Na Competitie

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

The Pride
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-05-2004 21:33

Na Competitie

Bericht door The Pride »

Voor welke club ben jij in de na competitie? Ik hoop persoonlijk dat Sparta promoveerd en dat Volendam er in blijft, al hebben ze vanavond met 4-0 verloren van Heracles Almelo.

Poule A;
VVV-Venlo
Helmond Sport
Sparta
Vitesse

Poule B;
De Graafschap
Excelsior
Heracles Almelo
FC Volendam
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

In Poule 1 ben ik voor Sp-ar-ta! Jammer dat ze met 1-3 verloren hebben van Vitesse. Aan de andere kant lijkt het ook wel een heeel klein beetje leuk als Vitesse erin blijft. Als Heerenveen niet speelt tijdens NEC-Vitesse of Vitesse-NEC wil ik graag die wedstrijden bijwonen.
In poule 2 heb ik geen voorkeursploeg zitten..
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Ik hoop dat in poule a sparta promoveert. mooie sfeer mooie club etc. In poule B hoop ik op heracles almelo. Dichtbij huis dus dat wordt waarschijnlijk wel een mooie uitwedstrijd volgend seizoen.
Franssie
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-02-2004 11:06

Bericht door Franssie »

Laat Sparta en De Graafschap maar terugkomen....

Voor de liefhebbers van Heracles, die zijn lekker begonnen, 3-1 tegen Volendam. VVV
is een beetje in de war, 6-0 gewonnen, das voor het eerst dat ik iets positiefs hoor over
VVV sinds dat ze tegelijk met ons promoveerden (of ja, positief?)
Maar het welbekende balletje kan raar rollen in de nacompetitie.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Wint dat klote vitesse ook nog ... go vvv en heracles :P
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Van mij mogen.. VITESSE en VOLENDAM er wel inblijven....
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Volendam moet er natuurlijk in blijven. Al was het alleen maar om het leuke reisje. In de andere poule maakt het mij niet zoveel uit. Als ik dan toch een keuze moet maken dan mag wat mij betreft Vitesse er wel in blijven. Geen VVV of Helmond Sport...te ver weg.
HermaN AFCA
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-02-2003 21:45
Locatie: Dokkum

Bericht door HermaN AFCA »

SPARTA is een schitterende club hoor, en ik heb ze veel liever in de Eredivisie dan bijvoorbeeld RBC, RKC en Volendam. Maar als Vitesse zou degraderen, dan zou dat wel een kleine ramp zijn voor het Nederlandse voetbal. Die club is dan zo goed als kapot, met een stadion, aanhang en een begroting die normaal gesproken bij een ambitieuze subtopper horen. Een van de potentiële clubs die het de top nog een beetje moeilijk zouden kunnen maken, zou daarmee verdwijnen. Als het aan mij ligt blijft Vitesse er dan ook in en promoveert Sparta volgend jaar. In de andere pool hoop ik dat De Graafschap wint, al hebben ze geen Eredivisiewaardige selectie. Anders Heracles Almelo, als Excelsior maar niet promoveert.
0-3
Gebruikersavatar
Satyr1
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 02-02-2003 19:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Satyr1 »

Zolang Vitesse en Excelsior het niet redden - en dus GGD spelen - vind ik het allemaal wel best. VVV redt het niet dus blijven Sparta en Helmond over; dat wordt dus Sparta 8)

Heracles gaat met De Graafschap uitmaken wie als 2e club in de HCE Heerenveen het uitshirt aan laat trekken
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Wat betreft Poule A heb ik een voorkeur voor Sparta, ik zou het juist wel leuk vinden dat Vitesse deruit zou vliegen, et laat maar weer es zien dat je met hoogvliegerij op lange termijn weinig bereikt...

Uit Poule B mag de Graafschap wat mij betreft terugkeren. De Graafschap-uit was een van m'n eerste uitwedstrijden (was een leuke ervaring, ook door de uitslag (1-5) en bovendien heb ik een voorkeur voor volksclubs. Als het de Graafschap niet wordt laat het dan in ieder geval niet Excelsior (Feyenoord) worden..
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Heracles gaat erg goed zeg! Komende week van de Graafschap thuis winnen en ze staan met 1 been in de eredivisie!


Woensdag:
De Graafschap 0 Excelsior 0
Heracles Almelo 4 FC Volendam 0

Zaterdag:
Excelsior 0 Heracles Almelo 1
FC Volendam 0 De Graafschap 1

Dinsdag 25 mei:
Excelsior - FC Volendam -
Heracles Almelo - De Graafschap -

Stand poule B:
1. Heracles Alm. 2 2 0 0 6 5- 0
2. De Graafschap 2 1 1 0 4 1- 0
3. Excelsior 2 0 1 1 1 0- 1
4. FC Volendam 2 0 0 2 0 0- 5
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Eeerlijk is eerlijk, ik stond vorig jaar zeer sceptisch tegenover een eventuele komst van G.J. Verbeek als hoofdtrainer naar Heerenveen.
Maar als ik hem dan afgelopen vrijdag zie en hoor in Factor Freed bij OF en ik zie wat hij nu voor het tweede achtereenvolgende jaar met Heracles presteert, gezien de minimale mogelijkheden daar, dan moet ik mijn mening een klein beetje bijdraaien.
Zelfs een optimale start in de nacompetitie, het zal toch niet dat Almelo straks ook nog in de HCE uitkomt. Ik weet niet of Peter Bosz daar nou zo heel blij mee zal zijn.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Vitesse 2 2 0 0 6 8 - 1
VVV-Venlo 2 1 0 1 3 6 - 5
Sparta 2 0 1 1 1 3 - 5
Helmond Sport 2 0 1 1 1 2 - 8

Vitesse doet het prima!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Outlaw schreef:Eeerlijk is eerlijk, ik stond vorig jaar zeer sceptisch tegenover een eventuele komst van G.J. Verbeek als hoofdtrainer naar Heerenveen.
Maar als ik hem dan afgelopen vrijdag zie en hoor in Factor Freed bij OF en ik zie wat hij nu voor het tweede achtereenvolgende jaar met Heracles presteert, gezien de minimale mogelijkheden daar, dan moet ik mijn mening een klein beetje bijdraaien.
Zelfs een optimale start in de nacompetitie, het zal toch niet dat Almelo straks ook nog in de HCE uitkomt. Ik weet niet of Peter Bosz daar nou zo heel blij mee zal zijn.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat Gertjuh met sch hetzelfde kan presteren dan met Heracles Almelo, de toto is natuurlijk makkelijker dan de HCE, en als je de ploegen in de nacompetitie kijk, het niveau veschilt niet veel op Vittesse na, de rest is allemaal Toto niveau.....
Lang leve het censuur
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik verwacht veel van GertJan, ik denk dat wij volgend jaar beter voetballen en langer meedoen om misschien wel de titel dan dit jaar (alleen Ajax lijkt echt te sterk volgend jaar), mits Mika blijft en er nog zo'n 2 versterkingen bijkomen. Liefst een hele goede man naast Hansson en iemand op linksvoor.
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Friesland 1
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 24-02-2004 22:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Friesland 1 »

JeroenB schreef:Heracles gaat erg goed zeg! Komende week van de Graafschap thuis winnen en ze staan met 1 been in de eredivisie!
Heracles kan vrijdag promoveren. Dan moet het zelf van De Graafschap winnen en Excelsior niet winnen van FC Volendam. Het zou wel leuk zijn als Heracles promoveert we hebben in de eredicvisie immers nooit tegen ze gespeeld. :upto:
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

FC Volendam degradeert voor achtste keer in clubhistorie

Uitgegeven: 28 mei 2004 22:21
Laatst gewijzigd: 29 mei 2004 08:47

VOLENDAM - FC Volendam is vrijdagavond voor de achtste keer in de clubhistorie gedegradeerd uit de eredivisie. De ploeg van interim-coach Johan Steur verloor met 1-2 van Excelsior. Daarmee is de eerste plaats in groep B, die recht geeft op een plaats in de eredivisie, niet meer haalbaar voor de Noord-Hollanders. Er zijn nog twee speelronden te gaan in de nacompetitie.

Amper twee weken geleden vierde FC Volendam nog feest op eigen veld. In de laatste wedstrijd, thuis tegen RBC Roosendaal, won de ploeg van Steur met 2-1. Daarmee ontliep het 'Andere Oranje' de rechtstreekse degradatie naar de eerste divisie.

Dramatisch

De vreugde in het vissersdorp was echter van korte duur. Volendam begon dramatisch aan de nacompetitie. Na drie nederlagen op rij was het doek al officieus gevallen. Vrijdagavond viel FC Volendam, dat voor de vierde keer op rij aan de nacompetitie deelnam, definitief uit de eredivisie.

Door een snelle treffer van El Hamdaoui kwam Excelsior, dat dinsdag in Rotterdam ook al met 2-1 won van de Volendammers, op voorsprong. Vlak voor de rust maakte Tuyp gelijk. Een kwartier voor tijd soleerde Gommans naar 1-2. Kort daarvoor miste Woudenberg namens het ontluisterde Volendam een strafschop.

De Graafschap

De Graafschap en Excelsior hebben vrijdagavond de spanning in poule B van de nacompetitie helemaal teruggebracht. Door de overwinning van De Graafschap op koploper Heracles (2-0) en de 2-1-zege van Excelsior op Volendam is het met nog twee wedstrijden te gaan nog allerminst zeker welk elftal volgend seizoen in de eredivisie speelt.

Terugkeer

De Graafschap vocht in poule B voor de laatste kans om de terugkeer naar de eerste divisie tot één seizoen te beperken. De thuisploeg, ook in de eerste divisie gesteund door een groot supporterslegioen (ongeveer 8000 per wedstrijd), stond liefst vijf punten achter op de verrassende leider in de poule, maar verkleinde dat gat vrijdagavond door de zege tot twee punten.

Ook Excelsior blijft een gevaarlijke outsider voor promotie. De Rotterdammers wonnen met 2-1 van het inmiddels gedegradeerde Volendam, waardoor ook zij de achterstand op Heracles tot twee punten hebben teruggebracht. Met nog een onderlinge confrontatie te gaan heeft Excelsior alle kans om Heracles definitief te achterhalen.

Bron: nu.nl
De Graafschap en Excelsior hebben vrijdagavond de spanning in poule B van de nacompetitie helemaal teruggebracht. Hoop nog steeds de Graafschap gaat promoveren. Een geweldige club met een prachtig stadion.
friese frankie
Nieuw talent
Berichten: 119
Lid geworden op: 30-04-2004 16:14
Locatie: oldemarkt

Bericht door friese frankie »

de graafschap moet erin komen en sparta wat heb je nou aan excelcior of volendam die halfvolle stadions hebben de graafschap heeft nu nog steeds elke wedstrijd gemiddeld 8500 toeschouwers en zag sparta in amstel cup geweldige sfeer alleen jammergenoeg verloren dus die teams moeten erin komen.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

En ja hoor, we kunnen volgend seizoen weer met z'n allen met de trein naar Arnhem.
Vitesse speelt ook in het nieuwe seizoen in de eredivisie

Uitgegeven: 31 mei 2004 16:54

RIJSWIJK - Vitesse speelt ook in het nieuwe seizoen in de eredivisie. De ploeg van trainer Sturing verzekerde zich maandagmiddag van de eerste plaats in groep A. De Arnhemmers speelden in de vijfde en voorlaatste speelronde met 1-1 gelijk tegen VVV-Venlo. Concurrent Sparta verspeelde in Rotterdam tegen Helmond Sport eveneens punten: 2-2.

Met een voorsprong van vijf punten gaat Vitesse de laatste speelronde in, die daardoor niet meer van belang is.
bron: http://www.nu.nl
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Voetbal: Heracles ook bij promotie op kunstgras
ZEIST - Heracles heeft van de KNVB toestemming gekregen om bij promotie naar de eredivisie op kunstgras te mogen blijven spelen. Dat maakte de bond dinsdag bekend op algemene vergadering betaald voetbal.


Voorlopig heeft de Almelose club het exclusieve recht. Mochten andere clubs op het hoogste niveau overwegen om ook op kunstgras te spelen, is daar opnieuw toestemming van de KNVB voor nodig. Het jawoord van de bond geldt voor één seizoen.

Voorzitter Smit van Heracles heeft toegezegd dat de overige clubs in de eredivisie op kosten van de mogelijke promovendus mogen trainen op het kunstgras. Heracles staat in poule B van de nacompetitie gedeeld eerste, samen met De Graafschap. Beide verenigingen spelen nog een duel, respectievelijk tegen Volendam en Excelsior. De club die eerste eindigt in de poule promoveert.
bron: http://www.nu.nl
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

pff, ik hoef geen Heracles-Heerenveen op kunstgras te zien!!! :frown:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Blijf je thuis :P
Lang leve het censuur
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Cross79 schreef:Blijf je thuis :P
noukske heeft iig nog de keus tussen thuisblijven of heengaan :)
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Ik heb vorig jaar ook Cambuur-Heerenveen gezien en dat hele kunstgras interesseert mij geen ene hol, als ik Heerenveen maar kan zien spelen
F.A.R.K.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Luna schreef: noukske heeft iig nog de keus tussen thuisblijven of heengaan :)
Komt die bijdehante Feyenoorder ook weer aan.
Dat ik een sv heb door mn eigen fouten weten we nu wel, daar heb ik me allang bij neergelegd. dus je hebt me er niet mee.
Lang leve het censuur
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Heracles heeft het niet gered, op zich te verwachten. Gebeurt vaker dat ploegen die na 3 of 4 wedstrijden bovenaan staan het niet redden.

Dit was wel heel spannend (voor die ploegen)
remko
Nieuw talent
Berichten: 143
Lid geworden op: 03-12-2002 16:51

Bericht door remko »

Mooie ontknoping, met vlak voor tijd de beslissende.
Jammer voor Heracles en Verbeek, maar de Graafschap is altijd nog beter dan Feyenoord 2.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

De Graafschap dwingt promotie naar eredivisie af

Uitgegeven: 3 juni 2004 22:14
Laatst gewijzigd: 3 juni 2004 22:14

ROTTERDAM - De Graafschap heeft donderdagavond promotie naar de eredivisie afgedwongen. De Doetinchemmmers wonnen op de slotdag van de nacompetitie in Rotterdam met 3-2 van Excelsior. Het beslissende doelpunt viel vlak voor tijd. Omdat concurrent Heracles gelijkspeelde bij Volendam (2-2), komt De Graafschap volgend seizoen in de eredivisie uit.

De Graafschap eindigde de nacompetitie met 13 punten, twee meer dan Heracles. In de andere groep zegevierde Vitesse met 2-0 van Sparta. Vitesse had zich al verzekerd van lijfsbehoud. Het andere duel eindigde in een overwinning voor VVV. De Limburgers waren met 3-1 te sterk voor Helmond Sport.
De Graafschap is een club die natuurlijk thuis hoort op het hoogste niveau. Prachtig studio, mooie sfeer en aardige mensen. Volgend seizoen weer naar DTC!!!
Gurbe
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 03-12-2002 16:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

Zijn er mensen die de samenvatting gister gezien hebben?? Daarin vertelden de mensen van Heracles dat ze een hele andere tussenstand gehoord hadden bij Excelsioir-Graafschap.

De materiaalman (geloof ik) had via omroep Tukkerland gehoord dat het 3-2 zou staan voor Excelsior. Op hetzelfde moment scoort Heracles de 2-2 en zou daarmee gepromoveerd zijn. Verbeek laat zijn spelers daarna dan ook gecontroleerd spelen. 5 minuten voor tijd horen ze dat het niet 3-2 voor Excelsior is maar 2-3 voor de Graafschap. Dan moet er opeens nog druk naar voren gezet worden wat niet meer resulteede in een overwinning.

Beetje knullig van de mannen van Verbeek dat ze zo de kans op promotie verspelen...
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Zo, dat is inderdaad erg zuur zeg. Ik denk dat dit de mogelijkheid was voor Heracles. Ze hebben daar geen geld om extra spelers aan te trekken en er gaan, zoals wij weten, een aantal bepalende weg. Ik vind dat De Graafschap in de HCE hoort, maar had Heracles het ook gegund. Ze doen op het gebied van TIFO ook veel.
Plaats reactie