Overig Transfernieuws (niet-heerenveen)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Kuyt naar Feijenoord!?!

Bericht door Mika the best »

FC Utrecht raakt Dirk Kuijt aan het einde van het seizoen kwijt. De Katwijkse aanvaller tekent naar verluidt een contract voor vier jaar bij Feyenoord, dat indirect gebruik maakt van financiële problemen van FC Utrecht.

Kuijt (22) is bij FC Utrecht uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers. In 1998 binnengekomen als onbekende amateur van Quick Boys maakte hij een stormachtige ontwikkeling door in de Domstad. De laatste tijd werd hij nadrukkelijk in verband gebracht met Feyenoord, waarbij de financiële problemen van FC Utrecht een belangrijke rol speelden.

Feyenoord lijkt namelijk te profiteren van de financiële problemen in de Domstad. De Rotterdamse club hoeft naar verluidt 'slechts' één miljoen euro te betalen voor de spits, die zelf een lagere afkoopsom bedong. Kuijt dreigde FC Utrecht met een arbitragezaak. De aanvaller had nog tekengeld tegoed. Na lange onderhandelingen vonden beide partijen een oplossing, waarmee de arbitragezaak van de baan was.

FC Utrecht en Kuijt hadden allebei water bij de wijn gedaan, waarbij onder andere de contractuele afkoopsom naar beneden was bijgesteld. Zaakwaarnemer Piet Buter liet toen weten dat na het oplossen van het conflict rustig gekeken zou worden naar een volgende stap. Dat lijkt Feyenoord te zijn geworden.

(VI Planet) :)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Hele goede aankoop van Feyenoord. Kuyt past ook het beste bij de club van de top 3. Jammer, voor ons, dat hij niet per direct vertrekt ;)
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Bericht door Mika the best »

Een Utrecht met Kuyt valt ook wel te verslaan! Afbeelding
Super Radomski
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-12-2002 19:48

Bericht door Super Radomski »

Ik persoonlijk denk dat Kuijt op deze leeftijd beter is dan van Nistelrooij op 22 jarige leeftijd. Ik heb Kuijt nu een paar keer mogen bekijken, en het goede van hem is dat hij altijd vrij loopt en aanspeelbaar is, en daarbij ook nog eens een neus voor de goal heeft.
Toen Ruud nog bij Heerenveen voetbalde had ik altijd het gevoel dat hij echt zijn best meost doen om vrij te lopen. En bij Kuijt gaat dit meer op een natuurlijke manier.

Maar ja Ruud staat al aan de top en zo ver is Kuijt nog niet natuurlijk.
Toch denk ik dat Kuijt ook bij het rijtje Nererlandse top spitsen komt, denk aan van Basten, Kluivert, Van Nistelrooij....
Ik zeg pas iets, als ik iets te zeggen heb!!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Maar ja Ruud staat al aan de top en zo ver is Kuijt nog niet natuurlijk.
Toch denk ik dat Kuijt ook bij het rijtje Nererlandse top spitsen komt, denk aan van Basten, Kluivert, Van Nistelrooij....
_________________
Ik zeg pas iets, als ik iets te zeggen heb!!!
Nou, zeg dan niks ;)

Het is wel een goede aankoop van Feyenoord, maar ik denk niet dat hij in dat rijtje terecht komt. Een goede pinchhiter zou het kunnen worden in ieder geval. Maar zou Feyenoord hiermee al een beetje rekening houden met het vertrek van Pi-air? en Elmander is nu natuurlijk helemaal kansloos. Is Elmander niet een goede vervanger voor Nurmela eventueel?
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Bericht door Mika the best »

Ze hebben nu wel veel aanvallers/spitsen of ligt dat aan mij? Pi-air, Bombarda, Buffel, Van Persie,Pardo, Lurling, Kalou,Acuna en dan Kuyt er ook nog bij! Afbeelding
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

En een halve keeper :lol: :lol:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Mika the best schreef:Ze hebben nu wel veel aanvallers/spitsen of ligt dat aan mij? Pi-air, Bombarda, Buffel, Van Persie,Pardo, Lurling, Kalou,Acuna en dan Kuyt er ook nog bij! Afbeelding
Ervanuitgaande dat Van Hooijdonk stopt aan het einde van het seizoen valt het nog best mee. Acuna en Buffel (eventueel Pardo) zijn middenvelders. Lurling, Pardo van Persie zijn linkeraanvallers.

Dan hou je dus Bombarda over. Logisch dat ze een nieuwe spits nodig hebben.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Elmander voor Nurmela??? Dat is toch meer een spits!? Kuyt wordt geen wereldtop.Daar is hij het type spits niet voor. Het is een spits die niet de klasse heeft van een Kluivert of van Nistelrooij, maar wel door een vechtersmentaliteit heel ver kan komen. Wereld subtop, denk ik.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Om niet elke transfer een nieuw topic te geven:
Excelsior haalt Marc Nygaard

Rotterdam - Marc Nygaard speelt de rest van dit seizoen voor Excelsior. De 26-jarige Deen komt over van SK Lommel, dat de financiële verplichtingen ten opzichte van de aanvaller niet kon waarmaken. Simon Kelder verwacht dan ook dat de FIFA niet dwars zal liggen. ,,Wij hebben de afgelopen week alle benodigde papieren van de KBVB en Lommel gekregen. Deze zijn vrijdagmiddag, dus ruim voor het verstrijken van de internationale transferdeadline (op het middernachtelijk uur, red.) opgestuurd. Ik verwacht woensdag uitsluitsel,'' aldus Excelsiors-directeur.

Nygaard, die na zijn vertrek bij Roda JC slechts vier duels voor Lommel speelde, meldde zich vanochtend voor de eerste training op Woudestein. ,,Het ziet er allemaal goed uit. Ik hoop vrijdag voor de wedstrijd tegen FC Zwolle te kunnen spelen. Ik ben blij met deze kans. Ik kan mijzelf in de kijker spelen en ik hoop Excelsior uit deze moeilijke situatie te kunnen helpen. Ik heb in elk geval niet de behoefte om mij ten opzichte van Roda JC te bewijzen. Ik bekijk elke stap afzonderlijk.''

De Kralingers scoren dit seizoen moeilijk (28 doelpunten) en misten een stormram voor noodsituaties. ,,Maar ik weet nog niet hoe ik Marc ga gebruiken,'' vertelde trainer Adrie Koster. ,,Misschien laat ik hem wel met Cecilio Lopes in de spits spelen. Dat ga ik allemaal nog uitvogelen.''

Nygaarde speelde sinds 1995 in Nederland voor Heerenveen, MVV en Roda JC. In 146 eredivisieduels maakte hij 22 doelpunten.
10 miljoen toch........ :lol:
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

Samaras, superstar, show us all how good you are
Ben je geinspireerd door '' vd Paar, superstar, show us all how good you are'' afgelopen zaterdag? 8)
Maar inderdaad handig, een topic voor (bijna) alle transfers!
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

forza jensen schreef: Ben je geinspireerd door '' vd Paar, superstar, show us all how good you are'' afgelopen zaterdag? 8)
Nee, al eerder. Zaterdag niet gehoord!
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

Zaterdag niet gehoord!
Misschien kwam dat ook wel omdat ik 2 meter van het uitvak verwijderd zat..... :roll:
Fatih
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 12-12-2002 18:23
Locatie: Droog

Bericht door Fatih »

JJR uit H naar Canberra Power?
Bush-wanker
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ajax heeft vandaag bekend gemaakt dat het contract met Richard Witschge niet verlengd wordt. De 33-jarige Amsterdammer had nog een contract tot aan het einde van dit seizoen. Witschge kwam de afgelopen seizoenen nog maar mondjesmaat in aanmerking voor een basisplaats bij Ajax en hij werd zelfs verhuurd aan het Spaanse Alaves.

Waarschijnlijk betekent dit het einde van de carrière van Richard Witschge. De middenvelder debuteerde in 1986 voor Ajax. In de zomer van 1991 haalde Barcelona-trainer Johan Cruijff hem naar de Catalaanse hoofdstad waar hij in twee seizoenen 40 wedstrijden speelde in het eerste van FC Barcelona.Via kortstondige Bordeaux en Blackburn Rovers belandde Witschge weer bij Ajax. Waar hij de opvolger werd van de zojuist naar AC Milan vertrokken Edgar Davids. De sierlijke middenvelder speelde 220 competitieduels voor Ajax, hij scoorde daarin 18 maal.
Iets voor ons? ff wat ervaring...
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Friessie
Nieuw talent
Berichten: 75
Lid geworden op: 02-12-2002 12:16
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Friessie »

Iets voor ons? ff wat ervaring...
We hebben toch al redelijk wat ervaring in onze ploeg.

Spelers al Hansma Radomski Vonk en Sibon (en zal er vast nog een 1 vergeten) zijn lijkt mij spelers die genoeg wedstrijden gespeelt hebben in het betaald voetbal en waar we nog wel ff mee vooruit kunnen.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2441
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Witsche hoeft van mij dus NIET naar heerenveen! We moeten eigelijk alleen een goeie Rechtsvoor zien te krijgen, en versterking in de breedte van het elftal. Als er nu een basis speler uit valt hebben we niet veel keus eigelijk. Maar dat kan natuurlijk ook een reden zijn dat het bij heerenveen nog wel financieel goed gaat, en bij de rest (lijkt het wel) niet.
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Volgens mij is Paul de Lange van Telstar een uitstekende nieuwe en jonge speler die perfect op het middenveld kan spelen. Hij zou een waardig opvolger van bijvoorbeeld Jensen kunnen worden.

En wat ook niet onbelangrijk is: hij kan penalties nemen! Dan hebben we Nurmela ook niet meer nodig.

Al blijft een speler uit de eerste divisie altijd een gok, maar je kunt het altijd proberen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

En wat ook niet onbelangrijk is: hij kan penalties nemen!
Sibon al wel eens een penalty zien nemen? Ik vraag me namelijk af waarom Nurmela ze nog neemt... Pfff, die van Sibon zijn ècht onhoudbaar! Lijkt me dus ook dat dat de eerste man is volgend seizoen.

Over Witschge: t'is wel een middenvelder en daar hebben we er toch al aardig wat van. Zijn ervaring is zeker welkom, al is het natuurlijk niet het type straatvechter dat we zoeken (althans, wij, hier, op dit forum). Maar als ze de kans hebben zou ik hem toch grijpen. Al zal hij ook niet gratis zijn wat betreft de salariseisen.
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Uhm..en Jan van Halst dan???
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Is dat wel zo, Nielshh. Hebben we zo veel middenvelders? Er vanuitgaande dat Jensen weg gaat hebben we, naar mijn weten, ik kan het fout hebben, geen linksbenige speler meer. Verder hebben we op het middenveld alleen nog maar Radomski, Vayrinen en de Jong. Eventueel kunnen inderdaad Selakovic en Hansma op het middenveld uit de voeten, maar dat vind ik geen succes. en het is afwachten of Hakansson terug kan komen, maar speelde die ook niet altijd meer vanaf de rechterkant?

Kopen dus, die Witschge!
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

wat moeten wij in vredesnaam met Jan van Halst...
Moet die kaarten pakken om te klaverjassen ofzo.. Echt geen versterking voor ons
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Jan van Halst hadden we enkele jaren terug moeten halen, nu is het te laat denk ik. Ook voor hem beginnen de jaren te tellen. Met hem erbij hadden we de afgelopen seizoenen constant Europees voetbal gehaald en niet om het jaar. (persoonlijke mening, voordat iedereen me aan begint te vallen en me met allerlei fantastische tegenargumenten van het forum smijt)
GSVK, the Blue Devils!!
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Jan van Halst? :D
komop zeg
De beste aanval is een goede aanval.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

roelof de vries schreef:Is dat wel zo, Nielshh. Hebben we zo veel middenvelders? Er vanuitgaande dat Jensen weg gaat hebben we, naar mijn weten, ik kan het fout hebben, geen linksbenige speler meer. Verder hebben we op het middenveld alleen nog maar Radomski, Vayrinen en de Jong. Eventueel kunnen inderdaad Selakovic en Hansma op het middenveld uit de voeten, maar dat vind ik geen succes. en het is afwachten of Hakansson terug kan komen, maar speelde die ook niet altijd meer vanaf de rechterkant?
Selakovic wil zelf graag op t middenveld spelen, en staat de laatste tijd steeds beter te spelen.

ik denk dat als we hem gewoon moeten halen, hij heeft zoveel ervaring..
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

roelof de vries schreef: Er vanuitgaande dat Jensen weg gaat hebben we, naar mijn weten, ik kan het fout hebben, geen linksbenige speler meer.
Jensen is bij mijn weten ook een rechtspoot, ben je in de war met De Jong?
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Bennie Vissers gaat naar Harkemase Boys.

Verder bestaat er een kans dat Bossje en Hetto gaan voor een kans bij Joure 3 8)
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Onze zaakwaarnemer is nog in onderhandeling met Ynte K.. Vooralsnog liggen vraag en aanbod nog te ver uit elkaar. Bossje en ik willen onze gage in Surinaams geld en Ynte K. wil daar nog niet aan meewerken. 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

En dat zal niet de enige speler zijn die naar Harkema Vertrekt.
Lang leve het censuur
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Gaan er spelers bij Harkema weg? Nu hebben ze zeker 4 aanvallers(als Vissers een aanvaller is tenminste)
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Plaats reactie