Ondertussen in Groningen...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Kaz_SCH » 31-01-2020 11:34

Superfries1994 schreef:Knappe overwinning van de Groningers op Ajax in eigen huis. Toch wel een flink verschil tussen ons en Groningen wat betreft fysiek en mentaliteit. Het verschil tussen bijvoorbeeld rechtsbacks Zeefuik en Van Rhijn is schrijnend. Voetballend zijn wij verder, ook wat betreft creativiteit waardoor we ook meer goals maken, maar waar onze verdedigers zich Van Basten of Zidane wanen (respectievelijk Botman en Dresevic) of als primadonna's staan te verdedigen (Van Rhijn), staan zij toch wel verdedigend hun mannetje.

Er is volgens mij geen enkele club zo vaak teruggekomen van een achterstand als wij, dus het stuk mentaliteit ben ik niet met je eens. Groningen heeft het geweldig gedaan tegen Ajax, maar vergis je niet, het is al héél lang niet echt om aan te zien wat er daar gebeurt. Dat vinden veel Groningse supporters en sponsoren ook.

Ze krijgen ongekend weinig goals tegen, en dat is ergens heel knap, maar wij accepteren doorgaans niet dat er zo gespeeld wordt. Dat maakt het uiteindelijk wat mij betreft ook leuker om naar een wedstrijd van Heerenveen te kijken dan naar eentje van Groningen, terwijl aan het eind van de rit staan we vrijwel altijd keurig naast elkaar op de ranglijst.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Superfries1994 » 02-02-2020 18:23

Kaz_SCH schreef:Er is volgens mij geen enkele club zo vaak teruggekomen van een achterstand als wij, dus het stuk mentaliteit ben ik niet met je eens. Groningen heeft het geweldig gedaan tegen Ajax, maar vergis je niet, het is al héél lang niet echt om aan te zien wat er daar gebeurt. Dat vinden veel Groningse supporters en sponsoren ook.

Dat is zo, wij beginnen vaak pas redelijk te voetballen bij achterstand. En hebben dan de kracht om terug te komen, dat is ook knap.

Ik bedoel vooral een ander soort mentaliteit, met het mes tussen de tanden spelen, er kort op zitten. De felheid ontbreekt als ik een Van Rhijn zie spelen. Hij is sierlijk aan de bal, kan ook best aardig voetballen (zit wel in een erg slordige periode), maar de pitbull-mentaliteit ontbreekt volledig. Als ik zie hoe men soms verdedigt en simpele fouten gemaakt worden, dan had ik als medespeler zo'n Botman of Dresevic bij wijze van spreken (of juist niet) echt bij de strot gepakt. Natuurlijk, fouten maken hoort nou eenmaal bij dit spelletje, maar als dit je werk is dan eis je toch van elkaar dat je zulke rare beslissingen niet maakt? Ik zie het vandaag ook weer, Van Rhijn die de bal hooghoudt in de zestien meter, terwijl vorige week Botman een verkeerde omhaal maakte en tegen twee wedstrijden geleden Dresevic Zidane probeert na te doen op de middenlijn.. Sorry hoor, maar dat is voor mij onbegrijpelijk en er is op dat moment niemand in het veld die dat soort gasten bij de oren pakt.
Superfries1994
Superster

Vorige

Keer terug naar Sport overig