weet zijn naam ff niet meer. Heeft ie al wel eens wat mogen zeggen?
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Jeroen schreef: Heeft ie al wel eens wat mogen zeggen?
Jawohl, de eerste uitzending( de enige die ik heb gezien.) kwam ie aan het woord omdat GJV gast was. Vraag me niet wat ie zei????
Graaijax Hamsterdam!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jeroen schreef: Schijnt een oud-speler te zijn dacht ik. Weet zijn naam ff niet meer. Heeft ie al wel eens wat mogen zeggen?
Geloof het of niet: Henk Hartkamp heeft ooit tegen Abe Lenstra gespeeld. Hij in het shirt van Heerenveen, Abe in dat van Enschedese Boys.

Henk debuteert in 1961 in de hoofdmacht van Heerenveen. Zes seizoenen draagt hij het tenue met plompenblêden. Daarna stapt hij over naar Cambuur, ook voor zes voetbaljaren.
Ondanks het avontuur bij de buur blijft Heerenveen zijn club. Ook in actieve vorm. Henk speurt als scout naar talenten in de eerste divisie. Een vriendendienst, kun je het noemen. Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek is al twintig jaar zijn maatje. ‘Ik ben tegenwoordig meer zenuwachtig voor Gertjan dan voor Heerenveen.
http://www.talpa.tv/web/show/id=47920/contentid=5708
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Een echte doorsnee-supporters dus... :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

6 jaar bij cambuur en dan de meest fanatieke heerenveen supporter (wat door Talp steeds wordt beweerd) en ook nog eens onze club "vertegenwoordigen", slechte zaak maar zie het al, vriendje van Verbeek.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef: 6 jaar bij cambuur en dan de meest fanatieke heerenveen supporter (wat door Talp steeds wordt beweerd) en ook nog eens onze club "vertegenwoordigen", slechte zaak maar zie het al, vriendje van Verbeek.
Dat bedoel ik dus met doorsnee supporter.
Graaijax Hamsterdam!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Poenkt schreef:Dat bedoel ik dus met doorsnee supporter.
:blbl: :wink:
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Poenkt schreef: Dat bedoel ik dus met doorsnee supporter.
Oye!!!
Heerenveen: superbia ex septentrio
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef: :blbl: :wink:
Nait boos worden, mien jong. Het was cynisch bedoeld, de man is eerder een medewerker van de club dan een supporter. Tevens kan ie met vriend GJV meerijden, om de reiskosten te drukken. Ik vind dan ook dat JIJ in het progamma dient te zitten....
Graaijax Hamsterdam!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Poenkt schreef:Nait boos worden, mien jong. Het was cynisch bedoeld, de man is eerder een medewerker van de club dan een supporter. Tevens kan ie met vriend GJV meerijden, om de reiskosten te drukken. Ik vind dan ook dat JIJ in het progamma dient te zitten....
Ben niet boos Poenktje, ik in het prgramma? Neuh! Zie boven, er wil toch niemand met me mee :(
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef:
Ben niet boos Poenktje, ik in het prgramma? Neuh! Zie boven, er wil toch niemand met me mee :(
Als jij gaat als SCH-er, dan ga ik als FCG-er.(ik ben al eens gepolst) :P
Graaijax Hamsterdam!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Poenkt schreef: Als jij gaat als SCH-er, dan ga ik als FCG-er.(ik ben al eens gepolst) :P
Jij rijdt?
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef:
Jij rijdt?
Nee, GJV. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Onze vertegenwoordiger gaf er al na 1 uitzending de brui aan. Dat had ie scherp gezien. Daarna kwam er een andere knakkert, die niemand kent...

Laatst zijn we weer benaderd door Talpa. Ze vonden Spijkerman ook maar een irritante dwaas (aldus z'n eigen redactie dus :D ) die supporters nauwelijks aan het woord liet enzo. Ze wilden de opzet veranderen, meer aandacht voor de supporters, etc. Mooi naar de mond van supporters praten als je het mij vraagt.
***
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Vanavond zit Riemer aan tafel bij van Gelder en co.
Ben benieuwd wat onze voorzitter allemaal te melden heeft! Kijken dus. 8)
Dieder

Bericht door Dieder »

Wie is er eigenlijk te gast bij Cafe de Sport?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ga maar kijken zou ik zeggen! :wink:
Dieder

Bericht door Dieder »

dan mis ik studio voetbal :( hmm, ik zie hier net dat je SV via internet kan kijken (herhaling) :) dat scheelt weer
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

Netwerk, vrijdag 16 december, 20.30 uur

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=205718

Eerder dit jaar bezocht Netwerk het voetbalteam Single Leg Amputee Sports Club in Sierra Leone. Dat team bestaat uit jongens die tijdens de burgeroorlog in dat land een arm of been hebben verloren. Twee van hen, Maxwell en Fode, zijn op bezoek geweest bij hun idolen van PSV. Ook gingen ze langs Nederlandse scholen om te vertellen over de situatie in hun land. Een reportage.



Burgeroorlog
Tijdens de bloedige burgeroorlog in Sierra Leone van 1991 tot 2002 verloren duizenden mensen ledematen. Rebellengroepen hakten handen, armen en benen af bij willekeurige slachtoffers. Ook Maxwell en Foday raakten zo een been kwijt.



Voetbal
Na de oorlog richtten enkele slachtoffers de Single Leg Amputee Sports Club op. Door te voetballen kunnen ze de verschrikkelijke herinneringen aan de oorlog even vergeten, maar ook het sportieve aspect is belangrijk. Zo speelde het team augustus dit jaar op het WK in Brazilië.



Reis door Nederland
Foday en Maxwell hebben Nederland bezocht om te vertellen hoe sport hen heeft geholpen bij het oppakken van hun leven. Ze reisden langs scholen, sportopleidingen en sportorganisaties waar ze vertelden over hun ervaringen tijdens de oorlog en over hun voetbalteam. Ook lieten ze hun toehoorders voetballen zoals zij: op één been en met krukken.



Herdgang
Ondanks het drukke programma was er tijd voor een bezoek aan PSV. De Sierra Leonezen mochten langskomen op de Herdgang, het sportcomplex van de voetbalclub. Daar ontmoetten Maxwell en Foday enkele PSV-spelers. Trainer Guus Hiddink en verdediger Theo Lucius trapten een balletje met de oorlogslachtoffers. Ook Hiddink en Lucius speelden op één been en met krukken.



Verdriet
Maxwell en Foday zijn trots op hun bezoek aan hun idolen bij PSV, maar de herinnering aan de oorlog spookt nog door hun hoofd. Ze kunnen er moeilijk over praten, want het verdriet zit nog te diep. In Netwerk een verslag over het bezoek van de twee spelers van de Single Leg Amputee Sports Club aan Nederland.



Eerdere uitzending
Op 10 augustus zond Netwerk een reportage uit over het bijzondere voetbalteam.
Bekijk hier de eerdere uitzending over de Single Leg Amputee Sports Club
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Aflevering heb ik gezien van,t zomer..Je kan zeggen wat je wilt maar die gasten zetten hun beste beentje altijd voor! :D
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Over een paar minuten: Manchester United - Burton Albion op BBC1.

Geweldig dat ze dit soort wedstrijden uitzenden. Aan de andere kant: FC Eindhoven - Ajax komt hier ook op tv, en dat is toch minder... :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Jeroen schreef:Over een paar minuten: Manchester United - Burton Albion op BBC1.

Geweldig dat ze dit soort wedstrijden uitzenden. Aan de andere kant: FC Eindhoven - Ajax komt hier ook op tv, en dat is toch minder... :lol:
En in breedbeeld, geweldig!
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Who the hell is Rossi? (nr. 42 van Manchester Utd).
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ruud Huntbäck schreef:Who the hell is Rossi? (nr. 42 van Manchester Utd).
een groot talent 18 jaar oude Italiaan
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Italiaans talentje van een jaar of 18.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Al snel 2-0, jammer.

Wel een geweldig verhaal met die keeper van BA. Bijtekenen of niet spelen op Old Trafford. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Ik zag 'm net de 2-0 scoren. Dat Samaras in de belangstelling van United zou staan is ongetwijfeld "buurtje pesten", hij zou dan minimaal nr. 43 of misschien wel hoger krijgen.
Plaats reactie