Jong Ajax - Jong Feyenoord: dit is toch niet normaal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Als je die gezichten herkenbaar op internet zet, kan je de website ajaxfotoside.nl wel opdoeken natuurlijk. Die fotografen zijn bij de meesten bekend, net zoals Beetle en Sammy bij ons. Als je die gasten niet meer kan vertrouwen, wordt hun het fotograferen wel onmogelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2441
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

JeroenB schreef:Als je die gezichten herkenbaar op internet zet, kan je de website ajaxfotoside.nl wel opdoeken natuurlijk. Die fotografen zijn bij de meesten bekend, net zoals Beetle en Sammy bij ons. Als je die gasten niet meer kan vertrouwen, wordt hun het fotograferen wel onmogelijk gemaakt.
Als je niet met je hoofd tussen de relschoppers wil staan moet je gewoon niet meedoen, simpel zat toch?
MannusD
Jeugdspeler
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MannusD »

Ik heb contact gezocht met de makers van de site. En vroeg ze het volgende:


Heren,

Na aanleiding van de wedstrijd van jong ajax- jong feyenoord heb ik
gekeken
op jullie site. Wat me goed doet is dat alles wat daar is gebeurd gelukkig
daar jullie en de F-side wordt afgekeurd. Prima denk ik dan. Jullie balen
ook van die gasten neem ik aan. Die gasten die jullie kampioensfeest kapot
maken en ik weet niet wat allemaal nog meer in de toekomst.

Nou ga ik die fotos bekijken en wat zie ik dan dat alle gezichten
onherkenbaar zijn gemaakt! Jullie waren toch tegen deze actie jullie zijn
die gasten toch ook liever kwijt dan rijk! Laat ze dan vol met hun gezicht
op internet zetten zodat dat soort gasten nooit meer iets kunnen flikken
bij
de voetbalwedstrjden.

Succes nog verder in de competitie.

Groeten



De volgende reactie kreeg ik:
Goedendag,

Bedankt voor de reactie, de conclusies die je stelt kloppen volledig.

De vraag waarom dan toch 'balken' krijgen wij ook de laatste dagen veelvuldig.

Onze uitleg is eenvoudig: lang niet iedereen, sterker, in onze ogen iedereen op
deze foto's, is onschuldig. Althans, op deze foto's maakt niemand zich schuldig
aan geweld. Alleen op basis van deze fotos is dus niet te beoordelen of een
persoon op het veld stond om de overwinning te vieren met de spelers (hetgeen de
eerste minuut na afloop gebeurde), toeschouwer is, of daadwerkelijk tot de
relschoppers behoort.
Wij willen en kunnen daar geen oordeel over geven.
Op het moment dat wij niemand afplakken, wordt iedereen op de foto's als
veroorzaker gezien. En dat vinden wij niet terecht. Daarom ervoor gekozen een
ieder, ook al deed hij/zij niks, af te plakken.

Als wij foto's hadden waarop onvoorwaardelijk gezien kon worden wie wat deed,
hadden we die uberhaupt niet geplaatst maar er voor gezorgd dat deze personen
'aangesproken' werden.

De geplaatste foto's dienen dus niet meer dan een indruk te geven van hetgeen er
plaats vond, overzichtsfoto's dus.

Hopelijk is deze uitleg enigszins helder, en ook begrijpelijk.

We overwegen nog om deze uitleg ook op de site te vermelden overigens.

Wat ons overigens ook dwars zit, is dat de diverse media (telegraaf, parool,
rtl4) suggereren dat 'de relschoppers zelf foto's maakten en de medie belette
foto's/video te maken'. Over dat laatste kan ik niet oordelen, heb dat niet met
eigen ogen gezien, over dat eerste kunnen we duidelijk zijn: onze fotografen
zijn geen relschoppers (detail: foto's zijn allemaal vanaf de tribune danwel
zijlijn genomen), de Ajax Foto Side is geen sensatie-site/site van relschoppers.
Wij hebben slechts verslag gedaan van hetgeen er plaatsvond. Iets wat alle
andere media ook altijd doen. Alleen waren wij dit keer de enige met beelden.

Met vriendelijke groet,
Ajax Foto Side



Ik denk dat Jeroen ook wel een punt heeft dat ze anders de boel kunnen opdoeken. Maar ik denk dat er genoeg andere zijn die het wel zouden begrijpen als ze geen "balkjes" gebruiken. Want die gasten maken hun kampioensfeest wel kapot. Maar de uitleg die ze geven is voor mij duidelijk waarom ze wel "balkjes" hebben gebruikt
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Op Feyenoord(mooi weer) TV werd Mario Been geïnterviewd,(voor de mensen die het gemist hebben zondag wordt het herhaald)
Wat hij zei daar sluit ik me bij aan.
De Amsterdamse politie was veel te zwak bezig en het is zoals al eerder gezegd niet de eerste keer.

PS:

Harm Jan, ben jij de broer(of iig familie) van ene Berry?
Het zou zomaar kunnen,dan zouden de oliedomme grappen in de familie zitten
tic.
Harm Jan
Nieuw talent
Berichten: 81
Lid geworden op: 06-06-2003 15:13
Locatie: in a world where INSANITY is the one thing that keeps people alive!!!
Contacteer:

Bericht door Harm Jan »

Luna schreef:Harm Jan, ben jij de broer(of iig familie) van ene Berry?
Nee wel van Evert.
wie dit leest, is niet blind
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Luna schreef: De Amsterdamse politie was veel te zwak bezig
Het is weer de omgekeerde wereld hier, alles is de schuld van de politie?
Volgens mij liepen er een paar debielen het veld op waar ze niks te zoeken hadden, dus die hebben schuld niet de politie.
Anti anti. :)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er had wel wat meer cops op de been gemocht zeker bij zoon wedstrijd want 2 politie agenten op 3500 man vind ik wat weining...
Harm Jan
Nieuw talent
Berichten: 81
Lid geworden op: 06-06-2003 15:13
Locatie: in a world where INSANITY is the one thing that keeps people alive!!!
Contacteer:

Bericht door Harm Jan »

Ship of Fools

Ajax 2 – Feyenoord 2, 15 april 2004


In het stralende zonnetje kijk ik naar de hersteltraining van Zdenek Grygera. De Tsjech is hard op weg fit te worden en dat is goed nieuws. Waarom? Omdat ik overtuigd bent geraakt van de verdedigende kwaliteiten van de Tsjech. De vaak gehoorde klacht is: je ziet hem niet, opbouwend is hij matig. Klopt. Maar je moet je ook realiseren dat je vaak zijn directe tegenstander ook nooit niet, en daar gaat het om. Zdenek Grygera is een verdediger van de Italiaanse soort die je niet alleen op zijn negatieve punten mag beoordelen, zoals sommigen doen. Als Grygera volgend seizoen opbouwend iets sterker is, hoor je niemand meer over Hatem Trabelsi.

Het is druk qua bezoekers op de training. Leo van Veen dirigeert een groep jonge Canadezen in groene jassen naar binnen. Buiten, bij het hek, staat een grote groep Australische scholieren. Ze maken een rondreis door Europa: München, Amsterdam, Manchester en spelen tegen regionale teams. Hun leider heeft in alledrie de steden gewoond en heeft er contacten. Mike, een blozende maar grijzende veertiger, is van origine Engelsman en is vijf jaar geleden naar Australië verhuist omdat hij de regen zat was. Ik wijs hem erop dat Australiër Jason Culina vanavond een wedstrijd speelt als jij me verteld dat hij geen kaarten voor Ajax – RBC heeft kunnen kopen. Helaas, de wedstrijd van de Australiërs begint vanavond om 19.00.

Later op de dag loop ik op mijn gemakje naar De Toekomst. “Het is goed dat de huldiging op het Leidseplein is”, schiet er door mjn hoofd als ik de tenten van het Cirque du Soleil zie. Als ik naast de rijweg loop, komen de spelers van Jong Ajax er aan in hun auto’s. Sommigen carpoolen, anderen, De Ridder bijvoorbeeld, hebben een auto alleen. Een knipoog van de politieagent voor de ingang. “Goedenavond mijnheer, veel plezier”. “En bedankt”. De gezellige drukte in de kantine, waar Louis van Gaal op een bankje zit en Wim Jansen rondloopt. Patatje, pilsje, praatje. Rond een uur of half zeven zoek ik een plekje op de tribune. Het is overweldigend druk en gezellig. Als de spelers het veld op komen weerklinken de eerste spreekkoren. Robin van Persie is meteen de gebeten hond. Het is een Ajax – Feyenoord, spreekkoren mag je dus verwachten. Marco van Basten, zittend in de dug out, ziet er de humor wel van in en grijnst even breeduit als er iets origineels wordt gezongen. Net zoals iedereen die meeluistert. Mario Been loopt op hem af, ze hebben nog tegen elkaar gespeeld.

Als de spelers voor de wedstrijd het veld opkomen worden er tientallen fakkels ontstoken. Siervuurwerk. Knalvuurwerk. Een spandoek met Spa Cola Fanta, wij champagne. Is dit het spandoek dat in beslag genomen is bij Feyenoord – Ajax? Kinderachtig om dit niet toe te staan, als spreekkoren als “Hamas, hamas, Joden aan het gas”, spreekoren over de meest dodelijke ziektes en de Palestijnse vlag wel toe worden gestaan, terwijl de burgervader van Rotterdam eerder stoer verkondigde dat er een zero tolerance-beleid gevoerd zou gaan worden op dit punt. Maar goed, de opkomst van de spelers is een indrukwekkend begin van een redelijke wedstrijd.

In de eerste helft laat Maarten Stekelenburg zien dat hij minstens zo goed is als Lobont. Niet vanwege zijn reddingen, maar vanwege zijn coaching. En als Culina op het middenveld een fout maakt krijgt hij dat meteen te horen van de keeper. Ajax komt op voorsprong door de bij vlagen zeer goed spelende en mooie technische hoogstandjes producerende De Ridder. Dat komt niet omdat zijn tegenstander het loopwondertje dat met inzet zijn technische tekortkomingen probeert te verbloemen Gil Swerts is, maar omdat De Ridder zijn stempel op de wedstrijd wil drukken. Om Koeman te imponeren misschien? De Ridder lijkt net zo snel uit het eerste te zijn verdwenen als hij erin kwam. Feyenoord komt op 1-1 door een blinder van de verdediging van Ajax. Robin van Persie maakt er dankbaar gebruik van. De elftallen zijn aan elkaar gewaagd, al wordt Feyenoord iets vaker in de verdediging geduwd. Het duurt dan ook niet lang tot De Ridder, weer hij, de 2-1 kan maken, puur op eigen verdienste.

In de rust loop ik naar een ander deel van De Toekomst. Soetaers, Mitea, Van Damme, Mark Wotte op een balkonnetje. Later komt John Heitinga erbij. Een stel meisjes giechelt om de strakke witte broek van Mitea, die kennelijk niets aan de verbeelding overlaat, ook de uitstraling van Heitinga blijft niet onbesproken. Eerder zag ik Henrik Moisander, Robert Zwinkels en Sander Bosschker gewoon op de tribune zitten. Op een ander balkon: Hossam Ghaly en wat jeugdige Feyenoorders. Op het bobo-balkon: oudspelers zoals Gerry Muhren, Danny Blind, Fred Grim. En Ronald Koeman. Allen onder het toeziende oog van Louis van Gaal.

Als de tweede helft begint valt Ajax meteen aan en kan dat blijven doen omdat Feyenoord er weinig tegenover kan stellen. Been, in de eerste helft tot hilariteit van een deel van de tribune nog verbaal belaagd, weet er weinig tegenover te stellen. Als er een makkelijke rode kaart getrokken wordt is de wedstrijd wat mij betreft voorbij. De Ridder werkt als een paard, maar als dat is om Koeman ergens van te overtuigen is het tevergeefs. Als ik met drie anderen de wandeling naar de auto op de parkeerplaats inzet, staat Koeman al voor zijn eigen bolide.

Thuisgekomen kijk ik op Teletekst en wil ik door de grond zakken. En dat is niet omdat ik een goal gemist heb, die goals van Babel zie ik wel als hij in het eerste speelt. Na het duel bestormden een vijftig tot zeventigtal Ajax-fans het veld en hebben ze de Chileense speler Jorge Acuna van Feyenoord verwond. Robin Van Persie, De Nooijer en Lazovic werden ook mishandeld. Mario Been, de coach van het tweede van Feyenoord, is met een mes bedreigd. De hele situatie zou niet meer dan twee minuten hebben geduurd. Daniël de Ridder wordt terecht in het middelpunt van de aandacht gezet. Ik kan grote woorden gebruiken en hem een “baken van fatsoen in een orgie van waanzin” noemen, ik kan refereren naar de laatste woorden van Joseph Conrad’s Heart of Darkness. The horror, the horror. Maar dan wordt het al snel zo abstract banaal. Daarom alleen dit: Daniél de Ridder deed het juiste, waar anderen hun fout niet konden of wilden zien. In een eerder stuk schreef ik iets over helden. Daniël de Ridder is, voor mij althans, nu ook tot dat Pantheon toegetreden.

Het eerste wat ik denk? Eerlijk? Dat wil je niet weten. Na woede komt de ratio. Het is een belangrijke, risicovolle wedstrijd. Wat denk je dan als politiemacht? “Oh, het is het tweede maar”? De locatie is bekend. De gemeente gaf toestemming. Dom. Dit duel had in de ArenA gespeeld moeten worden, nu duidelijk was dat er een massale toeloop zou komen. Dit is geen wijsheid achteraf, maar de nuchtere constatering dat een risico verkeerd is ingeschat. Het gaat dus niet aan het verwijt volledig bij de club Ajax te leggen. Geweld tegen spelers is helaas niet uniek. In de jaren 80 liepen woedende Feyenoorders bij Feyenoord-Fortuna het veld op en moesten de spelers van Feyenoord rennen voor hun leven. Voorafgaand aan een Feyenoord - Ajax is er ooit een ijzeren staaf door de spelersbus heen gegooid, Babangida raakte gewond. Onlangs is de bus van de Ajaxspelers in brand gestoken. Sommige mensen hebben hun argumenten in hun mening om Van Persie niet naar Ajax te halen nogal gewelddadig verwoord: “Hem staat iets te wachten als hij speler van Ajax wordt”). Schamen die zich met terugwerkende kracht? Aan de andere kant is het makkelijk om de zwarte piet bij de politie te leggen. Wie kan dit voorspellen?

Ik schaam me in ieder geval kapot om als Ajacied in één adem genoemd te worden met een stel idioten die het normaal vinden een veld te bestormen waar weerloze spelers van de tegenpartij staan, en ik weet dat ik erop aangekeken zal worden. Degenen die dit hebben gedaan hebben namelijk niet alleen de naam van de club besmeurd, maar ook hun medesupporter geraakt. Misschien is het daarom eens goed dat de modale supporter eens laat horen wat hij ervan vindt. Het zou een idee zijn om een bloemetje naar de spelers van Feyenoord 2 te sturen, ware het niet dat een Feyenoorder dit na de sportieve actie van Lobont t.o.v. Ono bij Ajax - Feyenoord (de wél gewonnen wedstrijd) ook al eens geprobeerd had. Die supporter is bedreigd, door eigen supporters. Zo ver is het dus al gekomen. Wat dat betreft is het, triest genoeg, eigenlijk best logisch dat dit gebeurd is en kan je het aan zien komen. Als zestienjarige pubertjes met een grote bek zich zo graag willen bewijzen, doen ze dat wat mij betreft maar thuis, op straat. Met voetbal heeft dit niets te maken. Die lui misbruiken het voetbal, misbruiken Ajax en alles waar Ajax voor staat om “stoer” te zijn. Ik zou bijna zeggen: om hun gebrek aan persoonlijkheid te compenseren,

Wat betekent dit voor de spelers van Ajax? Heeft iemand daar al aan gedacht? Denk hierbij niet alleen aan die van het tweede bij de komende Feyenoord – 2 / Excelsior 2 – Ajax 2. Of over spelers die ook wel eens een concert in Nighttown willen meemaken. Hebben die “supporters” daar al over nagedacht? Dat die wel eens het slachtoffer kunnen worden van wraakacties? Ik vrees van niet. Het wordt een kwestie van actie en reactie, die Ajax veel schade op kan gaan leveren. Het kampioensfeest op het Leidseplein? Het is toch bekend dat de gemeente ieder excuus om het niet te hoeven doen aangrijpt? Heb je dan echt de hersens van een pantoffeldiertje dat je niet door hebt dat je juist door dit soort gedrag juist anderen in de kaart speelt? “Vet cool, rennende Feyenoorders”, zijn enkele reacties die ik gehoord heb. “Het zijn maar kut *********ken”. Dat zijn de gedachten van jochies die zichzelf koste wat kost willen bewijzen en via hun kracht willen laten zien dat ze echt wel wat voorstellen. De kortzichtigheid, de geldingsdrang en the joy of the moment zorgen ervoor dat Ajax wat mij betreft een van de zwartste dagen van zijn bestaansgeschiedenis kent. Mensen die niet voor het voetbal komen en eigenlijk alleen voor het sfeertje eromheen en verantwoordelijkheid dragen voor gebeurtenissen als deze en er over een aantal jaren over praten als ware het een soort heldendaad noem ik geen Ajacieden. Mensen die in naam van de club, zoals ze zelf denken, anderen mishandelen…om van te kotsen……

Hoe verder? Raspopulist Van den Herik heeft zich al laten horen, dat kan je voor kennisgeving aannemen. Er is al zoveel verziekt. Ik weet niet of het waar is, maar laatst ving ik op dat twee mede-oprichters van 410 tijdens één wedstrijd demonstratief het vak hebben verlaten. Als het waar is, is het veelzeggend, omdat het een statement is dat er iets de verkeerde richting op aan het gaan is. Overigens waren ze de eropvolgende wedstrijd gewoon weer. Maar ik dwaal af, we zijn inmiddels alweer in de ArenA terechtgekomen. Je kunt ervoor kiezen de oplossing simpel te houden: nooit meer duels van het tweede op de Toekomst, maar op de ArenA. Je kunt er ook voor kiezen keihard risico’s te willen vermijden. Strenger controleren op het ontlopen van stadionverboden in de ArenA bijvoorbeeld. Niet alleen op Zuid, maar ook op vakken als 114 en 410, waar de identiteit van supporters ondanks de identificatieplicht zelden tot nooit gecontroleerd wordt. Er wordt weliswaar gefouilleerd, maar actief iemands personalia vaststellen is iets anders. Gewoon tijdens de wedstrijden met de camera’s inzoomen en het stadionverbod-fotoboek ernaast. Zachthandig verwijderen, zonder opstootjes of gewoon de kaart blokkeren. Het stadion stapje voor stapje consequent veilig maken om een stukje vrijheid terug te winnen. Een stukje vrijheid die we al een beetje kwijt waren en dat we afgelopen donderdag nog meer kwijt zijn geraakt.

De vrijheid van de onbezorgdheid.

Steerpike, Ajaxforum
Prachtig stuk(je) objectiviteit van een Ajacied naar wij dachten...
wie dit leest, is niet blind
Franssie
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-02-2004 11:06

Bericht door Franssie »

Harm Jan schreef: Nee wel van Evert.
Of van Hans.... :upto:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Harm Jan, ben jij de broer(of iig familie) van ene Berry?
Of hij gaat teveel met mij om ;)

Niet weer zo dronken worden HJ, wil niet altijd de bob zijn :upto:
Lang leve het censuur
Harm Jan
Nieuw talent
Berichten: 81
Lid geworden op: 06-06-2003 15:13
Locatie: in a world where INSANITY is the one thing that keeps people alive!!!
Contacteer:

Bericht door Harm Jan »

Cross79 schreef: Of hij gaat teveel met mij om ;)

Niet weer zo dronken worden HJ, wil niet altijd de bob zijn :upto:
Ik ben het niet geworden, gisteren niet in ieder geval, de volgende keer rij ik wel terug. ;)
wie dit leest, is niet blind
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Spandoeken bij Jong Feyenoord-Jong Vitesse zeggen genoeg

Afbeelding

Afbeelding
tic.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Supporters bestormen massaal veld na benefietduel
AMSTERDAM - Enkele honderden Marokkaanse voetbalsupporters hebben woensdagavond het veld van de ArenA bestormd na afloop van het duel tussen Ajax en de Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen. De Marokkanen lieten zich, ook na diverse aanmaningen, niet van het veld sturen. Reclameborden, cornervlaggen en diverse andere attributen werden vernield.

De Marocprofs wonnen de wedstrijd overigens met 3-2. De doelpunten van de Marocprofs, werden door de bijna 20.000 voornamelijk Marokkaanse toeschouwers ontvangen of zojuist een wereldkampioenschap was gewonnen.

Twee maanden geleden werd het Rif-gebergte in Marokko getroffen door een verwoestende aardbeving. Liefst 629 mensen vonden de dood door de ramp. De in Nederland spelende Marokkanen voelden zich verplicht om iets te doen en verzochten Ajax om een benefietwedstrijd.

Meer sfeer

Dat duel werd woensdagavond gespeeld. De ArenA was niet uitverkocht, maar de aanwezige voetbalfans zorgden voor heel wat meer sfeer en geluid dan het stadion van Ajax normaal gewend is. De Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen, werden woensdag aangevuld met enkele 'buitenlanders'.

Zo kwam Oussef Mokhtari over van het nietige Duitse clubje Burghausen. Toch was het juist Mokhtari die uitzinnig werd verwelkomd in Nederland. De aanvaller leidde zijn land op de Afrika Cup naar de finale en werd topscorer met vier doelpunten.

Integratie

De stichting die de wedstrijd organiseerde, wil dat het duel een jaarlijks terugkerend evenement wordt. Niet alleen om de vaderlandse Marokkanen bij elkaar te brengen, maar ook om de intergratie te bevorderen.

Woensdagavond was juist dat een smet op het duel. Buiten de uitzinnige Marokkanen, waren er bijna geen Nederlandse toeschouwers in de Arena. "Jammer", sprak ook organisator Mohammed Sinouh. "Ik had toch wel gedacht dat de F-side vol zou zitten."

Bijval

Na een sfeervolle avond, waarin vooral de Marokkanen zich voetballend vaak van hun beste kant lieten zien, kreeg de uiteindelijke opbrengst de meeste bijval. De voorlopige tussenstand was woensdagavond 201.000 euro. Waarschijnlijk wordt nog meer geld opgehaald omdat er onder andere een single is uitgebracht, waarvan de opbrengst naar de slachtoffers van de ramp gaat.
bron: http://www.nu.nl
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Die Marokkaanse Amsterdammers zijn op voetbalgebied dus al helemaal geintegreerd.....nou ja bijna dan...een reclamebord is geen speler :?
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Volgens mij is dit wel een beetje stemmingmakerij. Dit artikel las ik al eerder vandaag en ik zet er wel mijn vraagtekens bij. Er staat heel kort alleen in de kop en lead dat er wat vernield is. Vervolgens gaat het over alleen maar positieve dingen en wordt er verder niet ingegaan op de vernielingen. Bovendien schijnt het een traditie te zijn, dat de Marokanen na winst het veld opkomen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Er wordt inderdaad heel verschillend over de wedstrijd van de Marocprofs bericht. In de Volkskrant vanmorgen stond een zeer positief stuk, en werden de vernielingen niet eens genoemd. Er werd gesproken van een volksfeest. Op Radio 1 vanmorgen hoorde je echter een reportage uit het stadion, waarin de stadionomroeper, Najib Amhali, uit alle macht probeerde de supporters van het veld te halen. Hij sprak na afloop over een schande voor de Marokkaanse gemeenschap... ?? Heel apart.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Vanochtend op het sportjournaal zag je beelden, het is dus gewoon waar. je zag suppoarters over het veld rennen, en aan de lat hangen.

wat ik me afvraag: hoe kunnen ze in vredes naam op het veld komen in de arena? er zit daar een gracht van bijna 20 meter tussen :shock:
Ladies and gentleman: We've got him!
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

zucht
Het moet niet gekker worden.
Dan organiseer je ff een benefiet-wedstrijd voor die knakkers, en dan maken ze er een puinhoop van.......gewoon schandalig.
Maar dit is niet echt on-topic
tic.
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Tsjonge jonge, wat een onnozelheid. Schade uit de opbrengst halen? lijkt me toch niet de bedoeling van de organisatie.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Kijk, hier wil ik dan toch graag even op reageren. Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat de berichtgeving over dit incident nogal verschilt. Sommige kranten berichten erg negatief. Ik kan alleen maar laten zien wat de Trouw schreef:
In de acht jaar dat de Arena bestaat is het nog nooit zoveel supporters gelukt de grasmat te bereiken als na de benefietwedstrijd van Ajax woensdagavond. Honderden jonge supporters trotseerden de diepe gracht die veld van tribunes scheidt.

(...)

Ajax speelde tegen Marokkaanse spelers die zich voor de gelegenheid 'Marocprofs' hadden gedoopt. De opbrengst van de wedstrijd gaat naar de slachtoffers van de aardbeving in Marokko van 25 februari. De Marocprofs wonnen met 3-2, tot grote vreugde van de fans, die direct na de wedstrijd de gracht trotseerden om bij hun helden te komen. ,,We hebben nooit gedacht dat dit in de Arena mogelijk was. Maar het waren jonge atletische mensen die handelden vanuit een ultiem enthousiasme en geestdrift”, zegt Markerink, die via videobeelden terug heeft kunnen zien hoe het gebeurde. Na een sprong in de gracht hielpen de jongens elkaar omhoog. Markerink: ,,Het is een wonder dat niemand zijn been heeft gebroken.”

Een verband met de rellen na de wedstrijd Jong-Ajax tegen Jong-Feyenoord van vorige week ziet Markerink niet. Toen werden Feyenoord-spelers geslagen en geschopt door supporters die het veld van het nabij de Arena gelegen sportterrein De Toekomst oprenden.

,,De sfeer was woensdag absoluut niet agressief. Het was een uiting van feestvreugde. De schade die de jongens op het veld hebben aangericht, is gering. Er zijn een paar cornervlaggen stuk, dat is het zo'n beetje.”

De jongens hebben zo'n twintig minuten op het veld uitgeraasd. Toen de Amsterdamse wethouder integratie Ahmed Aboutaleb hen in het Nederlands en Marokkaans via de microfoon verzocht om weg te gaan, gaven ze daar gehoor aan. De politie hield buiten het stadion twee mensen aan.

Dit klinkt natuurlijk wel een beetje anders dan verhalen over grote schade en agressiviteit.
Plaats reactie