[Centraal] American Football

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Waar is de tijd van de Bears, Redskins en Dallas Cowboys gebleven, de Raiders.


Maar goed ook ik zal de tv aanhebben en aan de buisn gekluisterd zitten.

Toch ga ik voor The New England Patriots
Lang leve het censuur
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Zolang als LA geen ploegje heeft, kijk ik midden in de nacht niet! :shock:

In Amerika keek ik nog wel eens naar dergelijke sporten. Ook niet zo moeilijk als je kunt kiezen tussen voetbal uit Honduras en Football :|
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Bedankt voor de tip. Het was me even helemaal ontgaan.......
GSVK, the Blue Devils!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Holy shit, dat is nog eens een choreografie! 8)

Afbeelding

Patriottisme viert helaas wel weer kotswaardig hoogtij, maar ok... :|
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Zo hoe kan hij van die afstand een field goal missen, kregen nog 5 yard,s kado ook door een fout in de defense.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

JeroenB schreef:Holy shit, dat is nog eens een choreografie! 8)

Afbeelding

Patriottisme viert helaas wel weer kotswaardig hoogtij, maar ok... :|
Daarom ben ik ook uit principe voor de Panthers.
8)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

voor een live verslag op i.net: http://www.superbowl.com
Lang leve het censuur
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Het begon allemaal zoals veelal in het eerste kwart stroef, de defensie van The Panters stond met de rug tegen de muus, na een discutabele first down, na mijn mening het breekpunt van de wedstrijd Waren het de patriots die de eerste Touchdown wisten te maken in het tweede kwart, met nog 2 minuten op de klok, The panters voerden hun eerste aanval eindelijk goed uit waardoor de stan gelijk werd getrokken.
The patriots maakte beheerst de 2e Touch Down waardoor de stand weer 14 - 7 was, met nog luttele seconden op de klok wisten The panter een field goal te scoren vanaf de 50 yards lijn, de wedstrijd is nu los.

leuke kanttekening:
Kicker Vinatieri zal ook nu weer vele field goals maken
Hij heeft er 2 gehad en 2 gemist, hopenlijk na de rust beter, anders moeten ze hem maar vervangen.
Lang leve het censuur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

1st half analysis

Bijna dreigde voor het eerst in de geschiedenis van de superbowl een helft lang niet gescoord te worden. Drie minuten voor het einde van de eerste helft wisten de Patriots na een inderdaad discutabele first down door de defensie van de Panthers te breken.

Eerste Touch Down
Afbeelding

Uit het daaropvolgende balbezit van de Panthers kwam de eerste goede pass van quarterback Delhomme van de Panthers met direct een touchdown tot gevolg.

Tweede Touch Down
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog steeds in de eerste helft kwamen de Patriots andermaal op voorsprong met een touchdown

Derde Touch Down
Afbeelding

Goed einde van een matige eerste helft.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Inmiddels 21-16.

TD van Patriots ff gemist, maar die van de Panthers daarna was weer erg leuk!

Afbeelding
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Zoals verwacht werd er in het derde kwart weinig risico genomen, het 4e kwart werd spannend gemaakt door veel fouten van de panthers, een afgekeurde Touchdown die meteen erna wel goed werd uitgevoerd.
Wat ik niet verwacht had was dat de Panthers ook nog een Touchdown zouden maken, je gingen niet voor de enkelpunter maar voor de conversie, de 2 punter. die mislukte,



wat me wel opviel aan deze wedstrijd was dat er weinig tot geen lange runs waren en bitter weinig field goals, The patriots hoefden niet niet meer en The Panthers konden niet echt, blijf van mening dat ik het geen enorm spannende sterke strijd vond, een redelijk saaie Super Bowl.tot het moment dat je The Panthers niks meer gaf gooit Dellhomme een goeie worp waarna een run van naar mijn mening rond de 60 Yards een Touchdown scoort, wederom gaan ze niet voor de kick maar weer de conversie, die andermaal mislukt.


een field goal kan op dat moment genoeg zijn voor de patriots die vanaf dat moment moeten aanvallen.
Met nog een kleine 7 minuten op de klok wordt het dus spannend, de stand is op dat moment 22-21 voor the panthers, vind het we geflateerd want the pathers spelen nou niet echt geweldig.
Na een kadootje van The Panthers konden the Patriots 9 yards pakken en in 2 pogingen een touchdown scoren, daarna wordt er getracht de conversie voor 2 punten te halen en dat lukt, vanaf dit moment heeft Carolina een Touchdown nodig om gelijk te komen en een verlenging af te dwingen. de stand is op dit moment 29-22

Met nog 2 minuut 44 op de klok is er spaning alom en maakt carolina weer domme fouten.
Toch komt de freshman Delhomme in de wedstrijd en gooit secure pases.
Ik had eerlijk gezegt net als Jeroen meer field goals verwacht dan de 2 gemiste en de 1 die geraakt is, dat er zoveel touchdowns zijn is ongeloofelijk met 2 teams die defensive ingesteld zijn, met nog 1 minuut en 8 sec. op de klok staat t 29-29, spannend, word het nipte winst voor de patriots of gaan we de verlenging in, is op dat moment de grote vraag?

op 9 seconden krijgen de patriots een field goal, deze mist hij niet, 32-29, spaning tot de laatste seconde, iets wat ik niet gedacht had..
Met nog 4 seconden op de klok zijn de Patriots wederom winaar.


Beetje eens met mn verhaal Jeroen of heb je nog dingen die ik vergeten ben....
Lang leve het censuur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Prima verhaal, ben het alleen niet eens over de spanning. Vond het wel degelijk een spannende wedstrijd. Door de vele time-outs en stops tussen de plays lijkt het niet spannend, maar het einde van zowel het tweede als het vierde kwart waren erg mooi.

Helaas verneukt die Vinatieri wederom een Superbowl met een tiefesfieldgoal... :?
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

JeroenB schreef:Prima verhaal, ben het alleen niet eens over de spanning. Vond het wel degelijk een spannende wedstrijd. Door de vele time-outs en stops tussen de plays lijkt het niet spannend, maar het einde van zowel het tweede als het vierde kwart waren erg mooi.

Helaas verneukt die Vinatieri wederom een Superbowl met een tiefesfieldgoal... :?
Daarom zei ik ook(lees vetgedrukte in de volgende quote:
wat me wel opviel aan deze wedstrijd was dat er weinig tot geen lange runs waren en bitter weinig field goals, The patriots hoefden niet niet meer en The Panthers konden niet echt, blijf van mening dat ik het geen enorm spannende sterke strijd vond, een redelijk saaie Super Bowl.tot het moment dat je The Panthers niks meer gaf gooit Dellhomme een goeie worp waarna een run van naar mijn mening rond de 60 Yards een Touchdown scoort, wederom gaan ze niet voor de kick maar weer de conversie, die andermaal mislukt.
daarna stijgt bij mij de spaning meer dan in het tweede kwart.
Lang leve het censuur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Yep, you're right.

Fulton is afgehaakt lijkt het... 8)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Toch moet ik wel respect uitspreken voor The Panthers die nog maar vanaf 1995 bestaan en nu al in de finale stonden, ook de Quarter back Delhomme die veel fouten maakte verdient een pluim, hij is sinds het begin van het seizoen basisspeler en gooide op bepalende momenten goeie worpen ondanks zijn vele fouten.
Deze ploeg komt er wel als ze zo doorgaan.

Fulton is in slaap gevallen?
Lang leve het censuur
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Van nieuws.nl:
Ophef over blote borst van Janet Jackson tijdens Superbowl-show

Het Amerikaanse tv-station CBS heeft zich zondag uitvoerig verontschuldigd over het optreden van Janet Jackson en Justin Timberlake in de pauze van de Superbowl, de finale van het American Football. Aan het eind van hun lied trok Timberlake een stuk van Jacksons leren topje af, waardoor ongeveer een miljard kijkers Janets borst te zien kregen.

CBS betreurt dit incident ten zeerste, aldus een woordvoerder van het tv-station, dat na de veelbekeken halftime-show veel boze telefoontjes ontving. Timberlake en Jackson voerden een flirterig duet op aan het eind van de show, waarin ook Kid Rock, Nelly en P. Diddy optraden. Timberlakes laatste zin in het lied is Gonna get you naked by the end of this song.

Timberlake hield vol dat het niet de bedoeling was om de borst van Janet te laten zien. Janets tepel leek echter zedig bedekt met een lapje. CBS veranderde vlug van camera, waardoor het hele incident amper een seconde duurde. Het spijt me als iemand aanstoot heeft genomen aan het defect in de garderobe, zei Timberlake deskundig.

De American Football-bond NFL kon er niet om lachen. Vice-voorzitter Joe Browne liet weten dat MTV, die de productie van de halftime-show verzorgde, niet nog eens zal worden gevraagd om een show voor de NFL op poten te zetten. Ook MTV verontschuldigde zich voor het incident, dat niet geoefend, niet gepland, volledig onbedoeld en niet in overeenstemming met de garanties over de inhoud van het optreden was.

Meteen na de show volgde opnieuw opschudding. Tijdens de aftrap voor de tweede helft liep een man verkleed als scheidsrechter het veld op, waar hij begon aan een striptease. Met alleen schoenen en een G-string aan danste hij op de dertigmeterlijn. Toen de man op de loop ging voor veiligheidspersoneel werd hij vakkundig gevloerd door een linebacker van de New England Patriots - die de spannende wedstrijd wonnen met 32-29 dankzij een fieldgoal op vier seconden voor het einde.

De streaker bleek een 39-jarige Brit uit Liverpool te zijn. Op zijn borst had hij het adres van een gokwebsite geschreven. Hij is gearresteerd en wordt aangeklaagd wegens openbare dronkenschap. De man beweerde zijn stunt al vaker te hebben opgevoerd bij sportwedstrijden. Het voorval was niet op televisie te zien.
Ik heb dus het één en ander gemist :D .
Tja....
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Afbeelding

Foei!!! 8)
Afbeelding
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Nou nou nou... Wat een boefjes daar in de VS. Ik had ook gebeld om te klagen! belachelijk, zo'n dom sterretje... :mrgreen:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Kunnen we even ontopic over de wedstrijd blijven lullen? Het was @###%@! de spannendste superbowl in 10 jaar en het enige wat jullie opvalt is een semi-blote borst... :grmbl:

:wink:
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dus Jeroen, je hebt zitten slapen tijdens de half-time show?

Maar je hebt gelijk, het was erg spannend. Al moet ik zeggen dat ik af en toe wel even weggesukkelt ben, vooral de eerste helft. De wekker ging vaochtend weer om 05.45u en dus wel wat slaap nodig.

Maar twee jaar terug was de finale ook behoorlijk spannend, met een vrijwel identieke ontknoping! Wat dat betreft hadden ze beter de New German Patriots kunnen heten... :mrgreen:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Nielshh schreef:Dus Jeroen, je hebt zitten slapen tijdens de half-time show?
De bewuste scene is me inderdaad ontgaan, mede omdat Justin en Janet me normaal niet echt kunnen boeien. Was ff wat te eten aan het halen. En verder zat Cross me aan het hoofd te zeiken... :wink:

Maar ik heb zeker niet zitten slapen tijdens de wedstrijd.
Maar twee jaar terug was de finale ook behoorlijk spannend, met een vrijwel identieke ontknoping! Wat dat betreft hadden ze beter de New German Patriots kunnen heten... :mrgreen:
Klopt... helaas :|
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ja sorry Jeroen..... :oops:

Euh.....ik heb een uurtje gekeken maar ik vond er geen klap aan. Aangezien ik ook weer om 8 uur vanmorgen op mijn werk werd verwacht ben ik toen maar gaan slapen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

JeroenB schreef:Yep, you're right.

Fulton is afgehaakt lijkt het... 8)
Toen het een tijde 22-21 stond ben ik maar gaan pitten ja. Werd wel een beetje laat, 'k moest weer vroeg op en vandaag tentamen maken.
Gebruikersavatar
Big Fella
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 02-12-2002 18:44

Bericht door Big Fella »

Okidoki, wat een prachtige wedstrijd. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een volledige wedstrijd heb gezien :D , het tijdstip maakte voor mij niets uit, zit geblesseerd thuis, elleboog uit de kom gehad :oops: .

Ik moet zeggen dat American Football toch wel erg leuk is om naar te kijken. Ik heb me best vermaakt. Alle hulde aan Carolina, wat een onverstoorbare doorzetters. nooit opgeven, prachtige sport :D jammer dat ze het niet hebben gehaald
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zeker Big Fella. Als je een beetje doorzet zie je dat dit best een hele leuke sport is. (Welke sport is eigenlijk niet leuk - > nieuw topic?)

Het was achteraf zeker een geweldige wedstrijd. En waar ik in de intro nog zei dat het low-scoring met veel field goals zou zijn, zat ik ff goed mis :mrgreen:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Fatal rioting in Boston

At least one person was killed when a motorist plowed a vehicle into a crowd of revelers after the New England Patriots' 32-29 victory over the Carolina Panthers in Super Bowl XXXVIII, Boston police said on Monday.

The driver, Stanley Filoma, backed his sport utility vehicle down a crowded street near Northeastern University and struck at least four people before driving away, police spokeswoman Mariellen Burns said. One person was killed while another was in critical condition at a nearby hospital.

Filoma was one of four people arrested overnight in Boston, where hundreds of rowdy fans overturned cars, broke windows, set fires and pelted police with bottles and other objects following the Patriots' second Super Bowl victory in three years.

The 24-year-old motorist was due to be arraigned later on Monday in court on charges of motor vehicle homicide while operating under the influence, leaving the scene of an accident and other violations, Burns said.

"It's outrageous that this happened, but what's really astounding is that these people were acting this way while officers were filming them," Burns said, adding that police hoped to make further arrests after reviewing the footage.

It was not the first time New Englanders have turned violent following a major sporting event.

Last fall, drunken baseball fans overturned several cars and clashed with police in Boston after the Red Sox beat the Oakland Athletics to advance to the American League Championship Series.

Less than two weeks later, a riot erupted in the college town of Durham, New Hampshire, after the Red Sox lost to their arch-rivals, the New York Yankees, in the ALCS.
Tja... dus ook in Amerika rioting. Terwijl ze daar het voetbal altijd belachelijk maken vanwege de rellen. Maar goed, in dit geval zullen het ook wel gasten zijn die alleen geinteresseerd zijn in rellen en het football verder gestolen kan worden.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Jammer maar toch wel begrijpelijk dat ze die Streaker niet in beeld brachten, je zag de spelers erom lachen.
Lang leve het censuur
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Wat een gezeik weer, het grootste gedeelte daar heeft ongetwijfeld in een deuk gelegen of had meer willen zien...

Het zit MTV ook niet mee.. Had die achterlijke Kelly Osbourne daar laatst ook niet zoiets onnozels bij 1 of andere award?
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

De herhaling van de wedstrijd (hele grote samenvatting) is/was ervoor!
dus mensen die willen kijken moeten naar RTL 5 Zappen!!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Plaats reactie