Ondertussen in Groningen...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor (pl)euro » 28-02-2003 18:58

Bestaat dat goedje "shandy" nog?
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor Harris » 02-03-2003 03:48

(pl)euro schreef:Toch een POTvis Harris?

Niet lullen nou Pleuro. Dit komt wel erg geforceerd over om jouw geringe kennis van het vervoegen van werkwoorden te verbergen. Maar je werkt natuurlijk voornamelijk met cijfertjes, logisch dat je dan wat moeite hebt met grammatica. 'Ie' is natuurlijk gewoon goed (immers spreektaal, en zit ik te zeiken over jouw 'moejluhkuh'?), en ook Van der Valk is gewoon met een hoofdletter (maar dat leer je nog wel bij die cursus Nederlands). Ekker is Oud-Hollands voor lekker, maar als jullie zitten te blokken op dat examen 'werkwoorden vervoegen' en 'bezittelijke voornaamwoorden', doe ik wel even een opfriscursusje 'typen' in een ander lokaaltje. ;)

Potten en ketels dus. Dan ben ik de ketel wel hoor, hoef jij niet uit je rol als pot te vallen.

(pl)euro schreef:Ga nu aub geen moejluhkuh woorden gebruiken wanneer je niet weet wat ze betekenen of hoe je ze moet schrijven.

Ga jij dan geen werkwoorden meer vervoegen? Dat doet echt pijn aan m'n ogen, die D en T fouten. Dat leerde ik op de basisschool (ja, in Groningen zijn we redelijk progressief, ik geef het toe).

(pl)euro schreef:een Black en Decker boormachine zonder stekker?

Hehe, vrouwen en gereedschap. Begin er niet aan! Voor je het weet breek je een nagel. En dan is de ellende niet te overzien.

Oei, blijkbaar reageerde ik te traag?

Eens kijken:
28 Feb 2003 16:28:05 --> 28 Feb 2003 17:36:10 = 68.05
28 Feb 2003 17:36:10 --> 28 Feb 2003 18:19:48 = 43.38

Verdomme man, was je toch even 24. 67 sneller. Duurde nog slechts een kleine drie kwartier, maar toch! Je lijkt Ben Johnson wel. Hulde, en dat voor een bejaarde. Ik dacht altijd dat DIE juist altijd traag waren. Maar ja, sommige mensen WERKEN (onbekend begrip inmiddels zeker, ouwe internethool) ook nog he. En dat op vrijdagmiddag op 17:36:10, kun je nagaan wat voor work-a-holic ik ben! Ik zit natuurlijk niet de hele dag tussen de dennenappels en de konijntjes te genieten van mijn oude dag, dus gun mij af en toe iets meer tijd. Ik behoor tenslotte tot die werkende klasse, die elke maand weer jouw AOW bij elkaar spaart. Iets meer respect man, hahaha

Jelle E schreef:Verdorie, je bent dus zestien. (...) Misschien geef ik je er wel eens een keer één, twee pilsjes zullen wel niet mogen.

Nou, in elk geval nog niet de pensioengerechtigde leeftijd. Maar je bent warm hoor (met een marge van 10 jaar ofzo). En gezien mijn toch niet geringe bierpens, moet je wel even oppassen met het aanbieden van je biertjes, voor je het weet verzuip ik je hele AOW en dan mag jij weer 3 weken koukleumen.

Jelle E schreef:Harris je bent een lief kereltje

Dank je wel, opa. Mijn kleinzoon is ook heel bijzonder!

Jelle E schreef:maar maar blijf a.u.b. hier posten

Shit man, stotter je nou ook al? Bejaarden kwijlen toch alleen en pissen in hun broek?

E.D. schreef:Denk er om Harris, straks wordt er ingebroken in je computer!

Kereltje, als ik voor elke bedreiging een euro zou krijgen, had ik een mooie middenklasser bij elkaar gespaard. Ben je by the way nog een beetje goed aanvullend verzekerd? Een extra tandartsverzekering is nooit weg hoor, want je weet: een ongeluk zit in een klein hoekje.

Die Robben toch... blijft een Groninger he... :mrgreen:
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Heert-Jan » 02-03-2003 12:13

"Kereltje, als ik voor elke bedreiging een euro zou krijgen, had ik een mooie middenklasser bij elkaar gespaard" Tsja, hoe zou dat nou komen.

flikker toch eens op vent.

ps. "Mooi stadion en een goede sfeer" citaat van.......
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor (pl)euro » 02-03-2003 15:04

Hehe, vrouwen en gereedschap. Begin er niet aan! Voor je het weet breek je een nagel. En dan is de ellende niet te overzien.


Lang leve de Gel nagels! (die hebben ze in Groningen nog niet blijkbaar, of de meisjes die Harris kent leven nog in het alternatieve circuit)

Je blijft een leuk kereltje hoor Harris, alleen dat groen witte defect in je hoofd moesten ze eens oplossen :wink: (ctrl-alt-del?)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor COR » 03-03-2003 00:43

Loop Harris niet zo te plagen :D Hij heeft vanmiddag een bal op zijn hoofd gehad, was duidelijk te zien op studio sport :blbl: :mrgreen:
Groningen - Heerenveen 0-3
COR
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:45
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Harris » 03-03-2003 01:32

Heert-Jan schreef:flikker toch eens op vent.

Oei, begin je nu met met echt sterke reacties te smijten? Zeg dan niks, als je het niet aankunt. Je komt nu wel een beetje triest over. Alsof je met je bek vol tanden staat zeg maar.

COR schreef:hij heeft vanmiddag een bal op zijn hoofd gehad, was duidelijk te zien op studio sport

Beetje laag, vind je zelf ook niet? :roll: Pak mij maar persoonlijk als je durft (dat zal ongetwijfeld te moeilijk voor je zijn, als ik je avatar zo eens bekijk. Fikkie staat er mooi op hoor!). Ik kan er namelijk wel tegen en ik zal je dan ook van een passende reply voorzien. Voor goede scherpe reacties kan ik respect opbrengen, deze vind ik echter niet echt kies. Heb je dat al nodig, grappen maken over een mongooltje die een bal op z'n hoofd krijgt, kun je mij persoonlijk niet aan? Dat zal dan wel niet he? Gefeliciteerd met dit teken van zwakte, ik hoop dan in elk geval dat je hem zelf erg leuk vindt, maar dat zal wel gezien de smileys. Best wel ironisch dan dat mij door dezen of genen gebrek aan fatsoen verweten wordt... :roll: Als je je verlaagt tot zulke reacties, ben je niet helemaal uit het goede hout gesneden. Jammer joh, probeer het nog eens.

Gel nagels? Idd totaal onbekend.
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Heert-Jan » 03-03-2003 09:11

met met

Wat zei je ook alweer tegen Jelle over stotteren?

Kan het wel aan hoor, alleen lopen discussies met jou vaak uit op persoonlijk betweterig geleuter over hoe slecht anderen in jouw oogjes wel niet zijn. Met als voorbeeld hoe je hier loopt te mekkeren over Jelle E. Daar komt nog eens biij dat je altijd kleinerende berichtjes moet typen, plus dat je nog eens voor Groningen bent en dat je het in die hoedanigheid toch nooit eens bent met mensen hier.

Doe dat maar lekker op de MSN, doei! Tot Heerenveen-Groningen. Dan zullen wel weer dezelfde discussies ontstaan over sfeer, over hoe stoer jullie wel niet zijn, over hoe creatief julllie wel niet zijn, over hoe arrogant wij zijn(na het behalen van de 3 punten zal dat er wel weer inzitten), hoe dom wij in jullie ogen zijn en dat jullie de echte trots menen te zijn.
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Harris » 03-03-2003 09:59

Heert-Jan schreef:biij

Welkom bij de club van stottterrraarrss.

Ja hoor, ik typ kleinerende berichtjes... Ken je die van die hand in eigen boezem?
Heert-Jan schreef:in jouw oogjes

Beetje rare formulering voor iemand die zogenaamd niet kleineert... En zo staat het forum vol met kleinerende, denigrerende en arrogante opmerkingen t.a.v. FC Groningen. Dat moet je helemaal zelf weten, dat hoort er namelijk allemaal bij en daar heb ik geen moeite mee (maar ik zal er wel op reageren vanzelfsprekend, hehe), maar roep dan niet dat ik opeens degene ben die hier arrogant doet. Dan moet je even wat beter om je heen kijken.

Ik ben het met je eens dat discussies altijd op een rare manier uit de hand lopen, maar in een discussie heb je dus meerdere mensen he. Beetje zwak om mij dat alleen te verwijten. Maar euhm, je HOEFT het niet te lezen hoor. Niemand verplicht je daartoe.

Heert-Jan schreef:dat je het in die hoedanigheid toch nooit eens bent met mensen hier
Tis wel een DISCUSSIEforum he, geen theekransje. Dat zou wel een leuk forum zijn he:

A: "Ik vind dat Foppe te oud is".
B: "Goh, dat vind ik ook".
C: "Helemaal mee eens".
D: "Niets meer aan toe te voegen".

Echt wel leuk. En dan pakken we er allemaal een kopje warme chocolademelk bij. NOT :blbl:
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Harris » 04-03-2003 12:13

Speciaal voor COR de 'hondenliefhebber' (wat doe je allemaal met die honden eigenlijk?) Afbeelding:

http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl%2FArtikel%2F0%2C5496%2C26-1-2-4147-1215326%7C%7C1014%2C00.html

Jij zuigt, COR. En René kicks your ass, hahaha
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor COR » 04-03-2003 16:03

:blbl: Harris :blbl: Ben blij dat je niet moest huilen van de pijn. Gaat het weer een beetje met je neus??? Verder kan ik me troosten met het idee dat je volgend jaar loop te gallen op het Cambuur forum. :mrgreen:
Groningen - Heerenveen 0-3
COR
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:45
Woonplaats: Duiven

Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Eastermar » 19-06-2004 09:43

Het is verdacht stil in Groningen als het gaat om transfernieuws. Misschien dat ik het sportnieuws niet goed heb gevolgd, maar zover ik weet heeft Groningen nog geen enkele nieuwe speler aangetrokken. Zoveel vertrouwen in de huidige selectie of zijn er weer geld problemen?
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Forza » 19-06-2004 10:06

De laatste transfer die ik me kan herinneren is die van Stefano Seedorf (van NAC). En Tuhuteru zijn ze kwijt. Dat betekent twee keer een versterking van de selectie :D
Laatst bijgewerkt door Forza op 19-06-2004 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Ondertussen in Groningen...

Berichtdoor Boegyman (NL) » 19-06-2004 10:09

Eastermar schreef:Het is verdacht stil in Groningen als het gaat om transfernieuws. Misschien dat ik het sportnieuws niet goed heb gevolgd, maar zover ik weet heeft Groningen nog geen enkele nieuwe speler aangetrokken. Zoveel vertrouwen in de huidige selectie of zijn er weer geld problemen?


Stefano Seedorf is aangetrokken van NAC en Birzimani van Heerenveen.Terwijl Vrede inmiddels al weg is en de contracten van Tuhuteru, Landerl en Schoenmakers niet worden verlengd. Beukenkamp stopt, maar hiervoor is Bas Roorda aangetrokken.

Maar het rommelt inderdaad in het Groningse.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor The North » 19-06-2004 10:19

Arvid smit terug naar PSV.. die was een jaartje gehuurt!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor friese frankie » 20-06-2004 20:58

vrede gaat dacht ik naar vite$$e
friese frankie
Nieuw talent
 
Berichten: 119
Geregistreerd op: 30-04-2004 15:14
Woonplaats: oldemarkt

Berichtdoor Noukske » 20-06-2004 22:03

Stefano Seedorf is aangetrokken van NAC en Birzimani van Heerenveen


Birzimani is toch afkomstig van de A's van Heerenveen? Krijgt hij dan meteen een plaats in de eerste selectie?? Misschien geeft dat ook wel het niveau van de eerste selectie aan :wink:
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Boegyman (NL) » 29-06-2004 20:37

Ik lees net op het FCGforum dat het gerucht gaat dat er onderhandelingen zijn met Jack Tuyp en Gijs Luirink van Volendam. Tja. Als dit de beloofde versterkingen moeten zijn....

Ook is Stefano Seedorf geblesseerd waardoor hij de voorbereiding moet missen. Het zit ze niet mee in Groningen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Jeroen » 29-06-2004 21:02

Tuyp en Luiring kunnen bij Groningen makkelijk meekomen denk ik. Zijn wel redelijke spelers. Maar goed, zet die spelers eens af tegen de onze nieuwe spelers? Op voorhand kan je niet zeggen wie beter zijn. Verschil is dat er bij Groningen veel contracten niet verlengd zijn, waardoor ze met een krappe selectie zitten komend seizoen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Harris » 30-06-2004 09:36

+ Danny Buijs.

Zijn drie talentvolle jongens, maar ze moeten nog wel 'groeien' en dat is altijd afwachten. Die situatie hebben jullie trouwens ook met een aantal aankopen. Er zit bij FCG nu wel verjonging in het elftal en ook daar is wat voor te zeggen. Maar het is duidelijk dat Nijland z'n beloftes niet helemaal waargemaakt heeft.

De selectie is idd wat krapper geworden (5 aankopen, 8 weg), maar uit jong-Groningen hebben vorig seizoen enkele spelers aan het eerste elftal mogen ruiken, dus vanuit daar zal ook nog wel wat doorstroming komen.

Birzimani is een jeugdspeler, die is niet gehaald voor de eerste elftal.
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Jeroen » 30-06-2004 10:15

Ik heb dat topic op het fcgforum met stijgende verbazing gelezen. Ik heb het idee dat sommige forumleden daar verwachten dat Morientes en Deco elk moment bij Groningen kunnen tekenen. Ik denk dat spelers als Tuyp en Buijs juist goed zijn vanwege de doorverkoop.

Er wordt geroepen om spelers die een directe versterking moeten zijn voor FCG, maar dan zijn sommigen toch verblind door clubliefde of zijn alle realiteit kwijt, want deze jongens zijn nou juist een directe versterking.

Of je moet weer met een Curovic ofzo aankomen maar dat is toch wel gebleken dat dat niet gewerkt heeft.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Jonas van den Andel » 30-06-2004 13:41

Volgens mij hebben ze bij Groningen een sterke voorkeur voor spelers die al over de top zijn. Ik snap daar echt niets van. Ik ben hartstikke blij met Tuyp, Buijs en Luirink. Samen met Kruiswijk en Seedorf vormen zij een behoorlijk talentvolle nieuwe lichting. Met de ervaring die overblijft moet dit een goede combinatie worden.
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor Jonas van den Andel » 09-08-2004 10:10

De keren dat ik onze amateur Fledderus aan het werk heb gezien vond ik hem erg goed. Raar dat hij nergens meer een contract kon krijgen en zich nu een jaar voor nop bij Groningen moet bewijzen. Ook Bizimana doet het erg goed bij de beloften, die gaat dit jaar ook nog wel in het eerste spelen.
Al met al denk ik dat Groningen weer iets sterker is geworden dit seizoen en dat we op plaats elf uitkomen.
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor superfean » 09-08-2004 22:26

Ik denk dat fcg wel degelijk goed heeft ingekocht.
Veel talent waarvan je moet af wachten wat er van komt maar dat is ook bij ons zo.
Ze krijgen denk ik een leuke mix van jeugd en ervaren spelers en dat kan goed uitpakken.
Ik denk dat Groningen met de aankopen van dit seizoen een nieuwe weg is ingeslagen en dat is niet verkeerd.
Nou zul je je afvragen ben je wel feanfan en idd ja dat ben ik maar ik ga liever naar groningen dan excelsior. :D
superfean
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:28

Berichtdoor Jonas van den Andel » 14-08-2004 17:26

Fledderus in de eerste wedstrijd direct in de basis. En het kost Grunn geen cent...

FC start met vijf debutanten tegen RKC
GRONINGEN - Vijf spelers maken zondag hun debuut in de competitie voor FC Groningen. Tegenstander in het Oosterpark is RKC.

De debutanten zijn doelman Bas Roorda, de verdedigers Danny Buijs en Gijs Luirink, middenvelder Mark Jan Fledderus en aanvaller Jack Tuyp. Niet beschikbaar wegens blessures zijn Stefano Seedorf en Brian Pinas.

De opstelling van de FC: Roorda; Buijs, Luirink, Kruiswijk en Van der Linden; Elshot, Matthijs, Van Gessel en Fledderus; Salmon en Tuyp
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor Jeroen » 23-09-2004 22:20

Het rommelt inmiddels behoorlijk in Grunn:

Via het forum dat op deze site een veelgebruikt onderdeel is, werden vandaag enkele berichten geplaatst door bezoekers, die bij de clubleiding een reactie opwekten. Commercieel Manager Geert Kuiper reageert via onderstaande open brief.

Beste supporters,

Met stijgende verbazing las ik de berichtgeving van bezoekers van de website van FC Groningen. Mijn naam is Geert Kuiper en ik ben sinds 1998 Commercieel Manager van deze mooie club. Normaliter reageer ik nooit op berichtgeving van supporters op onze site. Ik ben namelijk van mening dat het juist een discussieplatform moet zijn voor supporters onder elkaar. Echter, ik voel me nu absoluut geroepen om iets te schrijven over hetgeen ik zojuist heb gelezen.

Allereerst wordt onze Algemeen Directeur Hans Nijland in mijn ogen zeer onterecht zo ongeveer met de grond gelijk gemaakt. Het betreffen hier met name allerlei zaken op commercieel terrein. Bijvoorbeeld de beëindiging van enkele sponsorovereenkomsten met enige ex-sponsors van FC Groningen. Expliciet werd melding gemaakt van Gjaltema, LG en nog enkele andere sponsors. Deze zouden FC Groningen hebben verlaten vanwege misdragingen van Hans Nijland. Ik vind dit werkelijk te absurd voor woorden. Hans Nijland heeft zich op geen enkele manier bemoeid met de onderhandelingen die zijn gevoerd met deze bedrijven. Om puur zakelijke redenen, en niets anders dan dat, hebben de genoemde bedrijven de sponsorovereenkomst met onze club verbroken.

Als Commercieel Manager van FC Groningen doe ikzelf of de mensen van mijn afdeling (Commerciële Zaken) de betreffende onderhandelingen. In een zeer enkel geval is Hans Nijland betrokken bij commerciële onderhandelingen. Dit was het geval bij onder anderen onze huidige hoofdsponsor Centric. Sterker nog, ik durf hier te stellen dat FC Groningen honderd procent aan onze Algemeen Directeur Hans Nijland heeft te danken, dat Gerard Sanderink voor ons gekozen heeft. Vorig jaar heeft Hans Nijland namelijk in mijn vakantie de eerste contacten met Centric gelegd. Toen ik terugkwam van vakantie hoefde ik als Commercieel Manager alleen nog maar de handtekening te zetten.

Als er al kritiek geleverd dient te worden op de commerciële prestaties van de club, dan mag men in het algemeen mij daarop aanspreken. En zeker niet Hans Nijland. Ik wil graag nog een paar commerciële prestaties van Hans noemen, die voor FC Groningen van zeer grote waarde zijn gebleken. FC Groningen heeft een geheel eigen mediabedrijf ontwikkeld. Dit bedrijf levert de club een vrijwel aan de hoofdsponsor gelijk staand sponsorbedrag op. Hans Nijland heeft dit volledig in zijn eentje op poten gezet. Naast zijn drukke werkzaamheden als Algemeen Directeur heeft hij hier ontstellend veel tijd in gestoken. Kennelijk is men vergeten dat enkele maanden geleden FC Groningen Media voor de KNVB de Oranjegids voor het EK 2004 mocht uitbrengen. Dit was een klus die de club veel geld heeft opgeleverd. Ook het binnenhalen van deze klus heeft Hans Nijland dankzij zijn zeer goede contacten met de KNVB gerealiseerd. Ik noem zo maar eens even wat. Terwijl ik als commercieel Manager verantwoordelijk ben voor de commercie van deze club, kan ik toch melden dat ik aan Hans als collega en mens alleen maar een positieve bijdrage kan toedichten. Meest recente prestatie van Hans Nijland is de aanstaande komst van Erik Nevland, onze nieuwe aanvaller. Dankzij de zorgvuldig opgebouwde en zeer goed onderhouden relatie met Henk ten Hoor (Textiel) heeft Hans de sponsoring van deze transfer gerealiseerd. Dergelijke zaken verdienen specifieke kwaliteiten, die maar voor weinigen zijn weggelegd. Hans Nijland heeft deze kwaliteiten.

In dit bericht ga ik geen eindeloze opsomming geven van alle prestaties die er bij de club geleverd worden. Het gaat mij er alleen maar om dat ik vanuit mijn functie als Commercieel Manager, maar vooral ook als collega van Hans Nijland, wil reageren op de eerder op deze website gedane uitlatingen. Overigens wil ik nog wel melden dat ik alle begrip heb voor frustratiegevoelens rondom de uitschakeling in de beker alsmede onze positie op de ranglijst. En vergis je niet, dit raakt ook mij op de Commerciële Afdeling net zo als iedere andere echte supporter dat raakt. We moeten de dingen echter wel zuiver blijven zien, zoals ze zijn. En niet gaan gissen naar vermeende omstandigheden of desnoods allerlei valse beschuldigingen te bedenken.

Tot slot wil ik nog kwijt dat het natuurlijk altijd zo moet zijn dat er kritiek geleverd moet kunnen worden. Maar doe me voortaan een lol en onderbouw dit met feiten. Ik stop er nu weer mee, want ik heb het druk met het binnenhalen van sponsors voor onze mooie club. Daar wil ik graag verder mijn energie in steken.

Een groet namens FC Groningen,
Geert Kuiper
Manager Commerciële Zaken

Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Boegyman (NL) » 23-09-2004 23:12

De aanleiding was een post op het officiële FCG-Forum:

Hans Nijland heeft een bar slechte naam bij de sponsoren uit de regio. Van het ene op het andere moment zijn alle reclame-borden van menig grote sponsor ineens uit het Oosterpark verdwenen. De ene na de andere sponsor vertrekt naar SC Heerenveen. We hebben het hier dus over bedrijven uit de stad en provincie Groningen die in principe de FC wel zouden willen sponsoren, maar zich totaal niet serieus genomen voelen door Hans Nijland. LG, NBO, Gjaltema, KPN enzovoort haken bij FC Groningen af vanwege het gelieg en overmatig alcoholgebruik van Nijland. Zo zou hij tijdens sommige gesprekken met potentiële sponsoren niet nuchter zijn geweest.

-FC Groningen krijgt Klaas-Jan Huntelaar aangeboden van PSV waar Nijland na de transfers van Robben en Hoogstrate een goede band mee onderhoudt. Veldmate en Nijland zien in hem echter niet de gezochte spits.

-Voormalig RTV Noord-journalist Iwan Tol haalt in een column in het fanzine van de Supportersvereniging fel uit naar Hans Nijland. “Ik mis Groningen, maar het gelieg en gedraai van Nijland kan ik missen als kiespijn”. Nijland reageert furieus en zegt zijn lidmaatschap op. Hij is nooit inhoudelijk in gegaan op de aantijgingen van Tol.

-FC Groningen is de enige club in de Eredivisie zonder persvoorlichter.

-Als lang aangekondigde nieuwe spits wordt Jack Tuyp gehaald. In het eerste de beste interview voor TV Noord zegt hij eigenlijk een middenvelder te zijn.

-Voor de kampioenswedstrijd van PSV in het Oosterpark besluit Nijland geen club card-verplichting in te stellen waardoor de harde kern van PSV ongehinderd kaarten voor het thuisvak kan kopen. Ondanks waarschuwen van de ticketbox uit Eindhoven en Groningen-supporters blijft het besluit intact. Voor de ogen van het hele land gaat het tijdens de wedstrijd goed mis op de tribune’s.

-Hans Nijland blijft de morrende aanhang over het uitblijven van versterkingen zoet houden met de regelmatig herhaalde one-liners: ‘in maart roert FC Groningen zijn staart’ en ‘in april krijgt het wat het wil’. Zowel in maart als april gebeurt er helemaal niets.

-Nijland belooft na het aantrekken van Stefano Seedorf dat er nog zeker een paar spelers bij komen, afkomstig van clubs die afgelopen seizoen boven FC Groningen zijn geëindigd. De spelers die vervolgens worden aangetrokken komen van Telstar, Volendam en Excelsior.

-Hans Nijland’s motto voor het inmiddels lopende seizoen wordt “Swingend het Oosterpark uit!”. FC Groningen bezet momenteel de voorlaatste plaats in de Eredivisie en ligt uit het bekertoernooi.

-FC Groningen loopt tonnen mis door de rechten over haar merchandising af te staan.

-Er wordt aangekondigd dat de prijzen met de overgang naar de Euroborg niet zullen stijgen. In plaats daarvan stijgen ze ineens met ingang van het laatste jaar in het Oosterpark.

-In de officiële notulen van de bestuursvergadering van de club komt uiterst amateuristisch en kinderachtig taalgebruik voor met dingen zoals “Sion is een lul”.

-Nijland zegt in een radio-interview over de grote sponsor LG: ”Het konijn zit bijna in het hok”. Hierop laat de baas van LG weten geen konijn te zijn en besluit de banden met de club te verbreken.

-Nijland wordt door de Noordelijke pers absoluut niet serieus genomen daar waar hij na de sporadische overwinningen van de FC aankomt met populaire termen als “journalistjúúúúh”. Tol zei: ” Hans Nijland is de meest onbetrouwbare voetbaldirecteur die ik ken. Niet dat ik iets persoonlijks tegen de goede man heb. Integendeel. Nijland is net een kleuter, wiens belangrijkste speeltje FC Groningen is, en zeg nou zelf: om kleuters moet je toch vaak lachen? Johan Derksen noemde hem ooit 'een vermakelijke cowboy' en daar sluit ik me geheel bij aan.”

-De organisatie van FC Groningen is van onder tot boven een brok aan amateurisme. Elk jaar weer raken er bij de administratie aanvragen voor seizoenskaarten zoek. Mensen die hun kind voor de FC Groningen kidsclub aanmelden krijgen vaak erg laat of helemaal geen reactie. De kidsclub telt minder dan 500 leden, waar er bij Heerenveen meer dan 4000 zitten. Supporters die net een stadionverbod van de club hebben gekregen, krijgen een brief in de bus waarin de FC vraagt naar hen reden voor het niet verlengen van hun seizoenskaart.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Jeroen » 23-09-2004 23:51

Had ik inderdaad ook gezien, had ik er ff bij moeten zetten. Dank daarvoor :)

Sterk betoog, voorzover ik inzicht heb in de materie...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor mitrita » 28-09-2004 14:23

Uit Dagblad van het Noorden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nieuw stadion later klaar: FC Groningen in paniek

De leiding van FC Groningen verkeert in grote paniek, nu de bouw van het nieuwe voetbalstadion in de Euroborg ernstig is vertraagd. De nieuwbouw komt drie maanden later gereed dan in september 2005, zoals was gepland. De club kan daardoor het volgende seizoen niet in het nieuwe stadion beginnen.

Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen: ''Als dit niet mogelijk is, wordt dat een heel seizoen later. Want zo maar even verhuizen midden in het seizoen tussen de soep en de aardappelen door kan natuurlijk niet. Je zit met de seizoenkaarten, je zit met je sponsors, je zit met je hele organisatie.''

Nijland rekent voor dat het niet betrekken van de Euro­ borg per september 2005 de club heel veel geld gaat kos­ten. ''Wij werken nu met een be­ groting van 8,7 miljoen euro, met ingang van het komende seizoen zou dat 11 miljoen worden, maar dat wel geba­seerd op de Euroborg.''

Nadat we vanmiddag het rampbe­richt kregen, hebben we met de Raad van Commissarissen en de directie van FC Gronin­gen koortsachtig overleg ge­voerd en vervolgens bij de Eu­roborg NV neergelegd, dat dit voor ons onaanvaardbaar is. Tevens heb­ben we eerste contacten met de gemeente gehad om dit enorme probleem te bespre­ken.''


Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Poke » 28-09-2004 22:34

Mijn hemel, ze zijn lekker bezig daar!
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Poke
Selectiespeler
 
Berichten: 415
Geregistreerd op: 29-08-2004 14:51
Woonplaats: Assen

Berichtdoor HaEmTeDe » 28-09-2004 23:27

Sneu.
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten