Amateurvoetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Terwijl hun B1-junioren in dezelfde klasse zit bij een 5e klasser..
Vind je het vreemd voor een dorp met 5000 inwoners? Als je zoals de Tille in de 5e klasse speelt is het net wat makkelijker om jeugdspelers naar het 1e door te schuiven he.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ebiede schreef:Omdat het een club is die geen beleid voert. Halen, halen, halen en betalen. Ik vind echt niets "echt" aan die club, alles is gemaakt. Daarnaast vindt ik Spinder een nare man in zijn doen en laten.
Ik ben ooit es gepolst door Harkema B. Onder andere een gesprek gehad met Spinder, maar deze kwam nou niet bepaald over als een nare man. Ik heb wel es wat verhalen over gehoord dat hij 'verkeerd' is omgegaan met sponsoren en zou hebben gerommeld met (witwas)geld, maar dat zijn voor mij geruchten. Zolang er niks bewezen is, zijn er voor mij geen feiten.
Persoonlijk vind ik het wel verbazingwekkend dat een paar grote bedrijven zo'n grote club kunnen maken in een dorp van 5.000 inwoners.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

FC Drogeham schreef: Vind je het vreemd voor een dorp met 5000 inwoners? Als je zoals de Tille in de 5e klasse speelt is het net wat makkelijker om jeugdspelers naar het 1e door te schuiven he.
Nou 5000 inwoners vind ik best veel en dan mag je best wel wat van je jeugd verwachten.

Hier in Balk hebben we niet eens 4000 inwoners maar spelen de meeste standaard teams toch "gewoon" hoofdklasse en anders wel 1e klasse. In mijn periode hebben we nog 3e divisie gespeeld en waren we na cambuur en heerenveen 1 van de betere jeugdteams van friesland. Maar je ziet wel vaak dat er een golf beweging in zit qua talent van een bepaalde lichting. Dan heb je ineens veel talent en daarna weer een tijdje wat minder.

Maar ook ons 1e doet he weer aardig. Volgend jaar eerste klasse en allemaal met spelers uit eigen jeugd. Wel veelal spelers die terug gekomen zijn nadat ze het eerst bij een hoofdklasser hebben geprobeerd. Maar het heeft ook vooral te maken met de basis die je de jeugd meegeeft. De betere lichtingen van Balk hebben over het algemeen ook vanaf begin training gehad van (oud) 1e spelers die er (veel) tijd in staken. Teams die van dit soort jongens training kregen hebben het vaak makkelijker als ze ouder worden dan lichtingen die wat mindere trainers hadden.
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

Ebiede schreef:Omdat het een club is die geen beleid voert. Halen, halen, halen en betalen. Ik vind echt niets "echt" aan die club, alles is gemaakt. Daarnaast vindt ik Spinder een nare man in zijn doen en laten.

Ik heb hetzelfde met ONS Sneek, ook z'n gemaakte club. VV Sneek heb ik veel meer bewondering voor.
ONS Sneek is alles behalve gemaakt, ik ben het met je eens dat er voorheen te veel spelers uit bijvoorbeeld Appingedam en Genemuiden werden gehaald, maar er zit zeker verbetering in.

Alle jeugd teams spelen tenminste hoofdklasse, met uitschieters (D's en A's in de divisie)

Ook staan er een behoorlijk aantal eigen spelers in het eerste elftal, van Sneek Wit Zwart spelen twee aangewaaide Spanjaarden die ze hoogstpersoonlijk naar de topklasse schieten.

En het niveau van de jeugd daar is ook alles behalve hoog (ik weet niet precies wat alle teams spelen, maar de C's spelen dacht ik 1e klas, de B's zijn voor de tweede keer achter elkaar gedegradeerd, deze keer naar de eerste klas, en ook het niveau van de A's is niet verschrikkelijk hoog.)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Friez schreef:
Alle jeugd teams spelen tenminste hoofdklasse, met uitschieters (D's en A's in de divisie)
De D1 van ONS spelen met 3 spelers die afkomstig zijn van ONS zelf. De rest van de spelers komen allemaal van andere clubs.
Beetje lachwekkend als je het mij vraagt.

De jeugd van ONS is vrij wisselvallig en niks beter dan VV Sneek of LSC. LSC heeft nog de meest stabiele opleiding van Sneek.
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

Dat ben ik weer met je eens, inderdaad belachelijk om 'talentendagen' te organiseren voor een dood gewone amateur club, maar het is wel een feit dat er verbetering in zit, en gaan steeds meer spelers vanuit de A's naar de eerste selectie. En ook in de huidige B's en A's loopt genoeg talent rond.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Friez schreef:Dat ben ik weer met je eens, inderdaad belachelijk om 'talentendagen' te organiseren voor een dood gewone amateur club, maar het is wel een feit dat er verbetering in zit, en gaan steeds meer spelers vanuit de A's naar de eerste selectie. En ook in de huidige B's en A's loopt genoeg talent rond.
Volgens mij hebben de B's het ook niet echt goed gedaan. Het is toch vrij matig dat dorpjes als Buitenpost, Grou, en Joure hoger geeindigd zijn.
De A's van afgelopen seizoenen waren idd goed, en het is mooi dat er doorstroming is naar het 1e elftal. Dat zie je toch niet vaak in noord nederland.
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

Qua eindklassering inderdaad niet goed, dat kwam met name door een dramatisch begin van de competitie, maar ik heb het op dit moment over individueel talent. ;)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Friez schreef:Qua eindklassering inderdaad niet goed, dat kwam met name door een dramatisch begin van de competitie, maar ik heb het op dit moment over individueel talent. ;)
Haha ja precies.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Harkemase boys zijn gister gedegradeert uit de topklasse zaterdag en gaan terug naar
de hoofdklasse.Dit is toch wel dramatsch voor harkema.Ik heb zo'n gewoel dat
sinds pieter spinder dar voorzitter is het nogal rommeld bij de boys.Vroeger was het een stabiele
club.In dit seizoen zijn er verschillende trainers ontslagen,rommelde het op bestuurlijk niveau.
Laten we hopen dat harkema snel weer op het hoogste amateur terug komt.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik denk dat Harkema zich moet focussen op het structureel bovenin mee spelen van de Hoofdklasse. En dan misschien een enkele keer "per ongeluk" promoveren naar de Topklasse. Als je kijkt wat voor ploegen in die competitie spelen, dan is dat voor Harkema eigenlijk niet te doen om zich daar structureel tussen te spelen.
Hoofdklasse is voor een club als Harkema al prachtig.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

wald pyk schreef:Harkemase boys zijn gister gedegradeert uit de topklasse zaterdag en gaan terug naar
de hoofdklasse.Dit is toch wel dramatsch voor harkema.
Waarom is dat dramatisch voor Harkema? Men is gewoon niet goed genoeg voor de Topklasse.
En dat is niet zo raar als je ziet welke clubs er in de Topklasse zit. De jeugdopleidingen zijn vele malen beter dan bij Harkema. Om bij Harkema topklasse te kunnen (blijven) spelen, moet men onverantwoord veel geld uitgeven.
Hun jeugdopleiding moet verbeterd worden, wil je in de toekomst topklasseniveau aan te kunnen.

@FC Drogeham: Als je graag hoofd- of topklasse wilt spelen, dan moet je jeugd ook op een acceptabel niveau spelen.
Dan kun je beginnne over een dorpje van nog geen 5000 inwoners, maar de jeugd van Buitenpost speelt veel hoger.
Dat heeft enerzijds met kwaliteit te maken, anderszijds met opleiding. Dat heeft bij Harkema jarenlang op een laag pitje gestaan, want er was maar één ding belangrijk: het 1e moest sowieso hoofdklasse spelen..

Maar hoe zit het trouwens met het volgende. De accountant schijnt de cijfers niet ondertekend te hebben, omdat er boekhoudkundig geen hout van klopte, maar de ledenvergadering is er akkoord mee gegaan.
Dat zou ook nog een vervelend staartje kunnen krijgen voor de club...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Inmiddels begint er een kleine leegloop bij Harkemase boys. Opzich niet verwonderlijk, want er zijn weinig spelers die echt binding hebben met de club. Velen komen overal vandaan en komen puur voor het niveau (topklasse) en het geld, en zijn dus ook gewoon weer weg bij een degradatie. Ben benieuwd hoe het ze volgend jaar zal vergaan, hoewel ze in het verleden van een degradatie uit de hoofdklasse na een jaar weer terug waren.
Corruption is everywhere, fight it!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Die club is na komend seizoen weer terug in de Topklasse. Ben ik van overtuigd. Daar zorgen de sponsoren en het clubbeleid wel voor.
SCH
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Ze willen meer een Friese Kern hebben, deels ook al gerealiseerd met bijv. Boersma. Maar Harkema en Flevo Boys zullen ook wel een paar kwijtraken aan Harkemase Boys.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Surhuisterveen schreef:Die club is na komend seizoen weer terug in de Topklasse. Ben ik van overtuigd. Daar zorgen de sponsoren en het clubbeleid wel voor.
Sorry dat ik nu even moet lachen, maar beleid? Als je accountant het Verslag van de penningmeester al niet wil ondertekenen dan klopt er ergens iets niet. Dat ze komend seizeon terug zijn in de Topklasse, daar ben ik absoluut niet van overtuigd.
De beste spelers (met name Schokker) gaan weg, dus Harkemase Boys zal eerder een moeilijk seizoen in de hoofdklasse tegemoet gaan, dan "zomaar even" terugkomen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Je hebt het nu een aantal keren over de financiele verslagen gehad maar dat staat los van de visie (topklasse spelen) die men heeft. (En ja, ik weet ook wel dat de jeugdafdeling niet voorsteld)
Tuurlijk zullen er een aantal sponsoren en spelers vertrekken maar ik vermoed dat ze ervoor zorgen dat er volgend seizoen een waardige selectie zal staan.
SCH
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Lsc1890:
A1- 3e divisie 6e (periodekampioen)
B1- 2e divisie 12e (gedegradeerd)
C1- 3e divisie 6e
D1- Hoofdklasse 3e

ONS Boso Sneek:
A1- 4e divisie 5e
B1- Hoofdklasse 10e
C1- Hoofdklasse 3e
D1- 2e divisie 11e

SWZ Boso Sneek:
A1- 4e divisie 6e
B1- Hoofdklasse 11e (gedegradeerd)
C1- 1e klasse 3e
D1- Hoofdklasse 6e
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Lasse4evah schreef:
Lsc1890:

ONS Boso Sneek:
D1- 2e divisie 11e

SWZ Boso Sneek:

D1 van ONS dus ook gedegradeerd.

Als je kijkt naar de opleidingen in Sneek is het best wel opmerkelijk dat er zoveel teams hoog spelen in de divisies en de klasses. Dat is vergelijkbaar en soms zelfs beter met een stad als Leeuwarden.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Surhuisterveen schreef:Je hebt het nu een aantal keren over de financiele verslagen gehad maar dat staat los van de visie (topklasse spelen) die men heeft. (En ja, ik weet ook wel dat de jeugdafdeling niet voorsteld)
Voor Harkemase Boys kan de visie topklasse zijn, maar dan moeten zij in de buidel tasten.
Dus staat het niet los van het financiële gedeelte. De aversie die ik een beetje gekregen heb met Harkemase Boys is dat ze juist geen visie hebben. Ze proberen alleen maar "namen" te halen, i.p.v. goede spelers te halen. In de regio zitten m.i. genoeg goede spelers die in ieder geval op hoofdklasse niveau rustig kunnen meekomen.

Ik heb ooit (een jaar of 4 a 5 geleden?!) een goed regioteam zien spelen tegen Harkemase Boys, waarbij de Boys wel wonnen maar met moeite. Harkemase Boys kan het zichzelf wat makkelijker maken door niet alleen bekende ex-betaalde voetballers te strikken, maar juist goed te scouten op "lokaal" talent. Op die manier bind je de mensen uit de regio misschien ook wat sneller.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

6e klasse 15
Aengwirden 4 10:00
Boornbergum'80 4 10:00
Drachten 5 10:00
Dronrijp 4 10:00
FFS 4 11:00
GAVC 5 10:00
Houtigehage 3 10:00
Irnsum 3 11:00
Joure SC 5 12:30
ONB 4 10:00
Walden De 3 10:00
Zijn er nog mensen van het forum die ik dit seizoen tegen kan komen?
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Weer tegen Houtigehage, leuk. Maar wel tegen hun derde, die zijn beter als hun tweede
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

ach we zullen het zien, Houtigehage uit altijd lastig. :lol:
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

pffff je zult er mee opgegroeid moeten zijn, maar 10 uur op zondagochtend een balletje trappen. Je moet er zin in hebben.
Spijt heb je morgen maar!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ebiede schreef:pffff je zult er mee opgegroeid moeten zijn, maar 10 uur op zondagochtend een balletje trappen. Je moet er zin in hebben.
De een gaat naar de kerk, de ander staat op het voetbalveld en weer een ander ligt tot 13:00 te knorren op bed. Alles went
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Nieuw seizoen, nieuwe aanstellingen (allemaal beker):

18-08-2012 12:30: Blauw Wit'34 A1 - Sint Annaparochie A1
21-08-2012 18:45: FVC B1 - LAC Frisia B2
25-08-2012: 10:30: Zeerobben A1 - Rood Geel A1
26-08-2012: 14:00: Robur 1 - Irnsum 1
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

En er komt nog een 5de wedstrijd bij voor die week:

23-08-2012 18:45: Warga 1 - VWC 1
scheerenveen.supporterswereld.nl
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

De competitieindeling voor aankomend seizoen zal wel met gejuich begroet zijn bij Flying Tilster en consorten. Dat kan ik me tenminste wel voorstellen als je ziet dat je weer naar dat ene prachtige sportcomplex (waar het niet altijd hard waait) mag :wink:
Speel jezelf nog wel in het 1e elftal? Anders wordt het toch tijd voor je rentree :wink:

Verder in de 4e klasse B
VVT
Marrum
VIOD Driesum
Ropta Boys
Ternaard
Birdaard
Wardy
Drogeham
GSVV
Anjum
ASC
Kootstertille
Friese Boys
Ouwe Syl

Nog anderen die bij 1 van deze clubs spelen?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hoe zijn jullie eigenlijk gepromoveerd? Want jullie verloren in de promotie wedstrijd van V en V.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Lipton schreef:Hoe zijn jullie eigenlijk gepromoveerd? Want jullie verloren in de promotie wedstrijd van V en V.
Klopt. Nacompetitie tegen Beetgum. Uit 1-0 verloren en thuis 5 minuten voor tijd de beslissende 3-1 waardoor we dus gepromoveerd zijn. Had toen voor hetzelfde anders kunnen lopen.
Plaats reactie