Euro 2004 Portugal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

SCHANDE
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Edmanian Devil schreef:SCHANDE
HOLLAND..
Alles ist Vorbei!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Tsjongejonge, wat een mazzel. Mooie goal van Nist. trouwens. Opstelling tegen Tsjechië:

Vd Sar
Reiziger, Stam, De Boer, Zenden
Sneijder, Cocu, Vd Vaart
Overmars, Nistelrooy, Robben

En vol op de aanval!! Vd Meijde komt 1 keer (!!!) door tot de achterlijn en het is raak, Overmars haalde een ruime voldoende, ....

Als Dick m'n hullup nodig hep, dan belt ie mij maar thuis...
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

Vraag me af waarom ze Edman's contract maar met 1 jaartje verlengd hebben, ik wil hem nog lang in het pompebleden shirt zien spelen!
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Achteraf mogen we blij zijn met een 1-1, meer zat er echt niet in gezien het spel.
Maar over het vertoonde spel van Nederland kunnen we heel kort zijn....het was niet best. Van Nistelrooy stond op een eiland, Van Der Vaart onzichtbaar en geen enkele goede voorzit vanaf de flanken.

De volgende wedstrijd zal Dickey toch wat anders moeten bedenken want anders krijgt Nederland het nog heel lastig.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hehe ik had ook een trots gevoel bij de voor zet die heel mooi was..
Als je het zo bekijkt spelen er veel (ex) heerenveen spelers dat is nartuurlijk een goed teken!
En larsson altijd proberen te halen :lol:
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

En bovendien een ex-Heerenveen-speler die Nederland naast Duitsland schoot... Toch leuk om te zien
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Niet te geloven....

Op de 2DF denken ze serieus dat Duitsland een strafschop zou moeten hebben gehad voor die trap in het gezicht van Kiranyi. Kom zeg, dat was een ongeluk. Die Kiranyi had net zo goed een vrije trap tegen kunnen krijgen dat hij het lef had om een hoofd tegen de schoen van Stam te bewegen...
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
bigbear
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 21-08-2003 23:12
Locatie: snits

Bericht door bigbear »

sorry topic wellicht in verkeerde groep.
na ja, daar heb je ok mensen voor die dat regelen
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik denk dat Edman best eens weggekocht kan worden op basis van één goede assist. Genoeg ranzige Engelse clubs met teveel geld. Verdedigend was hij niet top, maar aanvallend wordt hij bijkans een tweede Roberto Carlos lijkt het.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Oprotten met die Advocaat, echt een drama die vent. Foppe aan het roer! :P
Als je een EK begint, dan lijkt me het logisch dat je met een ingespeeld elftal begint. Met deze formatie hadden ze nog nooit eerder gespeeld! Het is standaard dat Advocaat zijn fouten in de rust moet herstellen, zo ook nu weer. Zenden was op papier linksbuiten/half, maar het leek wel dat hij op van Bronckhorst moest spelen, van der Meyde komt nog lantaarnpaal voorbij en Bouma durft niet door te schuiven tegen 1 spits. Van Nistelrooy heeft geen 1 bespeelbare bal gekregen van de vleugels.
Zet Overmars maar op rechts en Robben op links, Cocu op de plaats van Bouma, Sneijder op het middenveld voor Cocu en misschien wordt het dan wat tegen de Tsjechen, maar ik heb er een hard hoofd in. Nederland was volgens mij het meest onsamenhangend team van het toernooi. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de teamgeest van de Zweden! :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
J Stam
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-02-2004 12:23
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door J Stam »

Noukske schreef:Vraag me af waarom ze Edman's contract maar met 1 jaartje verlengd hebben, ik wil hem nog lang in het pompebleden shirt zien spelen!
Het is wel niet on-topic, maar ik zal toch even reageren: in de berichten rondom deze verlenging wordt al vermeld dat het gaat om een 'optie die gelicht is'. Bij het aangaan van het vorige contract was dus al afgesproken dat de SC Edman n jaar extra zou kunnen behouden (waarschijnlijk n eenzijdige optie, dwz dat er geen instemming van Erik nodig was). :stan: : lijkt me duidelijk zo
Bier op z'n Grolsch...
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Oprotten met die Advocaat, echt een drama die vent.
Een beetje genuanceerder zou best mogen hoor...
Als je een EK begint, dan lijkt me het logisch dat je met een ingespeeld elftal begint. Met deze formatie hadden ze nog nooit eerder gespeeld!
ze spelen al jaren met deze formatie, alleen 'de ruit' kwam er even tussendoor.

Het is standaard dat Advocaat zijn fouten in de rust moet herstellen, zo ook nu weer.
het lijkt me logisch dat als het niet lekker loopt je het eea aanpast. toch?

Zenden was op papier linksbuiten/half, maar het leek wel dat hij op van Bronckhorst moest spelen, van der Meyde komt nog lantaarnpaal voorbij en Bouma durft niet door te schuiven tegen 1 spits.
hier geef ik je gelijk, ik vond de vleugels maar matig gisteravond. of bouma wel of niet door moest schuifen, tsja. Cruijf zij dat het niet kon, omdat het dan te druk zou worden op het middenveld, ik volg hem dus maar.
Van Nistelrooy heeft geen 1 bespeelbare bal gekregen van de vleugels.
heb je min of meer gelijk in, je vergeet alleen het doelpunt...
Zet Overmars maar op rechts en Robben op links, Cocu op de plaats van Bouma, Sneijder op het middenveld voor Cocu en misschien wordt het dan wat tegen de Tsjechen, maar ik heb er een hard hoofd in.
voel ik ook wel wat voor.
Nederland was volgens mij het meest onsamenhangend team van het toernooi. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de teamgeest van de Zweden!
hoe kom je hier nou weer bij? loop je dagelijks met het team mee? ben je er tijdens de trainingen? of zat je in de rust in de kleedkamer? :urgs:
Gurbe
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 03-12-2002 16:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

casparD schreef: ze spelen al jaren met deze formatie, alleen 'de ruit' kwam er even tussendoor.
Denk dat hij bedoeld dat de elf spelers van Oranje tot gister samen nog nooit 1 minuut samen gespeeld hadden
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Caspar, moet jij eerst trainingen zien en met het elftal meelopen om te kunnen zien dat Nederland niet een team is maar allemaal individualisten zijn en dat ze voornamelijk voor zichzelf spelen? Ik vind dat het er bij een land als bijvoorbeeld Zweden heel anders aan toe gaat, daar hebben ze wat voor elkaar over. Larsson heeft twee keer gescoord, neemt altijd de penaltys, maar geeft de bal aan Zlatan zodat hij ook doelpunt mee kan pikken. Kleine voorbeelden maar het geeft aan dat ze wat voor elkaar over hebben. En ik vind het helemaal niet nodig om genuanceerder te doen, Advocaat maakt er al tijden een potje van! En als je niet naar behoren functioneert dan moet je vertrekken. En jij hebt gisteren dus een elftal gezien met wie Nederland al jaren speelt? Hou toch op man!
En over het herstellen van de fouten in de rust, tuurlijk moet hij dat doen, maar als hij iedere wedstrijd zijn fouten in de rust moet rechtzetten wil dat dus zeggen dat hij de verkeerde spelers opstelt en dus niet de goede spelers op de juiste postite neerzet.
Daarom mag hij wat mij betreft wel zijn functie neerleggen (zo beter Caspar :wink: ).
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ik vind je uitleg beter, maar ben het niet met je eens. ik vind niet dat je kan oordelen over het 'wel of geen team zijn' op basis van televisiebeelden, en verslaggevers die 3000 km verder zitten.

Je geeft het voorbeeld van Larsson, die de penalty aan Zlatan geeft. Je hebt gelijk, een goed voorbeeld van een echt team. Maar geef nou eens drie voorbeelden waaruit blijkt dat Nederland geen team is?

Je roept dat Advocaat er al 'tijden een potje van maakt'. Waarom maakt hij er een potje van? Omdat ze 1-1 spelen tegen het land dat 2 jaar geleden in de finale van het WK stonden? Ok, de wedstrijd was niet al te best, maar er staat nu wel een basis voor een plaats in de kwart finale, en daar gaat het toch uiteindeiljk om.
Gebruikersavatar
J Stam
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-02-2004 12:23
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door J Stam »

Heerenveen rules schreef:Ik vind dat het er bij een land als bijvoorbeeld Zweden heel anders aan toe gaat, daar hebben ze wat voor elkaar over. Larsson heeft twee keer gescoord, neemt altijd de penaltys, maar geeft de bal aan Zlatan zodat hij ook doelpunt mee kan pikken.
Dat is natuurlijk wel heel makkelijk gedaan bij een 3-0 voorsprong... mekaar wat gunnen. Als Zweden achter had gestaan, had Larsson m echt wel genomen hoor! :!:
Bier op z'n Grolsch...
alexvandergalien
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-06-2004 17:07
Locatie: Buitenpost

Bericht door alexvandergalien »

Heel veel hebben altijd leuk krititek op de vleugelspelers, die nooit de achterlijn halen. Maar hoe een vd Meyde dat in vredesnaam doen dan? Hij staat meestal tegen 2 verdedigers, omdat er altijd een middenvelder inzakt om de back te helpen. Dan kan ie immers geen kant op en is hij gedwongen om de bal weer terug of breed te spelen. Daarom denk ik dat de backs van Nederland er overheen moeten komen, zodat 1 van de 2 verdedigers die de vleugelspits tegenover zich heeft, die opkomende back moet verdedigen.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Een saaie wedstrijd!

En Advocaat mag van mij de volgende keer wel een ander kleurtje overhemd aantrekken, of gewoon zijn armen niet meer de lucht insteken... wat een onhygiënische vertoning zeg! :urgs:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Dat is wel het laatste waar ik op heb gelet pleuro :?

Hele slechte eerste helft, waarin ik me nog het meest verbaasde over het feit dat Senden enkel achterin (voor de voeten) liep.

Tweede helft ietsje beter en zeker nadat Piere erin kwam. Viel me tegen, maar we leven nog en de onzekerheid is er nu wel af. Ik denk dat zaterdag pas echt de graadmeter wordt. Graag met Robben en Seedorf ipv vd Vaart. Maar eigenlijk fuckt het me niet welke spelers er wel of niet spelen, gewoon bloed zweet en tranen en vol gas :!: Het is per slot van rekeing oorlog, de eer van het land staat op het spel :mrgreen:
Gurbe
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 03-12-2002 16:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

alexvandergalien schreef:Daarom denk ik dat de backs van Nederland er overheen moeten komen, zodat 1 van de 2 verdedigers die de vleugelspits tegenover zich heeft, die opkomende back moet verdedigen.
Leuk bedacht, maar dat is precies wat de Duitsers, Tsjechen en de Letten leuk vinden. 1 verkeerde pass of actie, razend snel omschakelen en flappie v/d Sar moet dan proberen zijn doel schoon te houden.

Door de afwachtende houding van de tegenstander zou je nog meer willen aanvallen. Maar dat is precies wat die landen willen, zodat ze ruimte krijgen voor een scherpe counter waar ze vaak gebruik van maken.

Als voorbeeld de 1-0 van Letland tegen Tsjechie. De Tsjechen proberen nog even druk te zetten voor de rust. Rechtsvoor verliezen ze de bal en nadat 3 Letten is de bal aangeraakt hebben staat het 1-0.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

the rockII schreef:Dat is wel het laatste waar ik op heb gelet pleuro :?
Je hoefde er niet eens op te letten The Rock part two... die grote natte kringen kwamen als vanuit het niets ineens vol in beeld! :mrgreen:
the rockII schreef:Maar eigenlijk fuckt het me niet welke spelers er wel of niet spelen, gewoon bloed zweet en tranen en vol gas :!: Het is per slot van rekeing oorlog, de eer van het land staat op het spel :mrgreen:
Ja ja.... en ten tijde van oorlog is alles geoorloofd? :wink: Gelukkig heeft Edman zij het indirect de eer van Friesland hoog gehouden... :stan:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Ja ja.... en ten tijde van oorlog is alles geoorloofd?
Ik heb in de wandelgangen gehoord dat er voor zaterdag zelfs spelers een Licence tot Kill hebben gekregen :lol:
Gurbe
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 03-12-2002 16:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

Nederland-Duitsland: te grote Duitse doelen

Bild-reporter Hans-Jürgen Schäfer heeft een scoop. De doelen in Estádio Dragão, waar Nederland en Duitsland dinsdag hun eerste wedstrijd op het EK afwerken, blijken beide niet de reglementaire grootte van 2,44 meter hoog en 7,32 meter breed te hebben.
De linkerdoelpaal van het doel voor de zuid-tribune blijkt volgens Schäfers meting met een geijkt meetlint maar liefst één centimeter te hoog. En erger nog: beide goals zijn 7,35 meter breed, een verschil van drie centimeter. Als klap op de vuurpijl blijkt een Duits bedrijf uit Rheinland-Pfalz de fabrikant te zijn van de doelen in Oporto.

Portugal zou het eerste slachtoffer geweest kunnen zijn van de Duitse niet-Gründlichkeit. Het gastland ging in de openingswedstrijden tegen Griekenland verrassend met 2-1 onderuit. De Griekse goals zaten in de uiterste hoek, maar of drie centimeter minder een zege in de weg had gestaan, valt te betwijfelen.

Zou het Duitse doelpunt er wel in zijn gegaan als de paal 3 centimeter naar links had gestaan????
:erm: :erm:
Gebruikersavatar
J Stam
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-02-2004 12:23
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door J Stam »

Tja... wedstrijd overspelen dan maar?? Dit kan natuurlijk niet zomaar... minpunt voor de organisatie dus.
Bier op z'n Grolsch...
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Edman, Tomasson, Jensen, van Nistelrooij, Hansson, je kan er bijna een elftal van maken :wink: Ik hoop dat Hansson een plaatsje in de basis krijgt tegen Italie aankomende vrijdag.
Legendarysk
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Edmanian Devil schreef:Ik verwacht dat Allbäck naar Ajax gaat. Gister bij BvD werd gesteld dat Zlatan niet te houden zou zijn voor Ajax. Koeman wist al wie dan opvolger zou worden, maar wilde niks zeggen. Op de vraag van vDorp of deze speler al in actie kwam tijdens het EK, antwoordde keoman bevestigend. Allbäck mag weg en is een echte Ajax-speler, dus dat zal het wel worden.
Volgens voetbalplus/telegraaf is het dus niet Allback, maar Berbatov!
16/06/2004] Lange tijd werd Ajax in verband gehouden met Basturk (Leverkusen). Onder meer Louis van Gaal en Ronald Koeman werden regelmatig gespot op de tribunes bij wedstrijden van Bayer Leverkusen. Ajax zou echter geen interesse hebben in Basturk maar in de Bulgaar Dimitar Berbatov, zo meldt De Telegraaf. De aanvaller wordt gezien als de vervanger van Zlatan Ibrahimovic, mocht de Zweed vertrekken.

Berbatov is momenteel ook met Bulgarije actief op Euro 2004 en verloor in de eerste wedstrijd met zijn land met 5-0 van Zweden. Bij Leverkusen scoorde Berbatov afgelopen seizoen 16 goals in 33 wedstrijden.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Waarom ik vind dat Advocaat er een potje van maakt Caspar?
Ten eerste omdat hij voor een toernooi nog moet experimenteren met welk systeem en met welke spelers hij moet beginnen. Dat moet al voor de voorbereiding bekend zijn zodat je met een ingespeeld team aan het toernooi kan beginnen. En als hij dan eindelijk het systeem weet, dan stelt hij de verkeerde spelers op. Achteraf makkelijk gezegd natuurlijk, maar Zenden en van der Meyde zijn niet de spelers waar je europees kampioen mee wordt. Ik vond het los zand tegen de Duitsers. Totaal geen automatismen!
Ten tweede zijn gedrag in de media. Hij kan totaal niet tegen kritiek, dan staat hij direct op zijn achterste poten. Ik vind het gewoon een waardeloze kerel!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Glick schreef:Edman, Tomasson, Jensen, van Nistelrooij, Hansson, je kan er bijna een elftal van maken :wink: Ik hoop dat Hansson een plaatsje in de basis krijgt tegen Italie aankomende vrijdag.
En dan vergeet je Alback...
Wéér uit!!!!
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

en toch worden we met die waardeloze kerel kampioen!!!!! :blbl:
Plaats reactie