Ondertussen bij DKV...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Hopelijk blijven ze daar de eerstkomende paar jaar ook nog even. Dan hebben we over 2 a 3 jaar weer een Friese derby zodra wij degraderen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Mannn wat lekker!! Wat waren de grootbekjes overtuigd, om wel even te promoveren. De grootbekjes kregen de laatste maanden een steeds grotere bek, ook weer over Heerenveen. Moet dit pijn doen daar.. Wij hebben een kut half jaar, zij een heeeel (onverwacht) pijnlijke dag, ik weet niet wat harder aankomt, maar het maakt deze zonnige dag nog zonniger! Nooit meer naar de Tokkies..
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ik zie dit puur als een zakelijke overwinning op Cambuur. Op financieel gebied zijn we nog steeds het meest interessante in Friesland qua stature en spelen we Eredivisie niveau. Voor sponsoren is dit natuurlijk interessanter dan Cambuur die in de Jupiler spelen.
Heerenveen fan in Leiden
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

wijzijnscheerenveen schreef:Mannn wat lekker!! Wat waren de grootbekjes overtuigd, om wel even te promoveren. De grootbekjes kregen de laatste maanden een steeds grotere bek, ook weer over Heerenveen. Moet dit pijn doen daar.. Wij hebben een kut half jaar, zij een heeeel (onverwacht) pijnlijke dag, ik weet niet wat harder aankomt, maar het maakt deze zonnige dag nog zonniger! Nooit meer naar de Tokkies..
Ze dachten dat ze MVV makkelijk konden pakken. De Limburgse stier bleek toch sterker dan de grootbekjes dachten :lol:

Afbeelding
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Jazz schreef:Ik zie dit puur als een zakelijke overwinning op Cambuur. Op financieel gebied zijn we nog steeds het meest interessante in Friesland qua stature en spelen we Eredivisie niveau. Voor sponsoren is dit natuurlijk interessanter dan Cambuur die in de Jupiler spelen.
Natuurlijk en dan maar geen derby. Ik verbaas me er echt over dat sommige Heerenveen-aanhangers dat niet schijnen te snappen.
hhage
Basisspeler
Berichten: 929
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

oldtimer schreef:
Natuurlijk en dan maar geen derby. Ik verbaas me er echt over dat sommige Heerenveen-aanhangers dat niet schijnen te snappen.
En.......wat levert ons dat meer op??3000 fans meer in het stadion dan tegen MVV/Roda keer 20 euro =60000 min de extra kosten voor beveiliging en sponsoren die een keuze hebben...qua financieen kost het alleen maar geld mocht cambuur promoveren.helemaal prima zo cambuur in de eerste divisie. En bij zo'n derby hebben we niets te winnen,wij zijn immers dan de grote favoriet...
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

In 68-jierrige man út Hurdegaryp is oanhâlden om't hy derfan fertocht wurdt dat hy as bestjoerslid fan de supportersferiening Kern van Cambuur 140.000 euro fertsjustere hat. De man soe it jild tusken 2008 en begjin dit jier fuortnaam ha. De man is begjin maaie oanhâlden, hy wie ein 2016 al troch de supportersferiening skorst.

De saak kaam oan it roljen nei't de supportersferiening oanjefte dien hie om't der jild út de hoareka-opbringsten ferdwûn wie. Finansjele resjersjeurs diene ûndersyk en kamen by de ponghâlder út. It hûs fan de man is trochsocht en syn boekhâlding is yn beslach naam. Der is dêrneist beslach lein op syn bankrekkens, kontant jild en syn auto. Fan de bút is oant no ta neat werom fûn.

Neffens it bestjoer fan de supportersferiening is ek SC Cambuur rekke troch de fraude om't in grut part fan de opbringsten nei de klup giet.
Bron: http://www.omropfryslan.nl/nijs/719258- ... sc-cambuur


Gaat lekker daar in Leeuwarden, de Omrop doet nog even een duit in het zakje na de verloren play-off wedstrijd :lol:
!
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

wijzijnscheerenveen schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/7140657 ... ussen.html

Zoals wij ze kennen.. :wink:
Ik zie niks gebeuren in dit filmpje. Clickbait titel.
Heerenveen fan in Leiden
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Klopt. Het ging blijkbaar ook meer om wat hier vooraf gebeurde. Het begon al tijdens de minuut stilte, MVV'ers kwamen zingend binnen. De bussen waren te laat aangekomen dus wisten zij veel. Naderhand zou een groep supporters voor de straat hebben gewacht waar de bussen uitrijden bij het uitvak. Zij zouden zijn tegengehouden door een groep supporters( idg een poging tot) vervolgens werd er op bussen geslagen dan wel getrapt en "greep" de ME in door ze weg te jagen. Het vervolg zie je dus in dat filmpje.


Overigens wat ik er uiteraard niet bij en heb ik dit van horen zeggen . Of het dus (100%) waar is kan ik ook niet zeggen.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

In 68-jierrige man út Hurdegaryp is oanhâlden om't hy derfan fertocht wurdt dat hy as bestjoerslid fan de supportersferiening Kern van Cambuur 140.000 euro fertsjustere hat. De man soe it jild tusken 2008 en begjin dit jier fuortnaam ha. De man is begjin maaie oanhâlden, hy wie ein 2016 al troch de supportersferiening skorst.

De saak kaam oan it roljen nei't de supportersferiening oanjefte dien hie om't der jild út de hoareka-opbringsten ferdwûn wie. Finansjele resjersjeurs diene ûndersyk en kamen by de ponghâlder út. It hûs fan de man is trochsocht en syn boekhâlding is yn beslach naam. Der is dêrneist beslach lein op syn bankrekkens, kontant jild en syn auto. Fan de bút is oant no ta neat werom fûn.

Neffens it bestjoer fan de supportersferiening is ek SC Cambuur rekke troch de fraude om't in grut part fan de opbringsten nei de klup giet.
Bron: http://www.omropfryslan.nl/nijs/719258- ... sc-cambuur


'Het stelen zit ons in het blauw gele bloed'
En ondertussen klagen ze dat MVV de overwinning heeft gestolen
Nou ja, dkv in ieder geval veroordeeld tot weer een jaartje in de kelder van het betaald voetbal. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Volgens deskundigen moet het nieuwe stadion bij het WTC er dan eindelijk aan komen. De gemeente moet nog definitief groen licht geven, maar verwacht wordt dat dat ook spoedig gaat gebeuren. Slecht nieuws voor ons natuurlijk. Beter dat ze in die ruïne bleven zitten waar ze zowel sportief als commercieel geen kant op konden. De concurrentie is er sowieso. En die wordt in de toekomst dus alleen maar sterker. In 2020 moet het klaar zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat stadion moeten dan 15.000 mensen in kunnen. Zolang ze in de JL spelen zal dat nooit vol komen en wij moeten er zelf voor zorgen dat we zelf goed gaan presteren zodat niemand over gaat stappen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Niet aan anderen denken, zo kom je nooit verder. Cambuur vist nu in een andere vijver. Op commercieel en sportief vlak lopen wij nog voorop.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Daarnaast zal in dat nieuwe stadion de sfeer daar ook een stuk minder zijn, waardoor hun rauwe arbeidersimago en de daarmee gepaard gaande aantrekkingskracht er vanaf gaat. Gebeurde bij Groningen, AZ, Ajax en nog een hele hoop andere clubs en zal daar ook gebeuren. Wordt gewoon een twaalf in één dozijn club met dat nieuwe stadion, dus ik maak me geen zorgen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Appie_M schreef:Wordt gewoon een twaalf in één dozijn club met dat nieuwe stadion, dus ik maak me geen zorgen.
Het wordt een stadion met open hoeken en 1 tribune aan de korte zijde wordt een staantribune. Volgens mij zeker geen '13-in-een -dozijn' stadion. Daarnaast zijn ook aardig wat wensen van de supporters opgenomen in het bouwproject, las ik.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1373
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Appie_M schreef:Daarnaast zal in dat nieuwe stadion de sfeer daar ook een stuk minder zijn, waardoor hun rauwe arbeidersimago en de daarmee gepaard gaande aantrekkingskracht er vanaf gaat. Gebeurde bij Groningen, AZ, Ajax en nog een hele hoop andere clubs en zal daar ook gebeuren. Wordt gewoon een twaalf in één dozijn club met dat nieuwe stadion, dus ik maak me geen zorgen.
Het heeft Groningen, AZ en Ajax echt geen windeieren gelegd, een nieuw stadion. Qua sfeer uiteraard wel, maar commercieel en sportief zeker niet.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dat stadion staat er in 2020 echt nog niet.. de plannen worden nu pas in werking gezet, de raad moet nog toestemming geven. De procedures van bewoners en andere ondernemers komen op gang..er zal door Europa nogmaals worden getoetst. Voor je het weet is het eind 2018.

Het verhaal is veel te rooskleurig.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Tegen die tijd is dat clubje al uit het betaald voetbal.
Miereneukert!
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

De arrogantie waarmee sommige forumleden hier spreken past zeker niet bij een club als sc Heerenveen en is in dit geval ook volkomen ongepast. Een nieuw stadion zal betekenen dat de omzet bij Cambuur zal gaan stijgen. De commerciële mogelijkheden zullen groter zijn en uiteindelijk met meer inkomsten zal Cambuur zeker uitgroeien tot een club die regelmatig of vast in de eredivisie uit zal komen. Dat betekend per definitie meer concurrentie en dat zal ons toeschouwers en sponsoren gaan kosten. Zodra beide clubs op het hoogste niveau uitkomen zullen er geheid bedrijven gaan overstappen richting Leeuwarden. Het voordeel is dat we als club de rust net op tijd terug hebben gevonden en we nog een paar seizoenen hebben om sponsoren vaster aan ons te binden en de sfeer verder te optimaliseren dat de redenen om over te stappen naar Cambuur er niet of amper meer zullen zijn.

Gelukkig hebben we een behoorlijke voorsprong, maar doen alsof ze ons nooit gaan inhalen of geen concurrentie voor ons zijn is te arrogant voor woorden. Nog één of twee teleurstellende seizoenen als de afgelopen jaargang en we raken nog meer supporters en sponsoren kwijt. En dan is de voorsprong al niet zo groot meer als sommigen hier verkondigen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

paparazzi schreef:Tegen die tijd is dat clubje al uit het betaald voetbal.
Zeg dan beter niks ipv onrealistische toekomstscenario's als echt te bestempelen. Je roept maar wat zonder jouw mening te beargumenteren. Zoals Badfrisianboy zegt, is Cambuur een club die stappen kan gaan zetten als het nieuwe stadion er komt.
Heerenveen fan in Leiden
hhage
Basisspeler
Berichten: 929
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Fortuna sittard is met een nieuwe stadion verder weggezakt ook ado sparta roda jc e.d.hebben geen stappen vooruit gemaakt.Is nog maar afwachten als ze die stappen maken die ze denken te maken met een nieuwe stadion.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Vergeet allemaal maar lekker dat Van den Belt daar weer terug is. De man die ze eigenlijk hoogstpersoonlijk van de ondergang gered heeft destijds. Op dit moment hebben ze echt wel de potentie om uit te groeien tot een potentiële stabiele eredivisieploeg. Of we dat met z'n allen nu leuk vinden of niet. Ze zitten in de financieel gezonde categorie van de KNVB. Doen geen ondoordachte dingen. Als ze pech hebben...... verliezen ze eens van MVV en lopen daardoor promotie mis. Als ze eens geluk hebben, wat echt niet uitgesloten is, kan het zomaar allemaal anders lopen. Wat mij betreft spelen ze eeuwig in de biercompetitie, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat het scenario voor de Liwwadders zal zijn. Om over niet meer bestaan helemaal maar te zwijgen. Die uitspraak is namelijk op niets anders gebaseerd dan een rommelend onderbuikje. :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Over DKV gesproken: Het zou fijn zijn wanneer we die Monteiro kunnen ophalen. Uiteraard hebben we Schaars al op z'n positie, maar in deze speler zit nog veel rek en zou niet misstaan op ons middenveld.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het iets met dat cluppie gaat worden. Nieuw stadion of niet, het blijft een slapende reus met weinig financiele armslag. Daar in het noorden zijn ze ook niet gek om als sponsor nog meer geld te steken in een club die keer op keer omvalt. Uiteindelijk zullen de bedrijven zich toch steeds meer naar de knooppunten verplaatsen en zie ik Friesland-Noord economisch niet groeien in de komende 10 jaar.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

hhage schreef:Fortuna sittard is met een nieuwe stadion verder weggezakt ook ado sparta roda jc e.d.hebben geen stappen vooruit gemaakt.Is nog maar afwachten als ze die stappen maken die ze denken te maken met een nieuwe stadion.
Precies.
In Lwd zou hetzelfde gaan gebeuren. Is nooit goed beleid geweest daar. En waarom zouden sponsoren ineens overstappen naar die calimero`s daar. Welnee joh. Moet nog zien of dat stadionnetje er uberhaupt wel komt. :D
Miereneukert!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik heb nog wel meer puntjes:

* de enige sterkhouder, VD Belt, vertrekt weer zodra er een andere komt,
* Leeuwarden is een uithoek, het ligt niet centraal en de Waddenzee verkoopt geen seizoenskaarten,
* Het publiek blijft zich afzetten tegen de provincie, dat gaat geen extra mensen trekken,
* Leeuwarden ligt voor nieuwe ondernemingen niet aan een knooppunt, veel groei zal er niet zijn,
* Hun huidige stadion is nu anders, straks is het net als alle andere..

Totaal niet bang dat ze stappen gaan maken. Heel Nederland heeft al een nieuw stadion, DKV is de laatste... de voorsprong is heel lastig in te halen. In 60 jaar betaald voetbal hebben ze maar 7 jaar in de eredivisie gespeeld.
Spijt heb je morgen maar!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

tis er ook nog lang niet door, er zijn ook nogal wat bezwaren van omwonenden, binnenstand(middenstand) etc
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Nieuw stadion is gepresenteerd, lijkt net een ikea van de buitenkant :lol:
HEERENVEEN
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

FeanYme schreef:Nieuw stadion is gepresenteerd, lijkt net een ikea van de buitenkant :lol:
Misschien kunnen we ze helpen met verhuizen mbv een aantal ikea-tassen?
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Joucke schreef:Misschien kunnen we ze helpen met verhuizen mbv een aantal ikea-tassen?
Ik heb hier nog een doos met inbussleuteltjes, die hebben ze ook nog nodig haha
HEERENVEEN
Plaats reactie