Fortuna en de Financiën

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Fortuna heeft bestaansrecht ondanks alles?

Ja
8
36%
Nee
14
64%
 
Totaal aantal stemmen: 22

delsterpuntster
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 04-01-2005 20:04

Fortuna en de Financiën

Bericht door delsterpuntster »

Vinden jullie het ook jammer dat Fortuna mogelijk vanavond (Woensdag 2 februari) wordt opgeheven? Ik vind het aan 1 kant zonde omdat ik me niet kan voorstellen wat ik zou doen als mijn club kapot zou gaan. Aan de andere kant denk ik dat het wel heel erg in de schulden daar gelopen is, en ik vrees dat winkels daar ook niet veel aan kunnen doen. Er is denk ik geen draagkracht in die regio, hoe jammer dat voor die club en haar supporters ook is.
Once Football, allways Football
proudofthenorth
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 21-08-2004 10:23
Locatie: Hallum

Bericht door proudofthenorth »

Als je zo ontzettend slecht met geld om kan gaan als vereniging dan verdien je het niet om nog langer te bestaan.
De enige echte trots van het noorden!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

24 miljoen is teveel.

Jammer want de oorsprong van het betaalde voetbal ligt in Sittard. Fortuna '54 was de eerste betaald voetbalclub in Nederland. Maar dit is niet meer op te hoesten. Failliet laten gaan en doorstarten als amateurclub Fortuna '54 zou ik wel mooi vinden, en dan op termijn weer terugkeren.
jeroentjeheerenveen
Invaller
Berichten: 337
Lid geworden op: 22-12-2003 17:40
Locatie: franeker

Bericht door jeroentjeheerenveen »

he zou wel jammer zijn dat deze club failliet gaat!
Ik kijk dan naar Italie en chelsea bijv. schuldel boven de 100 miljoen.
Al is het wel maten met 2 maten maar goed, we zullen zien wat eruit komt vanaaf..
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Forza S C H

Bericht door Forza S C H »

Er zijn al heel wat mensen daar bedrijgd, Door Fortuna Sittard fans.
Ook hebben de supporters van Fortuna andere supporters gevraagd om met z'n allen voor het gemeentehuis te staan :D
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tja, de club heeft al een gele kaart ontvangen.
Mocht de gemeente Sittard/Geleen vanavond het stadion niet overkoopt,waar de meesten al vanuit gaan, dan levert dat 3 punten in mindering op. Een unicum in Nederland.

Fortuna Sittard zal in dat geval een uitstel van betaling gaan aanvragen, de KNVB zal dan kijken of er nog leven in Fortuna Sittard zit.

Buiten het feit dat ik absoluut geen fan van Fortuna Sittard ben, een club als deze hoort gewoon niet failliet te gaan.
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Maar het moet toch een keer ophouden.
Hoeveel clubs zijn nu wel niet een of meerdere keren van de ondergang gered.
SC Heerenveen heeft altijd zijn zaken op orde en heeft, zover ik weet, geen steun nodig en andere clubs maken er bewust of onbewust een puinhoop van en worden weer gered.
Laten de KNVB nu maar eens doen wat ze hebben gezegd, maar volgens mij doen of durven ze het niet en loopt het allemaal met een sisser af.
Ik heb helemaal niks tegen Fortuna Sittard hoor maar het moet toch een keertje ophouden.
Al vind ik het voor de supporters absoluut niet leuk, en leef wel een beetje met hun mee, want voetbal word mede voor de supporters gespeeld.
Maar misschien heb ik wel makkelijk praten hoor, en als het over SC Heerenveen zal gaan zal ik misschien een andere mening hebben en wil absoluut niet dat het dan falliet gaat.
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

proudofthenorth schreef:Als je zo ontzettend slecht met geld om kan gaan als vereniging dan verdien je het niet om nog langer te bestaan.
Waar praten we over, het is erg lullig voor Fortuna Sittard, ooit de mooiste club van Limburg.
Het is "nogal" zuur dat men schijnt te vergeten dat er ontelbare miljoenen naar vitesse zijn gegaan maar Fortuna kan geen lening krijgen van een paar miljoen. Ook NAC kroop door het oog van de naald omdat ook daar het bestuur niet goed met cijfertjes kon omgaan.
Het is niet eerlijk als je het vergelijkt, maar wel consequent van de gemeente Sittard
tic.
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Was zonet nog een kleine reportage op het NOS journaal.
Maar het lijkt niet best zo te horen.
De gemeente moet nog definitief stemmen maar de voorgevoelen enpeilingen waren niet best.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Fortuna is lijkt voorlopig even gered, mooi voor de club en de supporters, het valt echter nog te bezien of dit voldoende is. Het is wel ongelofelijk dat een club met een begroting van een paar miljoen de schuld kan laten oplopen tot 24 miljoen euro. Wat mij betreft hoeft dit soort mismanagement niet beloond te worden met gemeenschapsgeld.
Tja....
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Misschien is dit nuttig om erbij te zetten?
PvdA-fractie Sittard komt met reddingsplan voor Fortuna
01-02-2005
VOETBALFAN.NL - De PvdA-raadsfractie in Sittard-Geleen pleit voor een sport- en ontspanningsboulevard rond het stadion van Fortuna.
Volgens PvdA-fractievoorzitter Wil Paes zijn er genoeg investeerders te vinden om het Fortuna-stadion ook zonder winkels rendabel te maken.

Die investeerders zijn bovendien bereid Fortuna Sittard zelf bij de ontwikkelingen te betrekken en garant te staan voor een lening, zodat Fortuna tot aan de zomer van 2006 over voldoende liquide middelen beschikt.

Op die boulevard komen zaken als een hotel, horeca, amusementshallen, een sport- en evenementenhal, wellness-instituten, een discotheek en nachtclubs. Winkels worden niet geplaatst, omdat de club daarmee niet geholpen is.
-Eerstedivisie.nl
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Fortuna lijkt de klap voorlopig te boven.

Fortuna bouwde een nieuw stadion en dacht hiermee de begroting flink op te krikken. Dit leek ook te lukken, waar het niet het sportief inneens een stuk minder ging. Tegelijkertijd waren er meer clubs die een nieuwe of verbeterde accomodatie kregen en dus ontstond er concurrentie. Fortuna mocht absoluut niet degraderen en een logisch gevolg was het investeren in nieuwe (relatief dure) spelers. Ondanks deze investeringen degradeerde Fortuna toch wat betekende minder sponsor en tv gelden, minder seizoenkaarthouders en geen nieuwe bedrijven. Die schuldenlast van de investeringen in spelers en stadion bleef staan en nu zit Fortuna in de shit. Bedrijfsrisico. In vind dat er wel gemeenschapsgeld voor mag worden uitgetrokken, maar dan wel tot verantwoorde hoogte. Niet zoals men Vitesse heeft geholpen, die club had al niet meer mogen bestaan.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Fortuna heeft voorlopig weer wat lucht, maar ik vraag me persoonlijk af voor hoelang. Dit soort clubs kunnen volgens mij alleen worden gered met structurele hulp.

Ik vind het best als gemeenten besluiten voetbal te steunen. Voetbal wordt wel het volkstheater genoemd en is een prestigeobject voor een stad. Maar liever niet op de manier zoals Utrecht, die eerst het stadion krijgt voor een gulden en het daarna weer aan de gemeent probeerd te slijten voor zoveel miljoen euro. Het stadion is trouwens uiteindelijk gekocht door een oud speler die tegenwoordig vastgoedhandelaar is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ondanks de positieve berichten (hoewel, positief :?) heeft de KNVB besloten om drie punten af te nemen bij Fortuna Sittard. Maar dat zal niet het grootste probleem zijn in Limburg.
Plaats reactie