Ondertussen in Groningen...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Geen paniek. We halen ze wel weer in. :wink:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat ben ik ook wel met je eens, maar dan had Higler die gele kaart niet moeten geven
Prosac
Bankzitter
Berichten: 249
Lid geworden op: 10-12-2007 09:59

Bericht door Prosac »

Feanfan 1 schreef:Dat ben ik ook wel met je eens, maar dan had Higler die gele kaart niet moeten geven
Alsof Higler weet dat er nog een goal valt en dat die gele kaart dan wel erg veel straf is.

Wat mij betreft kreeg Hansen die gele kaart 65 minuten te laat.. vanaf de goal alleen maar aan het rekken met trage uittrappen en fake blessures.

En overigens scoort Groningen dan wel in 94:50, echter volgt die uit een vrije trap gegeven rond 94:00.. Die vrije trap mocht nog genomen worden. Het is niet alsof Higler nog dik een minuut heeft laten doorspelen, omdat er niet gespeeld werd die minuut door gezeik van ADO rond de vrije trap.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Die vrije trap viel in minuut 94:15 en om 94:00 was de bal op het middenveld, dus alle reden om af te fluiten.
Het is niet anders, punten zijn al binnen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Erwin vd Looi stopt als trainer bij Groningen. Ik denk niet dat ze daar rouwig om zijn. Er zit totaal geen voetbal in en met deze selectie presteert hij ondermaats.
Ik zie overigens Henk de Jong daar wel de nieuwe trainer worden
Zwart Schoeisel
Bankzitter
Berichten: 162
Lid geworden op: 26-03-2015 15:37

Bericht door Zwart Schoeisel »

In de poll op RTV noord krijgt Gert-Jan Verbeek inmiddels bijna 19% van de stemmen waarmee hij op de tweede plaats (achter Erwin Koemand) staat om Erwin van de Looi op te volgen. 'Onze' Gert-Jan notabene...
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Zwart Schoeisel schreef: 'Onze' Gert-Jan notabene...
Haha, die gaat dus NOOIT naar Groningen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Johan Kappelhof voor 3 miljoen naar de USA. Die zijn echt stekeblind voor zo'n matige speler. Echt een win-win situatie voor Groningen
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Dat is net zoiets als Breuer verkopen voor 3 miljoen euro
Laatst gewijzigd door siesta op 29-01-2016 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
!
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

3 miljoen euro / dollar lijkt me een broodje aap-verhaal, met 5-6 ton houdt het normaliter wel op. Voor de FC vervelender wat ze in defensief opzicht nog overhouden. Dat was al niet zo heel denderend en hoewel ik me Kappelhof niet kan herinneren als een uitblinker was hij de afgelopen seizoenen wel een vaste waarde achterin. Benieuwd hoeveel budget ze nog voor versterkingen hebben na 'miskopen' als Reijnen en Larsen..
In case of doubt, make it sound convincing
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Kappelhof speelde de laatste wedstrijden op "6". Hij verdrong zelfs "topaankoop" Maduro daardoor naar de bank. Ook Tibbling kan daar spelen. Voetbal was daar al niet om aan te zien, dus het zal daar in alle opzichten beter worden. Natuurlijk hoop ik dat ze nog heel weinig punten halen, maar volgende week zondag mogen ze wel winnen tegen DKV
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het is bij ons bar en boos, maar bij onze oosterburen is het ook passieloos en zijn de supporters ontevreden.
Van PSV kan je verliezen, maar het is daar al weken niet om aan te zien. Ik vind dat zij een betere selectie hebben dan ons en zeker de voorste 4 zijn in het geheel ook b eter dan ons. Gelukkig hebben ze met een vd Looi een coach die er niks van kan
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Feanfan 1 schreef:Het is bij ons bar en boos, maar bij onze oosterburen is het ook passieloos en zijn de supporters ontevreden.
Van PSV kan je verliezen, maar het is daar al weken niet om aan te zien. Ik vind dat zij een betere selectie hebben dan ons en zeker de voorste 4 zijn in het geheel ook b eter dan ons. Gelukkig hebben ze met een vd Looi een coach die er niks van kan
Dit kan wel zomaar eens de enige wedstrijd zijn waarin we (een) punt(en) pakken. Ik hoop dat ik er grandioos naast zit, maar vrees het ergste.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Groningen brengt altijd wat extra's tegen ons, voor hun is het wel de enige derby
Aangezien we alleen punten halen tegen ploegen onder ons treffen we alleen Excelsior en Roda JC. Tegen Roda JC zie ik ons niks halen, tegen Excelsior misschien een puntje. Ook Heracles zit niet in de beste fase, dus ook daar is een puntje mogelijk.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Feanfan 1 schreef:Groningen brengt altijd wat extra's tegen ons, voor hun is het wel de enige derby
Aangezien we alleen punten halen tegen ploegen onder ons treffen we alleen Excelsior en Roda JC. Tegen Roda JC zie ik ons niks halen, tegen Excelsior misschien een puntje. Ook Heracles zit niet in de beste fase, dus ook daar is een puntje mogelijk.

Groningen zit ook niet in een echt goede fase. Maar goed, ik geloof dat onze spelers in de leer zijn geweest bij Moeder Theresa en het Bijbelverhaal van de Barmhartige Samaritaan hebben gelezen. Ik denk dat ze Groningen wel willen helpen met de broodnodige punten :erm:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Feanfan 1 schreef:Groningen brengt altijd wat extra's tegen ons, voor hun is het wel de enige derby
Aangezien we alleen punten halen tegen ploegen onder ons treffen we alleen Excelsior en Roda JC. Tegen Roda JC zie ik ons niks halen, tegen Excelsior misschien een puntje. Ook Heracles zit niet in de beste fase, dus ook daar is een puntje mogelijk.
Hoezo altijd iets extra's? Ik herinner me veel meer overwinningen van Heerenveen, in elk geval in het AS.
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

WIj hebben de laatste vier edities thuis gewonnen.
Ook uit regelmatig goede resultaten geboekt.
Het zegt niets met deze matige selctie. Maar we kunnen absoluut niet zeggen dat Groningen altijd wat extras brengt tegen Heerenveen.
Alderaarst!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het kan best dat Groningen wat extra's brengt. Maar dat hoeft niet ook meteen te betekenen dat ze dan winnend terug naar Groningen vertrekken. Als wij maar genoeg weerstand bieden en ook meer kunnen brengen dan dat we in een van de andere 'normale' wedstrijden doen dan kunnen we hier minimaal 1 en maximaal 3 punten in eigen huis houden. Maar in een seizoen als dit kun je ook tegen Groningen zomaar tegen een dikke nederlaag aan kunnen lopen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Gras is niet altijd groener bij onze oosterburen. Wij hebben een waardeloos seizoen, maar zij staan slechts één punt boven ons. Thuis is er dus wel wat te halen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

En toch zijn ze al jaren slagvaardiger dan wij. Ze hebben nu al een trainer voor volgend seizoen en hebben de selectie de laatste jaren altijd op orde wanneer (de voorbereiding op) het seizoen begonnen is. Dat dit niet altijd leidt tot successen is duidelijk, maar het vergroot de kans hierop wél.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ach, Crash, jij blinkt de laatste tijd uit in negativiteit over je eigen club, dan is het gras, en de shirts, daar al snel groener. Het gaat daar weinig beter, ondanks het vastleggen van Maduro en de nieuwe Nevland.

Er speelt hier veel meer op bestuurlijk vlak waardoor dergelijke belangrijke beslissingen meer tijd nodig hebben.

Faber is op het eerste gezicht geen slechte zet van onze buren, benieuwd wat hij mee gaat nemen uit Nijmegen. Lijkt me in ieder geval een verbetering tov Looi.
wilbot
Invaller
Berichten: 268
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Faber, 2 werkgevers voor de komende wedstrijden.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

fuotbalgek schreef:Ach, Crash, jij blinkt de laatste tijd uit in negativiteit over je eigen club, dan is het gras, en de shirts, daar al snel groener. Het gaat daar weinig beter, ondanks het vastleggen van Maduro en de nieuwe Nevland.

Er speelt hier veel meer op bestuurlijk vlak waardoor dergelijke belangrijke beslissingen meer tijd nodig hebben.

Faber is op het eerste gezicht geen slechte zet van onze buren, benieuwd wat hij mee gaat nemen uit Nijmegen. Lijkt me in ieder geval een verbetering tov Looi.
Klopt. Ook bij FC Groningen gaat het sportief alles behalve voor de wind. Ik wil alleen maar aangeven dat ik me wel kan vinden in het beleid dat FC Groningen de laatste jaren voert. Het is er stabiel. Hopelijk weet Eisinga dit ook te creeeren bij Heerenveen. Ik moet zeggen dat ik hierover wel positief gestemd ben.

Met betrekking tot mijn negativiteit heb je ook gelijk. Met name sportief zie ik Heerenveen al een heel seizoen 'onderpresteren'. Niet zozeer qua spelersmateriaal (ik voorspelde begin dit seizoen reeds een eindklassering op de 12e plaats), maar vooral qua clubpotentie. We hebben de 7 (of is het achtste?) begroting van Nederland. Met het weinige geld beschikbaar vind ik dat Vonk desondanks te weinig heeft 'neergezet'. Clubs als NEC, PEC Zwolle en Heracles hebben minder te besteden maar presteren dit seizoen allemaal beter.

Dat je me een uitblinker noemt met betrekking tot mijn negatieve berichtgeving over Heerenveen vind ik eerlijk gezegd best vervelend. Niet omdat het niet klopt, maar juist omdat je het bij het rechte eind hebt.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik kan me het heel goed voorstellen, en heb dezelfde positieve hoop op onze nieuwe directeur gevestigd. Ben van mening dat er in de Eredivisie weinig spectaculairs gebeurd bij concurrenten, en met ook Twente in de shit denk ik dat het aanstellen van een goede trainer en het aankopen van een ervaren middenvelder en een meevoetballende spits ons perspectief al snel kan doen veranderen.

Maar goed, over Groningen en Faber maar weer.

Bij NEC wil een gedeelte van de supporters hem nu per direct er uit gooien. Het lijkt wel DKV daar :mrgreen:
jelgrins
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 28-12-2007 17:24

Bericht door jelgrins »

Excuses voor de lap tekst. M.i. ook voor de feanfan lezenswaardig genoeg. Dankzij een miljoeneninjectie van de gemeente wordt in Groningen een Topsportfaciliteit neergezet, waar dus met name de FC gebruik van zal maken om vorm te geven aan de visie op de toekomst.
Publicatie van rtv noord.

Revolutie in de Euroborg: FC Groningen gooit het roer drastisch om
'Baas, waar blijft de nieuwe Suárez of Tadic?' Een man van middelbare leeftijd loopt mij in de Langestraat in Winschoten tegemoet. 'Ik vrees dat dit soort jongens niet snel meer naar de Euroborg komt,' beantwoord ik zijn vraag.
De komende vijf minuten leg ik uit dat het voetballandschap enorm veranderd is en dat Groningen wel mee moet veranderen, want stilstand betekent enorme achteruitgang. FC Groningen realiseert zich dat en grijpt in.

Die tijden lijken definitief voorbij
Nog niet zo lang geleden gingen talentvolle voetballers uit Scandinavië, Zuid-Amerika of het Oostblok naar Nederland om vervolgens de stap te kunnen maken naar de top. Die tijden zijn voorbij. Spelers als Suárez, Matavz, Berg, Granqvist, Tadic en Kostic werden naar Groningen gehaald om vervolgens een paar jaar later voor vele miljoenen te worden verkocht. Spelers met die talenten kiezen nu niet meer voor Groningen, maar eerder voor clubs uit bijvoorbeeld het tweede Duitse niveau, in Rusland, Griekenland, Turkije, België of Portugal.

Daar is simpelweg veel meer geld te verdienen dan wat directeur Nijland hier in Groningen kan bieden. Die clubs spelen in competities die beter en beter worden, terwijl de Nederlandse Eredivisie qua kwaliteit en aanzien inboet. Veel Nederlandse clubs, ook FC Groningen, maken nog altijd hun begroting sluitend door de winsten op transferopbrengsten. Die tijden lijken definitief voorbij. Je moet een andere manier vinden om zowel financieel gezond te blijven als structureel in de subtop mee te draaien.

Opleiden heeft de toekomst
Wat kan en moet er beter? Die vraag is ongetwijfeld vaak in de Euroborg gesteld. Opleiden is het antwoord! Internationaal doet Nederland het helemaal niet zo slecht. Jeugdteams spelen regelmatig op goed niveau mee. Ajax A1 maakte onlangs nog indruk in de jeugdvariant van de Champions League. Maar nog altijd kan het opleiden beter. Ook bij FC Groningen en daar gaat de club nu proberen iets bijzonders neer te zetten.

Komst Gerard Kemkers
De aanstelling van Gerard Kemkers is hierin heel belangrijk en niet te onderschatten. De voormalig manager en coach van schaatsploeg TVM heeft jarenlang in een optimaal topsportklimaat gewerkt en eist dat ook van de mensen om hem heen. Kemkers observeert nu ruim een jaar wat er allemaal gaande is binnen het voetbalbedrijf FC Groningen. Hij observeert en verwondert zich, want een blik in zijn ogen verraadt dat er meer dan voldoende uitdagingen voor hem en de club zijn.

TopsportZorgcentrum
Kemkers moest zich concentreren op het mogelijk maken en vormgeven van het TopsportZorgcentrum. Een 'huis' op het jeugdcomplex waar een topsporter (ook andere sportdisciplines) optimaal gefaciliteerd wordt om zijn of haar doelen te kunnen bereiken. Dit is een heel breed begrip. Van mentale hulp tot krachtadvies op maat. Van dataondersteuning tot voedingsadvies. De randvoorwaarden voor het voetballer worden bij FC Groningen moeten hierdoor geoptimaliseerd worden.

'Nieuwe denkers'
Groningen heeft met het aantrekken van Robbert de Groot (afgelopen zomer overgekomen van AZ) een inspanningsfysioloog binnengehaald die op wetenschappelijke wijze ook met toptennissers en topwielrenners heeft gewerkt. Hij probeert, samen met sportwetenschapper Wouter Frencken, het maximale uit een sporter te halen.

Steeds vaker zullen data het voetbal gaan ondersteunen, want voetballers zijn atletischer dan ooit en in vergelijking met de landen om ons heen (kijk maar eens naar de Duitse Bundesliga, Franse Ligue 1 of de Engelse Premier League) moet Nederland fysiek gezien nog flinke stappen maken. Kijk alleen maar naar de thuiswedstrijd van FC Groningen tegen Slovan Liberec. Met een mindere begroting overliep de Tsjechische ploeg de FC. Het fysieke verschil werd toen wel erg duidelijk.

Je eet, je denkt en slaapt voetbal
'Bewustwording' is een term die ik steeds vaker bij FC Groningen hoor en die eigenschap moet al ontstaan bij de jongste jeugd en een leidraad worden in de opleiding. Voetbal is geen hobby die je naast je school en je vriendjes even in de namiddag erbij doet, maar voetbal moet een beroepsopleiding worden. Je eet, denkt en slaapt voetbal. Alles wat je doet moet in het teken staan van de sport. En daar moet school een meer dan belangrijk onderdeel van worden. Als je niet kunt presteren op school, ben je dan wel toegewijd genoeg om het maximale uit je toekomstige voetbalcarrière te halen?
Pilot beloftenteam succesvol
Bij de beloften is er vanaf dit seizoen een soort van pilot gestart. De aanvoerploeg voor het eerste elftal traint regelmatig acht à negen keer per week. Dat terwijl het eerste niet vaker traint dan vier à vijf keer per week. De spelers van de beloften eten, slapen en denken voetbal. Z ij hebben een dagvullend programma. Twee keer hard en intensief trainen afgewisseld met sessies waarin spelers beelden te zien krijgen. Dit in tegenstelling tot de spelers van het eerste die meer dan regelmatig na 13.00 uur weer thuis achter de Playstation kunnen zitten. Indien ze dat willen natuurlijk.

Ik hoor van de beloftenspelers dat zij aan het begin van het seizoen wel het bloed van trainer Alfons Arts en dat van Robbert de Groot konden drinken. 'We werden helemaal gesloopt en moesten ongelooflijk hard en lang trainen. En dat wel twee keer per dag', vertelde één van deze spelers mij.

Maar nu klagen ze helemaal niet meer. Jongens als Oussama Idrissi en Robbert de Vos trainen nu, fysiek gezien, makkelijk met het eerste mee. Niet voor niets staan de beloften op dit moment gedeeld eerste in de beloftencompetitie. Niet omdat zij de beste ploeg hebben, maar omdat zij vaak wedstrijden beslissen in de slotfase. Dit team beschikt simpelweg over een langere adem.

Wedstrijden van de beloften zijn vaak een genot om naar te kijken. De spelers vliegen erin. Ze stropen de mouwen spreekwoordelijk omhoog en geven negentig minuten lang vol gas. Iets wat het Groninger publiek dolgraag in de Euroborg wil zien. Daarnaast ontwikkelen individuele spelers zich prima. Zo zijn Idrissi, De Vos, Oldenburger en Baas allen geselecteerd voor een wedstrijd van Oranje onder twintig. De pilot werpt zijn vruchten af.

Faber deel van revolutie
En dat gaat zeer waarschijnlijk ook volgend seizoen bij het eerste elftal gebeuren. De presentatie van de nieuwe hoofdtrainer Ernest Faber verraadt dit al. 'Ik houd van hard werken, veel en lang trainen,' precies hoe het beloftenteam nu traint. Het zou mij zeer verbazen wanneer het vlaggenschip vanaf volgend seizoen niet de trainingsmethoden van de beloften deels gaat overnemen.
Het is niet voor niets dat de 'nieuwe denkers', zoals Kemkers en De Groot, een rol hebben gespeeld in het aantrekken van de nieuwe trainer. Want een trainer die niet mee wil in de filosofie van harder/vaker trainen, grotere rol wetenschap/data en het optimaliseren/bewustwording van het topsporter zijn heeft binnen FC Groningen absoluut geen toekomst.

Ondersteunend zijn aan het voetbal
Deze vernieuwingsslag creëert altijd gefronste wenkbrauwen. Er zullen mensen binnen de club zijn die zich afvragen of dit wel moet. En terecht. Groningen moet oppassen dat het niet doorslaat. Voetbal moet leidend blijven en je moet niet harder trainen om het harder trainen. En je moet data niet gebruiken om het data gebruiken.
Alles moet ondersteunend zijn voor het voetbal, want daar draait het natuurlijk wel om. Bij elke vernieuwingsslag ontstaat er een vorm van interne onrust. Medewerkers die minder of niet voor de vernieuwingen openstaan. Ik vermoed dat er de komende maanden nog enkele medewerkers de club verlaten; een logische gevolg bij elke 'revolutie'.

Schoon schip?
Het (aanstaande) vertrek van Henk Veldmate (hoofd scouting), Paul Raveneau (hoofd opleiding), Erwin van de Looi (hoofdtrainer) en het dreigende vertrek van Dick Lukkien (assistent) en Marcel Groninger (tweede assistent) zorgen, toeval of niet, al voor een belangrijke voorzet. Met het binnenhalen van Caspar Dekker (AZ) als de nieuwe hoofd opleiding heeft FC Groningen een 'nieuwe denker' aan het rijtje toegevoegd.

Broodnodig
De 'revolutie' krijgt vorm. FC Groningen doet er prima aan om te veranderen. Deze is dus broodnodig, maar wat ben ik benieuwd hoe dit uiteindelijk allemaal vorm gaat krijgen. Daarnaast heeft directeur Nijland een belangrijke taak om deze transitie van binnenuit ordelijk en rustig te doen verlopen.
Idealiter leidt FC Groningen straks een groot deel van de selectie zelf op. Jongens die gewend zijn om vaak en hard te trainen, zodat ze negentig minuten lang topprestaties kunnen leveren. Jongens die meer dan honderd procent leven voor de sport en daardoor precies weten wat ze wel en niet nodig hebben om tot een optimale prestatie te moeten komen. Met deze fysieke ontwikkeling en bewustwording hoopt Groningen in de nabije toekomst echte topsporters op te leiden, die meer dan in de smaak zullen vallen bij het FC-publiek. De club heeft nog een lange weg te gaan, maar de plannen zijn indrukwekkend.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Het zit een beetje tussen ambitieus en naief in. 50% eigen jeugd is veel en dat 'nieuwe' vind ik ook wel meevallen. Ik lees alleen dat ze meer en langer gaan trainen. En de meningen daarover verschillen ook. Desalniettemin ben ik benieuwd wat er van terecht komt.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Lardy schreef:Het zit een beetje tussen ambitieus en naief in. 50% eigen jeugd is veel en dat 'nieuwe' vind ik ook wel meevallen. Ik lees alleen dat ze meer en langer gaan trainen. En de meningen daarover verschillen ook. Desalniettemin ben ik benieuwd wat er van terecht komt.
Wanneer de resultaten goed zijn is het de manier, verlies je een paar keer komt het natuurlijk omdat de spelers overtraint zijn.

Maar nieuw is het inderdaad al lang niet meer. Er zijn talloze clubs die moderne denkwijzen als statistiek, optimale fysieke training en technologie meenemen in het programma. Geen verkeerde zaak, maar niet revolutionair. Wel een goed verhaal om een subsidie tegenaan te gooien.
jelgrins
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 28-12-2007 17:24

Bericht door jelgrins »

Tuurlijk, er zit ook een stevig pr aspect aan dit verhaal. Maar bekijk het breder: Groningen met daarbinnen de FC in prominente positie, wil zich profileren als topsportregio met alles erop en eraan: begeleiding, breed aanbod van schoolopleidingen, aantrekkelijke woonomgeving. Met een nieuw gebouw erbij als architectonisch hoogstandje aan de poort van de stad, waar nu de jeugdopleiding van de FC al zit. Het gaat om de vraag waar komen de talenten vandaan? Juist, in de eerste plaats Noord Nederland en rest van het land ( Nijland zal het niet erg vinden wanneer ze ook uit Slovenie e.d. komen vermoed ik). Wat beoogt Sportstad in Heerenveen ook al weer? Nu zie je al talentvolle schaatsers vanuit nota bene Friesland naar Groningen gaan.
Een constructie, die voor de FC gunstig is want zij hebben geen last van de nu wurgende eigendomsconstructie van Sportstad met de voetbalclub als grootaandeelhouder en huurder tegelijkertijd.
Heerenveen zou veel meer uit Sportstad moeten halen. Waarom zouden bedrijven zich niet aan een sportstadconcept willen verbinden en willen sponseren? Bijv. Arrangementen aanbieden, die meer inhouden dan een avondje voetbal. Combinaties leggen met actief ouder worden ( active healthy ageing ), verzin het maar! Topschaatsen, turnen, ijshockey e.d.. Als Sportstad zo middelen kan genereren, kan de huur van de voetbalclub omlaag :D . Sportstad is teveel bekeken door een vastgoedbril, heb ik het idee.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wij betalen veel huur, dat klopt. Volgens de mooie plannen moet Sportstad volgende jaar winst maken en kunnen ze dus dividend uitkeren.

Verder horen jullie natuurlijk veel beter te presteren met zo'n stad achter je. Dat zelfde geldt voor de jeugdscouting. Wat wel beter is is dat jullie een D2, C2, enz. hebben. Zo beperk je de uitstroom van laatbloeiers en spelers die geboren zijn in de laatste helft van het jaar.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Staan ook alweer achter tegen Vitesse thuis.. Gaat ook daar niet lekker.
Plaats reactie